Chyb strojvedoucích dál přibývá. Úřady odpovídají, proč se tak děje a co s tím chtějí dělat
Projetí návěstidla ve stanici Letovice. Foto: Drážní inspekce

Výrazný nárůst – na dvojnásobek – je u posunů, kde ETCS nijak nepomáhá.
Začal bych tím, že bych opravil bordel na trati.
To znamená, že spojování vlaku bude vždycky na cestové návěstidlo. (pak stop a posun)
V opačném případě musí být sjednána posunová cesta na kolej a posun s dohledem.
Žádné nezabezpečené najíždění vypnutím zabezpečovače a žádné najíždění na obsazenou kolej jinak než jako posunový díl.
A ten zbytek se vyřeší sám, protože ve FS nejde udělat chybu.
Dalo se čekat, že Češi zbabrají i již existující, zavedený a bezpečný systém.
Vyjma těch logických, mimořádných chyb SZZ – kdy je na jízdu SR apod. vypsán rozkaz, který se klidně třikrát přečte – jako v Temelíně.
Aha, vidím že jsem byl zablokován.
Nevím sice na základě čeho přesně, ale jak chcete. Poukazovat na systematické nešvary pantátů, kteří si sem píšou své bludy, je zjevně nepopulární. Nu což, mne tím nepotrestáte.
Nebyl jste zablokován, jen jste začal psát z IP adresy, z které byl dříve zablokován někdo jiný.
Dodám že pak příspěvek není odebraný, „jen“ čeká na manální schválení… což může trvat minuty ale i hodiny. Stává se mi to relativně běžně (cca. 5-10% příspěvků) přestože 95% píšu z jediného počítače doma (kabelovka)…
Dělají to sdílené IP, zejména WiFi ve vlaku a podobně.
Ale jistě, jedovaté komentáře o poměru nákladů a přínosů ETCS, zvláště ve vazbě k posunu a k výlukám, byly opakovaně smetány do koše.
O kolik se zvýšila bezpečnost železnice? Dokáže to někdo konečně kvantifikovat? Nebo se pořád vynakládají desítky miliard na základě dojmů pánůbohů z ÚŘP a šotoobce?
ETCS žádnou vazbu k posunu nemá, není to jeho účelem. Cedník taky není k tomu, aby se z něj pilo kafe.
řekněme to takhle, vlakový zabezpečovač do kolejové dopravy patří, zejména tam kde se jezdí vice než (ehm 80 km/h). Zabezpečovač má zabránit vlaku minutí návěsti zakazující jízdu nebo vydávající jiné omezení. My tu nic takového neměli. ETCS není řešení bezpečnosti železnice, řeší jediný aspekt. Staniční hradla také nejsou řešením bezpečnosti, také řeší jediný aspekt. Mělo se snad zůstat u telegrafu, vizuální kontroly volnosti kolejí atd? To není škoda peněz? ETCS posun neřeší, ani žádné jiné vlakové zabezpečovače. Je to moc složité. Prostě nastaví omezení rychlosti a to je vše. Řešení je chránit vlakové cesty odvraty, v rámci vlastního posunu jsou… Číst vice »
Oprava: „chránit posunové cesty odvraty…“ ne vlakové
Názor začínajícího strojvedoucího: Byli doby, kdy strojvedoucí než se dostal na trať trvalo několik let. Musel mít praxi jako posunovač, musel projít dílenským zácvikem, pak jezdil jako pomocník strojvedoucího a po zkouškách šel na nejprve do depa na malou mašinku (puklíka), pak šel na větší k posunu. Následovala nákladní doprava na trati a než strojvedoucí usedl „jako vyježděný“ na osobní vlak, trvalo to roky… Dnes je situace taková, že dopravce vynakládá maximální úsilí, aby byl strojvedoucí hotový co nejdříve (ideálně za 7 měsíců) a podporuje tuto snahu velkou fin.odměnou. Strojvedoucí nemusí mít maturitu a často jde rovnou do elektrického kurzu… Číst vice »
Dobrý den. Napsal jste velice zajímavý, věcný a většinově správný příspěvek. Zkusím odpovědět z „druhé strany barikády“. a) do rozsahu kurzu VOZ bych nešahal. Většinově to stačí a těm, kterým to nestačí nepomohou ani dva měsíce, pokud se budou spoléhat jen na to, že je to NĚKDO naučí. b) kde bych rád viděl změnu, to je kurz Infrastruktura. Ty dva týdny jsou zcela nedostatečné a je to na dopravní úrovni nováčků znát, pokud se nedoškolují extra a u některých firem i dost dlouho. c) Plány výcviku si stanovují dopravci, Zákon nařizuje jen nezbytné minimum. d) Zaškolovací strojvedoucí a strojvedoucí instruktoři… Číst vice »
Se spoustou věcí s vámi souhlasím. Ale chtěl bych si něco upřesnit.
