Chrdle dál vládne, valná hromada AŽD ho posedmé zvolila do čela firmy
Jeden z kapitánů tuzemské železnice Zdeněk Chrdle (60) bude nejméně po další tři roky řídit zabezpečovací společnost AŽD Praha. Valná
Jeden z kapitánů tuzemské železnice Zdeněk Chrdle (60) bude nejméně po další tři roky řídit zabezpečovací společnost AŽD Praha. Valná hromada firmy, která má roztříštěnou vlastnickou strukturu, Chrdleho v pátek posedmé zvolila do funkce generálního ředitele.
Chrdle je ve funkci generálního ředitele od roku 2003. Zároveň je jednatelem společnosti, kterýžto post rovněž v pátek obhájil. Jednateli zůstali i Roman Juřík a Daniela Veselá.
„Tím, že vedení společnosti AŽD pokračuje ve stejném složení jako v minulém volebním období, dáváme našim partnerům signál, že AŽD je stabilní společností, která využila nedávný úbytek zakázek k technickým inovacím a vývoji zcela nových technologií. Důkazem je bezesporu Švestková dráha (trať Čížkovice – Obrnice), kde jsme zahájili každodenní železniční provoz, ale také zde testujeme naše nové a veřejnosti zatím neznámé technologie. Zaměřili jsme se rovněž na zahraniční trhy, přičemž nejvýznamnějšími zakázkami jsou aktuálně modernizace železničních sítí v Polsku či na Slovensku. AŽD je společností, která udržuje krok s evropskou konkurencí a přináší na trh nové původní české technologie,“ uvedl k volbám Chrdle.
Chrdle roce 1983 dostudoval elektrotechnickou fakultu ČVUT, obor telekomunikační technika. V roce 1995 si doplnil za jméno titul MBA. Do AŽD Praha nastoupil v roce 1983, prošel řadou funkcí v oblasti řízení výrobního provozu a kontroly jakosti. Při zaměstnání působil několik let jako učitel na Střední průmyslové škole dopravní v Praze. Od roku 1992 do roku 1994 vykonával funkci náměstka ředitele výrobního závodu Praha a v roce 1994 byl jmenován ředitelem tohoto závodu. Od roku 1998 je jednatelem společnosti, v roce 2003 byl jmenován do funkce generálního ředitele.
V AŽD má podíl čtyři procenta, když vlastnictví firmy je rozděleno do 25 podílů. Roztříštěnost plyne z toho, že firma s původním názvem Automatizace železniční dopravy Praha prošla v 90. letech manažerskou privatizací. Některé čtyřprocentní podíly už jsou v držení dědiců původních privatizátorů, čímž se vlastnická struktura ještě více rozmělňuje.
AŽD Praha jako dodavatel zabezpečovacích zařízení hraje na trhu železničních staveb v ČR zásadní roli. Její vliv je takový, že u některých staveb je vedoucí firmou konsorcia.