Chybějí cestující, České dráhy na rychlíky nasazují Regionovu
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
K podobnému kroku dráhy sáhly i na lince z Prahy do Železné Rudy.
K podobnému kroku dráhy sáhly i na lince z Prahy do Železné Rudy.
Dnes v neděli Regionovy z Klatov do Rudy úplně plné, lidé museli stát, a to dokonce jely sprazene 2 Regionovy. Lidi samozřejmě nadávají. Takže za změnou nejsou chybějící cestující, ale spíš defence vedení CD,
V e-shopu ČD jsou informace zatím nekonzitentní, řazení na R17 je opravdu stejné i za Veselím (362+2xB+BDs+A149), ale když chci místenku do jedničky, tak to vyhazuje bublinu, že sedadlo rezervovat nelze z provozních důvodů.
Jsme země neomezených možností. Žlutej šrot na erku, možná někdo časem vymyslí nasazovat ho i na Ex. Maximálka 80 km/h a ideálně sunutý duo, kravál a vibrace takový, jako by se to mělo každou chvíli rozpadnout. Ale substrát si časem zvykne.
Četl jste vůbec ten článek, nebo jen nadpis?
Článek jsem četl. Proč?
Inu, kultura cestování v podání Českých drah. Cestující byl a stále je až na posledním místě. A ještě buďte rádi, že vůbec dojedete!
Šukafon jako rychlík, tak to je spíš pomalík ne
ono taky když se na Třeboň posílá jenom to zdaleka nejhorší, co dráhy v dálkovce provozují, tak se není čemu divit, že tím nikdo nejezdí. Osobně jedu z Velenic radši přes Budějovice – Panter+express
Doufám, že si na ministerstvu po covidu konečně proberou a zruší nesmyslné R Veselí – Velenice. Cestující na této trati potřebují osobní vlaky, nejlépe ráno a odpoledne v prac. den po 1 hodině. Rychlíky vyhnali místní lidi z vlaku. Děcka co jezdí do Třeboně mají problém se dostat ze škol domů. Rodiče a obce žádají kraj a Jikord za zlepšení dopravy pro děti. Ale nikoho to nezajímá. Rodiče se domlouvají a jezdí pro ně auty. Hlavně že jezdí rychlíky s deseti cestujícími. Na této trati opravdu stačí osobáky s přestupem ve Veselí na rychlíky ČB – Pha. Další nesmysl je… Číst vice »
a dva rychlíky Veselí-ČB hned po sobě blbost není?
Pražský rychlík při souběhu s Brněnským může končit ve Veselí. Ale rychlíky na Velenice jsou skutečně mínus- jedou v souběhu s osobakem (který pak musí jet dříve a ve Veselí se čeká půl hodiny na přestup) nebo jede jen rychlík (který pak nestaví např. v Lomnici srovnatelně velké s Planou n. L., kde rychlík zastavuje). Systém osobaku bezprostředně navazujících na pražský rychlik byl lepší.
No v podstatě souhlasím,jinak rychlíky na té trati dříve jezdily běžně ,ale měly smysl ,bylo to rameno Praha-Víden ,dnes končit ve Velenicích a na přípoj dál na OBB je 40 min tak nic moc.A os vlaky kde je i přes den 3 hodiny díra taky nic moc.Jinak úředník na GŘ šel od kávovaru a dostal nápad a jsou z toho rychlíky do Velenic ,ne žádnej nedostal jen se vše opakuje ,něco zruším ,pak znovu zavedu a je práce a někde jsem předal výkony soukromníkům tak se musím nějak dohodnout na jiných ,protože podle počtu provozních zaměstnanců sedí i počet lidí… Číst vice »
když ty Fr.lázně jsou napojené na Prahu (v Plzni návaznost na ČB…), a zase tam není také osídlení, aby mělo cenu vozit další rychlíky a posílat je až na Vídeň. Další by mohlo být Plzeň -Vídeň, ale opět otázkou, zda není lepší směr Jihlava- Brno, než Velenice-Vídeň. Je jasné, že celou trasu Plzeň – Brno (via ČB) nikdo moc nejezdí, ale je mnoho relací cestou a návaznost (Od Sušice, Písku, Vimperk). řekl bych, že je to dost složité téma vč. těch rychlíku z Prahy do Velenic. Od jara do podzimu to může být turisticky dost zajímavé, v zimě to vyřešit… Číst vice »
Z Velenic na Vídeň stejně moc lidí nejezdí, tedy ještě nikoho jsem odpoledním Sp jet neviděl. Jeden fíra, co tyhle vlaky vozí, říkal, že z Velenic s ním jezdí jen minimum lidí a že na Vídeń jezdí zejména Rakušani z prdelí kolem Vídně a sem tam mezi těmi prdelkami po cestě. Jediné co by mohlo tady být pro cestující atraktivní, by možná byla trasa PLZ-CB-Velenice-WFJB s přípoji směr Bratislava a Brno. Ale tohle asi nehrozí.
