Čína otevřela za měsíc přes tisíc kilometrů vysokorychlostních tratí
Čínský rychlovlak, ilustrační foto. Autor: China Railway Corporation
Čínské dráhy (CR) otevřely za poslední měsíc přes tisíc kilometrů nových vysokorychlostních tratí. Síť rychlovlaků se tak rozšíří na více
Podle mě je situace v ČLR a ČR naprosto nesrovnatelná. Probíraly se tady km/lidi/rok: slabé jednotky jízd na člověkorok v Číně vycházejí zčásti asi i z toho, že tamější železniční síť není zdaleka tak „hustá“ jako tady. Neexistuje regionální železnice, jak to máme tady v kotlince, že by do každé vesnice vedla nějaká ta lokálka a stavěla každý kilák. V Číně jsou propojená novými rychlými páteřními linkami se samostatnou infrastrukturou vlastně jen větší města a všude jinde (to znamená prakticky všude) se jezdí autem, autobusem nebo taxíkem. Paralelně sice existují tratě pro „pomalejší“ vlaky (cca ekvivalent našich Ex), ale ty… Číst vice »
tak schválně jak dlouho jim ty kvalitní stavby vydrží
Velká čínská zeď drží stabilně už hodně dlouho 😀 Narozdíl třeba od našich mostů…
Záleží co máte na myslí tím dlouho. Většina lidí si představí spíš tu zrekonstruovanou čínskou zeď. Ne tu přes 1000 let starou a už převážně rozpadlou. A ta nově zrekonstruovaná není ani starší než Karlův most.
Vsadil bych se, že více než české dálnice (i koridory).
Dal jsem si do wikipedie Wu-chan ( cca 10 miliónů obyvatel ) a Š‘-jen ( cca 3 milióny obyvatel ). Pro srovnání Praha má cca 1,2 milióny a Brno cca 0,4 milióny. Je mi jasné, že provoz na budoucí VRT Praha – Brno se nedá počítat pomocí matematické funkce trojčlenka, to by tam vyšly denně 4 páry vlaků a podmínky v Číně a Česku jsou hodně odlišné, ale přece jenom mě rozdíl ve velikosti rozhodných nástupních bodů zaráží. Nechtěl bych být v kůži investora, který bude muset opodstatněnost VRT Praha – Brno vysvětlovat při žádosti o finance nejen ve srovnání… Číst vice »
Jak už se probíralo níže, Čína má menší mobilitu lidí (student/gasteibeiter tam domů jede klidně jen jednou za půl roku). Proto je klidně možné, že 10 milionová aglomerace tam vygeneruje tolik cestujících, co u nás milionová.
U VRT Praha-Brno musíte vycházet z aktuálních přepravních toků (železnice+silnice), toků převedených odjindud (většina spojů Praha-severní Morava bude jezdit taky tudy) a odhadu nárůstu počtu cestujících po tak výrazném zkrácení jízdní doby. Pak vám to krásně vyjde.
Bavíme se o velmi daleké budoucnosti, takže představy mohou být hodně rozdílné. Pokud ale bude možno vést vlak Ostrava – Praha po VRT Polabí a VRT Moravská brána včetně úseků s plánovaným zvýšením rychlosti na 200 km/hod v některých úsecích bude na „staré “ trase zajímavější jízdní doba o hodně více než dnes bez zdržení v Brně a vedení vlaku delší a tím i dražší trasou. Zajíždění přes Brno se tak z cenových důvodů nemusí vyplatit. Ale říkám, je to velmi daleká budoucnost.
Přes Brno je ta zajížďka minimální, jen cca 10%. Časově to bude kratší, vetšin nákladů nabíhá s časem, ne se vzdáleností. A Brno je větší, než Pardubice, Hradec a Olomouc dohromady.
Politicky není možné Brno obejít. By to tam nerozdýchali 😀 Stavebně-technicky by samozřejmě bylo lepší, kdyby VRT nádraží bylo na jižním okraji.
Spousta lidi vidi VRT jako nadnarodni zalezitost evropskeho vyznamu, v takovem pripade by bylo idealni Brno zcela vynechat, vyrazne se tim zvedne atraktivita ceske zeleznice pro spojeni sever Nemecka – Praha – Rakousko a zasadnim zpusobem to snizi naklady na budovani VRT, pokud by byl nekde u Prahy nebo Vidne terminal, tak si mohou Brnane na rychlovlak zajet tam, stejne jako do techto mest jezdi na letiste.
Ano, ale to by v modré armádě cévky praskaly houfně… 😀
Jak kdo co „vidí“ je podružné, skutečnost je taková, že provoz na skoro všech VRT je hlavně vnistorstátní, protože vnitrostátní je i poptávka.
Nevbím, kdudy byste přesně chtěl vést VRT Praha-Wien mimo Brno, ale mysím, že byste stejně moc nákladů na stavbu neušetřil, za to byste vytvořil ekonomický propadák.
Usetrite prestavbu Brna, jeste u casti Brnanu ziskate kladne body za zachovani nadrazi.
