obrazok-zdopravy

ČEZ se poprvé postaral o plavbu tankeru s LNG přes oceán

Plynový terminál Eemshaven a tanker na LNG Gordonwaters Knutsen. Pramen: ČEZPlynový terminál Eemshaven a tanker na LNG Gordonwaters Knutsen. Pramen: ČEZ

Plovoucí terminál v nizozemském Eemshavenu pokrývá třetinu spotřeby zemního plynu v Česku.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frank

Je to paráda, klukům z LNG desku se to vážně povedlo dotáhnout na celý řetězec, to jim pravděpodobně docela významně sníží maržové náklady. Za me je tohle další důkaz toho, že se v posledních pár letech podařilo dotáhnout to, na co předchozí vlády minimálně od neprodlouženi Klausova “ norského“ kontraktu( ČSSD a Ano) výkvákly. Mám na mysli diverzifikaci zdrojů energie. Navíc vždy když vidím nějakou zprávu o LNG, tak si vzpomenu jak se němečtí převážně zelení poslanci smáli až se za břicha popadali během tehdy prorockého projevu Donalda Trumpa o tom, že mít skro všechny trubky z jednoho místa je… Číst vice »

DavidS

Souhlas, tohle a také rozšíření kapacity TAL, odkup skladovací a přepravní společnosti pro plyn…. to vše jsou kroky, které se opravdu velmi povedly

N.N.

K tomu ještě propojka z Hodonína k polským hranicím.

Jmeno

A co kdyby si ČEZ takový tanker koupil a provozoval?

Dusanh

Proč by to měl dělat? To bychom po ČEZu mohli rovnou chtít, aby si koupil plynové pole, plynovody a přístavní terminály…

Jmeno

No a proč by nemohl? Pohlcovalní dodavatelského řetězce do svojí sféry je znakem velkých korporací. Např. CSG dělá granáty, část vstupu kupuje, ale v čase hledá ovládnutí subdodávek do své skupiny, takže kupuje továrnu na nitrocelulózu a jinde spoušti výrobu hnacích náplní. Proč by to ale měla dělat? Nestačí subdodávka jako dosud ?

Hasler

Ovšem výroba granátů nebo jejich součástí je něco úplně jiného než převoz těch součástí do montážní haly že jo..

Filip Jirsák

Měl by pro ten tanker využití 365 dnů v roce? Poku dne, jak by jeho kapacitu pronajímal? Myslíte, že někdo bude poptávat dopravu tankerem spíš u rejdařské společnosti nebo spíš u elektrárenské společnosti z východní Evropy z jednoho z mála států v Evropě, který nemá přístup k moři?

DavidS

a k tomu know-how, posádku, všechny formality…. Daleko jednodušší je si přiznat, že někdo to umí lépe a přenechat to někomu jinému.

Frank

Přesně a pri kapacitě kterou ČR potřebuje je jedna loď tak akorát, ale zároveň riziko . To mate opravy, údržba, vyšší moc( černá labuť) a dvě lodi už podle ne zbytečně drahé…

DavidS

ano, to jsou další aspekty

David

Nebo kdyby team pro netechnicke ztráty dostal ještě nějaký lepší vybavení a ovladl nějaký ty ropný pole v Africe?

Adam Ř

ČEZ má velmi konzervativní akcionáře (stát), ti asi nemají chuť nalejt peníze do nové rejdařské dcery s X tankery. A dělat firmu s jedním je asi jako snažit se založit nového dopravce Praha – Ostrava s jedním vlakem: prostě nesmyslně malý hráč v ustáleném odvětví