Cestujících v metru pomalu přibývá, největší růst byl o víkendu
Stanice metra Palmovka, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Měřeno počtem cestujících v metru se Praha dává znovu do pohybu, i když zatím velmi pomalu. Podle údajů Dopravního podniku
Dneska jsem jel autem a silnice byla dost plná – jako že se to ještě dalo vydržet. Stačí aby to ještě trochu povylezlo a národ chca-nechca zamíří zpět do MHD. Pochopitelně, nejvíc to celé závisí na školách, to je silnější faktor, takže až ty spustí…
Hlavní podíl na tom, že MHD je stále poloprázdná je podle mě přetrvávající homeoffice ve většině pražských firem. A je dost pravděpodobné, že homeoffice se v určité míře už nadále udrží v běžné praxi.
I tak ty lidi zase budou jezdit, nanejvýš se trochu rozplizne pracovní doba a tím zploští špičky.
Což je v pořádku, ne jako dříve, šílenství na 9h být všichni v office a pak mhd jezdila do 15:30 poloprázdná.
Parkovací zóny zatím nefungují, takže všichni kdo musí, jedou autem. MHD jedou ti bez auta.
Dobře se teď cestuje, mohlo by to tak vydržet.
nejpozději 12. května to skončí
Vy optimisto….
myslíte dříve? to já nerozporuji, proto píšu že nejpozději 12. května to skončí. Pokud se totiž nepletu, tak do 11. května by v Praze mělo být parkování zdarma.
Tak já hned z fleku vím o několika lidech, co mi s kamenným výrazem řeknou, že radši budou stát v kolonách dvě hodiny denně, než aby zase jeli MHD (bo CCPvirus). Na druhou stranu si nejsem jistý, jestli budou tvořit takový objem lidí, aby to bylo v ranní špičce jakkoliv poznat (bez statistiky).
Ono to máte 2 hodiny denně, 10 hodin týdně, 40 hodin měsíčně… A pak jim dojde co všechno nestíhají a karta se začne obracet.
Tito lidé pravděpodobně měli v jakékoliv době po ruce libovolný počet (i)relevantních argumentů, proč jet autem, takže žádné nové kusy osobních aut do zácpy přidávat nebudou – byli v nich už v lednu.