Čeští stavbaři finišují s mostem v Norském moři, překlenuje úžinu mezi ostrovy

Stavba nového mostu mezi ostrovy mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøya (červenec 2025). Pramen: Metrostav NorgeStavba nového mostu mezi ostrovy mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøya (červenec 2025). Pramen: Metrostav Norge

Zásobování i samotnou stavbu často komplikovaly vlny s výškou přes deset metrů.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan_pha

Hezká stavba.

Jen si říkám, vážně byli překvapení, že tam byly vlny? Ty v moři bývají.

Kubrt

Kde se píše o překvapení s vlnami? Já čtu jen o komplikacích. Což naprosto chápu, stavět při takovém vlnobití a odpovídajícím větru není sranda.

vbb

Tak a teď se přesunout pod Vyšehrad 🙂

Frank

Pěkné, navíc s chodci a cyklisty počítají i na dalekém severu.
Pak ovšem zamrzí, ze třeba nedávno postaveny most v Msteticích přes trať do Čelákovic nemá žádný prostor pro cyklisty a chodce. Tedy pokud nepočítám na nic napojený a jen asi 40-50 cm široký koridor mezi svodidlem a zábradlím . Jezdí tam mrak kamionů a samotný most není z nejširších

SYN

Nojo, přes tuto úžinu asi vůbec žádný jiný most (ani opodál) nevede, ani pro pěší ani přejezd ani podchod… takže kdyby zde nebyla možnost pro pěší, tak jedině mezi auty. I když, je to „slepá ulička“ (žádný tranzit) tak kdoví jak hustý tam ten provoz je, možná by to i silnicí šlo…

frank

a přesto tam ten separé prostor pro nemotorizované účastníky provozu dali ….

Dusan

Dobrá práce.
Ale:Skoro 600m dlouhý most v těchto podmínkách, co na to říkají v ŘSD, že v ČR to trvá mnohem delší dobu při stavbě cehokoliv?

Roman

2-3 roky je standartní délka výstavby mostu v ČR.

N.N.

Pro srovnání most, který je v podobné fázi výstavby:
https://zdopravy.cz/novy-most-pres-reku-moravu-na-d55-postavi-firesta-a-mi-roads-zacne-se-na-jare-148370/

Výběr zhotovitele: Březen 2023
Uvedení do provozu: Q4/2025

Jarda

Je skvělé, že nám nějaká značka ve světě dělá dobré jméno …

stanokra

👍