Cesta ke zprovoznění další části D49 bude ještě složitá. Chybí povolení pro 200 metrů

Dálnice D49 Hulín - Holešov se otevřela 19. 12. 2024. Pramen: ŘSDDálnice D49 Hulín - Holešov se otevřela 19. 12. 2024. Pramen: ŘSD

Bez provizorní spojky zůstává dálnice D49 u Fryštáku pouhou slepou ulicí.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub Kas9alický

Už jsem to psal x krát, ale to zdržení už zavání úmyslem. I kdyby ta dálnice byla za Fryštakem, tak auta nemají pořádně kudy jet. Do Zlina, nesmyl, jelikož to postrádá logiku, přes Lukov na Hrobice a ke Slušovicim…..to je šilenost a přes Lešnou totální nesmysl. Měli jet celou trasu za Slušovice a tam by se provoz dostal na vysněnou objížďku Zlína. Jenže…. Od stolu to pár hlav vymyslelo takto a mohlo se tam dávno jezdit. Je to šílené i v kontextu, že tu „dálnici“ u Slušovic, cca 5km, zrealizovali za 6 měsíců a přes zimu.

Aries

Popravdě, nechápu to, že se tu dohadujete o kousek travnaté plochy. Dyť dálnice uleví městům, mnoha obcím, ale hlavně uleví cestovatelům. Berte to tak, že když jedu ze západních Čech na Slovensko, musím se drbat přes Zlín a desítky dalších obcí, místo abych jel po dálnici mimo zabydlená území. Ztratím spoustu času, peněz a ekologii to vůbec nepřidá. Plus ta zvýšená doprava a zvýšené nebezpečí pro obyvatele…

JirkaM

Absolutně nechápu že se za ty roky neuzákonily stavby celostátního významu aby mohli stavět a neblokoval to nějaký rádoby spolek z druhého konce republiky.

asfalter

A teď dotaz do pléna. Co by se muselo stát, aby takové zdržení nenastalo?

Dělat projekty ruku v ruce ekologickými spolky?
Před každým větším projektem dělat GIS mapy (viz VRT)
Dávat těm spolkům „umlčovné“? (doufám že ne!)
Nebo co ještě?

Filip Jirsák

1. Zaplatit lidi, kteří to připravují – aby to dělali kvalifikovaní odborníci, nadprůměrní. 2. Co nejdřív do toho záměru zapojit obce, spolky apod. Což ale člověk splňující bod 1 udělá automaticky.

Jenže bod 1 by narazil na odpor veřejnosti, protože přece veřejná správa musí šetřit, má být co nejlevnější, a kvalitní a dobře zaplacené lidi ve veřejné správě vůbec nechceme.

Vojta_7

D49 alespoň do Slušovic je klíčová stavba a nějak nechápu, proč to tak drhne. I ten úsek po Holešov se mohl otevřít třeba v roce 2011, když tam po celou dobu byly hotové mosty…

Johnyka

Dávno politici mohli změnit zákon, aby nebylo možné takto to protahovat. Stejně se to dostaví, ale dráž a dýl. Není možné, aby kdejaký jouda mohl způsobit takové zdržení staveb. Patrika uspokojuje to když může kdejakou stavbu zastavit, zvláštní úchylka. O ekologii to opravdu není.

Michael

Tímto tempem jsme na hranicích v roce 3000.

Aleš M

Dálnice vedou skrz Alpy v Rakousku, Německu, Švýcarsku i Itálii. A že by tam zarazili jejich výstavbu s ohledem, že to naruší krajinný ráz, je podle mě lichý argument… To mají kamiony a ostaní vozidla snad jezdit lo serpentinách a vylučovat mnohem víc zplodin než při plynulé jídě po dálnici? Nemluvě o tom, že dálnici lze překlenout ekodukty nebo ji vést i ve značné míře v tunelu, zatímco při provozu v trase Hranice na Moravě – Vakašské Meziříčí – Horní Bečva – Makov – Bytča nebo v alternativní trase Slavkov u Brna – Uherské Hradiště – Starý Hrozenkov – Trenčín… Číst vice »

Asd

Neskutečná blamáž, nestříhala se na D49 už v prosinci páska? A D55 u Bzence taky stále v polovičním profilu a za poplatek.

Georg

Ten poplatek je pořád směšný, proti tomu jak moc točvolanty dotujeme.

marek hudec

vy konkretne prispivate kolik?
dekuji za odpoved

Alex

Točvolanti dotují vás a celý tento stát, podívejte se kolik je spotřební daň na každý litr benzínu a nafty v této republice. Je to čistá krádež. Bez spotřební daně bychom měli v současnosti benzín pod 20 Kč/l.

