Cestující pobodal u Hranic strojvedoucího ČD Cargo
Elektrická jednotka řady 460, která bývá nasazována na spěšné vlaky Přerov - Valašské Meziříčí. Foto: České dráhy
K pobodání došlo po hádce ve vlaku.
K pobodání došlo po hádce ve vlaku.
To je ta benevolence k lumpům a tresty jsou výsměchem. Pak si každý dovolí cokoliv.
A proto jako strojvedoucí chodím vždy ozbrojen🤔
Tak už to moje šedé buňky mozkové chápou!?!?Ten pobodaný mašinfýra jel touto soupravou za prací!Proto mi nebylo jasno jak se dostal z mašiny do této kontaktní příčiny.Uvádějte ty info srozumitelně.Dík V.F.
Normálně, jel pro svůj vlak v pracovní době.
Člověk by čekal pod takovým článkem úplně jiný flame-war, ale zřejmě ne všechny kouty internetu jsou si rovny 👍.
Osobně si myslím, že nadpis mluví jasně a lidem, kteří sem chodí, aby zjistili, kde potkají model ZX60+ (*) nehrozí, že by něco takového museli číst.
Včera se staly 2 nehody hodné zpravodajství, ani jedna zde není k nalezení. Takže určitě není cílem redakce přetvořit portál na krimi-stránky. Linie někde být musí, a událost se týká dráhy, ČD i strojvůdců takže přece jen se typických témat dotýká.
(*) Nahodilé symboly
Které nehody máte na mysli?) Jestli na přejezdech, tak pokud to není taková šílenost jako před rokem v Uhříněvsi, ty se snažíme v zájmu snižování čtenosti ignorovat:-)
Článek je poměrně spekulativní a tudíž bezcenný. Je všeobecně známo, že vzrůstající agresivita ve společnosti, zapříčiněná protiepidemickými opatřeními, je patrná v obou názorově odlišných táborech. Agresivní mohl být i strojvedoucí, samozvaný hrdina, který chtěl umravňovat neukázněného cestujícího bez roušky, a ten jej v sebeobraně „vypustil“. Třeba taky ne, ale přesný popis události nikdo neznáme, tudíž článek o hov.ě.
Je jenom smutné číst vzájemné veřejné napadání v diskuzi i takových kapacit jako je pan Sůra a pan Šimral. Copak si to pánové nemůžete vyříkat mezi sebou?
To myslíte vážně, že cestující v „sebeobraně“ proti výtce na absenci roušky, vytáhne nůž a začne bodat???
Možná byste se měl zamyslet, kdo zde byl agresor a kdo oběť.
Děkuji za zprávu, dozvěděl jsem se jako cestující důvod, proč Sp 1427 nepřijel do stanice Valašské Meziříčí. Za mě pochvala Českým drahám, které v krátkém čase přistavily a vypravily náhradní soupravu z VM do Vsetína.
Hrozne, ake deviantne monstra obcas cestuju vlakmi. Zelam zranenemu panovi co najskorsie uzdravenie.
Ujišťuji vás že tato „monstra“ cestují jakýmikoliv dopravními prostředky, dokonce chodí i pěšky.. Brzké uzdravení samozřejmě přeji také, asi jako každý normální člověk..
Asi to byl pořádný dáreček 🙁 https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/prerovsko-vlak-napadeni-strojvedouciho-nuz-utok.A201201_145933_olomouc-zpravy_stk
Je smutné že se strojvedoucí nesměl ani bránit
A to jste si precetl ve ktere casti clanku?
Brzké uzdravení kolego…
Teď aby to na něj ještě nehodili . Nebylo by to nic divného
Co konkretne na nej maji nebo nemaji hodit? Jestli by nekdo na nekoho chtel neco hodit tak leda lide jako vy toho casu zamestnani u policie co si prectou kraticky clanek ze ktereho okamzite vydedukuji kdo si zacal, kdo se branil a kdo bude nepravem obvinen.
