Chystá se razantní zákrok proti podvodům u STK a měření emisí. Ministr píše instrukce krajům

Autoservis - STK a měření emisí - ilustrační foto. Zdroj: PixabayAutoservis - STK a měření emisí - ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Úřad připravuje „hlídací psy”, kteří automaticky odhalí některé nepravdivě zadávané údaje.

Odebírat
Upozornit na
guest
178 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantisek

Jako beru, ze treba emise neni tak snadny kontrolovat … ale docela me fascinuje, kolik v noci na dalnici a nebo na Jizni spojce jezdi aut, ktery poradne nesviti. To nemuze byt nijak tezky kontrolovat.

Kun

A tak on ministr píše, a co jeho povoz, taky si sám mění olej, svíčky, zimní gumy pouze s „gerlachem“ émise kdykoliv vyjede, …to se to camrá…

MKzB

Pokud chtějí kázat vodu, měli si prvně sami ověřit, zda nepijí víno.
V první řadě by se veřejně měly vyzkoušet měřící přístroje na vozech policie a potom by stálo za zvážení zkusit do měřicího přístroje vhánět místo výfukových plynů čistý vzduch.

Michal

Dobrý den.

Jako emisního technika, už mě neskutečně rozčilují články o podvádění při měření emisí. U 80 % nevyhovujících vozidel stačí nalít aditivum a projet 5 km na druhý rychlostní stupeň a vozidlo plní. Je to vše o způsobu jízdy. Řidič, který jezdí městský provoz a není závodník v životě nemůže plnit emise mobilní emisní kontrolou. Místo toho, aby se tato agenda zjednodušila, tak je to každý rok horší. Dnes dokážu za 9 hodin změřit 16 vozidel a poslouchat rozčílené zákazníky. To je život ‚emisáka‘.

Kun

No vidíte, ale o tom nekecnou, radši cálovat plebs.

Lukáš

Žil jsem v Britské Kolumbii v Kanadě.Žadnou tk tam nemají lide samy odpovídají za stav vozidel.Ve Francii například motocykly nejezdi na TK.Až budou lidé v české republice pobírat alespoň průměrný plat mozna si budou moct dovolit novější auta ale do té doby něčím do práce jezdit musí.Ja mam jen stare spolehlive TDI které najedou přes milion km a nehodlám to měnit .

Petr David

Jezdit za cenu nehody?

Michy

Však si mějte 30 let staré auto – jen ho udržujte technicky v pořádku a v rámci (pro něj) normálních emisí.

Geo

Vždyť je to celé úplný nesmysl ! Jsou země jako třeba „náš vzor“ vyspělé USA kde STK vůbec není a emise si uděláte sami na benzínce víceméně formálně. A jiné země nemají ani toto minimum. A taky žijou a docela dobře. To jen my stádo kreténů si myslíme že navyšováním počtů nejrůznějších befehlů, směrnic a zákonů se naše životy zlepší a tenhle stát se stane lepším místem k životu. Bohužel nestane . . . jen se honíme za píčovinama a skutečné hodnoty a život nám utíkají pod rukama. Ale vysvětlujte to někomu v zemi kde je každý druhý pasivní líný… Číst vice »

Kun

Prosil bych vynechat to množné číslo, já 300 litrů za pí…., nepobírám.

Jiný Petr

Předplatné nemám, tak nám řekněte o co tomu Fleischhansi a jeho ASEMu jde?

Michy

O to že systém STK a měření emisí je u nás v rukou mafie, co podvádí ve velkém.
Auto v pořádku jsou schopni vyprudit kvůli neexistují drobnosti a těch 5% bezohledných idiotů (kteří jsou zodpovědní za 50% emisí) nechávají dál fungovat.

Pavel

Ještě že mám starou dvoutaktní ČZ a na emise nemusím

mirek jan

Z toho mraku pršet nebude, staré auta mají jiné normy než nové auta.

František

A STK je o tom, že mají plnit ty staré normy
…nebo nemají vůli v řízení a prořezlou karoserii

Michy

Ano, mají.
Problém je, že neplní ani tyto.

none

Neexistuje jediná věc, kterou by český člověk nedokázal ochc… tedy obejít. Přeji mnoho štěstí 😂
.

Kdo já

Skončí to tak, nikoho tam neznám tak mě technik vyhodí s čtyři roky starým autem, špatné gumičky stěračů, potom doveze auto kámoš ,a bez problémů projde s 15 letým autem. Technik bude mít splněné procenta vyhozených.
V seriálu Monte Carlo, tomu říkali noční auto.

Michy
Pepa

Jistě že jezdí vozy jež nesplňují podmínky o tom není pochyb. Na druhou stranu je toto celé cílený postup skryté formy grendealu což mnozí ani nepochopili tahle vláda hlupáků udělá jen další chaos a problémy kdyby neprovedla tuhle zemi na mizinu byla by větší šance že se vozový park zlepší. A nejlepší jsou ti eko jezdci na elktromobilech jež jezdí za peníze nás všech, ale dělají že oni jsou to nejlepší .

none

Tak si najdi brigadu a nebrec.

Kebab

Jak jeho brigáda ovlivní celý vozový park?😃

Petr David

On ale nepsal nic o celém vozovém parku, reagoval na jednotlivce.