Jakou skladbu směn má Metrans? Žádný nástup mezi 22-6?
Píšete, že pokud je někdo nespokojený se svou mzdou skladbou směn apod. Může jít jinam. Ano může. Ale může Metrans zaměstnat všechny? 🙂
Nástupy mezi 22 a 6 samozřejmě jsou. Dělené směny se snažíme omezovat.
NE, METRANS nejenom, že nemůže, on ani nechce zaměstnat všechny..
Děkuji Vám za konstruktivní kritiku (názor z druhé strany barikády). Dovolím si zareagovat… 1) Dle mého názoru délka kurzu VOZ není adekvátní rozsahu znalostí, ze kterého má absolvent skládat zkoušky. Prostě NENÍ. To, že to někteří zvládnou, neznamená, že je dostačující. Hlavně v České Třebové se látka neučí, ale pouze přednáší/předčítá. Kdybych se učil dějepis, tak se mohu doučovat svépomocí. Doma, v knihovně. Pokud jsem kuchař s maturitou a mám pochopit motory, přenosy výkonu, dopravní předpisy, souvislosti v dopravě a ve finále zvládnout test v rozsahu 800 otázek a ústní zkoušky – tak ANO, spoléhám na to, že mne to… Číst vice »
OK, já další diskuzi nebudu rozvíjet. Jste zapevněn ve své pozici, že to je jinde jinak nejste schopen pobrat.
Mimo mísu: kamery mimo stanoviště máme již pár let…
https://www.youtube.com/watch?v=yOQ2ClT15sE
Malá ukázka.
Petře, máme na věc rozdílné názory. To je v pořádku. Taková diskuse je skvělá a bylo by ještě lepší, kdyby si ji četli i naši nadřízení a hlavně vedení dopravce. Někdy mám pocit, že nás řídí lidé, kteří o dráze vědí jen to, že mašiny jezdí po kolejích. Nechápou souvislosti, problémy nás v provozu …ale pevně sedí na pytli se zlaťáky, vyplňují tabulky v Excelu a rozhodují o věcech, o kterých nemají ani páru. To už se ale pouštím na tenký led a je mi jasné, že reakce budou nesouhlasné. Jsem zapevněn ve své pozici, protože mluvím z praxe! Ústy… Číst vice »
A ještě jsem zapomněl na KAMERY. Skutečně se množí mimořádné události, které nedávají jinou vysvětlitelnou příčinu než že se strojvedoucí nevěnoval řízení. Tato je přímo ukázková: https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Zubri_240305.pdf Dále jsou i jiné případy, kdy by kamery pomohly, je to například i Vámi zmiňovaná úroveň jízdního výcviku nováčků. Takže můj názor: kamery nám buď budou brzy nařízeny úřady nebo je tam dáme na základě dobrovolnosti. Není důvod s nimi nějak moc pracovat, důležité je, že jsou. Je to přesně totéž, jako být pod tlakem z toho, že kdykoliv k Vám může přijít kontrola a dát Vám fouknout. Toto by fungovalo úplně stejně.… Číst vice »
„Je to přesně totéž, jako být pod tlakem z toho, že kdykoliv k Vám může přijít kontrola…“
Není.
