Chybí parkování i přestupy, ztratíme soukromí. Městské části lanovku nad Trojou nechtějí
Lanovka Podbaba - Bohnice, vizualizace. Pramen: DPP
Projekt lanové dráhy Podbaba - Troja - Bohnice naráží na odpor v rámci EIA i ztrátu priority ze strany Prahy.
Bohužel nic nového a neočekávaného. Pan Šurovský vždy chtěl jen tramvaj to víme zde je šoto jasné, takže pro lanovku nic navíc neudělá, i když tramvaj bude za sto let. Panu Hřibovi je doprava jedno, řeší si jen svojí agendu proti všemu a dělá co řekne pan Šurovský. Praha 6 jsou hipstři co vidí jen svůj kulaťák a jak ho vyčistit od dopravy bez ohledu na okolí. A Troja chce jen skanzen. A my z Čimic (co se týče mě) a Bohnic čekáme už půl století na konečně nějaké pořádné spojení na západ Prahy, na který vidíme pomalu z oken… Číst vice »
Nojo, toto je bohužel argument proti mnoha „akcím“… nechceme aby se to dělalo „napůl“, chceme aby se to udělalo rovnou „pořádně“… přitom ono by mělo význam udělat obě (víc…) věcí, ale kdoví kdy se pak ta další udělá že…
Akorát se to taky občas vymstí že se na to „pořádné“ řešení bude čekat věky.
Samože tramvaj v tunelu je fajn věc, tuhle v Brně u Kampusu stálo 600m hloubeného (z povrchu, cut&cover) tunelu přes miliardu, takže kolik to asi tak může stát z té Troje „nahoru“?
https://www.youtube.com/watch?v=vdCyOJ7fkio
Parkování bych neřešil, těch pár elektromobilů movitějších se tam někam vždycky vejde.
mně se líbí budovatelská logika mnoha místních diskutujících: jakýkoliv plán na výstavbu čehokoliv je podle nich vždy apriori dobrá, když chce někdo něco (cokoliv) stavit, tak je to vždycky v pořádku. kdokoliv by si dovolil upozornit na to, že jsou věci předražené, nekoncepční, dopravně nesmyslné, hloupě trasované, že jim chybí variantní srovnání atp. atd., je vždycky (ve stejné budovatelské dikci) zpátečník, nimbysta, chce „z Prahy sksanzen“ a zpátky na stromy, you name it. takové pěkné budovatelství jak z 50. let, kupředu levá litím betonu do krajiny, do budoucnosti se probudujeme a postavíme, zatímco kritika je jednoduše tmářská a div ne… Číst vice »
To by sice mohl byt validni komentar, ale zatim se nam moc casto nestava, ze by infrastruktura, kterou jednou (konecne) postavime zela prazdnotou. Snad az nejaky nesmyslny lokalky nebo parkovaci domy uprostred niceho.
Problém není v tom, že i když se postaví sebevětší blbina, dočká se nakonec aspoň nějakého využití, ale v tom, že se postaví (sice více či méně nehorázná, ale vždycky) Blbina, která navíc většinou do nedohledna oddálí realizaci jiného rozumnějšího řešení, protože „vždyť už jsme ten průšvih vyřešili, tak co vlastně ještě chcete“. Žasnu, že i jinak většinou docela rozumný Scheinherr se angažuje ve prospěch oživování této Dolínkovské hovadiny – ale má okolo sebe klan šotoušských „poradců“, tak se možná nechal přesvědčit jejich šotoušskými vizemi. Čím déle se bude odkládat výstavba („nízkého“) mostu v Podbabě a prodloužení TT alespoň do… Číst vice »
Praha 6 je problém.
Koukám, že v této zemi všechno všem vadí. Tady nikdo nepostaví už ani kadiboudu, fakticky…
„Dodal, že není možné tam najednou přivést proud lidí z lanovky na přestup“ Ale z vlaku od Kralup to jde?
Hlavně to není žádné „najednou“, ta lanovka by jezdila častěji a méně kapacitní než tramvaj.
No přesně, to se musí nechat, lanovka prostě NENÍ nějaká nárazová věc, nýbrž rovnoměrný proud malých skupinek…
A jestli myslí ty co tramvají přijedou, tak ti si sednout nepotřebují, ti rovnou vyrazí směrem stanice lanovky…
To není jedno, nebo druhé. To je jedno + druhé.
Raději přidat jeden pendlující vlak mezi Holešovicemi a Podbabou
Raději ne, ale hodil by se…
Kdy se začne veřejně a nahlas mluvit o tom, že současný radní „proti dopravě“ je akorát aktivista, který se nechce pod nic podepsat a každou novou stavbu „z dobrých důvodů“ sabotuje, to máme lanovku Podbaba, stanice Depo Zličín, bezbariérový výtah Invalidovna a další…
Stává se ze mě rasista proti obyvatelům severu Prahy.
Ještě bych si k nim etnicky připojil ty z blízkého jihovýchodu (P4)… 😅
No nevím, nepřijde mi úplně v pořádku stavět projekt za několik miliard korun zrovna v zátopové oblasti a druhá věc, po propojení tramvají Prahy 6 s Trojou má vést lanovka z Bohnic jen do ZOO a stát se placenou atrakcí. Kolik pražanů bude ochotno denně dát za lístek třeba 150Kč, aby u ZOO přestoupilo na tramvaj? Nalili do toho už miliony a teď z politiků nechce nikdo přiznat, že lanovka je jen další tunel
kromě jiných nesmyslů , prosím jak jste přišel na 150kč za jízdenku? to snad bude v rámci systému PID , takže ti s předplacenou kartou nezaplatí navíc ani korunu , ostatní jednorácové jízdné v pásmu 0 .
No třeba na Petřín jednorázovku zdražili na 60 z nějakého důvodu.
Ano, je o ni totiž příliž velký zájem. I kdyby stála 150, tak by byla nacpaná turisty.
zatimco o tuhle podbabskou lanovku turisti mit zajem nebudou…. t
ze?
Kruci, a to je problém?? Bude to přeplněné turisty, takže to nikdo nebude používat a bude to prodělávat??
