Především byla ta pokuta nízká již v roce 1990. Z průměrného platu jste ji zaplatil každý den. A Ostrava byla v té době výdělkově nadprůměrná.
Jirka
15 hodin
Milý Štěpáne,podniku to může být jedno,po nake době ty nevyřízené pohledávky prodá firme,byt za nižší cenu a ta si je pak vymůže,neboj…
Štěpán S.
16 hodin
Osobně si myslím, že toto ani nepotřebuje komentář a vysvětlení od šéfa dopravního podniku. Platební kartu má u většina lidí, není důvod nemít jízdenku.
Nechtěl bych tvořit předpoklady, ale spíš mi přijde že větší problém je to, že vždy, když jsem viděl v Ostravě někoho být pokutovaného, nevypadal, že ji zaplatí…
Je snad povinnosti mít platební kartu…? Sorry, ale už mě toto zbožšťování karet leze na nervy . Povinnost je dle zákona přijímat hotovost. A naprosto mě fascinují lidé, co jedou přes několik zemí jen s tím, že mají kaaaartuuu… A pak se strašlivě diví, že třeba není signál či nefunguje terminál… A přitom jejich domovská banka jim při zasílání nové karty zcela jednoznačně píše, že mají mít hotovost ve výši případné platby, kdyby náhodou… Já jednoznačně beru platby kartou ve vyšších relacích, ale platit kartou pár korun a nemít ani ká v kapse, to není progres, ale totální zoufalství…
Za hotovost…? Kde…? Já když už se náhodou probourám do Ostravy, kupuju SMS jízdenky… Ovšem Ostravsko je pro fandy hotovosti naprostý ráj proti kraji jihomoravskému…
„Je snad povinnost mít platební kartu?“ – Není, je povinnost mít jízdenku. Vlastnictví platební karty pouze tuto povinnost výrazně zjednodušuje (zejména pro „přespolní“.
Co dál nedokážete pochopit?
Nedokážu pochopit to, proč mě jacísi progresivní devianti nutí do platby kartou…. Kartu odmítám, nemám a nechci mít, pokud to dokážete pochopit 😛😛. Ta kteditová jizdenka je věc, o které nevím… Jak to funguje…? Musím dát bambilion za kartičku, abych ji jednou za dva roky využil…? Nebo opět musí být jen v telefonu… (fakt netuším)…? Pokud se najde někdo, kdo nebude jen tupě minusovat a zkusí mi to vysvětlit, budu nadšen a předem díky 😂. Na oplátku můžu vysvětlit (cca z 90%) systém PID. Díky
Ve zkratce: V jízdenkovém automatu (podobný tomu třeba v Praze) si zvolíte, že si chcete chcete zakoupit kreditovou jízdenku v určité hodnotě. Bohužel to má tu nevýhodu, že minimální hodnota je za 100 (cena celodenní jízdenky) a umí to jen papírové (české i euro) bankovky a s touto „předplacenkou“ si poté pípáte ve vozidlech DPO stejně jako kartou a hradíte tím jízdné do výše zůstatku, který jste si zakoupil/dobil a případně si na tuto kartu lze dobít i další kredit. 🙂
Ondra níže vám poslal odkaz s vysvětlením, který byste našel sám, kdybyste věnoval 10 vteřin googlení 🙂
Jen pro zajímavost, v Albertu taky brbláte, že už nepřijímají naturální platby nebo platby protislužbou? Tyto formy plateb byly taky běžné ještě relativně nedávno.
Nemám ani účet a celé banky mi mohou… Zvláště když neskutečná hromada poboček nemá ani pokladnu… A banka bez pokladny, to je jak fotbalista bez nohy… Prostě bez toho žiju naprosto v klidu k naprostému nepochopení těch, kteří jsou přesvědčeni o tom, že se bez toho žít nedá…
Nevypadáte, že s tím žijete naprosto v klidu. Spíše je to nějaký silný konplex s kterým otravujete celé své okolí, kdybyste byl v klidu, nedělal byste si tady z toho terapii.
Který zákon přesně říká, že mají obchodníci/prodejní místa povinnost přijímat hotovost? Namátkou třeba AlzaBoxy hotovost ani neberou – to je nelegální?