Místo jednoho slova to zkuste vysvětlit. Děkuji.
Jen bych se zeptal, jak by jste u strojvedoucích chtěl mít pravidelné směny, to by mě zajímalo 😁
Kamile, vážně se ptáte jak? Skutečně si myslíte že to není možné? Nebylo by to možné, pokud pro požadovaný výkon v daném depu potřebujete třeba 20 strojvedoucích. Kdyby ale na ten samý výkon přidali 3-4 strojvedoucí, šichty se přepočítají – a my nebudeme plivat krev. Jsou turnusy kde pracují 3/4 dny a následně mají 3-4 dny volna. Pořád dokola. Když se CHCE, tak to JDE. Ale ono se NECHCE, protože každý strojvedoucí navíc stojí peníze. A tady se hodí pořekadlo, že pokud mám slimáčka, musím mít i na kapustičku. Pokud to tak není, vznikají mimořádné události. Ámen! Pokud to „nahoře“… Číst vice »
Stále dokola
Viděl někdo jr a obraty souprav co si kraje objednávají? Viděl někdo směny? Viděl někdo směny vypravcich bez volna i 12 dní v kuse. Viděl někdo chaos v předpisech, kdy změna řeší změnu atd. Tak o čem tedy diskutujeme?
Pravda. Ovšem na druhou stranu..vypravčí (nebo další dopravní zaměstnance) nikdo nenutí podepisovat přesčasy navíc. Prostě 150 hodin přesčasů ze zákona a hotovo. Jestli to podepisují z kolegiality, protože vypravcich je málo..ovšem to není problém těch vypravčích, ale SŽ.
Ano, problém vedení. Ale řešení to nemá. Takže dělají bez odpočinku a pak jsou pozdě postavené vlakové cesty, chyby u křižování, nekomunikace atd
No spíše asi SŽ předem ví, že výpravčí ty přesčasy stejně podepíšou, takže chybí iniciativa doplňovat stavy. To je asi na větší diskusi. Nebo kdyby nejaky ze zdejších diskutujících byl výpravčí a dal více nahlédnout pod pokličku.
Pokud dělá výpravčí 12 dní v kuse tak je prostě debil….
Není pravda. Nemusí, ale příště může být o 2 stanice dal od domova. Ono je to trochu jinak.
Absolutně se vším souhlasím ale to nikdo nikde nechce slyšet že chyba je úplně někde jinde. Akorát tenstrojvedoucí je na konci. Ty myslitele předpisů atd ty nikdo nevidí
Kraje bych do toho netahal. EMU lze obrátit za minutu, viz metro. Proč někoho baví obracet déle (strojvedoucí se musí potkat, nesmí být víc klíčů, kniha předávky se musí podepsat ručně, hlásič zastávek musí nastavovat fíra nikoli vlakoš a taky hlasič nesmí mít v datech na co obrací)… to je věc dopravce, co si dá do předpisů.
A druhý strojvedoucí si pak půjde kam? Na lavičku do parku? Ne všude je zázemí.
To by byly snové směny lítat pořád z jednotky na jednotku s plnou polní. Snaha je právě opačná, aby strojvedoucí strávil co nejvíc času na jedné jednotce. Za minutu to ani nestihnu pozvypinat, sbalit si věci a zavolat kolegovi na druhé stanoviště. Navíc třeba v Praze se za minutu ani nevymění cestující při obratu. Pokud se nemění číslo vlaku jsem schopen udělat úvrať na panteru 3vozovem za 3 minuty. Se změnou čísla vlaků tak 5 minut. Takové blaznoviny snad nikdo aplikovat nebude jako minutové obraty. To nechápu, co jsou nějací šotoušci schopni vyplodit.
