Chceme 2+2, ne 2+1. Písek žádá stát o širší silnici do Českých Budějovic
Silnice I/20, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Přestavba stávající silnice I/20 začne v roce 2027.
Přestavba stávající silnice I/20 začne v roce 2027.
Ano. Já už to říkám strašně dávno.. je to velmi důležité nejen pro všechny z Jižních Čech, ale pro celé Čechy. ta silnice je skoro hotová a vznikla by další dálnice ze severu až na jich, čistý průjezd ČR z Německa až do Rakouska. D3 je v nedohlednu a stejně i když by byla hotová, je toto velmi potřeba. Chválím město Písek
Tento požadavek je neje pochopitelný, ale také v ploché krajině dobře a levně realizovatelný.
To si vzpomněli brzo…
2+1 je nesmysl. Jezdím po této silnici poměrně často a je jasné, že plánované řešení 2+1 je nesmysl. 2+2, asi jako rychlostní silnice by měla pokračovat z Písku až do Budějic a tam se napojit na D3. Proboha, vyhoďte už z rozhodování „šetřílky“, kteří myslí jen na peníze a ne na lidi.
Nechápu kdo to vůbec vymyslel. Ani nechápu to, že se šetří a neudělalo se z Písku pokračování D4, profil je poměrně příznivý, takže by to zas takovou raketu nestálo. Ale dobře, pochopil bych 2+2, ale 2+1 je blbost, to rovnou nemusí dělat nic a nechat to jak to je a ušetří se nejvíc…
Dneska všude problém 2+2, jak tedy se dřív plánovalo, že např. na severu čech je 2+2 z Chomutova (včetně) mimo Bílinu až do Teplic, sice je tam 90km/h, ale pohodová jízda nebo na západě čech KV-Ostrov ? Tenhle nesmysl 1+2 je takové polovičaté řešení.
Hlavně ať na tom 2+1 udělají 110, ať tam někdo celý dvouproudý úsek nepředjíždí jeden kamion…
Tak to neudělají zcela jistě, protože to nemá oporu v zákoně. Takže tam bude 90 a po vzoru D4 kamera na každý rohu – ve finále bude asi nejlepší nedělat nic, protože reálně 2+1 ničemu nepomůže, udělat obchvat Dasnýho a Češnovic a počkat na někoho rozumnějšího kdo prosadí rychlostní 2+2…
Pokud by to bylo oddělené betonovým svodidlem tak to prý lze…
Buďme rádi za plány 2+1 která jde do finále a za chvíli se bude již realizovat. Předělávat plány na 2+2 by bylo začít od znova a aktuální přípravy zastavit( i když by se mi 2+2 líbila). Stejně je výhledově v plánu stavět novou dálnici D19, D20 nebo něco mezi. A lepší je asi se zaměřit tímto směrem který by odvedl většinu dopravy z l/20.
Já bych toho chtěl. Třeba aby pan Nemajitel konečně dostal spravedlivě, co si zaslouží.
Neblázněte lidi, teď je taková úvaha předčasná. Je třeba území podél okrsky I/20 nechat zastavět, aby to do budoucna nešlo snadno realizovat. Proč něco udělat hned teď s ohledem na intenzitu dopravy, když později to můžeme rozkopat a napakovat se na tom podruhé. Nemůžeme dopustit, aby doprava byla plynulejší a bezpečnější – to je něco, co hezoun s patkou a brejličkama z ODS nemá rád…
Pravidelně jezdím po D3/I3 i D4/20. Množství kamionů je na D3/I3 větší a předpokládám, že pokud bude D3 ve středních Čechách hotová, tak bude výrazně lepší pro spoj do Českých Budějovic a okolí. Z hlediska kapacity I/20 tam většinou není problém předjet kamion, na rozdíl od I/3, kde je to mimo třípruhy téměř nemožné diky protijedoucím vozidlům.
Ale pořád je tu směr Plzeň, KV, případně Cheb. Myslím že by silnice 20 mohla výrazně pomoci silnicím kolem Prahy
Vlastně má pravdu, I/20 z Písku do Budějic má vyšší intenzity než D3 na Dvořiště nebo D6 okolo Lubence.
