Já jsem ji používal kolem 12-12:30 a vše fungovalo, takže jsem o výpadku nevěděl
Jan
2 let
Hlavně by měli operátoři na těchto velkých stanicích, kde je mezinárodní pohyb turistů hlásit i v angličtině nebo němčině. To co zam předváděla v rozhlase bylo otřesné.
Např.
Vlak osm devět tři směr Luhačovice odjede z nástupiště tři. Žádné nácestné stanice ani nic jiného nahlásila.
Vlak dále pokračuje ve směru
Dolní Zálezly
Prackovice nad Labem
Litochovice nad Labem
Malé Žernoseky
Lovosice město
Lovosice
Lukavec
Nové Kopisty
Bohušovice nad Ohří
Hrdly
Oleško
Hrobce
Roudnice nad Labem
Dobříň
Záluží
Hněvice
Horní Počaply
Dolní Beřkovice
Cítov
Vraňany
Mlčechvosty
Nelahozeves
Nelahozeves zámek
Kralupy nad Vltavou
Dolany nad Vltavou
Libčice nad Vltavou
Libčice nad Vltavou-Letky
Řež
Úholičky
Roztoky-Žalov
Roztoky u Prahy
Praha-Sedlec
Praha-Podbaba
Praha-Holešovice zastávka
a
Praha Masarykovo nádraží
och takové délkově ideální hlášení pro pražský hlavák že?
Tak aspoň vidíte, jak reálně vypadá záložní „plán B“ pro důležitou infrastrukturu SŽ.
A to se jednalo o pouhý relativně krátký výpadek standardních informačních technologií, nešlo o žádný nepřátelský kybernetický útok, jako na ŘSD.
Pomalu by někdo odpovědný ze SŽ mohl na základě této polední únikové hry začít sepisovat novodobý „Soubor opatření…“
V Rakousku, Německu … atd. jezdí vlaky Z / DO, nikoli ve směru …. mezistanice se nehlásí …
Nehlásí se ani „nach Bahnhof Bregenz“, ale jen „nach Bregenz“.
Čili – například : „Slovácký expres – číslo – do Luhačovic, plánovaný (nikoli pravidelný) odjezd – čas – odjede (bude přistaven na …) z nástupiště čtyři sever …
Stručná, jasná informace …
V které zemi, s kvalitou železniční dopravy „po níž se slintá“ se hlásí nácestné staníce … ?
Vlak „číslo“ jede DO, v Itálii v nácestné stanice vlak „numero > da (z) Milano a (do) Roma …. nástupiště …
A ve Švýcarsku by se všude nějak záhadně vynořili lidi ve vestičkách, kteří by cestující navigovali. Neptejte se mě, kde ty lidi berou. Někteří jsou třeba vlakvedoucí a vždycky se tam nějak zjeví. Záhada.
Omlouvám se za příspěvek mimo téma, ale zmíněný pán s Arrivou mi připomněl, jak v úterý Dobrá správa zveřejnila nástupiště, odkud pojede Západní expres, až cca 5 minut po pravidelném odjezdu (měl ovšem cca +10 minut). Jenže ze stejného nástupiště jela i Arriva do Budějovic. Ty nevěřícně vyděšené pohledy Němců, kteří Arrivu rozpoznali a mysleli si, že se těma dvěma vagonky pokodrcají až do Mnichova, stály za to 😀
Podobně jsem nedávno spolu s dalšími domácími i cizími turisty zíral, když v Českém Krumlově po ohlášení vlaku Intercity Jižní expres přikodrcala k nástupišti Regionova. Akorát tehdy to bohužel nebylo nedorozumění, ale fakt nás do ní naložili a až v Budějovicích čekal normální vlak… 😀
Já mám tu samou zkušenost vždy, když jedu rychlíky na jih Čech. Na tabuli se nástupiště objeví cca 10 minut před odjezdem. I když vlak mešká cca 5 min, stejně si dokážu představit, že pro starou paní s taškou je to dost stresující záležitost. To opravdu neexistuje pevný řád, kde bude vlak přistaven? (A teď nemyslím nějakou mimořádnou situaci, ale „standardní“ provoz.) Připadám si vždycky jak v kocourkově.