Tony

Tohle přitvrzování – jako obvykle maskované za dobro – je začátek honu na auta se spalovacími motory. Na jeho konci budeme rádi, když nám milostivě nechají šestileté auto ještě teda na ten rok nebo dva, ale pak už fakt konec… (tou dobou bude už STK povinné co rok) Pak bude chvilku klid, načež začnou vadit i elektromobily. Pak přijdou na řadu cyklisti a nakonec i chodci. Oni lidi vadí mocným už dneska, ale každý proces má svoji posloupnost…

Lubomír Janoušek

Nejspíš nechápete že auto musí splňovat normu platnou v době jeho vyroby takže je jedno jestli je dvacet nebo šest let staré. Prostě je potřeba mit auto v takovém stavu aby splnilo normu z doby jeho výroby, nebo ho zlikvidovat. Podle statistiky devadesát procent emisí způsobuje zhruba dvanáct procent aut , pokud se těch dvanáct procent opraví nebo vyřadí z provozu , nebude žádný green deal potřeba . Na to se nejspíš chce ministerstvo zaměřit , bohužel u nás státní správa není příliš efektivní tak to bude trvat deset let a to už bude stát benzín stovku a starý auta… Číst vice »

Michy

Nevím, od koho máte ty mínusy, tohle je bohužel realita.
Nikdo není nucen si kupovat nové auto, stačí mít to staré v pořádku.

Petr

Hahaha… 10 let??? Kdo postaví dostatečnou infrastrukturu k nabíjení a dodá dostatek elektřiny a z čeho??? Úmysl je fajn, ale … 🙁

Milan

Copak zas má nahoře kdosi málo ?

toor555

Souhlasím s tím,aby se eliminovaly silnice od čoudících vyběhaných motorů,často dodávek různých přepravních společností,starých autobusů, a osobních vozidel, ve většině případů protažené ME a STK přes „svého“ technika. Normální řidič bez tohoto klientelismu většinou neuspěje, protože žádný technik STK není tak hloupý, aby něco vzal od cizího člověka,může to být provokatér. A většina slušných lidí ani nechce nikoho uplácet. Ovšem tato většina slušných je poté kontrolována PČR a nově Centrum služeb,pokud jedou se starším vozidlem. Autobusy, náklaďáky a dodávky se příliš nekontrolují. Bránilo by se tím podnikání. A mimochodem,je i dost podnikavců v dopravě,co mají svoji STK a ME, a… Číst vice »

Lubomír Janoušek

To jste fakt vedle, odbor dopravy kontroluje převážně náklaďáky . Taková kontrola trva nejméně dvacet minut pokud máte vše v pořádku . Pokud ne tak i hodinu a nebo můžete odjet na odtahovce

Milan

Potřebuje někdo STK a emise k životu??

Kebab

Jen jejich provozovatelé.

moje jméno

Emise považuji za poloviční buzeraci, ale za TK jsem rád.

mimochodem

Proc jste za TK rad? Neduverujete svemu mechanikovi?

Petr

Kolik projde aut emisemi co má ve správě stát? 10 % ?

MKzB

Mě by zajímalo, zda projde emisemi čistý vzduch.

Patrik K

U nekterych STK bych povolal vozy zpet, pri zjisteni manipulace a dopusteni se podvodu okamzite resit v trestu.

Kdyby se par lidi zavrelo tak to ze dne na den je ukonceno. Na silnici jezdi tisice vozidel co tam nemaji co delat.

Vse resit v trestu, nic jineho na lidi neplati. Uz vidim nejakeho mechanika jak mu stoji za to 1000 Kc do kapse, aby 2-3 roky zil v polepsovne.

Kebab

A jak byste ten podvod dokazoval? I kdyby se takhle vrátilo třeba auto s odstraněným DPF, nikdy nedokážete, že bylo na kontrole už bez něj. Dokonce snad existuje i možnost si DPF za poplatek “vypůjčit” pro účely STK/SME a následně ho po úspěšné kontrole opět odstranit a vrátit.

none

20 metru od vrat to jde dokazat celkem lehce, nemyslis?

Jiný Petr

NEŠLO.
Stávající kontrolu stanic SME dělá úředník z pověřené obce. Jednak je to úředník a nemá odbornou kvalifikaci a pak ani nemá jak to kontrolovat. Kontroluje jen „papíry“.

moje jméno

Zavřít? Jste normální?

Jan

Na silnici jezdi tisice vozidel co tam nemaji co delat. ………myslíte ty Ukrajinský co neměly STK nikdy, a jejichž řidiči ani nemusí mít platný řidičák ????

Varg

Ale no tak, úředníci potřebujou taky jezdit, zas tak horký to nebude 😀 Vždycky se řiká, že teď už to nepude ojebat a vždycky to nějak nedopadne

Petr

Asi tak, kdyby byla vůle s tím zatočit tak se to vyřeší během roku. Teď se udělala bububu a za rok všechno pojede ve starých kolejích

petr

Máme ml 400cdi staré 21 let,od té dobý co jsme začli tankovat naftu bez biosložek,tak auto ani při prudkém přidání nezakouří. Ty to auta stará přes 20 let byla stavěná na naftu,ne na ten sajrajt co do nafty dávají.Podívejte se na vstřík po použití normální naftou a na vstřik použitý s naftou s biosložkou. Ale to nikoho nezajímá….Je to jen byznys,nic více.

kix

razantní krok proti překlepům? Nebo jako si myslí, že ty špatně zadané údaje = podvod? Kdo by to dělal, aby na sebe zbytečně lákal pozornost?

