Cestující zaplatí, jízdenku však nedostane. ČD se potýkají s výpadky webu a aplikace

Průvodčí ve vlaku ČD. Pramen: České dráhyPrůvodčí ve vlaku ČD. Pramen: České dráhy

Návrat do normálu očekává dopravce v nejbližší době.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka z UL

Řekl bych že za starou bačkoru kupování jízdenek přes aplikaci stojí už delší čas, ale že by najednou ČD kápla božskou že problém je na jejich straně a ne, že se jedná o nějaký hackerský útok z Ruska 😄…

vendelín

V 99% připadů cestujici ve skutečnosti nazaplatí, ale zatezervuji se mu penize na účtu na nakup jízdeky. Ten už kvůli rozpadu datové komunikace nelze ukončit. Cca po 45 minutach se je systém pokusí blokovanou častku uvolnit.

jouda

V mém případě to trvalo 3 pracovní dny, než byly uvolněny. Reálně ještě +2 dny víkendu, takže celkem 5 dnů.

Honza

Já používám ČD kredit a ten fungoval vždy a nabít se dá i hotově u pokladny.

Petr

U Flixbusu to tyhle věci dělá už dost dávno. Peníze se zablokujou, nákup neproběhne. Oni se většinou druhý den zase odblokujou, ale je to matoucí. Tam jsem se už naučil, že veškeré pokusy jsou marné a že je potřeba fyzicky dojít na nejbližší předprodej a koupit to hezky po staru u okénka. Ještě donedávna se to dalo obejít použitím pay pall, ale to už taky nefunguje. U ČD jsem teď delší dobu nenakupoval, poslední jízdenky asi před měsícem jsem nakupoval u Reiojetu a Trenitalia (po čechách naposledy Oneticket, protože čd neprodávají zpáteční) a tam vše proběhlo bez problémů (trenitalia po… Číst vice »

Stanislava

Tak on to není momentální výpadek, poslední měsíce pendluji často a koupit mezinárodní jízdenku je téměř nemožné, ať zaplatím on-line rychlým převodem, kartou, Go a peníze odejdou(posléze se vrátí), jízdenka nikde…takže opravdu ČD a její systém online
jízdenek za 5…

Vendelín

Co je to platba on-line rychlým převodem??

Vendelín

Ptám se proto, že e-shop ani Můj vlak nic takového neumožňuje.

Petr

To je takové to, že se odkazem z eshopu přihlásíte do IB své banky a tam platbu autorizujete. Bývalo to docela šikovné, ale poslední roky to obchody spojují s požadavkem na přístup k datům účtu, takže je to nepoužitelné (právo nahlížet na mé účty přece nedám kdejakému kokynáři, to se rozumí). Ono opisování čísel z karty zase o tolik složitější neni, navíc za platbu kartou jsou nějaké bonusy.

Vendelín

Pokud se Vám z těchto důvodů podaří koupit 2x stejnou jízdenku, nezadávejte pří žádosti o návratek důvod na straně cestujícího ale vždy důvod ostatní a popište co požadujete a co se stalo. V případě volby důvodu na straně cestujcího v čase < 15 minut pře začátkem platnosti to automat vyřídí vždy se srážkou 100%

Ondra

To se mi párkrát povedlo ale vždycky se mi ty peníze vrátily samy třeba druhej den, nemusel sem nic žádat. Aj sem jednou kvůli tomu jednou volal na ČD infocentrum a tam mi to tak řekli, že to je nejlepší postup. Že tam mají nějakou kontrolu párování platba-jízdenka, a když k platbě nenapárujou jízdenku, tak se platba automaticky ruší/vrací..

Vendelín

To co popisujete je situace kdy skutečně dojde k zaplacení (ne jen k blokaci) ale není vydána jízdenka. Ale k tomuto dochází spíše vyjímečně.