Harry
2 let
Tak jelikož je navigační systém na hlavním nádraží extrémně zmatečný a čísla nástupišť se tam zpravidla dávají 5 minut před odjezdem, tak se vlastně nic tak zásadního nestalo.
Ono to bude také tím, že ani výpravčí do poslední chvíle neví, která kolej se mu uvolní a kam další vlak vezme. Stačí, že má pár vlaků zpoždění a vše se hroutí, jako domek z karet. Kolikrát ani nenajíždějí soupravy včas z odstavného nádraží. Obraty souprav jsou ,, na ostro“ a tak se zpoždění přenáší na výchozí vlaky. A ti lidé, co se ve Švýcarsku odněkud vynoří, na naší železnici již nepracují.
V Německu se tvrdě dodržuje určené nástupiště (pro vlaky ICE, EC, IC jsou určena pouze některá nástupiště / koleje), i za cenu že vlak bude zpožděn čekáním na uvolnění koleje, sic ta sousední je volná.
Změna nástupiště je pouze mimořádná záležitost – např. opravy.
Nějaké operativní řázení provozní práce je v Německu, až na výjimky TABU …
Nemáte pravdu. Tvrdě se dodržuje, pokud se jede na čas. Při zpoždění se improvizuje a není výjimkou, že vlak je již vyhozen na jeden perón a dojde ke změně, takže se všichni stěhují na jiné nástupiště. A nepřesvědčujte mne o opaku, jezdím tam již 18 let.
U stanic s vyčerpanou kapacitou nad 100%, jako je Praha hl. n. to chápu, protože tam je ten vlak nutné poslat , kam se zrovna vejde. Ale u některých stanic mi to přijde jako spíš projev § 1. Například v Olomouci jezdí dálkové spoje vždy z toho samého nástupiště. Za těch pár let, co pravidelně jezdím, jsem nezažil, že by vlak na Prahu jel od jinud. Přesto nikdy není vyhlášen dřív než 5-10 minut před odjezdem.
Protože Olomouc a jiné je jako mezilehlá zastávka, přijede a za 2 min pokračuje dál a je místo pro další. 5-10 min naprosto stačí, alespoň nedochází ke zmatkům při změně.
Navíc tam z jednoho nástupiště jede ve stejném směru několik vlaků za hodinu od různých dopravců (SC ČD do Prahy, následně 5 min po něm EX ČD do Prahy a po pár minutých RJ a za 15 min LEO.) Předpokládám, že se tam tedy nástupiště dávají po sobě proto, aby se cestujícím nepletl spoj. Nebo?
Lépe bych to neřekl. Nechápu, že v aplikaci Můj Vlak je nástupiště kolikrát o několik (někdy i desítek) minut dřív, než na tabulích. Přitom data musí sosat ze SŽ, ne?
To samé s údaji o zpoždění. Občas mám pocit, že to není elektronický systém, ale že do těch tabulí ta data hází někdo ručně lopatou místo aby se v reálném čase generovala na základě spolehlivých algoritmů z aktuálních vstupních dat.
Ano, je to málo známé ale opravdu. Informační tabule na všech stanicích ovládá operátor železniční dopravy ručně. V některých stanicích může mít ještě další práci, například zpracování vlaků rozkazy, někde má jen IS.
Je rozdíl, jestli vlak jede a veze si třeba 20 min, pak lze označit zpoždění přesně. Ale pokud stojí třeba před překážkou a ,, nabírá“, pak je těžké odhadnout a přihazuje se.😁
Před časem byla jakási mimořádka, že vlak kdesi uvízl, a v Mělníku každý informační systém (SŽ, RJ) ukazoval něco jiného, Lítačka něco jiného, IDOS něco jiného. Úplně jiná zpoždění, v jednom systému vlak odřeknut a ve druhém ne, totální chaos. I když se třeba ještě nevědělo, jestli ten vlak někdy pojede dál, některé z těch údajů jsou naprostý nesmysl. Třeba v Lítačce měl jeden ze zaseklých vlaků pořád psané zpoždění 2 minuty, i když už byl zpožděný o desítky minut. Tohle přece když se stane jednou, tak by se na to měli vrhnout programátoři a do týdne problém napravit.
