Chystá se razantní zákrok proti podvodům u STK a měření emisí. Ministr píše instrukce krajům

Autoservis - STK a měření emisí - ilustrační foto. Zdroj: PixabayAutoservis - STK a měření emisí - ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Úřad připravuje „hlídací psy”, kteří automaticky odhalí některé nepravdivě zadávané údaje.

360 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Jsem socka, co nemá na auto, tak jezdím vrakem. Složte se na mě.

David Peca

Záměr se na kamiony, ty ekologu.

Jiří

Na ty se nikdo nezaměří, protože svaz dopravců odvádí výpalné do kapes patřičných byrokratů.

Pavel

Nebylo by lepší zrušit STK jako v USA? Tam je za vše odpovědný majitel.

s J.

To je taková oblíbená polopravda. Třeba v CA při registraci vozidla kterou musíte pravidelně obnovovat predkaldate i osvědčení z měření emisí. Kdybyste použil třeba strýčka Googla věděl byste to 😉

Lopata

Ano a zřídit pro ně samoobslužné automaty, aby v procesu vůbec nefiguroval morálně ohnutý technik. Připravené úplatky si pak morálně ohnutý řidič může nacpat třeba někom jinému.

Premek

Hlavně ať jdou konečně na STK taky vozidla Ukrajinců.

MKzB

Spíš by to měli udělat jak v Rakousku i v jiných západních zemích. Žiješ tady a pracuješ tady? Tak budeš mit auto na našich SPZ se vším, co k tomu patří – pojištění, STK,…
Místo toho vidím auta na ukrajinských SPZ a v poslední době také na českých vývozních SPZ.

Metro

Tak hlavně jestli má Kupka svůj osobní vůz v naprostém pořádku, protože ho bude za rok na podzim, až přijde o služební potřebovat, aspoň okusí vlastní medicínu. A za to, že místo šetření ke kterému se v programovém prohlášení vlády zavázal, dál rozhazuje naše daně za Babišovi populistické slevy na jízdném a ještě lhal v kampani, že spolu nikdy nezvýší žádné daně si to plně zaslouží. Být technik STK tak si ho vychutnám doslova, na seznam závad by mi nestačil ten formulář.

MasoxCZ

Ehm, to by se dalo klasifikovat jako navádění k trestnému činu podvodu a nezákonné diskriminaci.
Co se týče rozhazování peněz za BabišovY(!!!) slevy na jízdném, tak ty jsou dány platným zákonem a vlak přes to nejde. Dokud zákon platí, MUSÍ být ty slevy dodržovány.

Divák

Ono to není jen o STK. Je to i o Češích a jejich vztahu k okolí. Měli by si majitelé koncernových TDI uvědomit, že jezdit ojetým kouřícím Passatem nebo Octavkou je podobný jako topit v kamnech petkou s pilinama a opravdu je to s prominutím svinstvo!

Vitapb

Jezdim elektromobilem, ale tohle vidim že je blbý generalizování. Jednak velmi záleží na technickém stavu auta/spalovacího ústrojí a druhak úplně neznamená, že čim modernější motor, tim je pro okolí méně škodlivý. Nafta se rozpráší jak v euro čtyřce, tak i v šestce. Problém je ten, že čim novější motory, tim vznikají menší a menší saze, které už se neměří a nehodnotí, ale zato jsou mnohem nebezpečnejší pro zdraví. Ve skutečnosti dobře udržovaná euro 4 je méně škodlivá než odježděná euro 6 s vykuchanym ad blue. Elektromobil je dobré řešení, ale nejde všechno přepnout na elektro za den, ani za rok,… Číst vice »

Franta z Budky

Filtr pevných částic (DPF) zachytává většinu částic, včetně těch nejjemnějších. Účinnost DPF je velmi vysoká, obvykle se pohybuje mezi 85 % a 99 % v závislosti na podmínkách a kvalitě filtru.

Jan

Účinnost DPF pro ultrajemné částice

U částic pod 10 nm však účinnost zachycení klesne na přibližně 40-50%, což naznačuje, že tyto menší částice nejsou účinně odfiltrovány(Sirignano & D’Anna 2018).

DPF vykazují vysokou účinnost odstraňování částic větších než 10 nm a dosahují až 95% účinnosti pro částice v rozsahu 10-40 nm (Rossomando et al. 2021).

Během regenerace DPF se emise 10 nm částic může významně zvýšit v důsledku oxidace usazených sazí, což vede ke zvýšení koncentrace částic(Meng et al. 2020).

Mara

Ahoj, druhak se nepouziva, vzdycky pis jen jednak, treba i dvakrat 🙂

Air Traveller

jako ze jina naftova auta produkuji cisty vzduch?

MasoxCZ

No, překvapivě, ve městech se špatnou smogovou situací a špatnými rozptylovými podmínkami nové auto v perfektním stavu může bez nadsázky fungovat jako pračka vzduchu. Je to děsivé, ale takových míst není úplně málo.

Lopata

To je sice pravda, ale to by zde nesměli na emisích fungovat morálně flexibilní technici, kteří často jen čekají, až jim něco malého či většího morálně flexibilní zákazník dá. Takže o diesly ani nová auta tu myslím nejde. Jde tu spíše o lidi a jejich morální zásady. A že mají chodit častěji kontroly? Kdo ty malé šmejdy do teď kontroloval? Myslím, že to jsou velcí šmejdi, kteří od chudáků malých šmejdů jen budou více kasírovat. A proces se nám trochu zdražuje. Nechcete se na to lidi vykašlat a jezdit tam, kde prostě o úplatky nestojí? Protože kde není nabídka, není… Číst vice »

Martin

To už bylo na čase stim něco dělat !!
To co jezdí po našich silnicích , kouřící vraky a vymetání naftových aut je opravdu hrůza kdo má pořád ten smrad dýchat 😡 plně schvaluji razantní postihy pro STK 👍

Radek

„Už bylo na čase s tím něco dělat“… to jo, ale takovéhle články vycházející každý rok již 20 let… po všech těch „konců podvodů na STK“, „zpřísňování pokut i metodik měření“ by se mohlo zdát, že auto co vyjede z STK bude snad lepší než nový… realita je však taková, že se nikdy nic nezměnilo. Vyjde pár článků, udělá se „bububu“ a vesele to pojede dál… jsou to jen plané řeči.

Jaroslav

Ty auta to už je jenom zanedbané množství znečišťování ovzduší.Kouknete na Ukrajinu tam jezdí a zamořují vším co se hýbe a to vám nevadí ale stará oktávka ta vám leží v žaludku.Holt všichni nemáme smysl kupovat každé dva roky nové auto za milion ,to si raději koupím nemovitost .A teď do mě .

MaT

Když do Vás, tak tada jo. Ta auta, ne ty auta. Stačí? 🙂

Jaroslav

Myslel jsem že Pravidla pravopisu se už neřeší .

Viki

Co je to „tada“?

Y.K.

To není pravda. Ve městech jsou auta velký až dominantní znečišťovatel. https://info.chmi.cz/rocenka/ko2020/5.php

Taky není pravda, že musíte koupit auto každé dva roky a už vůbec ne za milion.

Jaroslav

Tak to tedy znamená vše zakázat a vrátit se do doby kdy nebyly auta a ani žadny průmysl.Jeste je jedna možnost že auto bude mít pan továrník a pár vyvolených a už vám nic smrdět nebude a můžete se v klidu dožít 100let😄

Radim elektrická vlna

A vzduch dýcháte v Čechách nebo na Ukrajině?

Jaroslav

No ono stačí když zafouká vítr a dýchám i to co vyprodukují na Ukrajině.

PetrH

Nesmysl.

Starej

On si pan Radim asi mysli, ze na hranicich se kontroluje i kvalita ovzdusi ☺️ pan Radim asi nebyl ve skole nejostrejsi tuzka ☺️

Jaaa

Pan Starej je asi tak starej, že ještě nemusel chodit do školy, aby se tam dozvěděl, že nad ČR převažuje západní proudění vzduchu, což znamená že emise z aut nebo války na Ukrajině se rozptýlí ve vzduchu mnohem dříve, než dojde do ČR. To není jadernej spad z Černobylu, kterej by se sem dostal obratem před Skandinávii.

Pan Starej zcela jistě nebyl ve škole nejostřejší tužka.

Michal

Výfukové plyny škodí nejvíce svému blízkému okolí. My se staráme o auta, která jezdí tady, a ne o lodě uprostřed Pacifiku, protože dýcháme tady, a ne uprostřed Pacifiku.

Hojek

Pokud jsou všichni úplatní, nic se nezmění.

superhero

5% emisně nevyhovujících starých aut jsou problém, ale kvůli tomu nejde přehlížet i ty další problémy nových aut a jejich množství. Rozhodně by mělo i ministerstvo jít i po zodpovědnosti automobilek. Ten korupční systém smrdí už od výroby. DieselGate v tom udělal jasno, co je zdrojem problému. Emise z dopravy rostou už 30 let v kuse. https://uzdravpriserku.cz/wp-content/uploads/2022/10/graf-2-1-1920×1920.png Od roku 2017 rostou průměrné emise(CO2) NOVĚ vyráběných aut. https://www.cistadoprava.cz/emise-co2/ S roustoucími emisemi CO2 rostou bohužel paralelně i ostatní emise (NOx, otěru z pneu (širší pneu težších vozů), brzd (nutné vynaložit větší energii na brzdění těžších vozů)). Bohužel u nových aut všichni rači… Číst vice »

Happy

Lidé jezdí ve starých krámech, protože na nová auta nemají. To by si měl ten nažehlený panák uvědomit…. Tohle už je ve stylu té pověry o francouzské královně Marii A. Habsburské, která měla říct, že když lidé nemaji na chleba, tak ať jí koláče….

Petr David

Můžete jezdit autobusem, vlakem, auto není povinnost.

Petr David

A ti co mají nohy, mohou i chodit.

qěcy

O tom to není.

Petr David

O tom to je, mám možnost „nejezdit ve starých krámech“.

qěcy

Máš taky možnost jezdit ve starých autech, jež jsou v cajku. A taky máš možnost jezdit v úplně nových vracích. A taky spoustu jiných možností.

Petr David

Přesně, proto nechápu nespokojenost.