No možná by to z Plzně do Brna přez Vídeň bylo rychlejší než přez Jihlavu. Vyjížďka pěkná, vozy šílené a přez Prahu o 2 hodiny méně….
Ministerstvo nemůže objednat víc Os vlaků, to může jen kraj.
A krajského radního lze ve volbách vyměnit, narozdíl od úředníka na ministerstvu. 🙂
A ministerstvo může objednat os, byť je kolem toho právničina a není k tomu důvod.
Ale notak. Může objednat R, který zastavuje ve všech stanicích a zastávkách.
Tak to není žádná novinka v minulosti několikrát jsem se mohl svést Regionovou na R21 na místo pohodlné hydry. Upozorňuju, že to bylo za normálního provozu.
No Arriva taky párkrát nasadila náhradu.
Přičemž jízdní doby R-226 jsou počítány na v(max) 100 km/h, zato Regionova zvládne jet jen max. 80 km/h.
I tak Regionova jízdní doby v pohodě stíhá
Uff, ještě že to udělali ČD, takže se vlastně nic neděje
Nechtěl byste to trochu rozvést? Jsem poslední, kdo by se zastával ČD, ale tyhle prázdné plky…
Třeba to, že když to udělá jakýkoliv jiný dopravce, tak je pod článkem nablito, jak by se to u ČD nestalo.
Si to představte. Na R8 motorák řady 845, půjčený od Arrivy.
No vždyť jo, přece se nebude vozit vzduch !
„Chybějí cestující, České dráhy na rychlíky nasazují Regionovu. K podobnému kroku dráhy sáhly i na lince z Prahy do Železné Rudy.“
Koukám, že clickbaity se dostávají i sem…
Asi chcú vypudiť aj tých zvyšných cestujúcich, keď tam nasadia Regiošuk.
Tak proti Béčku je to mnohem větší paráda. Kravál a šrot je to stejný ale je to alespoň nízkopodlažní, nějaký informační systém a čistější WC takže si ani nemyslím
Kravál mnohem větší, nízkopodlažní jen 20%, tak snad jen ten hajzlík.
Soudruzi na nábřeží se rozhodli ten obtížný hmyz (cestující) vyhnat nadobro.
Go ČD go!
Myslím, že z Klatov do Rudy to bohatě za této frekvence stačí.
Tak to může odjet mikrobus a nemusí kolem jednoho vláčku chodit osm lidí .
WC je při výjezdu tak čistý, jak se o něj dopravce stará.
Ten prodloužený schod bez nesklápěcích sedaček je parodie nízkopodlažnosti a info systém s jezdícími písmenky . A porovnání kvality je jako v době jejich vzniku srovnání Š110 a malucha když za kopcem jezdil A80 a dnes to jsou ceněné veterány a vrakoviště plné aut už tohoto století . Kdo chce dnes žít ve skanzenu . Ještě že tím nejezdí lidi .
Loni jsem jel z Liege do Masstrichtu vlakem, ktery pamatoval Tin Tina jako maleho chlapce.
No vidíte. V jedné restauraci osaměle stojí klavír z roku 1906(?) A klávesákovi to nestačí, přinese si na koncert Kurzweil. Dygytálňý!!!
Kdyby A80. Obyčejný Ford Escort byl jako zjevení. 1600 ccm! Neskutečné!