Týjo, tak to bych projistotu v zátopové oblasti raději nestavěl ani mosty! Ať už si o lanovce myslím co chci, toto je kravina. Stožárům a lano to nevadí absolutně nic, a stanice (bez technologie, ta bude skoro všechna „nahoře“) není problém udělat „o kousek“ výš (stejně musí být) tak aby přežila každou zátopu kromě těch tisíciletých co stejně „spláchnou“ i tu tramvaj a železnici opodál… pak už takové drobnosti budou fuk.
vykašleme se na to všechno. zrušme stát a připojme se k německu. ovšem bez volebního práva a práva do čehokoliv kecat. jedna banda chce tramvaj, druhá ji nechce, ta co chce tramvaj nechce lanovku, ten mezi, co je ve skutečnosti zájmový spolek vlastníků vil za 20+ mio, ne skutečná městská část, má nápad znamenající nemožnost to postavit. a milý občan se může přepravovat jak chce, ale každopádně asi 4x pomaleji než by šlo takto, navíc s výraznými externalitami. sorry, game over. nemá smysl se o něco snažit, vždy se najde někdo, komu se to nelíbí a nutně si jak hysterická… Číst vice »
A co takhle třeba 10x pomaleji aby jsme tomu dodali důraz. To ušetření bude mírně větší jen v pár relacích, ale ve většině relací to ušetření bude naprosto minimální nebo žádné ve prospěch současných možností a to vše za minimálně 3-4 miliardy. Snad každému je jasné, že to primárně bude sloužit jako doprava do Zoo nic víc nic míň.
Bohničtí nechtějí nic. jenom teď víc protestují proti lanovce, protože ta „hrozí“ víc.
„Upozornila však zejména na neexistenci řešení parkování na obou stranách lanovky. Projekt má totiž obsluhovat i ZOO a sám o sobě se podle některých stane turistickým cílem, podobně jako lanovka na Petřín.“
Copak má Petřín nějaké velkokapacitní parkoviště? 🤦♂️🤷♂️
No jo Lukáši, evidentně jste asi nikdy nejle o slunném víkendu do Troje, co? Nekonečná kolona aut vč. autobusů od Holešovického nádraží až do ZOO, aby jste za hodinu zjistil, že jsou všechna parkoviště za 200-300kč/den plný co? 🙂
hm a neřešil by částečně tento problém, kdyby tam někdo postavil kapacitní a rychlý spoj MHD? třeba lanovku s vazbou na tramvaj a metro??
protože ty co tam jeli autem a budou jezdit autem znovu, nějaká lanovka nevytrhne.
Lidi z aut do autobusu nedostanete, to je empiricky ověřené na mnoha místech Česka i světa. Do bezbariérové MHD, která vás ušetří stání v koloně a starostí s parkováním, už Dost lidí přejde, proto má smysl ji budovat. V tomto případě to dost kazí podoba zastávek tramvaje Vítězné náměstí a Podbaba, jinak je to ok spojení.
Zejména do Zoo, kam míří spousta rodin i s dětmi (včetně kočárků). Ono i pro dospělého je ten komfort tramvaje oproti autobusu o dost jinde, s malými dětmi to platí násobně víc, o těch kočárcích nemluvě.
Kombinace tramvaj-lanovka by nejspíš nalákala o poznání víc rodin, aby nechaly auto doma / na kraji města, než vyhlídka na to, že poslední úsek od metra je autobusem…
V případě existence lanovky bez nových parkovišť u jejích koncovejch stanic, bych čekal, že lidi jedoucí přesto autem až do blízkosti Zoo pojedou na její parkoviště jako dosud a lanovkou se případně svezou k tomu tam a zpět od Zoo na jednu a/nebo druhou stranu.
Oproti tomu malý (velký se tam fakt nevejdou) parkoviště u konečných lanovky by jen nalákalo lidi jet autem na lanovku a tou do Zoo, ale v tu chvíli by to kapacita těch parkovišť u lanovky neměla šanci pobrat…
Berte, to víte, že jsem tam jel.. a to nesčetněkrát. Ale vždy hromadnou dopravou.
No, a teda se předpokládá že místo toho všichni pojedou kolonou aut na Podbabu, aby tam zaparkovali a svezli se lanovkou?? A nebude to takhle šance dojet tam tramvají, zatímco teď do Tróje jede jen ten bus, který si právě naopak počká v té koloně co popisujete??
Bože můj! Jak asi dlouho jezdí lanovka na Petřín? Už dost dlouho ne? Takže s ní jel už asi každý. Tato bude samozřejmě žhavá novinka. Čili mnohem více zájemců o jízdu. A samozřejmě z ní budou zajímavější výhledy než z té petřínské.
Ale na obou koncích bude přestup z tramvaje, na tom Podbabském i z vlaku. Kdo se bude chtít svézt, může už k lanovce přijet veřejnou dopravou. V takové situaci je lepší, když lidi nebudou počítat s tím, že u lanovky zaparkují.
Jakmile tam vytvoříte parkoviště (v podstatě libovolné kapacity, která je tam fyzicky reálná za jakékoli peníze), nemáte šanci uspokojit všechny, kteří si to vyloží jako vzkaz, že se tam s parkováním počítá… A jako bonus ucpou kromě celé Podbaby i všechny příjezdové cesty.
Ten argument s parkováním je celkem správný. Jděte se podívat do ZOO, jak tam museli navyšovat plochy. A tady by také musela vzniknout nějaká nová plocha, jinak by z toho byly jen mrzutosti. (Na druhou stranu si myslím, že by její vznik posloužil více dobrým věcem najednou…)
Ale to srovnání s lanovkou na Petřín je fakt mimo mísu.
Proč by tam měli být mrzutosti?
Není parkoviště = nezaparkuješ.
ZOO by mohla všetky parkoviská v okolí zrušiť, samozrejme s dostatočnou publicitou („nejazdite k ZOO autom, nezaparkujete“). Samozrejme by si tým asi o niečo znížila návštevnosť, ale tak nakoniec ZOO nie je nezávislá organizácia ktorá by sa musela hnať za maximálnym počtom návštevníkov, je to príspevková organizácia mesta a mesto by v záujme dopravného ukľudnenia Troje mohlo takto rozhodnúť. Tí, čo sa do ZOO chcú pozrieť… ja neviem, napríklad z Liberce, môžu auto nechať na P+R Letňany a pokračovať MHD. Samozrejme, musí na to byť politická vôľa.