Radek

Je to hon na kočku a myš.Policajti odchytí naftové auto co jezdí pouze po městě a není ani zahřáté na provozní teplotu a ejhle neudělá emise.Dotyčný nabere naftu u Euro Oil a auto protáhne na delší cestě a emise jsou zase udělány v pohodě.Tak je to pořád dokola.Těch aut co mají místo filtru pevných částic jen obyčejnou trubku je jen zlomek u pár mladých vykuků a stát se nám snaží podsouvat že to tak má každé desáté auto v provozu.Ne,nemá!!!Stát pod vedením pětizločinců jen lže a odvádí pozornost od svých překlepů kdy se něco nepovede.

Gunduľ neubiješ

Jakmile někde vidím primitivní urazky hodné prvního stupně ZŠ, třeba „pětizločinců“ tak je hned jasné,jak bude hodnota celého příspěvku…

Metro

No neřekl bych pěti zločinců, ale pětipodvodníků – třeba podle volebního podvodu, kdy slibovali, že „Spolu nikdy nezvýšíme žádné daně“ – díky tomu jsem volil a pak mě okradli jejich zvýšením a zavedením nových. Takže sebranka, která se svým lhaním od dezolátských stran nijak neliší, je mi líto. A pak už nastupuje, jak se do lesa volá,…

Kebab

Přesně tak. Když to takhle půjde dál, což je skoro jisté, tak nejspíš příští rok poprvé za svou volební historii hodím do urny prázdnou obálku…

vykuk

Co jsi si zvolil to máš jako tisíce jiných.Už dopředu bylo jasné jakto dopadne!Když vládla ODS byl vždy problém.A je smutné že se ještě najde dost těch co jim fandí a budou je volit!!!

Kdo já

Stačí se podívat na zadní nárazník, někteří ho mají nad výfukem černý jako boty.

Petr

Zajímavé? Od začátku tohoto roku stát zvýšil podíl biosložek v palivech a zároveň začal kontrolovat ve zvýšené míře emise přímo v provozu na cestách.Hlavně naftové auta jezdící pouze popojíždky a zahlcené řepkovým olejem nemají šanci emise udělat.Já udělám na svých autech emise pouze z naftou bez biosložky(na radu technika na emisích).Pokud naberu naftu s biosložkou tak auto kouří a špatně jede.Na čistou naftu je to jiné kafe.Malotraktor na naftu to samé.Na naftu bez biosložky nejde z výfuku žádný dým a krásně táhne.Na naftu s biosložkou kouří jak lokomotiva a mnohem slabší výkon.Benzín s biolihem zas nezvládají třeba starší auta a… Číst vice »

Jirka 2

Tak je taky hloupost mít naftu jen na popojížďky. Pak Vám odejde filtr pevných částic a místo opravy ho lidi nechají vykuchat. A pak mají z autíčka solidní rakovinomet,

Sumy

A to jako moderní přímovstřikovaný benzín nemá filtr pevných částic a neředí se mu olej benzínem? V současné době už je na krátky trasy snad lepší právě ta nafta. Nafta v oleji alespoň nevydře motor. A je to fakt rychlý. Tchýně odrovnala benzínový Civic X ani né za 40tkm. Dával se nový motor.

moje jméno

Pěkná pitomost co jste napsal. U benzinu se vzhledem k vyšší teplotě benzin z oleje odpaří, ale u nafty tomu tak není ani zdaleka.

jankoHrasko

Nie tak celkom, zalezi od sposobu pouzivania. Ja mam v aute novy benzinovy priamovstrek. Tak isto mam obdobu DPF filtru co maju naftaky. Co sa tyka olejov. Mam vymenny interval 15 000 km alebo rok a predajca vyslovne doprorucil minimalne auto raz mesacne prebehnut po dialnici, kedze casto jazdim po meste.

V navode na pouzitie je v pripade tazkej prevadzky – t.j napriklad cisto jazdy po meste skratit vymenu oleja na 7 500 km

Dálnice

Nalijme si cisteho vina. Tretina populace stezi dosahne na nejake nove nebo novejsi „ciste“ auto nebo dokonce BEV. Jejich operacni prostor je budto nejakej starej kepl, ze kterého padaj saze a tece olej nebo VHD. A zadna vláda nebude mit moc koule do toho sahnout protože ji priste nezvoli…

Zlámalík

Jelikož tahle část populace má ale dost peněz na pivo a cigára, je to jen o ochotě státu vymáhat nastavená pravidla.

Roman

Nikde není psáno že každý musí mít auto

Pavel

To ne, ale na vesnici a v menších sídlech je to víceméně životní nutnost. Jízdní řády jsou o víkendu i během dne dost prořídlé, obchody a služby o doktorech nemluvě se naopak více a více vzdalují.

Kubrt

Ani sebedokonalejší VHD nepokrývá všechny lidské potřeby.

Radek Šindel

Jako mě tyhle hry na city chudých obyvatel vesnic opravdu zvedají ze židle. Problémy s smisemi mají zejména vylítané diesly vyšších tříd, které jsou oblíbené zejména různými tuzery na dědinách. Pokud má někdo opravdu hluboko do kapsy a bez auta se neobejde, tak si koupí Dacii na LPG a má klid. Ano, je to levné a jednoduché auto a není to žádný babolep, ale holt pokud chci mít opici, tak musím mít na banány. Jako koupit si pětkové Bávo s půl milionem km a pak naříkat, že je drahé vyměnit DPF je fakt mimo.

Hans N.

Dneska už není Dacia levnou volbou za/od 250, ale o sto a více (od 350). Nicméně souhlas, mít auto není povinnost.

