Chlumec na Ústecku nechce rychlovlaky skrz město, petici podepsalo 1400 lidí
Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn
Správa železnic změnila původně navrhovanou trasu, což vyvolalo ve městě velký odpor.
Správa železnic změnila původně navrhovanou trasu, což vyvolalo ve městě velký odpor.
Tak jsem si poctivě přečetl celou diskuzi u tohoto článku a diskutující se v zásadě (čest výjimkám) dělí na dvě nesmiřitelné skupiny: 1) Ti, kteří budou novou variantou přímo dotčeni, mají problematiku ve vlastním zájmu pečlivě nastudovanou a trvají na dodržování Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje i územních plánů příslušných obcí. Zároveň ale nemají nic proti VRT jako takové, jen chtějí, aby byla vedena v původní, dlouhodobě navržené, mnohem rychlejší trase. 2) Ti, kteří o problému neví prakticky nic, neseznámili se ani se základními dokumenty. O to srdnatěji jsou ale ochotni se do krve bít za to, že pro obyvatele… Číst vice »
Mmch., videl jsem tady zverejnene dokumenty a zarazilo me, ze primo v Usti na novem nadrazi jsou kolele na puvodni trat na 120km/h, zatimco na VRT kde z obou stran jsou useky na rychlost 140/200km/h (smer Nemecko) potazmo 250km/h (smer Praha) je rychlost prujezdna na 100km/h. Je tam nejaky problem zvednout tech par metru kolem nastupist na 120-140km/h? Pripadne i vic, jestli neni problem se srovnanim trati v Usti? Tech 100km/h trochu bije do oci… PS: zajimalo by me, zda na novem nadrazi se v Usti planuje nejaka obchodne-komercni zastavba v souvislosti s novym nadrazim? To misto si o to… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že bude v Ústí všechno stavět (dle plánů na webu SŽ), tak není nutné mít okolo nástupišť tak velkou rychlost, která by jinak komplikovala stavbu.
No to je prave otazka, me neprijde, ze by to komplikovalo stavbu, resp., ze by tam byl problem s tou rychlosti az na variantu prudkeho oblouku za premostenim Labe v jedne z variant… A druha otazka je, zda bude vse stavet, tam jsem jednoznacne pro, nedavalo by to smysl…
dobrý večer, problémem by to bezpochyby bylo, a to dosti extrémním, neboť při zvyšování rychlostí okolo nástupišť by muselo dojít k jejich výraznému rozšíření klidně i na dvojnásobnou šířku, což by znamenalo jednak snížení počtu kolejí, druhak nutné změny uspořádání těchto kolejí.
Mezinárodní železniční unie uvádí následující průměrné náklady: konstrukce 1 km nové tratě: 12–30 mil. eur údržba 1 km nové tratě: 70 000 eur/rok (po 20-30 letech provozu je nutná masivní renovace, která může být až 50 % konstrukčních nákladů) nové nádraží (regionální hub) – povrchové cca 500 mil eur, podzemní 750 mil. eur cena vysokorychlostního vlaku (350 míst k sezení): 20–25 mil. eur alternativní výpočet ukazuje cenu za sedadlo okolo 50 000 eur. údržba vysokorychlostního vlaku: 1 mil. € ročně při nákladech 2 eur/km a ročním proběhu vlaku 500 000 km V Česku se náklady výstavby VRT odhadují až na… Číst vice »
Dovolil bych si poněkud mírnit optimismus ohledně spoluúčasti EU na financování VRT 85% je příliš – dle auditu Evropského účetního dvora (EÚD) z roku 2018 je průměrná míra spoluúčasti EU na výstavbě vysokorychlostních tratí 11% (maximem bylo 26% ve Španělsku), takže drtivá tíha financovani leží na jednotlivých státech, přesněji na daňových poplatnících. Navíc pouze 2 z 30 posuzovaných tratí se při provozování obejdou bez masívních dotací, ostatní jsou nerentabilní. EÚD doporučuje před zahájením každé stavby VRT důkladnou analýzu nákladů a přínosů.
Prostě VRT v Česku NE!!!!!. Nechci je tu vidět. Stačí mi pištící regíny. Doufám, že se dalších 30 let nic stavět nebude.
Troll nebo Imbecil?
To si odpověz sám!
Jeste zajimavejsi je UP Chlumce, kde v uvedenem miste nepocita s zadnou zmenou,… tudiz to jedo plany neovlivni… jedina zastavba se chysta za garazemi a oddelena izolacni zeleni, kvuli hluku z I/13
Demagogie, jinak se to bohužel nedá nazvat, pana Petra zde v diskuzi, je do nebe volající… Prý výkop rozdělující Chlumec…
Začátek ražené části tunelu je dle studie proveditelnosti cca 250 m od nejbližší zástavby. Dejme rezervu 50 m. Tak pořád to máme minimálně 200 m. A míň to nebude, jinak by tam museli kopat jámu 30 a více metrů hlubokou… A sám tu pan Petr psal, že na ražbu je potřeba nadloží od 5 do 30 m.
Taže pane Petr, můžete se k tomu vyjádřit? Kde prosím vidíte tu hlubokou jámu rozdělující Chlumec?
pane Vasku, demagog jste vy. Byl jste osobne na jednani se zastupci SZ? NA tento dotaz odpovedeli, ze mapka je pouze ilustracni a neni stavebnim vykresem, potvrdili, ze razici stena muze byt az na louce mezi Chlumcem a Stradovem a do tohoto bodu se tunel bude kopat, tedy stavet z jamy. Znate vyskove pomery, znate jake je tu podlozi? Vite o tom, ze panelove domy v Chlumci jsou zakotvene pro zmirneni creepovych pohybu? Tusite, ze jakykoliv zasah do svahu ohrozi bydleni v techto domech?. Vzdyt tu neni ani udelan geologicky pruzkum a vy uz presne vite, kde bude tunel a,… Číst vice »
Znám stavby a situace na mnoha místech v Evropě. V Chlumci není nic vyjímečného.
Jste jen DEMAGOG, který problematice výstavby vůbec nerozumí.
Demagog jste Vy! Miluju tyhle rádoby znalce poměrů z „mnoha míst Evropy“ 😀
vazeny experte, ono se boura, stavi po celem svete. To vi kazde male decko. V civilizovanem svete se stavi tak, ze panuje shoda mezi zajmy vsech dotcenych. Zde se tlaci na variantu, ktere vyhovuje jen jedne strane a to majitelum pozemku kolem zatopeneho lomu Milada, kde se da hodne vydelat. Puvodni varianta, vsemi odsouhlasena, zakreslena a zavedena do ZUR a UP v roce 2017 vedouci kolem Milady je dopravne snazsi. Mozna o neco malo drazsi ( z pohledu 400-3500mld KC) o nekolik mil KC. Tlak na zmenu jde prave timto smerem – obetovat Chlumec pro chechtaky z pozemku kolem Milady.… Číst vice »
Jo jo, to info o pozemcích kolem Milady je fakt podstatný. A jsem tuze zvědav, který z ústeckých papalášů se k nim časem přihlásí!!!
Pane „experte“. ano videl jsem stavbu tunelu ve Švýcarsku, a to Eppenbergtunnel mezi Curychem a Basilejí. To je tunel 3km dlouhy a jen 1 tubus. Zde budou tubusy 2, dlouhe 26km, dale odbocka po estakade na Teplice a to vse v bezprostredni blizkosti domu na nestabilnim podlozi. Mozna se pletu, bydlite v Chlumci a tesite jako odbornik, jak budete minimalne 10 let koukat na stavbu a vysypku rubaniny? Udelame vse proto, aby zajmy obcanu dotcenych obci od st.hranice po Roudnici nebyly ymareny diky nekolika spekulantu a developeru, co si chteji „privydelat“ na pozemcich a nebyt ruseni trati. V mistech kolem… Číst vice »
Pro všechny brblaly. Tunel a vše ostatní bude stavět DB Netz. A tito si to udělají dle vlastních plánů a dle Německé resp. Evropské legislativy!!! Česká Spr.Žel bude v tomto konkrétním úseku dodávat jen část podkladů. Jestliže máte všichni dojem, že se v Německu staví neekologicky nebo dokonce ignorují obyvatelstvo, tak jste na omylu. Němci tuto stavbu nejenže projektují ale i platí, takže kdo má kde pozemky je naprosto irelevantní a jsou to jen holé spekulace. Žádné konkrétní plány ještě nikdo nenaprojektoval. NEEXISTUJÍ!!! Jen si pár demagogů hraje na pánybohy, kteří znají moudrost všehomíra. Dle zkušeností při podobných stavbách to… Číst vice »
Omyl, pane, DB sice stavět bude, ale trasování je plně v naší kompetenci a totéž platí ï v otázce alokace výstupu tunelu na našem území. A tak – zatímco v Německu pracují s mnoha variantami, kde na základě všeobecné shody vyberou tu nejlepší, u nás máme variantu jedinou, ušitou horkou jehlou a samozřejmě vybranou bez náležité diskuse. Toliko k rozdílnosti českého a německého přístupu!
A toto jste slyšel kde? To co jste napsal je hloupost nad blbost. Úplně stejně jako v Německu, se bude postupovat i u nás. SŽ má dle smlouvy předložit DB Netz resp. Orgánu koordinátora výstavby několik variant (minimálně tři, lépe více) z nichž bude vybrána jedna, na které bude odborná i společenská shoda. Jak jsem již psal. O přestavbách či novostavbách železničních tratí v západní Evropě něco znám. Výstavba samotná je jen třešničkou na vršku pyramidy. To dole (příprava) je mnohem náročnější a dlouhotrvající proces, který hledá konsenzus mezi všemi zúčastněnými. Zkuste si prosím vygooglit například stavbu VDE8 Leipzig/Halle –… Číst vice »
No vida, že se shodneme: SŽ má předložit několik variant a vybere se ta, na které bude panovat odborná a společenská shoda.. Podepisuji v plném rozsahu, mluvíte mi z duše! Ovšem realita je trochu jiná – uvažovaná varianta, vybraná SŽ v duchu známého „o nás bez nás“, je v současné době jen jedna, navíc bez Vámi zmiňované společenské shody/diskuse! Pokud se alespoň trochu orientujete v problematice, pak víte, o čem píšu!
Varianta která by přetla městečko ve dví, není ani jednou z variant které budou predloženy k odbornému i společenskému posouzení. Ještě se bude muset toho velmi mnoho odborně zaměřit aby byly vůbec nějaké relevantní podklady pro několik budoucích verzí. Kudy tedy trať bude vedena je ještě otázka na pár roků. Do té doby je na stole právě taktika vyjednávání v podobě široké diskuse a hledání konsenzu. Znovu podotýkám že tato konkrétní stavba je v gesci Němců a ty nějaké lukrativní pozemky u Milady zajímat nebudou. Budou tlačit variantu, která se co nejméně dotkne obyvatelstva, přírody, bude efektivní a hlavně na… Číst vice »
200 m je dost. Nezapomeňte, že samotná stavba se těch 10 let bude provádět uvnitř tunelu, ne že budou 10 let kopat jámu na louce mezi obcemi. Během roku, dvou se vykope jáma, ta se zajistí a už o stavbě prakticky nebudete vědět.
A auta ze stavby nebudou jezdit schválně skrz Chlumec, hned u ústí tunelů je silnice I/13 s napojením na dálnici D8, jestli jste si nevšiml…
Budouci tunel 100 ci 200 metru vzdaleny od domu jeste neznamena 100-200 metru od stavby. Sklad materialu, techniky, ubytovny, vyvoz a skladovani rubaniny po dobu vice jak 10 let…Umite si toto predstavit. Kdyz vidim. ze na vahu jsou dany zajmy obcanu Chlumecka a zajmy spekulantu a developeru spojenych s pozemky kolem Milady, tak je neco spatne. Trasa kolem Milady je dle skutecnych expertu provozne mene narocna a nikdo proti ni neprotestuje. Navic je od roku 2017 v ZUR a UP planovana. Novi mladi politici z Usti vedi kde jsou prachy a jsou za svym cilem ..pres povestne mrtvoly.
Dokážete si vůbec představit, co by znamenala ražba tak obří megastavby v bezprostřední blízkosti obou městských částí pro místní obyvatele? Argumentujete tu údajnou Petrovou demagogií, ale sám víte velký kulový..
