Chceme elektrické vlaky, píše Liberecký kraj státu. Jako jediný nemá ani kilometr tratě pod dráty
Jednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky linky L3 na přejezdu v Jeřmanicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle kraje by z elektrizace železnice profitovala i nákladní doprava.
Věděl bych i o druhém unikátu: Mají v L kraji někde dvoukolejnou trať? Pro Trondy & spol: Samozřejmě vlakovou, ne tramvajovou. 😂
Tak studií proveditelnosti nikoho neurazíte, horší je to pak s termínem provedení.
Asi budeme mít novou muzejní železnici.30 let staré soupravy.
A čím by pod drátama jezdila Arriva a Liendr bahn německý výprodej nedisponuje vozidly které umí jezdit v Čechách
Ještě mě napadla taková humorná myšlenka, kdybych byl třeba cizinec, a zajímal se o jízdní řády, a prostoudoval si návrh JR na rok 21 : tak mezi Pha hn – Vsetaty je historický vlak asi o minutu rychlejší, než objednané vlaky MD🙂
A srovnáváte srovnatelné?
Před asi 2 lety se taky srovnávaly tuším rychlíky Pardubice – Liberec s výsledkem „za páry a komunistů se to jezdilo rychleji“, ale už se neřeklo, že dřív ten rychlík stavěl daleko méně a hlavně jezdil snad 1x denně, takže mu šlo vše protijedoucí uhnout (a tedy to protijedoucí zdržet), zatímco dnes jezdí co 2 hodiny a musí se tedy nějak srovnat s protijedoucími vlaky, které kvůli němu nebudou co hodinu čekat třeba 5 minut, až projede…
Zajímavý stav. Liberecký kraj je hezká horská oblast, kterou rád navštěvují. Na jedné straně jsem si všiml, že cesta z Ostravy do Pardubic 240 km trvá dvě hodiny, ale 100 km z Pardubic do Liberce déle. Na druhé straně elektrické tratě vsou dost náročná a drahá věc a proto na dlouhých magistrála v v Americe a Austrálii jezdí více dieselelektrických lokomotiv na jednom vlaku. Na třetí straně zkušenost z horských tratí říká, že elektrické trakce jsou v horách mnohém výkonnější, než dieselmotorů a navíc čisté. A krajští úředníci mají pravdu o jednoznačném upřednostňování elektrické trakce. Takže narazíme na nekoncepčnost úředníků… Číst vice »
Souhlas, hezky shrnuto
Výborně, fouknout saze na EU a Brusel se musí v každém případě. Jako kdyby se jednalo o Libereckej párek.
Co do toho pletete Brusel a EU? To, že je žel. infrastruktura na Liberecku v hajzlu, je jen a pouze vina tuzemských vládců a stratégů.
Hans : Vedení Liberce bylo vždycky řízené lidmi, kteří nerozumí ničemu. Podívejte se třeba na MHD v Liberci, kde se hojně nakupují kloubové vozidla, která mají využití jen v době špičky, jinak jezdní prázdná…..ale pohoda, on to někdo zaplatí, že? Teď chce liberecký kraj elektrické vlaky ? Umí si někdo spočítat co to bude stát, kam s tím vlakem dojedou a jaké jsou další problémy s tím spojená ? Ona ta elektomobilita není zadarmo ikdyž to na první pohled vypadá. Místo toho, aby liberecký kraj řešil trať Liberec Praha, kde jedna jízda trvá tři a půl hodiny, tak kouzelníci řeší… Číst vice »
Možná si myslí, že výběrko na elektrizaci a související půjde přes kraj a oni vyberou ty své kteří zasponzorují ten správný sport kde si pak rozdají funkcionáři odměny opět z vedení kraje. Neměli tam cosi takového?
je 1. dubna???
Dělal jsem před lety na SDC Liberec a tam jsme o této možnosti hovořili s kolegy ze Správy tratí… problém jsou tunely, mnohdy i oblouky (pro některé soupravy). V 80. letech 20. st. se uvažovalo o přestavbě uzlu Česká Lípa (nádraží na jiném místě, velké seřazovací nádraží, elektrifikace trati Liberec – Česká Lípa – Děčín. A dokonce se uvažovalo o zaměstnaneckém pendlu Stráž pod Ralskem – Brniště – Česká Lípa Střelnice pro zaměstnance uranového průmyslu. Na Střelnici se mělo postavit nové nádraží, které by bylo blíže sídlišti Sever. Vše vzalo za své… i listopadem 1989. Ale každopádně jsou tu pořád… Číst vice »
Oblouky mezi Zákupy a Mimoní se mají vyžehlit na 120 km/h
Pánové, tohle všechno vím. Ale co stoupání do Křižan i do Karlovap. p. J. Je zrádné… A pak ty tunely.
Kraj by si měl nejprve udělat pořádek v integrované dopravě. Její stav mě jako cestujícího odrazuje daleko víc než absence drátů nad kolejemi. Čerstvý otřesný zážitek: Potřebujeme se se ženou a a dvěma malými dětmi dostat z jedné části města do druhé. Ve stanici jsou dvě pokladní, ačkoli by vzhledem v frekvenci bohatě stačila jedna. U první pokladní neuspějeme, patří k jiné společnosti a nemůže nám prodat jízdenku na celou cestu (= 2 zastávky). Prý bychom museli mít místní čipovou kartu. Máme si prý koupit u druhé pokladní jízdenku na první část cesty a druhou jízdenku až v druhém vlaku.… Číst vice »
Proboha odkud kam jste to jeli?
Ze Semil do semilské části Spálov. Vzdušnou čarou 3,7 km, taxíkem by to bylo 5,6 km.
Vydat se vlakem na cestu ze Semil do Spálova (místní řeknou do Pod Spálova – zastávka je poměrně daleko od domů osady Spalov) rozhodně není typickou jízdou po městě. Je třeba jet přes Železný Brod, tedy sousední město. A to proto, že koleje jinudy prostě nevedou!
Btw. neznám nikoho z místních, kdo by vlakem trasu SM-Spalov jezdil. Časově je to nesmysl. Doba jízdy nejméně 20 min. a pak další půl hodiny do příkrého kopce. Trasu může využít jedině turista, který prošel Riegrovu stezku a vrací se k autu.
A co si asi myslíte, že jsme tam se dvěma malými dětmi dělali? Samozřejmě jsme chtěli na Riegrovu stezku, tam a zpět by to děti neušly. Nikdo tu taky nepsal nic o tom, že by to měla být nějaká typická jízda po městě. Jde snad o princip: Dvě nevytížené pokladní + nemožnost koupit jednu jízdenku (= přemrštěná cena) + nechopení a jízlivost zaměstnanců ==> znechucení zákazníka. Ano, i turista je zákazník IDS. Na Liberecku je na rozdíl od jiných krajů s funkčními IDS diskriminován. Příště pojedeme taxíkem nebo se raději vydáme na výlet do jiného kraje. A fakt to nebude… Číst vice »
A proč jste tedy nemohli postupovat podle rady pokladní a koupit si jízdenku u vedlejšího okénka a pak ve vlaku? Proč jste místo toho museli z pokladní dělat hlupačku, když ona a to nemůže.
1) Nebyli jsme to my, kdo dělal z druhého hlupáka. 2) Mohli a taky jsme to udělali. Ale je to horší systém než před 40 lety, obtěžující, nekomfortní a extrémně drahý. 3) Tohle není příspěvek o nějaké pokladní. To je příspěvek o tom, jak tristně z pohledu cestující vypadá integrace VHD na Liberecku. Lkaní o chybějících drátech (viz článek) proto není na místě. 4) Alibisticko-útočný styl „já jsem si to nevymyslela!“ nemá v 21. století co pohledávat. Zákazníkovi je úplně jedno, kdo co vymyslel. Zaměstnanec tu vystupuje jménem dopravce, a pokud není schopen platný systém hájit, má si najít práci… Číst vice »
V Semilech jsou skutečně dvě pokladní. Každá patří jiné společnosti. Podobně jako v Praze na Hlaváku najdu pokladny více dopravců. Nic co by člověk neznal. Chápu v malé stanici formátu okresního města to může překvapit. I já na ně poprvé koukal zmateně. Jsem rád, že jsem Vás správně odhadl jako turistu. Pokud nemáte libereckou krajskou Opuscard nechápu, proč jste nepostupoval podle rady pokladní. Jel jste dvěma linkami, každá je provozovaná jiným dopracem. Byť to v úhrnu znamenalo tři zastávky. Jen podotknu, že mezi nimi to po silnici rozhodně není 5 km. Ale 8,5 km přes Pod Bozkov nebo 12 km… Číst vice »
Dvě pokladní na takhle malou stanici (Semily jsou s náskokem nejmenší okresní město ČR a není to žádný železniční uzel) je v době internetu, mobilů a automatů plýtvání. A toto plýtvání v konečném důsledku zaplatí cestující-daňový poplatník. Nerozumíte psanému textu? Už dvakrát jsem napsal, že jsem ty předražené jízdenky zakoupil, co mi taky jiného zbylo? 2 linky + 2 dopravce v normálních krajích řeší 1 jízdenka IDS, která může být i papírová nebo na mobilu. Na Liberecku není ani jedno ==> dysfunkční IDS. Nejdřív měl Liberecký kraj vybudovat funkční IDS a pak teprve měl zvát další dopravce. Jízlivá poznámka průvodčího… Číst vice »
Místní neřeknou „do Pod Spálova“, ale buď „do Podspálova“, nebo „pod Spálov“. A Podspálov je součástí Spálova a i tam je pár domů, nějaký průmysl a možné východiště turistických výletů, takže i tam může mít někdo cíl cesty.
Jistě pane učiteli. 😀
Největší zrůdnost byla rozdělit České dráhy na mnoho dopravců. České dráhy měli zůstat jediné. Možná se měla rozdělit jen na osobní a nákladní.
Trochu nepřesně napsáno, ale s podstatou souhlas; podle mě nebyl důvod ani k rozdělení osobka/náklad. S mnoha dopravci a objednateli skončila na dlouhá léta síťovost železnice v ČR. A definitivně skončila jednoduchost – klasické chování podle rčení „proč to dělat jednoduše, když to jde složitě“. Ale společnost to dneska tak chce, a bude trvat zase pár let, než někdo dokáže vysvětlit, že když se to dělá jednoduše, stojí to společnost překvapivě méně úsilí a peněz, a výsledek je minimálně stejný.