Vetsina strojvedoucich neprojizdi schvalne na cervenou. Vetsina policajtu schvalne neobvinuje nevinne lidi.
Pokud ovsem lide jako vy nejdou delat strojvedouciho/policajta.
Jenže tenhle strojvedoucí neměl s řízením vlaku co dělat. Cestoval pro nákladní vlak, který měl převzít. Chtělo by to dávat trochu pozor a nefetovat.
Ani, žádný strojvedoucí neprojede červenou schválně, ale právě policajti si toto neuvědomují a strojvedoucí ČD osočují pomalu za vraždu
Dovoluji si souhlasit s panem Karlem a jeho argumenty. Nevidím v tom dopravní problematiku, pouze „kriminální“. Přijde mi to zde stejně nadbytečné, jako kdyby tady byly třeba statistiky úmrtí či nakažených lidí od železnice na tu breberku co tu teď všude máme (i když to by aspoň mohlo mít vypovídací schopnost co do obecné rizikovosti cestování veřejnou dopravou v těchto časech..). Ale samozřejmě respektuji svaté právo redakce sem dávat co uzná za vhodné, jen vyjadřuji názor, nikoho k ničemu nenutím a nenabádám.
Tak běžte spolu na pivo.
Není kam 😀
půjdu s vámi
Budeme se tvářit, že v dopravě kriminalita neexistuje a vše bude krásně sluníčkové.
To nikdo netvrdí.. ale kriminalita patří na kriminální servery.. tato věc opravdu není dopravně nijak významná, je to nějaká zajímavost, budiž.. .. ale pokud se stala potyčka, tak je vcelku jedno kde se stala a čím se účastníci živí. Pokud se to stalo tak jak bylo napsáno, tak to evidentně reálně nebylo při výkonu povolání (i když de iure to možná byl „pracovní úraz“, to nerozporuju), a vůbec to s železnicí nesouviselo.. pokud by to bylo cestující vs. vlakový personál při přepravě, tak to by bylo něco jiného..
Ondro, Ondro. Jinak doma všechno v pořádku? Hlavně to zdravíčko že? Zvláště duševní…
Děkuji za optání, nejsem lékař, ale řekl bych že v pořádku 🙂 alespoň dostatečně na to abych v diskuzi používal argumenty.. nahlíženo touto optikou bych měl obavy spíše o vaše zdraví… nebo že by to byl intelekt?
IMHO to tak uplne neni jedno kde se to stalo (pokud se lidi rvou v dopravnich prostredcich tak je to problem). Nicmene souhlasim ze je jedno kde dotycny dela a je to zbytecna informace ktera trochu zkresluje vyzneni situace.
Porvali se dva cestujici ve vlaku podobne jako se obcas porvou dva stamgasti v hospode. To jestli se porval doktor s policajtem nebo popelar s inzenyrem je snad celkem fuk (poud tam nebyl nekoho osetrovat nebo vyvazet popelnice).
Ano, s tou pvní větou vám dávám za pravdu, pokud bylo zpoždění nebo nějaké následné komplikace, tak ok, je to už dopravní problém, nicméně toto se v článku už jaksi nevyskytuje..
Sportovní servery také píší,zemřel Maradona,
Podle me to jsem jednoznacne patri, souvisi to se zeleznici souvisi. Je az neuveritelny co jsou dnesni lidi zac.
Přesně tak. A přijde mi už z nátury divný ten, kdo s sebou prostě tahá nůž schopný někoho zranit (ne třeba kapesní rybičku coby otvírák nebo nůžtičky). Držím palce zraněnému a špatné delirium agresorovi!
Mně je třeba docela jedno, co u sebe kdo nosí, spíš mi přijde divnej ten, kdo jen tak pobodává lidi.
A podobně mi přijde divný soudit lidi jen podle toho, jestli maj v kapse nůž, klíč od auta nebo režijku.