Zbudujme to mimo obydlený prostor v souladu se ZÚR a nemusíme si tu honit ega!
Ano, nikde jinde se blízkosti domů nerazí. A teď si představte, že ve městech se dokonce razí pod domy…
26 kilometrový tunel? Prosím o zdroj!
Semmering Basis Tunnel, Brenner Basis Tunnel, Koralmbahn, Inntalbahn, Westbahn, VDE 8 Leipzig/Halle-Erfurt-Ebensfeld, Stuttgart 21, Stuttgart-Ulm.
Stavby mnohem větší a v pustině nejsou. Naopak, obydlené, v národních parcích, Ptačí rezervace, mokřady, meandry, v údolí, v obcích nebo ve městech.
Tady je situace ze studie proveditelnosti: https://bit.ly/3hQBzEK
Konkrétně B_02_09_SITUACE_10 , kde je zakreslen i začátek ražené části, cca 300 m od nejbližších domů a v poloze, která rozhodně Chlumec a Stradov nerozdělí.
Podrobnější B_04_14_SITUACE_1000 zobrazuje portály tunelů pod silnicí č. 13 a ukazuje, že zatímco před tunelem bude kolejiště nákladní stanice Stradov, mezi Chlumcem a Stradovem povede nikoliv šestikoejná, ale pouze dvoukolejná hlavní trať a jedna kolej spojky Chabařovice – Německo.
Stejně je zajímavé, kolik se kolem VRTky vyrojilo dezinformací: o bourání obcí, o rozdělení obcí ve dví. Přestože na výkresech nic takového není. Smutné je, že na to nimbystům skočili noví krajští zastupitelé, kteří o VRTce nevěděli vůbec nic, zaujali stanovisko a barikádu na ochranu obcí a teď ho budou muset pomalu s máslem na hlavě… ehm měnit. Ale to jsem asi naivní optimista…
V situaci je dále vidět „začátek ražené části“ asi 300 m severně od silnice I/13. Vysvětlil „místním diskutujícím“ někdo, co znamená ražená část? 😀
A hlavně kdyby měl pan Sůra trochu novinářské objektivity, dodal by obrázek situace do článku sám a nejen tupě přebíral účelové přehnané argumenty místních sedláků (byť přes ČTK).
No to se týká výstavby, v těch polích u silnice se samozřejmě část postaví v otevřené jámě a pak se to překryje, jasně že razící štít toho stroje nepojede vodorovně s tím, že by se do země začal zakusovat postupně… Takhle se to staví všude ve světě… Je tam pole… Až se to zahrne tak zase bude… Kdyby se to stavělo podle původní varianty, tak to bude prakticky stejné, jenom o vesnici vedle…
v tom poli jsou site, vysokotlaky plyn, tazkze dalsi komplikace, k tem co pisi jinde.
A co je na tom komplikovaného?
Prostě se to přeloží do nové polohy, když to bude nutné.
Je zajímavé, že jste osobně seznámen s veškerými technickými detaily stavby. 😀 Přitom ty stále ještě nejsou na světě.
Dále píšete „jen o vesnici vedle“, jako by v tom nebyl žádný rozdíl. Nicméně ten tu je a zásadní – „o vesnici vedle“ to totiž již mnoho let nazpět a mohli se podle toho zařídit. Nevím jak Vy, ale já osobně bych se do oblasti, kde se min 10 let bude kutat za doprovodu všech v článku zmíněných negativních jevů, nenastěhoval. Natož abych si tam stavil barák!!!
Ano, to je důsledek toho, že MD ani SŽ studie a projekty prostě nezveřejňuje.
Web SŽ ohledně VRT je směšně obecný. Chybí zápisy jednání, videozáznamy jednání a styku s obcemi, tiskové výstupy obcí, SŽ, MD… Toto prostě není otevřený infopoint, odbor VRT vůbec netuší která bije.
A ty mapky tam? To už je přímo k pláči. Má tam být interaktivní mapovej webportál s prolinky. Ale na to holt jednoduchej ArcMap prostě nestačí…
U
Souhlasím, informační hodnota webu, komunikační úroveň SŽ do této doby prakticky nulová. Ve 21. století více než tristní..
Nemate pravdu. Ani SZ nebyla schopna rici, kde skonci kopana a jde zacne razna cast tunelu. Presne tuto mapu jsme s nimi probirali. Vyskovy rozdil mezi silnici neumozni vrtat nize. Vrt lze delat v miste, kde nadlozi nemuze spadnout tedy min 5m , ale take treba 30m. Potvrdili, ze mapka je hodne orientacni a neni to stavebni vykres a jama muze byt klidne do pulky louky u Chlumce a ze by se vse pite zatubusovalo…
studie proveditelnosti neni stavebnim vykresem. SZ toto potvrdili, ze az geologicky pruzkum by ukazal, od ktereho mista by se zaclo razit, tyn do ktereho mista by „tunel“ byl kopan zhora, z jamy. Ano, tunely budou 3, kde by pres estakadu vedla trat na Most k urovni trati v Chabarovicich. Ano 6 kolejna trat bude az za tunely. Studie proveditelnosti resi KUDY vest, ale ne JAK provest, jak stavet, neni geologicky pruzkum, neni nic. Jen studie, ktera si muze hrat s tuzkou na mape jak chce.
Tak jim reknete, ze tam bude povrchova nova silnice, nikdo proti nebude… :-p
Fakt vtipný, trolle! Tleskám, Váš sarkazmus tu všichni vítáme..
tu uz tady mame, vite ze tu mame D8? Vas kometar beru jako pokus o odlehceni diskuze na vazne tema. …
Ano, bylo to takove diskusni popichnuti,… nic osobniho… Ma tkovy svuj zaklad v tom, ze rada lidi vnima silnicni stavby lepe nez zeleznicni…
Tak když se oprostíme od emocí a předneseme si fakta:
Trať přes střed města nepovede, to je lež.
Povede mimo centrum obce i zastavěnou oblast.
Navíc v tunelu, takže to jaksi nebude poznat, že tam je.
Ano, stavba čehokoliv vždycky někoho zatíží, ale narozdíl od obrovských povrchových dolů, co jsou od Chlumce na dohled, tohle je prostě jenom železniční tunel někde pod loukou, která vždy v katastru nějaké obce bude, tak to prostě je. Území nikoho neexistuje.
Tím více s ohledem na zážitky z povrchových dolů (které vyhnaly obyvatele z demolovaných obcí mj. právě v podobě přestěhování do Chlumce) si můžou v Chlumci něco takového přát.
Plus zásadním bodem je ta náhlá změna trasování a s tím spojeného územního plánu jednotlivých samospráv.
Povrchove doly z Chlumce videt nejsou. Vyskove pomery neznamenaji tunel, ale zarez do krajiny ci tubus oddelujici casti mesta Chlumec a Stradov. To jsou fakta. Stavba pres 10 let zatizi oblast prachem, hlukem, infrastrukturu obce. VRT ano, ale dle schvalene ZUR a UP.
Co vam krome te vystavby vubec vadi? A myslim konkretne na provozu, pac vzdycky stavba nejakou dobu trva. Moc rad bych to vedel… Je to nejvhodnejsi misto kudy trat vest, aby napojila Usti a zaroven umoznila vedeni vlaku dal na Teplice… Samozrejme lze i trat z Usti vest zapadneji a napojit ji az v dle puvodniho zastaraleho trasovani v UP ale je to dost zajizdka… Co se tyce UP, tak je treba vice tratemi propojit regiony, nebot puvodni trasovani nepocitalo s tim, ze by VRT melo slouzit obcanum CR jinde nez v Praze, Brne… Ja nevim jak vy, ale mam… Číst vice »
Zajizdka….2km..v investici 400mld az 3 biliony kc fakt silny argument. A co treba to pojmout tak, ze zajizdka je investici do pozitivniho nahledu na VRT? Jestli bude mut Usti nadrazi v centru ci o 6km dal je marginalita. Usti neni Shanghai. Zahustit jeste vice centrum mesta neni dobry napad. Z megalomanskeho pohledu pana Hausenblasa asi ano. Tunely pod Ustim,tunely pod Strekovem vystavba slepeho ramene Labe k z.nadrazi pro pro preklad nakladu z/na lode..to zni skoro jak zemanuv plan LOD. Nejsme v komunismu, kdy jeden polutik, co je docasne u moci si plni „sve sny“, ktere „oceni“ budouci generace.V nove trase… Číst vice »
Prvni veta ok, ale zbytek vubec nechapu, co je to za hlouposti, ja chci vedet, co vadi vam v Chlumci na tom, ze pod zemi mezi Chlumcem a Stradovem bude dvoukolejna trat? Posledni take, vim, ze SZ jedna jako slon v porcelanu pokud vubec, to ale neznamena, ze se neda o tom mluvit. Co u vas znamena zahustit centrum Usti, kde jsou polorozpadle domy a nakladni koleje, vite kolik lidi vsude po republice si ztezuje, ze ma na vlak daleko? Centrum mesta je idealni nebo blizsi centrum, jak si predstavujete prestupni uzel daleko od mesta, novou pristupovou komunikaci? To maji… Číst vice »
Stale dokola stejne klise…..napr nadrazi 6km od centra obslouzi obyvatele lepe a nejen z Usti.VRT ma nahradit leteckou dopravu. Stezuje si nekdo na vzdalenost od letiste? Decin a vychod Usti se da obslouzit MHD ci shuttlem. Ten obrazek s portaly SZ komentuji, ze nic nerika o tom kde bude vrt a kde otevrena trat ci trat v tubusu. Tunel potrebuje vysku s min nadlozim 5 ci vice metru. A u silnice I/13 je mirne svazity teren.
VRT nema jen nahradit leteckou dopravu, ale obslouzit co nejvice regionu, VRT nemaji byt letiste na kolejich daleko od mest… Nikdo prece v CR neleta mezi ustim a prahou, od toho je vlak… Jedte se podivak kam jezdi VRT v Nemecku, Japonsku aj… do mest… Leteckou dopravu nahradi jen na kratke vzdalenosti,… je to normalni trat, jen naprimena pro vyssi rychlosti, aby se zkratili dojezdove casy… Ja souhlasim s vami, ze je dobre o tom se SZ jednat a rici si podminky,… O nadlozi bych se nebal, zastavba v chlumci je min. o 30m vyse, takze i kdyby se tunel… Číst vice »
Teď nevím, zda jste idealista, nebo si na něj jen hrajete.. Dneska už i politici přiznávají, že to slavné VRTkové spojení s Německem je primárně budované pro nákladní dopravu. Projekt je tedy ryze tranzitní, a to, že si Hausenblas hraje na vizionáře typu Elona Muska, na skutečnosti vůbec nic nezmění! Mám pro vás otázku – čtyřčlenná rodina si v pohodě zajede do Drážďan raději svým autem, nebo předraženým vlakem? 😀
Ano, spojeni s Nemeckem je v tomto pripade opravdu primarne pro nakladni dopravu, preshranicni osobni doprava bude cca ve stejne urovni jako je obvykla, … Proto take VRT ma napojit Roudnicko, Litomericko, Usti a Teplice, kde ma byt pro vnitrostatni dopravu,… atraktivni spojeni do Drazdan a Berlina je plus, kde muze konkurovat automobilove doprave…
A ano, je to nakladni koridor Orient/East-Med…
ja osobne z Prahy vlakem, vyjde to sice trochu draz, ale zase v pohode a nemusim ridit a hledat mista na parkovani…
Pokud je to otazka na me, jinak at si kazdy zvoli co vyhovuje jemu,… ty mezinarodni vlaky nejezdi prazdne…
Osobní přeprava jako plus, to souhlasím. A Vaši osobní preferenci Vám taky neberu. Ale „podělat“ kvůli těm několika mezinárodním vlakům denně život tisícům lidí je dost krutá daň, nemyslíte? …i když pokud lobbujete za zájmy mocných, anebo jste dokonce jedním z nich, pak Vám rozumím. Ona se ta informace o lukrativních pozemcích na Miladě v rukách ústeckých papalášů, která začíná prosakovat z různých zdrojů, opravdu bude zakládat na pravdě!