MKzB

Jenomže ne všude funguje MHD stejně jako ve mestech. Zvlášt na vesnicích to bývá katastrofa.

Petr David

Pravda, jde o to, kde se kdo usadil. Spoustu věcí si můžeme vybrat, nebo nějak ovlivnit.

TnM

Jojo, bydlet na vesnici, minimalni dan z nemovitosti, minimalni poplatky za odpad. Ale denne jezdit do mesta agrovrakem a jeste odmitat parkovne.
Cesky ‚nezkazeny venkov‘ v cele sve krase

Ged23

Jj poplatky stejný jako ve městě a do Kauflandu 1km jezdit autem ….mastňáci z města moralisto. Možná by jsi mohl zařídit aby nejezdily autobusy 4x za den ve vesnici. A vám ve městě by stačilo zase míň spojů MHD, co?

Happy

Za domácí úkol vypracujete transfery osob jedné rodiny z Dolních Hořic u Chýnova. Jedno dítě na základku v Chýnově 7let. Starší sourozenec na střední školu do Tábora, otec do Agrostroje v Pelhřimově, matka prodavačka v Obratani. A prosím jen za použiti VHD bez aut…

Jaaa

Koho jste si do kraje zvolili, toho máte a ten vám dělá dopravu. Nesvádějte to na jiné.

Petr David

Já jsem na vesnici, vybral jsem si místo se solidní obslužností.

Hhh

Z Dolní Hořice jede ráno přímý bus do tábora který navíc zastavuje i v Chýnově a to doslova před dveřmi školy. A jede i přes chýnovské nádraží, kde navazuje vlak do Pelhřimova, jež zastavuje i v Obratani. Je to pravdu tak těžké?

qěcy

Nikdo nemá povinnost jezdit autem neplnícím normu. Ať klidně jezdí Trabantem, Š120, Amerikou, Volhou, T138, jedničkovou oktávkou, čimkoliv. Ale ať to mají v pořádku.

Happy

Jenže i vylítaná š120 emisemi proleze. To samé T148 s oblakem dýmu a další. Nová auta už mají mnohdy problém na druhé technické s nájezdem ani ne 100 tis….

qěcy

A to je právě to, vo čom to je. Nikoliv o nutnosti porušovat zákony a normy.

Lipo

Životnost katalyzátoru se udává 80 až 100tis km. Samozřejmě to může být více pokud auto jezdí hlavně dálkové trasy. Jenže většina čmoudicich aut jezdí z 90% trasu cca 20km do práce a 20km z práce. Potom místo nákladné opravy majitelé řeší STK s emisemi přes kamarády a známé. Výsledkem je, že denně na cestě potkáte několik čmoudicich aut.

Starej

Jestli si myslite ,ze my jezdime ve vracich tak se bezte podivat do Recka, Spanelska, Portugalska. Auta v totalne dezolatnim stavu, rezave jak plot u sto let zchatraleho vojenskeho utvaru v Rusku. Kouri to, rve to, nesviti. Tim nechci rict , ze to je spravne. Chci tim rict , ze TAKY JSOU V EU ale evidentne to maji na salamu. Takze jestli chcem v ramci EU resit ekologii tak at si umasteny kravataci nejdrive srovnaji tyto zeme a pak buzeruji nas.

PetrH

A vy myslíte, že sem k nám jdou ty škodlivé emise a kouř ze starých aut z Řecka, Španělska nebo Portugalska? Už mne opravdu unavuje to vaše neustálé poukazování na jiné. Zameťte si před vlastním prahem.
A emise CO2 jsou stejné ze starých i z úplně nových aut. Respektive přímo odpovídají spotřebě.
Právě proto, že ničemu nerozumíte, tak EU ignoruje vaše nadávání a stěžování.

Starej

PetrH si asi najivne mysli , ze ekologie sveta potazmo globalni oteplovani zna hranice. TAK URCITE ! 😁😁😁😁 dodelejte si alespon maturitu čoeče 🤦🏼‍♂️

Pedro72

Jak je starej, tak je… Spojovat lokální znečištění a globální oteplování je poněkud přímočaré.

Jaaa

Co to melete? My nedýcháme smrad aut z Řecka, Španělska ani Portugalska. Dýcháme smrad tady čecháčkovskejch vraků. Pane umaštěnej panák.

PetrH

Podle mínusů vidím, že boti naběhli 😀

Vojtech

A já mám mít kvůli tomu rakovinu ? ( jako ze ji bohužel opravdu mám)

qěcy

Ne, o tom to není. Nehodnotím to.

TnM

Auto neni lidske pravo. Kdo nema na auto, at nejezdi.

Michal 220

Dal bych emise každý půl rok a komplet stk co rok.Redukce vraků.

Kebab

Ale nedáte.

MHD

Tenhle druh šikany se děl za minulého režimu vůči majitelům JEEPů po americké armádě. Aby nebyly na silnicích moc vidět a propadly jim doklady. Přestože byly v perfektním stavu, dostaly platnost jen na půl roku. Délka platnosti technické byla totiž na rozhodnutí technika.

Jfh

Stejně by se podvadelo

Mira

Napřed dej lidem takové peníze za práci, aby pro ně nebyl problém si nové auto koupit. Jinak jseš s tímto názorem za idiota!

Jaaa

Jste se měl asi líp učit.

Petr

Lépe krást jste chtěl napsat.

PetrH

Nemyslím, že každý dospělý musí mít auto, obzvlášť ve městě. Tuhle strašnou módu platíme právě znečištěným ovzduším a rakovinou.

Jiří

To je velmi vážné obvinění, které je nepodložené přímými důkazy. Především by pan ministr se měl zaměřit, na „mafii“ prodejců ojetých vozů, kde stále při dovozu jsou na ojetinách „stáčeny ujeté km“. Že by konečně došlo k propojení technických kontrol motorových vozidel v rámci EU. Odstraněním listinného důkazu TP vlastníkům motorového vozidla, byl způsoben zmatek v registraci vozidel. Předchůdce soudruh Havlíček dal volnost tohoto trestného činu „stáčení ujetých km“ tím plnou legalizaci.

Air Traveller

prosim, cesky by to neslo?

PetrH

Nechcete se raději naučit interpunkci a vyjadřovat se trochu srozumitelně? Vaše čárky navíc jsou dost matoucí.

Zdrasa

Tuhle diskuzi nechápu. Není měsíc, co bych nepotkal nějakou starou kraksnu, co řve na celý sídliště nebo za ní jde tmavý mrak. A je to možný jen díky těmhle podvodům.

Ale tady v diskuzi čtu jen o buzeraci a ujetý konspirace. To jste už přišli úplně o rozum? Nás vždy učili, že se svobodou a právy přichází také povinnosti a zodpovědnost. Tady udržovat svůj vůz technicky v pořádku. Dnes má ale spousta lidí pocit, že mají na vše nárok a zodpovědnost žádnou.

Jiří Svoboda

Jak měsíc? Denně potkám minimálně jednu hulící popelnici. Povinnost a odpovědnost není pro vychcané Pepíky co se ještě chlubí jak má kámoše…

Jaaa

Nebude odpovědnost, bude totalita. Ti lidi si to neuvědomují.

Jiří

O co jde?Chvili to bude fungovat podle pravidel a pak se zase najdou nějaké klíčky.Cesi to umí.😁

Balek

V Hořovicích za poplatek 2000,- čk Vám pán na emisích vystaví protokol o emisích ,napojí na počítač vedlejší auto a hned je vše v pořádku .😉✌️

Jiri Bednar

A jmenuje se Balek.

František 1972

Vaše osobní zkušenost…nebo opět klasické Venca povídal …

Blume

Par lidi níže zmiňuje, že pro záchranu mobility na dědině je třeba opustit naftu a přejít na LPG. Ale není to tak úplně řešení. Z vlastní zkušenosti provozovani auta na LPG vím, že provoz na plyn má tendenci zničit jednu či více lambda sond, čím neprojde auto na emise, neboť se měří separátně lgp a separátně benzín. To, že auto má benzín jen startuje ale nikdy nejezdi (protože je oproti plynu pekelné dráhy) už ale nikoho nezajímá. A pokusy na STK máte jen 2, přičemž po 2.negativnim vas auto donutí sešrotovat. A přitom při provozu na LPG jdou proti všemu… Číst vice »

Bebe

kde na ty plky chodíte? Nikdo Vás nedonutí auto sešrotovat,až bude auto v pořádku,pojedete na STK a auto projde,v klidu jezdíte dál a je jedno za jak dlouho to je. A pokusů mám kolik chci.

Blume

Kde a jak jde teda dělat emise jen na LPG?

Kde máte víc pokusu na emisích než 2? Protože bez kalibrovaného přístroje na měření emisí se těžko něco spravuje a dolaďuje.

Jarda

A taky nerozumím stále se zvyšujícími nároky na emise, když se na světě bojuje. Všude hoří ropné produkty, rafinérie,tanky a já nevím co všechno. Třetí země sypou odpady do moře. Je toho spousta. A Evropa řeší jestli topit uhlím. Možná by to chtělo začít používat mozek .

Starej

Brutalnim zpusobem se vytezuje a drancuje afrika. Material se veze tydny lodi do Ciny a pak v podobe baterii zpet do nase slavne EU. Nejneze je to ekonomicky nesmysl ale je to prasprosta devastace ekologie ! Auta v EU resp i EU jako takova uz v tuto chvili produkuje temer nejmin skodivin na rozlohu a hlavu. Ale to je malo! My jdem zachranit SVET ! My se tady jdem UBUZEROVAT k smrti. Jak najivne, trapne a ubohe .

Jaaa

Tak se tam odstěhujte, když je tam tak dobře.

Jaaa

Možná by chtělo začít používat mozek a zjistit si, že Evropa generuje mnohem víc emisí.

jankoHrasko

No, dolozte svoje data.

Podla tejto mapyprodukcie CO2 na obyvatela produkuje Australia 15t na obyvatela, USA 14,9 t, Kanada 14,2t. Taka Cina 8t CO2 na obyvatela. V Europe je najhorsie Cesko 9.3, potom Polsko 8.1t a Nemecko 8t CO2. Takze si dovolim tvrdit, ze v priemere Europa generuje menej emisii CO2 ako taka napriklad Cina

https://ourworldindata.org/grapher/co-emissions-per-capita

jkt

Kdyz si koupim trba takovy plechovy hrnec vyrobeny v Cine, kam zapocitavate emise pri jeho vyrobe? Do tech cinskych?

