Českým drahám zbývá 14 banánů. Jeden zamíří do muzea, další do prodeje či šrotu
Lokomotiva řady 151 přezdívaná banán. Pramen: České dráhy
Na seznamu vozidel k prodeji už jsou dvě lokomotivy 150.2.
Na seznamu vozidel k prodeji už jsou dvě lokomotivy 150.2.
Tak já na banány stojím frontu běžně, ale takovýto na mě ještě nezbyl.
Já být drahama, tak počkám, jestli etcs neslevní. Nic nešrotuju. Odstavené na nějaké koleji to může být vždycky. Nebo v depu.
Která by měla jít do muzea, pokud je možné zveřejnit? Že by 151 023, nebo jiná?
Děkuji za eventuální odpověď. 🙂
U jednoho z předešlých článků ohledně 151 bylo v diskusi psáno, že právě 023 by se měla stát historickým exponátem
Aha, takže přeci ona, díky za objasnění. 😀
Článek jinak dobrý, ale byly 2 chyby v provozuschopných lokomotivách – 151.001 už provozní není a 150.205 v půlce prosince vyhořela
Tyto informace o vyřazení z flotily ČD jsou pro některé lidi stále dost matoucí. Mnozí si stále pletou ČD a s SŽ a jsou tu samozřejmě i jiní dopravci. Bylo to, když se tehdy vyřazovaly Bardotky. Mnozí si mysleli, že už jezdit nebudou. Ale jednalo se tehdy o vyřazení z provozu pod taktovkou ČD. Bartošek jezdí stále spousta, samozřejmě pod jinými dopravci.
mely by dostat estc
už ne , sice pěkný stroj ale už za zenitem.
Souhlasím.
Dvě jsou určeny k prodeji. Tak je kupte a ETCS si do nich nechte namontovat. Za pár let přidáte ještě střídavinu, automatické spřáhlo a tu jedinou správnou radiostanici (určitě se nějaká taková časem objeví) a můžete ohromovat železniční svět. Obec šotoušská Vám bude vděčná.
Ony jezdí ale i pod ČD…
vyřazení z flotily nebo z pravidelného provozu? 🙂
Máte pravdu, myslel jsem z pravidelného provozu. Nicméně nevím jestli má ČD nějakou Bardotku, třeba jako zálohu.
Zdejší čtenáři si doufám ČD a SŽ nepletou.
České dráhy, Slovenska železnica.
Myslíte Železničnú Spoločnosť Slovensko ??
Nejsem šotouš a v lokomotivách se nevyznám. Překvapilo mě ale, že je tak stará. Podle vzhledu bych tipoval tak konec 80 možná i 90. Za mě tedy neuvěřitelně nadčasový design, za který se nemusí stydět ani dnes.
Design je z přelomu 60. a 70. let. Laminátky (ještě starší) měly na svou dobu taky velice netradiční a moderní design.
80. – 90. léta byla z hlediska lokomotiv škoda uchvácena krabicemi. 🙂
Včera proběhlo v okolí Olomouce loučení s legendami koridoru, jeden se zvláštních vlaků v čele se 131 002 zajížděl až do Říkovic, kde se i objížděla souprava… Dluhonicemi se pak prohnala souprava retro Ostravanu se Sergejem na jednom a Bobinou na druhém konci…
https://youtu.be/F2w3VCLHFlM
001 již minimálně celý prosinec není provozní a je vedena jako zdroj ND
Řada 150 má klasickou bytelnou konstrukci firmy ŠKODA. Je zvláštní, že tak oblíbené lokomotivy neprochází renovací jako jiné i starší typy…
To raději budeme předělávat šroty ze zahraničí?
Svoje už odježděno mají. A jen si vemte, na kolik by vyšlo zrekonstruovat vás v důchodu, abyste měl tolik elánu jak za mlada… A s jakou spolehlivostí
Až odjezdí tyhle moderny to, co zvládly tyhle stroje tak si to povíme
Kdyby ČD nemělo v 90. letech finanční krizi, tak byla v plánu náhrada v podobě rychlíkové 164. Stejně jako o X let přesluhovaly jednotky 451 nebo motoráky 810, tak přesluhují i tyto. Z nouze ctnost.