S vnitrostatnosti souhlasim, ale spojeni Nemecko – Rakousko je oblibenym argumentem priznivcu VRT.
Ano, je to tak vzdálené, že než se rozhoupeme, budeme opět s naší rychlodráhou patřit mezi nejpomalejší železnice v Evropě.
Neustálým odkládáním jsme se připravili i o poplatky za využití tranzitní VRT od okolních států, protože už všichni pochopili, že je jednodušší, rychlejší a možná i levnější ČR objíždět.
VRT Praha – Brno bude na trase Berlín – Drážďany – Praha – Brno – Vídeň/Bratislava+Budapešť. Část lidí může přejít z letadel.
Někteří nepojedou autem, ale vlakem.
Kapacita už nyní nestačí, je potřeba postavit nové koleje, tak proč ne rovnou VRT.
VRT bude. Slibem nikdy nezarmoutíš… 😀
Ma to jednu vadu, Berlin – Drazdany a Drazdany – Usti n. L. se planuje pouze jako relativne pomala modernizace (+- 200 km/h), obdobne Brno – Breclav, usek Breclav – Viden je zcela nejisty. Je mozne, ze i kdyby v useku Praha-Brno byla relativne rychla trat, tak nemusi byt tato trat pro cestujici NemeckoRakousko vubec casove zajimava, navic pro nemecke i rakouske dopravce je neatraktivni jezdit pres CR, mnohem vice platicich cestujicich nalakaji na trase spojujici vzajemne nemecka a rakouska mesta.
Ano, proto žádná VRT Praha-Brno (v celé délce) v dohledu není.
Klidně vsadím svůj plat, že do dvaceti let bude existovat VRT spojení Pekingu s Moskvou. Tou dobou pan Adamka ze své flotily vyřadí poslední Ležadlové vozně ČSD a nahradí je zbrusu novou jednotkou 845 od firmy Duewag Uerdingen.
A co šukafon, bude ještě šukafon? 😀
Zatímco u ČD bude v procesu tisícstopadesátsedmá organizační změna pod taktovkou právě zvoleného osmsetčtyřicátéhodevátého managementu. Jednotlivé odbory GŘ ČD budou mezi sebou soutěžit a vedoucím osmsetkrát zrušených a znovuobnovených odborů bude vypláceno tučné odstupné. Muzejní žabotlamy budou nasazeny do pravidelného provozu na příměstských linkách kolem Prahy, dojde i k obnově zbytků další jednotky dnes odstavených na ONJ. Muzejní zálohy vozidel pečlivě střežených v areálu v Lužné, v mezičase rozšířeného a povýšeného na DKV zastřešující depa širokodaleko budou nasazovány v pravidelném provozu včetně vlaků vyšší kvality. Vozům řady Bix se v rámci další rekonstrukce vrátí původní dveře a stále budou v… Číst vice »
Jenže kdo by tam jezdil, je to moc daleko, letadlo je na této trase konkurenceschopnější. Nicméně se dá čekat VRT na části trasy. V Číně je již do Urumchi a v Rusku se tratě plánují. Přes Kazachstán by to chtělo pořádnou trať hlavně pro náklad.
Pan Adamka příští rok končí. Ten už za 20 let nic vyřazovat nebude 😂
V roce 2017 přepravily čínské vlaky více než 3 miliardy lidí.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cina-chce-letos-postavit-temer-sedm-tisic-kilometru-zeleznice-1355026
Tak to je slabota. 2,5 cesty na člověka a rok.
ak už nechcete používať medzinárodný a oficiálny čínsky prepis znakov pinyin tak ho dajte aspoň do zátvorky, lebo z tých českých paskvilov sa vážne nevysomari nikto kto Čínu pozná, nevraviac že minimálne u jedného ste ho tam beztak nechali
Melibychom od toho ceskeho prepisu upustit. Nebo alespon uvadet oba dva. Blbe se to googluje.
Když jsem zde psal naposledy anglický přepis, prudilo x lidí, že existuje český přepis:)Google mapy ale dávají bez problémů český.
Proč? Většina lidí nedokáže pinyin ani přibližně správně přečíst, český přepis dává bez práce co nejbližší znění. Vygooglit převod do pinyinu není problém.
Žádný mezinárodní přepis Čínštiny neexistuje. Pinyin v Číně! Mao stanovil jako základní romanizaci, kdekoliv jinde mohou používat vlastní a je to rozumnější, pokud napodobuje výslovnost. Nejsou to žádné paskvily, romanizačních transkripcí je kopec a česká je zcela legitimní a oficiální (nejsme v Číně, aby se musel používat Pinyin, který stejně nikdo kdo nestudoval čínštinu neumí přečíst.
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Chinese_transcription_systems
Není to nějak málo těch 440 milionů? i v Rakousku přepraví samotné ÖBB ročně 474 milionů cestujících..připadá mi to divné. Nebo je to chybný údaj?
