Českým drahám za pololetí přibylo 2,5 milionu cestujících, nejvíce v mezistátních vlacích
Cestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhy
Průměrná přepravní vzdálenost se zvýšila na 48 kilometrů.
Průměrná přepravní vzdálenost se zvýšila na 48 kilometrů.
Zajímavý je i noční vlak k Baltu. Jeli jsme uprostřed sezóny a Čechů jelo z jediné české stanice v Bohumíně několik. Vlak se plní až cestou v Polsku. Až do Leby nás dojelo taky pár. I toto je započítáno ve statistikách? A vozy jsou ČD poměrně děs a hrůza. Ale hezká dovča udržitelnou dopravou.
Sebechvála, až to smrdí. Můj dnešní zážitek – rychlík Labe – v soupravě tzv. béčka, následný spoj honeckery. Tím se ČD nechlubí. Zážitky z mezinárodních vlaků od června 2024. extrémně přecpané – třeba trasa Břeclav – Praha, Praha – Ústí nad Labem
Tím jen potvrzujete to, co je v článku – že cestujících v mezinárodních spojích příbývá.
Co teprve až nám doručí tu rychlost 200 km/h…
Jaká je max rychlost na železnici?
Aktuálně zřejmě 160 km/hod, po schválení DÚ bude v úseku Soběslav – Doubí u Tábora možná rychlost 185 km/hod pro klasické soupravy a 200 km/hod pro naklápěcí soupravy. Naklápěcí soupravy budou moci jezdit 200 km/hod i v úseku Sudoměřice u Tábora – Olbramovice a v Ejpovickem tunelu. Jednou z podmínek ji i provoz pod ETCS.
Kolik naklápěcích souprav u nás jezdí? Existují nějaké jiné než Pendolino?
Vím, že je to marginálie, ale z Chebu do Německa jezdí naklápěcí motorové jednotky DB řady 612.
Dotaz na redakci – na kolik přesně kleslo využití sedačkové kapacity? Vycházími to na 26 až 27%
A jéje Axel. 🙂
Solventní pasažéři stále nevyužívají pasažerské vagónky proti špičce ve 4 ráno na 100 procent.
Chápejme, že pro samozvaného mikro- i makroekonoma, experta na všechno a navíc i mluvčího všech podle něj „normálních“ lidí může pohled na toto de facto nicneříkající hausnumero znamenat lehčí nevolnost 🙂
Jančura se dušoval, že u něj poloprázdné vlaky taky jezdit nebudou, někdy před 15 lety.
U ČD přibylo cestujících, ale s komfortem je to ve fázi stagnace nebo někde i dekadence. Na trase Praha – Pardubice – Brno letos často 1. třída bez klimatizace nebo neodpovídající řazení.
Je super, když se národní dopravce nejvíce stará o mezinárodní dopravu. Co třeba zmínit úroveň vnitrostátní, na kolika tratích se počet cestujících nijak nezměnil nebo naopak klesl. Ale chápu, že ČD jde vždy o to zdůrazňovat svoji dokonalost, takže se ohánějí pouze tím pozitivním. Spíš nechápu, jak se jich ještě může někdo zastávat.
Máte pravdu na trati praha-dobříš když stále jezdí regionovi trio a nespolehlivost klesla protože jsou častější poruchy mnohem takže si myslím že ubydou i cestující.
Souhlasím. Dříve byly poruchy výjimečně, dnes je to pomalu na denním pořádku. Pak se není čemu divit, že spousta lidí už si dávno našla nějakou alternativu.
„Při výjezdu z dílny je to v pořádku. Až se to o deset km dál vysype, my už u toho nebudeme“. 😀
Zlatá hláška.
Z jaké dílny? Na údržbu souprav, které jsou „do šrotu“ se z vysoka kašle.
V moravskoslezského a zlínském kraji nové pantery já su spokojen.
Já bych byl taky spokojený, kdybych nemusel jezdit do Brna po trati, po které ani pes neštěkne.