Aha kolikrát jste parkoval na P+R v Letňanech? Dejme tomu v čase aby jste se VHD dostal do ZOO? P+R v Letňanech bývá beznadějně plné ráno mezi 7.30-8.00 a toto parkoviště využívají hlavně lidi který pracují v centru a do Prahy jezdí z nějakého důvodu autem. Nevím jak je to teď na Černém mostě když tam postavili s takovou slávou ten parkovací dům jestli to tam kapacitně stačí nebo ne ale v Letňanech v okolí metra se pohybuju dost často a vím že tam je to pro přespolního ve všední den bez šance když tam dojede po 8 hodině.
– co kdybysme postavi…
– NE!
A s bouráním obdobně.
hnutí mysli „nechceme žádné změny“, jsme v háji, dokud se to nezmění…
Ač je dle mě lanovka zbytečná, baví mě Praha celkově.
Lanovku nechceme, obchvat nechceme, železnici nechceme, most bourat nechceme, dráhu na letišti nechceme, auta nechceme….
Ty městské části vlastně nechtějí nic….
To není jen Praha, ale celá republika. A není to ani tak že to nechtějí, ale spíš to nechtějí za svým barákem.
Je to horší. U nás měli postavit obchvat a každý, kdo má otvor v zadnici začal do toho kecat. Argumenty byly, že to bude drahé, kdo to zaplatí a podobné starosti. Přitom negativně ta stavba neměla ovlivnit nikoho. Volení zástupci se báli, že nebudou z důvodu odlišného názoru voličů zvoleni a pro úřad by to znamenalo práci. A výsledek? Nepostavilo se nic.
A vám by nevadilo, kdyby vám na louce za domem postavili třeba P+R parkoviště?
A za domem koho se to teda má postavit? Vždycky ten dům bude s někým sousedit.
Zakonzervujte Prahu a choďte stavať tam, kde to ľudia chcú.
A len tak na okraj jeden funkčný systém lanovkovej MHD
https://en.wikipedia.org/wiki/Mi_Teleférico
A ani se nesnaží přijít na nějaké řešení prostě shodí vše předložené.
Tak, tak.
ČR se dostala z NIMBYsmu do hyperNIMBYsmu.
Takže se nikdy nic nikde nepostaví.
sen každého správce kasy .
Svatá pravda, pražáci všechno chtěj, ale tak, jak nic nejde zrealizovat. Mají ZOO a parkovat by se mělo v Dobrušce a dál pěšky jak F.L. Věk. Chtějí si žít v milionovém městě a nechtějí si přiznat, že taková koncentrace lidí vždy nese externality. Kdokoliv si tam dovolí dojet jim smrdí (P+R by se měli stavět dále než na dohled Prahy), ale to, že se roztahují po celé republice je O.K. A jimi volení zástupci lidu na magistrátu denně dokazují neschopnost si vládnout. Malování čar na silnicích, teď zase změna grafiky v metru…… kam to město posune? Kdy bude vnitřní okruh,… Číst vice »
A obchvat Prahy by měl být především kde? Ano, MIMO PRAHU (jakože ne na okraji, ale jak říkáte, až mimo dohled!)… to je přece logické!
po precteni clanku jsem doznal, ze lanovku (kterou povazuji za a) naprosto zbytnou manifestaci vyhazovani penez, b) prillezitost nakrmit kamaradske firmy z verejnych penez, c) osobni pomnicek, coby zasek do historie autoru te silenosti)
v podstate tlaci uz jen byvaly namestek za Piraty Scheinherr….
………….asi nastal cas tuhle ptakovinu odpiskat, nekrmit dalsi autory studii o studiich a konecne zapracovat na pevnem propojeni obou brehu reky v tom miste mostem
Pan Scheinherr nebyl namestkem za piraty. Jinak souhlas.
ano, moje chyba, byl namestkem za Praha Sobe, tedy koalicniho partnera Piratu na MHMP
Jak píší předřečníci níže, ten most se postaví za třicet let až nikdy. I z podobných důvodů, jaké vidíme tady – budou proti.
Tak jasně, když tam postaví most, ještě tam budou jezdit lidi!
nepostaví-li se lanovka, nepostaví se nic. jakékoliv jiné řešení je násobně dražší, delší a daleko více obtěžující.
takže si všechny městské části zařídily konzervaci stávajícího stavu na neurčito.
BRAVO
Mluvíte mi z duše.
Veškerou snahu vrhnout do přípravy TT a půl je hotovo.
To je neskutečná naivita. Proti tramvaji se pevnost Bohnice bouří taky, teď se jim jen hodí jako argument proti lanovce. Plus je ten terén na tramvajovou trať skutečnej ořech.
pak je nasnade jedine reseni – nechat bohnicke „vyhladovet“ – – proste nestavet nic, dokud nezmeni nazor resp. nezvoli si v komnunalu takove predstavitele kteri budou bez mentalniho deficitu
Ztrácím přehled v jakém politickém systému dneska žijeme.
Vládne většina menšině nebo je to už zase naopak?
Šel za poznáním na západ a po obejití zeměkoule si přinesl zkušenosti z východu…
Jako pokaždé: „je o to velký zájem“. Tak kde je zveřejněn průzkum? Včetně otázek, nejsou-li zavádějící. Nevěřím tomu, že obyvatelé Bohnic touží jezdit do Podbaby a těch pár set lidí z Podbaby pláče, že nutně potřebují do Bohnic.
A jaký význam by měl průzkum pouze mezi obyvateli Bohnic a Podbaby? Nezeptáme se i těch co dojíždějí vlakem od Roztok nebo tramvají od Hradčanské a potřebují směrem do Bohnic? Nebo lidí v Holešovičkách a všech co jezdí tunelem Blanka? Na to všechno by lanovka měla vliv.
Tak všichni obyvatelé Bohnic asi ne.
Ale třeba jeden kamarád bydlel na sídlišti v Bohnicích a studoval na ČVUT. Z okna svého pokoje na ČVUT viděl, ale jet tam, to byl solidní výlet (pravda, bylo to ještě v dobách, kdy metro končilo v Holešovicích).
Já mám taky z velké snahy protlačit nesystémovou lanovku s 2. přestupy takovej pocit, jestli tam někde nemají plout kapříci.
A jak toto propojení řešit jinak? Lanovky se ve světě zcela běžně využívají jako MHD právě tam, kde není nutná kapacita na úrovni metra, ale terén neumožňuje standardní povrchové řešení.
No jo, když podobně jako na dráze platí § 1.