Jo… LE z Libne +20, prijezd na hlavni +30… To je ten pripad, kdy si clovek v Libni mysli, ze stale jeste stiha pripoj, kdyz ma 10 minut casu pred tunelem. A ono nic…
Zrovna ted se bude prihazovat na zapade https://mapy.spravazeleznic.cz/mu V tuto chvili asi 15x :
Provoz zastaven Z důvodu pádu stromu do prostoru dráhy
Při pohledu na ilustrační foto mě, kdoví proč, napadlo HURÁÁÁDRAŽÍ.
Funguje/fungovala za téhle situace Informační tabule Odjezdy SŽ na internetu?
Já jsem ji používal kolem 12-12:30 a vše fungovalo, takže jsem o výpadku nevěděl
Hlavně by měli operátoři na těchto velkých stanicích, kde je mezinárodní pohyb turistů hlásit i v angličtině nebo němčině. To co zam předváděla v rozhlase bylo otřesné.
Např.
Vlak osm devět tři směr Luhačovice odjede z nástupiště tři. Žádné nácestné stanice ani nic jiného nahlásila.
Vlak dále pokračuje ve směru
Dolní Zálezly
Prackovice nad Labem
Litochovice nad Labem
Malé Žernoseky
Lovosice město
Lovosice
Lukavec
Nové Kopisty
Bohušovice nad Ohří
Hrdly
Oleško
Hrobce
Roudnice nad Labem
Dobříň
Záluží
Hněvice
Horní Počaply
Dolní Beřkovice
Cítov
Vraňany
Mlčechvosty
Nelahozeves
Nelahozeves zámek
Kralupy nad Vltavou
Dolany nad Vltavou
Libčice nad Vltavou
Libčice nad Vltavou-Letky
Řež
Úholičky
Roztoky-Žalov
Roztoky u Prahy
Praha-Sedlec
Praha-Podbaba
Praha-Holešovice zastávka
a
Praha Masarykovo nádraží
och takové délkově ideální hlášení pro pražský hlavák že?
Milý Hansi, na hlavasu jsem zrovna v tu dobu byl.
Paní informatika koktala, jak Milan Pitkin v čundrcountryšou. Mezinárodní Ec hlásila jen česky, takže Němčouři poletovali jako zmatené včely.
Expres do Luhačovic byl ohlášen, cituji: „Vlak do Luhačovic s odjezdem odjede z nástupiště 3“.
Promiň, ale toto je náhradní hlášení v největší stanici hlavního města? No to snad neee.
Prostě Dobrá odpadova správa v akci….
Tak aspoň vidíte, jak reálně vypadá záložní „plán B“ pro důležitou infrastrukturu SŽ.
A to se jednalo o pouhý relativně krátký výpadek standardních informačních technologií, nešlo o žádný nepřátelský kybernetický útok, jako na ŘSD.
Pomalu by někdo odpovědný ze SŽ mohl na základě této polední únikové hry začít sepisovat novodobý „Soubor opatření…“
a ono zobrazovaci tabule pro cestujici je nejaka kriticka infrastruktura?
Promiňte, ale vy vidíte v mém předchozím příspěvku slovo „kritická“???
Vaše smyslová skupina?
Nějak se nám tady ty doslovné citace ohlášení luhačovického vlaku drobátko liší. Tak komu z vás mám věřit víc?
Dáma koktala několik verzí.
Mě zaujala ta, ve které ani nevěděla čas odjezdu vlaku do Luhačovic.
a jak byste si to predstavoval?
ze tam 24/7 sedi hlasove skolena osoba aby pripadne zaskocila nefunkcni techniku?
To si děláš srandu, ne? Na ohlášení vlaku stačí přípravný kurz z Vysoké školy života, tj. Žádné velké „školení“.
Číslo vlaku, číslo nástupiště a směr, to snad stačí ne?
Slabsi clanky potrebuji i nacestne stanice.
Proč směr – nahoru, dolů, přímo / rovně, doprava, doleva, na jih, na západ, na sever, na východ … ?
Vlak jede do STANICE, ne směrem ….
Nápověda: ta slova „do stanice“ vyjadřují směr.
Směr bývá za slovem „přes“.
