Cheb otevírá druhou nejdelší lávku v zemi. Překlenula 43 kolejí, dostala antisprejerský nátěr

Nová lávka v Chebu. Foto: Město ChebNová lávka v Chebu. Foto: Město Cheb

Jde o nejdelší lávku v Česku pro cyklisty.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zkep

Přijde mi docela nefér, že na jednom místě vyroste lávka spojující dvě části města a město za ní nezaplatí téměř nic (Pardubice) a tady si město musí lávku financovat samo a ještě platit peníze za výluky.

Jan Dlasek

Může mi někdo vysvětlit nesmysl s názvem „antisprejerský nátěr“ – to budou ty sprejeři utíkat rychle pryč od lávky, anebo…?

thebearspook

… to jde lépe smývat.

Tomáš

Nestačil by přejezd?

Nemel

Nejsem z Chebu, ale koukám na mapu a 43 kolejí může lávka překlenovat pouze v případě, že je vedena přesně nad prostorem odstavných kolejí u točny. Je lávka tedy v tomto místě? Z fotek to nepoznám, kdo místní odpoví? 🙂

Moriarty

Ano, lávka vede těsně u točny místem původní lávky. Jsem přímo z Chebu.

Nemel

Děkuji za info.

hank

Třeba bude ten antisprejerský nátěr v Chebu fungovat líp než ten použitý na antivandalských čekárnách ze ŽPSV.

vagonář

Vypadá to dobře.

Tomáš

Až na tu cenu

král j

Byl jsem se tam podívat. Asi město nespolupracovalo s železnicí, protože tam nejsou schody objektům, kde sídlí hasiči a ČD Cargo a také k depu. Jejich pracovníci, když půjdou na vlak, budou poskakovat v kolejišti. Pěkná stavba, která se úplně nepovedla.

Jiří Melich

Spolupracovalo docela fest. Lávka je pro obecenstvo, nikoliv zaměstnance…

PvvS

Veřejnost nemá k hasičům a Cargu co lézt..

Jiří Kocurek

Počkat, Cargo a hasiči mají jediný přístup z kolejiště? Vidím tam Hračkářskou ulici.
Krom toho už jiní napsali, že to jsou neveřejné prostory. Kdybych chtěl něco vypíchnout, tak že z té lávky není přímý přístup na perony.

král j

Hračkářská ulice je podle mapy směrem k městu. Zde se jedná o železničáře, kteří přijedou vlakem. A zákaztníky. V tomto měla železnice s městem spolupracovat lépe, protože na staré lávce schody byly. Jedině, že by použili pravazové žebříky.

LiborV

Správa že železnic z důvodu bezpečnosti (zamezení přístupu veřejnosti) preferovala právě toto řešení bez schodů na území železniční stanice.

Gejza

250 M za lávku do části města, kde žije dohromady tak pár set obyvatel? To jsou v tom Chebu hodně velkorysí.

M19

Jj, vy tam nebydlíte, že? Kdyby bylo podle vás mnohde by byly dodnes přívozy a to kdo ví jestli.

Pája

Nebo přejezd přes 43 kolejí….

Martin 13

43koleji?tolik nemají ani v krajských městech.zajimavé.

vasek.beroun

Asi tam ještě nedorazila revitalizace.

Nemel

Teď jsem na mapě napočítal 48 kolejí ve stanici Hradec Králové 💁‍♂️

asdasdfsdfasd

Udělal jsem řez přes Ostrava-Hln na mapě a vyšlo mi přesně 80, ale v jednom místě jsem se zasekl, tak to možná není úplně přesné.

řez: https://ibb.co/HXcV147

asdasdfsdfasd

V městečku u nádraží určitě budou mít ještě víc.

Marty

Když nevíš o co jde nemluv

Jiří Melich

Myslím si, že kdyby si město nevymýšlelo takovou betonovou (byť hezkou) konstrukci, tak železná i s použitím vrtulníku na usazování by vyšla na výlukách daleko levněji… Ale co, je to rozhodnutí města, že?

Kubrt

A celkovými náklady by taky vyšla levněji?

Jiří Melich

Na 99,99% ano.

M19

Máte proto nějaký podklad nebo jen pocit?

Jiří Kocurek

Ještě najít vrtulník, který unese celé příhradové pole. Chinook?
Poté si uvědomit, že provoz pod zavěšeným břemenem je hazard…

Jiří Melich

Vy jste mi taky asi hazard, co? 😀

Martin Grill

Na potřebě výluk nic nezmění způsob stavby. Jakmile něco stavíte nad kolejemi a hrozí riziko pádu břemene, provoz se prostě musí zastavit. Navíc mi vrtulník přijde z tohoto hlediska daleko nebezpečnější.

Jiří Melich

Jak to, že nezmění? Přeci je rozdíl mezi stavbou za pomoci postupného výsuvu a stavbou, kdy hotové díly mostní konstrukce usazuji vrtulníkem, ne?

LiborV

Město nemá vlastního odborníka na mostní konstrukce. Proto si najmuli externistu, který doporučil právě tuto technologii (betonová lávka) stavby. Proč, to již dohledat neumím.