Českým drahám za pololetí přibylo 2,5 milionu cestujících, nejvíce v mezistátních vlacích

Cestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhy

Průměrná přepravní vzdálenost se zvýšila na 48 kilometrů.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jardaVi

Zajímavý je i noční vlak k Baltu. Jeli jsme uprostřed sezóny a Čechů jelo z jediné české stanice v Bohumíně několik. Vlak se plní až cestou v Polsku. Až do Leby nás dojelo taky pár. I toto je započítáno ve statistikách? A vozy jsou ČD poměrně děs a hrůza. Ale hezká dovča udržitelnou dopravou.

Petr Zdobinský

Sebechvála, až to smrdí. Můj dnešní zážitek – rychlík Labe – v soupravě tzv. béčka, následný spoj honeckery. Tím se ČD nechlubí. Zážitky z mezinárodních vlaků od června 2024. extrémně přecpané – třeba trasa Břeclav – Praha, Praha – Ústí nad Labem

Radek Janata

Tím jen potvrzujete to, co je v článku – že cestujících v mezinárodních spojích příbývá.

Jan

Co teprve až nám doručí tu rychlost 200 km/h…

Rako

Jaká je max rychlost na železnici?

noerf

Aktuálně zřejmě 160 km/hod, po schválení DÚ bude v úseku Soběslav – Doubí u Tábora možná rychlost 185 km/hod pro klasické soupravy a 200 km/hod pro naklápěcí soupravy. Naklápěcí soupravy budou moci jezdit 200 km/hod i v úseku Sudoměřice u Tábora – Olbramovice a v Ejpovickem tunelu. Jednou z podmínek ji i provoz pod ETCS.

highway

Kolik naklápěcích souprav u nás jezdí? Existují nějaké jiné než Pendolino?

El Barto

Vím, že je to marginálie, ale z Chebu do Německa jezdí naklápěcí motorové jednotky DB řady 612.

MaximusPeximus

Dotaz na redakci – na kolik přesně kleslo využití sedačkové kapacity? Vycházími to na 26 až 27%

Apollo 17

A jéje Axel. 🙂
Solventní pasažéři stále nevyužívají pasažerské vagónky proti špičce ve 4 ráno na 100 procent.

El Barto

Chápejme, že pro samozvaného mikro- i makroekonoma, experta na všechno a navíc i mluvčího všech podle něj „normálních“ lidí může pohled na toto de facto nicneříkající hausnumero znamenat lehčí nevolnost 🙂

Elb

Jančura se dušoval, že u něj poloprázdné vlaky taky jezdit nebudou, někdy před 15 lety.

Joseph

U ČD přibylo cestujících, ale s komfortem je to ve fázi stagnace nebo někde i dekadence. Na trase Praha – Pardubice – Brno letos často 1. třída bez klimatizace nebo neodpovídající řazení.

Michal

Je super, když se národní dopravce nejvíce stará o mezinárodní dopravu. Co třeba zmínit úroveň vnitrostátní, na kolika tratích se počet cestujících nijak nezměnil nebo naopak klesl. Ale chápu, že ČD jde vždy o to zdůrazňovat svoji dokonalost, takže se ohánějí pouze tím pozitivním. Spíš nechápu, jak se jich ještě může někdo zastávat.

Někdo

Máte pravdu na trati praha-dobříš když stále jezdí regionovi trio a nespolehlivost klesla protože jsou častější poruchy mnohem takže si myslím že ubydou i cestující.

Michal

Souhlasím. Dříve byly poruchy výjimečně, dnes je to pomalu na denním pořádku. Pak se není čemu divit, že spousta lidí už si dávno našla nějakou alternativu.

Hans N.

„Při výjezdu z dílny je to v pořádku. Až se to o deset km dál vysype, my už u toho nebudeme“. 😀
Zlatá hláška.

Michal

Z jaké dílny? Na údržbu souprav, které jsou „do šrotu“ se z vysoka kašle.

Rako

V moravskoslezského a zlínském kraji nové pantery já su spokojen.