Jen dpo zapomíná přijímat bez obstrukcí zákonné platidlo. A druhá vec notoričtí neplatiči to platit nebudou a nejvic se vytresta clovek ktery jednou zapomene, amebo clovek kteremu se ti elektronicke jizdenky nenatahnou…
A předtím snad byly třeba na každé zastávce? Sám jsem z Klimkovic a když tady kdysi zrušili automat na jízdenky v centru Klimkovic tak na vzdálenost nejbližší byl snad u Svinovského náměstí/nádraží nebo v Porubě na Vřesinské (a třeba Polanka neměla ani jeden)… 🙂
No, v 1990 byla pokuta za jízdu na černo 100 Kč. Nemyslím si, že by od té doby 25x vzrostly platy.
Skoro ano.
1990 – 3170kč průměr
2024 – 46 165kč průměr
Nárůst 14,56x
Pro lidi co udělají chybu, zapomenou označit, skončí jim kupón -> pokuta ve voze 1500kč, odpovídá přesně tomu nárůstu platů
Pro chronické neplatiče je pokuta vyšší logicky -> zpracování, obsílky, vymáhání.
Za mě v pořádku. Nejvíc se mi líbí Pražský systém, kde je pokuta snížena na 800 kč, pokud si zakoupíte roční kupón.
Cituji ze stránky DPO https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktuality/novinky/9256-250623-tz-navyseni-pokuty.html
Beze změny zůstává v Ostravě možnost úhrady snížené tarifní přirážky přímo ve vozidle hotově nebo elektronicky, a to ve výši 1 000 korun.
Máte pravdu, tak dokonce jen litr. Pokuta je tedy vůči průměrnému příjmu nižší než v roce 1990
Já si pamatuju, že jako student jsem platil kilo ještě cca v roce 1997, ale nebylo to žádné veliké město.
Především byla ta pokuta nízká již v roce 1990. Z průměrného platu jste ji zaplatil každý den. A Ostrava byla v té době výdělkově nadprůměrná.
Milý Štěpáne,podniku to může být jedno,po nake době ty nevyřízené pohledávky prodá firme,byt za nižší cenu a ta si je pak vymůže,neboj…
Osobně si myslím, že toto ani nepotřebuje komentář a vysvětlení od šéfa dopravního podniku. Platební kartu má u většina lidí, není důvod nemít jízdenku.
Nechtěl bych tvořit předpoklady, ale spíš mi přijde že větší problém je to, že vždy, když jsem viděl v Ostravě někoho být pokutovaného, nevypadal, že ji zaplatí…
Je snad povinnosti mít platební kartu…? Sorry, ale už mě toto zbožšťování karet leze na nervy . Povinnost je dle zákona přijímat hotovost. A naprosto mě fascinují lidé, co jedou přes několik zemí jen s tím, že mají kaaaartuuu… A pak se strašlivě diví, že třeba není signál či nefunguje terminál… A přitom jejich domovská banka jim při zasílání nové karty zcela jednoznačně píše, že mají mít hotovost ve výši případné platby, kdyby náhodou… Já jednoznačně beru platby kartou ve vyšších relacích, ale platit kartou pár korun a nemít ani ká v kapse, to není progres, ale totální zoufalství…
Po stoprvé – i za hotovost se dá jízdenka koupit, případně i SMS jízdenka stále existuje.
Za hotovost…? Kde…? Já když už se náhodou probourám do Ostravy, kupuju SMS jízdenky… Ovšem Ostravsko je pro fandy hotovosti naprostý ráj proti kraji jihomoravskému…
Ve formě kreditové jízdenky. Za hotovost si nabijete kartičku a můžete jezdit do aleluja
Já teda v JMK používám papírové jízdenky bez problému.
Ostrava se již několik let chlubí tím, že v oblasti jízdného je „bezpapírová“…ale „plastová“… 😀 🙂
Však ale DPO hotovost přijímá – i hotovostí si můžete přeplatit elektronický kredit, kterým následně použijete k úhradě jízdného… 🙂
Ale uznávám, že ten systém automatů jen na celé stokoruny a bez vracení je poněkud svérázný…
„Je snad povinnost mít platební kartu?“ – Není, je povinnost mít jízdenku. Vlastnictví platební karty pouze tuto povinnost výrazně zjednodušuje (zejména pro „přespolní“.
