Českým drahám už chybí jen jeden InterJet, dostanou ho zřejmě v únoru
Vůz nové soupravy InterJet. Foto: Petr Štáhlavský
Z pěti netrakčních jednotek push-pull mají ČD zatím čtyři, jezdí ve zkušebním provozu.
Z pěti netrakčních jednotek push-pull mají ČD zatím čtyři, jezdí ve zkušebním provozu.
Pěkné vagónky.
Svezl jsem se zatím jen dvakrát, ale zážitek to byl dle očekávání – přesvícený dobytčák (v obou případech navíc s nefunkčními zásuvkami i wifi). Zlaté Amz138! Aspon pár (klidně business) kupé v té soupravě být mohlo.
S přívalem mínusů počítám, stejně ale dál budu preferovat soukromí (resp. aspon možnost domluvit se na teplotě a osvětlení se třemi spolucestujícími místo stovky) a příště už do Chebu pojedu fakt autem..
Můžu se zeptat, v čem je plný velkoprostor horší, než plné kupé? Já tedy v kupé s dalšími 5 cizími lidmi úplně soukromí nepociťuji. A to situaci ještě nepřepočítávám na celkovou kapacitu. Při 60 lidech bude kupéčkový vagón 100% plný, velkoprostorový bude plný jenom ze 75%. Při 40ti lidech ve velkoprostoru mohou sedět teoreticky všichni kde se jim zlíbí a nikdo nemusí nikoho zvedat při cestě na záchod. 40 lidí v kupéčkovém voze už znamená okopávání nohou a sdílení kupé s dalšími třemi lidmi. Kromě toho osvětlení mě totiž nic nenapadá. Pokud jezdíte v nějakém krajním úseku v sedle, tak… Číst vice »
Dobytcakove verze vnimam rovnez jako cestu vpred do minulosti. Bohuzel zkusenost s rezevacemi je takova, ze prvni byvaji obsazena kupe, nebo si je nemuzete zarezervovat kvuli tomu, ze jsou pro decka, zeny ci cyklisty, takze zde se mistenka nevyplati. Ve vceline jsou prvne obsazena vsechna ctyrkova mista se stoleckem a automaticka rezervace vam cpe vetsinou misto do velkoprostoru. Proc by nemel byt ve vlaku tichy oddil v kupe, nebo naopak, kupe je idealni pro skupiny, treba vodaky, kteri jsou prirozene hlucni a nerusi tam tolik, jako ve vceline.Muj posledni zazitek z Krusnohoru mam z leta, kdyz jsem jel s partou… Číst vice »
Já jsem taky absolvoval několik cest s partou v kupé na vodu a je to super, ale uvědomujete si, že uspořádání vlaku nemůže cíleno na lidi, co jedou vlakem jednou ročně na vodu?
jak to nemá kupé tak s tím nejedu
A změníte kvůli tomu třeba zaměstnání, pokud jste dojíždějící? 😆
vzhledem k tomu že služby ČD využívám jen jako turista…
ale i tak zaměstnání bych klidně vyměnil. nejsem dobytek abych byl tak přepravován
No to ale mícháte dohromady uspořádání interiéru a obsazenost. Pokud je vlak aspoň trošku rozumně obsazený, tak je jednoznačně pohodlnější letadlo. Už 4 lidí v kupé znamenají nepohodlí, protože si začnou okopávat nohy a musí se různě překračovat při cestě ven. 6 lidí v kupé už je opravdu jak dobytčák. Pokud v plném letadle chcete vstát od okna, stačí zvednout jednoho souseda. Pokud se zvedáte od okna z kupé, tak otravujete lidí rovnou 5.
