Jenže to špatné parkování je někdy skutečně nutností (byť to nijak neomlouvám), zatímco jízda načerno je jasný záměr s cílem ušetřit na úkor ostatních.
Tím si nejsem jistý. Jízda na černo je někdy chycení se do turistické pasti (STFW Kluci z Prahy a lanovka). Někdy odmítnutí prodeje jízdenky (nefunkční platební terminál). Někdy jiná tarifní past (sms jízdenka nedoručená)
Parkování se dá většinou řešit – těhotná babička s pianem dejme tomu musí *zastavit* na zákazu, ale řidič od té babičky může po výstupu dojet parkovat za město.
medical_examiner
1 měsíc
Až se uzdraví, tak bude MHD zdarma (kromě pražského metra, tam platba žetony), ale za ty automobilové neřesti – ty čtyřmístné pokuty…
factory
1 měsíc
Zase DPO.
80% obratu je z rozpočtu a dotací.
Pouze 20% je vybráno z jízdenek.
Kdyby byla v Ostravě městská zadarmo tak by se ušetřilo na správě systému jízdenek a režijek, revizorech, vymahačích… třeba by se zjistilo že po odpadniti těchto nákladů stojí DPO z rozpočtu stejně a lidi jezdí více. Co je hlavním smyslem městské hromadné dopravy? Přepravit co nejvíce lidí aby ubylo aut nebo co nejvíce podojit dotace, rozpočet a občany?
Souhlasím s vagonářem, jízdné plní důležitou regulační funkci. To stejné revizoři – pokud je zrušíme, nebude už vůbec nikdo řešit kulturu cestování (a ne, tohle nelze nikdy ponechat jenom na řidičích).
Mícháte dohromady nesouvisející věci. A protože otázka, zda má být MHD zcela zadarmo, je natolik složitá a vrstevnatá, že diskutovat o ni s vámi nemá smysl, tak se zeptám pouze na to, proč by neměli být citelně postihováni ti, kteří odmítají dodržovat pravidla a svým jednáním poškozují ty poctivé??
Jaké nesouvisející věci? Že se z peněz všech platí 80% provozu DPO a při zrušení jizdneho a revizoru (o kterých je článek) by z kapes všech šla ta samá částka a mhd by začalo na plno dělat to co má, tj dostat co nejvice lidí z aut, to spolu souvisí. Ty co chcete citelně postihovat vám žádnou pokutu platit nebudou ať bude 100kč 2500kč nebo 10 000kč, polovina jsou bezdomovci na kterých si nic nevezmete a druhá půlka je specifická sorta „mimo systém“ které je u prdele jestli na ně k těm 10 exekucím přibude další. To vy chcete řešit… Číst vice »
Ty bezdomovce můžete alespoň snadno vyhodit za jasné „nesplnění tarifních podmínek“ (zatímco podle „osoby vzbuzující pohoršení“ je to podstatně horší).
„vy chcete řešit sociální problémy jízdenkou v MHD“ – Doporučuji zaplatit si kursy funkčního čtení alespoň na základní úrovni, nebudete příště za takového trumbelína. A těmi smajlíky příště tolik nešetřete, čím více smajlíků, tím inteligentnější příspěvek (tvrdí vám podobní).
Pokud zrušíte výběr jízdného od cestujících (těch vašich zbývajících 20%) tak ty peníze zákonitě budete muset dolít odjinud – tedy „z veřejného eráru“. Pro letošek je dotace Ostravy do DPO necelé dvě miliardy… 🙂
A nechcete doufám tvrdit, že by se zrušením revizorů ušetřilo zhruba 400 milionů ročně… 😀
Jízdenky nejsou jen revizoři, kolik lidí je u dpo zaměstnáno na dalších pozicích které souvisí? Udržení celého systému výběru jízdného, automaty, terminály na karty, it systémy. Celé zrušení by asi 20% neudělalo ale propuštění 100 lidí udělá 100M a na návazných věcech by se ušetřilo dál. Samotného by mě zajímalo kolik by to bylo ale to je na audit a ten nikdo neudělá.