Co dál nedokážete pochopit?
Aspoň někdo normální.
Nedokážu pochopit to, proč mě jacísi progresivní devianti nutí do platby kartou…. Kartu odmítám, nemám a nechci mít, pokud to dokážete pochopit 😛😛. Ta kteditová jizdenka je věc, o které nevím… Jak to funguje…? Musím dát bambilion za kartičku, abych ji jednou za dva roky využil…? Nebo opět musí být jen v telefonu… (fakt netuším)…? Pokud se najde někdo, kdo nebude jen tupě minusovat a zkusí mi to vysvětlit, budu nadšen a předem díky 😂. Na oplátku můžu vysvětlit (cca z 90%) systém PID. Díky
Je to prosté, milý Watsone 😀 🙂
Ve zkratce: V jízdenkovém automatu (podobný tomu třeba v Praze) si zvolíte, že si chcete chcete zakoupit kreditovou jízdenku v určité hodnotě. Bohužel to má tu nevýhodu, že minimální hodnota je za 100 (cena celodenní jízdenky) a umí to jen papírové (české i euro) bankovky a s touto „předplacenkou“ si poté pípáte ve vozidlech DPO stejně jako kartou a hradíte tím jízdné do výše zůstatku, který jste si zakoupil/dobil a případně si na tuto kartu lze dobít i další kredit. 🙂
Kompletní manuál ke Kreditovce je na adrese https://dpo.cz/soubory/aktuality/prirucky/kreditni-jizdenka.pdf
Super, díky, milý Sherlocku🤣🤣🤣. Až tam v létě dorazím (pokud dožiju), zkusím využít. Každopádně díky moc za váš čas a vysvětlení
Ondra níže vám poslal odkaz s vysvětlením, který byste našel sám, kdybyste věnoval 10 vteřin googlení 🙂
Jen pro zajímavost, v Albertu taky brbláte, že už nepřijímají naturální platby nebo platby protislužbou? Tyto formy plateb byly taky běžné ještě relativně nedávno.
Progresívní devianti, hmmm, zajímavý slovník.
To jako chodíte do banky na přepážku vybírat hotovost? To je takový retro že by se za to nemusela stydět ani moje babička.
Nemám ani účet a celé banky mi mohou… Zvláště když neskutečná hromada poboček nemá ani pokladnu… A banka bez pokladny, to je jak fotbalista bez nohy… Prostě bez toho žiju naprosto v klidu k naprostému nepochopení těch, kteří jsou přesvědčeni o tom, že se bez toho žít nedá…
Nevypadáte, že s tím žijete naprosto v klidu. Spíše je to nějaký silný konplex s kterým otravujete celé své okolí, kdybyste byl v klidu, nedělal byste si tady z toho terapii.
Který zákon přesně říká, že mají obchodníci/prodejní místa povinnost přijímat hotovost? Namátkou třeba AlzaBoxy hotovost ani neberou – to je nelegální?
Proboha, proč tak strašně zbožšťujete hotovost? To je nějaká nemoc?
Jen dpo zapomíná přijímat bez obstrukcí zákonné platidlo. A druhá vec notoričtí neplatiči to platit nebudou a nejvic se vytresta clovek ktery jednou zapomene, amebo clovek kteremu se ti elektronicke jizdenky nenatahnou…
Jak velká obstrukce je si třeba zakoupit kreditovku za hotové v automatu či v trafice? Stejně tak se předtím kupovaly i papírové jízdenky…
Jasně, minimální dobití za 100 je číčovina ale není to, že by byly 3 automaty a 2 prodejní místa na celou Ostravu…
Těch automatů moc není a rozhodně nejsou na každém kroku.
Protože víc jak 90% cestujících je nepotřebuje. Pro těch pár lidí kteří žijí v minulém století je počet automatu dostatečný.
A předtím snad byly třeba na každé zastávce? Sám jsem z Klimkovic a když tady kdysi zrušili automat na jízdenky v centru Klimkovic tak na vzdálenost nejbližší byl snad u Svinovského náměstí/nádraží nebo v Porubě na Vřesinské (a třeba Polanka neměla ani jeden)… 🙂
Z Klimkovic se dostanete PAD, kde si jízdenku koupíte za cash. Vhodná alternativa.