Zvláštní mi přijde, že od institucí, kterým byly otázky položeny nezazněla ani jednou i sebereflexe ve smyslu : “ Vite jak děláme dotazníky, také jsme představili monitoring licence strojvedoucích, nebo udělali ten sankční systém a bouchali se do prsou, kterak tyhle přelomové kroky zatočí s nedovoleným projetím? Pamatujete se? Bylo to jeden, dva ,tři roky zpátky. “ „No tak nyní vidíme, že to nebylo vůbec k ničemu a je to jenom horší. To se nám teda nepovedlo! A vyvodíme z toho vlastní osobní odpovědnost. “ Ale dívejte se, nyní už víme čim to je! A zatočíme s tím! „Asi koukaj… Číst vice »
A co teprve u řidičů aut, nebo dokonce motorek.
Jakmile se rozkřiklo, že v ČR neexistuje policie, tak každou chvíli vidím projíždění na červenou, občas proto uvízne někdo uprostřed křižovatky. Na silnici, která vzhledem přípomíná dálnici, vidím otáčení na obslužné spojce protisměru, občas něklikametrovou jízdu v protisměru na protější „exit“.
Motorkáře jsem neviděl dodržovat předpisy snad nikdy. Žádné omezení rychlosti, hluku, dodržování vodorovného značení, rozestupů, prostě nic….
Takže strojvůdci si prostě také jen připadají beztrestní.
Singapur na ně a bude klid.
Pane Sůra, můžete prozradit jak dlouho měl DÚ i ministerstvo času na vymýšlení tak „impotentních“ odpovědí. Ani pátek odpoledne neospravedlňuje takové nicneříkající „žvásty“ do odborného periodika.
Nedávno jsem koukal na YT a narazil jsem na toto video z České Třebové:
https://www.youtube.com/watch?v=WJY19739Uq8
Předpis hovoří jasně, ale stejně ho tam dostane a ještě se musí fíra doptávat? Vždyť to info měl dostat hned od toho, co mu tu cestu stavěl/přerušil.
Ano přesně toto jsem myslel kdyz níže psal o tom citátu o statistice a lži: Při případném projetí to bude čárka v statistice, ale nikde není, že vína zde je na někom jiném. Ostatně jaký strojvedoucí by projel návěstidlo úmyslně? Vždy tam je spolpusobici prvek řízení nebo organizace provozu. U silničního provozu jsou katedry a ústavy, kde studují jak minimalizovat a předcházet chyby řidiče, kdo tuto práci dělá na železnici – nepíšu kdo by ji měl dělat, ale kdo ji fakticky dělá. A navíc to co napíše DI, tak ostatní na to kašlou.
Ale když se změní návěst na poslední chvíli, tak je ještě nějakou dobu postavená vlaková cesta, kdyby tam už vjel a není to vjezd do nepostavené cesty. Spíš měl hned po zrušení někdo z SŽ volat!
Áno pri „padáku“ beží záver 3 minúty, ak je z dôvodu na strane zabezpečovačky (náhla porucha alebo výpadok), ale nikdy neviete, či Vám do cesty niekto neoprávnene nevbehol a hrozia horšie následky.