Vendelín

Ono to není tak docela pravda. Včera jsem kupoval jízdenku na webu ČD jako přihlášený uživatel s platbou peněženkou Google Pay a proběhlo to takto:
-až do potvrzení transakce v mobilu to sice bylo pomalejší, ale proces probíhal normálně;
po, potvrzení platby to chvilku šrotovalo a asi po půl minutě mne to vrátilo zpět na stránku před zaplacením,
-po opětovném pokus o platbu ze zobrazila zpráva, že nákupní košík je prázdný.
-nenabídla se jízdenka ke stažení jako obvykle;
-neobjevila se s historii nákupů.
-ale přišla mi e-mailem !!!!

Závěr-postupujete podle bodu 1.7.3 dokumentu Pravidla pro nákup.

Augusto Pinochet

…tak ono to masivně blbne od poslední aktualizace…měsíc dopředu zakoupené jízdenky zmizely, místenka byla „přemístěna“ na místo, kam bych si nikdy nesedl…jízdenka zmizí a objeví se ža chvíli před odjezdem, takže člověk neví, jestli má jzdenku…jakákoli aktualizace je skoro vždy k horšímu, aplikaci vytváří někdo, kdo vlakem nikdy nejel, natož aby ještě 2x přestupoval a nedejbože musel využít NAD…

tomash

Problémy s mobilní aplikací ČD pozoruju již několik měsíců – někdy nejde jízdenka zaplatit přes platební bránu (přes opakované pokusy), někdy se peníze za jízdenku z účtu strhnou, ale jízdenka nepřijde, někdy aplikace rovnou píše, že platební brána nejede. Že by najednou po měsících problémů přišlo zlepšení v řádů dnů nevěřím – ČD spíš neví, co s tím.

Karl vB.

„…očekáváme návrat do normálu v nejbližší době.“
Ta „nejbližší doba““, to jsou minuty, hodiny, dny, týdny…?
Paní tisková by mohla být konkrétní alespoň co se řádu týká.

Stanislava

… myslím, že nejspíš roky…

Karl vB.

Je poněkud tragikomické, že státní firmy, jejichž denním chlebem je železniční doprava a člověk by v jejich vyjadřování očekával alespoň trochu suchopárného konkrétna, se uu svých vyjádření vyžívají v nicneříkajících časových formulacích, typu:
– „Na letiště již brzy“ (SŽ)
– „…návrat do normálu v nejbližší době“ (ČD)

Gajda

Není to tak dávno, co byl zase problém s platební bránou, takže šlo vyhledat spojení, ale zaplatit za jízdenku už ne.

Vendelín

A dostal jste se na bránu k zadání údajů kartě nebo ne?

Michael Macek

Minulý nebo předminulý týden to nefungovalo taky

Leonos

Problémy jsou často, přetížení i při běžném zájmu. Ty současné trvají od středečního rána, kdy ČD testovaly výhybku a lidi se zajímali, co se děje a jak si vymění/zruší jízdenku.

Jakub

No, ono to zlobí už dobrý týden. To se chvíli nešlo přihlásit do účtu, chvíli nešlo spárovat/ověřit InKartu, zaplatit. Pokaždé nešlo něco jiného.

Tomáš Škrov

V pondělí mi nešel zaplatil listek ale kredit nabít šel.

Hroch

U automatu Regiojetu se mi to stalo tento týden – zaplaceno, peníze z účtu pryč, ale jízdenka nikde.

janvagala

Jo taky sem si tím prošel v neděli.

Pravděpodobnou příčinou nedokončené operace je komunikační problém, kdy dochází k přerušení komunikace mezi e-shopem ČD a platební bránou POS Merchant. Důvodem může být i pokles signálu datového/internetového připojení.

Vzhledem k tomu, že popsaná bankovní operace se odehrává zcela mimo prostředí e-shopu ČD, nejsme schopni z naší strany chování platební brány ovlivnit.

Na druhý pokusc o dopadlo.