Peter Sabol
1 měsíc
Boj proti čiernym pasažierom je jedna vec, ale pokuta v prepočte 100 eur sa platí napr. Lausanne vo Švajčiarsku. Vzhľadom na to, že cena lístka na MHD je 33 Kč, mal by niekto klepnúť po prstoch aj dopravnému podniku, sorry.
Jediným výsledkem toho, co jste „vymyslel“, by bylo to, že by těch černých pasažérů násobně (či spíše řádově) přibylo, protože by se jim to při neměnné pravděpodobnosti přistižení podstatně víc vyplatilo.
Normální je platit, pokud to lze… Neni náhodou Ostrava to město, které zcela progresivně odmítlo přijímat hotovost za jízdné (v rozporu s platnými zákony a je tam i ta přitěžující okolnost organizované skupiny). Bez smartfounu prý jízdenku nezaplatíte. Zatím to beru jako drby, slyšel jsem to od lidí, kteří si běžně dost vymýšlí a třeba to je zveličili (ale byli 3 nezávisle na sobě; neověřoval jsem to, do OV se nechystám, tak mi to může být jedno). Ale pokud je tomu opravdu tak chápu, že je DPP vzteky bez sebe, že lidi bez šmatlafounu jim neplatí. Tohle se ale nevyřeší… Číst vice »
tomash
1 měsíc
No, v 1990 byla pokuta za jízdu na černo 100 Kč. Nemyslím si, že by od té doby 25x vzrostly platy.
Především byla ta pokuta nízká již v roce 1990. Z průměrného platu jste ji zaplatil každý den. A Ostrava byla v té době výdělkově nadprůměrná.
Jirka
1 měsíc
Milý Štěpáne,podniku to může být jedno,po nake době ty nevyřízené pohledávky prodá firme,byt za nižší cenu a ta si je pak vymůže,neboj…
Štěpán S.
1 měsíc
Osobně si myslím, že toto ani nepotřebuje komentář a vysvětlení od šéfa dopravního podniku. Platební kartu má u většina lidí, není důvod nemít jízdenku.
Nechtěl bych tvořit předpoklady, ale spíš mi přijde že větší problém je to, že vždy, když jsem viděl v Ostravě někoho být pokutovaného, nevypadal, že ji zaplatí…
Je snad povinnosti mít platební kartu…? Sorry, ale už mě toto zbožšťování karet leze na nervy . Povinnost je dle zákona přijímat hotovost. A naprosto mě fascinují lidé, co jedou přes několik zemí jen s tím, že mají kaaaartuuu… A pak se strašlivě diví, že třeba není signál či nefunguje terminál… A přitom jejich domovská banka jim při zasílání nové karty zcela jednoznačně píše, že mají mít hotovost ve výši případné platby, kdyby náhodou… Já jednoznačně beru platby kartou ve vyšších relacích, ale platit kartou pár korun a nemít ani ká v kapse, to není progres, ale totální zoufalství…
Za hotovost…? Kde…? Já když už se náhodou probourám do Ostravy, kupuju SMS jízdenky… Ovšem Ostravsko je pro fandy hotovosti naprostý ráj proti kraji jihomoravskému…
Třeba prodejny tyrkysového podniku a jizdenka ODIS se dá za hotovost koupit i u pokladny v každé železniční stanici (ne zastávce), a v Informačním centru města Ostravy
„Je snad povinnost mít platební kartu?“ – Není, je povinnost mít jízdenku. Vlastnictví platební karty pouze tuto povinnost výrazně zjednodušuje (zejména pro „přespolní“.
Co dál nedokážete pochopit?