To je velký omyl. Dokud byly na železnici jen České dráhy, nic se k lepšímu nehýbalo. Konkurence je vždy blahodárná, pokud jde o kvalitu služeb.
Elektrizace tratí má i sociálně-politická zákulisí! Z Jaroměře do Trutnova a možná až do Svobody nad Úpou by mohla být trakce „E“ zavedena již dávno! Jediný tunel v trase není technickou překážkou! Co by se však stalo s trutnovským depem? Kolik lidí by u národního dopravce přišlo o práci, kdyby se v tamějším regionu přestaly udržovat líně rachlající zastaralé hydraulické motorové vozy řady 854? Zatímco trať Šumperk – Kouty nad Desnou dnes Českou republiku přibližuje Švýcarsku (ač na ní dopravce ČD soupravami s Pershingem zrovinka nezáří), tak do centra Krkonoš cestujeme rychlíkem s názvem Krakonoš, který díky pravidelnému přepřahu z… Číst vice »
Ivanko do důchodu jen tak neodejde 😛
Velmi pravděpodobné je to, že i kdyby do Svobody jezdily ČD, tak GWTR si nechá vlaky do Polska. Přeshraniční spolupráce GWTR – KD funguje a není důvod na tom nic měnit.
V Královéhradeckém kraji bude asi pokračovat stavající koalice, takže vlaky do Polska budou jezdit pořád, i po roce 2021, kdy začnou platit nové smlouvy na železnici.
Jaký je vlastně důvod, že rychlíky Krakonoš nejezdí za ta léta až do Svobody? Vždyť turnusově by obrat v pohodě vyšel a první rychlík z Prahy ráno by tam byl v 9:40, prohnal bych tam i první z Hradce dvě hodiny předtím; to samé odpoledne/večer. Na obrat ve Svobodě by tedy měl 40 minut. Deset minut na přepřah v HK fakt nevidím absolutně jako nějaký časový problém. Naopak, vzhledem k velikosti nádraží a tedy relativně dobrou nabídkou služeb vždy mohu skočit pro kafe a buchtu či pivo.
Díky přepřahu v HK mi neříkejte, že se nabírají pravidelně zpoždění! V JŘ tam je na to 13, resp. 14 minut. Pokud je připravena lokomotiva, pak v HK je přepřah bez problémů hotový max. do deseti minut. Hele, jedu tam třikrát za rok, ale nestalo se mi, že by přepřah přidal minuty navíc. Jestli máte představu takovou, že by se na přepřahu mělo dovezené zpoždění krátit, tak to je značka ideál… ale to zase nevyjde vždycky a na 13 minutách zkrátíte max. 5 minut, víc fakt ne.
Trasu Liberec – Česká Lípa v části nelze zdvojkolejnit či zelektrifikovat. Je to historicky cenná trať a měla by být památkově chráněna, jsou na ní historické technologie, tunely, mosty a prochází velice pěknou krajinou a jedinou možností by byla trať v nové stopě v podobě nového tunelu pod Ještědem. Spíše by šla trať Praha-Turnov díky přímosti a skoro žádnými terénními změnami.
Děláte svému nicku čest.
Když už by se mělo něco dělat s tratí z Lbc do ČL, šlo by o několik málo přeložek okolo Zákup a hlavně tunel pod Jitravským sedlem, který by trať převedl někam k Bílému Kostelu. Vlaky by pak jezdily od Chrastavy do Rynoltic (zhruba) tímto novým úsekem. Pak by zůstala většina Vámi vychvalované klikatící se série mostů a tunelů v Kryštofově údolí nedotčena.
A co třeba udělat pro Liberec toto (25 km tratě, z toho 4.8 km tunel). https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=15.0199374&y=50.6418392&z=12&rm=95kaUx–n7gm0gtwgZ0h0J80hFIA1hVM40hDg-0hLZg80giKhI0hhYgr1hmIX0iGkfZ0hwJM05JzfV05DDfK15gsf20h3df20l2gD15cifG05JJfh0gnsC0h84gP05F2hG0ho7hB0h6pg31honY1i1UfUN5ZYes0he5fXqgdTfeDgmefVXhb7fcJhfqLQgwgT1g7WlM0x1fV8gc0hbmX0gtj
Na JZ tunelu by mohla odbočit propojka na Lípu, v délce 21 km. https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.8776087&y=50.7092171&z=12&rm=95iVyx1Uw.eo0eWOeq0H5ej0gyYeG1ge0ei1Nh3l1fmbe-0g-Bf60g8kef1WVfR0g6med0gxI3F1gpxda0P4fG1gQvf00gtmelNSRejNf-kel0FGdz1gbsN0MTaT05BYc71hQseoNQFep1fb9er0fIYf11eqAeq0e-Fe91fc1eU0fAPeh1eKTfU1eo2
Pak by se teda hodilo obnovit Jablonné-Cvikov-Svor 🙂
Tam, kde je zelektrizovaná trať, stejně elektrické vlaky nejezdí. Kupříkladu trať Most-Žatec.
Během příštího roku se tam začne jezdit elektricky.
Most – Žatec není ucelené rameno, ale pahýl.
Myslíte, že by cestující byli rádi, kdyby z rychlíku Plzeň – Most museli v Žatci přestupovat?
Ti, co nemají rádi GWTR ti budou tvrdit, že ano.
Ti, co nemají rádi GWTR, budou tvrdit, že to má celé jezdit regionova nebo 842 🙂
Drátům v Libereckém kraji bych se vůbec nebránil. Nějaká rekonstrukce určitě není k zahození, ale Slováci kupují vlaky na Štrbské pleso a Švýcaři mají spoustu horských tratí. Fakt v tom nevidím problém.
většina šotoušů opravdu nevidí problém v utrácení jakéhokoli množství cizích peněz pro své potěšení
To je možné, ale já nejsem ani většina ani šotouš, gumídku. 😉
a co s tim maji spolecneho slovaci a svycari?
Nic. Proč by měli mít?
V Podbrdsku bychom zase rádi, když už není Správa železnic schopna, zajistit rychlé spojení po železnici do Prahy (tunelu se jen tak nedočkáme), alespoň aby D4 nekončila 9km před křižovatko s D0. Ale je nám to také platné, jako mrtvému zimník. 😀
„D4“ vede ve 4pruhu až k Jiráskovou mostu
„D4“ ano, ale ne D4.
D10 *do Liberce* také končí 25km před Libercem a dál už je jen silnice 1. třídy. Pravda, velmi slušná.
Ale zas srovnávat Liberec s Prahou.
Vseobecne se da rict, ze mesta kam nevedou poradne koleje jsou v dnesni dobe v nevyhode az diskriminovany.
Dalnice z Liberce se muze jevit jako super, ale k cemu to, kdyz nemate v Praze kde zaparkovat, nebo je parkovani drahe?
Oproti tomu mmuze byt akcni jizdne vlaku za hubicku. Bus na CM a pak metrem taky zadne terno.
Myslim, ze kdyby nekdo chytry vyslel, ze do LB by mohla v 1.fazi vest rychla jedna kolej v nove stope, brzy be se jeji kapacita vycerpala.
Na Černém Mostě u metra je mnohonásobně více parkovacích míst, než v Liberci u nádraží.
Nebo si myslíte, že se cestující před cestou rodí na nádraží a po cestě zpět tam umírají?
A jak souvisí počet míst u nádraží v Liberci s počtem míst na Černém Mostě?
tak, že naprostá většina lidí nebydlí v Liberci na nádraží – tedy se na vlak do Prahy (a z vlaku po příjezdu zpět) musí něčím dostat (což mimo tramvaj řídká MHD/VHD asi nebude) a tedy někde poblíž nádraží zaparkovat – načež zjistí, že nejbližší použitelné parkoviště má na Černém Mostě
Jsem nikdy snad nejel svym autem na nadrazi, bud verejna doprava nebo taxi. Predstava ze hledam misto na zaparkovani a po navratu pocitam skody na vozidle, je desiva
Když opustíte Prahu, tak zjistíte že na většinu „rychlíkových“ nádraží se „z venkova“ jinak než autem nedostanete – protože místní veřejná doprava je tak „hustá“, že spoléhat se na její návaznost (v kombinaci s možným zpožděním) může jen masochista. Což pro vzdálenosti a časy typu Liberec-Praha znamená, že kdo nebydlí blízko libereckého nádraží (či na tramvaji, která jako jediná má rozumný interval – tedy kromě večerních příjezdů), tak to má do Prahy rychlejší rovnou autem na metro, než kombinovat cestu s vlakem. Autobus má v tomto výhodu, že cestující nabírá/vypouští i u terminálu MHD v centru Liberce (tedy pro každého… Číst vice »
Takže trať z Lbc do Prahy se modernizovat nebude proto, že v Lbc není u nádraží kde zaparkovat. Jenže potřeba parkovat v Lb u nádraží cestujícím vznikne až v okamžiku, kdy bude mít smysl tím vlakem vůbec cestovat, což nyní fakt nehrozí.
Zkuste se zeptat lidí, co teď jezdí autobusem z Liberce do Prahy, jak se dostali v LB k autobusu. Pak se podívejte na plány, které má kraj s parkovacím domem v prostoru u nádraží a pak si zkuste po 8. ráno zaparkovat na Černém Mostě.
No však píšu, že autobusem/vlakem jedou místní z Liberce, kdo je „přespolní“ (včetně okrajových čtvrtí Liberce), ten jede autem – přičemž autobus má proti vlaku výhodu přestupu z/na MHD na Fügnerově (stačí se podívat, kolik lidí nastupuje/vystupuje tady a jaký zlomek „přespolních“ na autobusovém nádraží které je hned vedle vlakového).
Takže vykládat o přepravním potenciálu „celého Liberecka“ je nesmysl.
Tak až dostaví parkovací dům na místo stávajícího parkoviště by to mělo být lepší.
„Dalnice z Liberce se muze jevit jako super, ale k cemu to, kdyz nemate v Praze kde zaparkovat, nebo je parkovani drahe?“
Už jste slyšel o vynálezu s názvem moderní dálkový autobus? Ne? A přitom taková fajnová věc. Nepotřebuje dráty, nepotřebuje se křižovat na jednokolejce s jiným autobusem, nemusí úvratí v Turnově, nemusí se kvůli stoupání klikatit přes Rychnov u Jablonce… Fakt prima. Zkuste někdy.