Jako kde třeba? Už se tu zmoňoval La Paz, pak i Medellín. Nějaká méně exotická města by na seznamu nebyla?
Bergamo
Haifa
Nevím, jestli nemaj zpoždění, ale od 2025 by to měla být i Paříž. Shodou okolností taky kvůli čističce (a ranžíru), který by se po zemi překonávaly obtížně.
Třeba Kolín (nad Rýnem)? Dokonce tam křižuje most s vícepruhovou silnicí, takže se takové věci evidentně nevylučují!
https://snow.cz/clanek/6074-mestska-kabinkova-lanovka-v-koline-nad-rynem
Klídek, ty kapříci se přiživí z čehokoliv, ten rozpočet na dopravu se stejně nějak utratí takže „průtočné množství“ se nijak nezmění, krát příslušné procento…
Klidně se přiživí na silnici, mostě nebo trati.
Průzkum není možné zveřejnit, protože NEBYL USKUTEČNĚN. Na středečním veřejném projednání připomínek k dopadům na životní prostředí to po určitém tlaku přiznal jeden z duchovních otců této lanovky Ing. Arch Brejška. Průzkum nedělali, protože jim to zákon neukládá. Projednání trvalo 3 a půl hodiny, je z něj pořízen záznam. Pro někoho překvapivých informací z projednání vyplynulo více.
Je fakt šílenost tlačit na sílu něco za tyhle prachy a nemít ani základní průzkum potřebnosti tohoto spojení. Ale tak co chtít po někom kdo v dokumentaci píše něco o tom, že lanovka nepřivede další tranzitní dopravu do oblasti…
A existoval nějaký průzkum pro prodloužení céčka do Letňan? Ono totiž v dopravě jsou často poptávka a nabídka v opačném pořadí.
Pokud někde dneska nedává smysl dojíždět, protože spojení je mizerné, tak to automaticky neznamená, že lepší spojení by nebylo využité.
Vida, tak zájem není… a co teda ty hlasy za most?
Škoda no ustoupí se zas naší Národní zaprděnosti.
Navrhuji: k poplatku za parkování do Zoo jízda lanovkou Troja – Bohnice a zpět zdarma
Přesně, jako vždycky když se má objevit něco nového, zvítězí tmářství a názor že nic nového nepotřebujeme. Žiju v Bohnicích a na lanovku jsem se velmi těšil, tak jako naprostá většina lidí v mém okolí. Proti jsou poředpokládám jen křiklouni v nejbližším okolí lanovky (NIMBYsti)
Škoda nesmyslné lanovce s 2. přestupy?
Snad DÍKY BOHU.
Proberte se.
Tak mohlo to být tramvají s jedním přestupem, ale to lidé z Bohnic dokázali zablokovat.
Tak teď budou mít dále jen autobusy na Kobylisy a asi je to tak v pořádku.
Zajímalo by mě, proč by měli lidé z Bohnic chtít tramvaj do Kobylis namísto dnešních busů. Co jim to přinese lepšího?
Kapacitnější, lepší vozidlo schopné přímého pokračování na Palmovku, do Vysočan a na Žižkov, kam céčko nejezdí?
Ano, pro ty, co chtějí na Palmovku a ŽIžkov odpadne přestup. Ale 90% cestujících z autobusů ale směřuje do metra. Kam pak nasměrujete takovou kapacitu tramvají? Nebo budou jen pendlovat mezi Kobylisy a Bohnicemi? Další problém je, že tramvajová síť zřejmě neobslouží stejná místa, jako stávající síť autobusů (ale detailní plán neznám), dá se předpokládat, že to lidé budou mít na zastávku dál. A kvůli větší kapacitě tram se prodlouží interval spojů. Já tam tedy vidím víc komplikací, než přínosů.
Na Kobylisích končí 3,17 a 24. Tam se určitě kapacita najde. A pokud by tramvaje měly vést přes celé sídliště, bylo plánováno i s pendlem.
Tramvaj má jet přesně po stejných místech, jako autobusy a naopak je systémovější využít tramvaje, co už na Kobylisy z centra přijíždí, než nutně tlačit přestup na izolované busy. Vidí víc komplikací, ale plán vlastně vůbec nezná.
tvl miliarda parkování všude je fakt naše zhouba
má matko boží, ta lanovka začíná a končí ve městě, kde jsou přímé přestupy na MHD, kde a proč by sakra mělo být další parkování, když už je dneska všude miliarda a kde se postavilo další, způsobuje dopravní kolaps viz. nové kancléře na Florenci
Súhlas. Lanovka bez parkoviska mi pripadá ako ideálne riešenie práve preto, že nebude tým smerom sťahovať ďalšiu automobilovú dopravu – nemá zmysel tam jazdiť autom, keď tam nie je kde zaparkovať. Takže bez parkovísk bude slúžiť primárne tomu účelu, na ktorý bola vymyslená – spojeniu P6 a P8. Ostatne tá spomínaná petřínská lanovka tiež nemá na žiadnom konci záchytné parkovisko.
Jenže ty dvě lanovky není možné srovnávat. Petřínská lanovka je čistě turistická atrakce, zatímco tato je prezentována jako součást pražské MHD. A co se ideálního spojení Prahy 6 a Prahy 8 týká, tak právě na to při projednání na magistrátu upozorňoval technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský, jen je to v článku překrouceno do pravého opaku. Ve skutečnosti popisoval, jak si vyzkoušel cestu z Kobylis do Vokovic v trase, jako by při ní využil lanovku. Tzn., že jel z Kobylis autobusem na sídliště Bohnice, tam přesedl na autobus do Podhoří, tam přesedl na přívoz, pak dojel na Vítězné náměstí a… Číst vice »
Tak bodejť by jezdili když nemaj jak.
Akú relevanciu má dokazovať, že nemá zmysel budovať novú trasu skúšobnou cestou v stave, keď tá trasa neexistuje? To je ako dokazovať, že priamy bus Kobylisy–Dejvice nemá zmysel skúšobnou jazdou pred otvorením Blanky, alebo že železničné spojenie Praha–Liberec nemá zmysel cestou vlakom v súčasnom stave.
Výhľadový stav, keď 177 dorazím z Proseka na Na Pazderce, sadnem na lanovku a na druhom konci presadnem na priamu električku Podbaba–Dědina (nový spoj, stačí asi aj na Divokou Šárku; výhľadovo Suchdol–Dědina) mi to zmysel dáva.