Kebab

A do jakých jiných? Emise z výroby škodovek se taky počítají do našich českých, i když jde velká část aut na export do zemí, které si pak na nás ukazují, jací jsme znečišťovatelé.

jkt

v momente, kdy jsme tu vyrobu hrncu presunuli do Ciny, je to trochu alibisticke, protoze sice tomu budeme rikat “cinske emise”, ale jsou z produktu pouzitych u nas.

Alex

Celkem legrace, když někdo jako vy, zmiňuje mozek.

Dus

Když někdo zavraždil někoho, tak vy půjdete a uděláte také to stejné? Prostě se muselo nějak začít a po těch x letech přehlížení, nás to bude více bolet. Mimochodem, nejvíce peněz do zeleně energie a zdrojů dává Čína, pak USA a EU je až na třetím místě.

Kebab

Nejvíc absolutně, nebo relativně?

superhero

Odpady do moře „třetích zemí“ jsou bohužel částo odpady z Evropy, USA a dalších výspělých států, kde byly oficiálně na papíře ekologicky zlikvidovány. Ano, po rafinérkách zůstavá spoušť. Příklad OSTRAMO by mohl být varováním, co čeká lidi v Litvínově a Kralupech až se Orlence přestane byznys vyplácet. Iluze, že Orlen po sobě pouklizí je možná někde ve smlouvě, ale v reálu to bude několik dekád sanovat a rekultivovat stát, tak jako to dělal i po OKD a jiných průmyslech. Plocha autovrakovišť se v čase v ČR zvětšuje a s tím i zátěž na okolí. A jelikož Vás zajímá problematika emisí,… Číst vice »

Tomáš Buček

Pojem „hlídací psy“ zní trochu děsivě. Příjde doba, kdy se člověku v autě ozve: VELKÝ BRATR TĚ SLEDUJE…

Jaaa

Heh, někdo chce konečně vymáhat 20 let nastavená pravidla a točvolanti z toho dělají konec civilizace. 😀

Joe

Jo 20 let nastavená pravidla. A postupné zpřísňování limitů nic? Kdo má místo mozku šlapku přirozeně ví prd.

Alex

To už dávno je, akorát vám to nikdo neříká.

MasoxCZ

No tak jestli zase kritériem bude, jestli se stanice od průměru moc neliší, tak to bude z bláta do louže. Protože to, jestli se konkrétní kontrola svým výsledkem liší nebo ne, vůbec nic nevypovídá o tom,jestli byla kontrola provedena správně.
Dělá to na mě dojem, že vždycky bylo a vždycky bude cílem akorát to, aby se mohlo nerušeně fixovat dál.

tarten

Ale vůbec ne. Druhů snadno odhalitelných podvodů je víc. Jde o to, aby fixlování bylo obtížnější a nebo dražší, tedy aby výhoda lumpů byla podstatně zredukovaná.

John

Už dnes pokud jdete se starším autem sice pěkně udrzovanym ale nedáte všimné tak vám tam neco nezavažneho napíši s tím že na starých autech neco najít musí….Jak to bude po novu? Kdo nedá všimne neprojde?

Michal

Lubajs. Ano, i úplně nová auta můžou mít špatné emise. Dám příklad : hasiči v posledních letech nakupovali nové Fordy Transity, po roce provozu mají najeto cca 500 km a osm vozidel z deseti neplní, protože s tím jezdí krátkou vzdálenost. A mám je za to vyhodit? O co v tomto státě jde?
Michal emisák

MasoxCZ

Jestli někdo koupil nová auta po cca miliónu proto, aby s nimi bylo ježděno 500km ročně, tzn při obvyklých 5letých dopisech aby vyšel účetně 1km na 400 korun bez započtení servisu, pojištění, a paliva, tak ho umlaťte tupou motykou, protože je to zloděj, který bere provizi od prodejce těch aut za tunelování HZS, spíš než aby byl placen jako hasič.

PetrH

Takhle holt stát funguje. Vy jste snad proti nákupu vozidel pro naše hrdinské hasiče?

Ivan Plachy

Je vidět, že vůbec nerozumíte tomu jak to funguje s nákupem DA pro JSDH a jaké jsou podmínky.

tarten

Tak já se přiznám, že tomuhle opravdu vůbec nerozumím.

David

Ford… Úplně náhodou ty ‚novy‘ auta co neprocházejí na emisích v sousedním Německu jsou taky naftový Fordy.

jenki

Blbý dotaz: kde se bere rok staré auto na STK? Protože má majáky? A to se kvůli tomu dělají i emise?

Lubajs

Bláboly z řetězových mailů smazány, pacient zablokován.

Starej

Jak za totáče 🙂 vozit se po lidech , špehovat, donášet a buzerovat .

Jaaa

Tenhleten bordel vám fakt přijde cajk, jo?

Tom

Jako za totáče, zkoušet se vším nějak vydrbat. Rudé špíny se jen tak nezbavíme.

František

Jj, není žádný rozdíl mezi udávanim kolegů a známých za protistátní názory a za obcházení emisí a ježdění vrakem. Gratuluju! Kam mám poslat klíčenku?

Padre

Nechte už lidi źit. Klidně STK zrušte a emise at si každý majitel udělá orientačně na nějakých vybraných benzinkách.Stejně se to časem vyřeší samo.Budou nová auta,stará půjdou pomalu do šrotu.

Jirka z UL

Dobře jste mě pobavil, jak je teda možné, že emisemi neprošla i auta přímo od výrobce.
Spíš to bude vypadat tak, že plebs bude chodit pěšky a povolení bude jen v katastru obce či města.

Scotty

Myslíte že „nové“ auto nemůže mít špatné emise?

Navratp

Nemúze. Reklamace 3 x a vraceni zbozi.

Lubajs

Ano, i úplně nová auta můžou mít špatné emise. To byste se divil. Stačí jen, když trefíte na nějakou čerpací stanici, která má ve svých nádržích nekvalitní naftu. Stačí, když je hodně stará. A nemusí to být zrovna čerpací stanice na zemědělské farmě v nějaké zapadlé vesnici. Už byly v minulosti problémy se špatným palivem třeba i na Schellce.

Sněhulák

Víte za jak dlouho se na takové farmě protočí cisterna nafty. Aby nebyla kolikrát čerstvější než na pumpě. Když je tam více větších traktorů co spotřebují kolem 200 až 300 l denně. Třeba maník co provozuje služby v zemědělství, tak říkal, že řezačka na den práce spolkne kolem 1100 litrů nafty.

A proti tomu shell, kde není parkoviště pro kamiony (např. liberec u babylonu), tak ta věčně zeje prázdnotou a občas přijede nějaké služební auto.

Kde bude čerstvější nafta?

Jaaa

Ale jistě, vám je úplně jedno že zabíjíte lidi. Sobectví nejhoršího kalibru. Vy si ten karabáč prostě vykoledujete.

Mic

Se divim, že lidstvo před měřením emisí nevyhynulo.,.

Jaaa

Ne, jenom lidi umírali v padesáti. Za vás asi v pohodě…

Alex

U někoho by to bylo potřeba.

Llll

Kolik procent tvoří CO2 ve vzduchu zachránce ????

Frantisek

Jako beru, ze treba emise neni tak snadny kontrolovat … ale docela me fascinuje, kolik v noci na dalnici a nebo na Jizni spojce jezdi aut, ktery poradne nesviti. To nemuze byt nijak tezky kontrolovat.

Radek

Jenže z toho nic nekápne, pokud závada bude odstraněna na místě, nelze udělit pokutu… tudíž by to byla ztráta drahocenné energie příslušníka na něco tak bezcenného jako je bezpečnost provozu 😉

Kun

A tak on ministr píše, a co jeho povoz, taky si sám mění olej, svíčky, zimní gumy pouze s „gerlachem“ émise kdykoliv vyjede, …to se to camrá…

MKzB

Pokud chtějí kázat vodu, měli si prvně sami ověřit, zda nepijí víno.
V první řadě by se veřejně měly vyzkoušet měřící přístroje na vozech policie a potom by stálo za zvážení zkusit do měřicího přístroje vhánět místo výfukových plynů čistý vzduch.

Michal

Dobrý den.

Jako emisního technika, už mě neskutečně rozčilují články o podvádění při měření emisí. U 80 % nevyhovujících vozidel stačí nalít aditivum a projet 5 km na druhý rychlostní stupeň a vozidlo plní. Je to vše o způsobu jízdy. Řidič, který jezdí městský provoz a není závodník v životě nemůže plnit emise mobilní emisní kontrolou. Místo toho, aby se tato agenda zjednodušila, tak je to každý rok horší. Dnes dokážu za 9 hodin změřit 16 vozidel a poslouchat rozčílené zákazníky. To je život ‚emisáka‘.

Kun

No vidíte, ale o tom nekecnou, radši cálovat plebs.

tarten

Já vám věřím, že se to dá hodně ovlivnit. Ale především půjde asi o těch vašich 20% nejhorších, aby to nezískali čistým podvodem.

Radek

Ale to je chyba edukace uživatelů – tedy potažmo chyba prodejců či autoškol, že svoje klienty řádně nepoučili. Kdyby tomu všichni pořádně nakládali, tak se jim to nestane! 😎… sice by se tu ve městě nedalo dýchat vůbec, ale rozkaz zněl jasně… projít zkouškou 😉… koho zajímá nějaká ekologie, pfff 😏

Jan

Všechna čest, že jste z té skupiny „spravedlivých“. Ale vám nevadí jak se na jiných stanicích, například Vekra, podvádí ve velkém? Z Informačním systému technických prohlídek, které má ministersto pro kontroly k dispozici jsou vidět desetitisíce ciknlých kontrol – pozvolne seslapnuti plynoveho pedalu, což je hrube poruseni metodiky, nahrana data z emulatoru, apod?

Lukáš

Žil jsem v Britské Kolumbii v Kanadě.Žadnou tk tam nemají lide samy odpovídají za stav vozidel.Ve Francii například motocykly nejezdi na TK.Až budou lidé v české republice pobírat alespoň průměrný plat mozna si budou moct dovolit novější auta ale do té doby něčím do práce jezdit musí.Ja mam jen stare spolehlive TDI které najedou přes milion km a nehodlám to měnit .