Ne vždy se do toho autobusu vejdu. Jo, když vím týden dopředu přesný čas odjezdu a jízdenku si koupím s předstihem, není to problém. Ale přijít „na blind“ na Fugnerku je dost adrenalin. Často bývá vyprodáno.
Často, téměř stále tedy minimálně žlutí.
Myslej si, že jsmezapoměli … https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/regiotram-nisa-vyhozenych-milionu-korun20111014.html
Vidíte a Pardubický kraj na zbrusu nově zadrátovanou trať do Lichkova objednal všechno v dieselu včetně spěšnáků do Polska…..
Přesně tak. Hledám stále koncept. Je to vše špatně nastaveno. Ze strany státu.
Stát nevyužívá potenciál své vlastní země. Od roku 45. Stále máme svoje Sudety..
Ministerstvo dopravy nikdo ještě nezvládnul. Havlíček to taky nedá. Je tu obchodní potenciál, který ještě nikdo neuměl proměnit. Protože se bojí, politikari. Dotační machři. Železnice před sto lety byl jen byznys. Do dnes, jeho zbytky užíváme, ale je potřeba dále hledat cesty, nové, odvážné. Můj názor.
Protože kraj potřebuje jezdit do Králíků, kam by se dráty měly logicky dotáhnout pro osobní dopravu.
Přestupy v Lichkově jsou na pytel, je to cca 10 minut před uzlovým bodem.
A na spěšňáky do Polska asi nemá Leoš extra elektrické soupravy.
Může vůbec objednatel si určit trakci? Protože když si objedná přímé vlaky do Králíků, tak je to automaticky nezávislá trakce, a kdyby mu někdo navrhl přestupy v Lichkově, tak by nesplnil zadání. O nějakých bateriových nebo elektro-dieselech, které zatím nejsou v provozu se teď nemá cenu bavit.
No a když Ústecký kraj na zadrátované tratě po letech motorů objednal nové elektrické jednotky tak to bylo taky špatně.
problem te trate je, ze zadratovana neni a jeji velky zdroj frekvence je bez dratu…
ja bych na vasem miste nepicoval a byl rad, ze tam neco jezdi.
Jo a od kdy? Já jen, že ještě před půl rokem jsem ten zmíněný spěšňák do Polska vozil z Prahy do Letohradu v elektrické trakci.
Alibaba:
A co řada 480 (Stadler Flirt)?
Tak dá se, ale vozí tím vzduch.
Teď jezdí z s dvouvozovými LINTy, co jsem viděl o víkendu.
Jedině elektrizovat a částečně zvojkolejnit trať Nymburk – M. Boleslav – C. Lipa – Decin východ jako alternativa pravobrezky. Je to o 32 Km kratší než trať přes Lysou a Ústí.
Jenže realita je něco úplně jiného než ježdění prstem po mapě bez vrstevnic – touto trasou musíte vystoupat od Labe na rozvodí u Bezdězu, což stojí energii (= peníze) i potřebu postrku/přípřeže (= opět spousta peněz).
Takže naposledy se tato trasa použila pro odklony uhlí (za den 4-5 vlaků po 1000t, do Děčína po „kozině“ od Krupky) koncem 50tých let, když se přestavoval uzel v Ústí nad Labem. Ani za železničně-přepravního šílenství v 80tých letech (kdy se nákladní vlaky pomalu nevešly na koleje) se už tato trasa nepoužila a veškeré tehdejší úvahy (včetně troleje) končily právě na ekonomice provozu.
Nevím, jestli mluvíme o stejné trati – pokud ano, co tedy vozily českolipské Sergeje (a Brejlovci a Pielstici…) v oněch zmiňovaných osmdesátých letech?
Kudy že to jezdily odkloněné náklady za povodně na Labi? Je to pravda už 20 let – ale lhát se nemá…
V osmdesátých letech českolipské Sergeje vozily především tranzit z/do NDR, písek z Jestřebí a uran+vojsko z Mimoně (plus 2-3 páry směsky Pn Č.Lípa-Nymburk). Nic dalšího už se na trať do Bakova nevešlo. Zátěž z Ústí, Mostu, … jezdila po obou březích Labe/Vltavy (až tak, že z trati z Kralup do Neratovic byla na více let odstraněna osobní doprava do NAD, aby nepřekážela tamtudy „tekoucím“ nákladním vlakům). Chaotické povodňové odklony během pár týdnů v roce 2002 jsou cosi tak mimořádného a jednorázového, že používat je jako „argument“ mi ani nepřišlo na mysl (zhruba stejně jako jednorázové provážení odklonů přes Smržovku vydávat… Číst vice »
Liberecky kraj potrebuje dalnici do Hradce a Usti, ne nesmyslne elektrizovani lokalek. To at si hradi ze sveho. Zapichat draty kolem soucasnych trati nic neresi. A postavit novou trat na Prahu, aby misto nedotovanymi busy jezdila cast lidi dotovanymi vlaky, to je uplny ekonomicky ulet. A VRT zatim neni ani z Prahy do Brna. Postavme silnice, vetsina lidi bude spokojena a soucasne trate nechme jen tam, kde si na sebe vydelaji z nakladni dopravy. Zbytek privatizujme, bez moznosti cerpat dotace ze SFDI.
Slyšíte jezdeze autem a příroda at de do pr**le
Dálnice, to si taky hraďte ze svého…
Ale taky nechci napíchat sloupy vedle trati, protože by to dopadlo jako z Jihlavy do Veselí, takže napřed smysluplné přeložky.
VRT do Liberce nebude, když už, tak něco smíšeného s rychlostí 200, aby po tom mohly jezdit i náklady.
Jinak co se týče silnic, s těma většinou není problém mimo města, problémy jsou ve městech s parkováním. A nejsem příznivcem vyasfaltovaného každého plácku.
chtít můžou
Že by třeba po přechodnou dobu tahali prodlužovačku???😆
Prodlužovačku ano, pokud je v Libereckém kraji už zavedena elektřina
Plné elektrifikace tratí bych se rád dočkal v Praze a okolí a vytvoření opravdového sbahnu.
Zapíchat sloupy k současné trati na 70-90 km/h je nesmysl. Testovací úsek je z Brna do Vyškova, moc to nepomohlo. Teď se neví, jestli přidat druhou kolej na 70-90, nebo zda postavit dvojkolejku a na kolik. Jednokolejný S-Bahn moc smyslu nedává, jízdní doba by byla otřesná.
Tím chci řít, že prvně je potřeba narovnat koleje. Zapíchat sloupy k narovnané koleji je jednodušší než narovnávat trať ke které kdosi bezhlavě zapíchal sloupy, jen aby měl splněno v tabulce.
Tady už je něco namalované: https://mapy.cz/s/purupefajo
k tomuhle ještě postavit Rynoltickou spojku a spojení Liberec-Lípa by mohlo za něco stát bez ohledu na trakci..Kryštofákem je to sice krásná romantika, ale trať se tam kroutí jak had..nehledě na převýšení, ale to by bez tunelu bylo i na té spojce
Taky jsem pro tunel pod Jítravským sedlem a od Bílýho Kostela do Liberce dvoukolejku.
jasně, uděláme elektrifikaci a pak tam budou jezdit Regionovy (jako na mnoha jiných místech v čr), pač nikdo nebude chtít zaplatit odpovídající vozidlo. tečka. jsou důležitější místa a akce na železnici, než tahat dráty na lokálkách
Líbí se mi ta přímá řeč… takže to Vy sedíte na penězích dopravní infrastruktury kraje?
Hm, jenže ono je to jinak. Zadrátujete „lokálku“ a stane se z ní globálka. Teda pokud nekončí u Lipna pod hrází…
svatá prostoto!
Ano?
no taková „sranda“ stojí dost peněz, no když pak vidím, jak jezdí diesel pod dráty , pač národní dopravce nemá vhodné vozidlo, tak mi přijde smutné to drátovat (nebo snad v lbc kraji je ta železnice tak vytížená???) . ty peníze jsou i moje odvedené daně!!! to raději obecně zlepšit stav železnice a tím i někde zvýšit rychlost a udělat to atraktivní… to je celé.
Jenže národní dopravce nemá vhodná vozidla ani pro nezávislou trakci…
A co s tím má národní dopravce teď tam snad jezdí Arriva. Takže Arriva by si musela sehnat ty správné loko a vagony. A to si myslím, že by jsme viděli muzeum 🙂 Možná i 1 ICE.
Takže zlepšení stavu žel. infrastruktury na Liberecku nespadá do množiny „obecně zlepšit stav železnice“? Kam tedy spadá?
no, to o kterém je zde řeč (troleje, nová trať na Prahu, …) spadá do šotoblouznění a politického oblbování mentálně jednoduššího voličstva
Proč neodpovíte na otázku? To je to tak těžké?
Na vaší otázku „Kam tedy spadá?“ jsem odpověděl zcela jasně a jednoznačně – že se vám tato odpověď nehodí do krámu je váš problém.
Jakou si myslíte, že mají vaše přípisky hodnotu? Zkuste odpovědět na otázku.
Nápověda: psí štěkot, prskání vodovodu, padající listí….
konfrontace šotofanatiků s realitou
Přechod Černousy – Zawidów by měl smysl pro lepší napojení Liberce na polskou železniční síť. Poláci dokončili elektrifikaci úseku Zgorzelec – Węgliniec, takže se nabízí vést nové spojení do Polska právě tudy.
S tratí přes Harrachov nic moc dělat nelze.
Vzhledem k obloukům se na trať do Harrachova stále hodí něco na způsob tramtrainu.
Něco za 78 milionů – tedy na papíře – REGIOTRAM NISA — to mi něco říká https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/regiotram-nisa-vyhozenych-milionu-korun20111014.html
Ano, to byla vážně pitomost. A vyhozené prachy. Jen mne zaráží, že stejně nahlas nešpačkujete třeba proti „přesoutěžení“ stále shodné stavby v Brně (Žabovřeská), kde jen kvůli obstrukci a druhé soutěži vyletěla cena skoro o 90 milionů za TOTÉŽ. Že by to bylo tím, že jde o silnici a ne železnici? To přeci ne…
U tohodle projektu mám pocit, že nikdy nešlo o skutečnou realizaci, ale právě jen o výrobu křídových papírů. Vždyť se ani nesnažili do zákona o drahách protlačit tento typ drážních vozidel a pravidla jejich provozu po jediném tehdejším německém vzoru.
