Chystá se velká rekonstrukce ulice Dukelských hrdinů. Zmizí zábradlí, tramvaje pojedou jinudy
Do ulice Dukelských hrdinů se vrátily tramvaje. Foto: DPP
Na nárožích jsou navrženy zahrazovací sloupky, které mají zabránit vjezdu aut na chodníky.
Kdyz uz se delaji takove kompletni rekonstrukce, mohli by se na nekterych mistech osazet i stromy, prostor tam je… Kdyz vidim Sokolovskou ve Vysocanech/Libni od Balabenky po Nemocnici ve Vysocanech kde na jedne strane je pekna alej (ta je tam ale uz asi 100 let – a obnovuji se postupne stromy), tak na druhe strane je betonove peklo (puvodne mozaika)…
Stromy tam afaik maji byt.
Ono je to složitější, nejde o to jen ty stromy sázet, ale aby měly nějaký prostor pro růst, resp. kořeny. Tedy aby pod nimi nebyly inženýrské sítě (ať už ty známé nebo neznámé), což je bohužel v Praze na ulicích velký problém.
To je mi jasne, ale to reseni ma, bud narocnejsi a rovnou postavit i kolektor, nebo proste prelozit IS tak, aby nebyly prekazkou (ted se tam rekostrukce vodovodu dela) a ev. vyuzit pevnych chranicek mimo predpokladany korenovy system…
Pri kompletni rekonstrukci je to o koordinaci s majitel IS (voda, plyn, elektro, data,…),… je to prilezitost to udelat naraz,… jinak v budoucnu pak budeme resit, proc to nejde…
Pr. je prave ta Sokolovska, jak uvadim, tam se kompletne predelavali IS… ale vysledek je ten, ze je tam 4-5m siroky chodnik s nahodne odsazenymi sloupy od kraje vozovky, nahrazena mozaika betonovou jednobarevnou dlazbou,… k tomu projekt odstranil prechod vedouci k metru v ul. U skladky pres sokolovskou (puvodne totiz nebyl a s metrem se dodelal – rekonstrukce ale s nim opet nepocitala – vzali stary stav), k domu naproti se udeli najezdy pro vozy pro uhli do kotelny, ackoliv byl dum jiz nekolik desitek let napojen na plyn, a podobne zaseky…
Ty nájezdy můžou být nástupní plocha požárních vozidel.
ne fakt nejsou, pozdeji to upravili tak, ze u domu to zrusili a je tam travnik, na opacne strane u jizdniho pruhu se protahli parkovaci stani a zustalo torzo v chodniku…
Jsou tací, kteří nasázejí stromy přímo nad vodvodní potrubí a za 10-20 roků se vztekají, že při opravě vodovodu se musí ty stromy vyřezat a že jim několikrát do roka neteče voda.
To je trochu nesmysl, museli by sazet bez povoleni…
Kocourek je král falešných dilemat
Další příklad naprosto nezvládnuté koordinace různých staveb. X týdnů (či dokonce měsíců) byla většina ulice Dukelských hrdinů zavřená pro tramvaje kvůli stavbě estakády na trati do Kladna. A teď znemožní průjezd znovu kvůli opravě samotné trati? Ať nikdo netvrdí, že plánování opravy TT nešlo třeba i trochu urychlit, aby se využilo uzavírky podjezdu u holešovického výstaviště.
Nevozili tou ulicí materál a techniku na stavbu? Pak by si ji zavřít nemohli…
Nevozili. Vozilo se od Buben.
No jenže ono během budování estakády v jejim okolí zase úplně nešlo stavět, byl tam docela velký zábor ulice. Druhá věc jsou jiní investoři s vlastními harmonogramy, což je vždy složitější, pokud to není jeden ucelený projekt.
Ne, prosím né. Červenobílé zábradlí je v našich městech důležité. Když tam nebude, tak nesvéprávní chodci budou vrávorat a padat pod koly aut. 😱
Přesně, stále jsme země zábradlím oplývající…
A kde na Dukelských hrdinů je? 😀
Třeba u lékárny na Strossu. Nevědět o tom, že tam to zábradlí je už od mého narození, tak jsem se o něj tuhle přerazil (to šedé je fakt blbě vidět, a nejen tady).
Škoda, že pro cyklisty se tam namalují jen “ochranné” cyklopruhy. Kdyby se zrušilo parkování jen na jedné straně, tak by se tam vešly cyklopásy. Ale parkovací místa jsou posvátná, i na P7 kde je Praha sobě, o které se říká že je procyklistická
Ani Praha sobě holt nemá názory obyvatel úplně na háku. ˇI když beru, že vás to třeba mrzí.
Vy víte jaký na to mají názor obyvatelé P7 ? Tak nám to povězte
Tam není zas takový provoz, aby cyklisti potřebovali svůj extra pruh, těch 200 m od Veletržní se dá zvládnout. Ale pokud by se opravdu chtělo, tak by se cyklistům mohl věnovat kousek chodníku, široký je na to dost (a na západě se to dělá celkem běžně i na chodnících o dost užších). To by však naráželo na hospodské zahrádky, takže asi ne.
Posvátná parkovací místa? Víte, majitelé automobilů jsou také voliči a také platí daně, tudíž je nutné do nějaké míry vyhovět i jim, cyklisti si nemůžou zabrat město pro sebe.
Trasa je to velmi frekventovaná, protože vede do Stromovky, proto se na ní pohybuje i dost dětí.
