Českým drahám už chybí jen jeden InterJet, dostanou ho zřejmě v únoru

Vůz nové soupravy InterJet. Foto: Petr ŠtáhlavskýVůz nové soupravy InterJet. Foto: Petr Štáhlavský

Z pěti netrakčních jednotek push-pull mají ČD zatím čtyři, jezdí ve zkušebním provozu. 

České dráhy tento týden převzaly od konsorcia Siemens/Škoda devátou soupravu InterJet z objednaných deseti. Nové vlaky tak pokrývají plný rozsah provozu na lince Ex 6 Západní expres a zhruba dvě třetiny provozu na R15 Krušnohor. Právě pro jižní a severní spojení z Prahy do Chebu je dráhy objednaly.

„Jako obvykle u všech nových vozidel probíhá zároveň vylaďování souprav a odstraňování nedostatků, které se projeví až v ostrém provozu, respektive běží odstraňování garančních vad,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Poslední souprava InterJet by podle něj měla být dodána během února.

České dráhy si 50 nových vagonů, které jsou sestaveny po pěti do deseti souprav, objednaly koncem června 2018. Vozy, které vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort (známé jako railjet), měly být dodány postupně loni v rozmezí od února do listopadu. Hodnota podle smlouvy činí tři miliardy korun.

Další novinkou na českých kolejích jsou netrakční jednotky typu push-pull, které si České dráhy objednaly pro Moravskoslezský kraj (pro trať z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm) u Škody Transportation. Z pěti jednotek zatím mají ČD k dispozici čtyři, jezdí ve zkušebním provozu, dopravce je zatím nepřevzal.

 

Tagy České dráhy InterJet push-pull
113 komentářů