Tak zkuste někdy metro. S jedním jedinný přestupem trvá v ranní špičce cesta z Proseka na Nádrží Veleslavín cca 35 minut. Pak můžete pokračovat po povrchu jak je libo, anebo vyskočit o pět minut dřív třeba na Dejvické nebo Hradčanské. Ta 177 na zastávku Na Pazderce za normálních podmínek nejezdí (teď tam jezdí jen kvůli objížďce), její nejbližší standardní zastávka by byla Krakov a to urazí za cca 20 minut. Teprve po těch 20 minutách (pominu zpoždění, které pravidelně 177 mívá) by Vás čekalo přesedání na lanovku, pak na tramvaj či bus směrem na Dejvickou a přípaně dál. Opravdu tohle… Číst vice »
Jet busem až z Proseka k lanovce smysl nedává. Ale pro Bohnice a případně Čimice už to smysl dává určitě.
Pro milovníky přesedání by to možná smysl dávalo. Jenže z Čimic to trvá busem k metru Kobylisy stejně dlouho, jako k tomu Krakovu, kam zhruba je zamýšlená konečná lanovky. A z Kobylis je to metrem pak už na Dejvickou/Veleslavín… jednoduché, tak proč to řešit tak krkolomně?
Jasně, všechno paprskovitě. Kdokoli potřebuje z okraje Prahy na sousední okraj Prahy, ať jede přes Václavák (pravda, není to dokonalé, ještě bychom je mohli nutit vystoupit a sochu si důkladně prohlédnout). Co na tom, že metro v centru praská ve švech a odlehčení tangentami by potřebovalo jako sůl a to co nejdřív. Co na tom, že problém na některý z přestupních stanic metra dnes vyřadí dopravu v půlce města…
Proč se starat o nějaký tangenty pro MHD, kdo něco znamená a potřebuje tangentu, může jet autem, ne?
No a co? To každá zastávka MHD má vlastní parkoviště? Byla by to prostě další linka MHD ze sídliště na sídliště.
A víme s určitostí, že by díky novému spojení lidé nezačali na Prahu 6 jezdit?
On si totiž nikdo nebude hledat práci na Bořislavce, když tam musí složitě dojíždět.
Kolik lidí by asi dneska dojíždělo z Letňan na Pankrác, kdyby tam nebylo metro?
Co je složitého na cestě třeba z Podhajských poli na Bořislavku? Čas kolem půl hodiny 2 přestupy. Hypotetickou lanovkou to nebude o nic rychlejší a stejné dva přestupy. Čím blíž metru Kobylisy bude cesta lanovkou ještě výrazně časově horší.
Tak nevím odkud kam hledáte těch 30 minut. Mě mapy hledají spojení spíš k 50…
Tak za to můžou nesmyslně nastavené časy na přestup na mapách opravdu nepotřebuju 8 minut přestup bus/metro či 7 metro/metro a ještě tam je počítáno s rekonstrukcí co právě probíhá na Čimické. Dle DPP 36 minut a i tam se dá čas ušetřit, takže ano člověk je schopný to dnes dát za těch 30 minut
Ano, součást MHD. Pokud bydlíte v Praze, dojede autem na nějakou zastávku a tam přestupujete na tramvaj, nebo jedete rovnou tou tramvají?
Navíc se tedy už dohodněte, to spojení nikdo nechce, ale tramvaj by byla v pohodě? Jednou to je že tím nikdo jezdit nebude, pak že zase tím bude jezdit až moc lidí a pořád dokola…
To je klasika – nepotřebujeme most, protože zas tolik lidí tu přes tu řeku neplave…
Super. Místní teď dopravu zlepšit nechtějí, ušetří se 2 miliardy.
A aspoň tam pak bude rychleji ta tunelová tramvaj, místo 20ti let už za 18.
Místo 40ti už za 39….. To je můj odhad…. Škoda že nemají návrh tě tramvajové trati, to bude dosti velká stavba s podle mě také neprojde.
Samozřejmě že neprojde. Místní jsou vždy proti.
Ona projde, ale po mnoha letech bojů. 😉 Tak jako všechno v této naší malebné republice…
Kecy.
TT může být za pár let, když se bude tlačit stejnou silou, jako nesmyslná lanovka.
A taky za stejný peníze? Nebo ten „doplatek“ zatáhnete ze svého?
Jasně, „za peníze v Praze dům“, ale to už je argument proti lanovce že nejsou, takže jaktože najednou na most či tramvaj jsou??
Nebude, proč taky?
Místní už jednou tramvaj odmítali kvůli obavám z hluku, možná tam fakt nikdo o lepší dopravu nestojí.
Nevidím jediný důvod, proč měnit ostatní dopravní priority – TT Václavské náměstí, Žižkov-Jarov, Malešice, Nové Komořany, hlavní nádraží, Suchdol…
Proč ten vzdávající se podtext? Akorát jdete na ruku té uřvané menšině. 😉
Myslíte to tak, že uřvaná menšina jsou lidé, co tam bydlí a genialitou obdařená většina jsou fanoušci lanovky, co tam sice nebydlí, většinou tam ani nemají důvod jezdit, někteří tam ani nikdy nebyli, ale přesto vědí, co by pro tu menšinu bylo lepší? 😉
Protože nemá cenu někomu nutit přímé spojení, pokud o něj nestojí. Ale zároveň Bohnice nemohou čekat, že se teď kvůli nim překopou investiční priority na nejbližších deset let.
Myslím, že tramvaj by byla lepší, protože nabídne spojení Bohnice-Dejvice bez přestupu. Tím pádem navadí kapacita zastávky v Podbabě.
Tak možná za 100 let.
Ano, ale realisticky za 15 let a v úplně jiných cenových dimenzích.
Otázka nikdy nestála „lanovka, nebo tramvaj?“
Otázka zní: „Chceme tam použitelné jednodušší řešení teď, nebo se na to vykašleme a necháme to hnít do poloviny 30. let?“
Není pravda.
Kdyby se tolik úsilí na protlačení nesystémové lanovky investovalo rovnou do TT, tak jsme v půlce přípravy.
a financovat to budete ze svého?
A vy tu lanovku sloužící po většinou jako atrakce k zoo ze svého???
lanovka je poněkud levnější, takže opravuji – ať jsme fér – rozdíl mezi cenou lanovky a tramvaje zaplatíte ze svého?