Takto se strašilo už při konci provozu parních mašin nebo později krokodýlů, žabáků, tornád atd. a konec světa na železnici dosud nenastal. Vždyť elefanty a i první pantery jezdí už řadu let a nic o jejich konci nenasvědčuje (vím, první generace 471 nedostane ETCS, ale to není konec jejich provozu). Vectrony jezdí už pár let denně v osobní a nákladní dopravě a nejsou větší problémy, navíc nové stroje obecně mají delší servisní intervaly a tedy stejné kilometry najezdí za kratší dobu. Není třeba si ty staré věci tolik idealizovat.
Zatím ty moderny (pravda, s 20% nájezdu) ukazují, že náklady na údržbu mají nižší a využitelnost (hlavně územní) vyšší.
Nějak si nedovedu představit, že bych dnes honil „Bastarda“ (čistá 3 kV mašina je pro nás mimo diskuzi) na cca 750 km denně a s údržbou za 30 tisíc km.
Od 50km/h nefunkční EDB? Neexistující automatická regulace rychlosti? Na houby skluzovka? Odporová regulace (s tím souvisí i některé předchozí body?)
To je fakt terno na renovaci.
S tím ARR to tak vždy nebylo, koneckonců E 499.2 byly první elektrické lokomotivy u ČSD které tento systém dostaly.
ARR sice dostaly, ale bylo blbě vymyšlené: neumělo jízdu ustálenou rychlostí ve stylu: na hospodárném stupni jsem dosáhl max. povolenou rychlost – zkrokuji dolů na nulu – jedu výběhem – při dosažení dolní přepínací rychlosti vykrokuji zase na hospodárný stupeň a zrychluji na maximální rychlost – a tak pořád dokola. Místo toho se ARR potácelo mezi dvěma nehospodárnými stupni – takhle se s odporovou mašinou ale nejezdí!
Miloši a mohl bys nám vysvětlit, jaké jiné a starší typy lokomotiv procházejí renovací? Ten blábol o šrotech ponechme stanou, to by bylo na jeden den už moc přemejšlení.
A které modernizované elektrické lokomotivy ze zahraničí u nás jezdí? Napadá mě jen pár belgičanek, které ani nebyly zprovozněny všechny, a pak ex-bulharské plecháče, což jsou ale zase ty škodovky…
A to sa bavíme o súkromných nákladných dopravcoch, ktorí napokon, ak by chceli, môžu odkúpiť a zrenovovať aj Banány
Kdyby chtěli, tak mohou. Akorát banány zrovna na náklady vhodné příliš nejsou – ve zkratce: Mají převod do rychla a ne na sílu.
Pokud by se do toho někdo pouštěl, tak vedle krysizace a ETCS je změna převodu ještě relativně triviální věc.
Samozřejmě, myslel jsem to teoreticky pro provoz např. v Polsku. V praxi do toho nejspíš nikdo soudný nepůjde.
Nový kabát na stařenku, udělá z ní dorostenku!
Svoji „bytelnost“ prokázaly v Lednu u Dolní Lutyně…😟 A to ty lokomotivy mám velmi rád a jejich konec mě jinak mrzí. Pokud by je ale nevyřadilo zavedení ETCS, za pár let by se o to postarala konverze na střídavý systém.
Ve Vectronu by se strojvedoucímu nic nestalo? Dopadlo by to stejně…
Od určité rychlosti je to asi už jedno, ale pořád bude mít Vectron tu množinu situací, kdy to fíra přežije, daleko větší, obdobně pro těžká zranění atd.
Ve Vectronu by strojvedoucí přežil. Stejně jako dopadlo čelní stanoviště po nehodě v ČT 4.12.2023.
Vectron je stavaný na náraz do nákladného automobilu v rýchlosti 110 km/h
Krásné stroje. Zažil jsem je ještě na Masaryčce, když to bylo depo Praha-jih. Podle mého názoru to byly (a pořád jsou) spolu s bratislavskými krysami nejhezčí elektrické lokomotivy na našich tratích. Ale pokrok nezastavíme. M.
Tesám do kamene a podepisuji v plném rozsahu.
Spolu s bobinami a laminatkami
Já bych prosím Bobiny vynechal. Ošklivější lokomotivy aby člověk pohledal…
Teda tady s Vámi nesouhlasím, 140 má svoje kouzlo. A to i vevnitř. 141 s těmi hranatými okny už tak hezká není, to je fakt.