Pan TR, zeptam se k jinemu tematu. Nedavno jste tu machroval, jak lide voli podle vlaku, tak co rikate na to, ze volicum ke spokojenosti v Usteckem kraji nestacilo vyhazovani krajskych penez za turisticke vlaky a obnovu lokalek a komuniste dostali na frak?
A on snad ústecký Jeřábek, který zapojení těch (dříve jím nechtěných) turistických vlaků do DÚK a „obnovu lokálek“ včetně tarifu nakonec pomohl zajistit, patří ke komunistům? Já jej pamatuji ještě jako aktivního úředníka za panování toho lumpa Šulce, a ten se k bolševikům rozhodně nehlásil (ale vlastně svým způsobem ano, jenže k těm přebarveným na modro) .
A fakt si myslíte že se volič rozhoduje podle z toho z jaké strany je pan Jeřábek?
a KAM do Polska se chcete přes Zawidow dostat???
Na Wroclaw, Boleslawiec, Legnici i Helenou Fóru neomezené možnosti.
A nebylo by jednodussi, aby LK se spoluucasti z dotaci nakoupil el. soupravy, verejnopravni smlovou by je priklepl Arrive vymenou za dopravni obsluznost LK na 10 let. LK prece staci 845 bez etcs a v nemecku si za postredky z pralesa vyrazne pomohou. V sudetech prece 845 vyhovuji….
.
Tak píše státu… A co dělaly předešlé vlády, které byly tak „pročeské“?
O jedné akci bych věděl – snesení nepřátelského trakčního vedení z Harrachova, zastavení dopravy.
Co s 15kV/16,7Hz?
Napájet vlaky.
Tak trať z MB přes Turnov, Liberec, Zawidow do Görlitz/Zgorzelec určitě vhodná k elektrifikaci je. Dále bych dle mého názoru vše přehodnotil a navrhl odlišné koncepce. Liberec – Tanvald – Sklarska Poreba vhodná k elektrifikaci je při frekvenci osobní dopravy určitě nebo s využitím hybridních bateriových vozidel s nabíjením na konci trati, případně s nabíjecí kolejí v Tanvaldě. Zbylé tratě krajem navrhované by mohli být průkopníky vodíkového pohonu.
Koukám, že máte oblíbené tratě…
musíme se koukat dál než jen na kabely a dráty….vodík se prosadí do horizontu 10, 12 let…
V horizontu 10-12 let budou dnešní problémy Li-ion baterií vyřešeny a na vodík si nikdo ani nevzpomene.
krásný to svět, nepolíbený znalostmi fyziky a chemie :-)))
Kdysi tady pan Sůra někomu nabízel, že když napíše článek, rád mu ho otiskne. Pokud by ta nabídka pořád platila, tak já se snad jednou hecnu a sepíšu nějaké pojednání o bateriích a vodíku a každé tvrzení s akademickou pedantností ozdrojuju. Množství mýtů, které kolem obou po internetu koluje, je neuvěřitelné.
Jsem pro. Nezaujaté porovnání možnosti , nákladů , druhotného znečištění prostředí apod.
Jenomže to vždy bude poplatné době, v níž to bude kdokoli (byť sebe objektivnější) posuzovat – a za několik roků může být všechno úplně jinak (a nemusí to mít ani politické příčiny).
No a pokud tedy přijdou ty velkokapacitní baterie s dlouhou životností konečně na trh až se prodají všechny ty vývojové typy baterií, tak klidně bez vodíku na těch lokálních tratích. Nabíjecí vlaky třeba možná i pro celý liberecký kraj a také z Liberce až do Pardubic.
Tak přechod Zawidów snad pořád funguje. A že tam jezdí zlomek nákladu oproti například roku 2000 není vina toho, že tam nevedou dráty. Je to o přístupu státu. Kromě toho, kdo pamatuje elektrifikace tratí za poslední dvě desetiletí, pak bylo obvyklým úkazem, že do drátu tam nákladní doprava existovala, po drátizaci se vrátila v daleko menší míře. Vezměme například podkušnohorskou, hornodvořišťskou, Lichkov atd. Drát není spása! To samé osobka. Není důvod pro to, aby do Liberce nejezdily vlaky. Když mohou do Trutnova, Ceských Velenic, Železné Rudy, Jeseníku, Frenštátu. Spočítal někdy někdo náklady (nebo uhlíkovou, emisní stopu či jak se tomu… Číst vice »
Nemáte pravdu. Tečka. 😉
A ma pravdu. Howgh 🙂
Ty jsi zase nejchytřejší
Marceli, to o sobě snad nikdo příčetný nemůže tvrdit, já teda rozhodně ne. Na výtky, že nemám pravdu, napíšu jediné : ekonomika.
„ekonomika“ – tedy, nadávat šotoušům až takhle sprostým slovem :-)))
Mohl by jste více rozvinout, proč nemá pravdu? Zajímá mě to.
Jo, spočítal. Dálkový nákladní vlak se v naftě nevyplatí. A tramvaje jezdí na elektřinu z čistě ekonomických důvodů – i to uhlí bylo moc drahé. Zastávkový osobák je jenom taková větší tramvaj.
A co se týká USA (jo, jezdí tam nějaké ty GTW na naftu), tak tam stojí nafta 14 Kč za litr.
vzhledem ke struktuře energetických zdrojů, tramvaje zrovna čistý způsob dopravy být vůbec nemusí….k čemu je elektřina, která se v tramvaji tváří ekologicky, když všude okolo jsou uhelné elektrárny….
Kolik by stála u nás po ořezání daní?
Pořád víc, než elektřina.
Jenže mezi zastávkovým osobákem a tramvají je zásadní rozdíl v četnosti jízd a tím i v podílu fixních nákladů (na infrastrukturu, na vozidlo) na ujetý km
Taktéž mezi železniční a tramvajovou tratí je zásadní rozdíl v délce a tím i v ceně elektrifikace.
Nevím, co máte proti Českým Velenicím, resp. trati Plzeň – České Velenice. Na rozdíl od kraje Liberec, je železniční síť Jihočeského kraje skoro celá pod dráty, takže je to jen kompatibilní s ostatními železnicemi v kraji. A byly tam také úprav pro zrychlení. Dens je to trať na úrovni dnešní civilizace. Elektrifikovat se bude i Veselí – Velenice. Jestliže Jihočeský kraj buduje už po desítky let elektrifikované tratě, počínaje Křižíkem, Liberecký kraj, a dříve Ústecký spokojeně vyspávaly a čekaly asi a zázrak. Prostě Ústí pod , které LIberc patřil jako okresní město, na vás vysloveně kašlalo, odevzdalo vám i město… Číst vice »
šotoušské agitační bláboly bez náznaku chápání smyslu konání 🙁
Píšete pěkný hlouposti,slušně řečeno.Můžete vysvětlit,jaký vliv mělo vedení dřívějšího Severočeského kraje vliv na to, že třeba trať Nymburk-Ústí byla elektrifikovaná a Jaroměř-Liberec ne?To samé se ale týká i vašeho popisu,v jakém stavu byl „vrácen“Liberec.Ano,žádná sláva,ale pořád v mnohém lepší než samotné Ústí a města na západ od něj…..jen hloupě plácáte,a to se ještě snažím být slušný……
Umím si představit elektrifikované Frýdlantské okresní dráhy za předpokladu, že by tam jezdili jednoduché elektrické motorové vozy.
na to, jaká to je “ díra“ tak tam kolejí je dost….ale ekonomicky to bude problém neb okresy nejsou výkonnou správou ale organizační a ORP Frýdlant peníze rozhodně nemá
No, dejme tomu, že LK může požadovat elektrizaci některých svých tratí (nejspíš 25 kV).
Nicméně zrovna ten uvedený výběr tratí mi připadá úplně zvrácený.
Nejvíce tramvajový charakter má jízdní řád spíš na trati LBC-Tanvald, kterou překvapivě nepožadují.
Za to lokálky pod Smrkem, tam snad jezdí vlak jen kvůli tomu, že tam kdysi postavili tratě, jinak je to na (třeba CNG) autobus.
Nevím, jaká si pak představují vozidla v závislé trakci, EMU pro 40 osob se jaksi nevyrábí. Elektrická regionální vozidla mají smysl od třívozových jednotek výš.
proč mají smysl od třívozových a výše? Ono to platí sice trochu obecně o kolejových vozidlech, ale nevím proč zrovna u el by tomu mělo být jinak, v dnešní době by to spíše mělo být opačně..
Protože i pro tak velké město jako jsou Milovice se na určité spoje nasazují o víkendu pod dráty 810.
Ano
Ale vlakem.je to rychlejší ,než autobusem a pohodlnější a teď ,když se musí do Liberce přes Frýdlant jedou vlakem i ti co jezdili autem .
Taky mě zarazilo, proč se Lbc-Tanvald nepožaduje……
Jo Sprava zeleznic, tam se maka …. Za tey 2 mld elekteifikovat Liberecky kraj a sprava si na Smichove postavi stany.
Libereckému kraji chybí kvalitní železniční napojení na Prahu, vozby vyřešila novostavba. Do té ale nikdo peníze nedá.
Takže jedině, pokud to vůbec jde, lehka verze trolejového vedení pro osobní vlaky typu tramvaj.
projekt regiotram-train Nisa už tady taky byl
když se podíváte na trasování drah v Lib kraji a jejich návazností do okolních krajů, zjistíte, že mnoho z toho odpovídá sudetské hranici a v případě Jaroměře dokonce potřebám CK vojska za Rakouska Uherska….to trasování dnes moc smysl nedává mezi Ž. Brodem a Hodkovicemi na trase Lib-PA se celkem nesmyslně jezdí přes Turnov což v daném úseku kopíruje právě sudetskou hranici…trasování kolejí leckde odpovídá potřebám CK monarchie
ono by se třeba tolik nestalo kdyby Pa-Lbc jezdilo přes Tanvald- JBC a Ž.B -Turnov – Jičín by se stala železniční drahou Českého ráje
kupte si mapu s vrstevnicemi
Ta trať vede přes Turnov proto, že v cestě stojí kopec jako kráva. S žádnou hranicí to nesouvisí.
ta novostavba už dávno existuje, jmenuje se D8
D10 samozřejmě
A kde je, prosím, D8 nejblíž k Libereckému kraji (neřku-li k Liberci)?
jelikož jste to napsal až mé po opravě překlepu na správných „D10“, je vaše replika pouhou ubohostí
Příspěvky se načítají jen při refreshi stránky, ne automaticky, takže ho dost možná neviděl.