Nedokážu pochopit to, proč mě jacísi progresivní devianti nutí do platby kartou…. Kartu odmítám, nemám a nechci mít, pokud to dokážete pochopit 😛😛. Ta kteditová jizdenka je věc, o které nevím… Jak to funguje…? Musím dát bambilion za kartičku, abych ji jednou za dva roky využil…? Nebo opět musí být jen v telefonu… (fakt netuším)…? Pokud se najde někdo, kdo nebude jen tupě minusovat a zkusí mi to vysvětlit, budu nadšen a předem díky 😂. Na oplátku můžu vysvětlit (cca z 90%) systém PID. Díky
Ve zkratce: V jízdenkovém automatu (podobný tomu třeba v Praze) si zvolíte, že si chcete chcete zakoupit kreditovou jízdenku v určité hodnotě. Bohužel to má tu nevýhodu, že minimální hodnota je za 100 (cena celodenní jízdenky) a umí to jen papírové (české i euro) bankovky a s touto „předplacenkou“ si poté pípáte ve vozidlech DPO stejně jako kartou a hradíte tím jízdné do výše zůstatku, který jste si zakoupil/dobil a případně si na tuto kartu lze dobít i další kredit. 🙂
Na druhou stranu v PIDu je výhoda v tom, že si koupím (když jedu třeba na otočku) 2 kusy konkrétního typu jízdenky, který mi bude stačit a nejsem při takové otočce nucen si pro cesty v součtu třeba za 60-70 korun kupovat kreditovku za 100…
Ondra níže vám poslal odkaz s vysvětlením, který byste našel sám, kdybyste věnoval 10 vteřin googlení 🙂
Jen pro zajímavost, v Albertu taky brbláte, že už nepřijímají naturální platby nebo platby protislužbou? Tyto formy plateb byly taky běžné ještě relativně nedávno.
Nemám ani účet a celé banky mi mohou… Zvláště když neskutečná hromada poboček nemá ani pokladnu… A banka bez pokladny, to je jak fotbalista bez nohy… Prostě bez toho žiju naprosto v klidu k naprostému nepochopení těch, kteří jsou přesvědčeni o tom, že se bez toho žít nedá…
Nevypadáte, že s tím žijete naprosto v klidu. Spíše je to nějaký silný konplex s kterým otravujete celé své okolí, kdybyste byl v klidu, nedělal byste si tady z toho terapii.
To je pěkné zpátečnictví. Akorát teda nechápu, že používáte ten moderní internet buď přes počítač nebo přes telefon místo čistě papírové komunikace přes poštu. Jestli teda vůbec telefon máte.
„pokud to dokážete pochopit“
Mnohem lépe, než vy sám. Však vás k tomu nikdo nenutí. Ale musíte pak počítat s tím, že budete mít život (vlastní „svobodnou volbou“) poněkud složitější. Jako když třeba někdo neumí číst.
Který zákon přesně říká, že mají obchodníci/prodejní místa povinnost přijímat hotovost? Namátkou třeba AlzaBoxy hotovost ani neberou – to je nelegální?
A co teprve, až bude jednoho dne přijata nová Ústava (pro historické rozlišení pojmenovaná „8. listopadu“), kde by v čl. 24 bylo upraveno právo na osobní soukromí, a v odst. 3:
Občan má rovněž právo hradit své závazky v hotovosti, jakož i být mimo dosah výpočetních technologií.
Jen dpo zapomíná přijímat bez obstrukcí zákonné platidlo. A druhá vec notoričtí neplatiči to platit nebudou a nejvic se vytresta clovek ktery jednou zapomene, amebo clovek kteremu se ti elektronicke jizdenky nenatahnou…
Zapominate na to, že MHD je veřejná služba. Navic je system virtualnich jizdenek placenych zpetne značně neprůhledný a nedůvěryhodný. Ale to je prostě Ostrava …
A předtím snad byly třeba na každé zastávce? Sám jsem z Klimkovic a když tady kdysi zrušili automat na jízdenky v centru Klimkovic tak na vzdálenost nejbližší byl snad u Svinovského náměstí/nádraží nebo v Porubě na Vřesinské (a třeba Polanka neměla ani jeden)… 🙂
Zákonné platidlo přijímáno je. Pro splnění litery zákona stacijedno místo, kde si lze zboží (zde jízdenku) za hotové zakoupit. Třeba vrátnice dispečinku.