Jenže v naší zemi je relativně bezpečno. Chci říct, že ten, kdo zbraň u sebe má, má mnohem tedy blíž i k jejímu použití, že to v hlavě má. A pokud se pak posilní alkoholem nebo drogou, průšvih je na světě. Pokud by to u sebe neměl, tak se stane mnohem méně..
Zde je co to bylo za dárečka https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/prerovsko-vlak-napadeni-strojvedouciho-nuz-utok.A201201_145933_olomouc-zpravy_stk
Prostě klasickej pikař no, kdyby toho strojvedoucího nepořezal, tak mu třeba zlomí čelist nebo vypíchne oko, to fakt neni o tom, jestli u sebe má nůž, ale o tom, že je to někdo, kdo to má v hlavě v nepořádku.
Ale nadpis „Cestující pobodal u Hranic dělníka ze šroubárny“ bychom si nejspíš nepřečetli. Přesto že to se železnicí souvisí….
A tady vidíme, co to bylo za „dárečka“ https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/prerovsko-vlak-napadeni-strojvedouciho-nuz-utok.A201201_145933_olomouc-zpravy_stk
Já nevím no, ale nemyslím si, že tahle zpráva patří na tento web.. sem si jdu přečíst novinky z dopravy a ne to, že byl někdo pobodán ve vlaku, čímž rozhodně celou událost nebagatelizuji.
Kdyby se jednalo o vašeho kolegu asi byste nepsal tohle
A proč bych o tom měl potřebu číst na internetu?
Karel dostal mínus a Vy taky za debilní zdůvodnění…
Co je tom debilniho? Tak napište něco chytrého vy ať vám můžu dát palec nahoru.
Vy rozlišujete zprávy na debilní a nedebilní podle toho jestli se týkají nebo netýkají vás nebo vašich blízkých?
Když má rakovinu někdo cizí tak je to debilní a když váš známej tak to je smutný a chcete aby vám lidi projevovali účast?
Jestli jo tak se zkuste nad sebou zamyslet.
Jste asi úplně mimo otevřete si víno a zapněte si tv běží tam ordinace a neotravujte tady diiiiik
Kdyby jste něco vypotil k tématu bylo by to super zatím jenom hloupé reakce.
Pokud umím číst tak příspěvek za debilni označil PeterS ja ne.
Padlo, že šlo o režijní jízdu. Pak to sem jednoznačně patří.
Patri to sem protoze se to stalo v dopravnim prostredku, ne ze jel nekdo zrovna do prace (shodou nahod ridice dopravniho prostredku). Kdo jel za svoje a kdo na statni nema na funkci vliv.
Co je to přesně režijní jízda? Je to cesta „do práce“, počítá se do pracovní doby?
Ne tak docela. On už v práci byl, měl nástup dejme tomu v Přerově a tam mu řekli, že pojede na vlaku z Valašského Meziříčí. No a on se v rámci své pracovní doby k tomu vlaku dopraví. Předpokládám, že tou „režijní jízdou“ mysleli právě tohle.
Když Vás to nezajímá, tak proč ten článek rozklikáváte a píšete do diskuze?
Překvapivě abych vyjádřil svůj názor, že pobodání někoho, ač je to strojvedoucí v režijní jízdě, dle mého na tento web nepatří. Někdo s tím může souhlasit, někdo ne, ale to je normální. Já osobně si myslím, že to patří na novinky nebo na idnes a jenom proto, že to byl strojvedoucí, tak to nepatří na web o dopravě. Ale jak říkám, je to čistě jen můj názor a nepřišel jsem se tu s někým dohadovat.
Díky za názor. Nejsme úplně zastánci „černé kroniky“ v našem zpravodajství, ale v tomto případě jsme přesvědčeni, že to sem patří. Upřímně od chvíle, co jsme tuto informaci obdrželi, jsme nepřemýšleli, že bychom ji nevydali.