Pavel

Ale oni na banány = palivo a údržbu mají. Diesely (a vůbec nevím proč zmiňujete 5-BMW, jako by to bylo na vesnicích auto první volby). to nutné být nemusí, jezdí se se starými škodovkami, fiaty, fordy atd. Lidi nemají na úplně nová a zánovní nová auta (ceny díky křížovému dotování elektrik dramaticky narostly), která projdou STK a emisemi bez problémů.

Jinak problémy s emisemi při regulérním měření mají i 4 roky nová a udržovaná auta a nejsou to diesely – mám čerstvou zkušenost od známého.

Radek Šindel

Vy máte přístup do účetnictní automobilek, že děláte takové závěry? Fakt je ten, že od roku 2010 dosud kumulovaná inflace dosáhla asi 50%. tehdy stála dvojková oktávka okolo 600 000 a dnes vyjde podobná výbava na 900 000, což přesně odpovídá kumulované inflaci, takže se o žádný dramatický růst nejedná. Ta nová navíc plní Euro 6, ta stará euro 4, takže vypustí násobně méně exhalací. Pokud někdo jezdí oblíbenou oktávkou, tak pro něj výměna DPF, EGR a podobných „kurvítek“ žádné drama není, neboť se jedná o běžné náhradní díly a zvládne je vyměnit každý jouda ve stodole. Problém mají zejména… Číst vice »

Lubomír Janoušek

Pane Šindel vy jste nejspíš dpf na oktavce nikdy neměnil a ani neviděl měnit . V té stodole musí být zvedák a a nějaký vercajk a Jouda to fakt neudělá

jkt

od vesnickeho autoservisu bych zvedak tak nejak ocekaval…

moje jméno

1.0TSI, 6 let, vše na TK absolutně OK. Používám VIF a občas pořádně protáhnu.

Kebab

Aby zvedaly. Sytý hladovému nevěří.

Radek Šindel

Ale ne, na vesnici bydlím, takže mám představu, s čím lidi jezdí. Pokud někdo peníze nemá a auto má opravdu na nutné popojížďky, tak má každý možnost koupit si nějaké jednoduché benzínové auto, případně v plynové verzi a pokud nebude servis úplně flákat, tak se s takovým autem dá jezdit za pár korun a na emisích problém nebude. Nicméně už jsem potkal spoustu různých lidí, co „přece nebudou jezdit ve škodovce“, koupí si starou A6 se šestiválcem a pak brečí, že nemají na servis. Takového borce jsem ptokal v servise. Přijel na sněhu naslajcích, protože gumy jsou drahé a že… Číst vice »

mimochodem

Plynak se na popojizdky kolem komina taky moc nehodi, ty investice navic se nikdy nevrati. Tuplem v zime trva dlouho, nez se ohreje voda a dostatecne prohreje reduktor, aby vsechno fungovalo, jak ma. No a do te doby se jezdi na benzin.
Aby se plyn vyplatil, chce to za rok naskakat aspon kolem 15-20k km, spis vic. To jezdenim kolem komina nakroutit snad ani nejde.

Dodo

Já osobně bych uvalil těžkou daň na majitele aut ve městech mají tam hromadnou dopravu a nebo všude dojdou pěšky. Asi tak.

moje jméno

Není každý z Prahy, Brna, Ostravy a pod. Hrozný blábol.

Petr David

Na vesnici bydlím desítky roků a źiji. Jinak, na vesnici žije sotva čtvrtina lidí.

Jiný Petr

S tou čtvrtinou opatrně – v diskusi pod článkem https://zdopravy.cz/kabel-ma-jen-278-metru-flotila-e-busu-se-v-kladne-nabiji-hned-u-elektrarny-vydrzi-zatim-pouze-spicku-217612/

mi uživatel MP22 vytvětlil, že v ČR jsou jen 2 města – Praha Brno. 🙂
Vše ostatní jsou vesnice (on řekl „díra“). Takže to není čtvrtina, ale 80% 🙂

Petr David

Najděte si definici města.

mgr.pavel

S tím autem na vesnici máte pravdu. Ale.. nikdo nenutí lidi bydlet na vesnici. Pokud tam chci bydlet, mám si koupit odpovídající auto. Pokud chci bydlet ve městě, musím si najít odpovídající byt (za dražší cenu protože město).

Bydlení na vesnici má pro společnost i další nevýhody: potřebujete více infrastruktury (silnic, vodovod.trubek, elektrických drátů,..) na obyvatele, než ve městě. Delší a méně vytížené VHD. To vše se platí z veřejných prostředků, tím vším se subvencuje vesnice.

Chápu, bydlení na vesnici je někdy nutností k předraženým městům. Není to černobílé téma, ani tak jak to píšete vy.

Jiný Petr

Uživatel MP22 by Vám vysvětlil, že v ČR jsou jen dvě města, vše ostatní je vesnice 🙂

mimochodem

Uhmmm… hele, zajedte se podivat do Keplu, tam tenhleten experiment soudruzi za minule totality provedli. Cela vesnice fuc, vsichni obyvatele nastehovani do jedne bytovky a k tomu zbyl akorat kolchoz. Od Velhartic spickova silnice (pac ji delali kvuli rychlejsim vojenskym presunum k care), obchvat Keplu odpovida runwayi. A pak, ze obchvaty malych sidel nemaji smysl! Videno dnesni optikou, byl bolsevik vlastne prukopnikem ekologickeho bydleni na vesnici. Matrijalove setrne, jedna strecha, jedna kotelna, jeste by si tam mohli pridelat solarniky a maji to komplet 😀 Nebyt to bytovka odpovidajici dobovym moznostem, jakozto spise necemu, v cem clovek o sousedech proste nevi,… Číst vice »

Sněhulák

Nemáte úpal? Co stojí MHD ve městech, údržba parků laviček a já nevím čeho všeho možného? Opravdu to srovnání nevyjde takhle ale nula od nuly.