Což je špatný výklad a zakon je nutno přepracovat. Je vrchol sprostoty když si tohle dovolují firmy žíjící z našich daní. V privátním sektoru je cash naprosto běžný stále (obchodník totiž ví, že by si tim odehnal zákazniky, kdežto pochybné městské firmě je to jedno)
A vidíte, mě a spoustu jiných zákazníků zase odrazuje cedulka „jen hotovost, platební karty nepřijímáme“, která na výběr určitě nedává. DPO tu možnost dává.
DPO tu mužnost nedavá (jen symbolicky odbytě a aby se neřeklo) a ty podniky co zmiňujete žijí za SVÉ penize a trh je vytresta sám. DPO je městská firma žijicí z nasich daní a nemá si co sprostě vymýšlet jakým způsobem se ji bude platit. Az bude dpo žit za svoje, nechť si vymyšlí hovadiny dle libosti do té doby nikoli…
Právě proto, že je to firma žijící z našich daní, se má chovat ekonomicky a nevyhazovat spoustu peněz zbytečně kvůli pár lidem, kterým dělá problém žít v 21. století.
Jenže to špatné parkování je někdy skutečně nutností (byť to nijak neomlouvám), zatímco jízda načerno je jasný záměr s cílem ušetřit na úkor ostatních.
Tím si nejsem jistý. Jízda na černo je někdy chycení se do turistické pasti (STFW Kluci z Prahy a lanovka). Někdy odmítnutí prodeje jízdenky (nefunkční platební terminál). Někdy jiná tarifní past (sms jízdenka nedoručená)
Parkování se dá většinou řešit – těhotná babička s pianem dejme tomu musí *zastavit* na zákazu, ale řidič od té babičky může po výstupu dojet parkovat za město.
Až se uzdraví, tak bude MHD zdarma (kromě pražského metra, tam platba žetony), ale za ty automobilové neřesti – ty čtyřmístné pokuty…
Zase DPO.
80% obratu je z rozpočtu a dotací.
Pouze 20% je vybráno z jízdenek.
Kdyby byla v Ostravě městská zadarmo tak by se ušetřilo na správě systému jízdenek a režijek, revizorech, vymahačích… třeba by se zjistilo že po odpadniti těchto nákladů stojí DPO z rozpočtu stejně a lidi jezdí více. Co je hlavním smyslem městské hromadné dopravy? Přepravit co nejvíce lidí aby ubylo aut nebo co nejvíce podojit dotace, rozpočet a občany?
A když by se to osvědčilo, tak by se to rozšířilo na celou republiku.
To nechcete, už tak jezdí dost asociálů, tak by je nikdo ani nemohl vyhodit.
Souhlasím s vagonářem, jízdné plní důležitou regulační funkci. To stejné revizoři – pokud je zrušíme, nebude už vůbec nikdo řešit kulturu cestování (a ne, tohle nelze nikdy ponechat jenom na řidičích).
Mícháte dohromady nesouvisející věci. A protože otázka, zda má být MHD zcela zadarmo, je natolik složitá a vrstevnatá, že diskutovat o ni s vámi nemá smysl, tak se zeptám pouze na to, proč by neměli být citelně postihováni ti, kteří odmítají dodržovat pravidla a svým jednáním poškozují ty poctivé??
Jaké nesouvisející věci? Že se z peněz všech platí 80% provozu DPO a při zrušení jizdneho a revizoru (o kterých je článek) by z kapes všech šla ta samá částka a mhd by začalo na plno dělat to co má, tj dostat co nejvice lidí z aut, to spolu souvisí. Ty co chcete citelně postihovat vám žádnou pokutu platit nebudou ať bude 100kč 2500kč nebo 10 000kč, polovina jsou bezdomovci na kterých si nic nevezmete a druhá půlka je specifická sorta „mimo systém“ které je u prdele jestli na ně k těm 10 exekucím přibude další. To vy chcete řešit… Číst vice »
Ty bezdomovce můžete alespoň snadno vyhodit za jasné „nesplnění tarifních podmínek“ (zatímco podle „osoby vzbuzující pohoršení“ je to podstatně horší).
