Chaos s modernizací ostravského uzlu. Odloženo na neurčito, uvedla SŽ ve smlouvě. Stát to odmítá
Modernizací projdou i tzv. frýdlantská nástupiště. V jejich blízkosti vznikne i nová stavědlová ústředna Správy železnic. Pramen: Správa železnic![Modernizací projdou i tzv. frýdlantská nástupiště. V jejich blízkosti vznikne i nová stavědlová ústředna Správy železnic. Pramen: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/07/Ostrava_94.jpg)
![Modernizací projdou i tzv. frýdlantská nástupiště. V jejich blízkosti vznikne i nová stavědlová ústředna Správy železnic. Pramen: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/07/Ostrava_94.jpg)
Plán na modernizaci získal již územní rozhodnutí.
Já bych nespěchal, v příštím století budou technologie úplně jinde… 😉
Tak co čekat od SŽ, alespoň jsou pro jednou upřímní, místo aby každý rok posouvali termín zahájení stavby o rok, jako to dělají u spousty staveb 🙂.
text dodatku že je zavádějící? mně tedy připadá jako velmi jasný, a těžko ho lze interpretovat jinak
No, možná, že by nebylo od věci upřesnit ty „NEPŘEDVÍDATELNÉ celospolečenské změny“, které mají vliv na železniční dopravu v Česku.
To právě nelze, aby se pod ně dalo přimotat cokoliv. 😀
Tak já to zkusím, uvidíme, jaké budou reakce. 🙂
Na základě zveřejněného „Dodatku č. 6“ se lze dopustit třeba i následující spekulace:
Pokud v rámci stavby VRT Moravská Brána dojde (zcela racionálně) k úpravě CELÉ stanice , lze logicky předpokádat, že tam budou zastavovat rychlé vlaky.
Pokud by se ještě podařilo nádraží Ostrava-Svinov lépe napojit na zastávky MHD na mostě, tak by tato stanice mohla velmi efektivně převzít funkci „hlavního nádraží“ celého uzlu.
Stávající hlavní nádraží, které je zastrčené v Přívoze, by se pak mohlo modernizovat (v částkách úměrných jeho reálnému významu), až v rámci plánované rekonstrukce uzlu.