Děkuji za odpověď. Osobně si přečtu jakékoli zprávy na Vašem webu, ale vyjma nějakých větších nehod (třeba i to nedávné vykolejení lokomotivy nebo dnešní najetí motoráku do stromů na mostě) si myslím, že by články měly být hlavně obsahově neutrální, negativních zpráv je dneska všude přehršel.
Myslím, že tu máme dostatek pozitivních zpráv i za poslední dny. Ale nemůžeme se tvářit, že se něco nestalo.
Já jsem naopak rád, že se toto téma občas otevře (třeba i takhle), bohužel, snad každý průvodčí se čas od času setkává s agresí a výhružkami ze strany cestujících, napadení bohužel nejsou nic vzácného. Bezpečnost ve velkých stanicích v podání pochybných hlídačů bezpečnostních agentur, což je zase problém SŽ.
Sledovanost je důležitá. A chápu, že pobodaný strojvedoucí (byť v tu chvíli to byl pouze cestující a název navozuje, že někdo vlítl na strojvedoucího v tu chvíli vedoucího vlak) je na klikání terno, stajně jako minulou sobotu mašina Metrans Railu zadním podvozkem mimo v Uhřiněvsi.
Aktuálně jsou na stránkách čtyři klikanější texty než toto. D35, lokálky, D6, zrychlení do Polska. Tolik fakta místo pocitů. Jinak souhlasím, sledovanost je důležitá. Umožňuje nám to vydělávat a třeba nakupovat zboží, které sem vozíte kontejnery:-)
No jo, jak se to týká Metransu, je oheň na střeše. Běžte zpátky na k.report, tam si můžete s T.H. zase notovat o 106. Nikdo tu nikoho nenutí číst a mě zajímá každá věc v dopravě. Jedno jestli modrá, žlutá, nebo šedivá.
Pane Láfe, zbrzděte se. Nemám nic proti zveřejnění nehody MTR, ale nějak mi občas chybí to, že jiné nehody nechá bez povšimnutí.
A když mu člověk předepíše článek, tak není ani schopen napsat, že o tom psát nechce a po dotazu někdy za týden mi poslal ceník inzerce.
Takže začasto pozitivní zprávy nejsou třeba, ale ta černá kronika nějak naskakuje až příliš rychle, protože sledovanost.
O všech nehodách nemůžeme vědět. Máte na mysli nějakou konkrétní, kterou jsme podle Vás zatajili?
Článek byl nepoužitelný. Vidím, že to vaše ego ještě nerozdýchalo.
To, že byl článek nepoužitelný pro vás je v pohodě. Koho by taky zajímalo nějakých 200 vlaků pod ETCS. Co mě vyloženě NASRALO bylo to, že jste mi vůbec neodpověděl, notabene když před tímto článkem jste zveřejňovali vše, co od nás přišlo. Bylo by pro mě naprosto v pohodě, kdybyste mi odpověděl, že to prostě v té době nikam nezapadá a nemáte zájem psát o nějakých 200 vlacích u MTR. V pohodě, pochopitelné, není problém. A tím zaslaným ceníkem inzerce po mém dotazu cca týden po odeslání mailu jste to rozhodně nevylepšil… No, jsou zde i jiní, kterým nevadí psát… Číst vice »
1. Dožadoval jste se odpovědi den poté, co jste ho poslal. Odpověděl jsem tedy hned po této výzvě toto: Zdravím, došel, ale nejsem si jist, že 200 jízd stojí za text..to pak můžeme psát o 300 jízdách atd:-). Za tím si stojím i nadále. (Konkrétně váš mail 27.8. v 10 večer, odpověď přes FB 28.8. v 8 večer). Opravdu se omlouvám, že není v mých silách odpovídat okamžitě. 2. Následovala vaše uražená reakce, že se vůbec snažíte. Vy pošlete tiskovou zprávu, kterou chcete dát do světa a reagujete takto. 3. Nejsme automat na tiskové zprávy, od toho jsou jiné weby.… Číst vice »
Zdravím. Nebudu zpochybňovat časové údaje, věřím Vám. Mě to připadalo jako věčnost, takže jsem se pak Vás na FB zeptal, když jsem viděl, že jste on-line. Nicméně si stále myslím, že neodpovědět na mail 24 hodin je u novináře hodně za čarou. Vůbec nezpochybňuji vaše právo psát o tom, co chcete vy. Ale je to pro mě signál, že s podněty ke článkům, kde si myslím, že pro čtenáře mohou být zajímavé se u vašeho serveru nemusím obtěžovat. Zbytečná práce…
Mimochodem, jakou lhůtu na odpověď na e-mail má Metrans?