„vy chcete řešit sociální problémy jízdenkou v MHD“ – Doporučuji zaplatit si kursy funkčního čtení alespoň na základní úrovni, nebudete příště za takového trumbelína. A těmi smajlíky příště tolik nešetřete, čím více smajlíků, tím inteligentnější příspěvek (tvrdí vám podobní).
Pokud zrušíte výběr jízdného od cestujících (těch vašich zbývajících 20%) tak ty peníze zákonitě budete muset dolít odjinud – tedy „z veřejného eráru“. Pro letošek je dotace Ostravy do DPO necelé dvě miliardy… 🙂
A nechcete doufám tvrdit, že by se zrušením revizorů ušetřilo zhruba 400 milionů ročně… 😀
Jízdenky nejsou jen revizoři, kolik lidí je u dpo zaměstnáno na dalších pozicích které souvisí? Udržení celého systému výběru jízdného, automaty, terminály na karty, it systémy. Celé zrušení by asi 20% neudělalo ale propuštění 100 lidí udělá 100M a na návazných věcech by se ušetřilo dál. Samotného by mě zajímalo kolik by to bylo ale to je na audit a ten nikdo neudělá.
Boj proti čiernym pasažierom je jedna vec, ale pokuta v prepočte 100 eur sa platí napr. Lausanne vo Švajčiarsku. Vzhľadom na to, že cena lístka na MHD je 33 Kč, mal by niekto klepnúť po prstoch aj dopravnému podniku, sorry.
Jako že ta pokuta je „sociálně necitlivá“?? A proč by měla být?
Normální je za jízdné platit. Kdo to nechápe ať platí pokuty.
Trest má byť primeraný povahe skutku.
Ale tahle pokuta je dobrovolná.
Každá pokuta má přec mít „svým způsobem odstačující“ účinek… 🙂
Jediným výsledkem toho, co jste „vymyslel“, by bylo to, že by těch černých pasažérů násobně (či spíše řádově) přibylo, protože by se jim to při neměnné pravděpodobnosti přistižení podstatně víc vyplatilo.
Normální je platit, pokud to lze… Neni náhodou Ostrava to město, které zcela progresivně odmítlo přijímat hotovost za jízdné (v rozporu s platnými zákony a je tam i ta přitěžující okolnost organizované skupiny). Bez smartfounu prý jízdenku nezaplatíte. Zatím to beru jako drby, slyšel jsem to od lidí, kteří si běžně dost vymýšlí a třeba to je zveličili (ale byli 3 nezávisle na sobě; neověřoval jsem to, do OV se nechystám, tak mi to může být jedno). Ale pokud je tomu opravdu tak chápu, že je DPP vzteky bez sebe, že lidi bez šmatlafounu jim neplatí. Tohle se ale nevyřeší… Číst vice »
No, v 1990 byla pokuta za jízdu na černo 100 Kč. Nemyslím si, že by od té doby 25x vzrostly platy.
Skoro ano.
1990 – 3170kč průměr
2024 – 46 165kč průměr
Nárůst 14,56x
Pro lidi co udělají chybu, zapomenou označit, skončí jim kupón -> pokuta ve voze 1500kč, odpovídá přesně tomu nárůstu platů
Pro chronické neplatiče je pokuta vyšší logicky -> zpracování, obsílky, vymáhání.
Za mě v pořádku. Nejvíc se mi líbí Pražský systém, kde je pokuta snížena na 800 kč, pokud si zakoupíte roční kupón.
