„Chaos už překročil meze.“ Radní chystají ofenzivu botiček, čtvrtina aut parkuje v Praze nelegálně
Časomíra počítá dobu parkování. Foto: Praha 1
Nasazení botičky se špatně parkujícím řidičům v Praze prodraží o dva nové poplatky.
Hurá! Včera bylo pozdě.
To je super ale to by se muselo měřit všem stejně i těm UK-čkám co si tady dělají co chtějí a lepší než botičky je přímo odtahová všechny co nejsou prezidenti a po celé Praze ne jen v centru
Britští studenti tu bordel dělají, ale spíš po hospodách bez aut. Zásadní problém nepředstavují.
Namotat do parkování rasismus a ještě proti občanům Velké Británie je výkon hodný pitomce.
(promiňte, pane Sůro, nešlo jinak)
botičky jsou určitě reseni a to mnohem efektivnější, nez nějaké rozesílání pokut. bydlím na západní P3, samozřejmě v nedeli po praci tam hledam místo jak vampir, protoze zony na obou stranách jsou obsazeny bolty, wolty, skutry! mimochodem ty skutry mne pěkně toci taky, neplatí ale umí se postavit tak, ze zaberou 2 mista! co se tyce pana Hriba a jeho nazoru o veřejném prostoru a soukromem majetku, zřejmě ma v jistém smyslu pravdu, i když je to trošku proletarske na dnešní dobu, protoze zapomnel na fakt, ze odvádíme dane aby nam ten verejny prostor neschnil, niceme, jsem přístupný diskuzi o… Číst vice »
Ten stav do kterého se to dostalo, je již naprosto absurdní. Nedivím se, že nás turisti z Ameriky pokládají za něco jako Rusko.. 🙂 dnes když člověk vyrazí i do Polska, tak se nestačí divit jak slušní jsou tam řidiči, alespoň co se týče center měst a nejenom pro parkování. Jsme společně se Slováky opravdu národem lopat.
Jj, například v polském Krakově je nelegálně zaparkované auto v centru naprostý ojedinělý úkaz. Velkou část práce odvádí hlídka místní MP, která je dedikováná jen na centrum města. Nikde jinde se nehne. Je naprosto běžné, že tam zásobovač s dodávkou veze balíky s ledem uprostřed července do kavárny na rudlu, poté, co legálně zaparkuje za rohem.
Stejně to dělají zásobovači tržnic v šiřším centru. Na vlastní oči jsem viděl, jak zásobovač zaparkuje legálně 150m od tržnice a všechen náklad převeze na rudlu. Naprosta většina těch, co v Krakově parkovali nelegálně byli turisté s českou, maďarskou, slovenskou nebo německou SPZ-kou.
Oni si umí zjednat pořádek. Ale my se tady pod rouškou svobody bojíme udávání. 😛 😀
No, absurdní. Přijde mi to, jako kdyby se tlusťoch probral, že už váží 200 kg a teprve teď s tím chce něco dělat. Jak jsem psal, tohle se mělo zatrhnout už na začátku.
V Praze je to fakt úžasný. Vysvětluju paní co vystoupila z SUV, že parkovat před školou na přechodu není dobrý nápad. Dostanu zdvižený prostředníček. Okolo jde pán a celé to komentuje: “no a jako kde má paní zaparkovat” ?
Tak tak. A co má potom člověk dělat, když se mu dostane téhle odpovědi? Pokrčit rameny a jít dál? Zavolat policii?
Poslední týden jsem volal MP několikrát. Pravidelně na šikmých čárách parkuje jedno konkrétní auto. Vždy nadiktuju stejnou RZ. A parkuje tam pořád. 😀 No co, tak prostě ty měšťáky budu otravovat dál. 😀
Stejná zkušenost. Nějaký mladík obě řidičky upozornil, že pozor na Měšťáky – že jsou opodál, ale vzápětí kolemjdoucím mentorem se stal shodou okolností místní zastupitel, který hájil parkování dvou mamataxi v podobě velkých SUV: a) v zastávce autobusu, b) o kus dál na žluté – obojí poblíž školy. Přijel autobusák, tu první řidičku vytroubil, protože nemohl zajet do zastávky, byla z toho eruptivní reakce první řidičky…no zajímavé divadlo. Tuto neúctu k pravidlům snad spoluvytváří sociální postavení. Lepší dámy, no.
Podle mě botičky nemají smysl.