bych chtěl dodatek k videu, jen krátký. nemá v žádném případě nikoho obviňovat. ani výpravčího, ani zab zař, ani etcs, ani postup s přecházením a kontrolou všeho potřebného před odjezdem vlaku. …… byl jsem absolutně soustředěný, odpočinutý, spokojený. A najedený ! 🙂 Výborná viditelnost, mašinka fungovala….. Nic mne nerozptylovalo! Věděl jsem perfekně a naprosto jasně co mám dělat. Přesto jsem nevnímal změnu barvy, i když jsem ji měl 4 metry před nosem-v příme ose monitoru, kde jsem sledoval, zda někdo nedobíhá. Video se mi popravdě vůbec ukazovat nechtělo, protože nejen že jsem tam je vidět , ale tomu kdo nechápe,… Číst vice »
Jasně no..každá taková situace jen nahrává MD na další tlačení ETCS ať to stojí, co to stojí. Oni mají rozhodnuto, utrácet chtějí. A přitom problem je úplně někde jinde. Požadavky na nové strojvedoucí se nadále dramaticky snižují, už to dělá kdejakej Pepan od regálu, za další, spousty z nich již nejsou schopni pochopit tak trošku jinou společenskou dopravní zodpovědnost. Nevidí rozdíl v řízení auta a vlaku , takže mají v pazouře imrvere mobil, tablet a pak jsou tyhle prusvihy. No a za další, čím více dokonalý nějaký zabezpečení, v tomto případě etcs, tim větší ovce to pak vyrábí a strojvedoucí… Číst vice »
Škoda, že se nechce slyšet pravda o ETCS: Je to pouze tupý napovídač, který člověka odnaučí odhadu brzdění, které se projeví časem na tratích bez ETCS. Nikdo nevidí, že to je o tom, že je 100% závislý na zadání dat pouze strojvedoucím bez kontroly jiným člověkem, a umožňující se proklikat přes stůj kdekoliv a kdykoliv. Důvody projetí: 1. Nereálné časy na přípravu vlaků (technologické časy ve stanicích při objíždění apod., zadávánídat do systemu..) 2. Technycky stav některých vozidel + způsob dobastlení ETCS na již provozovaných vozidlech (kdy se liší provedení i na stejných řadách!!!) 3. Nedostatečný výcvik zaměstnanců 4. Nedostatečná… Číst vice »
Já kladně hodnotím, že své důvody uvádíte, ale vysvětlíte mi, proč hanite ETCS, když jiný opravdový zabezpečovač česká železnice nemá? ETCS má být zabezpečovač, ne systém AVV. A pokud chcete trénovat bdělost strojvedoucích, tak se nechá monitorovat nutný zásah ETCS do řízení a podle toho zaměstnavatel – strojvedoucí ať si to řeší, ale bude to bez následků na trati.
Já souhlasím se vším ostatní ať si sijou
Bohužel toto řemeslo se degradovalo neskutečným způsobem.Kdysi byli strojvedoucí vychováváni zaměstnavatelem několik let.A vychovali většinou ty chlapy mimo jiné k zodpovědnosti a vědomí že zodpovídají za životy lidí.Dnes nevychovávají nikoho, vezmou kluka z ulice kterého společnost od malička učí že se musí starat hlavně o sama sebe a za pár měsíců ho posadí do lokomotivy.
Je to prostě následek doby a přístupu zaměstnavatelů.
A tiež sa naučili, či za ten prúser bude stačiť fľaška výpravcovi, alebo budú musieť aj signalistom/výhybkárom a prednostovi. Čo sa dalo zamiesť pod koberec, to sa zamietlo.
A nebo se zásah do bezpečnosti lišil ututláním (protože to tehdy šlo) a flaškou tvrdého alkoholu výpravčímu. Dnes je vidět všechno, i to že někdo sklouzne 2 m za klacek.
Automatizované vlaky a je po problému. Spíše mě zaráží, že se s podobným důrazem neřeší zákazy průjezdu kamionů přes obce, zákazy parkování kamionů na cizích pozemcích, kde se to velmi často zahraje do autu, např. že byl řidič unavený.
To je velmi zajímavé, že nenašli společný jmenovatel a strojvedoucí neříkají vše. Ono by stačilo, kdyby strojvedoucí věděl, že mu nehrozí žádný trest, když řekne vše, pak se můžeme teprv dobrat nějaké příčiny. Ale když strojvedoucí ví, že půjde minimálně na přezkoušení a nejspíš přijde i o peníze, bude se vymlouvat a hledat kličky, aby byl za co nejmenšího vola. Přeci jen, komu se chce dělat přezkoušení z předpisů, když je pořád nějaká změna a to ne nějaká kosmetická, ale taková D1 už se změnila tolikrát, že já si pamatuji už snad čtvrtou kompletní změnu a komické je, že často… Číst vice »
Naprostá pravda a to budou letos opět velké změny v D1. 🙁
NJN, to je taková „dlouhodobá stabilita“ předpisů a není to problém jenom železnice… mělo by se zařadit pravidlo že změny se a) kumulují tak aby se neprováděly častěji než 1x za dva roky b) každá změna byla několikrát zvážena zda je OPRAVDU důležitá a dlouhodobě platná…
Aby nedocházelo k takovým „zvratům v názorech“ jako třeba denní svícení, zimní vybavení nebo poloha záchranné uličky…
Jděte někam s dotazníkem!!! Zjednodušte předpisy, neměňte předpisy každou chvíli,zrušte vyjímky.
