Chci jet výhradně elektromobilem. Bolt začal v Brně nabízet výběr pohonu auta
Dobíjení elektromobilu, ilustrační foto. Pramen: Shutterstock
Bolt plánuje rozšíření této kategorie do dalších měst v Česku.
Bolt plánuje rozšíření této kategorie do dalších měst v Česku.
Nechci répat, ale taková výroba elektroauta, jak je na tom z pohledu emisí ve srovnání s běžným autem se spalovacím motorem? Kde se bere ta elektřina na ten pohon? Je bez emisí?
Tak nejste jediný, co si tyto otázky klade, vědci v Brně zdá se také a dokonce tu o tom nedávno vyšel článek:
https://zdopravy.cz/brnensti-vedci-zkoumali-skutecne-emise-elektromobilu-pripocetli-i-vyrobu-baterii-a-elektriny-227352/
Mi by se líbilo půjčit si smrdutou Avii a zavzpomínat na dětství. I když jsem jednou cestoval Avií k zubaři (a přitom byl udržován v představě, že jedu na kolotoče), mám tyto stroje spojené s pozitivními emocemi.
Ale startovat byste to teď v zimě nechtěl…
Nechte to na léto.
Internetové klišé že v Brně je všechno extra dolehlo už asi i k nadnárodním korporacím typu Bolt…
Bolt nenabízí níc. To auto si nejprve musí koupit nějaký provozovatel taxilužby, připojit se do aplikace Boltu, platit mu provizi 25%, dalších všech 21% státu z té provize, a poté se může radovat, že vozí lidi za 90 Kč. A to se vyplatí! (Pro cestující samozřejmě ano.)
Zisk jde do Estonska. Jen ať se napíše i to B.
Co to po vas znamena, ze „zisk jde do Estonska“? V cem je to pro vas horsi, nez kdyby zisk sel teba velkouzenari z Ceska?
Ano, zisk jde do Estonska. Protože Estonci vymvsleli, naprogramovali, zorganizovali a spustili. Zatímco Češi psali na internet moudra, že to je obyčejný taxi a půjčovna a žádný sdílení a vůbec je to celý blbost.
Ve výsledku maj Estonci love a Češi blbou náladu.
V titulku se píše, že začali nabízet výběr pohonu auta. Mohu si tedy vybrat, že chci výhradně auto na benzín nebo naftu?
Nebo je to takovéto můžete si vybrat jakoukoli barvu, pokud bude černá?
Pohonu a ne paliva
Pro ortodoxní ochránce klimatu bych připojil do nabídky možnost „jít pěšky“…
Líp bych nenapsal
Ortodoxní ochránce klimatu nepoužívá ani elektrický mobil plný vzácných kovů, takže byste neuspěl.
Chápu, že to myslíte jako vtip, ale svět není černobílý. Růzí lidé chtějí různě vyvažovat pohodlí, peníze a ochranu klimatu či přírody. Je zbytečné být jedovatý, pokud jim někdo vychází vstříc.
Být jedovatý je jedno z mých základních emočních nastavení, ale grétoidní pozéři si o to říkají tak nějak sami…
Souhlas. A napřil bych jim sazbu alespoň 20 Kč/km chůze.
To by byl dobrovolný poplatek, který by Bolt odváděl rovnou Greenpeace nebo Grétě…
Pěšky. Ale musíš započítat spálené kalorie a čas. Člověk také nejede na vzduchu. Lepší pro klima vůbec nikam nechodit pokud musíš existovat 🙂 sarkasmus
Ortodoxní ochránce klimatu musí spáchat sebevraždu skokem do sopky. Protože cokoliv na tomhle světě udělá (včetně dýchání) zanechává svoji uhlíkovou stopu. Ani zabít se nelze bezkarbonově. Jediné, jak z toho může vyjít se ctí, je zlikvidovat se někde, kde je pozadí emisí tak vysoké, že jeho příspěvek nebude patrný, což je pro svědomí jistě dobré.
Pokud se však bavíme o klimatických pozérech, pro ty bude elektrotaxi naprosto dostačující.
Ano, zvláště když vezmeme v úvahu, že teplo ze sopek bylo v určité fázi vývoje života na Zemi nezbytnou náhodou, bez níž bychom tu dnes nebyli…
Taxi toho nalitá fakt hodně a je určitě dobré začít tam, stejně tak rozvoz jídla, ale u něj k tomu dojde bůhví kdy, když dnes většinu jízd s jídlem (zejména u Boltu) obsluhují prakticky autovraky.
Osobně si myslím, že by měl být tlak na různé DPD, PPL apod. alespoň ve velkých městech nasadit elektrické dodávky – mají krátké trasy a mnoho zastávek.
Nevim ve kterém městě bydlíte, ale toto se samozřejmě děje. Zrovna minulý týden jsem kecal s řidičem zbrusu nového e-movana od PPL, protože bych ho chtěl taky pořídit do firmy. A samozřejmě to neni první elektrická dodávka u nich. A to jsme město o velikosti 30.000 obyvatel, nic velkýho..
Jen dodat že momentálně ty elektrické auta jsi pořizují kvůli dotacím (přímé dotace, daňový úlevy, daňový úlevy pro zaměstnance (0.25% místo 1%), a rychlejší odepisování (2 roky místo 5).
Ale souhlas že pokud je něco pozitivního s elektro dopravou tak je to nižší hluková emise v městě a nižší vzduchové emise v centru města. A to je výhra tak jen tak dal.
On existuje nějaký bezemisní(s nulovými emisemi, oboje je v článku) automobil? A mohl bych ho vidět?
Samozřejmě, z elektrického vozidla žádné emise nevycházejí. Nebo se snažíte být rádoby chytrý a poukazovat na to, že výroba elektřiny je emisní? A když se někdo baví o emisích spalovacího motoru, také jdete tak vehementně vysvětlovat, že při těžbě, přepravě a zpracování ropy dochází k dalším emisím a tudíž to není pravda? Asi ne co?
Čo si predstavujete pod takým pojmom „vehementně vysvětlovat“ ?:) prostě v článku je, moderně řečeno, dezinformace …a zpochybňuji snad že automobil se spalovacím motorem má emise , ať už z výfuku, z otěru pneumatik, z brzd, emise hluku ? Jen nerozumím té potřebě lhát při propagaci elektromobilů toť vše
Zaměňujete dezinformaci se simplifikací. Nechcete snad tvrdit, že π není 3,14 ale 3,141592653589793….
Zajímavé je, že v samotné citaci Boltu chyba není:(viz „omezit emise ve městech“), ta je až v samotném agitpro článku („do konce příští pětiletky zvýšit podíl vozidel s nulovými emisemi na 50 %“).
Samozřejmě i z elektromobilů vycházejí emise.
Jak moc blbě mi teda bude v garáži když to EV nechám běžet? A můžu tam být i s dětmi?
Pojmy „bezemisní vozidlo“ a „vozidlo s nulovými emisemi“ v naší legislativě (nyní) označují vozidlo bez emisí z výfuku, tečka. Proto se to používá i v článku. A já jsem si to nevymyslel.
Bezemisní není ani auto, co se namaluje na papír. Je to prostě jen takový slovní ojeb.
Odebírá energii zásadně z Dukovan a na chladící věž umísťují pokličku, aby pára zkondenzovala a neunikala do ovzduší.
Jste hloupy, ze nechapete, jak to autor mysli, nebo jste jen dalsi tro(t)l(l), ktery „nechape“?