1) auto překáží = odtáhnout. (Případně zkusit vylustrovat, zavolat řidičovi ať si okamžitě přijde)
2) auto nepřekáží. Naopak, musí podle úředníků na daném místě zůstat co nejdýl (majitel chce jet, tak místo toho pujde na policejní stanici). = proč je na daném místě zákaz, jaký je materiální aspekt?
Toto ovšem podporovatelům policejního státu nevysvětlíte.. někteří by nejraději snad sekali ihned ruce.
Obecně je dnes doprava extrémně levná. Nejen zábor parkovacího místa, ale i jízdenka MHD nebo třeba benzín (cca 9 Kč litr za socíku odpovídá skoro stovce teď). Studenti a důchodci jezdí za nesmyslně nízké ceny; mj. i proto studenti téměř nestopují. Jako dřívější stopař a dnes stopařům zastavující vidím trend zcela jasně.
Z toho všeho plynou všechny tyhle problémy; doprava je nadužívána, protože zákazníci nenesou její náklady. Ani ty ekologické.
Takže za mě je řešením zdražení. Parkovacích míst, paliv i jízdenek MHD/VHD. Ač řidič, začal bych u těch parkovacích míst, protože přesunem části cestujících do HD se ušetří místo.
Jojo, udělejme z mobility (VHD i IAD) věc dostupnou pouze pro ty majetnější, vůbec si tím nezaděláme na žádný problém.
Já jsem pro, i když by se musely promyslet důsledky.
Zdražovat každý rok o nějaké drobné víc než inflace.
Chápu, že vás (i mě) jakožto milovníka dopravy obecně to frustruje, ale rozmach dopravy je limitován místem a ekologií.
A optimální alokace zdrojů je tržní a tedy přes peníze. Coby řidiči (který na to asi doplatí víc než zákazník MHD) se mi to nepíše s radostí, ale je to tak.
Souhlas. Příliš velkou část nákladů v mobilitě za nás nese erár, což vede přesně k těm důsledkům, které popisujete.
Není snad jedna z hlavní rolí státu péče o infrastrukturu?
Jasně, souhlasím, to se přeci ale nevylučuje, ne?
Stačí si připomínat, že peníze „erární“ jsou ve skutečnosti peníze z našich daní, které bychom si mohli užívat jinak.
Je to tak. Dokonce jsou to peníze, který by mohly zůstat v kapsách daňových poplatníků, kteří by se samo rozhodli, na co je chtějí použít.
Doufám, že se tenhle parkovací komunismus zatrhne. Nejenže jim není blbý ten zákon porušit, ale ještě se budou vztekat, že na jeho porušení mají právo a trest je neoprávněný. Když můžu pravidla dodržovat já, svede to každý bez trapných výmluv.
„Vždyť ty stojím chvíli.“
„A kde mám jako zaparkovat? Podívejte se, kolik je tady aut.“
Mělo se hlídat, aby ty meze nebyly vůbec překročeny. Jenže drtivé většině je porušení pravidel úplně jedno a ten, kdo je vymáhá, je škůdce a bonzák.
Parkování na chvíli je v pohodě. Horší jsou ty plechovky používané jen každý druhý pátek a přes zimu vůbec. Zabírají jen místo.
Když to udělá na dané ulici jeden řidič za hodinu, na pět minut, tak to v pohodě být může.
Jenže současný stav je deset aut různě blikajících a stojících „na chvilku“ na chodníku.
…takže čas pro lidské pochopení bohužel skončil.
Přesto bych šel cestou zpoplatnění parkovacího prostoru. Na chvilku je každý schopen těch pár korun vytáhnout, zejména když to jde v aplikaci třemi tapnutími (jak se řekne česky „tapnout“?).
Nechápu třeba nemožnost krátkodobého parkování na modrých zónách. Někde.
V Brně na Malinovského náměstí před občerstvením Carmel je přechod a okolo něj šikmé čáry. Jednou jsem tam napočítal 7 aut na blikačkách. Asi nemám dostatečně nízké IQ, abych tohle ignorantské chování pochopil.
Přitom zrovna tyhle víkendové plechovky není potřeba mít pod voknem aby soused záviděl.
Řidič dojede mhd ke garáži. Pokud náhodou potřebuje odvést babičku ve skříni a jiné mhd těžko převozitelné, tak zajede před barák(kde zastaví pro naložení). V neděli obráceně, vyhodit babičku a jet do garaže.
