obrazok-zdopravy

Cesta ke zprovoznění další části D49 bude ještě složitá. Chybí povolení pro 200 metrů

Dálnice D49 Hulín - Holešov se otevřela 19. 12. 2024. Pramen: ŘSDDálnice D49 Hulín - Holešov se otevřela 19. 12. 2024. Pramen: ŘSD

Bez provizorní spojky zůstává dálnice D49 u Fryštáku pouhou slepou ulicí.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Neskutečná blamáž, nestříhala se na D49 už v prosinci páska? A D55 u Bzence taky stále v polovičním profilu a za poplatek.

Georg

Ten poplatek je pořád směšný, proti tomu jak moc točvolanty dotujeme.

marek hudec

vy konkretne prispivate kolik?
dekuji za odpoved

SYN

Na D49 se „stříhala páska“ po Holešov, a věřte tomu že ti co potřebují jet na Bystřici p. H. i ti co bydlí v Holešově to silně ocenili…
Jelikož vy myslíte akorát na směr Zlín/Vizovice tak vám to třeba jako takový pokrok nepříjde, ale je to podstatně lepší než kdyby se nedělo nic.

tomash

Já to nechápu, stát není ochoten vyhovět ekologům v opatřeních, která by stála „pár Kč“, a tak není hotové a zprůjezdněné nic, což ve výsledku na externalitách a práci všech těch úředníků stojí řádově několikrát víc.

Jan Turek

Jenže ekologové se vždy odvolají například s tím že v povolení není uvedeno konkrétní datum osetí svahů trávou a kolečko začne znovu. Mezitím propadne termín a další rok začne vše nanovo. A z dálnice je na další rok cyklostezka a ekologové hledají další důvod pro odvolání a již to není pár Kč ale zakonzervování stavby zá pár milionů.

SYN

Proč si myslíte že opatření typu osít trávník, nasázet stromky je to kruciální co tam namítající ekologové (ne nutně všichni ekologové, ale ti hlasitější kteří si osobují právo mluvit za všechny) chtějí? Ti namítači tam hlavně nechtějí nic, ale používají zástupné námitky, které se většinou splní, načež dost často následují DALŠÍ zástupné námitky…

Petr

Je to porad dokola. Jel jste tam nekdy. Proste se na to drbalo drbe. Proste na Zlinsko se kasle s vysoka. Stejne tam dalnice bude, tak proc zdrzuji. Proste zelene mozky budou neustale otravovat. Dokazi vic skody nez uzitku

koriandr

Zase ta škodná…

Filip Jirsák

Koho myslíte? Soudy, ministerstvo? Když daly ekologům částečně za pravdu, znamená to, že ekologové zabránili tomu, aby se to postavilo špatně. Nebylo by lepší, aby to ŘSD navrhovalo rovnou dobře a soudy a ministerstva to pak nemusely na návrhy ekologů opravovat?

HonzaK

Je to smutne, ale je to tak. Bohuzel stat sam nedodrzuje svoje pravidla. Je otazka, jestli je to tim, ze jsou spatne udelana, nebo na to nema lidi. Samozrejme o blokovani staveb kvuli formalitam ze strany Deti Zeme si muzeme myslet svoje, ale primarni problem je uplne nekde jinde.

Pepaan

Pro Patrika je to osobní záležitost, sám to přiznal. U takto velkých projektů se prostě nedá zabránit chybám a z toho Patrik žije.

tomash

Chyby budou všude, ale státu nic nebrání, aby se ekologických organizací již v průběhu plánování zeptal, jaký má projekt chyby, následně dle toho zlepšil projekt a ekologové pak nebudou mít důvod stavbu napadat. Samozřejmě s výjimkou případů, kdy nějaký ekolog stavbu prostě nechce.

Mailand

Za prvé označení ekolog tady nesedí za druhé, že tyto subjekty stavbu nechcou je přesně tento případ.

vrjos

Ale tem „ekologum“ nejde o odstraneni chyb……

Cikcak

Nepostavilo se to špatně a dokončit se to bude muset. Nepostavilo se to nejspíše kvůli margináliím, které jsou záminkou k blokování provozu.
Osetí travní směsí – na tom stojí a padá dokončení dálnice ?
Hrajeme si se slovíčky a stamiliony mizí v žumpě.

Zlámalík

No jo, ale pokud stát vyžaduje dodržování zákonů po občanech, měl by je sám dodržovat taky. Na technické taky neukecáte marginálie, jako že vám nesvítí žárovka.
Tím chci říct, že kdyby to bylo dobře připraveno, dalo by se průtahům zabránit.

SYN

To není tak zcela pravda že na technické neukecáte nesvítící žárovku, nejspíš vám to dají do závad které je třeba neprodleně odstranit ale nebrání oprávnění udělit, případně možná vám chvilku posečkají mezitím co si žárovku doběhnete koupit k benzínce naproti…

Filip Jirsák

Máme takové zákony, že to osetí travní směsí musí být v podmínkách stavby při vydání povolení. Dodatečně k tomu stavebníka nikdo nedonutí. Tak na tom holt stojí a padá dokončení dálnice.

Proč ty marginálie nedal do stavebního povolení hned první stavební úřad, který se tím zabýval? Proč je do žádosti o povolení nedalo rovnou ŘSD?

Tady se pořád jako problém řeší to, že někdo upozornil na chybu a někdo jí opravil. Neměli bychom spíš řešit, proč ŘSD dělá stále dokola ty samé chyby?

Michalcz

Děkuji. Moje slova.

SYN

Stavebníka k tomu nikdo později nemůže už donitit, nicméně stále ještě zde staví „stát“ a není úplně neslýchané že ty „parkové úpravy“ na závěr stavby udělá i bez donucování… Přecejen, ten stát není „alien“ jehož cílem by bylo všechno co nejvíce dok…vit.

Dan V.

Za to, že české dálnice jsou postaveny radiálně k největším sídlům a tím pádem nefunkční ekologové opravdu nemůžou.

vrjos

Čili receptem je dálnice Staré město pod Sněžníkem – Polička – Dačice.

SYN

V tom rozložení dálniční sítě až tak veké krpy nejsou, spíš částečně v tom v jakém pořadí se staví…
V sídlech obecně sídlí lidé = občani. Ti ty dálnice vetšinou chtějí „poblíž“ ale zase ne moc blízko… (a pak ještě pěkně po nymbyovsku aby byly co nejvhodnější pro jejich účely, ale pokud možno nepoužitelné pro tranzit – aby jim to „cizí“ zbytečně nezaplácali a nedělali hluk u jejich sídla, ale v tom jim prostě není rozumné vyhovět).