Petr David

Jezdit za cenu nehody?

Michy

Však si mějte 30 let staré auto – jen ho udržujte technicky v pořádku a v rámci (pro něj) normálních emisí.

Scotty

Co má stáří auta společného s emisemi? Buď je vaše auto technicky v pořádku a emise bude plnit nebo není a měl by jste s tím něco dělat.

Radim elektrická vlna

Velmi staré auto( tedy převážně velmi levné) má majitel proto, že nemá nebo nechce investovat do novějšího. Pravděpodobně to bude vrak, který se jen pohybuje dopředu a vše ostatní na něm je dobite.

Kebab

Nebo proto, že není rozežraný a když mu stávající auto pořád dobře slouží, tak nemá důvod se ho zbavovat.

Alex

Hmm, až budete mít průměrný plat ? Tak se neschovávejte ve státní správě a běžte konečně makat tam, kde můžete svůj příjem ovlivnit. Tyhle kecy, “…až budeme mít průměrný plat,…” to je tedy něco.

Kebab

A až tam, kde mohou svůj příjem ovlivnit, odejdou všichni, tak bude v té státní správě dělat kdo?

Vojtech

No vzhledem k tomu, ze tam za posledních deset let přidal erár o nějakých 150 tis fleku více , tak by to i chtělo. ( a třeba erar platí mnohem lip, než Agrofert, ale to ke jiné téma)

Geo

Vždyť je to celé úplný nesmysl ! Jsou země jako třeba „náš vzor“ vyspělé USA kde STK vůbec není a emise si uděláte sami na benzínce víceméně formálně. A jiné země nemají ani toto minimum. A taky žijou a docela dobře. To jen my stádo kreténů si myslíme že navyšováním počtů nejrůznějších befehlů, směrnic a zákonů se naše životy zlepší a tenhle stát se stane lepším místem k životu. Bohužel nestane . . . jen se honíme za píčovinama a skutečné hodnoty a život nám utíkají pod rukama. Ale vysvětlujte to někomu v zemi kde je každý druhý pasivní líný… Číst vice »

Kun

Prosil bych vynechat to množné číslo, já 300 litrů za pí…., nepobírám.

Jaaa

A do které skupiny se ráčíte zařadit vy?

Zdrasa

Mluvíte o skutečných hodnotách, ale zdraví je vám zjevně ukradené. Vliv emisí na zdraví je prokázaný. Takže jaké jsou ty skutečné hodnoty?

Jiný Petr

Předplatné nemám, tak nám řekněte o co tomu Fleischhansi a jeho ASEMu jde?

Michy

O to že systém STK a měření emisí je u nás v rukou mafie, co podvádí ve velkém.
Auto v pořádku jsou schopni vyprudit kvůli neexistují drobnosti a těch 5% bezohledných idiotů (kteří jsou zodpovědní za 50% emisí) nechávají dál fungovat.

Pavel

Ještě že mám starou dvoutaktní ČZ a na emise nemusím

mirek jan

Z toho mraku pršet nebude, staré auta mají jiné normy než nové auta.

František

A STK je o tom, že mají plnit ty staré normy
…nebo nemají vůli v řízení a prořezlou karoserii

Michy

Ano, mají.
Problém je, že neplní ani tyto.

none

Neexistuje jediná věc, kterou by český člověk nedokázal ochc… tedy obejít. Přeji mnoho štěstí 😂
.

Luke

Rakovinu plic neochčiješ…. Bohužel nárůst všech jejích typů je zdrcující. I u dětí vyrůstajících ve městech… 🙁

MHD

Takže v době, kdy jezdila auta bez katalyzátorů a kouřilo se všude, bylo méně rakoviny plic?
To se mi nějak nezdá. Ledaže bychom teď dělali něco špatně.

tarten

Nezdá? Trochu slabý argument…

Vojtech

Jo tehdy jsi si dal ruku před nos, od Euro4 ty částici nejsou vidět )

superhero

Jestli to třeba nebylo tím, že provoz byl daleko výrazně menší……dost možná vám i uniká fakt, že rakovina se neprojeví hned, ale s několikaletým zpožděním a u každého individuálně v jiném časovém horizontu. Zkusil jste argumentovat, ale jaksi vám to nevyšlo.

Radim elektrická vlna

Třeba méně aut, méně i km na auto? Vozy měli větší saze, takže se nedostaly až do mozku, ale pouze do plic.

Vival

Tak jim doma nekuřte 🙂

Kdo já

Skončí to tak, nikoho tam neznám tak mě technik vyhodí s čtyři roky starým autem, špatné gumičky stěračů, potom doveze auto kámoš ,a bez problémů projde s 15 letým autem. Technik bude mít splněné procenta vyhozených.
V seriálu Monte Carlo, tomu říkali noční auto.

Michy
tarten

Nikoho na STK neznám a nikdy mě nevyhodili s průšvihem. Jen po předběžné prohlídce servisák někdy doporučili opravu a po jejím provedení už cajk.

Vyhazování za lehké problémy je opravdu směšná fabulace.

Pepa

Jistě že jezdí vozy jež nesplňují podmínky o tom není pochyb. Na druhou stranu je toto celé cílený postup skryté formy grendealu což mnozí ani nepochopili tahle vláda hlupáků udělá jen další chaos a problémy kdyby neprovedla tuhle zemi na mizinu byla by větší šance že se vozový park zlepší. A nejlepší jsou ti eko jezdci na elktromobilech jež jezdí za peníze nás všech, ale dělají že oni jsou to nejlepší .

none

Tak si najdi brigadu a nebrec.

Kebab

Jak jeho brigáda ovlivní celý vozový park?😃

Petr David

On ale nepsal nic o celém vozovém parku, reagoval na jednotlivce.

Scotty

Nejlepší je když hlupák nadává na vládu hlupáků…

Tony

Tohle přitvrzování – jako obvykle maskované za dobro – je začátek honu na auta se spalovacími motory. Na jeho konci budeme rádi, když nám milostivě nechají šestileté auto ještě teda na ten rok nebo dva, ale pak už fakt konec… (tou dobou bude už STK povinné co rok) Pak bude chvilku klid, načež začnou vadit i elektromobily. Pak přijdou na řadu cyklisti a nakonec i chodci. Oni lidi vadí mocným už dneska, ale každý proces má svoji posloupnost…

Lubomír Janoušek

Nejspíš nechápete že auto musí splňovat normu platnou v době jeho vyroby takže je jedno jestli je dvacet nebo šest let staré. Prostě je potřeba mit auto v takovém stavu aby splnilo normu z doby jeho výroby, nebo ho zlikvidovat. Podle statistiky devadesát procent emisí způsobuje zhruba dvanáct procent aut , pokud se těch dvanáct procent opraví nebo vyřadí z provozu , nebude žádný green deal potřeba . Na to se nejspíš chce ministerstvo zaměřit , bohužel u nás státní správa není příliš efektivní tak to bude trvat deset let a to už bude stát benzín stovku a starý auta… Číst vice »

Michy

Nevím, od koho máte ty mínusy, tohle je bohužel realita.
Nikdo není nucen si kupovat nové auto, stačí mít to staré v pořádku.

Petr

Hahaha… 10 let??? Kdo postaví dostatečnou infrastrukturu k nabíjení a dodá dostatek elektřiny a z čeho??? Úmysl je fajn, ale … 🙁

Jaaa

Jestli jste si nevšiml, tak se na tom dávno pracuje.

tarten

A ještě několik desetiletí se na tom také pracovat bude. Rychleji to totiž nejde, stavbou elektráren počínaje a těžbou některých nerostů konče.Ani ty soláry co nefungují v noci a v prosinci se nevyyrobí tak, že se namalují.

Radim elektrická vlna

Nebojte bude to , technologie existují.bude to velmi rychlé.

PetrH

Jsou různé druhy emisí. Green deal je kvůli CO2, které ale STK neřeší. Emise CO2 u aut odpovídají přímo jejich spotřebě, takže vyloučení pár procent vozidel vám nijak nepomůže.

Zdrasa

Přijdou vám takový konspirace normální? Doporučuji poradit se s odborníkem.

A. Mikulka

A co ještírci? Fakt vy dezoláti nechápete, že ti lidé ty mocné živí, že není v zájmu mocných je eliminovat?

Kebab

Nic proti, ale v tomto vlákně a snad i v celé diskusi jste první, kdo použil slovo eliminovat.

Milan

Copak zas má nahoře kdosi málo ?

Jaaa

Třeba vy?

toor555

Souhlasím s tím,aby se eliminovaly silnice od čoudících vyběhaných motorů,často dodávek různých přepravních společností,starých autobusů, a osobních vozidel, ve většině případů protažené ME a STK přes „svého“ technika. Normální řidič bez tohoto klientelismu většinou neuspěje, protože žádný technik STK není tak hloupý, aby něco vzal od cizího člověka,může to být provokatér. A většina slušných lidí ani nechce nikoho uplácet. Ovšem tato většina slušných je poté kontrolována PČR a nově Centrum služeb,pokud jedou se starším vozidlem. Autobusy, náklaďáky a dodávky se příliš nekontrolují. Bránilo by se tím podnikání. A mimochodem,je i dost podnikavců v dopravě,co mají svoji STK a ME, a… Číst vice »

Lubomír Janoušek

To jste fakt vedle, odbor dopravy kontroluje převážně náklaďáky . Taková kontrola trva nejméně dvacet minut pokud máte vše v pořádku . Pokud ne tak i hodinu a nebo můžete odjet na odtahovce

Milan

Potřebuje někdo STK a emise k životu??

Kebab

Jen jejich provozovatelé.

moje jméno

Emise považuji za poloviční buzeraci, ale za TK jsem rád.

mimochodem

Proc jste za TK rad? Neduverujete svemu mechanikovi?

Jaaa

Nedůvěřuji lidem, kteří na technický stav svého vozidla kašlou.

Zdrasa

Ve státě ochcávačů s nulovym ohledem na ostatní mi přijde logický nedůvěřovat ostatním. Kolik čoudících kraksen v Česku člověk potká je neskutečný.

Joe

Na jednu stranu ano, na druhou ne. Z TK Vás jsou schopní vyhodit i kvůli prkotinám typu „jeden blinkr máte světlejší než druhý“, že svoji funkci plní a jsou bez problému viditelné i z dálky je jim jedno. Prostě si to vyměňte a přijďte zas.

