Českým drahám zbývá 14 banánů. Jeden zamíří do muzea, další do prodeje či šrotu

Lokomotiva řady 151 přezdívaná banán. Pramen: České dráhyLokomotiva řady 151 přezdívaná banán. Pramen: České dráhy

Na seznamu vozidel k prodeji už jsou dvě lokomotivy 150.2. 

Odebírat
Upozornit na
guest
82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Tak já na banány stojím frontu běžně, ale takovýto na mě ještě nezbyl.

franta

Já být drahama, tak počkám, jestli etcs neslevní. Nic nešrotuju. Odstavené na nějaké koleji to může být vždycky. Nebo v depu.

Rychloběžka

Která by měla jít do muzea, pokud je možné zveřejnit? Že by 151 023, nebo jiná?
Děkuji za eventuální odpověď. 🙂

Berhof

U jednoho z předešlých článků ohledně 151 bylo v diskusi psáno, že právě 023 by se měla stát historickým exponátem

Rychloběžka

Aha, takže přeci ona, díky za objasnění. 😀

Ra

Článek jinak dobrý, ale byly 2 chyby v provozuschopných lokomotivách – 151.001 už provozní není a 150.205 v půlce prosince vyhořela

MilanSima

Tyto informace o vyřazení z flotily ČD jsou pro některé lidi stále dost matoucí. Mnozí si stále pletou ČD a s SŽ a jsou tu samozřejmě i jiní dopravci. Bylo to, když se tehdy vyřazovaly Bardotky. Mnozí si mysleli, že už jezdit nebudou. Ale jednalo se tehdy o vyřazení z provozu pod taktovkou ČD. Bartošek jezdí stále spousta, samozřejmě pod jinými dopravci.

VaclavSpeta

mely by dostat estc

JiraH

už ne , sice pěkný stroj ale už za zenitem.

Jozo_cz

Souhlasím.
Dvě jsou určeny k prodeji. Tak je kupte a ETCS si do nich nechte namontovat. Za pár let přidáte ještě střídavinu, automatické spřáhlo a tu jedinou správnou radiostanici (určitě se nějaká taková časem objeví) a můžete ohromovat železniční svět. Obec šotoušská Vám bude vděčná.

Pacicka

Ony jezdí ale i pod ČD…

Alex

vyřazení z flotily nebo z pravidelného provozu? 🙂

MilanSima

Máte pravdu, myslel jsem z pravidelného provozu. Nicméně nevím jestli má ČD nějakou Bardotku, třeba jako zálohu.

Daniel Jablonecký

Zdejší čtenáři si doufám ČD a SŽ nepletou.

Pete

České dráhy, Slovenska železnica.

Jan Sova

Myslíte Železničnú Spoločnosť Slovensko ??

Marcel

Nejsem šotouš a v lokomotivách se nevyznám. Překvapilo mě ale, že je tak stará. Podle vzhledu bych tipoval tak konec 80 možná i 90. Za mě tedy neuvěřitelně nadčasový design, za který se nemusí stydět ani dnes.

Daniel Jablonecký

Design je z přelomu 60. a 70. let. Laminátky (ještě starší) měly na svou dobu taky velice netradiční a moderní design.

Y.K.

80. – 90. léta byla z hlediska lokomotiv škoda uchvácena krabicemi. 🙂

Zesp

Včera proběhlo v okolí Olomouce loučení s legendami koridoru, jeden se zvláštních vlaků v čele se 131 002 zajížděl až do Říkovic, kde se i objížděla souprava… Dluhonicemi se pak prohnala souprava retro Ostravanu se Sergejem na jednom a Bobinou na druhém konci…

https://youtu.be/F2w3VCLHFlM

LadaK

001 již minimálně celý prosinec není provozní a je vedena jako zdroj ND

Miloš

Řada 150 má klasickou bytelnou konstrukci firmy ŠKODA. Je zvláštní, že tak oblíbené lokomotivy neprochází renovací jako jiné i starší typy…
To raději budeme předělávat šroty ze zahraničí?

MRC

Svoje už odježděno mají. A jen si vemte, na kolik by vyšlo zrekonstruovat vás v důchodu, abyste měl tolik elánu jak za mlada… A s jakou spolehlivostí

jan táborský

Až odjezdí tyhle moderny to, co zvládly tyhle stroje tak si to povíme

Joe

Kdyby ČD nemělo v 90. letech finanční krizi, tak byla v plánu náhrada v podobě rychlíkové 164. Stejně jako o X let přesluhovaly jednotky 451 nebo motoráky 810, tak přesluhují i tyto. Z nouze ctnost.