To zalezi na tom, na co se ptate…
Kdyz se budete psat na veci bezne, treba ETCS, tak to pujde rychle.
Zcela logicky o stale jeste probihajicim vyberku vam nikdo nic nepovi.
Zapomněl jsem na odpověď na první otázku: nevím již přesně, zda ten samý den nebo o chvíli později se totéž stalo v Týništi. A čtrnáct dní před námi byl nějaký závažnější incident v HB.
Vidíte, o těchto MU nevím.
8 ran nožem masakr
Prý se zastal cestující ve vlaku když tam opilý mladík začal plivat po cestujících a vulgárně je urážet.
Bohuzel nemate pravdu!!
Stojvedouci jiz byl v pracovnim procesu!
Snad jen doporuceni..pis k tomu necu rozumis….diky.
Přesně
Byl to strojvedoucí, tak proč se o tom tady nezmínit ,,,
Neřeknu nic, kdyby se jednalo o strojvedoucího, který je zrovna ve výkonu služby (režijní jízdu beru jako placenou přestávku), ale takhle to beru jako zbytečný clickbait, který se na tento web nehodí. Různá napadení se dějí poměrně často, i ve vlaku se to stává občas, ale nemyslím si, že je potřeba z toho dělat mediální haló, i když se v tuto chvíli jednalo o fíru, který se do toho náhodou přimotal.
Nezlobte se na mne, ale přijde mi, že celou věc tady zlehčujete. Stává se to… prosím?
Já bych řekl, že jakékoliv zviditelnění narůstajících problémů v železničním prostředí může vést k diskusi. Ne jen té veřejné, ale především odborné, zda li je na místě zvýšit bezpečnost personálu. Jestli se tato věc bude považovat, jako samozřejmá, půjde vše ke dnu.
Neříkám, že by se tu mělo psát o domácím násilí, ale proboha, stalo se to ve vlaku!
Server z dopravy nemusí být dle mého nutně Ajznboňákův pornhub, aby si vydrandil Pepíka nad Vectronem.
Problém je spíš narůst agresivity ve společnosti. To má celkem jasné příčiny spojené se současnou situací.
Možná to tak trochu vyznívá, ale nezlehčuji to. Chci pouze poukázat na to, že to dle mého nepatří zrovna na tento web, ale třeba do rubriky krimi na iDNES.
Takže chcete říct, že když na dopravní web nepatří, že ve vlaku lidi závažně porušují Přepravní řád – vyhlášku ministerstva dopravy, Smluvní přepravní podmínky a dokonce Trestní zákoník, tak na ten dopravní web nepatří ani informace o tom, že lidi jako chodci či řidiči nekolejových vozidel porušují Zákon o drahách, Zákon o tzv. silničním provozu a někdy i Trestní zákoník tím, že přecházejí/přejíždějí koleje v místech či situacích kdy je to zakázáno?
To je snad nesmysl – kdo jiný než média zabývající se dopravou by měla dělat osvětu, jaké chování v dopravě je špatné a jaké naopak správné!
