Českým drahám za pololetí přibylo 2,5 milionu cestujících, nejvíce v mezistátních vlacích

Cestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhy

Průměrná přepravní vzdálenost se zvýšila na 48 kilometrů.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Zdobinský

Sebechvála, až to smrdí. Můj dnešní zážitek – rychlík Labe – v soupravě tzv. béčka, následný spoj honeckery. Tím se ČD nechlubí. Zážitky z mezinárodních vlaků od června 2024. extrémně přecpané – třeba trasa Břeclav – Praha, Praha – Ústí nad Labem

Jan

Co teprve až nám doručí tu rychlost 200 km/h…

Rako

Jaká je max rychlost na železnici?

noerf

Aktuálně zřejmě 160 km/hod, po schválení DÚ bude v úseku Soběslav – Doubí u Tábora možná rychlost 185 km/hod pro klasické soupravy a 200 km/hod pro naklápěcí soupravy. Naklápěcí soupravy budou moci jezdit 200 km/hod i v úseku Sudoměřice u Tábora – Olbramovice a v Ejpovickem tunelu. Jednou z podmínek ji i provoz pod ETCS.

MaximusPeximus

Dotaz na redakci – na kolik přesně kleslo využití sedačkové kapacity? Vycházími to na 26 až 27%

Apollo 17

A jéje Axel. 🙂
Solventní pasažéři stále nevyužívají pasažerské vagónky proti špičce ve 4 ráno na 100 procent.

El Barto

Chápejme, že pro samozvaného mikro- i makroekonoma, experta na všechno a navíc i mluvčího všech podle něj „normálních“ lidí může pohled na toto de facto nicneříkající hausnumero znamenat lehčí nevolnost 🙂

Joseph

U ČD přibylo cestujících, ale s komfortem je to ve fázi stagnace nebo někde i dekadence. Na trase Praha – Pardubice – Brno letos často 1. třída bez klimatizace nebo neodpovídající řazení.

Michal

Je super, když se národní dopravce nejvíce stará o mezinárodní dopravu. Co třeba zmínit úroveň vnitrostátní, na kolika tratích se počet cestujících nijak nezměnil nebo naopak klesl. Ale chápu, že ČD jde vždy o to zdůrazňovat svoji dokonalost, takže se ohánějí pouze tím pozitivním. Spíš nechápu, jak se jich ještě může někdo zastávat.

Někdo

Máte pravdu na trati praha-dobříš když stále jezdí regionovi trio a nespolehlivost klesla protože jsou častější poruchy mnohem takže si myslím že ubydou i cestující.

Michal

Souhlasím. Dříve byly poruchy výjimečně, dnes je to pomalu na denním pořádku. Pak se není čemu divit, že spousta lidí už si dávno našla nějakou alternativu.

Rako

V moravskoslezského a zlínském kraji nové pantery já su spokojen.

Michal

Já bych byl taky spokojený, kdybych nemusel jezdit do Brna po trati, po které ani pes neštěkne.

Pavel

Mám ty data chápat tak, že se jedná o linky provozované čistě ČD?
Nebo jsou v tom započítány i krajské linky, kde si lidé nekupují jízdenky ČD, ale jezdí vlaky na lítačky, šalinkarty a na další krajské jízdenky? A ČD jezdí na smlouvu s krajem.
Pokud ano, tak by mě opravdu zajímala metodika výpočtu / odhadu.

noerf

Je v tom započítáno vše, tedy i cestující s jízdenkou jednotlivých IDS.

marcel.stancl

Kdy by uudělali pořádný noční vlak k Jaderskému a Černému moři tak by zájem byl, ale…..

roman

Nebyl to je pro pár nadšenců kteří se bojí létat.

Jirka

JJ zejména noční spoj k Černému moři by byla fakt bomba.

Pájin

On to Marcel bere z pozice zaměstnance, který má 30 dní dovolené a může si dovolit strávit 15-20 dní placených zaměstnavatelem ve vlaku.

Jirka_M

Nejde o strach z létaní, ale zrovna třeba nádraží ve Splitu má rozhodně lepší polohu než každé letiště.

Roman

Jenomže letadlem jste ve Splitu za cca 2 h. vlakem za cca 24 h. spíš více. Takže je absolutně jedno kde je nádraží.

filias

Dokud tam nebude kvalitní trať v 90% délky, tak to nemá smysl.

Roman

Trať aspoň na 160 km/h v celé délce.

PetrO

A nezpůsobilo nárůst průměrné délky cesty spíš to, že ČD ze statistik vypadli všichni cestující na Plzeňsku, kde většina z nich jezdila na kratší vzdálenost než 40 km?

Kubrt

Nejsou to všichni cestujííc na Plzeňsku, je to jedna linka. To jistě vliv mělo, na druhou stranu, trend růstu průměrné přepravní vzdálenosti tu je dlouhodobě, plyne i ze statistik MD, kde se dopravci nerozlišují.

Pavel

Můžete sem dát odkaz na tu statistiku MD?

Zdeněk12

sydos(tecka)cz => čtvrtletní přehledy základních ukazatelů

Kubrt

Je to v ročenkách dopravy, tabulka 5.1.2. Je to nešikovné, že ta časová řada v každém vydání je jen za pár posledních let, ale když se tím člověk prokliká, je to tam.
https://www.sydos.cz/cs/rocenky.htm

noerf

ČD přišli i o linku Klatovy – Horažďovice předměstí, kterou obsluhuje GWTR. Na druhou stranu jezdí rychlíky do Polska přes Lichkov.

Havlis

Baltic Express bude jezdit do Polska až od letošního Prosince.