Traveller

Na vlaky ČD kupuji jen OneTicket na http://www.oneticket.cz, takže bez problému.

Antti Pesonen

Ha ha.

Jarda

Je super, že vlaky konečně využívají i bohatí cestující, kteří na nějakou tu korunu nehledí.

Traveller

Co pořád máte s tím, že OneTicket je drahý? Ano, je to drahý, stejně drahý, jako tarif ČD. V některých krajích využívám místní IDS (PID, IDS JMK, IDPK, ODIS a ještě nějaké), a na jejich nákup používám jejich aplikace. Ale v IC, EC a podobně, a v 1. třídě (kterou teda jezdím výjimečně), kromě IDPK, žádný IDS využít nelze. Přiznám se, že u nás v Královéhradeckém kraji si IREDO nekupuji, z politických důvodů, takže přiznávám, že si raději koupím dražší jízdenku, než aby peníze šly do kapsy kraje, v Pardubickém kraji si IREDO nekupuji, protože OREDO má sídlo v HK,… Číst vice »

Petr

Hlavně pokud nedosáhnete na žádnou slevu, tak oneticket stojí stejně (jsou tam korunové rozdíly asi kvůli různému zaokrouhlování). A pokud potřebujete zpáteční jízdenku, od ČD dostanete 2 obyčejné, zatímco na zpáteční oneticket je 5% sleva.

Jirka - původní

Měl jsem roční IN100 v roce 2014 – Ok, dalo se s ní dostat všude. Dnes mám roční OneTicket. A důvod ? Ten je snad vzhledem k nástupu nových dopravců a poklesu výkonů ČD jasný. Škoda – pro ČD..

Leonos

A to se vyplatí!

Venouš

U automatů Arrivy standard…

Traveller

Já jsem jednou dobou využíval automat Arriva denně, a ani jednou se mi to nestalo.

Josef J.

Na jaře v Malé Skále: Mně automat Arrivy jízdenku vydal (jen před placením neukáže, co vlastně platím, jestli naskočilo to, co jsem chtěl), za mnou paní s dětmi – první jízdenka vydána, za druhou strženy peníze, poté hlášení o poruše (došel papír?) a jízdenka nevydána, o třetí se nepokoušela.

Jan

Za to, co nám dopravci předvádějí a jakýma šrotama vozí cestující, by mělo být jízdné zdarma.

Venouš

To je úplně jedno s čím jezdí, je to o tom, že vůbec něco jezdí! Uvědomte si, že vy platíte pouze za přepravu.

Leonos

Ne, já konkrétně platím i za kvalitu cestování (bezpečnější, klidnější a ideálně rychlejší cesta než autem + možnost pracovat)

Venouš

Mýlíte se, zkuste si přečíst SPP, myslím, že je to tam uvedeno hned ze začátku, že jízdné je cena za přepravu. Všechno ostatní kolem je plně v kompetenci dopravce a není nijak garantováno ani zahrnuto v ceně.

Michal

Co je „pouze za přepravu“? Když chci někam jet, je pro mě podstatná kvalita i čas „zabitý“ cestováním. ČD nezohledňují ani jedno.

Venouš

Když chci někam jet je pro mě podstatné dostat ze z bodu A do bodu B. Tyhle řeči o nějaké kvalitě jsou jen taková vata o ničem, k smíchu…pochopte, že tady se bavíme o veřejné dopravě. Až si pronajmete sám nějaký dopravní prostředek, tak pak si možná můžete nějakou kvalitu od dodavatele vyžadovat. Ale opravdu ne ve veřejné dopravě, prosím vás…zde jde čistě jen o praktický smysl – zajištění dopravní obslužnosti pro plebs.