Nízkopodlažní je leda prostor pro kola a kolem hajzlíku. Víc se na tom podvozku šukafónu vymyslet nedalo. Nízkopodlažní tak nějak napůl, žeano – ale hloupý cestující to zbaští.
Asi jo, jsou to netto smlouvy, ale objednavatel doplatí.
Pro cestující to znamená přestup místo přepřahu lokomotivy.
regionova je příšerná věc
Ta hodina se v ní ještě přežít dá, delší cesta už by byla „na palici“.
Tak fajn Švestsko měl si tedy pravdu… Jaké je tvé vyjádření na vysvětlení ČD ?
Do Velenic jezdily rychlíky prázdné i před nákazou. Většina lidí přestupuje ve Veselí směr ČB a ve směru Velenice pokračuje tak pět lidí. Tyhle nesmyslné spoje vymysleli zřejmě v domnění, že lidi začnou jezdit do lázní Třeboň vlakem – nestalo se. Jaksi přitom hloubání zapoměli se podivat do mapy, totiž od nádraží je to k lázním asi 2,5km pěšky (nic neobvyklého v železničním světě). A kdyby náhodou někoho napadlo vzít si kolo, tak za každé by ve vlaku připlatil 55Kč.
Mimochodem k lázním je to od vlaku cca 500 metrů.
5x tolik https://mapy.cz/s/godepojubu
Chyba v Třeboni jsou totiž dvoje lázně
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=14.7743938&y=49.0068079&z=14&l=1&rc=95BK4xSp02en6f1h&rs=pubt&rs=firm&ri=15213086&ri=13091720&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B95BMlxSovYGaJAf5nfkqfm4fhSFoFKHl4l4fUnGNVh
+ lázně Aurora mají od vlaku i autobusu možnost svozu do arealu (a je to celkem využívané.
Ne nadarmo se zastávka ve městě jménu Třeboň lázně
Nebudu se tady dohadovat, co je blíž nebo dál, hlavní lázeňský areál je zkrátka v místě, přesně jak jsem odkazoval a nějaký podružný lázeňský dům na tom nic nemění. Stejně tak platí, že o víkendu z nádraží do lázní 2,5km buď jen pěšky nebo na kole (za jehož přepravu chtějí šupáci ve vlaku ještě 55Kč navíc). Tato situace přesně koresponduje s tím, že vlaková doprava tam je pod rozlišovací schopností naprosté většiny lázeňských hostů.
Hádat se nemusíte, stačí uznat že nemáte pravdu.
Já mám zkušenost, když jsem jezdíval (ještě v době před Expresy) v pátek odpoledne z Prahy na Třeboň, tak z úplně plného vlaku vystoupila tak 1/3 v Táboře, 1/3 ve Veselí přestupující na Velenice (+ pár na Hradec) a jen 1/3 pokračovala do Budějovic. Proto jsem viděl jako velmi logické a užitečné zavést přímý rychlík na 226 (ale nečekal jsem, že se to stane realitou (kvůli potřebě dělení vlaku a výměně lokomotivy), byl to spíš takový můj sen). 🙂 Takže určitě ve čtvrtek a pátek odpoledne/neděli a pondělí význam mají a nepřekvapilo by mne, pokud jezdívají plné. Bohužel se s… Číst vice »
Jojo ta Lomnice je asi jediná chyba toho vlaku že se tam nezastavuje.
Občas tam zastavuje, když má osobák z opačného směru zpoždění 😀
V létě jsem jezdil pravidelně rychlíky z Veselí do Velenic. V pracovní dny se sedělo po 2 z Třeboně a o víkendech se dávaly kola i do kupé, protože jich docela běžně jezdilo okolo 50. Tak asi to byly fakt nevyužívané spoje…
Proč se zase řeší lázeňští hosté, stejně jako v diskuzích o Pendolinu do Varů? Není to spíš o lidech, kteří tam normálně bydlí, pracují, nebo jedou na výlet? Příště budeme analyzovat a překopávat dopravu na lokálkách výhradně v přímé souvislosti s požadavky lázeňských hostů v Konstantinových Lázních a Lázních Toušeň…
na druhou stranu do ČB jezdí expresy , a hlavně z Veselí do ČB a naopak jezdily vždy dva rychlíky po sobě (Pha a Brno), často snad i 5min po sobě, chápu, že možná Pha- ČB je více frekventovaný spoj, ale na ČV svůj význam taky má…
Tak ještě ten salónek mezi strojvedoucim a záchodem v 914 označit jako jedničku, ať je to se vším všudy
Vydrž prťka, všechno bude…!