Oni mají ale právo parkovat, kde uznají za vhodné.
Jinak jejich staří rodiče umřou hlady a děti zůstanou bez vzdělání.
Současně s plánovaným zdražením parkování by mělo dojít i ke zdražení MHD. Dnes je z 80 – 90 % dotovaná. Tedy je to obrovská díra na peníze, kterou chce Hřib zaplatit z poplatků za parkování.
Taková komunistická hřibovina.
Parkování je dotováno víc, vy komunisto.
no, to neni 🙂 to je jenom utkvela predstava zavistivcu, co by taky chteli v praze parkovat za par supu, ale jaksi na ne nevyzbylo.
Ó, Hřib vymyslel dotovanou MHD. Bravo k brilantnímu myšlení.
Hřib působí i v Hořovicích nebo ve Frýdku-Místku, kde cestující za jízdu neplatí vůbec?
V civilizaci se právě MHD zlevňuje, aby ekonomicky motivovalo vůbec do města autem nejezdit.
V ideálním případě v městě auto vůbec nemít. Žil jsem v Praze bez auta, je mi 40 a žloutenku jsem z toho nikdy nedostal.
S tím parkováním to ještě bude zábava. Parkovací téma řeší i můj švára, takto zastupitel pražské periferní městské části.Taková ta vesnice, která byla k Praze přifařená někdy před 50 lety. Zóny tam samozřejmě (ještě) nemají. Centrum obce je v podstatě vesnická zástavba, tam každý parkuje ve dvoře nebo za plotem na svém pozemku. Pak je tam novodobá výstavba rodinných domů, tam každý parkuje ve své garáži nebo řadovkáři na svém pozemku před domem. Pak je tam developerská bytová výstavba, ty baráky už mají podzemní parkování, případně menší byty si musely povinně koupit parkovací místo se sklápěcím sloupkem venku. No a… Číst vice »
Vinoř?
Krásně napsáno. Ze socialismu jsou zvyklí zaklekávat, znárodňovat a vyvlastňovat, tak tady po kouskách okupují obecní pozemky. Kdo nemůže parkovat na svém pozemku, či placeném stání, neměl by mít právo používat auto. Kdo chce opice, musí být na banány. A tvrdě po těchto zlodějích pozemků dupat. A stejně tak po kamionových komunistech, co parkují kde se jim zachce.
Jinak skvěle problémy parkování (a jejich spirálovitost) nejen v ČR popisuje Peter Bednár, kdyby to někoho zajímalo, tak doporučuji třeba zde: https://smichovreviewofcities.substack.com/p/misto-k-parkovani?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR27k1g64Y9A1tajcKqhBTxXQMTqR6UNSn_Jy-_TZyc2lcX5bnAAnqa4h30_aem_0ENQvIGJKSoF4qjGHbJ10w
Opět jsem se nechal okrást o svůj čas a přečetl si tenhle pamflet a u Vídně již po několika jiných nesmyslech předtím přestal… No možná by pan Bednár když tam tak rád jezdí mohl rozvést jak tam není to dotované parkování, kdy rezidenti pokud se splní vlhké sny Zdendy Hřiba budou platit ve Vídní výrazně méně a hodinové parkování na ulici je ve Vídni již nyní levnější než v Praze.
Simpsonovi:
“Máte 30 minut na odstranění auta”
“Máte 10 minut”
“Vaše auto bylo odtaženo”
“Vaše auto bylo slisováno do krychle”
“Máte 30 minut na odstranění krychle”
A pokud parkují nepředpisově na chodníku, tak klidně i nějaký poplatek za jeho ničení. Stačí pár měsíců a na novém chodníku jasně vidíte, kde je oblíbené místo pro takové nelegální parkování. A s živelným rozvojem různých rozvážkových služeb je toto velký problém. A Praha jen čumí – jak zde již bylo uvedeno, největším problémem je neschopnost Prahy vymáhat předpisy.
To bohužel opravdu není jen v Praze, to je úplně všude v ČR.
Třeba u nás ve Volarech na Šumavě bych v každou chvilku nalezl tak asi 20 až 50 nesprávně parkujících aut.
Výskyt Policie je tu vzácnější, než výskyt ledních medvědů a radnice dlouhodobě dělá, že nic nevidí – parkování, černé skládky, apod.