A dálnici by nechtěli? A rovnou šestiproudou. To se to stojí s nataženou rukou. Státe zaplať, jaderný blok nepotřebujeme.
Když jsme u těch jaderných bloků, myslím že když se stavěl Temelín, tak tyhle všechny nápady byly – dálnice na všechny strany, trolejbusy až k elektrárně apod. To že se nic nerealizovalo je pro tehdejší režim typické. Asi si ten Temelín necháme pro sebe a Puštík bude shánět svíčky!
Hm, v aktuální stopě (s naprosto minimálními přeložkami) se zdá být 2+2 (plně oddělené směry) téměř nemožné… krom toho nastanou „drobné“ problémky jako „bude to zpoplatněné“ a „kudy pojedou vozidla co na dálnici nesmějí“?
Každopádně, pokud se obchvaty „na zelené louce“ nestaví v 2+2 co pak čekat od silnice „mezi nimi“?
Od roku 2029 se plánuje možnost zpoplatnění krajských silnic, dle rozhodnutí kraje, aby se zabránílo objíždění dosud zpoplatněných úseků.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/mytne-kraje-zpoplatneni-silnice-nizsich-trid.A250129_165922_eko-doprava_cfr
Byla by to jednička, ne dálnice, i když to může jako dálnice vypadat.
Bylo by to stejné, jako z Jíloviště k D0.
Fascinující….. A Hradec – Liberec třípruh… Nářez prostě… To nevymyslíš
Těším se za deset let na zprávy typu ,,,, kolony trápí řidiče mezi Hradcem a Libercem.. nebo Největší investiční /studiový omyl ŘSD všech dob. Dálnice mezi Liberce a Hradcem měla být min. 2+2 spočítal „nynější“ model…
Dvě krajská města – třípruh . Krajské s okresním čtyřpruh… . Ne že bych to Písečanům nepřál…. Naopak mají moji podporu a požehnání a snad čtyřpruh v budoucnu povede směr na Plzeň a K. V.
A z Budějovic na Plzeň se snad nedá jet přes Písek?
A když jsme u toho, tak má vize budoucnosti dálniční sítě, konkrétně spojnice D1 a D5 bych ji já vedl z Plzně na písek po I/20, dále na Tábor po I/29 a po I/19 na Humpolec. A rovnou z písku D/SMV do Č. Budějovic
Tady je vize ŘSD https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_oX_A/nPw2pRkMOeC4jvZcDCpLP1R/94c9/dalnice.png?fl=cro,0,0,2560,1440%7Cres,2560,,1%7Cavif,50
Opravený odkaz https://1url.cz/Z1mdm
A co teprve krajské s okresním LBC-JBC. Dvouproudá katastrofa bez možnosti předjíždění! A to je nově postavená!
To je vskutku hrozný skandál, že tři kilometry musíte jet 1+1, část 2+1. Zapomněl jste si ještě postěžovat, že v části je 70 km/h. A možná jste měl projektantům poradit, jak do toho údolí dostat čtyři pruhy.
Vždyť je to v podstatě vnitroměstská komunikace. Ta města jsou v podstatě jedna aglomerace.. Za mě úplně dostačující.
za 10 let budou řidiče trápit kolony..ale na původní I/35..
Turnov-Jičín??
ano. trasa hradec – liberec…
Hurá, konečně rozumný protest!
Stejně tak by měl Jičín a Boleslav protestovat za 2 + 2 na Boleslav a po Českou lípu a na Turnov
A že by rada chtěla třeba dvojkolejnou železnici?
To vůbec nehrozí, vládnou nám tu točvolanti…
Škoda, že neumíte podpořit točvolanty. Možná by oni potom podpořili i Vás. Nezdá se Vám, že těch animozit je ve společnosti dost?
V čem bych je měl podporovat?
30 let se tu nové staví jen silnice. A pak se lidi diví, že točvolantů je hodně.
Třeba jen chtějí, aby to bylo v tomhle století.
Škoda, že ekonomickou návratnost vicekolejek a elektrifikace nepočítají lidi od rekonstrukcí vesnických nádraží.
A počítají ekonomiku železnice stejně jako silnic? Těžce pochybuju.