Zrejme chyba prekladu nebo nepozorneho cteni, odhady o 440 milionech pasazeru se skutecne daji dohledat, ale nejsou to odhady rocni, ale odhady v obdobi Chunyun – tedy hlavni dopravni spicky kolem oslav noveho roku (cca 40 dni). Vice napriklad zde: https://panpacificagency.com/news/china/12/12/440-millions-train-trips-expected-during-40-day-travel-rush-in-china/
Čínu rád nemám, ale v tomhle si zaslouží obdiv
Tak Čína si prochází tím, čím si české země procházely mezi lety 1850 a 1900. Zatím ještě nemusejí tolik brát ohledy na sociální systém, pracovní podmínky, ochranu životního prostředí atp. Ale to se už mění. I Čínu čeká zpomalení.
Zatímco my jsme se od stavu mezi lety 1850 a 1900 posunuli vpřed jen pramálo. A těch 100+ let technologické stagnace v ČR znát prostě je.
Co to plácáte za nesmysly, České země v druhé polovině 19. století prožili takový rozkvět, který se nikdy předtím ani potom už neopakoval.
V Číně se otevřelo tisíc kilometrů za měsíc. u nás se otevře jeden kilometr za tisíc let.
Čína otevře přes tisíc kilometrů, zatímco naši zkušení zeležničáři si sotva malují pár kilometrů pastelkou v mapě 😀
Z hlediska bezpečnosti u nás volí safety postup. Čína na bezpečnost prdí, tak v pohodě staví. Kdo nic nedělá, nic nepokazí.
Safety myslíte v Česku oblíbený přístup „Not In My Back Yard“? 😀
Ano tento filozofický přístup veřejnosti je součástí safety. A jak je známo Safety First.
i když nejlepší je přístup “ Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anything“
S takovou se v ČR nepostaví už vůbec nic 😀 Po VRT zůstanou jen mokré sny 😀
To sice jo, ale nehrozí taky žádný konflikt…
Kdy byl na vysokorychlostní trati v Číně „konflikt“?
16.4.2019 v 12:48
Nutno řící, že je jediný a u nás tedy železničních nehod bylo více (na podstatně menší kimometráži. Spousta lidí se pořád bráni ETCS. To opravdu není safety first přístup.
Ano! V rámci prevence konfliktů celou ČR zakonzervujeme. Proč nebýt jedním velkým skanzenem ve středu Evropy 😀
No jasně! a děti zemně a voda z tetčic budou konečně spokojený. A my ostatní budem v tom skanzenu žít a hrát „indijánský“ divadlo pro zbytek světa, co na nás budou za drahý pěníze koukat!
Nebo nás objedou, stejně jako už dnes z Berlína do Vídně… se spoje ČR prostě vyhnou, okolo je to rychlejší 😀
Not In My Back Yard
To je takový oblíbený, 1000x omílaný novinářský argument. Vlaky nic neobjíždí. Je to alternativní spojení velkých německých a rakouských měst.
Alternativa, která je časově významně rychlejší – i když na kilometry jde o cestu delší.
Není to časově významně rychlejší. Berlín-Wien:
rj 257 = 8h32m
ICE 93 = 7h40m
Rozdíl je pouhých 10%
Je to skoro hodina rozdíl. A je rozdíl, zda hodinu můžete věnovat rodině, prohlídce památek či zda ji prodřepíte ve vlaku.
Pokud už někdo jede Berlín-Wien vlakem a ne letadlem, pak má času dost a podle té 1 hodiny na cestě dlouhé 8h se rozhodně rozhodovat nebude (to už spíš podle ceny).
Co konkrétně zanedbávají?
Pana Dalibore, a jak víte, že „Čína na bezpečnost prdí“? Můžete být konkrétní?
Konkrétně například nemají dosud kategorizované třídy pyrotechnických výrobků tak, jako máme my. Bále například není u nich povinnost mít na vozech nově do provozu uváděných ABS.
No jo…pyrotechnické výrobky a ABS, v těch se na železnici brodíme až po kolena.
chtěl příklad, má konkrétní přílad.
napřříkld nemají a neplánují, ani nad tím neuvažují, zavést zabezpečení ETCS, když už jsme na tý železnici.
ETCS odstraňuje specifika národních železnic v rámci Evropy, v případě ČR i guláš v zabezpečovacích zařízeních obecně, kdy jsou v provozu technologie pamatující někdy ještě 19.století. Železničáři v ČD před ETCS nedokázali sjednotit ani své vlastní systémy.
no snažili se o diverzifikaci rizik!
To asi těžko, když na automatické hradlo navazuje hradlový poloautoblok a za ním plynule pokračuje tříznaký autoblok. Je fuk, co z toho se zrovna posere, ve výsledku stojí celá trať tak jako tak.
A mezistaniční telefonické dorozumívání? To je panečku diverzifikované zabezpečení! 😀
Na našich železnicích žádná skutečná diverzita není. Pouze provozní muzeum v různých historických verzích.
No jo, muzum a zadarmo!!!