Cituji ze stránky DPO https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktuality/novinky/9256-250623-tz-navyseni-pokuty.html
Beze změny zůstává v Ostravě možnost úhrady snížené tarifní přirážky přímo ve vozidle hotově nebo elektronicky, a to ve výši 1 000 korun.
Máte pravdu, tak dokonce jen litr. Pokuta je tedy vůči průměrnému příjmu nižší než v roce 1990
Já si pamatuju, že jako student jsem platil kilo ještě cca v roce 1997, ale nebylo to žádné veliké město.
Především byla ta pokuta nízká již v roce 1990. Z průměrného platu jste ji zaplatil každý den. A Ostrava byla v té době výdělkově nadprůměrná.
Milý Štěpáne,podniku to může být jedno,po nake době ty nevyřízené pohledávky prodá firme,byt za nižší cenu a ta si je pak vymůže,neboj…
Osobně si myslím, že toto ani nepotřebuje komentář a vysvětlení od šéfa dopravního podniku. Platební kartu má u většina lidí, není důvod nemít jízdenku.
Nechtěl bych tvořit předpoklady, ale spíš mi přijde že větší problém je to, že vždy, když jsem viděl v Ostravě někoho být pokutovaného, nevypadal, že ji zaplatí…
Je snad povinnosti mít platební kartu…? Sorry, ale už mě toto zbožšťování karet leze na nervy . Povinnost je dle zákona přijímat hotovost. A naprosto mě fascinují lidé, co jedou přes několik zemí jen s tím, že mají kaaaartuuu… A pak se strašlivě diví, že třeba není signál či nefunguje terminál… A přitom jejich domovská banka jim při zasílání nové karty zcela jednoznačně píše, že mají mít hotovost ve výši případné platby, kdyby náhodou… Já jednoznačně beru platby kartou ve vyšších relacích, ale platit kartou pár korun a nemít ani ká v kapse, to není progres, ale totální zoufalství…
Po stoprvé – i za hotovost se dá jízdenka koupit, případně i SMS jízdenka stále existuje.
Za hotovost…? Kde…? Já když už se náhodou probourám do Ostravy, kupuju SMS jízdenky… Ovšem Ostravsko je pro fandy hotovosti naprostý ráj proti kraji jihomoravskému…
Ve formě kreditové jízdenky. Za hotovost si nabijete kartičku a můžete jezdit do aleluja
Já teda v JMK používám papírové jízdenky bez problému.
Ostrava se již několik let chlubí tím, že v oblasti jízdného je „bezpapírová“…ale „plastová“… 😀 🙂
Schválně která pobočka Státního dopravního podniku pak bude naopak jako první „bezplastová“…
Ostrava se jenom chlubí, přitom tamní MHD stojí za psí štěk
Třeba prodejny tyrkysového podniku a jizdenka ODIS se dá za hotovost koupit i u pokladny v každé železniční stanici (ne zastávce), a v Informačním centru města Ostravy
Však ale DPO hotovost přijímá – i hotovostí si můžete přeplatit elektronický kredit, kterým následně použijete k úhradě jízdného… 🙂
Ale uznávám, že ten systém automatů jen na celé stokoruny a bez vracení je poněkud svérázný…
„Je snad povinnost mít platební kartu?“ – Není, je povinnost mít jízdenku. Vlastnictví platební karty pouze tuto povinnost výrazně zjednodušuje (zejména pro „přespolní“.
Co dál nedokážete pochopit?
Aspoň někdo normální.