Ve výčtu mi chybí elektrizace ve směru Liberec-HK, podle mě v tuto chvíli nejsilnější směr.
To by si museli napřed udělat jasno jestli přes Jičín a Ostroměř, nebo přes Semily a Dvůr paní Králové
Logicky se nabízí Jičín, což ovšem chce jen maličkost-vyřešit zaústění „jičínky“v Turnově.
Zapomněl jste ještě na variantu přes MB, Nymburk, Kolín na Pardubice, mimo HK. Podle mě nejpravděpodobnější ve chvíli, kdy bude nová trať na Prahu. Trase přes Jičín bych také fandil, ale nevěřím, že ji někdy dají do použitelného stavu.
Nejsilnější směr, protože tam není dálnice. Až tam bude, tak se situace změní. Úsek Jičín – HK se již vykupují pozemky a je plánováno 2023 začít stavět. Pro ŘSD tato dálnice asi není prioritou, ale vzhledem k přípravě ostatních staveb budou rádi, když alespoň něco budou moci stavět.
Zde se přesně ukazuje, jak moc chce naše současná společnost vlaky. Všude raději postaví dálnice. Bude to v důsledku méně efektivní a pro společnost dražší, ale hlavně že vše na naftu je fuj a dotujeme jen elektrická vozidla anebo nesmysly typu výroby vodíku snad až kdesi v Africe, odkud se bude dovážet loděmi (navrženo EU)…
„Naše společnost všude staví dálnice…“ To je zase blábol tohleto. Jaký „všude“? Vždyť my ani nemáme dobudovanou základní dálniční síť z plánů roku 1960.
Souhlasím s tím, aby se případně upravila dotacni pravidla, ale naprosto nesouhlasím s uvažováním, ze se maji státní investice do infrastruktury řídit podle hranich umělých krajů. Stejně pak můžeme začít uvažovat treba o kilometrech dálnic nebo státních silnic a nevim o čem. Nechtěl by Liberec taky mezinárodní letiště? Splavnění Jizery?
Pragocentrista ? Nadčlověk z nadmesta ?
Coz takhle neco k věci?
I tady pod Ještědem žijí lidé, kteří chtějí dopravu hodnou 21. století, nic víc … Svět nekončí za Prahou ..
A co na dejme tomu regiosharku není hodno první čtvrtiny 21. století? Víte, ze úplně stejný jezdí pod dráty na osobácích mezi Třebovou a Zábrehem? A ze treba mezi Benešovem a Táborem jezdí pod dráty dokonce regionova? Zatím pořád slysim jen dítě, co chce hračku, ne vecny argument, jaky by to melo potenciál přilákat další cestující, pro nákladní dopravu a podobně.
Zdejší lidé, kteří chtějí dopravu hodnou 21. století chtějí kvalitní SILNIČNÍ síť.
Protože jen pomatený šotouš touží po vlaku jednou za dvě hodiny (protože na častější tu není dost cestujících) místo autobusu v intervalu polovičním až čtvrtinovém.
Bohužel – smutná realita dnešní doby …
Jel jsem z Prahy do Liberce a zpět jak FlixBusem tak i RegioJetem a v obou případech jsem si jako v 21. století připadal. V čem je problém, Martine?
FlixBus a 21. století ? Dobrý vtip.
Jel jsem s nimi 3x a takovou socku již nikdy více.
Regiojet je OK, slušná kvalita.
Praha je Praha, to máte marný, Praha je vzor ignorance…. A ještě je velice důležité přesunout za pár miliard brněnské nádraží..???
Což v Brně 86 % volčů nechce. Což je okázale ignorováno a je jim nadáváno do zelených zmrdů.
Tak tak, vytreli si referendy zadek. Chyba nás brnaku, že byla účast pod padesát. Az se začne stavět se všichni probudí a budou řvát. Měli bychom chtít asi více než koukat na čtyři léta dopředu.
S tim nesouhlasim, Mladoboleslavsko a Liberecko je dostatecne silny region, aby tam skutecne SZDC mohla naplanovat koridor,… A tady vam dam za pravdu, nemusime se ritit jen mezinarodnimi koridory EU, ale doplnit je i o narodni… Treba prave na Liberecko… A pro region jsou dulezite dva smery, na Prahu a na HK… to by meli byt konkurenceschopne a dostatecne rychle a kvalitni trate s mnohem lepsimi vlaky… Vlastne Liberec je skutecne jediny kraj, na ktery se (mmusim to rici) kasle, nebyt transitniho koridoru na Budejovice, tak jsou odriznute i Jizni Cechy… A dalsi typicky zanedbanou casti jsou trate na zapad,… Číst vice »
Dekuju. Nove trate pro hlavní smery, to uz je ale uplne jina debata o daleko větším a dražším problemu nez „jsme jediní, kdo nemá draty“. Čímž se oklikou vracíme na samy začátek toho, co jsem psal. Na nové trate do Liberce nazor nemam, ale určitě by vyresily to, co samotné draty na stávajících tratích nevyřeší.
Jsme jediní, kdo nemá eletrizaci, je jen výrazová zkratka pro totéž co říkáte Vy. Ale protože máme politické (finanční) členění na kraje, požaduje tu infrastrukturu kraj, který je tím celostátním elektrizačním stínem dotčený.
Pokud bude existovat výrazně propustnější a rychlejší dráha pro nákladní dopravu mezinárodního významu, bude sakra rychle využita na maximum a začne chybět druhá kolej.
Poptávka existuje, jen je latentní. Stavbou nové, nebo modernizací dosavadní trati se vyvolá a najednou budou všichni překvapeni, jako nedávno ČD po nástupu konkurence v osobní dopravě.
Zkuste pochopit, že lidé i zboží se přepravují odněkud někam protože se potřebují dostat právě z toho konkrétního „odněkud“ do toho konkrétního „někam“ – pokud toto v dostatečném množství chybí, pak můžete kolejí položit třeba 100 vedle sebe i s 10 trolejemi nad každou a stejně po nich nic jezdit potřebovat nebude.
V dalším kole si najděte mapu s vrstevnicemi a vygooglete rozdíl (zejména v nákladní dopravě) mezi jízdou po rovině a přes několik kopců.
Dle Vaší teorie je Švýcarsko rovinatá země
Zkusil jsem. Děkuji. Nepovedlo se. Proč Vy si myslíte, že dopravní poptávka nezávisí na na nabídce. Jedno podmiňuje druhé vzájemně. Česká železnice je přetížená právě v těch částech, kde je dostatečně kapacitní a vede přímo. Pokud narovnáme a zmodernizujeme alternativní trasy, využití dále vzroste.
V dalším kole si nastudujte výklad pojmů viadukt a tunel.
Na poradách, kde se možnosti modernizace železnice na Liberecku po roce 2000 intenzivně řešily, byly přijímány závěry typu: je to pohraničí, nevede tam koridor a mají dálnici. Tehdejší politickou reprezentaci nově vzniklého kraje přestaly záhy dopravní otázky zajímat a postupem času všechny připravované modernizační projekty upadly v zapomnění. Letos slavíme 20. výročí od zadání první studie rychlého železničního spojení Praha – Liberec a 18. výročí zadání studie rychlého železničního spojení Liberec – Hradec Králové. Věnujme závěrům těchto studií, které jednoznačně kvalitní možnost modernizace prokázaly, tichou vzpomínku… Příslušní manažeři, kteří modernizaci železnice v Libereckém kraji tehdy intenzivně odmítali, jsou stále ve… Číst vice »
On to samozřejmě ví. Nejen on.
Liberecko je „dostatečně silné“ leda na vlak jednou za dvě hodiny – na což v 21. století cestující (censored) zvysoka.
Jo , a proto každou čtvrt hodinu jede autobus do Prahy . Až bude vlak Lb – PHA hl.n. ( žádné debilni přestupní nádraží u Nehvizd v polích) za max 90 min , budou rychlíky plně každe dvě hodiny . Jako na Olomouc , Plzeň …
jasně, všichni cestující budou nadšení, že místo dosavadního autobusu každou hodinu či půlhodinu mají nově spojení jen každé dvě hodiny (po setmění vůbec) – hlavně že pár šotoušů jezdících leda tak prstem v tabulce jízdního řádu bude mít poluce :-Q
Liberecko (to není zdaleka jen Liberec) zaplní v pohodě vlak (za předpokladu opravdu kvalitního rychlého spojení) do hlavního města každých 60 minut, ve špičce každých 30 minut.
„Liberecko“ (mimo vnitřního Liberce) než něčím dojede na nádraží v Liberci s dostatečnou rezervou pro přestup na vlak, tak už je za stejnou dobu autem někde u Boleslavi. Ještě lepší je to pro cestujícího cestou zpátky, když nejdřív v Praze má mezi vlaky interval delší, než za jaký by autem dojel až domů a pak jako bonus v případě zpoždění mu vlak dorazí na nádraží v Liberci a odtud ať si každý z „Libercka“ už dojde zbytek pěšky (nebo v lepším případě si jen počká na další VHD zase zhruba stejnou dobu, jakou by jel autem z Černého Mostu až… Číst vice »
Je zajímavé, že u vlaku jaksi automaticky kalkulujete se zpožděním,ale jakákoliv omezení (nehoda, stavební práce) na dálnici vůbec neberete v úvahu.
I když je fakt, že pozdní příchod na důležitou poradu z důvodu zácpy na dálnici bývá akceptován s větším pochopením než pozdní příchod kvůli závadám v hromadné dopravě…měl jste s tím počítat a jet dřívějším spojem.
Pokud někam jedu autem, tak zpoždění o 10 minut je zpožděním jen a pouze o těch 10 minut.
Pokud někam jedu veřejnou dopravou, pak zpoždění 10 minut může s vysokou pravděpodobností znamenat ujetí návazného spoje a tedy se mění ve zpoždění 60, 120 či 240 minut (nebo taky v nocleh někde na nádražní lavičce mezi bezdomovci).
Tak zpoždění na dálnici může být i cesta v rakvi pokud do toho chcete jít ad absurdum. Dnes jsem ujel asi 200 km po východní části Prahy a SČ. A díky kvalitní jízdě jednoho poláka a jednoho slováka jsem málem skončil 2x v škarpě.
Samozřejmě je nutné řešit celý dopravní systém, nejen rychlé spojení Praha – Liberec. Při intervalu dálkových vlaků minimálně 60 minut, jízdní době také 60 minut, při intervalu příměstské dopravy minimálně 30 minut a existenci parkovišť P+R v Liberci, Turnově, Mn. Hradišti atd bude vše vypadat zcela jinak než dnes.