Oni se vás ptají, kde je problém, tak to do toho dotazníku napište. Když jim to neřeknete, tak se to nezdozví, svatá prostoto!
Takových dotazníků bylo a nic ,jenom úředník má čárku a Kupka pocit,že něco dělá
Minimálně některé dotazníky se organizují proto že orgán musí vykázat „nějakou“ aktivitu… pak se to formálně vyhodnotí, ale prakticky výsledky nikoho (ze zodpovědných) nezajímají nebo chce shrnutí „jednou větou“…
Bravo! Naprostá pravda.
„…umísťují samostatné opakovací předzvěsti“
Takto to doslovně napsal někdo z MD? No fujtajbl v sobotu poránu
Ano, je čas na další dotazník!!! A hned bych hodil další dotazník na ten předchozí dotazník a stejně z toho vyjde…… neřešte a budeme sledovat
Poraďte jim, jak se to mají jinak dozvědět o těch, co tam pravidelně jezdí.
Třeba se to dozví někdo, kdo čte zprávy Drážní inspekce, a také analyzuje práci SŽ a nejlépe, kdo má sám co dělat s prací strojvedoucího. Je škoda, že zde dost selhává nějaka profesní organizace, ta odborová je příliš zpolitizovaná. Tato profesní komora by měla být přímým účastníkem kulatého stolu, který doporučuje ke schválení změny v předpisech. Pokud necháme způsob tvorby předpisů stále tak jak je, tak se z toho pekla nachystaného na strojvedoucí nikdy nedostaneme.
U vás selhává profesní a odborová organizace. Dopravci si udělají setkání v Krkonoších, kde jen sdělují negace. Vaši vedoucí mají být odborně a komunikačně zdatní, mají umět selektovat a zkusit nějaká hlavní témata vyboxovat. Moc bafuňářů, moc směrů, maglajz.
Chce to třeba stále stejně vyplňovat dotazníky, ono je to umoří a začnou konat, protože budou muset.
Tak předně, osobně, na moji profesní a odborovou organizaci si zásadně nestěžuju, místě i věčně nemají nic společného s českou železnicí, tak si asi opravíte trochu ty zájmena.
Jinak těch nešvarů na železnici je tolik, a rozčlenění a vnější subjekty přišly tak pozdě, že teď se toho musí akutně řešit plno, od nelegálních příprav výluk až po závadné koncepce. Jinak aspoň že se to dělá takto s ne někde za dveřmi na stranických schůzích.
Ale vždyť oni to ví kde je problém, tohle je jen divadélko pro neznalé provozu. Akorát není vúle něco měnit Neřešte,budeme sledovat je přesné. A o změnách rozhoduje někdo,kdo vidí vlak jen z kanceláře,je odtžen od reality.
Ano, a navíc strohá statistika to je prostě žonglování s čísly, znáte ten citát o lži a statistice.
Třeba toto je výjimečný případ, ale v té statistice je zahrnutý taky:
https://www.strojvedouci.com/2022/projete-navestidlo/
A kolik podobných případů v té statistice je, kdy je sice konečná vina evidentní – projetí návěstidla, ale řízení provozu k tomu velmi velmi přispěje.
Tento případ rozhodně ve statistice není. Je to porucha zabezpečovacího zařízení. Popravdě mi není jasné, čeho se hodlá drážní úřad dobrat. Ty počty projetých návěstidel jsou tak směšně malé, že se v zásadě jedná o statistickou chybu. Plus navíc úbytek ututlatelných událostí.