Nedokážu pochopit to, proč mě jacísi progresivní devianti nutí do platby kartou…. Kartu odmítám, nemám a nechci mít, pokud to dokážete pochopit 😛😛. Ta kteditová jizdenka je věc, o které nevím… Jak to funguje…? Musím dát bambilion za kartičku, abych ji jednou za dva roky využil…? Nebo opět musí být jen v telefonu… (fakt netuším)…? Pokud se najde někdo, kdo nebude jen tupě minusovat a zkusí mi to vysvětlit, budu nadšen a předem díky 😂. Na oplátku můžu vysvětlit (cca z 90%) systém PID. Díky
Je to prosté, milý Watsone 😀 🙂
Ve zkratce: V jízdenkovém automatu (podobný tomu třeba v Praze) si zvolíte, že si chcete chcete zakoupit kreditovou jízdenku v určité hodnotě. Bohužel to má tu nevýhodu, že minimální hodnota je za 100 (cena celodenní jízdenky) a umí to jen papírové (české i euro) bankovky a s touto „předplacenkou“ si poté pípáte ve vozidlech DPO stejně jako kartou a hradíte tím jízdné do výše zůstatku, který jste si zakoupil/dobil a případně si na tuto kartu lze dobít i další kredit. 🙂
Kompletní manuál ke Kreditovce je na adrese https://dpo.cz/soubory/aktuality/prirucky/kreditni-jizdenka.pdf
Super, díky, milý Sherlocku🤣🤣🤣. Až tam v létě dorazím (pokud dožiju), zkusím využít. Každopádně díky moc za váš čas a vysvětlení
No hlavně že to vůbec přijímá bankovky.
Automaty v PID dosud nikoliv…
Na druhou stranu v PIDu je výhoda v tom, že si koupím (když jedu třeba na otočku) 2 kusy konkrétního typu jízdenky, který mi bude stačit a nejsem při takové otočce nucen si pro cesty v součtu třeba za 60-70 korun kupovat kreditovku za 100…
Ondra níže vám poslal odkaz s vysvětlením, který byste našel sám, kdybyste věnoval 10 vteřin googlení 🙂
Jen pro zajímavost, v Albertu taky brbláte, že už nepřijímají naturální platby nebo platby protislužbou? Tyto formy plateb byly taky běžné ještě relativně nedávno.
Progresívní devianti, hmmm, zajímavý slovník.
Humbuk…pro označení budoucích lepších časů se jeví jako optimální pojmenování „posthumanitní“ 😀
To jako chodíte do banky na přepážku vybírat hotovost? To je takový retro že by se za to nemusela stydět ani moje babička.
Nemám ani účet a celé banky mi mohou… Zvláště když neskutečná hromada poboček nemá ani pokladnu… A banka bez pokladny, to je jak fotbalista bez nohy… Prostě bez toho žiju naprosto v klidu k naprostému nepochopení těch, kteří jsou přesvědčeni o tom, že se bez toho žít nedá…
Nevypadáte, že s tím žijete naprosto v klidu. Spíše je to nějaký silný konplex s kterým otravujete celé své okolí, kdybyste byl v klidu, nedělal byste si tady z toho terapii.
Řada bank má dnes již i poměrně rozšířenou síť vkladomatů, přes které lze hotovost na účet i vkládat… 🙂
Když žijete „naprosto v klidu“, tak proč tady už několik dní hysterčíte??
To je pěkné zpátečnictví. Akorát teda nechápu, že používáte ten moderní internet buď přes počítač nebo přes telefon místo čistě papírové komunikace přes poštu. Jestli teda vůbec telefon máte.
No když máte šéfa, který vás platí v hotovosti…
Což má třeba v PID veliké výhody…
„pokud to dokážete pochopit“
Mnohem lépe, než vy sám. Však vás k tomu nikdo nenutí. Ale musíte pak počítat s tím, že budete mít život (vlastní „svobodnou volbou“) poněkud složitější. Jako když třeba někdo neumí číst.
Nikdo tě nenutí, abys ses zvednul z gauče a vydal ses do nebezpečného světa, kde po tobě někdo něco chce 😀
Který zákon přesně říká, že mají obchodníci/prodejní místa povinnost přijímat hotovost? Namátkou třeba AlzaBoxy hotovost ani neberou – to je nelegální?
§ 5 odst. 1 zákona č. 136/2011 Sb. o oběhu bankovek a mincí
A, zase jeden „právník“ z VŠŽ, který operuje jedním jediným paragrafem, jehož význam navíc ani plně nechápe.