Ano, není to jen doména Prahy. Jedná se o obecný problém. Navíc to bývá i na stejných místech a ani bych se nedivil, že i u stejných lidí. Problematická místa určitě zmapována jsou, tak by stačilo jen opakovaně „prudit“. Ono pokud dostane dotyčný pokutu či botičku po x-té na stejném místě opakovaně krátce po sobě, tak mu to možná dojde. U botičky nebo odtahu je ta výhoda, že to stojí následně čas (a otravování se s nějakým vyřizováním), kterým se vždycky dotyční rádi ohánějí, že pospíchají. Ale i samotné řešení přestupku na místě zabere čas a to bude vadit více… Číst vice »
U těch rozvážek by to nebyl takový problém kdyby mohli využívat místa pro zásobování. Nemyslím legalizaci, ale to, že ta místa pro zásobování jsou obsažena kdo ví kým.
Podle mě jsou kromě toho strojníka, který umí s botičkou, potřeba ještě tři strážníci. Jeden co umí číst, druhý co umí psát a třetí co zná někoho, kdo umí telefonovat.
Není tomu tak
To byl vtip
To je fakt, nedávno jsem viděl takové nakládání auta na Václaváku.
Dva strážníci MP všechno vyfotí, čtyři zaměstnanci soukromé odtahovky nakládají(zatímco pátý – řidič na ně čumí a kecá s měšťákama).
Pokuta za špatné parkování by měla být shodná s pokutou za jízdu MHD bez platného jízdního dokladu
Myslíte 10 tisíc + odstranění daného automobilu?
Abych to upřesnil, tak myslím pokutu bez patřičně uhrazeného poplatku za parkování.
Mela by byt nekolika nasobne vižší
ANO
TOP 09 (2x)
Zelení
Praha Sobě
Piráti
ODS (4x)
Fantastická shoda. Respekt všem. Tak snad to Slávek nezablokuje…
ex-ANO, pan Ryvola z ANO vystoupil.
Dobrý počin. Dalším krokem by mohlo být vyřešit ta místa, kde je parkování zažitým zvykem, byť je to nelegální. Nedávno se to elegantně zabetonovalo tím, že se v takových místech vyznačily modré zóny.
No třeba přímo před přechodem pro chodce nebo v křižovatce. To že jsme jako společnost zlegalizovali stání 50 cm od přechodu pro chodce a to klidně přímo před školou je důkaz naší dementality. A není to autofilstvý, je to neschopnost řešit problémy.
Já bych v ulicích rád viděl více odtahů plus samozřejmě účtování ceny za úkon, čas odstahové služby a čas uskladnění vozidla na sběrném místě. To by mělo být automatické minimum kromě samotné pokuty za špatné parkování. Ale hlavně to začít postihovat. Jak známo porušování pravidel se děje ne hlavně kvůli malé pokutě, ale kvůli mizernému procentu vymáhání těch pravidel, stejně jako u jiných zákonů a trestů za jejich porušení.
Tak ono aut s lístečkem položeným na RZ nebo jinou kulišárnou vídám taktéž docela dost. Na nečitelnou RZ by měl automaticky vyjíždět zásahový vůz poskytovatele anebo měšťáci.
Já naštěstí ne, to už častěji vidím auto úplně bez značky. Samozřejmě by se to dalo automaticky zpracovat tím autem, co už dnes monitoruje parkování v zónách. Což mi připomíná jak se slibovalo, že tyhle kontrolovací auta budou umět hlásit i přestupky mimo vyznačené zóny, tak kde to vázne?
Tohle je ještě jednodušší, stačí aby ty experty chytla s tou “vylepšenou” RZ při jízdě PČR a můžou jít na půl roku jezdit MHD
Ja bych v Praze videl rad i vic odtahu i v ramci cisteni ulic a ne to, ze mozna provozovateli vozidla poslou nejaky oznameni o prestupku.
A je mi jedno, je ty auta co tam zustavaji jsou lidi v exekucich a nebo soucasti nejakyho neuzavrenyho dedickyho rizeni. To auto uplne krasne muze hnit na odstavnym parkovisti a ne v ulicich mesta.
Někdy je to opravdu neuvěřitelné, zaparkovaná zůstane už u polovina aut při čištění, což považuji za totální aroganci. Už ani ulici uklidit nepovažují za důležité, hlavně aby se nemuselo vyklidit místo. Řešil bych to kromě odtahu odebráním parkovací karty na rok, při opakování na 2 roky, při dalším opakování navždy. Překvapuje mě, jak jsou v tomhle městské části vlažné a v podstatě současný stav toretují, protože byly časy, kdy se prostě vše odtáhlo a pak teprve uklízelo. Teď se různě snaží smetáky dostat pod auta, místo aby to vyčistlili strojně.