Vážně?
Protože ono je to nákladově i stavebně v úplně jiném vesmíru, a docela luxus na to, aby to pak končilo na okraji sídliště. V tomto směru je v zásobníku tucet lepších projektů, které logicky mají přednost.
A pak si zase pacienti vymyslí důvod, proč to nejde…
tramvaj tam eventuálně bude, ale s cenou 5mld nebo kolik tak nejdříve za 20 let a ještě je to závislé na dostavbě TT do Bohnic a na Suchdol
Lanovka tam může být mnohem rychleji a bude sloužit jako atrakce pro lidi jedoucí so Zoo, takže win win
No, ona se ta věc zatím ani nedostala do dostupné verze Metropolitního (územního) plánu… Což je asi dobře pro lidi bydlící okolo, kteří rozhodně nestojí o to stát se atrakcí :-/ Nazývat to win-win… Je hodně smělé – nebo svědčící o neznalosti situace v místě.
Když někdo bydlí ve městě, potažmo na sídlišti, tak asi musí počítat s tím, že ho občas někdo uvidí. Ale mám pro tyhle stydlíny jednu radu a jednu dobrou zprávu: kdo nechce, aby ho někdo viděl, nechť se z města odstěhuje na lesní samotu. A dobrá zpráva: většina lidí fakt neokukuje všechny Mařky a Pepy, které za den pobytu ve městě potká.
Tak ono to nestojí tak, že někdo někoho občas uvidí, ale že je tam naplánován každodenní provoz od 6:00 do 22:00. Kabiny by měly pojmout 25-35 cestujících, takže by byly velké jako menší autobus (velikost není ještě stanovena) a za hodinu by měly přepravit neuvěřitelné 2-4 tisíce cestujících. Spočítejte si počet průjezdů za minutu a pak si sám odpovězte, jestli by to pro Vás bylo akceptovatelné.
Nemám obavu z toho, že mě někdo zahlédne z jedoucího dopravního prostředku přes dvě okna, jak sedím na gauči a drbu se za uchem. A to nemám doma záclony. A když nechci riskovat ani ten zlomek vteřiny náhodného pohledu, zatáhnu žaluzie. Neděsí mě ani představa, že v létě jsem na zahradě v trenýrkách a nad hlavou mi projíždí lanovka. To bych nemohl ani na koupaliště, kde mě ti lidi vidí mnohem víc, než z té lanovky nad střechama. A nakonec, mám empiricky zjištěno, že nejsem tak krásný ani zajímavý, abych poutal pohledy kolemjdoucích na ulici, takže nemám ani obavy z… Číst vice »
Hlavně to má jednoduché technické řešení (které afaik použili ve stavěné lanovce v rámci MHD v Paříži). Kabiny můžou mít elektronicky zneprůhledněná okna, takže ve chvíli, kdy jedou kolem oken domů, na tu stanu není z lanovky vidět…
Vzhledem k tomu, že většina trasy jde nad lesy a/nebo čističkou, bude většinu trasy i výhled, okna by se zneprůhlednila jen tam, kde by bylo riziko příliš blízkého pohledu do oken nebo na zahrady.
Netřeba se fixovat jen na soukromí. Představte si, že někde bydlíte a někdo Vám chce 30 metrů od oken natáhnout lana, po nichž budou jezdit od šesté ranní do desáté večerní kabiny velikosti menšího autobusu. Frekvence těch kabin je dle vytížení i několik za minutu, hodinová kapacita 2-4 tisíce za hodinu. Navíc víte, že reálný zájem o využití té lanovky je minimální, a prosazují jí jí lidé, kteří jí považují za skvělou, jen tam prostě nebydlí, necestují tam a vlastně se jim prostě především líbí to technické řešení. Bránil byste se?
nebránil. radši lanovka pod okny než soběslavská plná aut
„nad okny“… málokterý dům poblíž bude výš než lano… a i pak maximálně nejvyšší patra…
Tak moment, buď tam bude několik kabin za minutu nebo nebude žádný zájem, oboje dohromady vám nesedí! A jinak, ty tisíce oken od kterých jezdí ve vzdálenosti 30m tramvaj, ty vám nevadí??
Zeptám se ještě jinak – vy (nebo někdo vám blízký) jste si někde připlatil za to že budete navěky „na okraji“ a nic vám nebude rušit panenský výhled přírody? Pak mám pro vás zřejmě špatnou zprávu – empiricky zjištěno že už teď někdo šetří na to aby mu developer postavil „o ulici dál“ ještě panenštější výhled…
Bože, a z paneláku naproti se k vám někdo může dívat 24/7, od toho snad byly vynalezeny záclony?? (a pokud to někdo dělá nějak geniálně tak že si toho nevšimnu, tak je mi to putna… co oko nevidí, srdce nebolí… to se jako mám stresovat že mě uvidí někdo z policejního vrtulníku nebo z vyhlídkového letadla??)
A ještě jednodušší řešení, které používám já, aby na mě nikdo nekoukal v přízemí ze dvora. Rolety nebo žaluzie, které zatáhnu, jakmile se setmí 😀
Uvidíte, že ti samí, co sestřelili lanovku a křičí, že chtějí tramvaj, sestřelí tu tramvaj. Praha 6 prostě kazič všeho.
Přesně tak, plus navíc Obyvatelé Bohnic to samé
Vypadá to, že obyvatelé Bohnic jsou všichni stejní. Jak ti uzavření v areálu, tak ti volně pobíhající.
A to jako proč? Že nestojí o tramvaj do Kobylis namísto autobusů? Můžete mi uvést pár argumentů, proč by to měli chtít? Díky.
Protože ne každý jede nutně na metro C?
Protože víc místa a lepší podmínky pro vozíky a kočárky?
Protože lze linku snadno navázat do sítě?
Protože autobusový provoz trpí dlouhodobě většími personálními problémy?
Nesmysl.
Praha 6 je rozumná a pochopila, že lanovka je nesmysl.
Eh, slova „Praha 6 je rozumná“ může napsat jen někdo… však víte.
Kdyby bylo potřeba, udělá se nějaký příprc Nádraží Podbaba – Červený Vrch/Špejchar.
Naprostý souhlas.
Jen dodám, že jde o 2 PŘESTUPY navíc, ne o přestup.
