- Voda •
- Infrastruktura •
- Město •
- Stavebnictví •
- Cestovní ruch
Chystá se velká oprava Staroměstského jezu. Pomohou plovoucí stroje i vory
Rekonstrukce za 112 milionů má vrátit nejstaršímu vltavskému jezu původní historický vzhled.
Rekonstrukce za 112 milionů má vrátit nejstaršímu vltavskému jezu původní historický vzhled.
Jako hlavní priorita aktivistů šlapadla pro turisty, tady už vážně není co dodat.
To je ovšem jen mediální zkratka. Ve skutečnosti je hlavní odpor proti náporu dalších motorových lodí právě s turisty – nikoli jen nějak jednostranných aktivistů. Obávám se, že dopravní problémy Prahy nyní tkvějí spíše v zanedbání železnic a přemíře silnic, čemuž poměrně pomalá říční doprava může pomoci bohužel jen velmi nepatrně.
Množství lodí s turisty na Vltavě by mi nevadilo. Co mi vadí dost, jsou jejich staré diesely. Přitom na příkladu Brněnské přehrady je zjevné, že s dnešní (i se včerejší) technologií je možné tyhle cirkulující lodě (dál než pod Barrandov nikdy neplují) provozovat čistě elektricky. Pokud by se zpřístupnila zdrž Staroměstského jezu pro lodě plující skrz, bylo by to primárně o toleranci. Například je možné omezit rychlost na 4 km/h, což by šlapadla neohrožovalo. Stejně jsou to lodě vyhlídkové a ne dopravní, takže nemají kam spěchat.