ČD nás vozí zadarmo? 😀
ETCS lidová Čína sice nezavádí, ale najít rozdíly mezi ETCS a CTCS (China Train Control System) je celkem výzva 😉
Tak jste neměl cinkat klíčema
Čína otevřela za měsíc přes tisíc kilometrů vysokorychlostních tratí
To je senzační nadpis, panečku. Jak dlouho tyto stavby (které během 1 měsíce otevřeli) projektovali, resp.stavěli? 5 let, 10, 15 let? Nechávali si všechny stavby v rámci Číny na otevření do jednoho měsíce?
Petr: Pokud jste četl pečlivě článek, tak letos otevřeli 4000 km vysokorychlostních železnic, kdežto v ČR již za posledních 10 – 15 proběhlo asi 35 studií na VRT, bohužel faktické věci jako projektová dokumentace pro územní rozhodnuti či stavební povolení a samotné razítka jsou plánovány v průběhu deseti let, teda možná.
Občas by to chtělo méně studií a více stavebních činností.
To se hluboce pletete. Nejlepší projekty a studie jsou ty, které se nerealizují!!! Nehrozí žádné riziko pro architekty/projektanta.
Stačí pořádně číst nebo se naučit používat Google…
Ve školách dnes žáci spíše pospávají 😀
A kolik kvuli tomu muselo zemrit delniku, kolik vesnic zabrali a kolik lidi vyhnali ze svych domovu a nastrkali do 30patrovych panelaku ve velkomestech?
Přemísťování, manipulace a správná výchova v každém věku, často spojená i s ubytováním a plnou penzí, má zde dlouhou tradici. Místně nic neobvyklého.
Kde tam konkrétně žijete?
Kdo?
No přece vy.
Kde?
Víte že i v Německu mají zákon o liniových stavbách a děje se tam přesně to, o čem píšete? A dělníci musí umírat? Byl jste někdy v Číně na stavbě?
Víte že Němci prohráli válku?
A co jako? 😀 Američani do nich po válce peníze naopak znovu sami napumpovali, ale to už jste na schůzích KSČ asi přeslechnul 😀
Po který? Abychom mluvili o stejný válce….
Po tý druhý, světový. Zjevně jste nikdy neslyšel o Marshallově plánu 😀 Vaši soudruzi soustředění kolem kolem kolegy Gottwalda tento s díky odmítly.
já myslel tu co byla uzkončena 11. listopadu 1918 v 11 hodin
Do vaší kebule ale nikdo nevidí 😀 Se naučte vyjadřovat. Po tý první se jistý pan malíř vykašlal na mezinárodní sankce a pak si rozdělil Polsko s jedním masovým vrahem z východu.
Když já měl schůze KSČ zakázaný, páč jsem byl nevhodného kádrového původu. V předcích z jedný strany snadno dohledatelný důstojník 1. republikové ČSA a z druhé strany zase Sudetský Němec. Mne soudruzi do svýho týmu nechtěli.
A kolik lidí bylo vyhnáno ze svých domovů jen pro to, aby kibicové z Prahy v těch panelácích mělo co pít a velká voda z jihu je neohrožovala… ! 😀 😀
a kolik bylo kvůli tomu zničeno lesů, luk a strání i se svými obyvateli.
Mě spíše překvapuje, jak málo cestujících přepravují… Vždyť jenom naše ČD přepraví mezi tretinou až půlkou toho co oni a to jsme proti Číně cca 120 krát menší stát.
Třeba tam ješte namají tak propracovaný systém slev, takže tam lidi sedí doma na prdeli a nikam moc nejezdí.
I kdyby, tak to je prostě strašně malé číslo… U nás každý jede vlakem cca 17 až 20 krát ročně a tam z vychází že vlakem jede 0,3 x ročně člověk. Vzhledem k počtu km tratí atd.to je strašně malé číslo oproti nám
to máte pravdu. Otázkou je, jestli je to tam lepší, nebo tu lepší. To neumím zhodnotit. Je potřeba přesouvat tolik lidí? Tolik materiálu? zboží? Nevím. Občas mám pocit, že těch přesnunů je podstatně víc, než by bylo nezbytně třeba.
Ta čísla jsou z jaké statistiky?
Nejpřesnější statistika VycucZprstu 😀
Počet cestujících v Číně je v textu. Počet cestujích ČD popř na české železnici se tu před nedávnem uváděl a počet obyvatel dané země je např na Wikipedii. Ten počet cestujících v Číně je strašně malej oproti nám…
Jenže je špatně. Například zde je 2,5 miliardy cestujících ročně (údaj z roku 2014, dnes to bude víc).
https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_China
Jinak mobilita lidí je v Číně nižší než u nás, to je snad jasné. Je to (na osobu) chudší země.
Takto pak ano. To s nižší mobilitou je mi jasné, ale to číslo v textu bylo opravdu hodně málo..
Radši budu žít v majetkově chudší, ale svobodné zemi, než v bohaté, ale nesvobodné diktátorské zemi.
Proč hned chudší? My máme dvojnásobné HDP (PPP) na hlavu než Čína.