El Barto

Takto se strašilo už při konci provozu parních mašin nebo později krokodýlů, žabáků, tornád atd. a konec světa na železnici dosud nenastal. Vždyť elefanty a i první pantery jezdí už řadu let a nic o jejich konci nenasvědčuje (vím, první generace 471 nedostane ETCS, ale to není konec jejich provozu). Vectrony jezdí už pár let denně v osobní a nákladní dopravě a nejsou větší problémy, navíc nové stroje obecně mají delší servisní intervaly a tedy stejné kilometry najezdí za kratší dobu. Není třeba si ty staré věci tolik idealizovat.

Petr Šimral

Zatím ty moderny (pravda, s 20% nájezdu) ukazují, že náklady na údržbu mají nižší a využitelnost (hlavně územní) vyšší.
Nějak si nedovedu představit, že bych dnes honil „Bastarda“ (čistá 3 kV mašina je pro nás mimo diskuzi) na cca 750 km denně a s údržbou za 30 tisíc km.

Pezos

Od 50km/h nefunkční EDB? Neexistující automatická regulace rychlosti? Na houby skluzovka? Odporová regulace (s tím souvisí i některé předchozí body?)

To je fakt terno na renovaci.

Ra

S tím ARR to tak vždy nebylo, koneckonců E 499.2 byly první elektrické lokomotivy u ČSD které tento systém dostaly.

Al de Baran

ARR sice dostaly, ale bylo blbě vymyšlené: neumělo jízdu ustálenou rychlostí ve stylu: na hospodárném stupni jsem dosáhl max. povolenou rychlost – zkrokuji dolů na nulu – jedu výběhem – při dosažení dolní přepínací rychlosti vykrokuji zase na hospodárný stupeň a zrychluji na maximální rychlost – a tak pořád dokola. Místo toho se ARR potácelo mezi dvěma nehospodárnými stupni – takhle se s odporovou mašinou ale nejezdí!

Michal M

Miloši a mohl bys nám vysvětlit, jaké jiné a starší typy lokomotiv procházejí renovací? Ten blábol o šrotech ponechme stanou, to by bylo na jeden den už moc přemejšlení.

Twix

A které modernizované elektrické lokomotivy ze zahraničí u nás jezdí? Napadá mě jen pár belgičanek, které ani nebyly zprovozněny všechny, a pak ex-bulharské plecháče, což jsou ale zase ty škodovky…

Patrick

A to sa bavíme o súkromných nákladných dopravcoch, ktorí napokon, ak by chceli, môžu odkúpiť a zrenovovať aj Banány

El Barto

Kdyby chtěli, tak mohou. Akorát banány zrovna na náklady vhodné příliš nejsou – ve zkratce: Mají převod do rychla a ne na sílu.

Michal M

Pokud by se do toho někdo pouštěl, tak vedle krysizace a ETCS je změna převodu ještě relativně triviální věc.

El Barto

Samozřejmě, myslel jsem to teoreticky pro provoz např. v Polsku. V praxi do toho nejspíš nikdo soudný nepůjde.

Palko

Nový kabát na stařenku, udělá z ní dorostenku!

Robert Šalda

Svoji „bytelnost“ prokázaly v Lednu u Dolní Lutyně…😟 A to ty lokomotivy mám velmi rád a jejich konec mě jinak mrzí. Pokud by je ale nevyřadilo zavedení ETCS, za pár let by se o to postarala konverze na střídavý systém.

Jan Kverulant

Ve Vectronu by se strojvedoucímu nic nestalo? Dopadlo by to stejně…

El Barto

Od určité rychlosti je to asi už jedno, ale pořád bude mít Vectron tu množinu situací, kdy to fíra přežije, daleko větší, obdobně pro těžká zranění atd.

Petr Šimral

Ve Vectronu by strojvedoucí přežil. Stejně jako dopadlo čelní stanoviště po nehodě v ČT 4.12.2023.

Patrick

Vectron je stavaný na náraz do nákladného automobilu v rýchlosti 110 km/h

milanfireberoun

Krásné stroje. Zažil jsem je ještě na Masaryčce, když to bylo depo Praha-jih. Podle mého názoru to byly (a pořád jsou) spolu s bratislavskými krysami nejhezčí elektrické lokomotivy na našich tratích. Ale pokrok nezastavíme. M.

Jan Soukup

Tesám do kamene a podepisuji v plném rozsahu.

Petr

Spolu s bobinami a laminatkami

Petr Šimral

Já bych prosím Bobiny vynechal. Ošklivější lokomotivy aby člověk pohledal…

michawel2

Teda tady s Vámi nesouhlasím, 140 má svoje kouzlo. A to i vevnitř. 141 s těmi hranatými okny už tak hezká není, to je fakt.

qwertz

Jaké stroje teď zůstávají v Bohumíně místo 151?