Právě.
to „jsou to také voliči“ funguje na úplně všechny účastníky provozu, opakuji provozu, na veřejných komunikacích, opakuji komunikacích. Komunikace není garantovaným parkovacím místem, parkování vozidla není provoz na veřejné komunikaci. Pro jistotu jsem majitel automobilu…
Vždyť nezaberou, auta stále budou mít vozovku v obou směrech + místa na jedné straně. Kdo to teď zabírá jsou auta, ne cyklisti
Tato ulice si rozhodně rekonstrukci zaslouží. Vypadá to však, že se bohužel nezrealizuje v celém rozsahu, jak připravoval IPR.
https://iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/kvp/letenskykriz/letkriz_000-299_textova_cast_r05_2018.pdf
Co vím, tak rekonstrukce dalších přilehlých ulic je stále v plánu, ale je možné, že se bude upravovat projekt, aby mohly být vytvořeny kvalitnější cyklostezky, zvýšené přechody apod.
Ulice Dukelských Hrdinů se prý musela udělat již nyní, kvůli havarijnímu stavu tram trati
Pane Nevyhoštěný, váš text vykazuje faktickou chybu.
Ulice Dukelských hrdinů se nachází v Holešovicích, nikoliv na Letné, jak uvádíte. K tomu stačí pohled do jakékoliv mapy.
https://www.google.it/maps/place/Letn%C3%A1,+Praha+7,+%C4%8Cesko/@50.0997249,14.4215376,15z/data=!4m6!3m5!1s0x470b94d96086c227:0x8c2ebb1314adc33b!8m2!3d50.0949835!4d14.4092316!16s%2Fg%2F119tfz4vt?entry=ttu
Letná není nijak oficiálně vymezené území, není to ani katastrální území. V lidové řeči je to všechno od Vltavské nahoru.
Souhlas až na to, že v lidové řeči to je spíš až návrší, tj. od technického muzea k Badeniho.
To teda určitě ne, když vystoupím na Kamenické, také říkám, že jedu na Letnou.
V lidové řeči je Letná „všecko nahoře na kopci“. Bělského je ROZHODNĚ v Holešovicích, starší obyvatelé místa by ji umístili spíše do Buben (staré Holešovice byly až „za dráhou“). Holešovice byly s Bubny spojeny tuším 1850, 1884 byla obec Hol. – Bubny připojena k Praze a v r. 1960 byla čtvrť přejmenována na Holešovice (nicméně na některých starších tabulkách např. s čísly popisnými se Holešovice-Bubny ještě tu a tam najdou). Na západ jdou Holešovice po Kamenickou (severně od Veletržní je nad Kamenickou už Bubeneč), jižně od Veletržní pak jdou až k Letenskému tunelu (zde např. fotka křižovatky Ovenecká – Dobrovského… Číst vice »
To je jak u nas, puvodni cedulky Vysocany, nove cedulky Liben…
Uzasne je take katastralni uzemi Kyje, kde vznikl Cerny most jako nove KUprave na Ukor Kyji, H.Pocernic, D.Pocernic a Hostavic… ale Kyje dostali na frak…
Pro tramvajáky je to jasné – úsek od Sparty na Štros.
…a někteří ještě znají název Zátory….
Podle metropolitního plánu taky, vše od Bubenské nahoru.
Podle mě až od Dukelských hrdinů 🙂
Veletržní palác na Letné nebo kostel sv. Antonína na Letné jsem teda opravdu nikdy neslyšel 🙂
Ja tradicne povazuji za Letnou vse od zeleznice smerem na zapad
Od Kamenické, s přivřením oka od Fr. Křížka, s privřením obou od Strossu 🙂
myslim, ze od Strossmayeraku nahoru je to uplne fer..
To teda není, až od Kamemické, příp. (viz 218) se zavřeným okem od FrKr.
Někteří zase tradičně považují kruh a kružnici za totéž.
Naprosto dokonale načasování, vzhledem k uzavření bubenské a výstaviště se do spodní čàsti veletržní dostaneme ve směru od plynární jedině tunelem přez letnou, nebo se otacet někde u muzea na magistràle
Snížil by se i hluk od projíždějících vozidel.
Pardon, patřilo o jedno níž, pod Cloveka a jeho komentář o kočičích hlavách.
Od toho se ty tunely stavely ne?
Nedá se v tomto případě považovat slovo zábradlí za hromadné podstatné jméno, jako třeba kamení?
Toto bylo psáno jako odpověď na komentář, který byl smazán, zřejmě obdobně jako příspěvek uživatele Jenda níže. Nyní už ani jedna z reakcí není relevantní, navíc došlo k úpravě textu. Prosím o smazání.
Snad odstraní kočičí hlavy a nahradí je pěknou plochou dlažbou nebo aspoň asfaltem..
Na Bělského žádné kočičí hlavy nejsou. Ty jsou jen v Heřmanově.
Vzhledem k tomu, že Letná začíná právě západně od D. Hrdinů, těžko tohle bude hlavní letenská třída.
Když jsem viděl název článku, nejdřív jsem se zaradoval, že se konečně změní podoba ul. Milady Horákové…
V jakým vesmíru je tohle ještě Letná?
Samozřejmě, že v žádném.
Ale zvykejte si. Rodilí Pražáci se vystěhovali, náplavy přistěhovaly a těch pár zůstavších důchodců, co umí místopis, už to nevytrhne.
Tohle je v současnosti už tak rozšířený nešvar, že zrovna odborně zaměřenému serveru bych to tolik nezazlíval. Navíc hned v další větě to mají správně. To včera na ČT24, celostátním veřejnoprávním médiu, dělal rozhovor s premiérem novinář, který o středním rodu asi nikdy neslyšel.