Ten rozdíl je v myšlení politiků. Jedni vybrané daně investují, druzí prožírají. Přičemž obojí mohou dělat politici demokratičtí i nedemokratičtí, na tom to nezávisí.
ANO, už je líp. Za 6 roků vláne ANO na MD a je to poznat.
Ať byl za posledních 30 roků na Min. Dopravy či ve vládě kdokoliv, vždy sliboval že bude líp. OF, ODS, ČSSD, TOP, VV, ANO. Na nějaký čas vyletí nahoru, Vůbec nic se nezmění a přijde někdo zase s nějakou negramotnou vizí a v nejbližších volbách zvítězí. Jenom hlupák nadává na ANO nebo TOP, ODS, PIRATES, ČSSD, Komanči nebo Okamury a ostatní vládní svoloč. Protože je tam nahoru sám zvolil. A pokud ne, tak ještě neměl volební právo. Buď věkově nebo inteligenčně. Potom prosím, zdržet se politických invektiv, neb je vidět, že problematice nerozumíte. A pouze papuškujete, to co je in.… Číst vice »
Však ono jednou bude líp. akorát nevíme kdy. POkud jste Křesťané a nežijete v hříchu, paok víra slibuje že bude líp po smrti. Možná i jiný víry slibují něco podobnýho. Ono slibem nezarmoutíš, to je společný pro politiku i víru…
Bude líp… A co ti přesně chybí, a jestli je to tak hrozné, proč si ještě v ČR?
A já říkám, že mi něco chybí? No to je fakt chybí. Každému přece něco chybí, když všichni kradnů. Ne?
To se jim to taky staví. Výkup pozemků netřeba, stačí majiteli oznámit do kdy má vypadnout. Hlukové limity se nemusí řešit, stěžovateli stačí nabídnout srovnání s hlukem zbíječky ve vězeňském kamenolomu. A životní prostředí není nic ve srovnání s pětiletkou. Ale tuším, že řadě soudruhů tady v diskuzi by se podobné principy zamlouvali. Teda do té doby než by se dotkly přímo jich.
Vaší výtku bych bral, kdybych u nás viděl v běhu ta stavební řízení a diskuze s majiteli pozemků pro výstavbu VRT. Ale ona jaksi žádná neběží. Těžko pak mohu brát váš argument vážně.
Kdys tam byl naposledy a kde?
Buďte konkrétní, prosím.
Pokud by tomu tak bylo, asi by se neobjevovaly i v našich médiích podobné zprávy
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/dum-trcel-uprostred-cinske-dalnice-jako-bolavy-zub-nakonec-ho-zbourali-174516
Na dálnici u Tábora také trčí překážka bránící plnému zprovoznění… už desítky let 😀
Vykup pozemku netreba, protoze pokud mne pamet neklame, jsou vsechny ve vlastnictvi statu.
Už v ní dávno žiješ, jenom si to neuvědomuješ 🙂
si spadl z višně ne? muselo bolet
Nechápu, jsme jedna z nejbohatších zemí světa a velmi slušně si vedeme i v Evropě, a to i za naší katastrofálně rozhazovačné vlády vedené, raději se nevyjadřovat…
„Čína za letošní rok postavila přes čtyři tisíce kilometrů nových tratí pro rychlovlaky“ …
ONo to asi nebylo za letošní rok, stavěli to 7 let a letos to otevřeli 🙂
Za to v ČR se staví pořád ale nic se nového neotevira.
Letos to otevřeli ffšecko najednou? To teda měli super načasovaný 🙂
Hlavně že se plive a útočí na Čínu od politiků, přes primátora, ale kolik těch tratích jsme postavili my ? I ten Ejpovický tunel je tragedie. Myslím si, že bychom si měli zamést před svým vlastním prahem a neškodit Číně faul útoky.
Přesně! Čína takovej skvělej stát v kterém se zavírá a vraždí za odlišný názor než má vládnoucí partaj. Souhlasím s vámi, z nich bychom si měli vzít příklad.
Americká hegemonie končí, smiřte se s tím, a klidně mějte z toho bobky, ale bude to Čína, která bude planetě určovat kurz, to ona bude novým hegemonem, novým vůdcem. Už dnes se 99 % elektroniky vyrábí v Číně, Čína „spasí “ tenhle svět.
K tomu dodávám, že v železničním oboru nejsou Američané ani v první desítce zemí!
Vzhledem k rozloze země a faktu, že mezi obydlenými a obyvatelnými kusy země jsou velmi velké vzdálenosti tam prostě vítězí letadla. ČR má 9 tisíc kilometrů železnic na svých pár kilometrů čtverečních, USA má 4 a půl tisíce kilometru jen mezi východním a západním pobřežím. Po cestě vysoké hory, pouště… a včíl mudrujte 😀
A mimochodem jak říkáte zavírá a vraždí za odlišný názor, tak to se dělo v Číně i v dobách Marca Pola, kdy nebyla u moci komunistická strana. Čína a vůbec východní polokoule téměr celá Asie nemůže mít nikdy demokracii a nikdy nemůže mít to co má Západ ( USA + EU ) protože ony ty země mají jinou evoluci, USA bude pokořena nikdy se nepodaří aby Západ byl četníkem světové demokracie. Už Západ hodně pohořel v lokálních válkách Vietnam, Irák, Syrie. Ale Čína nikdy nebyla svobodná a demokratická ani za toho Marca Póla.
