Číňané na nákupech. Ovládnou německého výrobce lokomotiv Vossloh
Expanze čínského železničního průmyslu do Evropy dostala další konkrétní podobu. Společnost CRRC se dohodla s majiteli společnost Vossloh AG na
Expanze čínského železničního průmyslu do Evropy dostala další konkrétní podobu. Společnost CRRC se dohodla s majiteli společnost Vossloh AG na odprodeji lokomotivní divize. Lokomotivka ze severoněmeckého Kielu je tak první kapitálovou akvizicí největšího výrobce železničních vozidel na světě.
O dohodě informoval Vossloh v tiskové zprávě. Podle vyjádření firmy umožní odprodej soustředit se na hlavní činnost společnosti, tedy výrobu pro železniční infrastrukturu, například zabezpečovací zařízení. Kupujícím je CRRC Zhuzhou Locomotive, jedna z firem skupiny CRRC.
Jde o první kapitálovou akvizici CRRC v Evropě, v minulosti se spekulovalo o vstupu čínské společnosti do Škody Transportation, tu nakonec ovládla PPF. Číňané kupují firmu s bohatou historií a vozidly schválenými v Evropské unii.
Cenu za transakci zatím strany nezveřejnily, finální dohoda ještě není podepsána. Podle tiskové zprávy má jít o jednotky milionů eur. Vossloh nabízí svoji výrobu lokomotiv od začátku loňského roku. Výroba je ztrátová, navíc závod je koncipovaný na mnohonásobně vyšší produkci než kolik aktuálně firma prodává. Firma patřila kdysi k jedničce v evropském byznysu posunovacích lokomotiv, z velké části trhů ji ale vytlačilo české CZ LOKO a švýcarský Stadler. CZ LOKO bylo mezi oslovenými firmami, kterým Vossloh majitelé nabídli.
Čínský výrobce se dlouhodobě snaží dostat na trhy Evropské unie, prvním průnikem mají být nové jednotky pro Leo Express.