Cheb bude mít v září nová nástupiště, příští rok začne oprava výpravní budovy

Nádraží Cheb. Pramen: MDČRNádraží Cheb. Pramen: MDČR

V Chebu se po třech letech završuje kompletní modernizace kolejiště a nástupišť, hotovo má být v září. Oznámil to ministr

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.K.

Odkud kam půjde projet 80 – od Plzně na Vary, nebo k více peronům od Plzně?

Štěpán

Číslování kolejí v Chebu je fakt nepřehledné. Na jedné straně původního 3.nástupiště je kolej 5, na druhé straně kolej 8, koleje 6 a 7 jsou kusé. Proč nemohou být očíslována i nástupiště? A koleje podle jejich skutečných čísel s jasným vyznačením, která kolej má které číslo? Jediné, co chválím, je rozdělení na sektory, i když nevím, jestli zrovna na tomto nepříliš velkém nádraží to má smysl…

Honza Vrba

Je to stejně zajímavé, že ač je ČR nástupnickým státem monarchie, tak například číslování výhybek máme německé a ne rakouské, naopak číslování kolejí (sudé vpravo, liché vlevo), stavědel zůstalo rakouské. Jaký vliv měl Protektorát těžko říct, neboť Rakousko na tom bylo v té době stejně. Co je dále českým (a slovenským) specifikem je označování elektromechanického ZZ za elektromechanické, když všude okolo (PL, A, D) je tento název vyhrazen pro u nás skoro nerozšířenou elktrodynamiku, nase elektromechanika je v těchto zemích označována za pouhou mechaniku. Chápu tedy správně, že v Chebu je uplatněn (pro cestujici) německý systém (tam i služební), kdy… Číst vice »

Pezos

V podstatě ano, ale místo kolejí se číslují nástupní hrany. Průběžné koleje bez nástupní hrany se „přeskočí“.

J U

a o propadlém podchodu ani Ň…

LiborV

Přestupování v Chebu bude nyní o dost příjemnější. Číslování podle kolejí jedna za druhou (ne železničářsky), nikoliv podle nástupišť je něco na co jsem zvyklý ze zahraničí a nemám s tím problém. Za pozitivní vidím instalaci výtahů na nástupiště.

David

Já s tím také problém nemám ale bohužel to není případ tohoto číslování v Chebu.

Kamui

Jenže to provedené je příšerné. Kaštanstvu fakt nemusí dojít, že tabulky D4 a 3D obsahují stejný typ informace. Přitom by stačilo to psát třeba jako „4 – D“, nebo „4 / D“ nebo „4D“ kde D by bylo psáno horním indexem. Tohle je děs.

F. K.

Pachatel byl upozorňován, nicméně šotouše zastaví jen smrt.

Urban Transport Lover

Hodně to tam prokouklo – nová nástupiště v normě 550 mm nad temenem kolejnice, zastřešení nástupišt s mnohem lepším designem, výtahy, opravený podchod, opravené přednádraží s novým (ale už stárnoucím) autobusovým terminálem, odkud je pěší zóna plná „opálené omladiny“ až na pusté náměstí.
Jak to bude s tím kolejištěm pro odstavené nákladní vlaky??
To se nechá jak to bylo?? (Berounský model?)
Ještě opravit tu nádražní budovu – třeba tak jak je to v Hradci a bude to opravdu pěkné.
Do roku 2018 někdo dělal z průběhu reko pravidelná videa na youtube – pak se odmlčel…
https://www.youtube.com/watch?v=PKk1EadYUCM

Bespi

Prokouklo?

– zkraceni zastreseni nastupist, pod ktere se nevejdou ani kratke rychliky + velka cast vlaku zastavuje mimo nej.
– zastreseni nastupist chrani pred destem hure nez puvodni – neni problem pod nim zmoknout
– zustal pouze jeden podchod, na kraji, ktery napor lidi nezvlada. Pro prestup mezi nekterymi vlaky tak zustava 1 km cesta !! (mereno)

Bespi

Jo a pred rekonstrukci osazeny z dotaci EU kose na trideny odpad … po rekonstrukci osazeny kose jen na smesny odpad 😀

Bespi

Chces dokumentovat osazovani jezdicich schodu – 1 snimek za mesic s hadankou najdi 10 rozdilu?
Osazovani zacalo zacatkem prosince 2019, stale neni hotove, aktualne od zacatku cervence se lepi retro dlazdicky (cti uz jako nove to vypada tak na 40 let veku).

Urban Transport Lover

patrně to samé s dlaždičkama se děje v Praze na Masaryčce – tam za to můžou památkáři….

Bespi

Jenze u historickych budov to clovek chape a souhlasi s tim. Ale v tom Chebu to nedava smysl. Proc tam nejsou dlazdicky treba jako v podchodu v Plzni, urcite levnejsi a vypadaji mnohem lepe.

Urban Transport Lover

Udělej video, pověs na Youtube a poustni sem link.
V Praze na Masyryčce tam zpátky lepěj dlaždičky ala 50. a 60. léta – prostě votřes…
Škoda, že sem nejdou vkládat fotky..

David

A opět zůstalo nesmyslné číslování kolejí a sektorů.

F. K.

Číslování a sektorování je přesně podle nařízení MD. Poděkujte tomu šotopitomci, který si to silou prosadil. Že to je zmatečné a nepřehledné vidí asi každý.

David

Touhle cestou tomu šotopitomci děkuju.

F. K.

A přijde vám nový systém lepší a přehlednější než starý? Myslím tím jen číslování a sektorování, ne IS.

T_D

Možná by prostě pomohlo, aby cedule s číslem koleje byla zvlášť a označení sektoru taky zvlášť. Na tom není nic těžkýho a člověk nemusí být jaderný inženýr, aby ho to trklo 😉

Jiří Kocurek

Ono to vzniklo původně v Brně. Teda nevzniklo, okopírovali švýraský model. Potřebovali totiž nějak rozlišit panťák a Regionovu u téhož nástupiště. Vpravo/vlevo od staniční budovy tam moc nefunguje, když jste na prostředním nástupišti a přes vlaky nevidíte nádražní budovu. A aby jedna 35metrová Regionova obsadila 1/4 kilometru dlouhé nástupuště, to je plýtvání místem. Tak se tam vymyslely sektory. Být to nádraží odsunuté, bylo by tam dost nástupních hran a ta Regionova by měla 400metrový peron sama pro sebe. Sektory by tak nebyly potřeba. Ostatně kdo to kdy viděl, dva různé vlaky na jedné staniční koleji. 😛

Bespi

V Chebu jde tusim 3 na jedne koleji.