Za zkoušku by to asi stálo…
Na trati Klatovy-Žel. Rud. mi to přijde fakt hnusný co se děje. Ano, smysl dát regionovu místo rychlíků dává smysl na této trati ve všední dny. Ale o víkendu, kdy na této trati jezdí převážně turisti, dát pouze regionovu je blbost. Já jsem jel ze Špičáku do Klatov osobním vlakem v neděli ve 14:30. Regionova praskala ve švech, průvodčí se nemohl ani protáhnout mezi lidmi. Rychlík jede o 2 hodiny déle, kdy se všichni Klatováci vrací domů ( to už vůbec nechci vidět, jak to teď bude vypadat🤣 ). To sami nastalo když jsem jel den před tím opačným směrem,… Číst vice »
Vzhledem k již delší dobu trvajícímu omezení pohybu osob je spíše otázkou, kdo z dotyčných měl neodkladnou potřebu návštěvy lékaře, nákupu potravin, či snad zda veničili psa nebo šli do práce…
Osobně se domnívám, že za současné situace je 90% dotovaných a 100% nedotovaných spojů veřejné dopravy zcela zbytečných. Proč například Brno z peněz daňových poplatníků jezdí svojí MHD mezi 21 a 5h v hodinových intervalech, ba dokonce 21-23 a 4-5 i v kratších?
Právě proto že někdo může jet třeba do/z práce. Podobné spoje sice třeba nemají obsazenost ale jsou potřeba k udržení důvěry v systém veřejné dopravy. Dá se snížit kapacita, částečně i prodloužit intervaly (hodinové intervaly už moc prodlužovat nejdou) ale pokud cestující nenajde použitelný spoj tak nejspíš zanadává, místo dlouhodobé jízdenky koupí auto a zpátky do hromadné dopravy ho nikdo nedostane.
pobyt v přírodě je rovněž povolen, čili se dá čekat že na rudu lifé budou jezdit
V neděli ve 14:30 ve kterém roce? Teď za 2. vlny myslící jedinec přijede do Rudy autem. Ty vlaky vozí opravdu vzduch. Ale to vozí každý listopad, ať je pandemie nebo ne.
No nevím. posílám link na jiný příspěvek.
https://zdopravy.cz/chybeji-cestujici-ceske-drahy-na-rychliky-nasazuji-regionovu-65913/#comment-395907
Ostuda, hnus!
Fakt Tataři. Jakej je úbytek lidí v rychlícch Klatovy – Železná Ruda v listopadu 2020 oproti listopadu 2019? O víkendu prostě v tom vlaku lidi jezdí, minimálně na víkend by to mělo jet normálně. Zase bude hezky, lidi doma sedět nebudou a budou chtít nad inverzi na sluníčko…
Tak se tam jeď projet…
neváhám, jedu rovnou vozem, regionova fakt ne!
Jó Regíny, to jsou dříči, co by bez nich ČD dělaly 😀 #parsforever
A nechtějí náhodou udělat to samé i s R12, kam by dali Regínu Trio Šumperk-Brno a Jeseník-Zábřeh Regínu Duo 😂
Šumperk – Brno je vedena pod dráty
Kus AC, kus DC. Pokud se nepletu, tak nějaké linky přes hranici soustav jsou vedeny motorakem se záminkou té změny soustavy.
Ono je dost blbé tahat lokomotivou 1 vagon. 120 tun pro 20 lidí, šest tun železa na osobu.
Proto se to doslova dělá na Osoblažce, a na spoustě dalších tratí skoro (místo trionovy lokomotiva se dvěma až třemi vleky třeba S8 Praha – Čerčany).
Existují i vicesystémové jednotky, třeba RegioPanter.
Přesně. To by nešlo vyvinout nějaký úzkorozchodný motorový vůz?
To vadí?