Jaké stroje teď zůstávají v Bohumíně místo 151?
U lokomotiv myslím pouze Vectrony
-Vectrony jsou vršovické
-362 jsou maloměřické
bohumínské jsou:
-1216
-163
Plus 362
362 tam myslím zajíždí z Brna.
Na čem jezdí 362 do Bohumína? Jen na těch Kysucích?
Ještě tam jezdí na EN 406/407 z/do Břeclavi.
To přece nejde jim svěřit 😀
Nabídka k prodeji je nejspíše pouze za účelem dodržení zákona. Nebo je nějaká šance, že by to koupil nějaký dopravce třeba do Polska?
Do Polska – nulova. Na nakladni vlaky to neni vchodne. Na osobni se pak kupuji nove stroje (NEWAG pro PKP Intercity).
Pořád jezdí i na tratích na 160 dost lokomotiv řady EU07, co mají nižší výkon než banány a rychlost 125… ale asi to za to opravdu nestojí.
EU07 je polský klenot, ti se ho jen tak nevzdají. A pokud ano, nahradí ho jedině něco od jejich výrobce, viz výše Newag.
Není šance. Za pár dní se bude psát rok 2025, tohle by mělo smysl tak možná kdyby bylo o dvacet let méně.
Lokomotiva vhodná tak leda do dálkové osobní vozy a to dnes PKP IC řeší novými stroji a starší stroje pomalu ustupují z provozu. Nehledě na komplikace při schvalování, polonizaci…
Takže zbývá jen „nadšenec“ co si to vystaví na zahradce a jinak je ta nabídka k prodeji čisté formální.
KŽC by možná mohlo.I když je to spíž teorie.
Prijde mi z pozorovani, že EU07 na koridorech ubylo oproti minulým letům
Ty mašiny jsou staré, jsou vylítané na dřeň, ale pořád je fakt hezký na ně koukat. Dneska ráno jsem jel s 151 023 a má to prostě eleganci. Vectr je taková obří almara, Traxík taky není žádný designerský klenot. Zajímavej designově je Taurus, ale líbí se mi třeba i polskej Dragon, ale na krásu 150/151 nemá nic. Holt mluví generace odkojená Pikem 🙂
No, mít o trochu větší zahradu, koupil bych si „pražskou dvojku“ na pomníček.
Akorát ta doprava 😉 (napadá mě parafráze na Kulový blesk – to je dálka… A ta výška… 😀 )
Petr Šimral Když si koupíte pražskou dvojku na pomníček, tak my máme dost velkou zahrádku.
No jo, jenže chtěl bych se na ní koukat já, nemíním jí na koukání kupovat Vám 🙂
Dělá u vás v Uhříněvsi ještě T.H.? Nějak o něm není slyšet.
Dělá..Pokud chceš vidět, musíš do Kořenova na Zubačku. Tam je aktivní dost…..
Máme naprosto stejné myšlenky.
Co takhle založit nějaké občanské sdružení a získat jednu mašinu na nějaké pěkné místo na pomník? Po vzoru TGV 001, které se pyšně tyčí nad dálnicí u Belfortu a denně tisícům Francouzů připomíná hrdost na národní průmysl…
Oranžové TGV je symbol, který pozná snad každý. U nás by to spíš byla lokomotiva se skříní jako 362, kterou daleko více lidí tvarově nějak rozezná, řada 150 je, řekl bych, pojem jen mezi fandy dopravy, ale možná se mýlím.
Dám zahradu, vinohrad mne už nebaví. Ahoj.
Občasne ich ešte možno vidieť na R 3xx Kysučan, ale tam už sú uplanované 362 (okrem ETCS aj kvôli prepínaniu Žiliny na striedavinu)
Věděl by Jste přesné datum přepínání Žiliny? Předem díky za info pokud někdo ví.
Dřív než v lednu 2026 to nebude. A do té doby se musí toho ještě hodně udělat – takže za přesné datum by dal dnes ruku do ohně leda blázen.
Znamy je zatial len termin konverzie v useku Bytca – Zilina (mimo), 3.-.4.2025.
362 majú ETCS?
Samozřejmě ano.
maloměřické áno
Počkat a to můžou jet až do Svinova? Kvůli tomu se R27 ukončovala na Svinově