Chrudim přejde na elektrobusy, za jejich provoz zaplatí téměř dvakrát tolik než dosud

Elektrobus SOR EBN 10,5 v Chrudimi. Foto: ArrivaElektrobus SOR EBN 10,5 v Chrudimi. Foto: Arriva

Kompletní provoz elektrobusů nastane od roku 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Za 18 let v Chrudimi jsem použil MHD jednou, spíše ze zvědavosti. Dříve v Praze jsem ji používal každý den. Ve městě kde kamkoliv dojdete pěšky do 20 minut nebo na kole do 10 minut, s centrem neprůjezdným pro autobusy je to spíše dokonalá okružní jízda…

Petr Špaček

Pro zdravého, dobře mobilního člověka opravdu nemá v současné podobě valný smysl. Zkuste se ale občas projet a uvidíte, že hlavní skupina uživatelů v Chrudimi jsou starší lidé nebo rodiče s malými dětmi a/nebo nákupem. Pro ty jakž takž funguje i současné okružní trasování, i když hádám, že by možná taky uvítali rychlejší spojení k nádraží.

Frantík

Je ta okružnost záměr? Myslel jsem si z plánku, že to třeba souvisí s vedením jednosmerkami, kterému se třeba moc vyhnout nejde (jak píšete je to malé město).

Medvidek

Elektrobus z titulní fotografie, ač v loňském roce prodělal „omlazovací kůru“, informoval o tom i článek zde, spočívající hlavně ve výměně sady baterií, byl v první polovině tohoto roku odstaven z provozu pro závadu na kompresoru. Výměna vadného kompresoru za nový byla dopravcem f.Arriva shledána jako moc nákladná (cca 150tis. korun). Mezi tím byl z Jeseníku do Chrudimi přesunut druhý elektrobus stejného typu SOR EBN 10,5, který krátce na to postihla závada měniče. V současné době je druhý elektrobus v provozu a podle neověřených informací, byl vadný měnič nahrazen funkčním z prvního vozu, ze kterého se stal tzv. „dárce orgánů“… Číst vice »

Železničář

Určitě jsem rád, že dochází o obnově vozového parku. Avšak otázkou zůstává, zda by neměl výrazně vyšší přínos, a o to i z ekologického hlediska, nakoupit levnější dieselové autobusy a za ušetřené peníze rozšířit provoz a to třeba i na dvojnásobek. MHD by pak byla použitelná i v mnoha malých městech.

Permonik

Myslíte ekonomického ne?

Z ekologického hlediska koupime dvojnásobek dieselu…

Frantík

Z ekonomického hlediska by to mělo přínos jednoznačný. Právě proto říká komentátor „i z ekologického hlediska“…

Permonik

Když budu mít 2x tolik autobusu tak budu mít dvakrát tolik emisi ne?

Frantík

No ale možná míň autistů.
Ale je otázka, kolik se to vyplatí… jeden autobus má spotřebu tak 5 aut, takže by musel na celou trasu vézt těch 5 cestujících navíc.

Náhodný Kolemjdoucí

To že město něco platilo podle starých smluv neznamená, že by to vysoutěžili i nyní. Nakonec podle článku je celkem výrazný nárůst i u dieselů.
Mimochodem, sehnali by pro to vůbec dvojnásobek řidičů?

Jan

Bohužel typické uvažování komunálních politiků 21. století. Můžeme na to získat dotaci tak to postavíme ať to stojí co to stojí…

Francimorka

Nemyslím si, za nesmyslné dotace nemůže ten co je využívá ale ten co je poskytuje.

Vojtěch

blbý, kdo dává, hloupější, kdo nebere

Frantík

Mají toto pořekadlo i v angličtině? Naposledy jsem při hledání nebyl moc úspěšný.

MP22

AI k vám ještě nedorazila?

Petr

Tak na to jsem zvědav. Naše radnice zatím řekla ne. Ale jak bude plnit podíl bezemisní VHD, to zatím neví.

Pepa

Dva krát více se utratí, čtyři krát více se převede do kapsičky podepisovatele na horší časy….

Petr

Vlastní zkušenost?

svancara lukas

Výborně. Zas bude v česku o trochu dýchatelněji a nebudeme utrácet za drahou ropu.

xyz

To jsem dnes sledoval cestou přes hodně obcí (mj. podél trati elektrizované už dávno + jedné úplně čerstvě) – slušné „hulení“ z mnoha komínů.

Mmch. zrovna chrudimská MHD patří k těm, které co do významu v rámci podílu na vnitroměstských cestách jsou spíš nic moc. A typ pohonu vozidel na tom nic nezmění.

Laďa

Chtělo by to více znalostí a lepší vzdělání.
A až následně se zapojovat do diskuze.

Wittig

Jsem zvědav co budou říkat až jim první lehne popelem ..

Šalina na Špilas

Nic, protože v něm všichni zaživa uhoří, a to včetně hasičů, co to přijedou hasit [pozor, ironie!].

Frantík P.

Nic protože shoří ještě dřív než je vyrobí. A při podpisu smlouvy shoří celý elektrobusový podnik. I domy zaměstnanců.

MP22

To jste slyšel o té studii z USA, která vzala počet EV a spalovacích aut, poté počet samovznícení podle typu pohonu a vyšlo z toho, že spalovák zahoří 7x častěji? Asi ne co? Protože vaše konfirmační zkreslení vám asi nedovolí vstřebávat informace, které vám nejdou dohromady s vaším názorem. Vy už máte dávno jasno a realita vás moc zajímat nebude že? 🙂 a pokud vám nevoní ani odborné výrazy, ve zkratce, jste hlupák.

Frantík

Jestli tam budou do toho 27. jezdit tak kvalitní vozy jako na Praze 153, pak bych se ani nedivil.

vjkm

Spalovák zahoří 7x častěji, elektrovůz se hasí více než sedmkrát déle ?