Jaaa

Každý slušný člověk.

Radek

Já myslím, že myšlenka není špatná… jen to provedení jako vždycky malinko pokulhává 😉.

Petr

Kolik projde aut emisemi co má ve správě stát? 10 % ?

MKzB

Mě by zajímalo, zda projde emisemi čistý vzduch.

Jaaa

Čistý vzduch má emisní normu?

Patrně vůbec netušíte, o čem mluvíte.

Patrik K

U nekterych STK bych povolal vozy zpet, pri zjisteni manipulace a dopusteni se podvodu okamzite resit v trestu.

Kdyby se par lidi zavrelo tak to ze dne na den je ukonceno. Na silnici jezdi tisice vozidel co tam nemaji co delat.

Vse resit v trestu, nic jineho na lidi neplati. Uz vidim nejakeho mechanika jak mu stoji za to 1000 Kc do kapse, aby 2-3 roky zil v polepsovne.

Kebab

A jak byste ten podvod dokazoval? I kdyby se takhle vrátilo třeba auto s odstraněným DPF, nikdy nedokážete, že bylo na kontrole už bez něj. Dokonce snad existuje i možnost si DPF za poplatek “vypůjčit” pro účely STK/SME a následně ho po úspěšné kontrole opět odstranit a vrátit.

none

20 metru od vrat to jde dokazat celkem lehce, nemyslis?

Jiný Petr

NEŠLO.
Stávající kontrolu stanic SME dělá úředník z pověřené obce. Jednak je to úředník a nemá odbornou kvalifikaci a pak ani nemá jak to kontrolovat. Kontroluje jen „papíry“.

moje jméno

Zavřít? Jste normální?

Jan

Na silnici jezdi tisice vozidel co tam nemaji co delat. ………myslíte ty Ukrajinský co neměly STK nikdy, a jejichž řidiči ani nemusí mít platný řidičák ????

Jaaa

Co lžete?

Varg

Ale no tak, úředníci potřebujou taky jezdit, zas tak horký to nebude 😀 Vždycky se řiká, že teď už to nepude ojebat a vždycky to nějak nedopadne

Petr

Asi tak, kdyby byla vůle s tím zatočit tak se to vyřeší během roku. Teď se udělala bububu a za rok všechno pojede ve starých kolejích

petr

Máme ml 400cdi staré 21 let,od té dobý co jsme začli tankovat naftu bez biosložek,tak auto ani při prudkém přidání nezakouří. Ty to auta stará přes 20 let byla stavěná na naftu,ne na ten sajrajt co do nafty dávají.Podívejte se na vstřík po použití normální naftou a na vstřik použitý s naftou s biosložkou. Ale to nikoho nezajímá….Je to jen byznys,nic více.

kix

razantní krok proti překlepům? Nebo jako si myslí, že ty špatně zadané údaje = podvod? Kdo by to dělal, aby na sebe zbytečně lákal pozornost?

Radek

Je to hon na kočku a myš.Policajti odchytí naftové auto co jezdí pouze po městě a není ani zahřáté na provozní teplotu a ejhle neudělá emise.Dotyčný nabere naftu u Euro Oil a auto protáhne na delší cestě a emise jsou zase udělány v pohodě.Tak je to pořád dokola.Těch aut co mají místo filtru pevných částic jen obyčejnou trubku je jen zlomek u pár mladých vykuků a stát se nám snaží podsouvat že to tak má každé desáté auto v provozu.Ne,nemá!!!Stát pod vedením pětizločinců jen lže a odvádí pozornost od svých překlepů kdy se něco nepovede.

Gunduľ neubiješ

Jakmile někde vidím primitivní urazky hodné prvního stupně ZŠ, třeba „pětizločinců“ tak je hned jasné,jak bude hodnota celého příspěvku…

Metro

No neřekl bych pěti zločinců, ale pětipodvodníků – třeba podle volebního podvodu, kdy slibovali, že „Spolu nikdy nezvýšíme žádné daně“ – díky tomu jsem volil a pak mě okradli jejich zvýšením a zavedením nových. Takže sebranka, která se svým lhaním od dezolátských stran nijak neliší, je mi líto. A pak už nastupuje, jak se do lesa volá,…

Kebab

Přesně tak. Když to takhle půjde dál, což je skoro jisté, tak nejspíš příští rok poprvé za svou volební historii hodím do urny prázdnou obálku…

A. Mikulka

To toho vyřešíš…

Kebab

To platí, ať už tam hodím cokoliv, dokonce i kdybych vůbec nepřišel.

vykuk

Co jsi si zvolil to máš jako tisíce jiných.Už dopředu bylo jasné jakto dopadne!Když vládla ODS byl vždy problém.A je smutné že se ještě najde dost těch co jim fandí a budou je volit!!!

Jaaa

Jakože jaká alternativa je lepší? Mafiánské ANO, nebo snad tupá SPD? Traktoristi?

Jaaa

A co si myslíte, že se pak jako stane? Vy budete chrochtat blahem ze zadostiučinění, že čím hůř tím líp, a dál? Daně se vám absurdně snížily za předchozí vlády při zrušení superhubé mzdy. Jako podnikatel neplatíte v podstatě nic. Jenom díky těmto dvěma věcem je v rozpočtu každej rok díra 200 miliard, ale vy budete kňučet, že vám zavedli 0,8 % zdravotní? Jako sorry, ale tohle je exemplární příklad čecháčkovské malosti – prostě se nikdy nebudete mít dobře, nikdy to tady nebude jako na západě, ale budeme se dál vesele přibližovat Balkánu. Protože lidi jako vy jsou nenažraní a… Číst vice »

Vojtaano

Ze vas to furt prekvapuje, nadava se na fialovu vladu, nadavalo se na babisovu, predtim na sobotkovu, je to porad dokola jen breceni tehlech typu lidi. Je to troll, ignorovat je nejlepsi reseni.

Kdo já

Stačí se podívat na zadní nárazník, někteří ho mají nad výfukem černý jako boty.

tarten

I když z toho snad poznáte tragický stav některých motorů, ty opravdu nebezpečné emise nejsou viditelné saze. Když tam někdo tu šmouhu nemá, naprosto to neznamená, že je v pohodě.

Petr

Zajímavé? Od začátku tohoto roku stát zvýšil podíl biosložek v palivech a zároveň začal kontrolovat ve zvýšené míře emise přímo v provozu na cestách.Hlavně naftové auta jezdící pouze popojíždky a zahlcené řepkovým olejem nemají šanci emise udělat.Já udělám na svých autech emise pouze z naftou bez biosložky(na radu technika na emisích).Pokud naberu naftu s biosložkou tak auto kouří a špatně jede.Na čistou naftu je to jiné kafe.Malotraktor na naftu to samé.Na naftu bez biosložky nejde z výfuku žádný dým a krásně táhne.Na naftu s biosložkou kouří jak lokomotiva a mnohem slabší výkon.Benzín s biolihem zas nezvládají třeba starší auta a… Číst vice »

Jirka 2

Tak je taky hloupost mít naftu jen na popojížďky. Pak Vám odejde filtr pevných částic a místo opravy ho lidi nechají vykuchat. A pak mají z autíčka solidní rakovinomet,

Sumy

A to jako moderní přímovstřikovaný benzín nemá filtr pevných částic a neředí se mu olej benzínem? V současné době už je na krátky trasy snad lepší právě ta nafta. Nafta v oleji alespoň nevydře motor. A je to fakt rychlý. Tchýně odrovnala benzínový Civic X ani né za 40tkm. Dával se nový motor.

moje jméno

Pěkná pitomost co jste napsal. U benzinu se vzhledem k vyšší teplotě benzin z oleje odpaří, ale u nafty tomu tak není ani zdaleka.

jankoHrasko

Nie tak celkom, zalezi od sposobu pouzivania. Ja mam v aute novy benzinovy priamovstrek. Tak isto mam obdobu DPF filtru co maju naftaky. Co sa tyka olejov. Mam vymenny interval 15 000 km alebo rok a predajca vyslovne doprorucil minimalne auto raz mesacne prebehnut po dialnici, kedze casto jazdim po meste.

V navode na pouzitie je v pripade tazkej prevadzky – t.j napriklad cisto jazdy po meste skratit vymenu oleja na 7 500 km

Dálnice

Nalijme si cisteho vina. Tretina populace stezi dosahne na nejake nove nebo novejsi „ciste“ auto nebo dokonce BEV. Jejich operacni prostor je budto nejakej starej kepl, ze kterého padaj saze a tece olej nebo VHD. A zadna vláda nebude mit moc koule do toho sahnout protože ji priste nezvoli…

Zlámalík

Jelikož tahle část populace má ale dost peněz na pivo a cigára, je to jen o ochotě státu vymáhat nastavená pravidla.

Radek

Chlast a cigára nesou velké zisky na daních, vymáhat emise na autě stojí peníze… toliko k té ochotě něco vymáhat. Ochota je vždy pouze tam, kde je něčí“zájem“. Zdraví lidí to tedy není, to už teď víme 😉

Roman

Nikde není psáno že každý musí mít auto

Pavel

To ne, ale na vesnici a v menších sídlech je to víceméně životní nutnost. Jízdní řády jsou o víkendu i během dne dost prořídlé, obchody a služby o doktorech nemluvě se naopak více a více vzdalují.

Kubrt

Ani sebedokonalejší VHD nepokrývá všechny lidské potřeby.

Radek Šindel

Jako mě tyhle hry na city chudých obyvatel vesnic opravdu zvedají ze židle. Problémy s smisemi mají zejména vylítané diesly vyšších tříd, které jsou oblíbené zejména různými tuzery na dědinách. Pokud má někdo opravdu hluboko do kapsy a bez auta se neobejde, tak si koupí Dacii na LPG a má klid. Ano, je to levné a jednoduché auto a není to žádný babolep, ale holt pokud chci mít opici, tak musím mít na banány. Jako koupit si pětkové Bávo s půl milionem km a pak naříkat, že je drahé vyměnit DPF je fakt mimo.

Hans N.

Dneska už není Dacia levnou volbou za/od 250, ale o sto a více (od 350). Nicméně souhlas, mít auto není povinnost.