Kubrt

To není. A kdyby mělo být: hranici bude určovat kdo? Šotovýbor veřejného blaha?
Tohle jsou velmi citlivé otázky a volby s touto agendou nikdo nevyhraje. Můžeme tady filosofovat třeba o volebním majetkovém censu (mě se taky nelíbí, že můj hlas má stejnou váhu jako hlas nějakého blbbečka, který neumí uřídít ani svůj život), ale ono by to nefungovalo lépe – neprivilegovaná vrtsva by se vzbouřila a s různými dikaturami ve jménu proletariátu už taky máme dost zkušeností z celého světa. A osvicení diktátoři na stromech nerostou.

Roman

Vaše konto, auto je dobrá ale nákladná věc. Pokud nemám finanční prostředky na údržbu vozidla, je třeba se smířit s MHD.

Kubrt

Ale takové nastavení by muselo vzejít z celospolečenského konsenzu. A ten tu nevidím. Strana zelených je v ČR naprosto marginální silou, v posledních volbách naopak zabodoval člověk s volebním programem spalovací motor. Snad časem a s příštími generacemi se to společenské nastavení změní.

Michy

Ale tohle nastavení z celospolečenského konsenzu tu už dávno máme.
Pokud nemáte na to, udržovat auto v adekvátním technickém stavu, nemůžete ho provozovat.

Petr David

Hranici svého konzumu ať si určí každý sám.

Martas

Jako bych různé blokátory obchvatů a dálnic přivázal na 48 hodin k patníku v obci, která tím trpí, tak takové Romany bych vysadil v sobotu odpoledne v jakékoliv jihočeské vesnici bez pití, jídla se zákazem použít automobil jako dopravní prostředek a hodně štěstí 😀. Chápu, že z Prahy a velkých měst je to nepochopitelné (já na pojíždění po Praze taky auto nepoužívám), ale pak lidi jako Vy ani netuší, že poslední spoj do města jede v pátek odpoledne a pak čekáte buď do nedělního večera, nebo ještě lépe pondělního rána. A obchody na vsi zavřou v poledne v sobotu a… Číst vice »

Kebab

Obchody na vsi zavřou v sobotu v poledne jen v případě, že tam dnes ještě vůbec nějaké jsou. Většina z nich definitivně zavřela už před mnoha lety.

Jirka 2

Kdo chce opičku, musí mít na banány. A problém není, že nemáte nové auto, ale že to staré nedokážete udržet ve slušným stavu a necháte ho dělat za Váma oblaka dýmu. A to není o penězích, ale o nedostatku morálky a odpovědnosti.

Sněhulák

No ten problém bude spíše u nových aut s DPF, které lidé vykuchají, protože popojížďky po městě ho nedovolí regenerovat.A pak samozřejmě ta starší auta různých tunerů, co jso čipnutá a bez katalyzátorů.

Starší auta obecně nemají na ME problém. Na emisích nemám problém ani s veteránem Zetor 3011 a to je z roku 1966, tam ale hodně záleží na naftě. Když jsem natankoval bez biosložky, tak kouřivost byla výrazně nižší (o skoro 30%) než na předešlé kontrole, ale i tam byli emise OK .

Jirka 2

Platí to obecně, kdo chce mít auto, musí se o něj umět postarat. 🙂

Radek Šindel

Pokud mám auto na popojížďky po městě, tak si nebudu kupovat diesel, ne?

Sněhulák

Tak proč to někteří dělají?

Gunduľ neubiješ

Ehm, no taky volí např. miliardáře, který „zachraňuje chudé“, japonce bojujícího proti imigraci nebo chlapa jehož celý politický program je „brm brm“. Inu, lidé jsou různí….

Michy

Protože lidi se nerozhodují racionálně.

Kebab

Starší auta bez problémů projdou i čipnutá, pokud jsou jinak v pořádku.

Dálnice

Nepochopil jste podstatu meho prispevku. Viz vyse.

Dálnice

Jenom tedy pro vyjasneni. Ja jsem ten posledni, kdo by tady horoval pro to, aby chudina mela „pravo“ jezdit ve vracich a ja musel dychat ten sajrajt, co jde z vyfuku jejich vraku a trnout, ktery nebrzdici nezatacejici muzealni kousek me nebo moji rodinu sestreli. Bude-li na silnicich o tretinu mene aut, jen dobre. Jen proste konstatuju, ze zadne vlade se do toho nechce moc rypat, protoze hlasy volicu…

Michy

Nikdo není nucen si kupovat nové auto, stačí mít to staré v pořádku.

Libor Řezníček

Deset minut po dvanácté!

Jiný Petr

Celý problém je v tom, že STK jsou regulována státem (počet na okres, atd.) – každý si ji kdekoli otevřít nemůže, zatímco SME jsou státem neregulovanou činností – v podstatě to může dělat kdokoli a kdekoli.

Spíše se však ptám o co panu Fleischhansi z ASEMu jde. A proč útočí na STK, když tyto stanice emise neměří.

Tom Matto

Vetsina SME je majetkove provazana s STK.

Jiný Petr

Dávám mínus, protože není pravdou slovo „většina“. V ČR je 380 STK, z toho měří emise cca 70 STK. Vedle toho je cca 1 100 samostatných stanic měření emisí (SME), které k STK nepatří (např. u autoservisů, autodílen).