Na rozdíl od dálkových autobusů, kde jsou konkurenceschopné jen přímé spoje bez zastávek, dokážou vlaky obvykle obsloužit i další města na své trase. Takže ty expresy budou vozit i cestující mezi Prahou a MB a MB a Libercem, u vlaků na rozdíl od autobusů tolik nevadí pokud v části trasy nebudou zcela zaplněné. A kromě nich by jistě jezdily i o něco pomalejší rychlíky, které by obsloužily třeba dalších pět zastávek po trase, a které by se tak vyplatily i v časech kdy už žádné autobusy nejezdí. Další cestující oproti autobusům by jistě přinesly snadnější přestupy na přípoje směrem na… Číst vice »
Víte možná máte poluci z cestování na černý most,ale je dost rozdíl sednout do busu a nechat se vysypat někde na kraji Prahy a pak čekat na metro a ještě se trmácet další desítky minut do centra. Ten vlak mne doveze, až do centra bez přestupování a za jednotky minut oproti metru. Takže žádní šotouši a poluce leda vaše z přestupování na černáku.
Myslím, že chtít železniční spojení s okolními kraji a státy na úrovni doby, je pochopitelné. Elektrizace je k tomu první krok, který ten proces nastartuje.
jasně, sice není kam by tudy lidi jeli, ale to nevadí, drát nad kolejemi dopravu „naindukuje“ a basta
Bože, ty jsi blb.
A nejde spíš o to,aby Liberecký region získal kvalitnější spojení se zbytkem republiky?
Elektrická trakce má smysl na vytížených tratích, kde je dostatačná přepravní poptávka, což v tomto zapomenutém kraji zjevně není, když tam jezdí obvykle dva motorové vozy jednou za hodinu a nákladní doprava prakticky nulová (snad kromě dřeva není co vozit). Jaké elektrické vlaky s adekvátní kapacitou by tam chtěli provozovat? A kolik budou financovat z krajského rozpočtu? Nezískají nic i z důvodu, jak ultimativně je žádost formulovaná „požadujeme“…
Právě elektrifikace je cesta k možnému rozvoji železnice na Liberecku, a to jak osobní tak nákladní dopravy
Možnost vybudování překladiště a tím ušetřit kamiony,
možnost zavedení Ex Liberec – Praha nebo Liberec – Ústí
Možnost posílení příměstské dopravy.
Na základě momentálně smyšlených „možností“ s nulovou garancí realizovatelnosti se mnohamiliardové investice z veřejného rozpočtu naštěstí neschvalují.
Tak hlavně, že se pořád někde stavějí nějaké nové silnice, čímž úspěšně motivujeme přepravce, aby využívali přednostně železnici…
„Možnost vybudování překladiště….“ je obecně rozšířený zásadní omyl všech šotoušů. Takhle to nefunguje a nikdy ani fungovat nebude, tudy cesta pro nákladní železniční dopravu fakt nevede. Opravdu.
Vede, ale vede. Jen si to prekladiste nemuzete predstavovat optikou pred 100 lety. Logisticka centra co prekladaji z kamionu do jineho nebo do dodavek je vsude mraky a nikoho to neprekvapuje. Stejne jako prekladiste na letisti v pristavu … .
Nevede. Mícháte hrušky s jablky. Řekl bych, že o tom něco vím 🙂
Tak určitě má pravdu v horizontu 50 let a dále. Logistické centrum u větších nádraží dle mne bude normální věc dále pak elektroauta nebo jiný pohon. Nyní vám půlku tratě zaplatí škoda auto.
Obavam se ze pouha elektrizace jsou zcela vyhozene penize. Z Prahy do Liberce to chce celou trat vyrazne modernizovat-prestavet vcetne prelozek.
Druha zminena trasa Liberec-Usti (Decin) by natazeni dratu melo resit co?
tři naprosté nesmysly
Toto je problém hlava XXII, nebo také slepice-vejce, začarovaný kruh… Prostě dokud není elektrická trakce, tak je vozba po sklonově náročnější trati drahá a nikdo tam náklady vozit nebude, jenže zpětně se zase říká že se elektrifikace nevyplatí protože tam nic nejezdí.
Jenže ona je drahá (výrazně dražší než po trati bez kopců) i v té zbožšťované elektřině.
Doporučuji se zajet podívat na trať do/z Brna přes Vysočinu – kdo z nákladních dopravců může, jede přes Č.Třebovou
Ano, vím, ale tam proti nákladní dopravě hraje převýšení, nějakých 250m při sklonu 15-20%, to se nedá pořádně pokrýt ani když započteme zpomalení vlaku. Samozřejmě ideální by bylo kdyby se k elektrizaci přifařila nějaká ta přeložka.
takže na Vysočině převýšení je a na tratích přes Liberec není?
vážně si už pořiďte nějakou mapu s vrstevnicemi 🙁
Jenom je délka těch nepříznivých menší.
a tím je to ekonomicky horší – protože fixní cenu nutného kusu postrku/přípřeže nerozpočítáváte do 100 km jízdy, ale jen do 10 km, čímž na km vychází částka desetinásobná
A mezitím v USA tahají čtyři SD70 1,5 kilometru dlouhý vlak do stoupání 25 promile s další dvojicí SD70 na postrku. A nikdo si nestěžuje že tam je moc sklonů. Dokud bude každej mlet nesmysly typu že Vectron je univerzální lokomotiva, že traťová třída D4 stačí tak se nikam neposuneme. Všude na světě jezdí náklady s hmotností 25 tun na nápravu a vyšší. Staví se šestinápravové lokomotivy s výkonem 9600 kW a nejen to. A u nás se řeší že sklon nad 8 promile se nedá nákladem vyjet a když tak s ohromnými náklady na energie. Jenže země jako Polsko,… Číst vice »
>Jenže země jako Polsko, Rumunsko,…, Německo, Rakousko, Švýcarsko ukazují naprosto přesný opak.
Ve které ze zmíněných zemí (USA a Rusko jsem vynechal, tam jsou poněkud jiné podmínky) něco z toho co tu popisujete funguje? (NBS s E5 vynechme, byť i těch bude tak málo, že tato traťová třída nebude u většiny vůbec využívána).
Tak minimálně tato trať má významného předskokana a tím je Škoda auto. Cargo z této lokality by mělo zaplatit minimálně úsek od Prahy a ten zbytek do Liberce, ale no tak utrácí se za větší blbosti na železnici a nejen na železnici.
Nová dieselová vozidla nebudou v relativně krátké době vyhovovat legislativním podmínkám
Mjo aha …. a šukafony, hydry, rakve ale i 845, ty vyhovují a vyhovovat budou?
Rozumíte slovu „nová“?
rozumím slovu nová. proč by pro nová mělo platit něco odlišného?
Vozidlo prošlo homologací podle tehdejších předpisů => Pokud se dělá údržba, může stále jezdit. Škoda Felicia by taky dneska nesplnila emisní normy, některé verze byly bez ABS, EPS, ale jezdí.
Jenom je smutné, že místo tlaku výrobců na usnadnění homologace, máme tlak objednavatelů na zvýšení dotací.
No však ano. A to samé bude platit i pro nová vozidla koupená dnes. Skutečně nevidím důvod proč údajně „nebudou v relativně krátké době vyhovovat legislativním podmínkám“ nebo co tím básník myslel.
co básník myslel?
že musí vydyndat státní prachy a voličské hlasy jakýmkoli blábolem
nejspíš
V krátké době nebude možné vyrábět to, co je dnes na trhu => obava, že nebude možné vyrobit ani ekvivalent.
810 se nejvíce podobá 840, ten se už taky nevyrábí.
Tak tím spíš by měli nakoupit dokud mohou 🙂 Jinak ovšem nemyslím proč by v krátké době nemělo být možné vyrábět ani ekvivalent Sharku a podobných. 840 holt počítat nelze neboť TSI, welcome to EU.
Co takhle auto. Zkuste hledat analogii, spalovací motor……?
Však to se snažím. Když si dnes koupíte nové auto tak nebude v relativně krátké době vyhovovat legislativním podmínkám?
Ano,za tři roky už ho jako nové nekoupíte.
Kdo viděl, jak řada 742 pokládá nekončící kouřovou clonu, a zatím to krom prouzených strojvedoucích nikomu moc nevadí, ten si o emisních normách myslí své…
Jestli ono to nebude tím, že nové a účinnější něco stojí – na současném předraženém železničním trhu obzvláště. Nadto pokud táhne větší množství vozů, je dobré to na ně rozpočítat. 🙂
A Liberec – Jablonec nic, nebo tam postačí ta horská dráha s T3?
Mezi LB a JN nejezdí žádné nákladní vlaky (téměř), to poněkud snižuje ekonomiku celé akce.
Je tam jeden pár, na ostatních tratích není o mnoho víc.
Trať přes Č.Lípu by samotná elektrizace moc nespasila – krátká užitečná délka koleji ve stanicích, nižší normativ hmotnosti, málo možnosti pro křižování ( pokud to mam chápat jako alternativu k pravobřežce, která potřebuje rekonstrukci jako sůl).
A návratnost se počítá na dnešní provoz, žádná indukce, žádné souběžné kamiony?
Elektrice trolej chybu moc kam směr Frýdlant do Nové město pod Smrkem další do Jindřichovice pod Smrkem mohl bys z Česka Lipa do Lovosice bys dobré rychlost
Dobře babička knedlík
Některé projekty budu stranou ležet nechat muset.
elektrizace Česká Lípa – Lovo? I kdyby se postavila Vrtka v úseku Praha-Litoměřice/ Lovosice pro přímý vlak Česká Lípa-Praha přes třeba Lovosice bude ideální to hybridní vozidlo, které do té doby bude jště vymakanější jak teď.
Tak snad jsou nějaké smysluplné podklady pro novou trať do Liberce, po postavení vsejanske spojky. Smysl to dává. Náklady DE, PL, přístav Štětín? ŠKODA Mladá Boleslav?
Nevychází to ekonomicky a profilem tratí to nemůže konkurovat ani omylem Pravobřežce. Kdybychom teoreticky převedli vlaky z ní na trať přes Liberec, tak dáme ránu právě jí. A to fakt neuděláme 😉 Podle mě jediná šance na jakousi elektrifikaci je prostě politické rozhodnutí s tím, že nákladní doprava by ten zářez mohla ekonomicky zmírnit třeba místní přepravou dřeva. Ale tranzit bude prostě minimální.