Proboha, proč tak strašně zbožšťujete hotovost? To je nějaká nemoc?
No primarne je povinnost mit platny jizdny doklad pri ceste v MHD
A co teprve, až bude jednoho dne přijata nová Ústava (pro historické rozlišení pojmenovaná „8. listopadu“), kde by v čl. 24 bylo upraveno právo na osobní soukromí, a v odst. 3:
Občan má rovněž právo hradit své závazky v hotovosti, jakož i být mimo dosah výpočetních technologií.
Jen dpo zapomíná přijímat bez obstrukcí zákonné platidlo. A druhá vec notoričtí neplatiči to platit nebudou a nejvic se vytresta clovek ktery jednou zapomene, amebo clovek kteremu se ti elektronicke jizdenky nenatahnou…
Jak velká obstrukce je si třeba zakoupit kreditovku za hotové v automatu či v trafice? Stejně tak se předtím kupovaly i papírové jízdenky…
Jasně, minimální dobití za 100 je číčovina ale není to, že by byly 3 automaty a 2 prodejní místa na celou Ostravu…
Těch automatů moc není a rozhodně nejsou na každém kroku.
Protože víc jak 90% cestujících je nepotřebuje. Pro těch pár lidí kteří žijí v minulém století je počet automatu dostatečný.
Zapominate na to, že MHD je veřejná služba. Navic je system virtualnich jizdenek placenych zpetne značně neprůhledný a nedůvěryhodný. Ale to je prostě Ostrava …
Po stržení platby je v bankovnictví kód, kterým lze zkontrolovat jak bylo k dané částce dojito a případně reklamovat… 🙂
Reklamace dopravní firmy nezajimají…
Máte pro své tvrzení jakékoliv ověřitelné důkazy, nebo jako vždy jen prezentujete své dojmy??
A předtím snad byly třeba na každé zastávce? Sám jsem z Klimkovic a když tady kdysi zrušili automat na jízdenky v centru Klimkovic tak na vzdálenost nejbližší byl snad u Svinovského náměstí/nádraží nebo v Porubě na Vřesinské (a třeba Polanka neměla ani jeden)… 🙂
Z Klimkovic se dostanete PAD, kde si jízdenku koupíte za cash. Vhodná alternativa.
Mám v docházkové vzdálenosti konečnou Polanka tak jezdím odtama.
A co třeba centrální část Polanky podél ulice 1. května? Ta možnost náhrady ve formě PAD za cash nemá/neměla a přesto tam automat DPO nebyl… 🙂
Zákonné platidlo přijímáno je. Pro splnění litery zákona stacijedno místo, kde si lze zboží (zde jízdenku) za hotové zakoupit. Třeba vrátnice dispečinku.
Což je špatný výklad a zakon je nutno přepracovat. Je vrchol sprostoty když si tohle dovolují firmy žíjící z našich daní. V privátním sektoru je cash naprosto běžný stále (obchodník totiž ví, že by si tim odehnal zákazniky, kdežto pochybné městské firmě je to jedno)
A vidíte, mě a spoustu jiných zákazníků zase odrazuje cedulka „jen hotovost, platební karty nepřijímáme“, která na výběr určitě nedává. DPO tu možnost dává.
DPO tu mužnost nedavá (jen symbolicky odbytě a aby se neřeklo) a ty podniky co zmiňujete žijí za SVÉ penize a trh je vytresta sám. DPO je městská firma žijicí z nasich daní a nemá si co sprostě vymýšlet jakým způsobem se ji bude platit. Az bude dpo žit za svoje, nechť si vymyšlí hovadiny dle libosti do té doby nikoli…
Právě proto, že je to firma žijící z našich daní, se má chovat ekonomicky a nevyhazovat spoustu peněz zbytečně kvůli pár lidem, kterým dělá problém žít v 21. století.
Ty vaše nesmysly už se nedají číst.