A podotýkám – pokud na STK přijedete s kladným výsledkem emisí z libovolné SME – tak STK nemá žádný právní nástroj, jak auto znovu přeměřit – i kdyby viditelně kouřilo. (tyto stav neobhajuji, jen konstatuji stav právní předpisů)

Jirka 2

Ale krásně při SME odjinud dávají podle ceníku dražší STK. 🙂 Motivačka.

Jiný Petr

S tím jsem se nesetkal – ale nevylučuji to.

Sněhulák

Kde dějí takovouhle prasárnu?

Petr

Otázkou jsou skuteční majitele celého toho „cirkusu“, že … Že je to „jiná firma“ nevypovídá o spojitosti naprosto NIC…

JiP

Tak on by potreboval revizi cely pristup k technicke kontrole, protoze v mnoha pripadech to je fakt cista buzerace.
Prvni kontrola po uvedeni vozu do provozu by mohla klidne byt po 5 letech nebo 100 000 km, podle toho co nastane drive, pak 4 roky a 150 000 tis opet podle toho co nastane drive a teprve potom najet na 2 lety cyklus.

František

Doufám, že ten hlavní závěr bude, že potřebujeme víc úředníků!

Jiný Petr

Očekáváte snad něco jiného? Já tedy ne.

mlokXCM

Většina obcí i krajů jich více potřebuje. Počet agend jim přibývá, ale peníze na to nedostávají. To pak vede k tomu, že se tak agenda nemůže dělat. Potom vzniká situace, která existuje teď s emisemi. A navíc myslím, že nejste moc schopen posoudit, kolik úředníků ta která obec nebo kraj potřebuje.

none

A proto mame pres 6000 obci, do kterych tecou miliardy z rozpoctu.

Sněhulák

Malé obce nestojí skoro nic, podívejte se na jejich rozpočty. Problém je počet úředníků na ORP, od kamarádky vím že tam něco dělala a říkala jak se tam nudí že práce na týden by se dala za den zvládnout. Po půl roce ji na tu samou práci přidali ještě jednu kolegyni. Jinak byl nepsaný zákaz řešit věci více než tři dny před koncem lhůty. Tak tam její působení po necelém roce zkončilo

miki

při průměrném stáří vozového parku v česku a dodržování emisních limitů by 30-40 procent aut nesmělo jezdit vůbec a hlavně bychom ani nepotřebovali tolik stanic technické kontroly, zkuste říci těm 30-40 procentům lidem že mají smůlu a budou jezdit sockou

Tom Matto

Emisni limity jsou dane pro konkretni typ vozidla. Takze 20 let stare veterany maji jiny limit nez funglovky. Navic u starych vozu se diky jednodussimu vstrikovani a uprave zplodin jednoduseji udrzuji pri zivote.

Jiný Petr

100% souhlas – jen doplním „Emisni limity jsou dane pro konkretni typ vozidla! …. „a typ paliva“ – on vám výrobce těžko dopředu stanoví, jaké emise mají být, když se s např. s biosložkou v naftě/benzínu před 20 lety nepočítalo.

P.S.: 20 let staré auto není veterán – pokud máte na mysli „status veterán“ – tak je jednou z podmínek věk minimálně 30 let 🙂
Např. první (popřevratové) Octavie se začaly vyrábět v roce 1996 – to splnění první podmínky na veterána jim chybí ještě 2 roky 🙂

mimochodem

Safra, to jsem nevedel, ze Japonci byli tak progresivni, ze i motory od Subaru z devadesatek jsou vyrobcem schvaleny pro provoz na benzin E10.

Tak jsem celkem prekvapenej, ze u nekterych jinych znacek je provoz na E10 moznej treba az od roku vyroby 2006…

Jiný Petr

Ano motory pro E10 přišly masově myslím s EURem 4 a v roce +- 2006.
Někdo dříve, někdo o hodně dříve, někdo později.
Japonci byli napřed, ale ne obecně – např. Lexus u některých modelů až od konce r. 2007, Toyota Avensis (některé od konce r. 2008), Daihatsu (ale to nás asi nezajímá) – kompletně od 2008.
A rarita nakonec: Alpine až od roku 2018 (ne, není to překlep)

Petr

Vůbec tomu nerozumíš. Tvůj příspěvek je mimo mísu.Vozidla plnící Euro3 jsou už čistá vozidla a pokud tam nějaký garážmistr něco nedodrbe tak ty auta budou plnit emise ještě dalších 20 let.Problém jsou auta na naftu z filtrem pevných částic a jezdící na naftu s biosložkou a pouze popojíždky po městě.Tyto moderní auta nemají šance emise udělat.Regenerace filtru při popojíždkách po městě nenastane.

Dejf

benzín je čistej už od euro1

Lubomír Janoušek

Mimo jste vy Petře čistá auta jsou od e5 která mají dpf a čtvrtinové emise oproti e3

Sněhulák

A nenastala by při těch popojíždění ani u nafty bez bio

Gunduľ neubiješ

Nikoliv sockou, ale veřejnou hromadnou dopravou. A ano, nebezpečné vraky na silnice nepatří.

MP22

Už se těším na ten čistější vzduch. Pobyt na v okolí hlavních tahů v Praze či Brně se absolutně nedá srovnávat s německými, ale ani polskými městy. Skutečně jsou všechny ty vykuchané filtry a roky neměřené emise znát na kvalitě vozového parku. Tohle musí mít na svědomí mnohonásobně více úmrtí než dopravní nehody. Z těch se ale každý může po.. tohle je jedno Ministerstvu dopravy a Ministerstvu zdravotnictví… Zajímavé

Šťoural

Jak fakt i s Polskými? Tak to si tam asi fakt nikdy moc nebyl.