Prominte, ale za nikoho opravdu nelobuji ani nemam zadne zajmy v dane oblasti, pouze mam zkusenosti z nekterrych zemi a me osobne by trat vubec nevadila…¨ Tudiz ani nechapu vasi pripominku o znicenych zivotech tisicu lidi,… Jestli jsou tam nejake zajmy papalasu, nejak neresim, pac pro me logicke je, vedeni trati primo pres Usti, jako krajskeho centra… Ja osobne klidne prijedu se na dane konkretni misto podivat osobne, ale vzhledem k terenu a planovanym postupu praci to opravdu nevidim jako problem pro obyvatele Chlumce… Naopak by bylo spise vhodne pro Chlumec neco ziskat, napr. zalesneni od I/13 pasem zelene, apod…… Číst vice »
Mmch., ta vase kalkulace je dost prestrelena, cela VRT v CR ma vyjit asi na 600-800mld.,…
Cislo jsme dostali jak pisi. Jsou v tom i obsluzne casti,ktere budou financovany ne jako primy naklad VRT. A zkusenost z jinych staveb tomu napovida.
To bych sipe videl jako castku, kterou zapocitava i inflaci a take zrejme rekonstrukce, ktere by probihali tak jako tak… souvisejici stavby mohou cenu navysit, to se deje u dalnic a jinych staveb bezne, napr. zalesneni, parkoviste apod…
Ale ta castka se mi zda hodne vysoka, i kdyby cela sit stala tech 800mld. tak ty souvisejici stavby jsou nadhodnocene, to by uz by bylo caso vyhosnejsi postavit to na mostech a souvisejicich staveb nebude tolik treba…
Ano zkušenosti s budováním všech infrastrukturních staveb v ČR potvrzují, že budete mít dozajista pravdu 😀 😀 😀
Mluvim v dnesnich cenach a pokud jste si nevsiml, tak jsem i dal reagoval,…
Liben co vim, neni rekreacni oblast, a ani se tam neplanuje CHKO Krusne hory. Ano take tu mame trat, silnice, dalnici. To, ze zde je dalnice beru. Proc nestavet trat v jeji blizkosti, kde jsou jiz ted nezastavitelna uzemi? V projektu za 400 az 3500miliard je to drobnost. Staveli jsme domy dle ZUR a UP. Novy uzemni plan schvalen v roce 2018 a ted opet zmena? Vrt je planovana vest mimo obce a ted ji chteji strcit 100m od baraku, do proluky ca 600m siroke od domu ve Stradove, kdy dojde ke zniceni EVL. Ano stavba trva, plan je 10let,… Číst vice »
No, u te dalnice tam je trochu problem jeji trasovani, trat potrebuje jine parametry,… Zmeny v UP se delaji bezne, to neni nic neobvykleho, navic v UP je misto vedene jako ZP s moznostni zmeny mj. i na dopravni stavby, napr. kdyby se zmenil UP na zastavbu, to tam ale neni v planu… VRT nelze vsude vest mimo obce, nebo daleko od nich, proto je problem s jeji stavbou temer vsude, vzdy se nejake obce dotkne vice, ale od toho jsou jednani, aby se obce dohodli podminkach… Porad trvate na tom, ze mezi Stradovem a Chlumcem bude jama, tomu neverim,… Číst vice »
Co nám bude vadit kromě výstavby????Jednoduchá odpověď – 200 vlaků co bude vysokou rychlosti vjíždět denně do tunelu jen 500 metrů daleko od panelového sídliště s 800 byty!!!
200km/h max. osobnich a 120km/h nakladni je vysoka rychlost? na 160km/h se u nas stavi bezne… u 200 to neni nijak zvlast velky rozdil, mj., jestli jste byla u takove trati 500m daleko, tak to opravdu moc slyset neni, zvlaste pokud jsou zakryte podvozky PHS… zkusenost z Klanovic v Praze, ten vlak slysite az kdyz je temer u vas,…
Mj., v reakci na Petra jsem tu psal, at jako obec si vyminite mezi Chlumcem a I/13 zalesneny pas, pomuze vam to i od hluku a prachu ze silnice…
No nemáte pravdu, je tu několikrát mapa / výkres jak to tam bude, od silnice I/13 tunel až za Chlumec.
Navíc ta vaše svatá „schválená ZUR a UP“, původní, je tedy prakticky totéž, jenom o jednu obec vedle.
To je teda jako válka vesnice proti vesnici , nebo čeho jsme svědky tady? Jedni lidé jsou víc než druzí, to byla nějaká novela ústavy, že kdo je z Chlumce je něco víc?
navic proti soucasnym UP a ZUR NIKDO neprotestoval, proto take byly v roce 2017/2018 schvalene. Obce dle techto planu funguji. A ted za 3 roky nekdo prijde, ze je to spatne a bude se vse menit ? Nevim odkud jste, ale citim pragocentrismus…cokoliv mensiho nez Praha je vesnice a vesnicani nemaji pravo rusit vlny….Nezapomente, ze proti nove prezentovane trase neni jen Chlumec, ale prakticky vsechny dotcene obse a mesta az k Roudnici.
To snad není možný!!! Když vím, že se dlouhodobě plánuje stavět „o vesnici vedle“, nebudu se tam s vědomím téhle skutečnosti stěhovat, kupovat pozemek, stavět barák, atd.. Fakt to myslíte vážně?
To uzemi je UP Chlumce jako ZPF, neni tam planovana zadna vystavba, natoz pak u silnice I/13…
jedina zastavba je planovana za garazemi a ma byt obehnana izolacni zeleni…
Tak nevim kde stavite? A informujte se, jak vas to omezi, podle me vubec, tedy pokud nestavite mimo schvaleny UP a nebo na druhe strane I/13 u prumyslovych arealu…
Nemate pravdu vy. Kdyz jsme jednali primo se zodpivednymi osobami SZ, tak potvrdili, ze je to jen studie a nejedna se o stavebni vykres. Po obhlidce mista pripustili, ze mame oravdu a vse se bude resit az v poijektove dokumentaci. Vase informace vychszi z jednani se SZ ci jen pohledem do mapy? Byl jste na miste? Tunel se da razit, az kdyz ma dostatecnou razici stenu, s 5 az 30m nadlozi, dle stability terenu. Zde by to byl zarez do povrchu, ktery byl byl mozna zatubusovany, ale ne tunel pod povrchem. U silnice I/13 neni kopec, kam se vrtna souprava… Číst vice »
Už vás chápu – vy si to představujete že kdyby u I/13 byly koleje výškově stejně jako silnice , a tam to vedlo dál, tak logicky buď to bude v tubusu ( to se nedělá) , nebo tunel začne dále, protože tam se ta krajina zvedá jenom mírně. Ale oni tam budou níž, tak rychle železniční trať nastoupat nemůže, silnice I/13 bude už nad portály… To co popisujete – ten zářez před tunelovým portálem, to bude dříve, ještě před silnicí… (Z pohledu jízdy vlaku do Německa) Podívejte se jak tu psal projektant na https://bit.ly/3hQBzEK , B_04_14_SITUACE_1000 , to už je… Číst vice »
opet opakuji. Odpovedni zastupci SZ nevyloucili co tu rikam, i s temi tubusy. Jste pracovnikem SZ, odpovednym za tuto cast VRT? Mate v ruce geologicky pruzkum,..ktery jeste neprobehl? Mate stavebni vykresy? Mate vubec neco, krome ilustracni mapky ze studie proveditelnosti?
Ano, máte pravdu, ale od silnice I/13 k Chlumci je to 20 m převýšení… Určitě nebudete mít rozkopanou obec a už vůbec nebudou stavební stroje jezdit přes Chlumec, nebo si snad myslíte, že zajížďka přes Chlumec pro ně bude výhodnější, než po jízda po silnici I/13 s napojením na dálnici D8?
Jinak se da jednat a velka cast se da vozit po kolejich pobliz portalu je zrusene teleso vlecky…
Z toho trapného nákresu, který dává k dispozici SZ opravdu nevycházejme.. A s vizualizací se nikdo neobtěžuje. Proč asi?
10 let stovky dělníků u baráku starosty? Tak tak se ty koleje vážně nestaví.
Je pravda že u baráku to nikdo nechce, ale aby jsme nezůstali skanzenem tak to někde musí vést a ne moc zatáčet.
Podobné protestovali před 120 lety proti automobilim a taky jsme si zvikli.
Vazeny pane, VRT rozdelujici mesto udela dle vas z Chlumce velkomesto ci turistickou destinaci. Tunel se bude stavet dle planu minimalne 10 let, to neni vymysl p.starosty, ale fakt, kterym se netaji ani SZ. Neznate ani misto, kde je tunel planovan. Zde neni u silnice 13 zadna razici stena, ta muze vzniknout az v miste, kde nad vrtanou firou bude 5 az 30 m nadlozi dle stability terenu. Takze by zde vznikl siroky zakop od silnice k razici stene. Ano minimalne 10let prach,hluk, vyvazeni kopaniny, jeji skladovani. Nejsme proti VRT, jsme pro jeji vedeni trasou dle platnych uzemnich planu. A… Číst vice »
Rozdelujici mesto, vzdyt to vede kolem a v tunelu…
Takže se má stavět na blbě namalované trase, jen proto, že je zanesená v územním plánu kraje?? Nic to kraji nepřinese, ale hlavně, že nebude mezi Chlumcem a Stradovem tunel pod zemí. Pardon… uprostřed Chlumce, že nebude vysokorychlostní trať.
Tunel je tunelem, kdyz je v podzemi, jak jsem psal, SZ potvrdily ze tento nakres je infirmativni a zatunelovani bude resit az stavebni dokumentace. Nadzemni tubus neni tunel. 10 let otevrena jama v 600 m siroke proluce mezi Chlumcem a Stradovem je to ic tu bezi.100m od nejblizsiho paneloveho domu.
Aha, takže vy jste neviděl realizační projekt a už strašíte imaginárním a dokonce nadzemním tubusem tunelu.
No oni japonci stavi trate vetsinou nad zemi na viaduktech a maji trate odhlucnene stenami, kolikrat lepsi nez vest trat po zemi… ale tohle fakt neni ten pripad…
SZ to na jednani nevyloucila. Byl jste na stejne porade s SZ, ze vite, jak to bude stavebne reseno? Radi se s vami sejdeme a jedine dobre, kdyz nas uklidnite detaily pripadne budouci stavby.
ja o tom nevidim zadny zaznam z jednani, na strankach Chlumce nic takoveho neni,…
Jinak samozrejme ty otazky polozte a nechte si od SZ potvrdit zacatek tunelu… jinak je tam velke prevyseni, skutecne neni mozne trat postavit s velkym prevysenim kvuli nakladni doprave…
Byl a mohu říci, že na několika. 🙂 A matně si vzpomínám, že na jednom setkání speciálně pro obce po Krušnými horami zástupci Chlumce chyběli. 🙂 Ale chápu vaše argumenty. Z dat z volně dostupných zdrojů – z letáčků a webu SŽ můžete směle vyvářet vaši dojmologii, protože to jsou materiály pro obecnou veřejnost z rozlišením a grafikou pro letáčky. Podklady pro studii proveditelnosti jsou totiž mnohem podrobnější. Nejsou to sice realizační projekty, ale i studie proveditelnosti musí pracovat s reálnými vstupními daty. S klidným srdcem mohu říci, že VRT nebude uprostřed Chlumce, nebude na terénu, natož, aby si ji… Číst vice »
Prominte, ale jak si predstavujete 50-70 hluboky zarez? to je uplna hloupost… to by muzela trat k Chlumci z Usti po viaduktu ve vysce i 150m…
kde jste prisel na ten 50-70 hluboky zarez?? Hovorim o tom, ze razici cast tunelu zacne az v miste kde to geologie dovoli. Zbytek bude kopan zhora. No a SZ nevyloucili, ze to bude klidne az na louce mezi Chlumcem a Stradovem. Sami ted nevedi, neni geologicky pruzkum, neni stavebni dokumentace.
To bych pochopil, ale ten posun muze max. byt o par metru v tomhle stoupani, a museli by jit pod silnici I/13, tedy premosteni, pak uz je tam prudne stoupani a tam uz fakt neni mozne tunel hloubit, max. se pri razbe zpevni nadlozi pomoci vrtu, podobne jako jine tunely…
(geologicky pruzkum probiha, resp. od zahajeni pruzkumu uz je to nejaky cas a nevim zda byl dokoncen….)