Aleš

Spotřební daň za litr benzinu činí 12,84 Kč, dále se musí odvést DPH ve výši 21 %. Míra zdanění benzinu se pohybuje kolem 40 až 50 % z ceny benzínu. Tak hovoří seznam.

Filip Jirsák

DPH není daň specifická pro automobilovou dopravu. Když pojedete vlakem, zaplatíte DPH taky.

Filip Jirsák

To je lež, automobilová doprava stojí tenhle stát na nákladech podstatně víc, než kolik se na spotřební dani vybere.

SYN

Na D49 se „stříhala páska“ po Holešov, a věřte tomu že ti co potřebují jet na Bystřici p. H. i ti co bydlí v Holešově to silně ocenili…
Jelikož vy myslíte akorát na směr Zlín/Vizovice tak vám to třeba jako takový pokrok nepříjde, ale je to podstatně lepší než kdyby se nedělo nic.

tomash

Já to nechápu, stát není ochoten vyhovět ekologům v opatřeních, která by stála „pár Kč“, a tak není hotové a zprůjezdněné nic, což ve výsledku na externalitách a práci všech těch úředníků stojí řádově několikrát víc.

Jan Turek

Jenže ekologové se vždy odvolají například s tím že v povolení není uvedeno konkrétní datum osetí svahů trávou a kolečko začne znovu. Mezitím propadne termín a další rok začne vše nanovo. A z dálnice je na další rok cyklostezka a ekologové hledají další důvod pro odvolání a již to není pár Kč ale zakonzervování stavby zá pár milionů.

SYN

Proč si myslíte že opatření typu osít trávník, nasázet stromky je to kruciální co tam namítající ekologové (ne nutně všichni ekologové, ale ti hlasitější kteří si osobují právo mluvit za všechny) chtějí? Ti namítači tam hlavně nechtějí nic, ale používají zástupné námitky, které se většinou splní, načež dost často následují DALŠÍ zástupné námitky…

Jakub

Patrik řekl, že nikdy nepustí D49, mu jde o to, že on říká, že to nikdy stát nemá a udělá cokoliv, aby se to nedokončilo, není to žádnej ekolog, ale šmejd…

Lena

Jj,to si myslím též. Proč mu to stát nespočítá, co to už stálo milionů a poslat mu fakturu,to by se pak děly zázraky, jak by šmejd otočil.

Linhart

👍👍👍

Petr

Je to porad dokola. Jel jste tam nekdy. Proste se na to drbalo drbe. Proste na Zlinsko se kasle s vysoka. Stejne tam dalnice bude, tak proc zdrzuji. Proste zelene mozky budou neustale otravovat. Dokazi vic skody nez uzitku

Vranečka

Neskutečný kocourkov

factory

Patrik řekl že tam dálnice nepovede a udělá všechno pro to aby tam nebyla.

koriandr

Zase ta škodná…

Filip Jirsák

Koho myslíte? Soudy, ministerstvo? Když daly ekologům částečně za pravdu, znamená to, že ekologové zabránili tomu, aby se to postavilo špatně. Nebylo by lepší, aby to ŘSD navrhovalo rovnou dobře a soudy a ministerstva to pak nemusely na návrhy ekologů opravovat?

HonzaK

Je to smutne, ale je to tak. Bohuzel stat sam nedodrzuje svoje pravidla. Je otazka, jestli je to tim, ze jsou spatne udelana, nebo na to nema lidi. Samozrejme o blokovani staveb kvuli formalitam ze strany Deti Zeme si muzeme myslet svoje, ale primarni problem je uplne nekde jinde.

Pepaan

Pro Patrika je to osobní záležitost, sám to přiznal. U takto velkých projektů se prostě nedá zabránit chybám a z toho Patrik žije.

tomash

Chyby budou všude, ale státu nic nebrání, aby se ekologických organizací již v průběhu plánování zeptal, jaký má projekt chyby, následně dle toho zlepšil projekt a ekologové pak nebudou mít důvod stavbu napadat. Samozřejmě s výjimkou případů, kdy nějaký ekolog stavbu prostě nechce.