Plánovaný most v Suchdole součást pražského okruhu udělat dvoupodlazni a ve spodní části by sloužil pro mistni dopravu Podbaba – Bohnice.Za dvě miliardy co má stát lanovka by to možná šlo pořídit
Dvoupodlažní most už byl taky zamítnut. Prý působí moc rušivě.
„Kapacitu zastávky Podbaba nezvýšíme, to nejde,“ uvedl Šurovský“
Je to trošičku oslí můstek, ale jen velmi málo lidí zmiňuje celý název tramvaj(bus) zastávky „Nádraží Podbaba“. Jako by se s rozumným přestupem na vlak nikdy nepočítalo a podle toho ta konečná vypadá.
Není to tam o nic horší než třeba na Nádraží Hostivař.
Tramvaj do Podbaby se ale prodlužovala s tím, že tam v dohledné době vznikne železniční zastávka.
Jo, Nádraží Hostivař je děs. Tramvaj končí dole v žumpě, busy všelijak krouží okolo, zastavují asi na pěti místech, každá linka jinak, a přitom je to odevšad všude daleko a vůči vlaku nízko.
Lidi mají tendenci zkracovat názvy na srozumitelné minimum, takže říkat Podbaba úplně stačí.
To uspořádání zastávek tam není ideální, ale rád si počtu návrhy, jak to udělat lépe. Až bude tramvajová trať pokračovat směr Suchdol/Bohnice, bude to zase moci vypadat jinak.
Na fotce je kabina tak pro 8 lidí, tak nevím, kde berou kapacitu až na 35…
Jestli jí Troja nechce, tak np. Mě by se také nelíbilo, aby mi to bydlící v panelácích čumělo na zahradu…
Interval má být 2 a půl minuty. Tramvaj má kapacitu 200 lidí za 10 minut (1 linka), takže by ty kabiny skutečně měli mít fest velké.
Naopak to ale znamená, že se nemusí Šurovský obávat přilivu cestujicich na Podbabě – nepřilezou tam najednou jako při výlukách metra.
To nepřilezou, ale protože tramvaje nebudou jezdit po 2,5 minutách, tak se tam budou hromadit.
To snad všude kde je zastávka, ne?
Na TT budou jezdit 2 nebo 3 tram. linky včetně okružní.
Interval se uvádí 60 sekund, obecně při menší velikosti by klidně mohl být ještě kratší. Na horách klidně uvidíte kabinky pro 10 osob které jezdí v intervalu pod 20 sekund…
Na fotografii je kabina pro 35 osob.
Jestli dají lanovku k ledu a bude se čekat ma tramvaj, tak za 20 let tam s 90% pravděpodobností nebude jezdit ani jedno ani druhé 🙁
50,100 let, prostě nikdy. Vaši dobře placení politici.
Nesmysl,
když dají energii do protlačení nesystémové lanovky na přípravu TT, tak bude za pár let TT ve vysokém stupni přípravy.
Kdyby byly ryby v řiti, nebylo by rybnika, strčil byste prst někam a vytáhl kapříka. Ale bohužel, kdyby neplatí.
Takže jediné úspěšně projednatelné/provozovatelné spojení kdekoli je fakticky autobus po již existující silnici.
Zajímavých konců jsme se to dopracovali.
Trochu mě překvapuje, že nikde nezaznělo návrh tam postavit „normální“ silnici. Skutečne by to nešlo, když se uvažuje nad TT?
To mi pripadá ako najhoršie možné riešenie. Zo sídliska „na konci sveta“ sa stane tranzitná trasa s novou magistrálou.
Možnost cokoliv postavit něco se v téhle zemi začíná limitně blížit nule. Nejsme schopni zbořit most, postavit lanovku….
Politici ve svých programech zapomněli na budování a investice, ale spoléhají na odmítání něčehosi. A proč by ne. Lidi je zvolí a je to jednodušší, nikdo Vás nenařkne z korupce a bůh ví čeho… celé je to dílem džihádu pro korupci, který vyvolaly nejvíc profi-korupčníci s pomocí justiční mafie.
Já bych taky trochu odlišil, ono je postavi a postavit. Jsou stavby, které jsou užitečné a velmi očekáváné a nelze je projednat a pak jsou takovéto ptákoviny a sny bývalého radního pro dopravu.
Lanovka opravdu není kapacitní řešení dopravy mezi Bohnicemi a Dejvicemi. Chápu že pro lidi z P6 to bude dobrá zkratka do Zoo, ale jinak tam přínosy nevidím.
https://www.mikroelektronika.com/cs/systemy-pro-verejnou-dopravu/case-studies/la-paz-unikatni-system-mestskych-lanovek
La Pazem bych z mnoha důvodů moc neargumentoval.
La Pazem asi opravdu ne, ale Medellínem bez problémů.
Já myslím, že celou Latinskou Amerikou ne.
To je sice pěkné, ale co kdybyste ty důvody napsal? Existují vůbec?
První důvod: La Paz je jedním z mála měst, kde by měl smysl ten (jinde) uhozený francouzský systém metra na gumových kolech, kvůli překonávání stoupání. Jenže stavba metra je naprosto mimo možnosti bolivijské ekonomiky. Při všech problémech, které máme, s Bolivií se snad srovnávat nemusíme. U nás by stavba tram trati z Dejvic do Kobylis snad nebyla nic, co by stát zruinovalo. Dále: když už si tam ty lanovky postavili, tak jako ucelený systém MHD. U nás to bude jedno další plácnutí k existujícímu systému, s ním ani ne moc dobře propojené. Ekologií se tu argumentuje, to ale v Bolivii… Číst vice »
Podbaba – Bohnice je taky velni slusny stoupani a zaroven misto, kde se kvuli poptavce metro tezko v dohledny dobe vyplati. Jiny prostredek do MHD s ne uplne dokonalym napojenim? Podobne byste mohl v Praze argumentovat proti privozum a ty se velmi slusne osvedcily. Ostatne i lanovku na Petrin s jeste daleko nedokonalejsim napojenim na zbytek MHD pro spojeni ze Strahova/Brevnova do centra a naopak bezne pouzivame (a pouzivalo by ji tak o dost vic lidi nebyt obav z nedostatecne kapacity a front) pokud se clovek chce cestou trochu projit nebo je treba problem na TT pres Malou Stranu, vubec… Číst vice »
Z Podbaby do Bohnic tramvaj vyjede, když to zvládne z Holešovic do Kobylis. A jako spojení nejen Bohnic, ale i Kobylis a Ďáblic s Dejvicemi by se osvědčila. Přívozy přesně takovým nesystémovým dopravním prostředkem jsou a jsou taky jen nouzovka tam, kde to opravdu jinak nejde. O jejich využití si myslím své – kdykoliv když jsem je využil, tak tam se mnou jeli dva další cestující nebo jsem byl úplně sám – ať už to byla HolKa, ze Sedlce nebo z Podolí. Lanovka na Petřín je turistická atrakce, proto se tam taky zkoušely tarifní skopičiny typu neplatnost krátkodobých jízdenek. Ono… Číst vice »
Je hezké že aspoň uznáváte že lanovka je citelně levnější než konkurenční systémy…
Dnešní spojení Bohnic a Dejvic je Blanka. Jinak Můstek a Kobylisy. Pár šílenců jede přívozem.