Vymysleli monitoring licence a pokuty za projetí návěstidla – nic se nezlepšilo, tak už neví, na koho hodit vinu. A budou velmi překvapení, že se nic nezlepší ani s dosazením kamer. Jen si u toho člověka natočí. Člověk je prostě tvor chybující. Statistika. Můžete se snažit sebevíc, stejně občas chybujete. Zajímavé, že nikdo z nich nezmínil režim práce nebo pracovní podmínky. Zkuste si vstát v jednu ráno a třináct hodin jezdit autem. Je to o něco málo jiné než začít pracovat v sedm ráno. Stále má přednost ekonomika před bezpečností, proč platit hotel, kde by se strojvedoucí vyspal, radši vybudujeme… Číst vice »
Mnohdy ani řízení provozu tomu moc nepřidá k té kultuře bezpečnosti. Dříve bylo běžné při stavění posunové cesty začínat od konce. Dnes je dost často realitou že se rozsvítí 3 bílé a 4. nejlíp uprostřed velkého zhlaví ne. Vše je o komunikaci, jenže když je někde výpravčí přetížen jako například v Kolíně, tak zas chápu že nemá kapacitu na to sdělovat úplně všechno…
Udělejte si někdy výlet do některé stanice na trati 221, kde Ešusy jezdí s AVV. A podívejte se na strojvedoucího.
Ano, zapojme do ,,Honu na strojvedoucí,, i cestující veřejnost! Motto ve znění: vyfoť strojvedoucího ve chvíli, kdy drží telefon, pití, nebo koblihu a získáš poukazku na 30Kč do sítě prodejen Pont! – to by bylo silně motivující. Nejen pro cestující, ale i pro strojvedoucí. Ty by to ovšem motivovalo spíše k odchodu ze zaměstnání…
Přesně!
5 hod odpočinku na noclezne musí bohatě stačit. Co na tom že nepracující lůza venku tráví večer a řve celou noc. Co na tom pod okny se posunuje. Co na tom že jezdí vlaky celou noc za nocleznou. 5 hodin uběhlo tak vstávat a docvaknout zbytek směny 5 až 9 hodin.
Ale zrovna toto by měly řešit odbory. Kdy přišly s požadavkem na zaměstnavatele, že přes minimální standardy noclehu „nejede vlak“?
V části s vyjádřením od MD ČR je patrně překlep: „samostatné opakovací předzvěsti“ (správně „předvěsti“).
Čím vyšší stupeň částečné automatizace, tím to bude horší. Člověk neudrží pozornost, když nemá dostatek podnětů.
Jedna varianta může být – přijel jsem, posunovač odpojil lokomotivu, hned jedu na posun automaticky a aktuálně to nejde, protože se čeká na průjezd zpožděného vlaku či jiného vlaku, který obvykle nejezdí.
Sjedání a svolení posunu nic? Pak se nedivim
Zkuste si někdy projít historii nehod na tratích s jednou kolejí. Dost jich je hodně těch, kdy došlo ke změně křížování na jiné místo než obvykle a vznikla nehoda.
píšete o posunu, tak reaguju na posun, ne nějaké přeložené křižování na jednokolejce, samozřejmě znám moc dobře provoz za ty roky za pultem
Ale bez reálných dat, kdy má vliv i umístění návěstidel, stav komunikace mezi dispečerem a strojvedoucím, fyzické či psychické vyčerpání, časový tlak z důvodu krátkého času na posun nelze provádět změny, které by vedli ke zlepšení.
Já k tomu nějaký reálný data nepotřebuju, pohybuju se turnusově i neturnusově po poměrně velké části naší republiky již několik let a zatím naštěstí bez větších malérů a tak vidím co vidím, že někdo nedělá co má a pak prolítne to je těžký, kecama u piva to pak už nenapraví. S u místěním některých návěstidel souhlasím to jo, nejen seřazovací trpaslíci schovaní přímo za závažím vyhybky není moc ideální, nebo vjezd do odbočky Brno Židenice od severu stojí taky slušně řečeno zaprt a nebraly se námitky z provozu při stavbě. Převážná většina je ale v pohodě a problém s tím… Číst vice »