Nevím teda jak to v Praze funguje teď, ale když jsem jezdil do Prahy za princeznou asi před 4 roky tak jsem za parkování prostě neplatil ať jsem stál kde jsem stál. Jezdil jsem tam 1-2x týdně, vždycky stál přes noc a pokutu jsem za ten rok dostal 1x. Fakt prostě je, že když dostanete občas pokutu tak při ceně někde až 80kč/h se to prostě vyplácí 😀
Pokud máte ještě třeba cizí SPZ, tak máte prakticky vyhráno … nikdo nebude posílat oznámení o přestupku někam do Puchova či Michalovic.
Zajímavé ale je, že pokud zaparkujete blbě ve Vídni, tak do 1-2 týdnů máte doma dopis ve 2 jazycích.
No možná to bude tím, že v noci (20:00-8:00) a o víkendech se za parkování v modré zóně neplatí (takže tam ani nejezdí ani to sledovací auto). S tím parkováním jsi tím pádem žádnej rebel nebyl…
(Ale to stání přes celou noc ti závidím, to má málokdo takhle silný. 👍)
v modre zone se plati neustale.
vyjimkou je rano mezi 6 a 8 rano, kdy je mozne v modre zone parkovat bez placeni.
Nemáte pravdu… před barákem máme modrou a platí se jen v pracovní dny 8-20h. Donedavna jsem bydlel na Praze 10, tam je to včetně noci k zaplacení.. Každá čtvrť to může mít jinak..
no jo, je to tak … aby se v tom clovek vyznal 🙂
Ano, každá MČ si to upravuje jak chce, obvykle (teda aspoň u nás) to je na žádost rezidentů. Tam kde je víc plno, tak chtějí posouvat, respektive zkracovat čas, kdy se může parkovat bez poplatku, typicky o víkendu.
V noci se platí.
Ale předpokládal jsem, že se v noci nekontroluje.
Chyba lávky, kontrola ve tři ráno, pokuta.
zaleží na zoně. někde se přes noc platí, někde ne.
Za mě je velmi špatně nastaveno placeni modrých zón. Pokud musím, v případě služebního auta, mít toto auto ve mzde 1% jeho hodnoty, vyplatí se mi stále stát na modrých zónách bez zaplacení. Pokud se toto změní a bude možnost koupit si oprávněni i bez této podmínky, najednou přibude velké množství novych abonentu.. nyní je to nastaveno velmi špatně… +do dnes nechápu možnost zakoupit si oprávněni za celou Prahu..
Botička je ten nejhorší způsob boje proti špatnému parkování, když auto parkuje někde, kde nemá, tak tam někomu/něčemu překáží. Instalací botičky zajistím, že tam bude překážet déle (někdy mnohem déle). Radní by se měli zaměřit na to, abychom uměli bez botičky vymoct pokuty za špatné parkování.
Jenže dokud se nezlepší vymáhání pokut, je to lepší, než nic.
Pro tyhle lidi je největší trest, když s tím autem nemůžou odjet a ještě to musí řešit.
Jenže pokud takto „vyřešíme“ např. auto stojící na chodníku, tak tím trestáme i chodce, kteří po něm jdou. Odtah je nejlepší řešení, pokud neumíme vymoct pokutu zpětně. Kompletní přeúčtování nákladů na odtah v plné výši samozřejmě na majitele vozidla (+ pokuta).
Jenže odtah v Praze, to je scifi. U práce jsme s kolegy řešili auto, které přes rok stálo v křižovatce, kde po změně značení parkovacích míst (ta se přesunula na druhou stranu silnice) tvořilo překážku. Po neuvěřitelně dlouhém dopisování si a volání s MP se to nakonec vyřešilo „jinak“ a auto bylo posunuto na parkovací místo ve fialové zóně poblíž, kde stálo bez RZ ještě další dva roky. Tohle opravdu řešit neumíme.
Protože z odtahu jim nekoukají prachy.
Celé je to jen zdanění těch, kteří musí auto používat.
ideální by měl být odtah. Samozřejmě, tak aby se ekonomicky vyplatil Praze.