A když bude na pravobřežce výluka či mimořádnost ?
Kralupy – Neratovice – Všetaty a Tišická spojka. Další naše priorita.
Přesto se ale vozí auta a ucelenky Habbillnsů z Boleslavi přes Liberec na Zawidow a dál Německo. Nejen dřevo a sem tam nějaká cisterna nebo kusovka.
Ano, píšu taky minimální. Nepíšu, že žádný. 😉 Ale ekonomicky to prostě za současných pravidel nevyjde, takže buď to bude celé o politice nebo o změnách pravidel. Tudíž vlastně také o politice. ZESNAD.CZ je samozřejmě pro každou novou elektrizovanou kolejovou kapacitu, jen to musí mít hlavu a patu.
Pak by možná stálo za to se politicky pokusit o změnu pravidel, a ne jen říkat, že to nemá smysl. Podíl železnice na přepravách je bohužel poměrně ubohý a tranzit není vše, přestože převážení všeho na co nejdelší vzdálenosti dnes docela frčí. Chápu ale, že přednost má snaha zachránit to, co už je. Smutná situace.
jasně, odhlasujeme že 1+1=7 a vše je vyřešeno
nikoli na Německo, ale do Polska – vlaky relativně lehké
Pane Sládku, zní to hodně zasvěceně. 🙂 Nevěděl by jste, nebo třeba kdokoliv, jaké jsou kromě hlavních proudů nakl. dopravy, i ty alternativnejsi? Zní tu často pravobrezka, levobrezka, hlavní koridor neoropustny, zda se mi ten Liberec nadčasový, i kvůli zmíněnému přístavu. Jak je Štětín pro ČR strategický?
A proto se pořád tvrdí, jak je trať v údolí Labe přetížená, a že to vyřeší jen tunel pod Krušnými horami. Nic proti němu, je určitě také potřeba, ale za podobnou cenu by bylo možné postavit i zcela novou trať do Liberce. Ta by se vyplatila už jen kvůli osobní dopravě, ale když už by stála, jistě by se vyplatilo vozit tam i část nákladních vlaků. Jenže menší množství nákladních vlaků by pak mohlo snížit efektivitu Krušnohorského tunelu, který by pak už nemusel ekonomicky vyjít, ale to je naše priorita a všechny konkurenční projekty je proto třeba pokud možno raději… Číst vice »
No vzal jste mi ten tunel z huby. 🙂 Jenže. Ona VRT asi potřeba je. Jestli zrovna z Drážďan? Ale zřejmě už je rozhodnuto. Snažím se stále pochopit nějaký koncept. Udržitelný. Nikde ho nevidím. Nebo poraďte, kde ho najít.
VRT není kvůli nějakým Drážďanům, VRT je kvůli spojení Berlína (a všeho severněji) s Vídní (a všeho jižněji/východněji), kde Drážďany i Praha „jsou po cestě“.
Proč se třeba nevyužívá Vojtanov?
Protože na německé straně není elektrika. Cca 60km.
Protože to pro Němce není priorita a je to taky v téhle oblasti kopcovitá trať. Ostatně něco podobného je to i z Chebu na Marktredwitz, kde Němci elektrifikují přednostně severo-jižní směr z Hofu do Řezna a ne trať do Norimberka.
protože je to drahá jízda přes kopce (stejně jako Liberec) – z toho důvodu tam Němci mají za zbytečné tahat dráty
Za prvé trať na Liberec by byla třeba především kvůli vnitrostátní osobní dopravě. Za druhé by šlo o stav po stavbě nové trati, která by pod těmi kopci mezi Turnovem a Libercem vedla v tunelech. Pak by nejvyšší místo bylo poblíž Libereckého nádraží něco přes 400 m n.mořem, na Žitavu pak už jen z kopce podél řeky, ale tam je problém s tím kouskem na polském území, na Frýdlant by byl ještě kopec asi 450 m n.mořem. To je pořád ještě jedno z nejnižších míst na našich hranicích, níž je jen údolí Labe a pak už jen na Moravě. Proto… Číst vice »
Jenže když do ekonomiky nezapočítáte dopravu nákladní, tak to asi nevyjde.
A nebo prostě musí udělat parlament a vláda politické rozhodnutí, a stavět. Ale pak to chce nějaké rozumné parametry, aby se nestavěly pozlacené kliky.
Což se pokusit pochopit, že vlaky tam nepojedou kvůli tunelu jako takovému, nýbrž kvůli tomu že skrz něj projedou někam jinam kam/odkud jedou (celé Německo, Benelux, …)?
Vnímáte ten rozdíl proti Liberecku, kde severně za kopci nic takového NENÍ?
A co třeba se pokusit pochopit, že nákladní vlaky by na té trati nebyly to nejdůležitější, ale v některých trasách nebo při problémech v údolí Labe by mohla mít význam?
Pan Puta a spol.má v tomto osvěžující napady. Elektrizovat lokalky, respektive ukoncovat dráty v Lípě…
At si to zaplatí z krajského.
A mimochodem – po tomhle výkřiků si může chtít zkusit požadovat nové dieselove jednotky…
Doufám, že stejný argument navrhnete třeba Olomouckému kraji, kde se elektrizuje lokálka z Olomouce do Uničova.
V lbc kraji máte smůlu, že odpadá argument objízdné trasy pro případ mimořádnosti na koridoru.
Přes Uničov je ta objížďka taky jenom na papíře. Převádět dálniční provoz z obou směrů na okresku? To nebude fungovat, ikdyby ta okreska byla perfektně rovná.
Nemyslíte, že by to mělo větší smysl, kdyby se zadratovalo i přes Hanušovice, Lipku a následně Letohrad Týniště? A oživit spojku z Lipky do Mezilesi?
Tam to bude až do Šumperka, aby to mělo nějaký smysl. A ta !“lokálka má směrové parametry, o kterých se vám může v Liberci jenom zdát 🙂 , a maximálně srovnávat s tratí do Hrádku.
A stejně je to ekonomicky naprostý nesmysl. Ta elektrifikace se tam nikdy nezaplatí.
no, Uničov ještě dává smysl v kontextu s oběhy vozidel po zadrátovaných tratích
Smysl Unicovky stejně jako elektrizace jen do zastávky mi taky uniká.
Jakkoliv asi líp pochopim Unicovku vice po rovině než tu oblačnost pres Rychnov či jak se jmenuje to sídlo mezi Turnovem a Libercem…kde fakt provozovat vlak je soutosovina. Jakkoliv sympatická.
Pokud něco elektrizovat…pak trať Liberec-Hradek-Zittau (pokud jsou dráty dál v Německu.
Cokoliv jiného až po vyřešení úseků Turnov Liberec a dále směr Bolka a Nymburk
O jakém ukončování drátů v Lípě mluvíte? Jinak ty lokálky to jsou především proto, že chybí dráty.
Ale vůbec ne. Není to až tolik o drátech, je to o kvalitě vozidel. A na tom zase tolik Liberecký kraj bit není. Logiku tam elektrizace nemá, nejsou pro to výkonu a poděkovat může Liberecký kraj hlavně „Štrougalovo“ dálnici D10. Ta možné železniční výkony dávno přebrala a zcela logicky prostě železnice nemůže posbírat benefity, když tranzit není kam a místní výkony jsou na silnici a s ohledem na to, jak je MB blízko tam taky zůstanou.
To s tou D10 (ale i jinými) je bohužel pravda, a zvrátit to v dohledné době bohužel nelze, když trend nahrazování železnic silnicemi neustále pokračuje i u silných dálkových přepravních proudů, a to v celé Evropě. Jen se podívejme, kde všude se stavějí kapacitní dálnice ve směrech zanedbaných železnic.
Když se podíváte na dálnici D7, ze které jsou zatím jenom kousíčky, tak její absence nepřinesla žádné zlepšení pro železniční spojení Slaného, Loun, Žatce a Chomutova. Některými směry se zase postavil koridor i dálnice, třeba D8. Nevím, proč si myslíte, že je nějaký vztah mezi dálnicí a železniční dopravou. Díky D10 se do SZ Čech a na Liberecko dá dostat rychle alespoň nějakým způsobem.
SV Čech, samozřejmě… A dobrým příkladem, že jde obojí, je D35+D1 z Olomouce na st. hranici s Polskem, kde vede i železniční koridor a obnovila se osobní doprava přes Chalupki, čímž se uvolnilo místo přes Zebrzydowice.
zbývá už jen krůček k pochopení, že nevzniká doprava kvůli kolejím, ale v normálním světě vznikají koleje tam, kde je doprava natolik intenzivní, že je využije (což Liberec není)
A proto je z Lbc na Prahu přecpaná čtyřproudovka a přímé busy jezdí po čtvrt hodině?
– po čtvrthodině jedou busy ve špičce, po hodině mimo ní – což je pro cestující lepší, než čekat na vlak jednou za dvě hodiny (ve špičce možní i jednou za hodinu)
– přecpaná čtyřproudovka je jen od Brandýsa do Prahy, což auty z Liberecka asi nebude
To máte recht, dokonce to není ani tak o kolejích jako o kvalitě vozidel, vite….vono svézt se audinou je sakra něco jinýho, než ešusem..
..navíc za situace, kdy ta audina to může klidně těch 130 (= pardon, čti 150-180 km/h) po té D10 v klídku valit, kdežto i kdyby ta audina byla pozlacená a navíc železniční, tak na štrece s V = 80 km/h do toho nikdy nikdo nepoleze s moc velkým jásotem i kdyby paní průvodčí chodila kontrolovat lístky „nahoře bez“….
Ta D10 už je docela na hraně kapacity..být tu solidní železniční spojení Lbc-Praha, tak o zájem rozhodně není nouze a dost lidí i z toho auta přesedne do vlaku..dost lidí tím autem jezdí, protože musí, nikoliv protože chtějí..
Pfefně.
přesedne do vlaků s intervalem „jednou za 2 hodiny“ (neb na častější se nesejdou ani cestující, ani peníze na provoz)???
Tak protože hodně lidí nemá tu výsadu ojíždět služební káru takže rádi ušetří nějaké ty km a phm za cestu do práce kdy vlak vyjde levněji. Navíc i ti co služební káru ojíždí tak pokud je moje si ji za určitých okolností nechci ojíždět taky. Takže jak tu píši stále a dokola jsou trasy kde jedu vlakem když to dává smysl.