Každý režim likviduje své odpůrce. To tak bylo, je a bude.
Panebože, Vy jste teda exot Honzíčku !!! Proč se tedy neseberete a neodjedete do té Vaší země zaslíbené ?? Vaše názory na Čínu jsou více než úsměvné a je vidět jak dnes funguje kritické myšlení a zdravý lidský úsudek. Vy jste toho opravdu zářným příkladem, jen co je pravda. Jak již tady někdo pronesl, mícháte hrušky s jablky a naprosto převracíte pojmy s dojmy. Radím Vám, jeďte budovat nový planetární ráj do té východní Říše Středu.
Já už jsem tam byl několikrát a rozhodně to není ta země, o které nám vykládají dezinformace a fake news z Kavčích Hor. Čína má velkou a dobrou budoucnost, teď ji to trochu kazí světokazi, ale dříve nebo později celý tzv. Západ podlehne tlaku Číny. Kdyby nebylo Číny, tak nikdo tady nepoužívá Android, Huawei, a jiné technologie, mimochodem Google je sice americká firma, ale Android vyvíjela v Číně. No určitě ta Čína není žádný ráj 🙂
No já mám zcela jiné zkušenosti a pohledy z této Říše Středu, také jsem tam párkrát byl a pokud jen trochu rozumíte východním filosofiím, tak zajisté platí pravidlo, že vše je pomíjivé a každá byť sebesofistikovanější asijská despocie se jednou vždycky zhroutí a vše se musí budovat znova. Čína má za svou dlouhou historii těchto pádů a vzestupů nespočet, proč zrovna Vy slepě věříte, že tato nová komunisticko-kapitalistická hybridní despocie bude mít díky moderním technologiím nějaké věčné trvání ?? A mýlíte se, že Asie nezná a neumí demokracii, je tam několik států, které mají plnohodnotný demokratický systém a mnohé další… Číst vice »
ještě že mám mobil z Mexika…
jehož útroby jsou vyrobené v Číně 🙂 🙂
Útroba jsem němel tu čest zatím vidět. Nicméně procesor asi ano a leckterá ten SMD šváb taky. Co já vím, kde to BlackBerry nakupuje?
Můj mobil je sice čínský, ale procesor má z Tajwanu. 😄
takže taky čínský.
Pokud by sis musel vybrat mezi ČLR a Taiwanem, kde bys chtěl žít?
Taiwan pod Čínu fakticky spadá.
Dle „velké“ Číny jde o její území, de facto je to však samostatná a hlavně demokratická republika. Mimo řeči s dějin nemají snad nic společného.
Jste jak Babiš. Kolega psal o stavebnictví, vy argumentuje politikou. Divná logika. Jako Babiš…
Blbečků, co estébáka Babiše volí je v republice celá třetina. Dost vysoká pravděpodobnost, že je potkáte i tady 😀
No , že zrovna vy jste extra chytrej jste prokázal ve vašem hodnotném přííspěvku.
asi porovnáváte hrušky a jablka, nebo spíš třešně a okurky.
Démone, vy jste spadl z pekelného Astrálu, že ? 🙂
Celou cestu vlakem do Prahy jsem přemýšlel, proč placení čínští trollové typu Honzíčka začali útočit na specifický server typu Zdopravy.cz, a myslím, že mi to došlo. Vždyť čínská CRRC bude dodávat Leošovi nové Siriuse, tak si to rudoši musí pohlídat i tady. 😁
jo to myslíte ty Čankajšek jednotky?
To je holt daň za popularitu. Kdyby zůstal Sůra u želpage, máte klid! 😀
Obávám se, že většina místních diskutujících by v Číně dosáhla takového společenského skóre, které by ji opravňovalo pouze k pohledu na VRT a to ještě v přestrojení a dalekohledem.
Je to jasný. Díky špionážnímu software v telefonech Huawei, přidělených manažerům MD, ČD, SŽDC a dalších, získali naše know-how a trochu nás předběhli.
https://i.imgur.com/MYuDpYG.jpg
čínský klon Regíny?
Oni přidali do Regíny naklápění z Pendolína? Slušný oddíl!
Ty otevřený dveře, hold jiná země, jiné normy na bezpečnost 😀😀😀
Větraj, aby nebylo zatuchlo.
Pane Sůro,to nás chcete naštvat ještě před koncem roku?
Prosím redakci o doplnění informace, kolikrát se ČR „vejde“ do Číny (jak plochou,tak i počtem obyvatel) a také o porovnání „plošné hustoty“ obyvatelstva, abychom si mohli udělat leší představu o tom, jakému tempu výstavby by to mohlo odpovídat u nás.