MP22

Naposledy o víkendu. Opravdu sem si nevšiml že by to tam bylo podobné. Možná občas potkáš někoho na silnici z koho se zakouří, ale pobyt na těch ulicích je něco jiného než tady. A že tam těch aut jezdí dramaticky víc.

Šťoural

Žil jsem v Polsku několik let. Hlavně v zimě je to ve velkých městech chuťovka. Neustálá žlutá mlha.

Kubrt

Což je dané vyšší mírou vytápění uhlím v domácnostech. K situaci na silnicích se nevyladřuju, na to nemám dost citlivý nos, na rozdíl od jiných 🙂

MP22

Ta je ale z uhlí.

Matěj

Ve Varšavě mají nízkoemisní zónu.

Michal M

Polskými? To si děláš asi legraci.

Sněhulák

No když si myslíte, že za to můžou pouze výfuky aut, tak si s tím žijte dál.

MP22

Já se nebavím o zimních měsících, bavím se o emisích z automobilů pod článkem o emisích z automobilů, chápeš souvislosti? Samozřejmě že v zimě je to v Polsku příšerné a ten uhelný smog se tam dá krájet, o tom ale není vůbec řeč.

Sněhulák

S kým si pásl husy? Se mnou to nebylo.
Poláci asi jezdí vypouštět emise k nám, když to tam mají tak OK, ale zde v severních Čechách potkám každou chvíli (třeba 2*týdně) polské auta a dodávky co hulí jak hořící halda pneumatik.

Dálnice

Tak to mate na mysli asi nejake jine Polsko, nez znam ja…

Hans

Ty jsi takovej Green nadšenec

Jirka

V Polsku, kde jsou ti schopný nově vytvořit papíry prakticky na jakékoliv auto se budou s..t s nějakýma emisema -tak určitě 😀

XXyy

Jéé fajn a zakročíte také razantně proti ukrajinským autům, co zde mohou jezdit v jakémkoli stavu bez STK? Jo to by vlastně nešlo, to jsou Fialkový miláčci

haxor

Denně potkávám desítky aut, která by STK nemohla nikdy projít. A světe div se, z 99% to jsou české RZ.

Sněhulák

Probhoha kde jezdíte, že jich jsou desítky? Za 100 km tak dvě a někdy ani to ne.

haxor

Momentálně zaskakuju za našeho servisního technika. Najezdím desítky km po Praze denně.

Jiný Petr

A to pohledem ze svého vozu na jiný vůz poznáte, že to jiné auto nesplňuje podmínky způsobilosti provozu? A vidíte takto desítky denně?
Pokud ano, tak vás obdivuji, to můžeme STK rovnou zrušit a na hradit je letmým vaším pohledem.
Mimochodem: počítáte mezi ty nezpůsobilé i ta vozidla, kterým nesvítí byť jedno brzdové světlo? Pokud ano (neb to je vada, se kterou STK neprojdete) – tak paradoxně vyřadíte z provozu mladší auta – já potkávám čas od času (nikoli desítky denně) auta, kterým nesvítí alespoň jedno brzdové světlo a jsou to kupodivu mladá auta.

Kuba1

U brzdových jsem si nevšiml, ale téměř každou jízdu autem potkám nějaké auto, kterému nesvítí (nebo jen slaběji svítí) jedno přední světlo… většinou pravé, ale někdy i levé…

Jiný Petr

To taky – stejná zkušenost.

Sněhulák

Tak možná po Praze jezdí spousta moderních diesleů s vykuchaným DPF. V severních čechách je tedy situace s auty lepší. Možná proto, že tady není tolik popojížděk po městě.

MP22

Myslím že pro Ukrajince nebude problém udělat si zde emise a STK. Naopak budou nadšeni a budou se cítit jako doma, taková krásná korupční mafie jako z Ukrajiny vystřižená…

Jiný Petr

Pro Ukrajince to nebude problém, pokud si vozidlo registrují v ČR. Pokud používají vozidlo registrované na Ukrajině – tak to je právní problém. Žádné – i ukrajinské – vozidlo, které je registrováno v jiné zemi než v ČR, nepodléhá české STK a SME.
Proto mj. jistí spoluobčané, kteří se po několikaletém výletu do Anglie vrátili do ČR stále jezdí s vozidly registrovanými ve Spojeném Království (na STK a SME v ČR tak nikdy nemusí)

Jura (jiny)

Hlavně, že STK a SME jsou dnes vzorem bezkorupčního prostředí.

Michal M

Zalez, kobliho.

mgr.pavel

Dobrý den, nechcete si změnit přezdívku na Ukrofob? Víc by vám seděla.

Na neshledanou.

MMXA

Když on má posranej život a zrovna teď za to můžou ukrajinci.

Sněhulák

Ale má pravdu, že ukrajinská auta tu nemusí na STK, tedy ani ME. Obdobně jako auta že všech zahraničních zemí.

Jiný Petr

V tom pravdu má. Ale „…-fob“ to je. Viz jeho názor, že v ČR jsou jen dvě města (Pha a Brno), vše ostatní jsou „díry“

Sněhulák

To souhlasím

Anonym

V podstatě celých 35 let co se emise měří se podvádí. A najednou se někdo probral.