Pavel

Ale oni na banány = palivo a údržbu mají. Diesely (a vůbec nevím proč zmiňujete 5-BMW, jako by to bylo na vesnicích auto první volby). to nutné být nemusí, jezdí se se starými škodovkami, fiaty, fordy atd. Lidi nemají na úplně nová a zánovní nová auta (ceny díky křížovému dotování elektrik dramaticky narostly), která projdou STK a emisemi bez problémů.

Jinak problémy s emisemi při regulérním měření mají i 4 roky nová a udržovaná auta a nejsou to diesely – mám čerstvou zkušenost od známého.

Radek Šindel

Vy máte přístup do účetnictní automobilek, že děláte takové závěry? Fakt je ten, že od roku 2010 dosud kumulovaná inflace dosáhla asi 50%. tehdy stála dvojková oktávka okolo 600 000 a dnes vyjde podobná výbava na 900 000, což přesně odpovídá kumulované inflaci, takže se o žádný dramatický růst nejedná. Ta nová navíc plní Euro 6, ta stará euro 4, takže vypustí násobně méně exhalací. Pokud někdo jezdí oblíbenou oktávkou, tak pro něj výměna DPF, EGR a podobných „kurvítek“ žádné drama není, neboť se jedná o běžné náhradní díly a zvládne je vyměnit každý jouda ve stodole. Problém mají zejména… Číst vice »

Lubomír Janoušek

Pane Šindel vy jste nejspíš dpf na oktavce nikdy neměnil a ani neviděl měnit . V té stodole musí být zvedák a a nějaký vercajk a Jouda to fakt neudělá

jkt

od vesnickeho autoservisu bych zvedak tak nejak ocekaval…

Radek Šindel

Tak já se klidně přiznám, že neměnil, ale vím, že tyhle věci mechanici na vesnici běžně dělají. Já teda nevím, jak vy, ale já jsem žádného automechanika bez heveru a vercajku ještě neviděl.
Tak oprava: tyhle věci opraví každý vesnický mechanik, stačí?

mouvoj

Zkusíte přepočítat tu kumulovanou inflaci za jiný časový úsek? Například 2019-2024. Možná taky nebude daleko od 50ti procent. O to jde.

moje jméno

1.0TSI, 6 let, vše na TK absolutně OK. Používám VIF a občas pořádně protáhnu.

Kebab

Aby zvedaly. Sytý hladovému nevěří.

Radek Šindel

Ale ne, na vesnici bydlím, takže mám představu, s čím lidi jezdí. Pokud někdo peníze nemá a auto má opravdu na nutné popojížďky, tak má každý možnost koupit si nějaké jednoduché benzínové auto, případně v plynové verzi a pokud nebude servis úplně flákat, tak se s takovým autem dá jezdit za pár korun a na emisích problém nebude. Nicméně už jsem potkal spoustu různých lidí, co „přece nebudou jezdit ve škodovce“, koupí si starou A6 se šestiválcem a pak brečí, že nemají na servis. Takového borce jsem ptokal v servise. Přijel na sněhu naslajcích, protože gumy jsou drahé a že… Číst vice »

mimochodem

Plynak se na popojizdky kolem komina taky moc nehodi, ty investice navic se nikdy nevrati. Tuplem v zime trva dlouho, nez se ohreje voda a dostatecne prohreje reduktor, aby vsechno fungovalo, jak ma. No a do te doby se jezdi na benzin.
Aby se plyn vyplatil, chce to za rok naskakat aspon kolem 15-20k km, spis vic. To jezdenim kolem komina nakroutit snad ani nejde.

Radek Šindel

jasně, říkám malé benzínové, případně plynové. Pointa je v tom, že levné auto s jednoduchou konstrukcí lidi mít mohou, ale spousta lidí raději sáhne po silně ojeté prémiové značce a pak prská, že si jej někdo dovolí kontrolovat.

Dodo

Já osobně bych uvalil těžkou daň na majitele aut ve městech mají tam hromadnou dopravu a nebo všude dojdou pěšky. Asi tak.

moje jméno

Není každý z Prahy, Brna, Ostravy a pod. Hrozný blábol.

superhero

Dostupnost služeb je ve městech o dost větší. To není jen o dostupnosti VHD.

Petr David

Na vesnici bydlím desítky roků a źiji. Jinak, na vesnici žije sotva čtvrtina lidí.

Jiný Petr

S tou čtvrtinou opatrně – v diskusi pod článkem https://zdopravy.cz/kabel-ma-jen-278-metru-flotila-e-busu-se-v-kladne-nabiji-hned-u-elektrarny-vydrzi-zatim-pouze-spicku-217612/

mi uživatel MP22 vytvětlil, že v ČR jsou jen 2 města – Praha Brno. 🙂
Vše ostatní jsou vesnice (on řekl „díra“). Takže to není čtvrtina, ale 80% 🙂

Petr David

Najděte si definici města.

fous55

V různých zemích bude různá. U nás máme města, která nemají ani 300 obyvatel (Přebuz, Rožmberk). Číňan řekne, že bydlí v malém městě, a když se ho zeptáte, kolik má obyvatel, tak stydlivě přizná, že jen 3,5 milionu.

tarten

Ze zeměpisného hlediska samozřejmě nemá význam definice města založená na stovky let starých privilegiích.

tarten

Míra urbanizace je běžný geografický údaj, není potřeba vymýšlet blboviny.

https://www.zemepis.com/urbanizace.php

mgr.pavel

S tím autem na vesnici máte pravdu. Ale.. nikdo nenutí lidi bydlet na vesnici. Pokud tam chci bydlet, mám si koupit odpovídající auto. Pokud chci bydlet ve městě, musím si najít odpovídající byt (za dražší cenu protože město).

Bydlení na vesnici má pro společnost i další nevýhody: potřebujete více infrastruktury (silnic, vodovod.trubek, elektrických drátů,..) na obyvatele, než ve městě. Delší a méně vytížené VHD. To vše se platí z veřejných prostředků, tím vším se subvencuje vesnice.

Chápu, bydlení na vesnici je někdy nutností k předraženým městům. Není to černobílé téma, ani tak jak to píšete vy.

Jiný Petr

Uživatel MP22 by Vám vysvětlil, že v ČR jsou jen dvě města, vše ostatní je vesnice 🙂

fous55

Číňan by vám vysvětlil, že v ČR nejsou žádná města, protože město má nejméně 3 miliony obyvatel.

mimochodem

Uhmmm… hele, zajedte se podivat do Keplu, tam tenhleten experiment soudruzi za minule totality provedli. Cela vesnice fuc, vsichni obyvatele nastehovani do jedne bytovky a k tomu zbyl akorat kolchoz. Od Velhartic spickova silnice (pac ji delali kvuli rychlejsim vojenskym presunum k care), obchvat Keplu odpovida runwayi. A pak, ze obchvaty malych sidel nemaji smysl! Videno dnesni optikou, byl bolsevik vlastne prukopnikem ekologickeho bydleni na vesnici. Matrijalove setrne, jedna strecha, jedna kotelna, jeste by si tam mohli pridelat solarniky a maji to komplet 😀 Nebyt to bytovka odpovidajici dobovym moznostem, jakozto spise necemu, v cem clovek o sousedech proste nevi,… Číst vice »

Sněhulák

Nemáte úpal? Co stojí MHD ve městech, údržba parků laviček a já nevím čeho všeho možného? Opravdu to srovnání nevyjde takhle ale nula od nuly.

fous55

Jo, pro Vás by byl ideál, když by všichni bydleli ve městech, protože to potřebuje méně infrastruktury. Zbytek země bude divočina, kam se nikdo ani neodváží vkročit, protože tam budou lvi. To, že tam někdo musí taky obdělávat pole, krmit a dojit krávy, těžit dřevo a sázet stromky v lese a existují tam dokonce i nějaké průmyslové firmy, které něco konkrétního vyrábějí a platí daně, a tihle lidé také potřebují pro své děti školky a školy atd., to Vám ani po absolvování magisterského studia nedošlo.

Kubrt

To není. A kdyby mělo být: hranici bude určovat kdo? Šotovýbor veřejného blaha?
Tohle jsou velmi citlivé otázky a volby s touto agendou nikdo nevyhraje. Můžeme tady filosofovat třeba o volebním majetkovém censu (mě se taky nelíbí, že můj hlas má stejnou váhu jako hlas nějakého blbbečka, který neumí uřídít ani svůj život), ale ono by to nefungovalo lépe – neprivilegovaná vrtsva by se vzbouřila a s různými dikaturami ve jménu proletariátu už taky máme dost zkušeností z celého světa. A osvicení diktátoři na stromech nerostou.

Roman

Vaše konto, auto je dobrá ale nákladná věc. Pokud nemám finanční prostředky na údržbu vozidla, je třeba se smířit s MHD.

Kubrt

Ale takové nastavení by muselo vzejít z celospolečenského konsenzu. A ten tu nevidím. Strana zelených je v ČR naprosto marginální silou, v posledních volbách naopak zabodoval člověk s volebním programem spalovací motor. Snad časem a s příštími generacemi se to společenské nastavení změní.

Michy

Ale tohle nastavení z celospolečenského konsenzu tu už dávno máme.
Pokud nemáte na to, udržovat auto v adekvátním technickém stavu, nemůžete ho provozovat.

Petr David

Hranici svého konzumu ať si určí každý sám.

Martas

Jako bych různé blokátory obchvatů a dálnic přivázal na 48 hodin k patníku v obci, která tím trpí, tak takové Romany bych vysadil v sobotu odpoledne v jakékoliv jihočeské vesnici bez pití, jídla se zákazem použít automobil jako dopravní prostředek a hodně štěstí 😀. Chápu, že z Prahy a velkých měst je to nepochopitelné (já na pojíždění po Praze taky auto nepoužívám), ale pak lidi jako Vy ani netuší, že poslední spoj do města jede v pátek odpoledne a pak čekáte buď do nedělního večera, nebo ještě lépe pondělního rána. A obchody na vsi zavřou v poledne v sobotu a… Číst vice »

Kebab

Obchody na vsi zavřou v sobotu v poledne jen v případě, že tam dnes ještě vůbec nějaké jsou. Většina z nich definitivně zavřela už před mnoha lety.