A zajímavé by rozhodně byly i údaje o tom, kolik lidí žije v jednotlivých čínských městech, kde ty jejich vysokorychlostní vlaky zastavují – je třeba aspoň některé z nich menší než Praha?
a ještě kolik „vykoupily“ pozemků, kolik lidí se mohlo ke stavbě vyjádřit. kolik bylo postaveno zvukových bariér atd.
stavět bez povolení umí každý
odpověď: mockrát.
Čína 1,5miliard obyvatel, necelých 10 milonů km2 – čtvrtý největší stát na zeměkouli.
Hustotu osídlení máme s Čínou skoro stejnou (134 resp. 137 obyvatel/km2), Číňanů je 1412/10,6 = 133-krát víc. Takže pokud mají 30 000 km VRT v Číně, my bychom mohli mít 225 km. Takže aspoň Praha – Jihlava – Brno – Přerov? To by se mi docela líbilo. Spolu s „normálními“ koridory by to byla slušná železniční síť. Dnes, tedy v roce 2019, ne v roce 2040 nebo kdy to má být v provozu.
Hustota osídelní za celé území státu je pěkná věc, ale v tomto porovnání absolutně mimo. Zhruba polovina území Číny – její západ je v podstatě liduprázná poušť a Himaláje. Na území kde čínani staví VRT tj. střed, východ a jih je hustota obyvatel násobně vyšší než v ČR.
Thalys, cela sit = 7.5 mio
Thalys, Paris-Brussels = 4.17 mio (55.6% pasazeru)
Regiojet, Praha-Brno, i busy = 2.6 mio
Kolik maji CD? Zrovna u tehle VRT jsem schopny tvrdit, ze se to snad zaplati i kdyby se to stavelo cele komercne.
Ten potenciál páteřní VRT trasy je mnohem vyšší. Přesunul by se sem téměř všechen provoz směřující na/přes Moravu. To může bý klidně 2,5 násobek současné relace Praha-Brno. Takže mezi Prahou a Brnem by po VRT mohlo jezdit klidně i 10 mil. cestujících ročně … za předpokladu, že by jízdné nebylo výrazně vyšší, než dnes:-)
Nicméně ani tento silný výhled bohužel nebrání některým stratégům z centra před vnitrostátní páteřní trasou upřednostnit raději výstavbu VRT z Prahy na Drážďany či Mnichov s velmi diskutabilními potenciály počtu přepravených cestujících.
Neni uprednostnena, ale pripravena, bohuzel na rozdil od useku Praha-Brno…
Na Mnichov je pro nas dulezity usek Praha-Beroun,…
„Zrovna u tehle VRT jsem schopny tvrdit, ze se to snad zaplati i kdyby se to stavelo cele komercne.“ Dokud nebudou zakazane nebo nedostupne automobily, tak VRT nema sanci, za dobu nez se z okraje Prahy dostanete na nadrazi a z nadrazi v Brne do pripadneho cile cesty jste autem skoro v cili, na takhle malych vzdalenostech muze casove automobilu konkurovat jedine teleport. Vlak muze byt zajimavy pouze cenou, takze je to bez masivnich dotaci nerealizovatelne.
Jasně, jsem si vědom, že celý hornatý západ Číny od Ujgurů na severu po Tibet na jihu je skoro neosídlen (i když k mému překvapení do Urumči VRT vede). Ale ta moje českomoravská VRT páteřní trať taky obsluhuje jen osu osídlení od Prahy po Přerov. Když odečtete hornaté Sudety, budeme na tom podobně, byť ne stejně. Bylo to jen hrubé srovnání, ale řádově to sedí. S VRT jsme podle mě tam, kde jsme byli s výstavbou dálniční sítě na začátku 60. let. Sice tu byly předválečné plány, druhorepublikové a protektorátní rozestavěné úseky, ale nakonec to čekalo až na přelom 60.… Číst vice »
bohužel zde jsou potřeby menšiny nadřazeny většině, nemusí trpět Patrika a nikdo se jim neodvolává …
Nahodou jsem tam neco rozklikl a jako „vedlejsi nadrazi“ po ceste tam maj treba mesto s 120 tis. obyvatel. To by u nas mohla byt ta Jihlava nebo cokoliv na tech 10-25 tis. lidi u trati, kdyz to podelime deseti.
Na velikosti záleží, ale především z toho pohledu, jak velká je poptávka po přepravě Praha − Brno a jaký je výhled do budoucna. Pohledem na věčně ucpanou D1 zjistíme, že poptávka po dopravě Praha − Brno není zrovna malá.
Má to ale jistou nevýhodu: VRT Praha − Brno mine Českou Třebovou, a tak se cestujcíí mezi Nádražím a Nábřežím vlakem po VRT nesvezou.
Nějaká mapa by nebyla? Ze zmíněných měst znám jen Wuhan (u ostatních je pravděpodobné, že mají různý spelling v různých zdrojích). Š‘-jen alias Shiyan jsem nakonec našel na SZ od Wuhanu. Ta druhá trať je od pobřeží Žlutého moře na západ? Tady https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_high-speed_railway_lines_in_China několik schémat je, ale nejspíš nejsou dost aktuální.