Stavebni dokumentace logicky byt jeste nemuze, ale projektova ano…
Ten 50-70 metrů hluboký zářez je faktem.. Rozhodně ale nepoužívejme výraz „štola“, ten u nás na severu není politicky korektní.. Martine, nejste informován, vaříte z vody..
A dovedete si to cislo predstavit? to je 10-12 podlazni dum, to bych se na to podrobneji zeptal, nedava to smysl…
Info přímo od SŽ, poptejte se…
MD či Dobrá správa můžou nadávat leda tak sami sobě, že to v té „blbě namalované trase“ vůbec uvažovali, čímž pádem to tak bylo zakresleno i do územních plánů.
A co to podle Vás kraji přinese? Max tak odliv pracovních sil do Práglu nebo Německa? Jo a ještě přes naše území povede zvýšený tranzit nákladních vlaků do Rakouska a níže. Konečně o důvod navíc, proč být hrdým Ústečanem, že!!!
Maly dotaz, pozdeji pisete, ze tim vlakem nikdo jezdit draz nebude, ze radeji pojede autem, ted zas vlakem…
A to funguje i obracene, rada lidi bude chtit bydlet levneji na severu a dojizdet, vlakem kdyz to pujde, nez nemit na bydleni v Praze a Nemecku…
Nevite, ze usek st.hranice po Usti bude zdruzena doprava a nebude v rezimu VRT. SZ to potvrdila. 80% vlaku, tj 150 denne bude nakladnich a prevazne tranzitnich. Vejicka o Drazdanech za 50 minut z Prahy v Drazdanech je chytlava, ale nerealisticka.vlaky budou jezdit jen ve dne a to kazdych 5 minut.
Nejde tady o starostu, ale o život tisíců místních obyvatel. Ale na ty by se podle Vás mělo kašlat a vše stavit po vzorů soudruhů z východu, co? Direktivně, nekompromisně, vše v souladu s „vyššími cíli“. To Vaše „zvikání si“ raději nechám bez komentáře..
Rádi poskytneme služby zdarma naší dobře právnicky vybavené firmy všem lidem Chlumce a budeme je podporovat proti zvůli SŽDC a jiným dokud to bude jen možné. Snad nakonec to dopadne dobře a dráha nech vede pod okny jiných
Tohle nechápu – pokud jsou si všichni lidé rovni , tak co je „dobře“ na tom že to povede pod okny jiných? To jsou v Chlumci lidé jako „víc lidi“, něco extra, že u nich trať ne, u jiných ano, jak píšete? Můžete to nějak rozvést?
( Pomíjím že kolem Chlumce to bude v tunelu, takže to nebude pod okny nikoho)
ZUR a UP pocitaji s jinou trasou, ktera byla odsouhlasena vsemi dotcenymi, ted SZ nastreluje trasu novou a tak je prirozene, ze se lide ozivaji.mame obcanskou spolecnost, ne cinsky komunismus co jde pres mrtvoly.
Samozrejme je pochopitelne, ze se ozyvaji. A je treba je vyslechnout a jejich realne argumenty vzit v uvahu. Ale je taky jasne, ze nekteri prijdou s argumenty, ktere budou naprosto mimonske,tak to holt chodi. A takove se v uvahu brat nedaj. A sorry, to jak tady zrovna vy diskusi tapetujete, dost pravdepodobne naznacuje, ze minimalne vetsina tech vasich argumentu na vode bude. Ty skryte zajmy, ktere tak casto zduraznujete u protistrany, v tom klidne muzete mit naopak vy, to nikdo nemuzeme vyloucit.
myslite, ze informace ziskane i na jednanich se SZ jsou postavene na vode? Znate mistni podminky, ze presne vite co je postavene na vode a co ne?
Buďte prosím konkrétní, když píšete o „mimoňských“ argumentech..
No ono i v té Číně máte spoustu obrázků silnic, kde je najednou dům uprostřed, protože se nedohodli – tak to tak „přes mrtvoly“ asi taky není. Na druhou stranu nemůžeme mít vládu různých facebookových lží o tom jak „trať povede centrem obce“, to nejde. Reálné důsledky jsou pak hlavně v silničních stavbách, že se kolikrát nestaví obchvaty obcí a umírá víc lidí v dopravě…. Nebo tady, trať se má pod obcí a pod silnicí zanořit do tunelu, o co jde? Vliv na život nula… I ta výstavba nakonec, možná by dělníci do obce chodili na oběd, ale snad se… Číst vice »
Prodám Vám byt v Chlumci! Plácneme si?
Za kolik? ja bych mozna mel zajem o vetsi byt… me ta trat vadit nebude…
Pod okny v tunelu…
Pevně doufám, že nikdo v chlumci nevlastní automobil a nejezdí pod okny jiných. Aby to bylo spravedlivé, když to podáváte takto jako zvůli. A to mají štěstí, že má být pod obcí tunel. Nám tu 50 m vedle vede metro s více než 200 vlaky denně a jako by neexistovalo, zato silniční průtah pod okny, ten stojí za to.
Bydlel jste u toho metra i v době, kdy jej razili/hloubili?
Ano.
Velkoměsto! Your choice!!!
Dalsi obcan Prahy, co vi presne co se nam ma libit. Mame moznost bojovat proti vedeni trasy, tak ty moznosti vyuzivame. Nechceme znicenou dalsi zelenou plochu, znicenou EVL, zmarene investice, zhorsene zivotni prostredi a zit na stavbe 10-15 let. Vy jste si vybral zit v Praze, my si vybrali zit na malem meste v otevrene krajine. Komacove kraj odepsali tezbou uhli. V Chlumci zije hodne lidi, kteri byli vyhnani ze zborenych obci kvuli tezbe, ted jim chcete zprijemnit dalsi cast zivota.
jojo, fundovaně kecat z pražskejch kanceláří, to jim jde..
Já vám v ničem nebráním, neodpověděl jste ale jestli máte auto. Auta nejezdí jen v Praze, dálnice jsou největší zátěž mimo, pak průtahy měst. Máte nebo nemáte. Chcete jezdit, ale nechcete nic jiného? To byla taková vyrovnávací otázka, ne pohled z Prahy, na autech nic pražsky specifického není.
Super, Vašemu břitkému sarkazmu nezbývá než zatleskat! A to, že Vám vyhovuje bydlet vedle metra, je čistě Váš problém. Ve velkoměstě se s něčím takovým dá počítat, sorry jako!
Hm, ale já psal, že mi metro nevadí, není slyšet. Sorry jako.
Vaše volba, nám VRTka z mnoha důvodů vadí..
Mě ruší auta pod okny a to není věc pražsky specifická.
1400 lidí vs 1 000 000 cestujících. A takhle my si tu žijeme. Kvůli pár blbcům se nic nepostaví.
1400 lidí je na poměry Česka hodně.
Jedině dobře
Mylite se, porucime vetru desti lze mozna v Cine, ale verim, ze u nas stale plati zakony. Proti nove planovane trase neni jen Chlumec, ale dalsi mesta i obce az k Roudnici. V roce 2018 byl schvalen uzemni plan, kde trasa byla jiz planovana, uzemi byli rezervovano a mesta a obce se tomuto UP prizpusobilo. V roce 2021 opet menit uzemni plan? UP neni trhaci kalendar, ale zakon prouhodoby rozvoj krajiny. Tak kdo je zde nakonec ten blbec?
Ano, UP se meni, ono totiz tehdejsi zel. trat byla myslena jen jako prujezd CR se stanici v Praze a mozna v Brne, dnes po 30 letech chceme aby zeleznice propojovala mesta a regiony v CR, ja bydlim cca 500m od dvou koridoru a znamny ma trat temer za okny kde vlaky jezdi 160km/h a zadny problem to neni…
Stanice 6km od centra je pro Usti problem? Jde o pozemky kolem Milady, proto ta retorika „usti pro“.
Stanice mimo civilizaci je tak trochu problém pro cestující. Nic jim to totiž nepřinese. Ale máte pravdu, asi jde o pozemky. Třeba ty vaše?
Ano… je to problem a s Miladou to nesouvisi, zeptejte se lidi v Usti, zda chteji byt bez dalkove dopravy…
Zadna stanice se na puvodni trati neplanovala, a je to rozhodne dal nez 6km a nevede tam zadna trat ani silnice, a uz vidim to nadseni, jak z centra Usti zmizi zel. doprava nekam napul cesty k Teplicim…
Většině Ústečáků je nějaká VRTKA buřt! Jasně, že se tu srocuje hlavně Hauseblasova crew, ale ta není reprezentativním vzorkem!
Nepřipočetl jste protestující samosprávy z Litoměřicka.
A od cestujících jste neodečetl ty stávající, co už ve vlaku jedou.
Plus samozřejmě falešné dilema, že těm údajným 1 mil. cestujícím je jedno, jestli vjedou do tunelu u Chlumce či jinde… např. tam, kde to bylo celou dobu zaneseno v původních plánech, než se „někdo“ rozhodl změnit trasování (a „blbci“ – ach ta hrůza – jsou proti takové náhlé změně, když celou dobu byla předpokládána jiná varianta s jinou trasou).
Myslíte, že ten váš 1 000 000 cestujících potřebuje nutně jet právě přes Chlumec? Nebo by mu nevadilo, aby vlak jel v původní mnohem rychlejší trase?
Jestli v tunelu minou Chlumec tesneji nebo min tesne jim jedno je, jestli bude zastavka v Usti nebo v polich za Ustim uz cast z nich zajimat bude.
Rychlejsi trasa je samozrejme prijemnejsi (pokud nemine vasi zastavku) ale pokud je realne zaplatitelna jen ta o chlup pomalejsi diky (lepsi) moznosti vyuziti i pro nakladni dopravu, je i ta o neco pomalejsi varianta oproti soucasnymu stavu velkej skok k lepsimu. Maloco je v realnym svete cernobily, vetsina veci je o kompromisech a ignorovanim argumentu, ktery mluvej proti vami preferovane variante si v rozumne diskusi nijak nepomuzete, naopak.
Lidský životy a jejich kvalita se chvála bohu ještě penězi měřit nedá, byť se o to mnozí fachidioti z řad ekonomů usilovně snaží!
ono těch cestujících ve skutečnosti je mnohem více, ale ani tohle srovnání vám nedojde, s vámi se není o čem bavit
„Táto, děti, frčíme dnes autem do Drážďan za pár babek a bez jakýchkoli omezení!“, praví žena. „Kuš, babo“, praští otec rohodně do stolu, „miliony Čechů teď využívají vlakovou dopravu“. M. Hausenblas, náš velký vizionář a vůdce, by to tak chtěl!
