Přijde mi docela nefér, že na jednom místě vyroste lávka spojující dvě části města a město za ní nezaplatí téměř nic (Pardubice) a tady si město musí lávku financovat samo a ještě platit peníze za výluky.
Jan Dlasek
1 rok
Může mi někdo vysvětlit nesmysl s názvem „antisprejerský nátěr“ – to budou ty sprejeři utíkat rychle pryč od lávky, anebo…?
Nejsem z Chebu, ale koukám na mapu a 43 kolejí může lávka překlenovat pouze v případě, že je vedena přesně nad prostorem odstavných kolejí u točny. Je lávka tedy v tomto místě? Z fotek to nepoznám, kdo místní odpoví? 🙂
Byl jsem se tam podívat. Asi město nespolupracovalo s železnicí, protože tam nejsou schody objektům, kde sídlí hasiči a ČD Cargo a také k depu. Jejich pracovníci, když půjdou na vlak, budou poskakovat v kolejišti. Pěkná stavba, která se úplně nepovedla.
Počkat, Cargo a hasiči mají jediný přístup z kolejiště? Vidím tam Hračkářskou ulici.
Krom toho už jiní napsali, že to jsou neveřejné prostory. Kdybych chtěl něco vypíchnout, tak že z té lávky není přímý přístup na perony.
Hračkářská ulice je podle mapy směrem k městu. Zde se jedná o železničáře, kteří přijedou vlakem. A zákaztníky. V tomto měla železnice s městem spolupracovat lépe, protože na staré lávce schody byly. Jedině, že by použili pravazové žebříky.
Myslím si, že kdyby si město nevymýšlelo takovou betonovou (byť hezkou) konstrukci, tak železná i s použitím vrtulníku na usazování by vyšla na výlukách daleko levněji… Ale co, je to rozhodnutí města, že?
Na potřebě výluk nic nezmění způsob stavby. Jakmile něco stavíte nad kolejemi a hrozí riziko pádu břemene, provoz se prostě musí zastavit. Navíc mi vrtulník přijde z tohoto hlediska daleko nebezpečnější.
Město nemá vlastního odborníka na mostní konstrukce. Proto si najmuli externistu, který doporučil právě tuto technologii (betonová lávka) stavby. Proč, to již dohledat neumím.
Přijde mi docela nefér, že na jednom místě vyroste lávka spojující dvě části města a město za ní nezaplatí téměř nic (Pardubice) a tady si město musí lávku financovat samo a ještě platit peníze za výluky.
Může mi někdo vysvětlit nesmysl s názvem „antisprejerský nátěr“ – to budou ty sprejeři utíkat rychle pryč od lávky, anebo…?
… to jde lépe smývat.
Nestačil by přejezd?
Nejsem z Chebu, ale koukám na mapu a 43 kolejí může lávka překlenovat pouze v případě, že je vedena přesně nad prostorem odstavných kolejí u točny. Je lávka tedy v tomto místě? Z fotek to nepoznám, kdo místní odpoví? 🙂
Ano, lávka vede těsně u točny místem původní lávky. Jsem přímo z Chebu.
Děkuji za info.
Třeba bude ten antisprejerský nátěr v Chebu fungovat líp než ten použitý na antivandalských čekárnách ze ŽPSV.
Vypadá to dobře.
Až na tu cenu
Byl jsem se tam podívat. Asi město nespolupracovalo s železnicí, protože tam nejsou schody objektům, kde sídlí hasiči a ČD Cargo a také k depu. Jejich pracovníci, když půjdou na vlak, budou poskakovat v kolejišti. Pěkná stavba, která se úplně nepovedla.
Spolupracovalo docela fest. Lávka je pro obecenstvo, nikoliv zaměstnance…
Veřejnost nemá k hasičům a Cargu co lézt..
Počkat, Cargo a hasiči mají jediný přístup z kolejiště? Vidím tam Hračkářskou ulici.
Krom toho už jiní napsali, že to jsou neveřejné prostory. Kdybych chtěl něco vypíchnout, tak že z té lávky není přímý přístup na perony.
Hračkářská ulice je podle mapy směrem k městu. Zde se jedná o železničáře, kteří přijedou vlakem. A zákaztníky. V tomto měla železnice s městem spolupracovat lépe, protože na staré lávce schody byly. Jedině, že by použili pravazové žebříky.
Správa že železnic z důvodu bezpečnosti (zamezení přístupu veřejnosti) preferovala právě toto řešení bez schodů na území železniční stanice.
250 M za lávku do části města, kde žije dohromady tak pár set obyvatel? To jsou v tom Chebu hodně velkorysí.
Jj, vy tam nebydlíte, že? Kdyby bylo podle vás mnohde by byly dodnes přívozy a to kdo ví jestli.
Nebo přejezd přes 43 kolejí….
43koleji?tolik nemají ani v krajských městech.zajimavé.
Asi tam ještě nedorazila revitalizace.
Teď jsem na mapě napočítal 48 kolejí ve stanici Hradec Králové 💁♂️
Udělal jsem řez přes Ostrava-Hln na mapě a vyšlo mi přesně 80, ale v jednom místě jsem se zasekl, tak to možná není úplně přesné.
řez: https://ibb.co/HXcV147
V městečku u nádraží určitě budou mít ještě víc.
Když nevíš o co jde nemluv
Myslím si, že kdyby si město nevymýšlelo takovou betonovou (byť hezkou) konstrukci, tak železná i s použitím vrtulníku na usazování by vyšla na výlukách daleko levněji… Ale co, je to rozhodnutí města, že?
A celkovými náklady by taky vyšla levněji?
Na 99,99% ano.
Máte proto nějaký podklad nebo jen pocit?
Ještě najít vrtulník, který unese celé příhradové pole. Chinook?
Poté si uvědomit, že provoz pod zavěšeným břemenem je hazard…
Vy jste mi taky asi hazard, co? 😀
Na potřebě výluk nic nezmění způsob stavby. Jakmile něco stavíte nad kolejemi a hrozí riziko pádu břemene, provoz se prostě musí zastavit. Navíc mi vrtulník přijde z tohoto hlediska daleko nebezpečnější.
Jak to, že nezmění? Přeci je rozdíl mezi stavbou za pomoci postupného výsuvu a stavbou, kdy hotové díly mostní konstrukce usazuji vrtulníkem, ne?
Město nemá vlastního odborníka na mostní konstrukce. Proto si najmuli externistu, který doporučil právě tuto technologii (betonová lávka) stavby. Proč, to již dohledat neumím.