Ty vole, ještě dejte na Ex1 koňku a na R18 páru a dobytčáky a bude to v cajku…
Reálně by mě zajímalo, o kolik se prodlouží jízdní doba kdyby na R18 jel ropovod 810+010+010+010+010+010+810. Jel jsem s R18 pár dní zpět a pocity rozporuplné. Kromě toho, že to stojí v každé díře typu Choceň nebo Přelouč, tak se to ještě táhne Dluhonicema skrz výluku. Řekl bych, že by to nabralo tak 15min max 😄
U Přelouče s vámi souhlasím u Chocně už ne. Choceň je v rámci oblasti docela klíčová dopravní tepna směr Vysoké Mýto, Týniště nad Orlicí (dále na Rychnov nad Kněžnou, Nové město nad Metují a Náchod), což jsou města kam se mimo Choceň dostává docela obtížně vlakem a přestupování v Pardubicích a Hradci je u těchto měst víceméně zdlouhavé pokud jedete od Olomouce, Brna nebo České Třebové.
Jezdíval jsem tím pravidelně, než vypukl kovídek, a za sebe mohu říct, že Ústí nad Orlicí je využívané relativně málo stejně jako Choceň. Tyto stanice mají poptávku jen v o víkendu a pak ve špičkách, ráno do Pardubic a večer z Pardubic.
Ropovod…. To me rozsekalo :-)… Jen pochybuju ze by se tak dlouha souprava jen se dvema motory vubec rozjela…
Takový ropovod s více 810 párkrát jel Kořenov – Szklarska Poreba před hromadou let.
a z tanvaldu nahoru to vytlacila rakusanka? Nebo to bylo kazdy druhy motor (810+010+810+010+…) ?
Nevim jak Zubačka, ale na Zlínce jeli na 3x 810.
http://www.zelpage.cz/news_n/810-271_zlin_stred_zlin-prstne_20080902.jpg
Kdyz jsou Masters, tak na Zlince to jezdilo v beznem provozu https://www.youtube.com/watch?v=akcXJzocgRs (4:51).
Jinak utahnout toho umi i vic – https://www.youtube.com/watch?v=mJop3BHQwQI , ikdyz v tomto pripade soude podle zvukoveho projevu uz opravdu ma dost 😀
Už modernizovali 🙂
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1247639.jpg&stranka=1
Pardon, ale v čem spočívá ta modernizace?
Neboj, Cargo má zetky s pivními lavicemi už připravené.
A co popelníky?
Zase chybejici cestujici … dela nekdo realny scitani lidu nebo si to jen nekdo cuca z prstu a vykazuje cinnost?
Polovina vlaku kteryma jezdim jezdi OBSAZENEJSI nez pred kovidem.
a to jste si udělal reálný sčítání lidu?
Tak určitě… nejvíce cestují ti na home office. Nebo zájemci o návštěvu obchodních center. Nebo školáci. Nebo vyplašení důchodci.
Prostě prázdný vagón není průkazný,je třeba provést odborné sčítání,odborně to zpracovat,odborně vyhodnotit a od příštího GVD přijmout vhodná opatření,ale hlavně ne unáhleně a zbrkle!
Je to hodně proměnlivé. Kolem Brna bych řekl, že v osobních vlacích je ten úbytek nevelký, v dálkových je podstatně zřetelnější..
No…. včera jsem viděl Poloniu, tam by na počet cestujících s velkou rezervou stačilo Iveco Stratos
Martin H: Tak úbytek je i na Os kolem Brna velice znatelný…..
Nevím tedy, na které trase jezdíte, ale minimálně dálkové linky opravdu vozí vzduch. Ona možná i ta Regionova bude moc…
Dělám pruvodciho a scitame cestující dost pravidelně. A taky nevím kde jezdíte, ale i ta regionova do Velenic momentálně jezdí prázdná.
Zrovna nedávno vlakvedoucí u ČD prováděli sčítání.
Sčítání ve vlacích s štíplístkem má nějaký extra postup?
Čekal bych, že jenom na konci šichty stáhne data z popky a hned je vidět, kolik jízdenek bylo. (Akorát jestli je v popce načítání celý mezistaniční úsek, tak se dá očekávat, že cestujících bylo víc)
Ano sčítání cestujících má svůj vlastní postup. A vůbec to nesouvisí s kontrolou nebo vydejem jízdenek.