A pro dopravu z venkova se na železnici nic moc neudělalo, kdepak se naposledy zlepšily parametry ostatních tratích?
Až bude SŽ řešit lepší spojení, můžete to radě přednést. Teď se řešit silnice.
Současná trať na Budějice pobere i více vlaků, jen je musí a) někdo objednat b) zaplatit.
A k vládě: pokud jste svéprávný, starší 18 let, najděte si příznivce a hurá do parlamentu 💪
Bez politické podpory SŽ nic neudělá.
O tom, že vládnou točvolanti píšu furt, nejsem schopen je přehlasovat, poukazovat na to můžu, protože pak si toho všimne i někdo jiný a pak je přehlasovat můžem.
A co by jako SŽ ještě chtěla?
Peněz mají slušně, ale co za ně předvádí?
Projekty mají (informují o nich) až v poslední době, hodně staveb se pořád odsouvá, hodně jich nezačne bez zpoždění 2-10 let…
Když už něco vysoušení, tak za draho…
Neumí komunikovat s veřejností a pak se diví, že se lidé obce staví na odpor.
Opakuji se, ale „vedle“ na ŘSD je to zkrátka jiný oddíl ve všech mnou zmíněných kategoriích.
Pokud politická podpora, tak vyházet celé vedení.
Nevím co by SŽ chtěla, ale hodila by se jí politická podpora staveb. To ale od točvolantů nelze předpokládat, jednak tomu nerozumí a druhák to ani nechtějí.
Peněz mají slušně tak posledních 5 let.
Projekty se odsouvají, protože není podpora, podporu má právě ŘSD.
Dvojkolejka je tam už schválená, postupně se to připravuje.
Vlamujete se do otevřených dveří… Informace o stavbě C-04 – Modernizace tratě Nemanice – Protivín (včetně) – Písek město (včetně) Trať: 190 – České Budějovice – Strakonice, 200 – Protivín – Beroun Zahájení realizace: 2030, Konec realizace: 2033 Stavba řeší kompletní rekonstrukci tohoto traťového úseku na základě Aktualizace studie proveditelnosti České Budějovice – Plzeň, schválené Centrální komisí Ministerstva dopravy ve variantě 200p. Zahrnuje rekonstrukci železničních stanic Hluboká nad Vltavou, Zliv, Dívčice, Číčenice, Protivín, Putim, Písek a Písek město. **Součástí stavby je dále plné zdvoukolejnění celé trati, dílčí přeložky trasy, umožňující traťovou rychlost až 200 km/h a nová bezúvraťová spojka a… Číst vice »
Uz aby to bylo.
Až na to datum zahájení dobrý.
A když je to teda schválený, tak proč je nutné stavět vůbec tu silnici?
Presne, protoze tak to funguje v hlavach nasich sotousu. Opravime trat a silnici muzeme rozorat. Kdyz udelame dvojkolejku, tak silnice staci, tak jak je a kdybychom pridali jeste jednu kolej, tak by silnice stacila jen s jednim pruhem pro oba smery a jezdilo by se kyvadlove… 🤦
Nechci rozorávat stávající silnice, chci, aby se zlepšovali parametry železnic, což se neděje.
Jo, jo, silnice by stačila jen s jedním pruhem na kyvadlový provoz. Beru to jako ironii, ale u železnice se jedna kolej bere jako normální a to je taky další problém!
Jenze dvojkolejka na ČB se pripravuje taky a je dal v priprave nez I/20, minimalne v useku Plzen – Nepomuk. Takze bojujete s vetrnymi mlyny, co jste si sam postavil.
Silnice I/20 mezi Plzní, Pískem a CB už stojí, možná několik set let. Průběžně se podle potřeb provozu zkapacitňovala.
Nyní se reaguje na to, že k Písku (Nová Hospoda) byla konečně po více, než půl století (od roku 1969) dostavěna dálnice D4 z Prahy. Původně se jednalo o „výpadovou silnici“ ze Smíchova podél Vltavy na jih.