Petr

Ne,začalo se podvádět až s příchodem paliv s biosložkou.Já raději koupil auto na LPG a ačkoliv auto je staré 20 let a najeto má 320 tis. km tak emise jsou desetinové oproti předepsaným hodnotám.Druhé vozidlo v rodině staré 10 let a najeto 180 tis. km pouze na benzín má od dob biolihu v benzínu problém udělat emise.Udělá to vždy tak,tak.Příště budu muset přijet na 100 oktanové palivo abych udělal emise.Tam totiž žádné biosložky nejsou.Do sekaček nám už v opravně a prodejně sekaček vtloukají do hlavy min. 15 let hlavně tam nedávejte obyčejný benzín s biosložkou ale pouze 100 oktan.Sekačka jede… Číst vice »

Sněhulák

Biopaliva nemůžou za vše, ale mají na tom značný podíl.

Kopr

vy jste dobry troll, kolik sekacek jiz soused zlikvidoval?:)

Jiný Petr

Já jsem „jiný Petr“, ale zkušenost se sekačkou mám ten, že po zimě mám obrovský problém ji nastartovat, pokud jsem používal benzín s bio složkou (i když jsem jej vypotřeboval) – skoro celý den jsem se s tím celý „jebal“ než jsem to technickým benzínem všechno vyčistil a propláchl. S benzínem jiným než s bio, resp. s vysokým oktanovým číslem, sekačku po zimě nastartuji na první pokus, i když jsem tam ten benzín zapomněl. Žádnou jsem tedy neoddělal, ale zkušenost s bio benzínem je velmi, velmi špatná (musí to být strašnej humus) . A výkonově to na té sekačce je… Číst vice »

Sněhulák

Stejná zkušenost s více stroji. A jak to kouří když je tam benzín s bio složkou skoro měsíc, to se s čerstvým nebo bez bio i půl roku starým nedá porovnat.

Viki

Přesně tak a bude se dál podvádět, jen úplatek bude o nějakou stovku vyšší. Jsme v čr.

digi

Teprve po veřejné kritice a hojné medializaci jsme se rozhodli, že budeme dělat, že děláme …

anonym03

A to pan Kupka zjistil až teď?

Kubrt

A co jeho předchůdci a kolegové? Spíš bych ocenil, že se někdo konečně snaží něco dělat.

Dejf

spíš je otázka kdo tuhle zvýšenou aktivitu pase. nedivil bych se, kdyby tam tekly pokoutně prachy od automobilek, aby byly BEV, u kterých se emise neřeší takový lákavější a začaly se kloudně prodávat… otázka je, jestli bude za co koupit…

trochu mi to připomíná zjištění městskejch policajtů v praze, když se vypravili do hospod, co se tam děje za neplechy. zjistili že v rouře se nalejvá mladistvejm a v p.m. baru šiděj chlast. docela jsme se zasmáli, to mi mohli zavolat, bych jm tohle zjištění řek od stolu za 30 sekund 😀

Geralt

Tak já bych řekl, že jak to chodí na emisích je veřejné tajemství.

Sněhulák

Ale bez důkazů, takže vlastně nic.

Sněhulák

Ten co mi dal mínus, si myslí, že lze někoho potrestat v právním státě bez důkazu?
Nebo byste testal každého, kdo se vám znelíbí?

Geralt

Trestat ne, ale kdyby se chtělo, šlo by s tím bojovat. Technická kontrola a emise by měly spadat pod stát a neměly by to dělat soukromé firmy. A dání úplatku technikovi/přijetí úplatku technikem by mělo být automaticky kvalifikováno jako trestný čin (protože by šlo o státního zaměstnance). Dále majiteli by místo provedení kontroly mělo být náhodně přiděleno v okruhu cca 50 km od jeho bydliště.

Jiný Petr

Dokud to bude soukromo-právní byznys (SME), tak technik bude mít zájem, aby s kladným výsledkem „změřil“ co nejvíce vozidel. I bez úplatku

Kebab

Takže místo do vedlejšího města pojedu na STK do vedlejšího kraje? To jste vymyslel úplně sám, takový nesmysl?

Sněhulák

No asi mu přijde super když místo do nejbližší STK cca 4 km, pojedu jiman nejblíže 45 a 48 km. To by určitě zlepšilo emisní zátěž planety.

Petr

Co je prosím veřejné tajemství? Že na emise musím jet s naftou bez biosložky abych prošel???Kdo mě do takové situace dostal byl tento stát pod vedením pětizločinců co od začátku roku 2024 zákonem zvýšili podíl biosložek v palivech,které ničí filtry pevných částic u naftových aut a benzín ničí starší auta a sekačky.Před rokem 2000 byly pohonné hmoty čisté bez biosraček a emise byly pouze rutina.Dnes je rutina technická kontrola ale emise jsou strašák kvůli nevhodným palivům co nám prodávají benzínové pumpy.Kvůli nevhodným a znečistěným palivům jsem raději přešel na LPG a mám klid.Na emisích mám desetinové předepsané hodnoty.To mám auto… Číst vice »

Jiný Petr

Já mám tedy benzínová auta (LPG jsem kdysi měl u Žigulíka v 90.letech). A před SME 2x-3x natankuji to nejlepší palivo, které seženu (ideálně bez biosraček a co nejvyšší oktanové číslo).
Technik na SME pak prohlásí, že moje 20 a 22 let stará auta mají lepší emise než nová škodovka. 😉
(asi to myslí relativně – z hlediska dodržení / nepřekračování limitů; nikoli absolutně)
Ale vždycky mne tím pobaví.

Kopr

…se nepo z tech bioslozek, diesel head