Jirka 2

Kdo chce opičku, musí mít na banány. A problém není, že nemáte nové auto, ale že to staré nedokážete udržet ve slušným stavu a necháte ho dělat za Váma oblaka dýmu. A to není o penězích, ale o nedostatku morálky a odpovědnosti.

Sněhulák

No ten problém bude spíše u nových aut s DPF, které lidé vykuchají, protože popojížďky po městě ho nedovolí regenerovat.A pak samozřejmě ta starší auta různých tunerů, co jso čipnutá a bez katalyzátorů.

Starší auta obecně nemají na ME problém. Na emisích nemám problém ani s veteránem Zetor 3011 a to je z roku 1966, tam ale hodně záleží na naftě. Když jsem natankoval bez biosložky, tak kouřivost byla výrazně nižší (o skoro 30%) než na předešlé kontrole, ale i tam byli emise OK .

Jirka 2

Platí to obecně, kdo chce mít auto, musí se o něj umět postarat. 🙂

Radek Šindel

Pokud mám auto na popojížďky po městě, tak si nebudu kupovat diesel, ne?

Sněhulák

Tak proč to někteří dělají?

Gunduľ neubiješ

Ehm, no taky volí např. miliardáře, který „zachraňuje chudé“, japonce bojujícího proti imigraci nebo chlapa jehož celý politický program je „brm brm“. Inu, lidé jsou různí….

Michy

Protože lidi se nerozhodují racionálně.

Kebab

Starší auta bez problémů projdou i čipnutá, pokud jsou jinak v pořádku.

Dálnice

Nepochopil jste podstatu meho prispevku. Viz vyse.

fous55

Ne vždy. Problém je mnohdy v tom, že stará auta byla konstruována na klasický benzín nebo klasickou naftu bez přídavných ekobiosraček, kterých opět přibylo a se kterými nemohou projít emisním testem ani podle starých limitů odpovídajících době výroby, i. kdyby o ně majitel pečoval sebelépe. .

Dálnice

Jenom tedy pro vyjasneni. Ja jsem ten posledni, kdo by tady horoval pro to, aby chudina mela „pravo“ jezdit ve vracich a ja musel dychat ten sajrajt, co jde z vyfuku jejich vraku a trnout, ktery nebrzdici nezatacejici muzealni kousek me nebo moji rodinu sestreli. Bude-li na silnicich o tretinu mene aut, jen dobre. Jen proste konstatuju, ze zadne vlade se do toho nechce moc rypat, protoze hlasy volicu…

Michy

Nikdo není nucen si kupovat nové auto, stačí mít to staré v pořádku.

Libor Řezníček

Deset minut po dvanácté!

Jiný Petr

Celý problém je v tom, že STK jsou regulována státem (počet na okres, atd.) – každý si ji kdekoli otevřít nemůže, zatímco SME jsou státem neregulovanou činností – v podstatě to může dělat kdokoli a kdekoli.

Spíše se však ptám o co panu Fleischhansi z ASEMu jde. A proč útočí na STK, když tyto stanice emise neměří.

Tom Matto

Vetsina SME je majetkove provazana s STK.

Jiný Petr

Dávám mínus, protože není pravdou slovo „většina“. V ČR je 380 STK, z toho měří emise cca 70 STK. Vedle toho je cca 1 100 samostatných stanic měření emisí (SME), které k STK nepatří (např. u autoservisů, autodílen).

A podotýkám – pokud na STK přijedete s kladným výsledkem emisí z libovolné SME – tak STK nemá žádný právní nástroj, jak auto znovu přeměřit – i kdyby viditelně kouřilo. (tyto stav neobhajuji, jen konstatuji stav právní předpisů)

Jirka 2

Ale krásně při SME odjinud dávají podle ceníku dražší STK. 🙂 Motivačka.

Jiný Petr

S tím jsem se nesetkal – ale nevylučuji to.

Sněhulák

Kde dějí takovouhle prasárnu?

Petr

Otázkou jsou skuteční majitele celého toho „cirkusu“, že … Že je to „jiná firma“ nevypovídá o spojitosti naprosto NIC…

JiP

Tak on by potreboval revizi cely pristup k technicke kontrole, protoze v mnoha pripadech to je fakt cista buzerace.
Prvni kontrola po uvedeni vozu do provozu by mohla klidne byt po 5 letech nebo 100 000 km, podle toho co nastane drive, pak 4 roky a 150 000 tis opet podle toho co nastane drive a teprve potom najet na 2 lety cyklus.

František

Doufám, že ten hlavní závěr bude, že potřebujeme víc úředníků!

Jiný Petr

Očekáváte snad něco jiného? Já tedy ne.

mlokXCM

Většina obcí i krajů jich více potřebuje. Počet agend jim přibývá, ale peníze na to nedostávají. To pak vede k tomu, že se tak agenda nemůže dělat. Potom vzniká situace, která existuje teď s emisemi. A navíc myslím, že nejste moc schopen posoudit, kolik úředníků ta která obec nebo kraj potřebuje.

none

A proto mame pres 6000 obci, do kterych tecou miliardy z rozpoctu.

Sněhulák

Malé obce nestojí skoro nic, podívejte se na jejich rozpočty. Problém je počet úředníků na ORP, od kamarádky vím že tam něco dělala a říkala jak se tam nudí že práce na týden by se dala za den zvládnout. Po půl roce ji na tu samou práci přidali ještě jednu kolegyni. Jinak byl nepsaný zákaz řešit věci více než tři dny před koncem lhůty. Tak tam její působení po necelém roce zkončilo

miki

při průměrném stáří vozového parku v česku a dodržování emisních limitů by 30-40 procent aut nesmělo jezdit vůbec a hlavně bychom ani nepotřebovali tolik stanic technické kontroly, zkuste říci těm 30-40 procentům lidem že mají smůlu a budou jezdit sockou

Tom Matto

Emisni limity jsou dane pro konkretni typ vozidla. Takze 20 let stare veterany maji jiny limit nez funglovky. Navic u starych vozu se diky jednodussimu vstrikovani a uprave zplodin jednoduseji udrzuji pri zivote.

Jiný Petr

100% souhlas – jen doplním „Emisni limity jsou dane pro konkretni typ vozidla! …. „a typ paliva“ – on vám výrobce těžko dopředu stanoví, jaké emise mají být, když se s např. s biosložkou v naftě/benzínu před 20 lety nepočítalo.

P.S.: 20 let staré auto není veterán – pokud máte na mysli „status veterán“ – tak je jednou z podmínek věk minimálně 30 let 🙂
Např. první (popřevratové) Octavie se začaly vyrábět v roce 1996 – to splnění první podmínky na veterána jim chybí ještě 2 roky 🙂

mimochodem

Safra, to jsem nevedel, ze Japonci byli tak progresivni, ze i motory od Subaru z devadesatek jsou vyrobcem schvaleny pro provoz na benzin E10.

Tak jsem celkem prekvapenej, ze u nekterych jinych znacek je provoz na E10 moznej treba az od roku vyroby 2006…

Jiný Petr

Ano motory pro E10 přišly masově myslím s EURem 4 a v roce +- 2006.
Někdo dříve, někdo o hodně dříve, někdo později.
Japonci byli napřed, ale ne obecně – např. Lexus u některých modelů až od konce r. 2007, Toyota Avensis (některé od konce r. 2008), Daihatsu (ale to nás asi nezajímá) – kompletně od 2008.
A rarita nakonec: Alpine až od roku 2018 (ne, není to překlep)

Petr

Vůbec tomu nerozumíš. Tvůj příspěvek je mimo mísu.Vozidla plnící Euro3 jsou už čistá vozidla a pokud tam nějaký garážmistr něco nedodrbe tak ty auta budou plnit emise ještě dalších 20 let.Problém jsou auta na naftu z filtrem pevných částic a jezdící na naftu s biosložkou a pouze popojíždky po městě.Tyto moderní auta nemají šance emise udělat.Regenerace filtru při popojíždkách po městě nenastane.

Dejf

benzín je čistej už od euro1

Lubomír Janoušek

Mimo jste vy Petře čistá auta jsou od e5 která mají dpf a čtvrtinové emise oproti e3

Sněhulák

A nenastala by při těch popojíždění ani u nafty bez bio

Radek

No nevím, vy tomu taky asi moc nerozumíte…. zrovna Euro 3 u dieselů je to nejhorší co bylo. Již přímo-vstřikové motory bez DPF filtru, takže hromada svinstva přímo do ksichtu. To samé pozdeji přišlo i s benzínem, než soudruzi zjistili, že jim to produkuje nanočástice.

Gunduľ neubiješ

Nikoliv sockou, ale veřejnou hromadnou dopravou. A ano, nebezpečné vraky na silnice nepatří.

tarten

Socka jsou právě ta starší auta, když jezdit s nima má prý být levnější.

MP22

Už se těším na ten čistější vzduch. Pobyt na v okolí hlavních tahů v Praze či Brně se absolutně nedá srovnávat s německými, ale ani polskými městy. Skutečně jsou všechny ty vykuchané filtry a roky neměřené emise znát na kvalitě vozového parku. Tohle musí mít na svědomí mnohonásobně více úmrtí než dopravní nehody. Z těch se ale každý může po.. tohle je jedno Ministerstvu dopravy a Ministerstvu zdravotnictví… Zajímavé

Šťoural

Jak fakt i s Polskými? Tak to si tam asi fakt nikdy moc nebyl.

MP22

Naposledy o víkendu. Opravdu sem si nevšiml že by to tam bylo podobné. Možná občas potkáš někoho na silnici z koho se zakouří, ale pobyt na těch ulicích je něco jiného než tady. A že tam těch aut jezdí dramaticky víc.

Šťoural

Žil jsem v Polsku několik let. Hlavně v zimě je to ve velkých městech chuťovka. Neustálá žlutá mlha.

Kubrt

Což je dané vyšší mírou vytápění uhlím v domácnostech. K situaci na silnicích se nevyladřuju, na to nemám dost citlivý nos, na rozdíl od jiných 🙂

MP22

Ta je ale z uhlí.

Matěj

Ve Varšavě mají nízkoemisní zónu.

Michal M

Polskými? To si děláš asi legraci.

Sněhulák

No když si myslíte, že za to můžou pouze výfuky aut, tak si s tím žijte dál.