Mailand

Za prvé označení ekolog tady nesedí za druhé, že tyto subjekty stavbu nechcou je přesně tento případ.

vrjos

Ale tem „ekologum“ nejde o odstraneni chyb……

Cikcak

Nepostavilo se to špatně a dokončit se to bude muset. Nepostavilo se to nejspíše kvůli margináliím, které jsou záminkou k blokování provozu.
Osetí travní směsí – na tom stojí a padá dokončení dálnice ?
Hrajeme si se slovíčky a stamiliony mizí v žumpě.

Zlámalík

No jo, ale pokud stát vyžaduje dodržování zákonů po občanech, měl by je sám dodržovat taky. Na technické taky neukecáte marginálie, jako že vám nesvítí žárovka.
Tím chci říct, že kdyby to bylo dobře připraveno, dalo by se průtahům zabránit.

SYN

To není tak zcela pravda že na technické neukecáte nesvítící žárovku, nejspíš vám to dají do závad které je třeba neprodleně odstranit ale nebrání oprávnění udělit, případně možná vám chvilku posečkají mezitím co si žárovku doběhnete koupit k benzínce naproti…

Filip Jirsák

Máme takové zákony, že to osetí travní směsí musí být v podmínkách stavby při vydání povolení. Dodatečně k tomu stavebníka nikdo nedonutí. Tak na tom holt stojí a padá dokončení dálnice.

Proč ty marginálie nedal do stavebního povolení hned první stavební úřad, který se tím zabýval? Proč je do žádosti o povolení nedalo rovnou ŘSD?

Tady se pořád jako problém řeší to, že někdo upozornil na chybu a někdo jí opravil. Neměli bychom spíš řešit, proč ŘSD dělá stále dokola ty samé chyby?

Michalcz

Děkuji. Moje slova.

SYN

Stavebníka k tomu nikdo později nemůže už donitit, nicméně stále ještě zde staví „stát“ a není úplně neslýchané že ty „parkové úpravy“ na závěr stavby udělá i bez donucování… Přecejen, ten stát není „alien“ jehož cílem by bylo všechno co nejvíce dok…vit.

Filip Jirsák

Je celkem pochopitelné, že se s takovýmito planými sliby veřejnost nespokojí a chce to mít černé na bílém ve stavebním povolení. Protože ani to není stoprocentní záruka.

Stačí si jen vzpomenout, co všechno bylo naslibováno třeba v Praze kolem Blanky. Autobusové linky MHD tunely, omezení dopravy na nábřeží… Podmínkou kolaudace bylo dokončení severozápadní části obchvatu, který není dokončen dodnes, ale Blanka se vesele využívá.

JirkaM

To co tady tvrdíte je samozřejmě úplný nesmysl. Několik jejích námitek jsem četl a sledoval některé případy dětí Země. Začne to trávníkem, pak tam chybí kdy, když už se ví kdy tak najednou chybí plán jak se to bude zavlažovat, když je plán na zavlažování tak nebylo uvedeno které travní osivo bude použito a podobně. Do nekonečna. Tohle nejsou ekologové ale idioti.

Jan

Tak nějak cítím, že kecáte.

Jan

Požádat pana Patrika, ať se svou partou tu dálnici vyprojektuje.

Dan V.

Za to, že české dálnice jsou postaveny radiálně k největším sídlům a tím pádem nefunkční ekologové opravdu nemůžou.

vrjos

Čili receptem je dálnice Staré město pod Sněžníkem – Polička – Dačice.

SYN

V tom rozložení dálniční sítě až tak veké krpy nejsou, spíš částečně v tom v jakém pořadí se staví…
V sídlech obecně sídlí lidé = občani. Ti ty dálnice vetšinou chtějí „poblíž“ ale zase ne moc blízko… (a pak ještě pěkně po nymbyovsku aby byly co nejvhodnější pro jejich účely, ale pokud možno nepoužitelné pro tranzit – aby jim to „cizí“ zbytečně nezaplácali a nedělali hluk u jejich sídla, ale v tom jim prostě není rozumné vyhovět).

Jan Cermak

Označení ekologové zde nesedí. Tu dálnici proste nechtějí. A kdo chce psa bít… Je třeba si uvědomit, že stát není žádná třetí osoba. On chce po občanech a tak musí taky. Zákony platí stejné pro všechny. To je demokracie. Ale v ní je stát jen způsob jak si ti občané vládnou. Organizace zřízena pro ně. Je to jejich organizace. A protože ten náš nefunguje utíkají nám nejen Poláci. A nefunguje pro to jací jsme. Jeden kverulant škodí všem. A oni si to nechaji líbit, protože sami taky chtějí jindy škodit všem. Takhle nefunguje naše sněmovna. A není boha, který by… Číst vice »