Michal

Dostat se z bodu A do bodu B je jaksi podstata cestování. Ale už dávno to není o něm. Navíc to je zásadní rozdíl ve srovnání s autem, kde se můžu jenom soustředit na řízení. A jak často vidím, spousta lidí si ve vlaku vytáhne laptop a dělá na něm něco jiného než jenom sledování filmů nebo hraní. Kvalitu od dodavatele můžu vyžadovat za jakoukoliv službu, za kterou platím. Zvláště jde o ten extrém ve srovnání s MHD, kterou beru jako jenom pro cestování a kde strávím sotva 20 minut a tam Wi-Fi je, přitom jsem předtím strávil cca 90… Číst vice »

Michal

Zdarma asi ne, ale souhlasím, že by lidi, kteří mají tu smůlu a musí stále jezdit křápy, měli být nějak zvýhodněni. Vozový park ČD je hodně „rozporuplný“ a přesto má pouze dvě třídy, takže fakticky některým lidem nabízí dodatečné služby zcela zdarma, což je nechutné. A zneužívat to, že je trať blbě postavená a platit ryze za km kolejí, je taky hnus.

Venouš

Tyhle breky, že někdo musí s něčím jezdit…já teda musím jenom umřít, nevím jak to máte vy. Že nemáte na to zajistit si vlastní dopravu a raději si jen budete stěžovat je jen vaše neschopnost a omezenost, nic víc.

Michal

Jediná alternativa v cestování je pro mě auto a to si jaksi nemůžu dovolit, jinak bych to už dávno udělal.

Spokojenec

Ještě tu máme kola, kolobezky, skútry, balónek a vrtulník.

Milan

Tak si jezdete treba zrezivelym Regiojetem, kterej bere vyrazeny vozy z vedlejsich statu,a pak se divi, ze se jim hrouti vozy…asi z nejakyho duvodu ty vozy vyrazuji. Nemluve o tom, kdo lidi nuti jezdit CD nebo celkove vlakem?? Nikdo, sednete si teda do busu, kde zas budete nadavat, ze nemuzete pit ani jist, nebo jeste lip..jedte svym autem ne? Nebo na elektrokole, ktery se stejne vic vozi vlakem nez jezdi po svych kolech. Bavi me, jak vsici nadavaji na CD, ale vsici s CD jezdi👍👍 vsici chteji ve vlaku klimu, a pak zas nedávate, ze je vam zima…snizite klimu, je… Číst vice »

Michal

Já si nestěžuji na nadměrně puštěnou klimu ve vlaku. Naopak, tyhle stížnosti mně přijdou trapné, protože jsem jel i vlaky, kde to prostě klima neutáhla a nebylo tam příjemně a ve vlaku bez klimatizace se prostě cestovat nedá. A že se díky velkému rozdílu teplot člověk nachladí? To možná ano, ale určitě je to lepší než v zimě, kdy se mně to stává pravidelně, protože vlaky jsou totálně přetopené. Už jsem to psal výše, je mně trapné si stěžovat na něco, co můžu změnit. Jenže auto si dovolit nemůžu, což je pro mě jediná možná alternativa. Takže snad mám důvod… Číst vice »

Jan

A nebo se ma všechny ty dopravce vykašlat a chodit pěšky 😘

Stanislava

…to je docela bezva nápad, nejlepší procházka je třeba když jedu Praha – Berlín…

Honza V.

Stačí přece zvýšit pokuty, minulý týden tady tomu všichni tleskali.

Jan Z.

Za co?

Miroslav

Tento problém se začal vyskytovat již před týdnem, kdy došlo k náhlému výpadku pro placení kartou u pokladen. To se sice za 1 den vyřešilo ale další dny už začalo být stížnosti že lidem nefunguje aplikace Můjvlak, že jim nepřišla jízdenka, apod.