To jinde mají. Hříšnik pak platí pokutu, odtah a uskladnění vozu, i když ten poslední poplatek se může jmenovat různě.
A co na to pan primátor? 🤭
jste článek nečetl?
Hlavně tiše, ať se děda neprobudí.
Ten už snad v tomto věku řidičák nemá …
Podle neověřených kuloárních informací má údajně skepsi.
Tak to je z možných diagnóz ještě ta nejlepší.
Tržní cena parkování a přísnost vůči těm, kteří porušují pravidla. Pak bude nabídka a poptávka v rovnováze, tzn. každý, kdo bude chtít zaparkovat, tak si to místo bude moct zaplatit.
ou je … zase ma tra “trzni cena parkovani”. to uz tu dlouho nebylo.
Tak holt jsou pravdy, které se v čase víceméně nemění a je dobré si je připomínat. Třeba ta, že rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou efektivněji zaručuje tržní hospodářství spíše než centrálně plánované. Ale koneckonců nemusíte na mě přeci reagovat, pokud Vás to otravuje, zavřete oči a čtěte jiné komentáře.
Myslite to trzni hospodarstvi, ktere je na „trhu“ parkovani na ulici v monopolnim postaveni?… .Nebudte zbytecne skromnej, tahle „pravda“ je na Nobelovku…
Tak i monopoly se při dobré vůli dají dělit. Třeba České dráhy by o tom mohly vyprávět. Vidíte, pravda je na Nobelovku, přitom v ČR se tohle snažíme popřít a jsou to kupodivu tzv. „pravicové“ strany, které jsou v tomto popírání nejhlasitější.
Monopol??? Ono není možné parkovat auto nikde jinde než na veřejné ulici?? Garáž neexistuje?? Parkování na soukromém neexistuje???
Co když si voliči tržní cenu parkování nepřejí? Co s tím?
No tak pak se tržní parkování pravděpodobně nezavede, to je jednoduché. Jen by pak voliči neměli být překvapení, že není kde zaparkovat, když odmítají řešení. Ta subvence parkování je totiž sama o sobě (spolu)příčinou nedostatku parkovacích stání.
Tak budou holt dál nadávat a kroužit…
Tak to už víme, že je blbost.. zato jako rozený obyvatel Prahy chci, aby druhé vozidlo bylo zpoplatněno stejně jako u nerezidenta bez ohledu, že to vlastní jiný člen domácnosti s pobytem. Stručně: Levně zaparkovat jen jedno vozidlo/ domácnost.
To nevím, jestli to víme nebo nevíme. Mám pocit, že jediné co víme je, že systém, tak jak je teď nastavený je naprosto nefunkční a vede k neefektivitám.
Proč není tržní cena za MHD? Proč není tržní cena za vlak? Nebo třeba za školu, nemocnici atd? Jsou to také služby občanům
Tak někde tržní ceny za vlak jsou, že jo. A co zrovna u komerčních vlaků funguje velmi dobře, je dynamická cena v závislosti na poptávce. Proč by např důchodci měli jezdit ve špičce, apod. Stejně tak proč by parkování měli blokovat lidé, kteří auto použijí párkrát do měsíce lidem, kteří jej potřebují každý den třeba kvůli práci? Každopádně ten nejdůležitější argument mi osobně přijde v tom, že zkrátka pokud máte nějakou omezenou komoditu, tak těžko uspokojíte její poptávku, pokud ji budete nabízet pod tržní cenou. Představte si, že by stát stavěl byty a prodával je hodně hluboko pod tržní cenou… Číst vice »
Cena za vlak není v Česku nikde tržní (stejně jako za silniční dopravu). Poplatky za dopravní cestu zdaleka nezaplatí infrastrukturu, naopak zaplatí daleko menší část, než platí silniční doprava.
Pokud chcete mít tržní ceny veřejného prostoru, proč nechcete např. chodníky dražit? Přece je to také veřejný prostor a není ho vždy dostatek.
