Chybí dvojkolí, vysvětlují České dráhy absenci 1. třídy na rychlících
Rychlík linky R17 na IV. koridoru. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Během pravidelných prohlídek došlo podle ČD k neplánovanému odstavení většího počtu vozů.
A to ještě nezačala zima.
Tak hlavně že od GVD bude potřeba na všechny vlaky směr CB z Phy + všechny R 11 do Plzně příplatek na komerční vlaky, ač jsou všechny v objednávce MD.
Samozřejmě chápu, že “ nedržitelé“ režijek toto jenom přivítají, vlastně už aby tohle osekávání salámovou metodou jízdních výhod skončilo a nastane konečně klid😊.
Jo vlastně ještě ty KOPky zrušit 😊.
Trať nejlepší u nás, ale ty vlaky jsou těžký podprůměr. Výpadky 1. třidy jsou tam 2x do roka (na začátku letoška to byl stejný stav). Vlaky jsou tahány řadou 380, která nemá ETCS, nebo řadou 362, která zas pro změnu se sune šnečím tempem vpřed a je kvůli ní ten JŘ tak nastaven. Ale vsadím se, jak rok před výběrovým řízením se dočkáme záhadného zlepšení o 100%, stejně jako to bylo na západ.
Formulace ve vyjádření mluvčího ČD, pana Šťáhlavského, mě vrátily asi tak o 40 let zpět, kdy se v ekonomických rubrikách propíraly tzv. neuspokojivé „dodavatelsko – odběratelské vztahy“ v plánovaném socialistickém hospodářství. – Zcela dojemně působí pasáž podrobně rozebírající to, jak dlouho ČD trvá v rámci firmy převézt několik dvojkolí mezi depy z jednoho konce republiky na druhý a věta: „Manipulace s dvojkolím tak rozhodně není nijak jednoduchá činnost.“ – tím zájemce o kulturní cestování 1. třídou fakt omráčí. Pokud toto ČD činí až tak velký problém, může se národní dopravce dát na provozování lunaparků, tam jsou ty vláčky zpravidla menší… Číst vice »
Mohou ta dvojkolí poslat kamionem, ten to zvládne rychleji.
To je fakt strašný, člověk by je málem litoval…
Kdyby ČD objednávaly dvojkolí z české firmy BONATRANS asi by problém nebyl. Jenže ČD strašně moc šetří a tak se převážně nakupovaly díly z Dněpropetrovsku.
Skromný dotaz pro seznalé… A ty dvojkolí nyní „kaufují“ ČD vlastně kde? Protože s ohledem na současnost chasníci z druhé strany ani nemusí vytahovat 2A65-ku, zde stačí z břízi otesaný minomet.
Tak ono zrovna Aee je první třída jen na papíře. Tak otřesný vagón jako jednička nemá konkurenci. To i dvojka Bmz je prostě lepší, už jen pro tu ugozenost v podobě zásuvek u stěny u okna, kde jsou použitelné pouze pro lidi co sedí u okna a zbylí 4 lidé v kupé mají smůlu. Sedačky tvrdé, že i staré Ačko je pohodlnější, věčně nefungující WC, slabá WiFi, nepropouštějí okna. Pokud jede jako jednička Aee, je příplatek za jedničku vyhození peněz z okna. Horší už je snad jen pruchodak v interpanteru.
A když jedou vozy B²⁰⁹, tak opravdu není co řešit. Linka R17 je občas pěkným příkladem, jak i starší vozy 2. třídy jsou kvalitnější než třída první
Nejedná se jen o linku R17, ale podobné problémy jsou i na lince R18. Aktuálně na vlaku 895 také chybí první třída, na vlaku 893 místo vozu Bbdgmee vůz BDs, který je minimálně v jedné soupravě nasazován již pravidelně. Posilové vozy v podání klasických Béček místo Bee/Bmz jsou také již standardem.
R11 také není vyjímkou, tento týden i tři vozy na vlaku v úseku ČB – JI. A vozy docela pěkné dobytčáky.