O tom, jaký na ní byl provoz kdysi, se můžete podívat na fotce V. Fuchse, (archiv J. Šindelář) a udělat si porovnání se současností.
https://scontent-fra5-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/469819776_2584347555103100_3732470239310501499_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=i2d0Vy7SC0gQ7kNvgG9gu3q&_nc_oc=AdkFQMqDlj3a_km6jyE24KJYjVdgGThJ7jwIeETl29wnEpGpbtJFxOlOHnCuuOK915k&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-fra5-1.xx&_nc_gid=0xLz3zuOBoIb1sMTp1sNSw&oh=00_AYHSXCatQMWbjR63LInSqIBrYV6Ekxm8-QlQ4HzGjEzdzg&oe=67E57060
Tady sám ukazujete, že se neustále zlepšují parametry silnic (cca 60 let), proč se taky nezlepšují parametry železnic (hlavně směrové a kapacitní)?
To je dobrá otázka, ale k tomu, abyste dostal i dobrou a kvalifikovanou odpověď, se budete s ní muset obrátit asi na CK MD, nikoliv na strejce, který si o sobě myslí, že je v tomto oboru pouze poučený laik a má na věc tento „selský“ názor: 1. Pes je zakopaný v tom, že část lidí, kteří dříve rozhodovali/ rozhodují dnes, si myslela/ myslí, že železnice je už od dob c.k. Rakouska-Uherska jakýsi posvátný inventář krajiny a „vždycky to tam takhle jezdilo“, takže do toho raději nebudeme moc vrtat… 2. Novou dálnici/ dobrou silnici, která ze své podstaty „bezbariérově“ slouží… Číst vice »
Abych vás alespoň trochu potěšil, tak se mrkněte na trať 220. Z Benešova/P. do Ševětína to už dnes vypadá, „jako u lidí“. Pokud se nic mimořádného nestane, tak zanedlouho by se měly začít dělat NemaŠe, k tomu reko žst. České Budějovice, včetně nového podchodu a silničního tunelu. Nejen jihočeští a hornorakouší politici jsou v kontaktu ohledně prosazení záměrů radikálního vylepšení trati dál z CB do Linze. Snad se povede (po najítí kompromisu s obcemi na trase) prosadit i stavbu nové rychlotrati z Prahy do Benešova, v trase zamýšlené (a zavrhnuté) jížní varianty VRT. To vše píšu o směru, který nemá… Číst vice »
Jedna vlašťovka (trať 220) jaro nedělá. Až se takhle systematicky (a ještě ne omezeně jako tady, kdy začali na rychlosti 160 km/h) začnou dělat ostatní páteřní tratě, tak pak asi řeknu, že se na železnici obrátila pozornost. Protože když to srovnám se silnicema (hlavně I. třídy), tak těm se zlepšují parametry už od 2 světové války neustále, o výstavbě dálnic ani nemluvě.
Pane vy máte velmi selektivní vnímání světa a vidíte jen to co vám vadí. Pokud je mi známo na rozdíl od těch vašich silnic, co se všude 30 let staví (poučte mě kde, jsem jihočech), tak na železnici ( IV.TŽK ) se udělala v podstatě nová trať a nebýt neštastných tunelů pod Hosínem, mohla být už hotová až do ČB. Naopak dálnice se staví (na jih/jihu) teprve posledních pár let a přímé propojení ČB – Praha bude někdy v době, kdy u nás budou jezdit TGV.. O zkapacitňování tratě Plzeň – ČB vám tu už někdo psal. Naopak zkapacitňování I/20… Číst vice »
No a já bych chtěl ještě jednu ranvej na letiště České Budějovice! Jo a pořádně prohloubit Vltavu, aby mohly z Hamburku až do Budějc pořádný kontejnerový lodě!
Stačilo by udělat zdvihadla přes přehrady. Zatím se dělá jen silnice, aby se to mohlo objet s nákladem z dolní na horní vodu. Loni se udělala na Orlické přehradě. https://zdopravy.cz/velke-celky-pro-novy-temelin-pojedou-po-vode-stat-chysta-prekladiste-u-prehrad-194971/
Buď článek měl vyjít před více než pěti lety nebo se začne v jiném roce než 2020.
Lze přeci také rozšiřovat a nebrzdit připravenou stavbu.
Pokud se na to připraví mosty a vykoupí pozemky, proč ne.
Nejhorší je ten Protivín, tam se muselo jinudy.