Po které trati jezdíte? Na Břeclav (Hustopeče, Židlochovice), Třebovou, Tišnov, Veselí jsou tratě v dobrém stavu s dostatečným množstvím regionální dopravy. Vyškov je momentálně nic moc, ale snad-možná-dá-li Pán a Voda z Tetčic v nejbližším desetiletí by to mohla být slušná trať. Směr Třebíč ke Střelicím je funglovka, do Zastávky se trať staví, co je za tím, podobně jak do Ivančic/Miroslavi, je Kalábrie, po těch opravdu pes neštěkne.
Pochopitelně mluvím o trati 340 respektive S6, která naprosto zaspala dobu, čemuž jasně nasvědčuje, se po Covidz
Covidu počet cestujících zdaleka nevrátil do původních čísel. Rychlost podprůměrná, vlak jednou za hodinu je málo, zvláště když se to střídá s Osobákem, který jede jak šnek. A kvalitu vlaků? To je kapitola sama pro sebe. Asi jako jezdit trabantem.
Mám ty data chápat tak, že se jedná o linky provozované čistě ČD?
Nebo jsou v tom započítány i krajské linky, kde si lidé nekupují jízdenky ČD, ale jezdí vlaky na lítačky, šalinkarty a na další krajské jízdenky? A ČD jezdí na smlouvu s krajem.
Pokud ano, tak by mě opravdu zajímala metodika výpočtu / odhadu.
Je v tom započítáno vše, tedy i cestující s jízdenkou jednotlivých IDS.
Kdy by uudělali pořádný noční vlak k Jaderskému a Černému moři tak by zájem byl, ale…..
Nebyl to je pro pár nadšenců kteří se bojí létat.
JJ zejména noční spoj k Černému moři by byla fakt bomba.
On to Marcel bere z pozice zaměstnance, který má 30 dní dovolené a může si dovolit strávit 15-20 dní placených zaměstnavatelem ve vlaku.
Navíc cesta ve vlaku na dovolenou, by se při troše dobré vůle dala podle kolektivní smlouvy nejmenovaného zaměstnavatele zahrnout jako čas „vzdělávání a osobního rozvoje.“ Tím pádem mimo dovolenou, zahrnutou do fondu pracovní doby, jen bez stravného a cestovních náhrad. Pak by bylo jistě lákavé jet dva, tři dny tam a stejnou dobu zpátky. 😀
aneb osmdesátky jsou zpátky
Nejde o strach z létaní, ale zrovna třeba nádraží ve Splitu má rozhodně lepší polohu než každé letiště.
Jenomže letadlem jste ve Splitu za cca 2 h. vlakem za cca 24 h. spíš více. Takže je absolutně jedno kde je nádraží.
Dokud tam nebude kvalitní trať v 90% délky, tak to nemá smysl.
Trať aspoň na 160 km/h v celé délce.
A nezpůsobilo nárůst průměrné délky cesty spíš to, že ČD ze statistik vypadli všichni cestující na Plzeňsku, kde většina z nich jezdila na kratší vzdálenost než 40 km?
Nejsou to všichni cestujííc na Plzeňsku, je to jedna linka. To jistě vliv mělo, na druhou stranu, trend růstu průměrné přepravní vzdálenosti tu je dlouhodobě, plyne i ze statistik MD, kde se dopravci nerozlišují.
Můžete sem dát odkaz na tu statistiku MD?
sydos(tecka)cz => čtvrtletní přehledy základních ukazatelů
Je to v ročenkách dopravy, tabulka 5.1.2. Je to nešikovné, že ta časová řada v každém vydání je jen za pár posledních let, ale když se tím člověk prokliká, je to tam.
https://www.sydos.cz/cs/rocenky.htm
ČD přišli i o linku Klatovy – Horažďovice předměstí, kterou obsluhuje GWTR. Na druhou stranu jezdí rychlíky do Polska přes Lichkov.
Baltic Express bude jezdit do Polska až od letošního Prosince.