Sumban

“Cestující zaplatí, jízdenku však nedostane”

To někoho u ČD udivuje? I když dělají to kvůli našemu bezpečí. Víte jak je nebezpečné dneska jezdit vlakem

Miroslav

Co jsem tak naposledy koukal, uplynulo více než 4 měsíce od smrtelné nehody v Dolní Lutyni před nehodou v Pardubicích.
Za tu dobu projelo stovky tisíce (možná milión) vlaků na České železnici…

Sumban

Stovky tisic vlaku? Milion vlaku? Kdy by je asi CD vzaly? Jako že máme jeden vlak na 10 obyvatel???

Milan

Prvně si asi poklepejte na hlavu,aby se vic rozsvitilo…nikdo nezminil ČD, byla myslena vlakova doprava celkove🤦🤦🤦

Roman

Je to mnohonásobně bezpečnější než jízda autem

El Barto

Lež – dneska je jezdit vlakem stále nejbezpečnější varianta přepravy, nepočítáme-li výtahy a podobné neporovnatelné věci.

jouda

Ve velkém se mi to stalo už ve čtvrtek před týdnem. 3x zaplaceno, 3x blokace a jízdenka nikde. Nakonec se mi to povedlo až napočtvrté – na pokladně ČD. Neměl jsem do odjezdu tolik času a chuti, abych mohl dočasně několikrát obětovat pár set Kč. Aplikace vždy psala, že došlo k chybě a něco o duplicitních procesech s jakýmsi ID.

Ten Ten Ten

Přesně tuhle hlášku jsem viděl v pondělí, naštěstí na druhý pokus se zadařilo. Nemít na Facebooku ČD banána za předchozí stížnost (za chaos v místenkách po změně řazení), tak bych si tam postěžoval a dostal banána tento týden. 🤣

Tomāš

Toto se mi stává celkem běžně. Nabiju si ČD kredit za 2000 Kč a banka platbu zablokuje, nicméně peníze se nepřipíšou. Musím čekat několik dnů, než se platba vrátí.

Vendelín

Je to všechno především o datových přenosech. Životnost nákupního košíku je kolem 30 minut, pak se ruší. při rušení systém ověřuje na bráně, zda ke košíku nejsou blokované peníze a pokud ano, pokusí se je vrátit. Když se to nepodaří, zkouší to asi po 6 hodinách znovu. Pokud k blokaci a pokusu o uvolnění dojde v ten samý den, blokaci vydavatel karty vždy zruší.

Radosto

Zajímavé. Včera jsem měl podobný problém u RJ. Naštěstí se mi částka nahrála do kreditu a z toho jsem pak rezervaci zaplatil.

***** Petr

To je snad standartní, ne? Když kupuješ kredit kam jinam by se ti měl nahrát? Na složenku?

Spokojenec

No, klidně jako kredit někomu jinému.

Jaruska

ČD vlastní nějaké sítě?

tomas_17

CD telematika

Martin

Pozor, blokace není platba. Je to sice nepříjemná situace, ale peníze by měla banka automaticky odblokovat, i kdyby ČD mezitím přestaly existovat.

jouda

Problém není samotná blokace, ale že nemám jízdenku, když potřebuji někam jet.

Vendelín

Pokud zrušení blokace neprovede e-shop nebo ručně někdo na
ČD v den blokace, běží časový limit vydavatele karty a ten je minimálně 7 dní. Blokace vydavatelem karty po dobu 7 i více dní ovšem může nastat i v případě, že ČD provedou odblokování později než v den kdy byla blokace provedena. Pak nastává blbá situace, kdy Vám banka tvrdí, že peníze blokuje obchodník, ale ten dal pokyn k odblokování a již s tím nemůže nic udělat. V takovém případě je vhodné uvažovat o změně banky.

Vvvt

Kupoval jsem před hodinou a bez problémů.

Modrofob

Padá to průběžně a zřejmě napříč Evropou. Polský systém nešel včera.
Že by další „pomoc“ z východu, kde nám chtějí ukázat, jak skvěle se tam mají?

Karl von Bahnhof

Mráz a výpadky přichází z Kremlu.