Michal

Já bych byl taky spokojený, kdybych nemusel jezdit do Brna po trati, po které ani pes neštěkne.

highway

Po které trati jezdíte? Na Břeclav (Hustopeče, Židlochovice), Třebovou, Tišnov, Veselí jsou tratě v dobrém stavu s dostatečným množstvím regionální dopravy. Vyškov je momentálně nic moc, ale snad-možná-dá-li Pán a Voda z Tetčic v nejbližším desetiletí by to mohla být slušná trať. Směr Třebíč ke Střelicím je funglovka, do Zastávky se trať staví, co je za tím, podobně jak do Ivančic/Miroslavi, je Kalábrie, po těch opravdu pes neštěkne.

Michal

Pochopitelně mluvím o trati 340 respektive S6, která naprosto zaspala dobu, čemuž jasně nasvědčuje, se po Covidz

Michal

Covidu počet cestujících zdaleka nevrátil do původních čísel. Rychlost podprůměrná, vlak jednou za hodinu je málo, zvláště když se to střídá s Osobákem, který jede jak šnek. A kvalitu vlaků? To je kapitola sama pro sebe. Asi jako jezdit trabantem.

Pavel

Mám ty data chápat tak, že se jedná o linky provozované čistě ČD?
Nebo jsou v tom započítány i krajské linky, kde si lidé nekupují jízdenky ČD, ale jezdí vlaky na lítačky, šalinkarty a na další krajské jízdenky? A ČD jezdí na smlouvu s krajem.
Pokud ano, tak by mě opravdu zajímala metodika výpočtu / odhadu.

noerf

Je v tom započítáno vše, tedy i cestující s jízdenkou jednotlivých IDS.

marcel.stancl

Kdy by uudělali pořádný noční vlak k Jaderskému a Černému moři tak by zájem byl, ale…..

roman

Nebyl to je pro pár nadšenců kteří se bojí létat.

Jirka

JJ zejména noční spoj k Černému moři by byla fakt bomba.

Pájin

On to Marcel bere z pozice zaměstnance, který má 30 dní dovolené a může si dovolit strávit 15-20 dní placených zaměstnavatelem ve vlaku.

Hans N.

Navíc cesta ve vlaku na dovolenou, by se při troše dobré vůle dala podle kolektivní smlouvy nejmenovaného zaměstnavatele zahrnout jako čas „vzdělávání a osobního rozvoje.“ Tím pádem mimo dovolenou, zahrnutou do fondu pracovní doby, jen bez stravného a cestovních náhrad. Pak by bylo jistě lákavé jet dva, tři dny tam a stejnou dobu zpátky. 😀
aneb osmdesátky jsou zpátky

Jirka_M

Nejde o strach z létaní, ale zrovna třeba nádraží ve Splitu má rozhodně lepší polohu než každé letiště.

Roman

Jenomže letadlem jste ve Splitu za cca 2 h. vlakem za cca 24 h. spíš více. Takže je absolutně jedno kde je nádraží.

filias

Dokud tam nebude kvalitní trať v 90% délky, tak to nemá smysl.

Roman

Trať aspoň na 160 km/h v celé délce.

PetrO

A nezpůsobilo nárůst průměrné délky cesty spíš to, že ČD ze statistik vypadli všichni cestující na Plzeňsku, kde většina z nich jezdila na kratší vzdálenost než 40 km?

Kubrt

Nejsou to všichni cestujííc na Plzeňsku, je to jedna linka. To jistě vliv mělo, na druhou stranu, trend růstu průměrné přepravní vzdálenosti tu je dlouhodobě, plyne i ze statistik MD, kde se dopravci nerozlišují.

Pavel

Můžete sem dát odkaz na tu statistiku MD?

Zdeněk12

sydos(tecka)cz => čtvrtletní přehledy základních ukazatelů

Kubrt

Je to v ročenkách dopravy, tabulka 5.1.2. Je to nešikovné, že ta časová řada v každém vydání je jen za pár posledních let, ale když se tím člověk prokliká, je to tam.
https://www.sydos.cz/cs/rocenky.htm

noerf

ČD přišli i o linku Klatovy – Horažďovice předměstí, kterou obsluhuje GWTR. Na druhou stranu jezdí rychlíky do Polska přes Lichkov.

Havlis

Baltic Express bude jezdit do Polska až od letošního Prosince.