I v Praze ve Stresovicich protestovali proti nove trati na Kladno, ktera ma vest az 70m hluboko… to je proste absolutne nepochopitelne, ja samozrejme chapu, ze s obcemi se ma jednat a mluvit, to je dulezite, veci se maji pripominkovat a resit, ale absolutne nechapu jak u staveb dalnic se vsichni tesi, a u staveb zeleznic se jakoby vsichni neceho boji, pricemz moderni trat je ticha, cista a rychlejsi… Jakoby lidi meli zazity jeste parni vlaky a diesely s tunami uhli a vozy se spalkovymi brzdami… Chapu trochu nakladni provoz, ktery muze vadit, ale v tunelu? Nebo za PHS? No… Číst vice »
On i tunel muze nadelat paseku, viz propady Stromovky pri stavbe Blanky. Takze v pripade slozityho podlozi je vyznamnej rozdil, jestli je jeho trasa primo pod domy (jako v puvodni Sprzel variante Stresovic, respektive spis Orechovky) nebo pod loukou mezi castmi mesta (Chlumec). U te trati na Kladno mela puvodne Sprzel tlacena varianta opravdu dost problemu (v mnoha mistech to zdaleka nebyla hloubka 70 metru, ale daleko min, v nestabilnim podlozi a primo pod domy, vcetne vodojemu hned na zacatku (kde by byla hloubka minimalni, max. par metru)). Navic je vedle vysoky kopec, takze vedeni vetsi hloubkou, pod mene domy… Číst vice »
Ale ten tunel nebude par metru pod povrchem, ale cca min. 20m, a mimo zastavbu, ve skale… Stromovka jsou naplaveniny, slovy lajka podmacena hlina…
Kterej? Ten u Chlumce ano (jak ostatně píšu v tom příspěvku, na kterej reagujete – teda co se týče toho, že bude mimo zástavbu, hloubku a podloží nevím). Ten pod Ořechovkou by nebyl (na začátku pod vodojemem na Brusce). Navíc v Chlumci je profil kopce takovej, že posun tunelu o kousek do strany by nic moc nevyřešil, naopak by ho přiblížil domům na jedné nebo druhé straně, u tratě na Kladno je profil kopce takovej, že i minimální posun do strany přinese umístění tunelu do větší hloubky, pod míň domů a dost možná i do stabilnější horniny, takže si tam… Číst vice »
Profil trati u chlumce tu nekdo daval v odkazu na dokumentaci, to mate pravdu, posum nic neresi… ten u chlumce se muzete podivat i na vrstevnice i na streetview, trat tam bude cca 20-70m hluboko, teren tam hodne stoupa…
Srovnavat to samozrejme nelze co se tyce stavebnich praci i terenu,…
Stromovka je naplavenina, zatopove uzemi Vltavy (razilo se tam tesne pod povrchem i tesne pod Vltavou, navic prodil tunelu byl jiny, takze se nerazilo TBM…
TBM ma tu vyhodu, ze i v narocnem terenu se da celkem dobre stavet vc. osteni…
Jako vetsina podhorskych svahu „trpi“ tzv creepovymi pohyby, nekde mm za rok nekde nekolik cm za rok. Chlumec ma slozite podlozi a domy zde ujizdeji. Po dokonceni vystavby se musela udelat masivni injektaz, ktera svah castecne zastavila, ale ne zcela. Vime co dovede svah udelat kdyz se nekde narusi, viz stavba D8. Rikat, ze 100m od vezaku nebude mit vliv na stabilitu ci zmenu podlozi neni spravna. Tunel dle soucasne ZUR je planovan na zapadni casti Stradova, pred Uncinem,kde VRT by pokracovala pres prumyslovou zonu dale k Chabarovicim ci Usti. Zajem na zmene koridoru ma dve priciny -> lukrativni pozemky… Číst vice »
Az 70m, ano nekde to je treba 15m, ale TBM tohle zvladne uplne v pohode, stejne se stavelo i metro A…
V případě dlouhodobých, koncepčních plánů s Vámi nelze nesouhlasit!
1 000 000 cestujících? V jaké pohádce že to je? Rád se přiučím, díky za tip!
Petici podepsalo jen 1400 lidí což je jen 32% z 4 320 obyvatel Chlumce. Doufám, že se Správa železnic nebude řídit menšinovým názorem.
Přičemž (jak už jsem zde psal) těch 4320 je včetně lidí ve věku 0 – 17 let, tzn. takových, kterým právně nepřísluší podepsat jakoukoliv petici.
nikde není psáno že podepisovali pouze obcane
Správa železnic naštěstí není orgánem oprávněným rozhodovat o právu občanů České Republiky
O tom, kde na českém území vyústí krušnohorský tunel rozhodne DB Netz a ne nějaký šašek z nějakého Chlumce (tolik citace jednoho nejmenovaného německého politika).
V tom se horce pletete, nemecka strana uz vi o tom,ze zde neni zadny obecny souhlas a oni nechteji byt tahani do nejakych negativnich diskuzi. Cast na ceske strane je pouze na nas. Oni budou stavet.a nejde jen o Chlumec, ale i o mesta a obce az do roudnicka. A pro vasi informaci do/z Usti se bude valit 150 nakladnich vlaku. Od Usti k Nemecku VRT nebude VRT, ale bezna zeleznice se sdruzenou dopravou. VRT ano, ale dle platneho uzemniho planu.
DB Netz nic takového rozhodovat nebude, to si musíme rozhodnout tady v ČR.
Akorát je z hlediska stavby tunelu jedno, kde vyústí, při té délce (a potřebných poloměrů) se to dá vyústění přiohnout (skoro) kamkoliv. Takže DB Netz se zdělí akorát souřadnice druhého portálu.
Šašek je tu někdo jiný, mistře! A o jednáních s německou stranou a zdejším schvalovacím procesu víte prd!
Ano podepsali nejspíš ti, jichž se to bezprostředně týká. Demokracie nemá být diktatura většiny.
No tak holt nebude nic a z ČR se definitivně stane balkán. Díky diktaturo menšiny!
jestli nechcete „diktaturu mensiny“, tak pokracujte s trasou dle ZUR a UP. Ty byly schvalene v roce 2017. Mate pocit, ze kdyz se prevede do koridoru 150 nakladnich vlaku (tak je koncipovan usek st.hranice/Usti), tak se Balkanem stane sever od Usti. Nejlepsi na vsem je, ze nejvice reci ma vzdy nekdo, koho se to vubec netyka. Co vidite spatneho na tom, kdyz vyuzijeme vsechny legalni kroky k dosazeni nasich cilu? Cesko bude tlacene Nemeckem do konecne varianty a SZ a KU si musi rozmyslet, zda radeji trasu schudnou dle soucasneho planu, ci trasu neprojednanou, cekajici tezkou cestu k realizaci.
A kdo je v tomhle případě tou většinou? Konkretizujte! …nebo snad píšete o nějakém abstraktním „většinovém zájmu“?
Jistě, má to být diktatura menšiny, že?
Máme snad angažovat i batolata, aby to bylo průkazné?!
Jestli má trať vést tunelem, tak se asi není o čem bavit. Na druhou stranu je dobře, že to město křičí dopředu, protože potom už se s ním nikdo bavit nebude.
Předpokládám, že režim žádné zdržování neumožní, aby se nebrzdilo spojení muslimského Berlína s muslimskou Vídní…..
Tunel bude az v miste, kde bude mozne razit tunel, jinak to bude otevreny vykop, ktery bude rozdelovat mesto a ohrozovat obyvatele Chlumce.
tunel y se razi i velmi blizko povrchu, napr. silnicni tunely jsou casto jen skrabnute pod povrchem…
Mmch., nechci se hadat, ale tunel je planovan na kote cca 210m.n.m., Chlumec u sidliste je uz na kote 250m.n.m., nechapu proc by nekdo hloubil u sidliste cca 50m vykop… to jde uz razit pomoci TBM…
Nejedná se o pouhý výkop výkop, ale o razicí štolu!
A, ta je pod zemi, urcite v tomto miste bude vhodne udelat pruzkumne male stoly kvuli geologii nez se pouzije razici stit…
Chování správy železnic připomíná chování komunistických pohlavárů v Číně a Severní Koreji. Zdá v České Republice pořad platí demokracie a práva občanů , či nikoliv , ukáže čas …. Mimochodem, jsou informace, že původní trasa u Milady překážela plánům určitých “ lepších “občanů si postavit hodnotné vily na břehu …..Že by se opakoval Habrovický rybník ???
Ano, SZ by se mela naucit komunikovat, meli by se ucit alespon od nemcu, kdyz s nimi spolupracuji…
Ajaj, úderka z rozvrtanky, která na svých webovkách systematicky maže jim nelahodící příspěvky, už se rozjela.
Tak abychom si to ujasnili. Je tady minimálně 10 let plánovaná trasa, která je zahrnuta v krajských zásadách územního rozvoje, a se kterou se dlouhodobě počítá jak na krajské úrovni, tak na úrovni obcí, kudy měla vést. Jenže pak se najednou někdo probudí a vymyslí novou, úplně NESMYSLNOU trasu. A ještě se pak diví, že proti ní celá řada obcí protestuje. To není žádné NIMBY, jak tady pár neználků neustále omílá, to je boj proti blbosti a aroganci. Fandím Chlumci a dalším obcím (zejména na Litoměřicku), které brojí ne proti VRT, ale proti téhle nesmyslné nové trase. Ať se všichni… Číst vice »
Na druhou stranu výrazně horší napojení Ústí tou původně plánovanou trasou rozhodně není argument, který by šlo jen tak pominout. A i z mapky na letácích pro petici je celkem zřejmé, že tvrzení o tom, že by jim nová trasa vedla přímo přes město, jsou celkem nadsazená, reálně by to vedlo kolem a v tunelu. Kdyby požadovali v rámci stavby vysázení lesa mezi portálem tunelu a městem, je možný, že by si pomohli i od hluku z I/13 a byli na tom z tohoto pohledu nakonec líp než dnes. Staveniště kus od města by tam pravda bylo, ale i zde… Číst vice »
Tunel…tunel bude,az nekdy 10 az 15 let po dokonceni. Jinak to bude otevreny siroky vykop, nez se bude mizne zavrtat do steny. Vite proc niva trasa? Par politiku chce kolem Milady rozprodat parcely na vystavbu a trat by se jim tam nehodila.
Evidentně si vymýšlíte.
Vraťte se domů do Ruska a řešte si svoje problémy. Máte jich víc než dost.
To je právě úplně čistokrevné NIMBY. Je jedno, že ta stávající trasa je horší, hlavně že se dotkne někoho jiného.
Existuje platny uzemni plan z roku 2018, kde VRT je jiz planovan. Za 3 roky zmenime UP ? UP neni trhaci kalendar. Obce dle tohoto zavazneho planu maji nastaven svuj rozvoj. Nejde jen o Chlumec, ale i istatni obce az na roudnicko.
Tenhle argument by platil jedině, že by s původně navrženou trasou měl někdo problém. Ale za těch 10-15 let, co se s původní trasou počítalo, jsem žádné protesty nebo petice nezaznamenal. A proč? Protože byla navržena mnohem smysluplněji, inteligentněji a s daleko menšími negativními dopady. Tahle hurá akce s naprosto nesmyslnou změnou trasy jinak než odporem obcí a občanů dopadnou nemohla. Proto je nutné zapomenout na fantasmagorie typu středohorský tunel a vést VRT v původní reálně navržené trase.
Karlos, Petr a další „dotčení“ z Chlumce: Původní územní rezerva byla nesmyslná čára v mapě, která nic neřešila a je zcela logické, že studie proveditelnosti ukázala, že ekonomicky se vyplatí pouze trasa vedoucí přes Ústí, žádná jiná. Už tím, jak stále argumentujete tím, že se mají respektovat dřívější trasy jen poukazujete na to, že vám o věcnou podstatu vůbec nejde a umíte se jen úřednicky či účelově ohánět „chceme trasu dle rezervy v ÚP“. Ukazuje se, že historickou chybou bylo před desítkami let dávat do územních rezerv trasy právě ty „nekonfliktní trasy“, u kterých ale bylo zřejmě již tehdy jasné,… Číst vice »
Nesmyslny argument. Nadrazi mimo usti napr v Chabarovicich by bylo vyhodnejsi pro cast Ustecanu nez v zasekanem centru. Zde jde hlavne o Miladu a lukrativni pozemky. Dle zadani se vzdy najde ta nejlepsi trasa. Nemci jsou jiz nervozni,netusili, ze nova trasa neni domluvena s dotcenymi. Nechteji byt spojovani s kontraverznim projektem
Za prvé: nejsem z Chlumce ani z okolí a mě osobně se VRT v jakékoliv variantě vůbec nedotkne. Tu studii proveditelnosti jsem hledal, ale nikde jsem ji nenašel, můžete na ni dát odkaz? Původní trasa měla mnohem vyšší smysl, byla rychlejší a hlavně „téměř“ bezkonfliktní. Jenže pak přišel jakýsi pan Hausenblas z Ústí a začal prosazovat tu novou nesmyslnou trasu se středohorským tunelem jen proto, aby byla zastávka v centru Ústí na místě dnešního nádraží Ústí n.L. západ. Jen pro info: terminál VRT Roudnice n.L. má být rovněž mimo město u dálnice D8 a protestují snad Roudničáci, že jim VRT… Číst vice »
Tady je odkaz na celou studii.
https://datashare.szdc.cz/index.php/s/ygfxDim1siuv78a?path=%2F
Pokud začnete po „brněnském vzoru“ odsouvat nádraží z Ústí někam do polí (tu přesněji do měsíční krajiny po rekultivaci…), přestane mít takové nádraží smysl, a s ním i celá trať. Ta trať se opravdu nemá stavět jen kvůli spojení Praha-Drážďany, to by bylo neekonomické. Každopádně na detaily včetně predikovaných počtů cestujících se můžete podívat uvnitř studie (v části prognóza).