České dráhy (ČD) otevřely za poslední měsíc přes tisíc kilometrů nových vysokorychlostních tratí. Síť rychlovlaků se tak rozšíří na více než 35 tisíc kilometrů, nejvíce na světě.
Provozovatel tratě z Prahy do Brna, společnost Praha-Brno High-Speed Railway patřící pod státní České dráhy, chce prodat na burze 12,8 % akcií. Firma již na burze vydala prospekt emitenta, prodej akcií začne 6. ledna.
Jojo další chytrolin co ani neví, že české dráhy žádné koleje nevlastní… Ach bože jak jsme hloupej národ..
V nasem paralelnim univerzu se nikdy nerozdelili. A tam u vas VRT do Brna jinak jezdi tak jak u nas? Tady mame uz druhou generaci Pendolin z PARS Nova.
Už nehul!!!
Ale jen ať hulí a hulí pořádně. Když bude sedět celé hodiny neshopen vyslovit větu ani se zvednout, jen se bude chechtat vlastní botě, tak škody nenadělá.
Ano , včetně vás.
České dráhy (ČD) těžko mohou postavit nějaké tratě. To staví SŽDC Správa železniční dopravní cesty a ta tratě také spravuje + infrastrukturu.
I ti druzí to staví těžko . Se mi tu líbí jak šotouši chytají na drc i evidentnímu vtipu . Silvestrovsky povedené ,
P:S. všichni tu víme , že SŽDC během deseti let nic jako VRT nepostaví , takže borci klid , regionovy a šukafony stále budou vítány 🙂
No v Jihočeském kraji, kde páteří osobní dopravy jsou lok. 242 + BDs + Bdt280 a i těch regín je tak málo, že v rámci regionu musí být operativně přesouvány tam, kde jsou potřeba víc a jinde pak chybí, kvůli čemuž se (tam, kde chybí) ruší zastávky na znamení (páč tam musí být zmíněná 40 let stará klasika), ZCELA URČITĚ…
A teď bude následovat další kolečko pitomých srovnání Číny s ČR.
„společnost Beijing-Shanghai High-Speed Railway patřící pod státní Čínské dráhy, chce prodat na burze 12,8 % akcií“.
Kdyby ČD a.s. chtěly prodat pár akcií na burze a z výnosu koupit nová vozidla, to by na tomto webu bylo mrtvých v důsledku infarktu.
Přesně tak, i ve fasádně komunistické Číně chápou principy tržního hospodářství lépe než tady…
S tim rozidlem, ze kdyz by potrebovali, tak je bez mrknuti zestatni. To by u nas vyvolalo hromadu arbitrazi.
V Číně není žádný komunismus. Sice to tam vede strana co si říká „komunistická“, ale ta jede tvrdý kapitalismus. Tak tvrdý, že by i Klaus bledl závistí.
S komunismem má čínský režim společné leda tak nelidský přístup k lidem a jejich právům.
Jaksi si to pletete se Severní Koreou, ne ? 🙂
Má pravdu. V Číně skutečně je kapitalismus a neúcta k lidským právům. Co řekl podle vás špatně?
a u nás snad není úcta k lidskym právům ? Hezky jste mne dojal 🙂 🙂
U nás právě ta úcta je. Nechápu váš nelogický styl diskuse.
nelogičnost nelz epochopit. V tom je kouzlo nelogičnosti.
Přesně vystiženo. Palec nahoru.
Předně ve společnosti Beijing-Shanghai High-Speed Railway mají Čínské dráhy tesně menšinový podíl, navíc jde o velmi ziskovou společnost (bez dotací či státních objednávek). Akcie ČD by asi na burze moc netáhly (možná tak ČD Cargo).
A proto to raději ani nezkusí.
No a co? My budeme mit janal D-O-L !
Optimisto!
Zeman za chvíli zaklepe bačkorama, drží pohromadě jen silou vůle a ustavičnou péčí lékařů a na tuto fantasmagorii se rychle zapomene.
Zeman tebe spíše strčí do truhly a na ní si sedne Ovčáček, aby tě dlouho nepustil, dokud tě nepřejdou takové kraviny jako zaklepe bačkorama, nebo drží pohromadě sílou vůle. 🙂
Kraviny? To jao že ten kouřící akláč je ve 100% kondici? Komiku. Kdyby měl péči stejnou jako „obyčejný“ lidi z horní donlní, a ne tými nejlepších specialistů z vojenský nemocnice, tak už je jeho parte dávno zažloutlý list papíru.
edit Týmy…
Moc si to přeješ, aby zaklepal bačkorama, viď? No věz, že úplně klidně může dojít dřív na tebe. Ty jseš fakt psychopat – taháš sem politiku a ještě k tomu jseš sprostej – přát si někoho smrt je ohavnost.
Ano.
Ikdyby voda nebyla!
Jasně, udělá se to jako suchovod. Vodní hospodářství bude předmětem další etapy! 😀