Prostor ve městě má být využit tak, jak si přejí obyvatelé, ne nějaký chytrák v diskuzi co ví nejlépe, jak mají žít ostatní. Vzhledem k tomu, že většina lidí tam parkuje, tak si zjevně přeje, aby se parkovat dalo
Měl jsem za to, že některé rychlíkové tratě (typicky Praha – Ostrava) jezdí bez dotací. Pokud tomu tak není, tak se omlouvám za mystifikaci. Každopádně můj point byl jinde. řijde mi, že se snažíme postavit vajíčko na špičku a rozčilujeme se, že nám to nejde. Prostě nelze (respektive teoreticky asi lze s extrémně vysokými náklady a komplikacemi, čili reálně de facto nelze) uspokojit poptávku po parkování, pokud budeme „dotovat“ jeho cenu – viz alegorie s bydlením. Jinak nevím, proč se rozčilujete, nikomu nic nenutím, pouze jsem napsal svůj názor, to snad není trestné, ne? A ano, máte samozřejmě pravdu, že… Číst vice »
To nemáte pravdu, spoje tzv mimo objednávku, nebo na vlastní riziko jsou tržní a bez dotací.
Stavba a údržba infrsatruktury je něco jiného, ale nějak jsem si nevšiml, že by se ve městech platilo mýto plně kryjící náklady na údržbu silniční sítě. Poplatek za parkování není cena za infrastrukturu ale jakýsi poplatek za zábor místa.
Zkuste se třebas zamyslet proč. Napovím vám, když nebude v Praze MHD za rozumnou cenu, tak si lidé z nějaké části pořídí auta, čímž stoupne provoz a poptávka po parkovacích místech. No a není tohle náhodou přesný opak toho co si radnice přeje?
No, a pokud lidé z aut přejdou do MHD, která už dnes nestíhá, tak nastane co?
Dostaneme se tam, kam směřují západní města? Mrkněte na jejich modal splity, třeba tam najdete i nějaké odpovědi.
Jak psal Herold, pokud všechny dostaneme do MHD, tak MHD zkolabuje. Často někdo tvrdí, že nebudou auta, bude místo na MHD, ale kde vezmete vozidla a řidiče?
Proto západní města rozeznávají více typů dopravy než jen MHD a IAD. Např. v Praze 20% cest autem jsou do 2 km. To je velký prostor v modal splitu, který celkem jednoduše může nahradit něco efektivnějšího (nebo alespoň část).
A není problém spíš to, že 12 % obyvatel ČR žije v jednom městě?
Tržní cena za základní vzdělání pro děti. Tržní cena za ošetření pro nemocné. Tržní cena za zaparkování auta na ulici. Teď upřímně: Vám to přijde souměřitelné?
Nepřijde, ale kde je ta hranice, kdy už to není služba státu a má to být čistě tržní a kdy ještě je? Proč někteří tvrdí, že jeden ze způsobů dopravy má být čistě tržní a ostatní mohou zůstat dotovány?
Mj v té rivalitnosti. Představte si, že by stát začal těžit lithium a následně jej prodával pod tržní cenou. Myslíte, že by jej bylo dostatek pro uspokojení poptávky? Nebo stejně tak z byty, že by stát současnou „krizi“ bydlení řešil tím, že by vybudoval stovky tisíc bytů, které by pak rozdával lidem výrazně pod cenou, protože „občané si to žádají“. Přišlo by Vám to jako rozumné řešení, které uspokojí poptávku na trhu bydlení?
Něj mi uniká pointa. Parkování nekryje náklady na infrastrukturu pro automobily, nedělá z něj tržní systém, řeší jen a pouze zábor místa, kterého je ve městě nedostatek a které auta zabírají velmi neefektivně.
Ta hranice je presne tam, kam ji posuneme. zakladni vzdelani a zdravotnictvi bezplatne (tedy samozrejme platite zdravotni pojisteni) a parkovani cim dal tim vice trzni… Snad vam dochazi, ze clovek je trochu vic nez kus plechu. Nebo?
Ano. To všechno by bylo zcela v pořádku.
hele, a proc ne? mistni volaci po trznim parkovani si to predstavuji, jako hurvinek valku.
vetsinou jim nabehnou zilky, jakmile se zmini, ze kdyz trzni osrkovani, tak i trzni mhd. jsem pro.
tak at si to vyzkousi. treba se jim pak v hlave rozsviti.
Poplatek za „půjčení“ by měl být nelegální
proc? jen at pritvrdi 🙂
Vidíte, jak se shodujeme.
osobně si myslím to samé, že to je nesmysl. Ono by ve finále stačilo, kdyby tu pokutu dávali v maximální výši prostě automaticky
Přesně tak. Odrazuje vysoká pravděpodobnost trestu…
Protože to říkáte?
Protože nic takového v zákoně není?