Agresivních cestujících potkávám celkem hodně a jelikož je toto dopravní web, tyto zprávy zde patří. Možná to někdo bude číst od ČD a přestane posílat jednu ženskou na celý vlak. Pozn. průvodčí nejsem
Tohle může napsat naprostý(a)sociální fachidiot.I kdyby to nebyl strojvedoucí jedoucí do služby případ má daleko hlubší společenský kontext podobný té vraždě televizního kameramana, který se zastal mladé maminky spáchané jakýmsi narkomansko-opileckým šmejdem. Ten byl ovšem díky kolegům z televize medializován dostatečně, dokonce mu byl věnován díl skvělého seriálu Případy prvního oddělení. Jde o to, že tento pseudoliberální režim se zvráceně víc zajímá o „lidská práva“ podobných hajzlů a psychopatů než o ochranu slušných občanů vykonávajících společensky užitečnou práci (kdyby při tom incidentu snad toho opilce zranil mohl se dostat i do vězení!). Napsat, že se pobodaný fíra do toho „přimotal“… Číst vice »
Chcete rict ze ve rvacce zalezi na tom kdo kde delat? Takze pokud to byl bezdak tak je na vine bezdak, ale jestli to byl nahodou ozralej doktor (a ze jich je i ve sluzbe) tak byl na vine fira?
Nalinkujte prosim tabulku profesi od nejelepsi po nejhorsi abych v pripade rvacky vedel kdo je v pravu. Dekuji!
Tak za prvé, to, jakým způsobem píšete, beru jako ubohost, já normálně diskutuji a nikdy bych se nesnížil k takovým primitivní vyjádřením, jako to tady děláte Vy. Vůbec nerozporuji závažnost situace, sám jsem pracoval v dopravě, tahle problematika mě zajímá, mám z té doby i spousta kamarádů od fírů, ale prostě nevidím důvod, proč bych o této události měl číst na dopravním webu, to je celé, vy jste si to očividně prekroutil po svém, to svědčí o Vás hlavně. A k té poslední části.. No, zase jste to pěkně prekroutil, jen co je pravda. Ano, primotal se do toho, protože… Číst vice »
Vzhledem k tomu že to tu čte hodně lidí od dráhy, tak to jaksi chápu. Stejně jako když se něco stane a vyhlašuje se sbírka a pod. Samozřejmě nemusí tu z toho být černá kronika, ale toto je událost myslím natolik výjimečná že to odůvodnit lze.
Ano, dá se říci, že toto je tak výjimečné a k zamyšlení, že po svém zamyšlení měním svůj názor na nezveřejňování takových „smutných“ věcí.
Událost hlavně ukazuje na jiný problém v dopravě. Z našich daní si zaplatíme jízdu tohoto Os vlaku a pak s ním jede pracovně strojvedoucí jednoho z cargo dopravců rg, místo toho, aby jel na cesťák, který mu dopravce proplatí.
Takže příjmy kraje jsou nižší o tuto jízdenku a příslušný cargo dopravce má zase nelegální výhodu oproti jiným dopravcům při stanovení ceny za přepravu zboží, protože si strojvedoucího k vlaku dopraví na účet všech.
A že takových jízd za rok je, my všichni ze svých daní takto nedobrovolně dosypáváme do ČDC.
Švestko, švestko ty máš fakt dost
Tak In100 svým zaměstnancům pořizují i další dopravci, nejen ČDC.
Protože to, že to je označeno jako rg jízda neznamená, že jedu na provozák, či na režijku (zaměstnanci co k ČDC s režijkou přišli), mohu jet na In100 (nový zaměstnanci), či na klasickou jízdenku (když to bude třeba soukromníkem, protože dohoda je pouze mezi ČDC a ČD, co se týče jízdy na provozní záznam). Takže jakápak nelegální výhoda?
Co ušetří na jízdném pak zase vyplatí na dividendé takže šul nul.
A na nic lepšího si se nezmohl? Už to fakt nechlastej
Kdyby nejel na směnu, a tedy neměl pak kdo vést ten vlak, tak by snad šlo jen od va cestující.. ale takhle jednoznačně NEŠLO.
Jsem sice z jiné firmy, ale kolegovi fírovi brzké uzdravení.