Chybějí cestující, České dráhy na rychlíky nasazují Regionovu
K podobnému kroku dráhy sáhly i na lince z Prahy do Železné Rudy.
Prudký úbytek cestujících zapříčiněný covidovou nákazou vede České dráhy vedle rušení spojů i ke změnám řazení vlaků. Na rychlících tak lze v posledních dnech vidět například i motorovou jednotku Regionova. Ta zajišťuje linku R17, tedy takzvané třeboňské rychlíky.
„Na zmíněné lince R17 došlo v koordinaci s ministerstvem dopravy k nahrazení klasické soupravy motorovou jednotkou. Důvodem je především velmi nízká obsazenost. S objednateli nadále aktivně komunikujeme, proto nemůžeme vyloučit, že k tomuto kroku nedojde v budoucnu i na jiné trati,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.
Regionova na lince R17 alternuje s motorovým vozem 842. Oba motoráky obsluhují jen úsek mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí, zbytek trasy mezi Veselím a Prahou jezdí nadále lokomotiva s vagony. Původní řazení s lokomotivou, třemi vagony druhé třídy a jedním vagonem první třídy je nicméně na stránkách ČD nadále uváděno pro celou trasu R17.
Pro podobnou změnu se dráhy rozhodly (po domluvě s objednateli) i na lince R16 z Prahy do Železné Rudy-Alžbětína a zpět. V úseku z Klatov do Želené Rudy-Alžbětína a zpět nasazují místo lokomotivy s vagony motorový vůz řady 842 s přípojným vozem.