V Rakousku, Německu … atd. jezdí vlaky Z / DO, nikoli ve směru …. mezistanice se nehlásí …
Nehlásí se ani „nach Bahnhof Bregenz“, ale jen „nach Bregenz“.
Čili – například : „Slovácký expres – číslo – do Luhačovic, plánovaný (nikoli pravidelný) odjezd – čas – odjede (bude přistaven na …) z nástupiště čtyři sever …
Stručná, jasná informace …
V které zemi, s kvalitou železniční dopravy „po níž se slintá“ se hlásí nácestné staníce … ?
Vlak „číslo“ jede DO, v Itálii v nácestné stanice vlak „numero > da (z) Milano a (do) Roma …. nástupiště …
hmmm… pri frekvenci vlaku na hlavaku … by byla rada, kdyby poledni vlaky dohlasila v sest vecer …
To se stává i v lepších zemích. Ale je pravda, že tam jsou čísla nástupišť vytištěná i na papírových odjezdových tablech.
A ve Švýcarsku by se všude nějak záhadně vynořili lidi ve vestičkách, kteří by cestující navigovali. Neptejte se mě, kde ty lidi berou. Někteří jsou třeba vlakvedoucí a vždycky se tam nějak zjeví. Záhada.
Že by tam doběhli od vlaku, holt tentokrát bez pauzy?
Když ty vlakvedoucí dobrá správa zaplatí….
Ano, tam mají „unitární“ železnici …
Nešlo o hackery. Tak to je dobrá správa. B-)
Omlouvám se za příspěvek mimo téma, ale zmíněný pán s Arrivou mi připomněl, jak v úterý Dobrá správa zveřejnila nástupiště, odkud pojede Západní expres, až cca 5 minut po pravidelném odjezdu (měl ovšem cca +10 minut). Jenže ze stejného nástupiště jela i Arriva do Budějovic. Ty nevěřícně vyděšené pohledy Němců, kteří Arrivu rozpoznali a mysleli si, že se těma dvěma vagonky pokodrcají až do Mnichova, stály za to 😀
Podobně jsem nedávno spolu s dalšími domácími i cizími turisty zíral, když v Českém Krumlově po ohlášení vlaku Intercity Jižní expres přikodrcala k nástupišti Regionova. Akorát tehdy to bohužel nebylo nedorozumění, ale fakt nás do ní naložili a až v Budějovicích čekal normální vlak… 😀
Já mám tu samou zkušenost vždy, když jedu rychlíky na jih Čech. Na tabuli se nástupiště objeví cca 10 minut před odjezdem. I když vlak mešká cca 5 min, stejně si dokážu představit, že pro starou paní s taškou je to dost stresující záležitost. To opravdu neexistuje pevný řád, kde bude vlak přistaven? (A teď nemyslím nějakou mimořádnou situaci, ale „standardní“ provoz.) Připadám si vždycky jak v kocourkově.
Tak jelikož je navigační systém na hlavním nádraží extrémně zmatečný a čísla nástupišť se tam zpravidla dávají 5 minut před odjezdem, tak se vlastně nic tak zásadního nestalo.
A v čem je zmatečný?
Na tohle se nadává celé roky a jako když hrách na stěnu hází. Správa železNIC.
Ono to bude také tím, že ani výpravčí do poslední chvíle neví, která kolej se mu uvolní a kam další vlak vezme. Stačí, že má pár vlaků zpoždění a vše se hroutí, jako domek z karet. Kolikrát ani nenajíždějí soupravy včas z odstavného nádraží. Obraty souprav jsou ,, na ostro“ a tak se zpoždění přenáší na výchozí vlaky. A ti lidé, co se ve Švýcarsku odněkud vynoří, na naší železnici již nepracují.
A právě protože to v takovém Berlíně jde vidět 40 minut dopředu. Ve Vídni dokonce 3…
V Německu se tvrdě dodržuje určené nástupiště (pro vlaky ICE, EC, IC jsou určena pouze některá nástupiště / koleje), i za cenu že vlak bude zpožděn čekáním na uvolnění koleje, sic ta sousední je volná.
Změna nástupiště je pouze mimořádná záležitost – např. opravy.