Díky, ta studie je napsaná tak (včetně všech odhadů o počtu cestujících), aby ekonomicky vyšla, nic jiného se nedalo čekat. Zároveň ale vůbec neodpovídá na otázku, proč by varianta se středohorským tunelem měla být ekonomicky výhodnější než původně navržená trasa. Navíc termín dokončení středohorského tunelu je v této studii 2045. Pokud by VRT vedla v původní trase, tak by mohla být daleko dřív. Proč by to nemělo smysl? Proč by to bylo neekonomické? Terminál v centru Ústí je výhodný jen pro ty občany z Ústí, kteří bydlí v jeho docházkové vzdálenosti. Terminál poblíž D8 by byl výhodný jak pro desetitisíce… Číst vice »
Výborně, takže budeme dále podporovat indoviduální automobikovou dopravu namísto udržitelné VHD.
Vaše schémata myšlení jsou jak z roku 1970.
Ta vaše zas jak z roku 1950, když se sedlákům „v zájmu většiny“ znárodňovaly statky a pole. Jen si prostě myslím, že obce by měly mít v této věci konečné slovo, ne nějaký zaujatý úředník z MD nebo SŽ.
Kdyby měly mít obce konečné slovo, nepostaví se v této zemi nic, co svým významem přesahuje právě tu obec. Dálnice, železnice, produktovody, vedení vysokého napětí, elektrárny, spalovny,… Opravdu si myslíte, že se bez těchto věcí (byť umístěných v jiné obci v kraji, v ČR) vaše obec obejde? Myslím, že vaše smýšlení opravdu působí jako typický NIMBY.
Vtipné je i to srovnání „rozumná obec vs. zaujatý úředník“, není to ve skutečnosti spíš „laická obec vs. odborný expert MD/SŽ“? Kde by asi obce vzaly odborníky na VRT…
To není ani půl obce, dle údajů z posledního sčítání, tak proč to brát v potaz? V obecním referendu také musí přijít nadpoloviční většina obyvatel aby bylo platné.
Udělali by lépe, kdyby řešili stav těch zničených kapliček které tam mají, to je teprve ostuda.
Zase nějaké individuum, kterého se to nedotýká , proto má plnou pusu keců
Vážený chytráku, mě se to sice netýká, ale to neznamená, že na tuto situaci nemohu mít vlastní názor a už vůbec mi to nebere právo můj názor zde sdělit. Ovšem dovedu si tu situaci představit, sám mám v blízkosti domu silniční obchvat. My jsme žádné petice nepsali, smířili jsme se s tím a nakonec nám ta stavba ani nevadí. Nevím co máte pořád všichni za problém, pořád je lepší mít u domu silnici nebo železnici než třeba chemičku. Plnou pusu keců máte spíše vy a jestli jste opravdu obyvatel té obce, tak se opravdu radši postarejte o ty kapličky než… Číst vice »
Vaclave Pravdo, nemate Pravdu. Nejsme proti VRT, jen chceme jeji vedeni dle schvaleneho uzemniho planu z roku 2018. Mozna vas mrzi, ze jste sve zakonna prava nevyuzil,tak nezavidte, ze nekde jinde maji jeste zajem o sve okoli a jsou ochotni za sva prava bojkvat.
Diky, ze jste se shodil sam. Petice neni referendum. Mit vice podpisu pod petici proti nove planovanemu vedeni VRT nez pocet vsech odevzdanych hlasu v poslednich krajskych volbach je silny mandat. 1000 hlasu staci na povinnost tuto petici a jeji cile projednat na krajskem zastupitelstvu. Petici ze zakona obdrzi i jine statni a exekutivni organy. Vas pristup je mozny v Cine,ale stale doufam, ze ne u nas. Zmenu trasy tlaci nekdo, kdo chce vyuzit pozemky kolem Milady, kde by se VRT nehodilapro patricne zhodnoceni investice…
Kmotře Petře, z vás se vyklubalo pěkné kvítko. Mě vůbec nemrzí, že jsem nějaká svá práva nevyužil, kdyby mě to mrzelo tak brečím stejně jako vy, což není pravda.
Ten váš boj za okolí je přinejmenším úsměvný, k tomu ta konspirace o těch pozemcích, to už opravdu hraničí s bludy. Vám třeba těch 1400 lidí připadá jako silný mandát, ale ve finále jste jen malou silou. Projednat to musí tak či tak, to ovšem není záruka toho, že to pro ně bude priorita a budou kvůli tomu překopávat plány.
Snad tedy pravda a láska zvítězí nad vaší nenávistí.
A ještě dodatek, vy snad víte jak to chodí v Číně nebo jen plkáte? Číňan by si s vámi asi velkou hlavu nedělal.
Aeeeeeje, další placenej Hausenblasuv PRista! 😀
Napsal jsem reakci na tyto vaše bludy, ale místní admin vám zřejmě fandí a nezveřejnil to.
Tudíž jděte i s celým Chlumcem do háje a doufám, že vám tu VRT postaví rovnou u baráku.
Teď jste mu to nandal! Kolik Vám M. H. platí, vy internetovej hrdino?
Tahle republika nebyla ani schopná postavit naplánované (železniční) koridory a už by chtěli stavět nějakou další rychlodráhu? K smíchu tohleto!
Jak moc dělá stavba tunelu nepořádek? Je to horší než stavba tunelu metra D? Mám ho kousek za barákem (blíž než ty tunely na té mapce) a ničeho jsem si dosud nevšiml.
…ona trat tech Chlumec dokonce mine…
Nemine. Stradov, soucast obce Chlumec,je 600m od Chlumce. Touto prolukou by mela vest 6 kolejna trat. Tunel bude az tam, kde tunel bude zavrtan, ne tedy uz u silnice 13.
To bude tím, že stavba metra D byla potichu odložena.
A kdy? Jeřáb furt pracuje.
100m od panelovych domu, stojicich na nestabilnim podlozi bude siroky vykop, ktery rozdeli casti mesta Chlumec. Vykop na min 10 let, kde se bude vyvazet kopanina z tunelu a take nekde skladovat. Soucasna, platna trasa dle UP nevadi…plan je vystavet 6 kolejnou drahu, po ktere se bude denne valit 150 nakladnich a 40 osobnich vlaku. .stale podobne trase D?
Stavba stále podobná trase D. Tam se staví DESET METRŮ od obytných domů. A lidi tam normálně žijí.
Provoz stejně tak podobný. Sopupravy metra jsou stejně těžké a dělají stejný hluk jako vlaky. Jezdí každé 2,5 minuty.
Přijeďte se na Pankrác podívat.
Pan starosta se probudil, když kolem protestují, tak proč ne i on… VRTka sice půjde mezi Chlumcem a Stradovem pod zemí, ale každý hlas se hodí, že? a to je PRO!
Misto neznate a tvrdite, ze je technicky mozne mit vrtany tunel mezi Chlumcem a Stradovem. Diky za sebeprezentaci vasi neznalosti mistnich pomeru. Jsme pro VRT, sle ve sve schvalene trase. Nebo dnad take mate koupeny pozemek u Milady, kde by se vam VRT nelibila?
Sedlákům z Chlumce nezbývá než poděkovat. Každý chápe, že DOL je pitomost, ale u tohohle nemyslu si to hodně lidí ještě potřebuje uvědomit. Jsem rád za NIMBy, co to do té chvíle uvědomění zdrží.
Tak už víme na čem frčí SŽ youtube. com/watch?v=UeSFlY5vIjI To je fakt tak megatěžké pro ty úředníky pochopit že není možné bez konzultací měnit projekty a divit se že to lidé neberou? Pokud je roky nakreslené něco tak to není možné měnit jenom tak. Alternativa dva je že někdo to nakreslil, před lety se to změnilo a teď se zjišťuje že to jaksi není propsané všude kde má. Švejci pracující pod Kafkovým vedením ve Vogonské byrokracii… Byla by redakce s to zajistit nějaké mapy pro srovnání obou variant? Možná na to existuje nějaké jednoduché řešení jako postavit trať v tubusech,které… Číst vice »
Heh, poláci by nâs smázli jako malinu. Mají stovky zmodernizovaných tanků, my třicet, mají přes 40 moderních stíhaček, my 14, mají stovky dronů, my prd, mají 4x víc vojáků, zatímco u nás si každej hledí jen svýho pohodlí. Opravdu bych nechtěl, aby mi vládl magor Kaczinski s tím jeho předpotopním PiSem.
No, pokud mají 4x víc vojáků, tak si tam hledí pohodlí úplně stejně, protože mají taky 4x víc obyvatel.
Na rozdíl od nás jsou to nacionalisti. Turów nedají.
Presne tak. Vitr vane od pozemku kolem Milady…tam by VRT dostatecne nezhodnotila investice investoru. Proto ty tlaky na jinou trasu. Obetovat mesto Chlumec za 30 stribrnych.
Kdo hledá mapu, je tu níže od diskutéra Zdrasa. A z ní je vidět, že VRT středem Chlumce nepovede. Povede jeho okrajem a ještě v tunelu. Nejbližší vzdálenost zástavby je 400 m od ústí jednoho tunelu, kde trasa bude v zářezu, tudíž hluk nebude nijak významný, ve dne si troufám tvrdit, že zanikne v hluku sídliště… O ústí druhého tunelu se nemá cenu vůbec bavit – to je dál a bude „schováno“ za stavájící lesík, dokonce i za silnicí I. třídy. Zkusme hledat řešení, už teď je to pole mezi ústím prvního tunelu a zástavbou spíše louka, pojďme tu louku… Číst vice »
Proste vlak je strasnej dabel, lide se ho boji…
Me jeste zazila jedna vec, to se u Chlumce ma stavet 10 let? Za tu dobu lze postavit snat i 100km, kdyby se u Chumce stavelo 10 let, tak doba vystavby by byla 150 let…
Proste vlak je strasnej dabel, lide se ho boji. Co kdyby mu vybouchnul parní kotel.
Vy jste se mozna narodil v tendru parniho vlaku, ale ne kazdy je nadsen ze 150 nakladnich a 40 osobnich vlaku 100m od baraku. Stavba bude trvat vice jak 10let. Zadny vrtany tunel, ale siroky vykop. Nejsme proti VRT, jsme pro jeji vedeni dle platneho uzemniho planu z roku 2018.
….tak…kilometr tunelu asi trvá déle než kilometr prosté trati
Diky za vasi neznalost, zjednodusujete mi moji argumentaci. SZ planuji stavbu tunelu minimalne 10let, 26km za rok opravdu neprokopete…bude se kopat jednistranne. 150 nakladaku denne a ca 40 osobnich je ooravdu o strach. Nam staci hluk soucasne trate, ktera je vzdalena nekolik km.
Kdyz budu ted vam verit, tak jak vam pomuze tech 150 nakladaku denne co budou jezdit o jednu obec vedle a mozna i pres chumec?
Mj., ono to jde vozit i vlakem vite…?
Tak hlavně, té potenciální trati jsou z celého města nejblíže garáže a průmyslová zóna:-) Ústí tunelu má být někde okolo stávající silnice I/13 která sama o sobě znamená větší hlukovou zátěž, než ty vlaky.
Jasně, zase spousta keců od osoby, co nemá s Chlumcem nic společného . Rozumí tady někdo rozdílu nezastavěné a nezastavitelné území ? Pokud ne, obraťte se na stavební úřad města Chlumce. Správu železnic to asi ani nenapadlo.aspoň její tiskovou mluvčí určitě ne
A vy čekáte nějaký stavební rozvoj obytnou zástavbou tím směrem?
Nebude a davate spatne informace. Mezi panelaky na konci Chlumce a zastavbou Stradova je 600m. Kde vykouzlite tech 400m od zastavby? Tunel v teto casti by mizna byk, ale stavba v teto casti by nebyla vrtana, ale kopana zhora, tedy itevreny siroky prikop. Toto v soucasne schvalene trase neni problem. S VRT uzemni plan z roku 2018 pocita.
Nikoliv, byla by s nejvetsi pravdepodobnosti razena TBM… ja hloubenou stavbu je to masakr do takove hloubky a pak to znova zavazet, to mozna neni ani mozne technicky..
My tady horko těžko stavíme dálnice salámovou metodou o úsecích o typicky 5-10 km. Železnice se v drtivé většině modernizuje ve stávající stopě. Postavit najednou tak dlouhý úsek VRT mi přišlo vždy jako sci-fi v tomto státě. A salámová metoda u VRT je nepoužitelná.
