ČEZ se poprvé postaral o plavbu tankeru s LNG přes oceán
Plynový terminál Eemshaven a tanker na LNG Gordonwaters Knutsen. Pramen: ČEZ

Plovoucí terminál v nizozemském Eemshavenu pokrývá třetinu spotřeby zemního plynu v Česku.
technický dotaz: loď vezoucí LNG předpokládám využívá pro motory plyn který „uniká“ při skladování? (podobně jako kamion na LNG.. kdyby velmi dlouho stál tak mu plyn postupně „uteče“)?
Nevím zda je to jediný zdroj paliva pro pohon, ale ano je to tak, je to energeticky nejvýhodnější – jelikož není izolace LNG nádrží dokonalá, dochází postupně k odparu („vyvření“) jistého procenta kapaliny, a to nejjednodušší co můžete udělat s tím odparem je právě použít ho k pohonu…
Je to paráda, klukům z LNG desku se to vážně povedlo dotáhnout na celý řetězec, to jim pravděpodobně docela významně sníží maržové náklady. Za me je tohle další důkaz toho, že se v posledních pár letech podařilo dotáhnout to, na co předchozí vlády minimálně od neprodlouženi Klausova “ norského“ kontraktu( ČSSD a Ano) výkvákly. Mám na mysli diverzifikaci zdrojů energie. Navíc vždy když vidím nějakou zprávu o LNG, tak si vzpomenu jak se němečtí převážně zelení poslanci smáli až se za břicha popadali během tehdy prorockého projevu Donalda Trumpa o tom, že mít skro všechny trubky z jednoho místa je… Číst vice »
Souhlas, tohle a také rozšíření kapacity TAL, odkup skladovací a přepravní společnosti pro plyn…. to vše jsou kroky, které se opravdu velmi povedly
K tomu ještě propojka z Hodonína k polským hranicím.
Ta neexistuje, momentálně končí někde u Kroměříže a o dalším prodloužení nebylo rozhodnuto, navíc Net4gas je zadlužený až po uši.
A co kdyby si ČEZ takový tanker koupil a provozoval?
Proč by to měl dělat? To bychom po ČEZu mohli rovnou chtít, aby si koupil plynové pole, plynovody a přístavní terminály…
No a proč by nemohl? Pohlcovalní dodavatelského řetězce do svojí sféry je znakem velkých korporací. Např. CSG dělá granáty, část vstupu kupuje, ale v čase hledá ovládnutí subdodávek do své skupiny, takže kupuje továrnu na nitrocelulózu a jinde spoušti výrobu hnacích náplní. Proč by to ale měla dělat? Nestačí subdodávka jako dosud ?
Ovšem výroba granátů nebo jejich součástí je něco úplně jiného než převoz těch součástí do montážní haly že jo..
Měl by pro ten tanker využití 365 dnů v roce? Poku dne, jak by jeho kapacitu pronajímal? Myslíte, že někdo bude poptávat dopravu tankerem spíš u rejdařské společnosti nebo spíš u elektrárenské společnosti z východní Evropy z jednoho z mála států v Evropě, který nemá přístup k moři?
a k tomu know-how, posádku, všechny formality…. Daleko jednodušší je si přiznat, že někdo to umí lépe a přenechat to někomu jinému.
Přesně a pri kapacitě kterou ČR potřebuje je jedna loď tak akorát, ale zároveň riziko . To mate opravy, údržba, vyšší moc( černá labuť) a dvě lodi už podle ne zbytečně drahé…
ano, to jsou další aspekty
Nebo kdyby team pro netechnicke ztráty dostal ještě nějaký lepší vybavení a ovladl nějaký ty ropný pole v Africe?
ČEZ má velmi konzervativní akcionáře (stát), ti asi nemají chuť nalejt peníze do nové rejdařské dcery s X tankery. A dělat firmu s jedním je asi jako snažit se založit nového dopravce Praha – Ostrava s jedním vlakem: prostě nesmyslně malý hráč v ustáleném odvětví
Ono se to nezdá ale takový LNG tanker donedávna nebyl ani v přímém vlastnictví US firmy… není to tak dávno co slavily USA první LNG tanker (odkoupení, původně z r. 1994) který bude plout pod americkou vlajkou…