Nějaké operativní řázení provozní práce je v Německu, až na výjimky TABU …
Nemáte pravdu. Tvrdě se dodržuje, pokud se jede na čas. Při zpoždění se improvizuje a není výjimkou, že vlak je již vyhozen na jeden perón a dojde ke změně, takže se všichni stěhují na jiné nástupiště. A nepřesvědčujte mne o opaku, jezdím tam již 18 let.
V Berlíně je to vidět dokonce několik měsíců dopředu – čísla nástupišť jsou součástí jízdního řádu.
U stanic s vyčerpanou kapacitou nad 100%, jako je Praha hl. n. to chápu, protože tam je ten vlak nutné poslat , kam se zrovna vejde. Ale u některých stanic mi to přijde jako spíš projev § 1. Například v Olomouci jezdí dálkové spoje vždy z toho samého nástupiště. Za těch pár let, co pravidelně jezdím, jsem nezažil, že by vlak na Prahu jel od jinud. Přesto nikdy není vyhlášen dřív než 5-10 minut před odjezdem.
Protože Olomouc a jiné je jako mezilehlá zastávka, přijede a za 2 min pokračuje dál a je místo pro další. 5-10 min naprosto stačí, alespoň nedochází ke zmatkům při změně.
Navíc tam z jednoho nástupiště jede ve stejném směru několik vlaků za hodinu od různých dopravců (SC ČD do Prahy, následně 5 min po něm EX ČD do Prahy a po pár minutých RJ a za 15 min LEO.) Předpokládám, že se tam tedy nástupiště dávají po sobě proto, aby se cestujícím nepletl spoj. Nebo?
Lépe bych to neřekl. Nechápu, že v aplikaci Můj Vlak je nástupiště kolikrát o několik (někdy i desítek) minut dřív, než na tabulích. Přitom data musí sosat ze SŽ, ne?
To samé s údaji o zpoždění. Občas mám pocit, že to není elektronický systém, ale že do těch tabulí ta data hází někdo ručně lopatou místo aby se v reálném čase generovala na základě spolehlivých algoritmů z aktuálních vstupních dat.
Na Grappu to je. Proč to není na tabulích těžko říct. Slyšel jsem zkazky, že hlášení snad někdo z CDP ovládá ručně. Doufám, že to není pravda.
Obávám se, že je.
A jmenuje se operátorka.
Ano, je to málo známé ale opravdu. Informační tabule na všech stanicích ovládá operátor železniční dopravy ručně. V některých stanicích může mít ještě další práci, například zpracování vlaků rozkazy, někde má jen IS.
Teda, v malých stanicích je IS ovládán výpravčím. V uzlech OŽD ručně vypisuje koleje, ručně pouští hlášení atd.
Je rozdíl, jestli vlak jede a veze si třeba 20 min, pak lze označit zpoždění přesně. Ale pokud stojí třeba před překážkou a ,, nabírá“, pak je těžké odhadnout a přihazuje se.😁
Před časem byla jakási mimořádka, že vlak kdesi uvízl, a v Mělníku každý informační systém (SŽ, RJ) ukazoval něco jiného, Lítačka něco jiného, IDOS něco jiného. Úplně jiná zpoždění, v jednom systému vlak odřeknut a ve druhém ne, totální chaos. I když se třeba ještě nevědělo, jestli ten vlak někdy pojede dál, některé z těch údajů jsou naprostý nesmysl. Třeba v Lítačce měl jeden ze zaseklých vlaků pořád psané zpoždění 2 minuty, i když už byl zpožděný o desítky minut. Tohle přece když se stane jednou, tak by se na to měli vrhnout programátoři a do týdne problém napravit.
Jo… LE z Libne +20, prijezd na hlavni +30… To je ten pripad, kdy si clovek v Libni mysli, ze stale jeste stiha pripoj, kdyz ma 10 minut casu pred tunelem. A ono nic…
Zrovna ted se bude prihazovat na zapade https://mapy.spravazeleznic.cz/mu V tuto chvili asi 15x :
Provoz zastaven Z důvodu pádu stromu do prostoru dráhy
a ted si predstavte, ze by tam hodili 20 minut … a vlak by nakonec prijel a odjel driv … to by bylo revu
To se mi nikdy nestalo. Tedy alespoň ne na hlaváku v Praze. Data o nástupiště se v Můj vlak a na tabuli objeví ve stejný čas.