Paradoxem je, že od Sklarzske Poreby ( tehdy Schreiberhau) byl úsek do Kořenova elektrizován již v roce 1923, jako jeden mezi prvními v celém bývalém Československu.
LB-TANVALD by dráty určitě slušely.
Ano, ovšem za naprosto jiných podmínek a pro změnu trať od Polska do Harrachova po druhé světové válce byla dlouhodobě uzavřena.
Samozřejmě v době kdy jedinou konkurencí byly nákladní automobily s dřevěnou korbou
Ano, znovu elektrifikovat trasu z Jakuszyc do Kořenova, to by mohlo ten argument, že v LB kraji nemají ani metr elektrifikované železnice, konečně zneplatnit.
Stačí do Harrachova (Mýtiny) tam se může přestupovat, a z Mýtin udělat odbočku do Harrachova až k Rýžovišti.
a teď ještě zkuste pochopit PROČ byl tenkrát elektrifikován
(v dalším kole co má tento důvod společného s dnešní situací)
V Liberci to nemá cenu, aby se mohli trochu rozjet po okolí, tak by potřebovali samé třísystémové lokomotivy a ještě s velkou baterií by to bylo těžké a superdrahé, pro ně je ten diesel ze všech krajů nejvhodnější.
Jiné lokomotivy dnes ani ČD nekupují tak v čem je problém?
Tak ono smutný unikát je spíše Liberecký kraj. Ten logický vůbec neměl být a měl patřit části pod Ústí a částí pod Hradec… Když už ho tedy máme, nevidím žádnou logiku tak stavět dráty, protože v tom kraji jsou pouze lokálky nebo lokálky celostátního významu. Pokud nějaké dráty ano, tak až s novou tratí do Prahy, jinak to je opravdu vše maximálně na motor s vlekem s dvoum, krom výkyvů.
Spíš jestli Ústí nemělo patřit pod Liberecký kraj
Já bych udělal jeden kraj, a to sice Pražský, co vy na to ? Všechny Dálnice přece vedou do Prahy.
No jasně. Až třeba na takovou D2, že jo.
Mimochodem, jsem pro zrušení Džamela v rámci zachovaní alespoň trochu plodne diskuze.
A jaký kraj by to byl podle přísloví, že: všechny cesty vedou do Říma nebo do pr..le.
Aha, takže těma lokalkama se občané budou kodrcat do Ústí resp Hradce v případě, že potřebuji vyřídit něco na kraji ?
Tím se přece vyřeší problém obsazenosti. Odsuneme úřady a školy někam do Zastrčené Lhoty a hned se vyplatí tam jezdit vlakem. Co třeba začít Ministerstvem dopravy a přesunout ho do Bezpráví, aby se tam vyplatilo zastavovat EC? 😀
Jenže to by nešlo jak by pak MD fungovalo v tom bezprávním Bezpráví.
Hrozně se mi líbí ta logika, že když si někdo stěžuje že má kraji jen lokálky a chce je povýšit na požitelnou trať. Tak to zavrhnout z důvodu že to jsou jen lokálky.
To je stejně debolní logika jako že trať Praha-Liberec nejde rekonstruovat na použitelnou trať, protože je dnes nepoužitelná.
To je jak kdybych tvrdil, že opravovat střechu nemá smysl, protože do baráku prší.
I proto se přece namísto lepších tratí stavějí lepší silnice, protože lidi a věci tam přeci jezdí auty a ne vlakem.
Myslím, že logicky pod Liberec by měla spadat část nefunkčního Ústeckého kraje. Určitě Šluknovský výběžek. A taky horská část (Krkonoše) Hradeckého kraje.
Jo pod Hradec… Jestli něco, tak spíše obnovit velké kraje a menší okresy, jako to bylo. A ne směrovat lidi třeba z východu dnešního Pardubického kraje do Olomouce, jak to dělala jistá zdravotní pojišťovna. Jenže teď je v módě centralizace. Lidi nadávají na Brusel, ale stěhování Čechozemí do Prahy jim nevadí natolik, aby s tím hnuli, přitom to mají mnohem blíž.
Nevím jaké m východě pardubického kraje mluvíte, ale např z Moravské Třebové je to autem do Olomouce 45 minut a do Pardubic je to 75 minut.
Tak Pu kraj taky nechápu, vyjedu Z Mohelnice nebo Šumperka stačí pár km a jsem v Pu kraji. Kolikrát si říkám chudáci lidi když musí jet na kraj do Pu něco vyřídit. To je na dovolenou s přespáním.
Kdyby byla v Libereckém kraji elektrická trakce, tak tu jezdí peršinky s honekrama (viz Královéhradecký). Zaplaťpříroda za unplug a desira, stadlery, sharky.
1) Myslím že lidé ocení více čistší vzduch a rychlejší spojení než Desira a Stadlery.
2) Honeckery prochází značnou modernizací
3) na nějaké nové vlaky by kraj zcela jistě přispěl, takže by tam jezdily nějaké pantery (což nevím jestli je výhoda)
Modernzovaný Honecker, pořád Honecker. A čistší vzduch? V tom, kolik se protopí je případný motorák na CNG jenom kapka v moři.
„Značně modernizovaný“ honeker, do kterého se leze jak na rozhlednu v Klokotech, si strčte do prdele stejně jako ten nemodernizovaný.
Honeckery jezdí pouze na trati Chlumec-HK-Týniště a i tam snad brzo zmizí. Ale zrovna Královehradecký kraj je po Libereckým asi druhý nejzanedbanější kraj z pohledu železniční infrastruktury.
„Honeckery jezdí pouze na trati Chlumec-HK-Týniště“ … a Jihomoravský kraj, aktuálně šrotiště republiky, není nic ?
Na počátku vlákna bylo „viz Králévéhradecký“. Doporučuji hlídat nit. 🙂
A Vepřová – Kolín je co? A díky oranžovým soudruhům bude dalších 10let!
Kdyby nedostala rychlíky Arriva, tak jste mohl pomstou soudruhů z DDR jezdit i do Tanvaldu…
když si DB company Arriva plánuje na Liberecký kraj monopol a postupné napojení kraje k Německu, tak ať zkusí požádat kámoše v Berlíně – tam možná jejich žádosti vyhoví
Napojení k Německu by nebylo marný, ale oni by nás nechtěli.
Přesně, Liberecko by bralo leda tak Polsko, strávilo by jim tak na 20 let, za tu dobu by stihli kde co vytěžit.
když chtějí ele.vláčky, ať se poohlídnou po něčem na baterky…
A nabíjet je budou kde?
Vozit po kopcích baterky je fakt terno. 😉
To si vzpomněli brzy když jim nikdo nedovolí nově 3kV Praha – Zgorzelec. To mělo smysl před 10 lety.
Okoli Liberce jedine v AC.
Polsko zůstane DC
Tak ať. V čem je problém?
EU a návaznosti dráha nesmí být od nikud nikam, ale musí navazovat.
A co my s tím?
Musí to také vzájemně navazovat.
Marceli naopak. Teď s koncepcí 25kV, který je o něco levnější, je větší šance na elektrifikaci tohodle kraje.
Dvousystémové(i troj!) jednotky/lokomotivy již byly vynalezeny.
Slovinsko má k dispozici 3 systémové Stadlery pro osobní dopravu a náklady do Chorvatska stejně přeprava.
Tady to je rozpadlý jugoslávský Balkán, kde se nějak nemaj rádi a nemaj vůli se dohodnout na nějaké smysluplné přeshraniční dopravě. S něma bych se nesrovnával.
Mohl by prosím někdo vysvětlit, proč Liberecký kraj nemá ani kilometr pod dráty? Je to např. kvůli těžkému terénu, má to nějaké konkrétní historické důvody (Sudety)?
Děkuji
No podle me slo o uplne přirozený vývoj. Neprochazi jím žádná páteřní trat, netezi se tam uhlí, nemá těžký průmysl. A tím pádem to vlastně nikdy nebylo extra potřeba. Na druhou stranu melo Liberecko první dálnici do Prahy mimo D1.
Do Liberce vede dálnice?
Liberecko. A tehdy to byla R dnes přeznačená na D. V každém případě tím směrem zjevně zásadním způsobem odepsala železnici. Vlečky odřezány, krajinu brázdí kamiony.
A topí se zemním plynem. Takže zlé potrubí sebralo želznici přepravy uhlí pro lokální vytápění.
Tak pokud mají slušnou plynofikaci tak můžou jezdit na CNG.
Do Turnova a to už je Liberecko (i když byla také stavěná kvůli vojenskému újezdu Milovice jako záložní runway), ale de facto se protažení do Liberce za dálnici považovat dá .
A na to jak se tam netěží uhlí se jděte zeptat do Hrádku n. Nisou ty Vám to jistě potvrdí.
uhlí z Turowa se pálí v tamní elektrárně a odváží do polského vnitrozemí = nic co by mělo nejmenší spojitost s železniční dopravou v Libereckém kraji
(jo, ještě v 80tých letech se v Liberci na ranžíru skoro denně skládaly ucelenky polského uhlí a pak vezly přes Turnov a Nymburk do NSR, ale to je dávno pryč)
Protože by byl napojen na 3 kV DC = drahá elektrifikace, každých 20 km měnírna, a to se nikomu nechtělo platit
Asi proto, že i v dobách parní trakce tudy nebyly žádné velké přepravní proudy, z důvodu větších stoupáních. Když se na to podíváte z geologického hlediska, tak Liberec je z pohledu české kotliny „za kopcem“ = povodí Odry.
Neschopnost kraje si ji vydupat, dlouho je to vůbec nezajímalo.
Vozíky se těžké vlaky s vápencem Liberec – Zawidow, ale ta spotřeba nafty…….
Protože tu nikde není tak intenzivní železniční doprava, aby pro ní mělo ekonomický smysl tahat drát nad kolejí.
Doprava tu není dostatečně intenzivní proto, že přes zdejší kopce se nevyplatí tahat tranzitní dopravu (plus na druhé straně kopců ani není kam/odkud jí tudy táhnout) a v místní osobní dopravě je osídlení roztahané po údolích a kopcích.
Děkuji všem za vysvětlení!
Poláci elektrárny neodsiruji ,protože by jinak vozili z Berouna přes Liberec a Zawilodow do Turoszowa 2000 tun vapence. Tak nám to raději pustí do ovzduší.