Chorvatské putování 2023: Díl 2. Regionální vlaky, vnitrostátní lety a údiv místních výpravčích

Motorová jednotka SŽ v Pule. Foto: Aleš PetrovskýMotorová jednotka SŽ v Pule. Foto: Aleš Petrovský

Vyprávění Aleše Petrovského pokračuje dalším dílem.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igor Mauricio

„Za chvíli na nádraží dorazila chorvatská policie a já měl pocit, že se podívám možná také i na jinou stanici.“ Aleš tam byl s Martinem_j, který je znám tím, že ho na každé jeho dovolené zatknou? 😀 Ale klid, mne na tom stejném místě před lety sebrali také, je to asi nějaká místní zvysklost – a protože jsem se neponaučil, zopakoval jsem si to pak následně ještě u Šapjane. V obou případech stačilo vytáhnout v příhraniční stanici mobil a vyfotografovat vlak. Naštěstí v obou případech stačilo prokázat se cestovním dokladem a sdělit, proč tam jsem a co tam dělám, tak… Číst vice »

Petr Jetelina

Já se v Buzetu při kontrole dokladů zeptal příslušníka pohraniční policie, jestli můžu jít ven a udělat si fotku. Neměl s tím vůbec problém. V Šapjane jsem po kontrole dokladu prostě vyskočil z vlaku a šel fotit. Měli totiž na kontrolu ještě 11 vozů, tak měli jiné starosti. 😀 Fotil jsem v Erdutu, Volinji, tam si mě vůbec nikdo nevšímal.

Igor Mauricio

Jet tím vlakem přes hranice, tak bych to asi udělal tak jak Vy, ale nenapadlo mne (a ve druhém případě jsem si to neuvědomil), že když dojedu vnitrostátním osobákem, vystoupím z něho, počkám na nádraží a vydám se následně zpátky opačným spojem, aniž bych překročil hranice, že to vyvolá takový rozruch. Dokonce mám dojem, že ze Šapjane jsem se vydal pak pěšky do blízkého města (Pasjak? teď nevím) na autobus a byl jsem kontrolován ještě i v autobuse, kde bylo zase podezřelý, že nastoupil někdo „nemístní“. To by ale možná věděl jiný šotokolega, který tam tehdy byl se mnou a… Číst vice »

Pavel

Žil jsem tam několik let a procestoval celý Balkán a až teď na základě Vašeho článku vidím tu taskařici při cestování.
Dokud jsem tam byl, tak jsem to tak vůbec nevnímal.

Petr

Výhybky jsou součást zhlaví. Záhlaví je prostor mezi vjezdovým návěstidlem a krajní výhybkou. Takže zaměstnanec nemohl házet výhybku na záhlaví, ale zhlaví. Ale jinak je článek moc pěkný. Děkuji za příjemné čtení

Klabavátor

Ten Vodnjan je cool. Oživlý skanzen.

Twix

Není divu že jízdenka do Buzetu vzbuzuje obdiv, nádraží se nachází na stráni vysoko nad městečkem, sestup jsme absolvovali a trvalo nám to dobrých 45 minut, než jsme ho dosáhli po polních cestách a pěšinách, kde na nás od neoplocených domů vybíhali psi. Hlava mi nebere že vnitro vlaky za Lupoglav vůbec jezdí, v Buzetu na vlak rozhodně nikdo chodit nebude a vedlejší zastávka Roč je podobný případ. Bizarní bylo když jezdil ten mezinárodní vlak v klasice, to se v Buzetu samozřejmě muselo přepřahat, takže se v té zapadlé stanici angažovalo opravdu dost lidí včetně pohraničníků. Jinak chorvatské značení vozidel… Číst vice »

Movia

Přepřah z jednoho američki diselu na druhej byla tedy efektivita 10/10

Twix

Ano, zvlášť když ten slovinský tam s dvoučlennou posádkou přijel strojově, potáhl to 20 minut do Hrpelje a tam se odstavil, vozy přebrala souprava jedoucí z Koperu.

Aleš Petrovský

Díky za info u toho značení 👍

vagonář

Radikalizované zvíře 😀

Joe

„Zanedlouho se tak i stalo, v ruce jsem držel palubní vstupenku a vydal jsem se podle šipek „all international flights“ na „domestic flight“ do hlavního města Chorvatska, Zadaru.“

Tady bude drobná meljka, Zadar opravdu hlavním městem není.

Aleš Petrovský

Máte pravdu, má být Záhřeb 🙂

Dispečer

Líbí se mi Vaše objektivita při psaní článků,nikomu nenasazujete a nikoho nehaníte, to polovině diskutujících zde chybí…

JirRa

Co je zajímavého na startu vrtulového letadla ? Poučte neznalého.

Aleš Petrovský

Je to techničtější, živější… Mám to rád. 🙂

Tomas

turboprop vzdy potesi ,)

jfp

Dělá to vroom vroom. A celkově je to kvílení jako když brejle táhnou 5 béček do 30 promilí.

Petr Jetelina

Pěkné povídání z Istrie. Je smutné, kam ta Dráha tam upadla, když už ani pokladna nefungovala. Jak by si cestující potom koupil mezinárodní jízdenku do Lublaně.

Postrádám jen informaci, kolik ta sranda s letadlem do Zagrebu stála?

Aleš Petrovský

Letenka stala bez drobných 1000 Kč.

Movia

Kéž bych tohle věděl loni, vychází to levněji než autobus.