Josef

U lokomotiv myslím pouze Vectrony

SpitiPater

-Vectrony jsou vršovické
-362 jsou maloměřické
bohumínské jsou:
-1216
-163

Josef

Plus 362

Pezos

362 tam myslím zajíždí z Brna.

Twix

Na čem jezdí 362 do Bohumína? Jen na těch Kysucích?

El Barto

Ještě tam jezdí na EN 406/407 z/do Břeclavi.

Dfg

To přece nejde jim svěřit 😀

qwertz

Nabídka k prodeji je nejspíše pouze za účelem dodržení zákona. Nebo je nějaká šance, že by to koupil nějaký dopravce třeba do Polska?

Vojtech

Do Polska – nulova. Na nakladni vlaky to neni vchodne. Na osobni se pak kupuji nove stroje (NEWAG pro PKP Intercity).

Twix

Pořád jezdí i na tratích na 160 dost lokomotiv řady EU07, co mají nižší výkon než banány a rychlost 125… ale asi to za to opravdu nestojí.

muehehe

EU07 je polský klenot, ti se ho jen tak nevzdají. A pokud ano, nahradí ho jedině něco od jejich výrobce, viz výše Newag.

182-097

Není šance. Za pár dní se bude psát rok 2025, tohle by mělo smysl tak možná kdyby bylo o dvacet let méně.
Lokomotiva vhodná tak leda do dálkové osobní vozy a to dnes PKP IC řeší novými stroji a starší stroje pomalu ustupují z provozu. Nehledě na komplikace při schvalování, polonizaci…

qwertz

Takže zbývá jen „nadšenec“ co si to vystaví na zahradce a jinak je ta nabídka k prodeji čisté formální.

Někdo

KŽC by možná mohlo.I když je to spíž teorie.

Dfg

Prijde mi z pozorovani, že EU07 na koridorech ubylo oproti minulým letům

michawel

Ty mašiny jsou staré, jsou vylítané na dřeň, ale pořád je fakt hezký na ně koukat. Dneska ráno jsem jel s 151 023 a má to prostě eleganci. Vectr je taková obří almara, Traxík taky není žádný designerský klenot. Zajímavej designově je Taurus, ale líbí se mi třeba i polskej Dragon, ale na krásu 150/151 nemá nic. Holt mluví generace odkojená Pikem 🙂

Petr Šimral

No, mít o trochu větší zahradu, koupil bych si „pražskou dvojku“ na pomníček.

Dusanh

Akorát ta doprava 😉 (napadá mě parafráze na Kulový blesk – to je dálka… A ta výška… 😀 )

Neznamy Jarek

Petr Šimral Když si koupíte pražskou dvojku na pomníček, tak my máme dost velkou zahrádku.

Petr Šimral

No jo, jenže chtěl bych se na ní koukat já, nemíním jí na koukání kupovat Vám 🙂

Petr Vašek

Dělá u vás v Uhříněvsi ještě T.H.? Nějak o něm není slyšet.

Jouda

Dělá..Pokud chceš vidět, musíš do Kořenova na Zubačku. Tam je aktivní dost…..

michawel

Máme naprosto stejné myšlenky.

Al de Baran

Co takhle založit nějaké občanské sdružení a získat jednu mašinu na nějaké pěkné místo na pomník? Po vzoru TGV 001, které se pyšně tyčí nad dálnicí u Belfortu a denně tisícům Francouzů připomíná hrdost na národní průmysl…

Tomáš V.

Oranžové TGV je symbol, který pozná snad každý. U nás by to spíš byla lokomotiva se skříní jako 362, kterou daleko více lidí tvarově nějak rozezná, řada 150 je, řekl bych, pojem jen mezi fandy dopravy, ale možná se mýlím.

eso 26

Dám zahradu, vinohrad mne už nebaví. Ahoj.

Okoloidúci

Občasne ich ešte možno vidieť na R 3xx Kysučan, ale tam už sú uplanované 362 (okrem ETCS aj kvôli prepínaniu Žiliny na striedavinu)

Ic540

Věděl by Jste přesné datum přepínání Žiliny? Předem díky za info pokud někdo ví.

Skipper

Dřív než v lednu 2026 to nebude. A do té doby se musí toho ještě hodně udělat – takže za přesné datum by dal dnes ruku do ohně leda blázen.

Dan

Znamy je zatial len termin konverzie v useku Bytca – Zilina (mimo), 3.-.4.2025.

Martin

362 majú ETCS?

Apollo 17

Samozřejmě ano.

SpitiPater

maloměřické áno

Dfg

Počkat a to můžou jet až do Svinova? Kvůli tomu se R27 ukončovala na Svinově