On sallam je pouzitelny, jen to pak zprovoznite najednou..
A pak se budou všechny úseky až na jeden problematický úsek postaveny, takže ostatní úseky budou chátrat. Použití salámové metody jako u dálnic při stavbě VRT mi přijde jako nesmysl.
No, samozrejme, ze by to nebylo idealni, postavene by vas holt stalo nejakou udrzbu, ale uprime, na tom nema moc co chatrat, pokud to nebudete stavet 150 let…
Však to vidíme na tom našem slavném „koridoru“ Praha – Ostrava. Za 30 let není hotový a už opravujeme nejstarší modernizované úseky.
Použitelná je, jen ty fláky musí být trochu větší. Viz pilotní úseky a pak následné etapizace.
to ano… ale nejsem priznivcem te metody,…
To není věc něčího příznivectví, to je důsledek racionálního faktu, že disponibilní stavební kapacity nebudou nekonečně velké, o nutnosti rozložení financování do více let ani nemluvě
Jsem priznivcem toho, ze se trasa projedna, zakotvi u UP vcetne zmen v celem useku, a pak se klidne muze stavet po castech pokud to jde… Nejsem priznivcem staveni jen tam kde neni problem a pak uz nezbyva jina moznost nez to dostavet i tam kde ty problemy jsou…
Takže 1400 lidí dokázalo, že věří pochybným informacím o hluku a kdesi cosi. 1400 lidí nepoužívá mozek, nedokáže se informovat, nedokážou si zjistit informace u zdroje a věří lžím, které jim někdo přinese na stříbrném podnose. Z toho důvodu jsou referenda pro české občany nebezpečná, čekají, že někdo bude přemýšlet za ně.
Fakt je mi ze svých hloupých spoluobčanů špatně!
Já doufám, že budou silní a bojovat. Taky bych nechtěl vlaky pod oknem, tam kde před tím nebyly. Nech dráha táhne jinam.
Jenže ona jim VRT pod oknem nepovede, max 400 m od ústí tunelu, kde bude trať v zářezu…
Ale zajimave je, ze jak se postavi nove byty a domy u trati, tak je o ne zajem… Ale u tech co tam bydli, je to problem… 🙂
Já jsem měl možnost při nákupu domu vidět jeden vedle trati a jsem rád, že jsem ho nekoupil. Od rána do večera poslouchat pištící brzdy Regionovy fuj tajbl
Nojo, regionovy, ty jsou zrale do srotu… a uz dlouho jezdit nebudou, nevyplati se do nich davat ETCS…
Nebojte se, vytrváme!
Hádám, že kdyby vám z ničeho nic namalovali dálnici za domem, taky se vám to nebude líbit. (A ŘSD tak bohužel někdy postupuje).
To by se mi taky nelibilo, nedalo by se vetrat, prach a splodiny vsude, kontinualni hluk u ktereho jde o zdravi, v lete z rozpaleneho asfaltu sileny zapach…
Vlak mi kupodivu nevadi, bydlim v Praze a do cca 500m mam dva koridory… ani u znameho mi nevadilo, ze ma trat prakticky za okny…
Hádáš špatně.
Jenže v tom Chlumci bych musel mít zahradu nejmíň 440 metrů dlouhou aby mi ta trať vedla za domem. 🙂
Obyvatelstvo není blbé, jen je málo informované a vždy se najde někdo, kdo toho dokáže zneužít.
To se ale týká všeho. Strach je emoce daleko před rozumem. Jakmile některým z triků uspějete, budou vám lidi, kteří nejsou schopni sebezpytu úplně každého rozhodnutí, zobat z ruky.
Jasně, 1400 občanů, kterých se to bytostně týká, jsou debilové, a vy jste jediný chytrý. Tak mi teda řekněte alespoň jeden důvod, proč by obyvatelé Chlumce měli chtít, aby právě přes jejich obec vedla VRT. Jaká pozitiva jim to podle vás přinese?
Rychlejší spojení se zbytkem ČR.
Jasně, v Chlumci bude zastávka na znamení
Z Chlumce to je na nadrazi do Usti jak daleko? Pac z Usti pak to bude do Prahy 1/2hod. a do Brna napr. dalsi 1h, atp…
Další důvod proč nestavět terminál v centru Ústí, ale spíš na jeho okraji, protože pak by to bylo výhodné i pro obyvatelé ostatních měst a obcí, např. Teplic nebo právě Chlumce. Což znamená držet se původní trasy, tak jak byla celou dobu plánovaná a jak je zahrnutá v zásadách územního rozvoje Ústeckého kraje.
Jenze ten vlak bude z Usti pokracovat na Teplice, jen cast vlaku pujde na Drazdany… takze se obslouzi dve mesta primo… viz nedavno zde zverejnena mapka(i kdyz k ni mam vyhrady)… Tohle fakt nema byt letiste, ale zeleznicni trat, ktera ma obslouzit primo mesta v CR, aby byla pro vetsinu z nas pouzitelna…
Tak jestli bydlíte přímo v centru Ústí a jezdíte často vlakem, tak chápu že chcete tuhle „Hausenblasovu“ variantu. I tak je to ale trošku sobecké, když se tím zhorší kvalita života v mnoha obcích, které by touto variantou byly negativně dotčeny.
Nejsem jediný chytrý, přečti si komentáře. A na tu tvoji otázku už tady odpovědi taky jsou.
Sorry, přečetl jsem celou diskuzi a nic takového jsem nenašel.
Diky za vasi neznalost. Zjednodusujete argumentaci. Petice neni referendum. Podte nekdy mezi nas, tech 1400 lidi nevyuzivajicich mozek a vysvetlit nam po bolsevicku,co si musime prat. Nejsme Cina a stale zde plati zakony Ceska. Jo a nektere ty „dezinformace“ mame pitvrzene primo od odpovednych osob SZ. Ze vy mate pozemek u Milady a bojite se, ze prijdete o investici. Nejsme proti VRT, ale pro jeji vedeni dle platneho uzemniho planu z roku 2018.
Tohle většina zdejších do sebe zahleděných diskutujících, kteří tu situaci neznají a jen se prostě chtějí svézt rychlovlakem, nepochopí. 1400 lidí, kteří podepsali petici, ze 4500 obyvatel, je strašně moc. Je to jako by nějakou petici v Praze podepsalo 400.000 lidí. Taková petice prostě má váhu, ne že ne.
Taková petice má váhu takovou, aby bylo třeba o ní jednat. To se nejspíš i stane. Zdaleka to neznamená, že nemůže být totálně na vodě a argumenty jí předkládané nesmysly.
Ty tvoje spekulace mě fakt baví :-D. Já můžeš vůbec hádat, co jsem a co kde mám? 😀 Ty jsi přesně ten, o kterých jsem psal, tak díky, že ses sám přihlásil.
Nemám problém mezi vás jít, ale pochybuju, že byste pochopili, co se vám snažím říct. Protože mě zatlučete do země, aniž byste mě jako odborníka vyslechli.
Takových „odborníků“ je tady plné diskuzní fórum
To je tvůj pohled laika.
Tak mě napadlo, zda by nebylo lepší prestavět koridor Praha-Decin???? Postavili by se nadjezdy, udělali steny na nastupisti proti spadnutí….. a vlak by těch 250 jezdit mohl…
jakože trochu narovnat Vltavu a Labe? Tak ne že by to nešlo… 😀
Tak to zkuste na těch 250 namalovat…
Ono je problém to narovnat na 160.
Přestavět koridor Praha – Děčín na 250 km/h.
Vtip dne. 🙂
Dá se. Buď obřím stoupáním, nebo sérií tunelů. Nakonec vám vyjde VRT. 🙂
Asi tak.
Cvičně si to vyzkoušejte – pravítko a kružítko s minimálním poloměrem 2500m. Jsem zvědavý, kolik domů zbouráte a kolik tunelů navrhnete…
Proč změna trasy?
1. Vlivný vlastník pozemků s kontakty na MD nebo SŽ, úmysl střelit to státu na VRT, protože mají problematické využití.
2. Vlivný vlastník pozemků s kontakty na MD nebo SŽ, úmysl pozemky využít na lukrativní akci a plány mu kazí blízkost VRT.
3. Vedení trasy místy, kde je větší pracnost výstavby a tím i větší cena výstavby.
Možnost kombinace všech tří důvodů je taky reálná. Stačí hledat, kdo na jaké variantě získá ( nemyslím stát, ale pijavice přisáte na státním cecku ), stačí najít cestu peněz, ta vám ukáže kdo za tím stojí.
Nic z toho není pravda. Návrh trasy (ještě není nic schváleno) na základě přání Ústí nad Labem, které původní trasa prostě míjela. Proto byla jmenována komise z řad dotčených obcí a z kraje, která trasu určí. Nebude jí na sílu určovat SŽ nebo MD ale volení zástupci občanů. Mají jenom dvě možnosti – mimo ústí (původní trasa)- a s tím nesouhlasí krajské město a kraj. Nebo přes Ústí, a pak s tím nesouhlasí všichni ti, kterých se to předtím netýkalo. Babo raď.
Předně se nabízí otázka, proč už to původně plánované (a do územních plánů zakreslené) trasování nevedlo okolo Ústí (přičemž nyní tedy změna do – byť logičtějšího – nového trasování znamená – také logický – protest těch obcí, které tím mají být dotčeny „neplánovaně“).
Já bych řekl, že původní trasování mimo ústí bylo z pera nějakých snílků (bez nákladní dopravy), kteří nepočítaly s nějakým reálným využitím a reálnou ekonomikou.
Predevsim, to vzniklo uz v 90 letech, kde se pocitalo s velkym utlumem zeleznice a VRT vlaky nemeli takovy vykon, pocitalo se jen se spojenim Prahy s Nemeckem a obecne mezinarni dopravou…
Dnes je nesmysl tahat VRT mimo krajska mesta, naopak vice ji vyuzit pro vnitrostatni dopravu…
Za chybu povazuji i severni trasu Praha-Brno, ktera nijak nepomuze 4. koridory na jih zeme…
Protože se cílila na rychlost spojení Praha – Drážďany. 320 km/h až k ústí tunelu
Tohle přetrasování přes Litoměřice zpomalí trať značně.
Bez nákladní dopravy nevycházejí jenom tunely – Krušnohorský i středohorský. V první – rychlejší- variantě žádný středohorský tunel nebyl.
Vazne? a Videl jste nakresy, tam jsou v puvodni variante dva tunely pres stredohori…
Co je na tom „logičtějšího“?? Ta nově v něčí hlavě vydedukovaná trasa s dvojím přemostěním Labe je naopak naprosto nelogická. Právě proto proti ní obce a občané protestují, ne proto, že je logická.
Tu trasu si prosazuje Ústí/L., protože chtějí mít stanici VRT v centru, ne za městem u D8.
Logická je skutečnost napojení krajského města Ústí nad Labem, Litoměřic, Lovosic a hlavně pravobřežní železniční tratě. Takže dálkové nákladní vlaky nebudou zabírat tolik potřebnou kapacitu na stávajících tratích a výrazně se tak eliminuje z nich vznikající hluk, který v údolí Labe velmi rezonuje. Samozřejmě se zlepší dopravní obslužnost osobní železniční dopravou co se kapacity a času týče. Rychlejší a plynulejší osobní doprava může přinést zhuštění taktové regionální i dálkové dopravy. Dálková nákladní doprava potřebuje tuto stavbu v podobě přes Středohoří a Krušnohorský tunel. Průmysl by rád dopravoval své zboží po železnici ale bohužel již není kudy. Chybí kapacita. Takže se… Číst vice »
Ten provoz nákladních vlaků na trati 072 je dnes mnohem nižší, než býval před 20-30 lety. Takže zkazky o tom, že je právě tato trať přetížená, jsou holý nesmysl. Osobáky jezdí v taktu 2 hodiny, takže ty rozhodně kapacitu trati nezabírají. Údolí dolního Labe je jediné místo v republice, kde souběžně vedou 2 elektrifikované dvoukolejné tratě, nikde jinde taková kapacita není.
Jedině vyústit tunel u Neštěmic, napojit na stávající trať, poté tunel pod středohořím směr Lovosice.
Tady je zase problém průjezdnost pro náklady. Jediná pomoc by byla propojka na pravobřežku.