Podle vašeho způsobu by cestující s klasickými papírovými jizdenkami nebyly nikde evidovaní.
I jízdenky vytištěné pokladnou mají QR.
Proč by ne, i jízdenka z pokladny má QR.
Ještě ať nejde Regionova Duo na R27.
Min. do 18.11. je to v klidu, na 310 výluka.
To tedy, protože v 843 je sice hluk od motoru, ale taky teplo (někdy až moc). 814 se hrozně klepe a má studený, nevlídný a laciný interiér doplněný futuristickým záchodem…
Já ve svých snech musím oželit 814, že mám všude (např. Opava – Hradec nad Moravicí, Choceň – Litomyšl atd.) vyšší maximální rychlost než 80 km/h…
Žádný stres. Bych navrhoval je posílat v celé délce Praha-Ruda, trasoval bych to přes Kladno-Rakovník-Mladotice-Plzeň-Ruda. A velmi vážně bych oslovil SŽ, ať urychleně něco udělá s úsekem Kralovice-Mladotice, ať ty rychlíky nemusí jezdit úvratí přes Blatno. Hezký den!
Lajk 😀 👍
Výborný nápad, to by se značná část diskutujících na tomto serveru dostala do orgastického stavu :-p
A aby šlo tahat páry do Plzně, když „yntelygentno“ zrušili trať přes Chrást.
Možno. Variant máte plno. Dokonce i bez úvrati.
A expres do KV a Chebu vést přes blatno a Becov. V Krásném Jezu by se eventuelně souprava rozpojila, do Chebu to po opravě tratí jelo pres Horní Slavkov a Loket.
jako s použitím Regionovy se toho fakt dá vymyslet mnoho, je to takové universální vozidlo na české tratě…. 😀
Nasadit soupravy s levnějším provozem je logický krok (ale pozor na kvalitu v závazku). Tím pádem by měli ostatní dopravci nasadit páru či koňku, ale teď „vážně“, protože ne všichni mají levnější alternativy, můžou si najmout od ČD ty 810, 814.
Žádný jiný dopravce „klasiky s dieselem“ neprovozuje, nahrazovat napr. arrivi 628.2 „necim levnějším“ nemá smysl.
Tak zrovna regionova je komfort rozhodně větší než béčko – Inf. Systém, nízkopodzlažnost. Takže oprotí starý špalkovým vagónům to priblém není
V béčku mi připadá jízda pohodlnější, v šukafonu mám pocit že si název zaslouží.
Nevím jestli je to můj pocit, fakt že béčkem jezdím spíše po koridorech, nebo fakt má b249 lepší pružiny.
tak před pěti lety jezdili na osobácách z Českýc Velenic přes Třeboň i dvě spojené regionovy. Otázka je, jak se toto změnilo po zavedení rychlků, které bývají v létě poměrně hodně obsazené, přes zimu je to výrazně prázdnější.
Dvě spojené regionovy (s cyklovozem mezi nimi) tam jezdily i letos v létě, obsazenost byla dost vysoká od Veselí až po Suchdol, dál už cestujcích celkem rychle ubývalo. Myslím, že rychlíky tu obsazenost moc neovlivnily, protože jich tam jezdí dost málo a osobáky tam mají přes den veliké díry, takže provoz je +/- stejný jako dřív.
Taky jsem byl v Třeboni na dovolené a jezdil jsem regionovami (2spojené a na kola měli vagón 010 nebo 015 navíc).Vlaky byly vytížené a průvodčí byli rádi,když se cykloturisté,kterých bylo nejvíc,domluvili a srovnali si kola i sebe ve vlaku sami.A bylo to v létě. Ale na jiných tratích soudruzi od vltavského baráku rozhodli,že tam vlak přes zimu (od konce září do začátku dubna) nepojede vůbec a nejnutnější dopravu zajišťují autobusy. A pokud náhodou nevyjedou silničáři s posypem na náledí,doprava není žádná. A to soudruzi ještě asi nezažili!!! A lidi tam žijí pořád! Pak není divu,že se tam vnucuje soukromník,ale ten… Číst vice »