MP22

Já se nebavím o zimních měsících, bavím se o emisích z automobilů pod článkem o emisích z automobilů, chápeš souvislosti? Samozřejmě že v zimě je to v Polsku příšerné a ten uhelný smog se tam dá krájet, o tom ale není vůbec řeč.

Sněhulák

S kým si pásl husy? Se mnou to nebylo.
Poláci asi jezdí vypouštět emise k nám, když to tam mají tak OK, ale zde v severních Čechách potkám každou chvíli (třeba 2*týdně) polské auta a dodávky co hulí jak hořící halda pneumatik.

Dálnice

Tak to mate na mysli asi nejake jine Polsko, nez znam ja…

Hans

Ty jsi takovej Green nadšenec

Jirka

V Polsku, kde jsou ti schopný nově vytvořit papíry prakticky na jakékoliv auto se budou s..t s nějakýma emisema -tak určitě 😀

XXyy

Jéé fajn a zakročíte také razantně proti ukrajinským autům, co zde mohou jezdit v jakémkoli stavu bez STK? Jo to by vlastně nešlo, to jsou Fialkový miláčci

haxor

Denně potkávám desítky aut, která by STK nemohla nikdy projít. A světe div se, z 99% to jsou české RZ.

Sněhulák

Probhoha kde jezdíte, že jich jsou desítky? Za 100 km tak dvě a někdy ani to ne.

haxor

Momentálně zaskakuju za našeho servisního technika. Najezdím desítky km po Praze denně.

Jiný Petr

A to pohledem ze svého vozu na jiný vůz poznáte, že to jiné auto nesplňuje podmínky způsobilosti provozu? A vidíte takto desítky denně?
Pokud ano, tak vás obdivuji, to můžeme STK rovnou zrušit a na hradit je letmým vaším pohledem.
Mimochodem: počítáte mezi ty nezpůsobilé i ta vozidla, kterým nesvítí byť jedno brzdové světlo? Pokud ano (neb to je vada, se kterou STK neprojdete) – tak paradoxně vyřadíte z provozu mladší auta – já potkávám čas od času (nikoli desítky denně) auta, kterým nesvítí alespoň jedno brzdové světlo a jsou to kupodivu mladá auta.

Kuba1

U brzdových jsem si nevšiml, ale téměř každou jízdu autem potkám nějaké auto, kterému nesvítí (nebo jen slaběji svítí) jedno přední světlo… většinou pravé, ale někdy i levé…

Jiný Petr

To taky – stejná zkušenost.

Sněhulák

Tak možná po Praze jezdí spousta moderních diesleů s vykuchaným DPF. V severních čechách je tedy situace s auty lepší. Možná proto, že tady není tolik popojížděk po městě.

MP22

Myslím že pro Ukrajince nebude problém udělat si zde emise a STK. Naopak budou nadšeni a budou se cítit jako doma, taková krásná korupční mafie jako z Ukrajiny vystřižená…

Jiný Petr

Pro Ukrajince to nebude problém, pokud si vozidlo registrují v ČR. Pokud používají vozidlo registrované na Ukrajině – tak to je právní problém. Žádné – i ukrajinské – vozidlo, které je registrováno v jiné zemi než v ČR, nepodléhá české STK a SME.
Proto mj. jistí spoluobčané, kteří se po několikaletém výletu do Anglie vrátili do ČR stále jezdí s vozidly registrovanými ve Spojeném Království (na STK a SME v ČR tak nikdy nemusí)

Jura (jiny)

Hlavně, že STK a SME jsou dnes vzorem bezkorupčního prostředí.

Michal M

Zalez, kobliho.

mgr.pavel

Dobrý den, nechcete si změnit přezdívku na Ukrofob? Víc by vám seděla.

Na neshledanou.

MMXA

Když on má posranej život a zrovna teď za to můžou ukrajinci.

Sněhulák

Ale má pravdu, že ukrajinská auta tu nemusí na STK, tedy ani ME. Obdobně jako auta že všech zahraničních zemí.

Jiný Petr

V tom pravdu má. Ale „…-fob“ to je. Viz jeho názor, že v ČR jsou jen dvě města (Pha a Brno), vše ostatní jsou „díry“

Sněhulák

To souhlasím

Anonym

V podstatě celých 35 let co se emise měří se podvádí. A najednou se někdo probral.

Petr

Ne,začalo se podvádět až s příchodem paliv s biosložkou.Já raději koupil auto na LPG a ačkoliv auto je staré 20 let a najeto má 320 tis. km tak emise jsou desetinové oproti předepsaným hodnotám.Druhé vozidlo v rodině staré 10 let a najeto 180 tis. km pouze na benzín má od dob biolihu v benzínu problém udělat emise.Udělá to vždy tak,tak.Příště budu muset přijet na 100 oktanové palivo abych udělal emise.Tam totiž žádné biosložky nejsou.Do sekaček nám už v opravně a prodejně sekaček vtloukají do hlavy min. 15 let hlavně tam nedávejte obyčejný benzín s biosložkou ale pouze 100 oktan.Sekačka jede… Číst vice »

Sněhulák

Biopaliva nemůžou za vše, ale mají na tom značný podíl.

Kopr

vy jste dobry troll, kolik sekacek jiz soused zlikvidoval?:)

Jiný Petr

Já jsem „jiný Petr“, ale zkušenost se sekačkou mám ten, že po zimě mám obrovský problém ji nastartovat, pokud jsem používal benzín s bio složkou (i když jsem jej vypotřeboval) – skoro celý den jsem se s tím celý „jebal“ než jsem to technickým benzínem všechno vyčistil a propláchl. S benzínem jiným než s bio, resp. s vysokým oktanovým číslem, sekačku po zimě nastartuji na první pokus, i když jsem tam ten benzín zapomněl. Žádnou jsem tedy neoddělal, ale zkušenost s bio benzínem je velmi, velmi špatná (musí to být strašnej humus) . A výkonově to na té sekačce je… Číst vice »

Sněhulák

Stejná zkušenost s více stroji. A jak to kouří když je tam benzín s bio složkou skoro měsíc, to se s čerstvým nebo bez bio i půl roku starým nedá porovnat.

Viki

Přesně tak a bude se dál podvádět, jen úplatek bude o nějakou stovku vyšší. Jsme v čr.

digi

Teprve po veřejné kritice a hojné medializaci jsme se rozhodli, že budeme dělat, že děláme …

Radek

A tu jejich veřejnou kritiku bych chtěl taky vidět… byla nějaká anketa, nebo už se za veřejnou kritiku považují články v novinach a vyjádření nějaké asociace?

anonym03

A to pan Kupka zjistil až teď?

Kubrt

A co jeho předchůdci a kolegové? Spíš bych ocenil, že se někdo konečně snaží něco dělat.

Dejf

spíš je otázka kdo tuhle zvýšenou aktivitu pase. nedivil bych se, kdyby tam tekly pokoutně prachy od automobilek, aby byly BEV, u kterých se emise neřeší takový lákavější a začaly se kloudně prodávat… otázka je, jestli bude za co koupit…

trochu mi to připomíná zjištění městskejch policajtů v praze, když se vypravili do hospod, co se tam děje za neplechy. zjistili že v rouře se nalejvá mladistvejm a v p.m. baru šiděj chlast. docela jsme se zasmáli, to mi mohli zavolat, bych jm tohle zjištění řek od stolu za 30 sekund 😀

Radek

O to zábavnější bude, až lidi co si budou myslet, že si pomůžou elektromobilem vyhoděj z STK za izolační stav nebo neco podobnýho… a pak se nám vrátí co? No staré dobré petikylčo v popelníku 😈. P.S: Mají dnešní auta vůbec ještě popelník, nebo se na úplatky už vůbec nemyslelo? 😱

Geralt

Tak já bych řekl, že jak to chodí na emisích je veřejné tajemství.

Sněhulák

Ale bez důkazů, takže vlastně nic.

Sněhulák

Ten co mi dal mínus, si myslí, že lze někoho potrestat v právním státě bez důkazu?
Nebo byste testal každého, kdo se vám znelíbí?

Geralt

Trestat ne, ale kdyby se chtělo, šlo by s tím bojovat. Technická kontrola a emise by měly spadat pod stát a neměly by to dělat soukromé firmy. A dání úplatku technikovi/přijetí úplatku technikem by mělo být automaticky kvalifikováno jako trestný čin (protože by šlo o státního zaměstnance). Dále majiteli by místo provedení kontroly mělo být náhodně přiděleno v okruhu cca 50 km od jeho bydliště.

Jiný Petr

Dokud to bude soukromo-právní byznys (SME), tak technik bude mít zájem, aby s kladným výsledkem „změřil“ co nejvíce vozidel. I bez úplatku

Kebab

Takže místo do vedlejšího města pojedu na STK do vedlejšího kraje? To jste vymyslel úplně sám, takový nesmysl?

Sněhulák

No asi mu přijde super když místo do nejbližší STK cca 4 km, pojedu jiman nejblíže 45 a 48 km. To by určitě zlepšilo emisní zátěž planety.

Petr

Co je prosím veřejné tajemství? Že na emise musím jet s naftou bez biosložky abych prošel???Kdo mě do takové situace dostal byl tento stát pod vedením pětizločinců co od začátku roku 2024 zákonem zvýšili podíl biosložek v palivech,které ničí filtry pevných částic u naftových aut a benzín ničí starší auta a sekačky.Před rokem 2000 byly pohonné hmoty čisté bez biosraček a emise byly pouze rutina.Dnes je rutina technická kontrola ale emise jsou strašák kvůli nevhodným palivům co nám prodávají benzínové pumpy.Kvůli nevhodným a znečistěným palivům jsem raději přešel na LPG a mám klid.Na emisích mám desetinové předepsané hodnoty.To mám auto… Číst vice »

Jiný Petr

Já mám tedy benzínová auta (LPG jsem kdysi měl u Žigulíka v 90.letech). A před SME 2x-3x natankuji to nejlepší palivo, které seženu (ideálně bez biosraček a co nejvyšší oktanové číslo).
Technik na SME pak prohlásí, že moje 20 a 22 let stará auta mají lepší emise než nová škodovka. 😉
(asi to myslí relativně – z hlediska dodržení / nepřekračování limitů; nikoli absolutně)
Ale vždycky mne tím pobaví.

Kopr

…se nepo z tech bioslozek, diesel head