Zapomněl jste na vlivného vlastníka nemovitosti, který si výhodně zakoupil pozemek pro stavbu RD a následně zjistil, že v územním plánu je dálniční obchvat Prahy… teda VRT, ale princip je stejný.
To je jen typický diskusní blábol, nebo by k tomu byl i nějaký zdroj?
Ctihodný pan starosta byl měl obecenstvu sdělit, odkud má informaci o tom, že po VRT určené jen pro osobní dopravu pojedou nákladní vlaky ….
Možná si to přečetl např. tady https://www.lidovky.cz/byznys/cesko-a-sasko-planuji-vysokorychlostni-trat-z-prahy-do-drazdan-povede-pod-krusnymi-horami.A160429_175013_ln-doprava_ele.
Ostatně, není náhodou, že úsek Ústí n/L. – Dresden je brán jako konvenční trať (i proto s rychlostí „jen“ 200 km/h) – aby tam byly nákladní vlaky přesměrovány z údolí Labe, které je též kapacitně problematické (zejména na německé straně) a znamená hlukovou zátěž v zastavěném území.
Plus také platí, že čistě osobková přeshraniční VRTka by vyšla v ekonomickém hodnocení dost slabě.
Úsek Ústí – Dresden má být postaven v návrhové kategorii M230, což je trať pro Vmax = 230 km/h pro smíšený provoz, bez určení počtu kolejí a současně to má být novostavba, čili definici VRT – což je v případě novostavby V = 250 km/h a vyšší (= NBS) resp. cca. V = 200 km/h u rekonstruované tratě (= ABS, viz typicky Berlín – Hamburg) – to nesplňuje a je to konvenční železnice. To jestli se tam pojede 230,200 nebo 160 km/h bych neřešil, to je čistě provozní záležitost, která na tu kategorii tratě nemá žádný vliv – naopak, když… Číst vice »
Myslím si, že by klidně trať (tady konkrétně 25 km tunel) měla být trasovaná a stavěná (bezpečnost, průřez tunelu) na 250 km/h. To že máme v legislativě
že VRT je trať nad 200 se dá změnit relativně snadno na jinou hodnotu, ale tady se tunel po prokopání nebude dát změnit hóóódně dlouho. A pak kolik se tam bude jezdit je jen otázka optimalizace grafikonu, aby se toho tam vešlo co „nejvíce“.
Krušnohorský tunel vyšel hlavně díky nákladu, to že tam bude jezdit se vědělo hned od začátku
Protože v basis tunelu jezdit budou. Ekonomicky vychází jen a pouze díky nákladní dopravě.
No u takto dlouhych tunelu je i zbytecne vubec uvazovat o ciste osobni doprave, ne bo ciste nakladni, na to je ten tunel fakt dost dlouhy, tak je vhodne obe vrstvy zkombinovat…
A to je taky problem poslat nejaku dedinu aj s ich peticiou (s poctom podpisov ekvivalentnym poctu pasazierov na hotovej VRT za jeden-dva dni) tam, kde slnko nesvieti?
V Severní Koreji to problém není.
Ano je to problém. Dneska není politicky průchodné vystěhovat 5000 lidí jen kvůli tomu, že někomu „zkřížila“ obec plány, když je on změnil. Bylo by přinejmenším vhodné brát ohled na to, že Chlumec je Chlumcem nějakých tisíc roků.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Chlumec_(okres_%C3%9Ast%C3%AD_nad_Labem)
Ale chapeme, ze tu sa nejde nic stahovat a dokonca sa do intravilanu obce ani nezasiahne, vsak? No pokial nie je „politicky priechodne“ postavit ani medzinarodny zeleznicny, ktory sa k zastavbe dostane najblizsie na nejakych styristo metrov, a len kvoli skreku par ludi zblbnutych manipulacnymi letakmi, tak to teda prajem s vystavbou akejkolvek infrastruktury do buducna vela stastia.
No, kazdopadne at jsou lide jakykoliv, tak je treba o tom mluvit a jednat, opravdu nejsme v totalite, … Spise mi nektere argumentace prijdou az nesmyslne, pokud se ma v zemi neco stavet, je treba aby to lide chapali a argumentovali vecne a vice se zajimali o danou vec… u nas vecny problem je v tom, ze diky nedostatecne komunikaci a neochote lidi pristupovat na kompromisy nebo se zajimat a snazit se veci resit je obecne nizka,… Pak u nas vznika i paradox, ze u stare hlucne trati bydli lide a pri jeji modernizaci, kdy je trat vyrazne tissi se… Číst vice »
Na Slovensku je takový postup běžná praxe?
,,Kromě těžké techniky by museli místní snášet i hluk a stovky dělníků, a to nejméně po dobu deseti let.“
No určitě budou jeden krátký úsek stavět deset let…
Ale tak počítejme, že u ústí tunelu bude zařízení staveniště docela dlouho ale těch 10 let se mi taky zdá dlouho.
Čili územní plány dosud počítaly s jiným trasováním, než s jakým přišlo MD nyní. Už to samo o sobě znamená prodloužení všech lhůt (změny všech plánů atd.). Ale v očích některých za to zdržení nebude moci ten, který najednou přišel s jinou variantou, ale ti, kdo proti té variantě protestují. P. S. Je to jenom pár let zpátky, co se tvrdilo, že trať z Prahy do Drážďan „musí“ být hotova do roku 2030, mj. že takový je závazek vůči EU. A najednou se to začne celé stavět až v roce 2027? Tzn. kolikaletý skluz v dokončení nad rámec roku 2030?… Číst vice »
Vinou těch, kteří najednou z ničeho nic přišli s tou novou, nesmyslnou trasou. Každý průměrně inteligentní člověk musel počítat s tím, že to vyvolá nevoli obcí a jejich občanů, přes které nikdy žádná nová trať vést neměla, a najednou jim tam běhají geometři po návsi. A každá taková nevole odsouvá stavbu o mnoho let. Proto jediná varianta je držet se původní trasy po levém břehu Labe.
Mají lepší argument, než NIMBY?
Ne?
Pak jim dát komenzace za újmu a je to.
(neřeším teď, kudy je trasování VRT nejlepší. To nevím a místní situaci neznám. Ale děsně mne štve přístup, kdy plán jakékoliv liniové stavby se tlačí na sílu, ozvou se místní NIMBYsté kterým stačilo dopředu v klidu vše vysvětlit, ani jedna strana neustoupí, a celá stavba jde na 10 či 20 let doháje)
Pan magistr si vygooglil, co znamena nimby, tak nam to za tepla dal vedet rovnou dvakrat v jednom slintu. Diky moc 😍
Tak není sám na zdejších diskuzních fórech, různá individua tenhle akronym opakují jak kafemlejnek, protože jim to asi připadá děsně cool.
No, pokud na jedné straně nadávají na zácpy a chtějí, aby „se s tím něco udělalo“, ale na druhé straně nechtějí optimalizovaný dopravní systém, který se bude ale zrovna stavět i u nich, je to klasické „yes, but Not In My BackYard“.
Pokud mají odpor k dopravě celkově, o NIMBY nejde.
Jak už několik lidí psalo, udělat mapku není tak složité, určitě lepší, než aby si to každý čtenář hledal sám.
VRT prochází tak skrz obec, že ve vzdálenosti cca 0,5 km od prvních domů vchází do tunelu a dál pokračuje tunelem.
Plán VRT:
http://stradov.net/img/Screenshot_20210324-165313_Office.jpg
Letecké z mapy.cz, vyznačený úsek je v tunelu, ten tunel začíná na té 13
https://mapy.cz/s/kuloceruja
Na výstavbu VRT stejně nebudou peníze.
Klidně můžou být, z toho evropského fondu by bylo peněz.. Stačilo by je rozumně alokovat rozumnou vládou.
Diky teto vlade nebudou mozna ani na duchody, ale obecne by se to dalo ufinancovat i z narodnich zdroju, rozpocet MD je pomerne slusny a pri delce vystavby to vychazi na 20-50mld. rocne, podle toho, jak rychle chceme dostat zeleznici na evropskou zapadni uroven…
Uměl bych si predstavit, že to postaví soukromnik.
Soukromé stavební firmy to skutečně postaví ale za státní peníze.
Konkrétně úsek Heidenau -(tunel)- Ústí bude pod taktovkou DB Netz a za Německé peníze.
Proto taky bude tento konkrétní úsek vybaven dle Němců. Tedy PZB + ETCS.
Němci poté pošlou do Prahy fakturu na zaplacení podílu.
Je to smutne, ale diky bohu, moc zkusenosti s takovymi tunely nemame, jen je skoda, ze se u toho neochomejta nejaka ceska stavebni firma,… (ale jaka ze?)
Už psal někdo do Německa, že tu stavbu tunelu opravdu nemají začínat? Nepřijde mi to vhodné je takhle tahat za fusekle. Vždyť oni opravdu věří tomu, že tu chceme něco stavět.
Ještě že je to takto jednostranné, že – viz např. tratě z Chebu do Německa či z Plzně do Německa. 🙂
A mapka by nebyla. Takhle to může zbytečně vyvolat rozporuplné reakce a spoustu lichých komentářů a úvah, protože se nebude vědět, kudy to vlastně povede… A bude se někdy dát k článkům zde uvedeným přiložit nějaký soubor i od diskutujících? Např. fotka, mapka a tak? To je si myslím dost velká nevýhoda tohoto webu, že to nejde…
To je špatná úvaha. Pokud mám neúplné informace, nemůžu a nemám pak na čem postavit svůj názor. Takže rozporuplné reakce to vyvolá u hloupých lidí.
Mapu nebrat. To by pak ještě lidi viděli, že to nejde prostředkem vesnice a ještě je to v tunelu a celá agitace by byla v háji.
VRT je strategická stavba evropského významu, význam nějakého Chlumce je proti ní zanedbatelný. Z toho vyplývá, že na Chlumec by neměl být brán zřetel.
Přičemž nikde není psáno, že taková „evropsky strategická“ stavba musí přes „nějaký Chlumec“ (tím více když je fakt jen „nějaký“) vést.
To je tak, když je všechno řízeno centrálně z jednoho místa a těm, co se jich to netýká, je to úplně ale úplně jedno.
To vypadá, jako by se rozhodovalo zda přesunout VRT nebo Chlumec.
Na Chlumec by měl být brán zřetel, ale ne na nesmyslné argumenty pana starosty. Když čtu jeho argumenty, tak evidentně moc vysoké IQ nemá.
Blbost, na argumenty obcí ležících na trase musí být brán zřetel. Samozřejmě pokud jde o argumenty oprávněné, což tady nevypadá.
Nejste vy volič KSČM nebo Pirátů? Nikdo jiný by takový bolševismus napsat nemohl.
Sorry, ale tohle píšou krkmě komunistů spíš voliči SPD, ODS a ANO.
Digitální komunisti (piráti) jsou pořád jen komunisti, i když v moderním hávu s dredama
Chtělo by to pro změnu sepsat nějakou petici na podporu VRT.
Ale podepsaní občané nejsou proti VRT jako takové – jen proti jejímu trasování přímo skrz Chlumec (což se jim vůbec nedivím).
No ona ani přímo skrz Chlumec trasovaná není. I na plakátku k té petici je v mapce vidět, že se zanořuje do tunelu na louce před Chlumcem v celkem dostatečný vzdálenosti.
Hm, takže vrtání tunelů v blízkosti zástavby = eventuální hluk z výstavby (= ražení tunelu) na vcelku dlouhou dobu.
Půl kilometru od prvního baráku a navíc v hlubokém zářezu. Hluk výstavby tunelu je blbost.
Bydlel jsem vzdušnou čarou 1 km od vrtulníkové základny. Já ti vím co je rachot.
Bydlel jsem primo nad tunelem Blanky, kdyz ji razili. Zadneho hluku ani prachu jsem si nevsiml.
Někudy VRT vést musí. Když nepovede blízku Chlumce, povede blízko sousední vesnice. V Česku je vždycky nějaká vesnice „blízko“..
Mají lepší argument, než pouhé NIMBY?
Např. argument dlouhodobě platné jiné varianty, zanesené v územních plánech.
A ta stará varianta prochází nějakou pustinou, kde se nikoho nedotkne? Ne. Dotkne se akorát někoho jiného. Takže jsme opět zpátky u NIMBY.