Alternativou je tramvaj, kterou Bohnice nechtějí a bude se vést za Poliklinikou Mazurskou = nereálné, jestli tu někdo zpochybňuje lanovku.
A to je taky trochu divné, že nikdo už neprosazuje Blanku. Asi dneska už vážně chtějí „metro“busy odepsat.
Blanka je nefunkční v průměru 3.5 hodiny denně a to právě ve špičkách. Proto tam nemohou dát metrobusy. Výhoda rychlého spojení MHD když je to nejvíc potřeba zde prostě není. Je za tím čistě prozaický důvod.
No já bych se hádal, protože to, že auta stojí před tunelem (právě aby ho nezablokovaly) není důvod, aby se červená nedala spustit dřív s výjimkou pro autobus, který by měl vlastní vjezd.
Ale to by se museli všichni, kdo to mají na svědomí, snažit.
bus pruh před a v tunelu, už to vidím…
Nejrychlejší je to vlakem z Holešovic na Podbabu…
Lanovka neni snem, ale naopak stojim pevne na zemi, pokud chceme rychle a hlavne projednatelne reseni. Most a tunel budou nesmirne narocne stavby a s obrovskym tlakem na to, aby byly tez i pro automobily. Lanovka v takto slozitem uzemi pres dve ramena reky, strmy svah a les je naopak idealnim a levnym resenim. Ktere navic resi jednoduse komplikovanou dopravu do ZOO, kde muze byt poptavka po preprave hrozne ruznoroda a intenzivni v zavislosti na pocasi. Pocitac ve spickach jen pusti, za minimalni naklady a bez nutnosti dalsich ridicu, vice kabinek. Navic z Prahy 8 do Prahy 6 a naopak… Číst vice »
Chcete říct, že spojení metrem z Prahy 8 na Prahu 6 není důstojné? A naopak, že jediné důstojné spojení je autem? V tom případě mě zajímá, kolik takových cest jste na této trase absolvoval.
Jo, muset kvuli chybejicimu 2-3 km kousku vic jak 10 km oklikou, navic zbytecne pres nejrusbejsi body v siti nijak dustojne a pohodlne neni.
Tak mě napadlo dát lidem co jedou a zaparkují na parkovišti u ZOO k poplatku za parking jízdu ze ZOO do Bohnic a zpět zdarma, než bude systém MHD + P+R efektivní. Bojím se však, že současné vedení města a její části hledají jen důvody jak nic nedělat pokud možno.
Lanovka je jen dočasné řešení než bude „malé metro“ v Bohnicích. To je třeba vždy opakovat. Na Výboru pro dopravu ZHMP dosti jasně zaznělo, že lanovka jako rychlé řešení je iluze. A naopak, že bohnické „malé metro“ lze výrazně urychlit. Zvlášť kdyby došlo k vylepšení „malého metra“ aby mohlo jít i středem Bohnického sídliště ul. Krosenskou, tak by to mělo změnit názor Bohnických úplně.
Pane Scheinherr, jak si vás nesmírně vážím za rozhýbání rozvoje veřejné dopravy v Praze a letošní uvedení již TŘETÍ tram. tratě do provozu je toho důkazem tak musím konstatovat, že projekt lanovky Podbaba – Bohnice je šlápnutí vedle.
Kdyby se jednalo o řešení za půl miliardy – neřeknu proti tomu nic, ale dělat provizorní řešení za polovinu ceny TT je nesmysl.
Kdyby se námaha k protlačení nesystémové lanovky vložila do TT, mohla být již ve vysokém stupni přípravy.
LANOVKA JE FANTASMAGORIE.
A potřebuje být nějak super kapacitní, když cestu Dejvice – Bohnice dnes absolvuje minimum lidí? Bude odpovídat využití.
To je klasická vejcoslepičí otázka. Jezdí tu trasu málo lidí, protože je tam dnes spojení úplně naprd (naprosto neodpovídající dvěma teoreticky sousedícím částem města)? Nebo je tam spojení nanic, protože tudy jezdí málo lidí? Často to bývá ten první případ.
Lanovka (tohoto typu, neplatí bohužel pro tu na Petřín) ovšem poměrně dobře řeší i tenhle problém s ne úplně jasnou potřebnou kapacitou. Její kapacita se dá (oproti jiným prostředků veřejné dopravy poměrně jednoduše) řídit podle potřeby. Umím si představit i opci na další kabiny pro případ, že by se zájem ukázal ještě výrazně větší než předpokládaný.
Možnost postavit cokoli nesmyslného, čehož je lanovka zářným příkladem, je díky bohu omezená inteligencí zastupitelů Dejvic.
Narozdíl od géniú, prosazujících absolutně nesystémovou lanovku S 2. NESMYSLNÝMI PŘESTUPY si normální lidé přejí TRAMVAJ.
Děte už do ..dele s lanovkou a začněte okamžitě připravovat TT Podbaba – Bohnice.
Za ušetřené 3 MILIARDY za fantasmagorickou lanovku máte půlku TT.
která se nikdy nepostaví, protože nějaký grázl si na kampani proti tramvaji v Bohnicích vybudoval politickou kariéru.
ale chtějí, maj’ to mít. rozhrkané busy na Kobylisy forever.
Proč by se neměla postavit? U trati na Dědinu určití lidé řvali úplně stejně a dnes je trať v provozu, byť po letech zpoždění.
je ti určití lidé se díky tomu nedostali na radnici