A mě se do toho kupéčka nechce lízt, když už tam sedíte Vy…ale na sedačku před Vámi (v leteckém uskupení) si před Vás klidně sednu….o)) Já vím, je to never ending story, ale přesto, 6 lidí v kupéčku – peklo. Šest lidí za sebou..to tak nějak jde. Předpokládám, že nejste ochoten platit za „byznys“ třídu, abyste byl v prostoru celého kupé jen a jen sám…že ne? Pro mě má kupé zase výhody jen, když jedu se známou „grupou“ (jednou za rok). Zkrátka, konečně do toho zase můžu vlézt a těším se na to, až s tím pojedu!! .. o))
Trochu z jineho soudku, diky modernizaci prestala byt sance jet izolovane v kupe 1. tridy, tak nepojedu o vikendu z Plzne nikam, protoze to bylo maximum, co jsem byl ochoten jeste risknout, pohodlna ctyrka v kupe Ampz pozde vecer, velkoprostorovym covidem nepojedu. To fakt nemohli nasadit az po covidu?
Nejezděte… 😉
A když pojedete na stejné trase Panterem, nebudete v té jedničce taky sám? 🙂
😀
V důsledku Covidu jsme prováděli simulace klimatizace a velkoprostor je pro šíření infekce lepší, než kupé. To totiž nejde tak dobře vyvětrat a nikdy nemáte zaručené, že si k vám nikdo nepřisedne.
Pánovi nešlo o Covid, ale o to, že přišel o možnost mít kupé sám pro sebe. Covid je zástupný problém.
Sice to tak vypadá, nicméně proč jeho téma neřešit? Šindelova reakce je zajímavá.
Akorát doufám, že chtěl napsat lepší pro lidi, ne lepší pro virus.
jasně, takhle to vyznívá, že se to šíří lépe :-). Je to opravdu tak, že velkoprostor je natolik dobře větraný, že se kapénky po voze šíří minimálně. Kupé tak dobře udělat nejde. V případě dvou osob v jednom kupé je tak pravděpodobnost přenosu nákazy poměrně vysoká. Z pohledu nákazy je tak nejbezpečnější místo sedět v řadovém uspořádání u okna. Při 50% obsazení je tak prostor pořád z pohledu nákazy mnohem bezpečnnější, než kupé při 33% obsazení (dva v kupé).
Nikoliv, vyuzival jsem vlak na ceste za neockovanou skoro devadesatiletou babickou. A vzdy tak, ze kdyz byl volny pultyden, s nikym v kontaktu, a pak navsteva. Jediny kontakt hrozi prave v tom dopravnim prostredku, takze nyni to poresi gumokol. Ale je fajn, ze tu kazdy soudi podle sebe
A nebylo by lepší nechat babičku v extrémně rizikové skupině očkovat? Pokud to z nějakého důvodu nejde, tak holt jeďte autem. Dopravci nemohou kvůli takto specifickým případům vypravovat soupravy tak, aby mohl sedět jeden člověk v kupé.
Neprotiřečíte si v tom příspěvku? Pro šíření je lepší velkoprostor, protože kupé nejde tak dobře vyvětrat?
Tak si vyrobte cepicku z alobalu a muzete jet i tim velkoprostorem.
Zamkněte se na záchodě a máte kupé prosebe!
Autem? I tam lze mít kupé sám pro sebe.
Zavřete se doma se čtyřmi respirátory a dvěma litry desinfekce.
Krušnohory mají v oběhu pět vlaků, Západní expresy čtyři, takže už by Interjety měly pokrývat celý provoz.
Ex6 stačí 3, 4. je 680.
Jeden je připraven v Chebu jako rezerva
Není důvod, proč by měl být na rezervě InterJet, pokud by snad opravdu nebyly pokryté oběhy. Podle uvedených čísel ale jsou, tak nevím kde je problém.
V kladiva potřebujete na Krušnohorech 6 souprav kvůli rannímu vlaku 603.
V posledních čtrnácti dnech jsem jel 3x do Ostravy a neviděl jsem push-pull ani jednou ani v protisměru. A to bylo vždy o víkendu, kdy by to měly celkem pokrýt. Akorát jednou stál jeden chcíplý ve Vratimově.
Ten byl po dálkové jízdě, Bohumín, Ostrava, Vratimov.
Po 20 minutách se dal do pohybu.
A jaká bude pokuta za nefunkční push-pully? Lidi musí jezdit v prastarých šrotech.
napište Unuckovi
Buďte rád, že nejezdite do Opavy. Tam jezdí šroty 50 let staré.
Tornádo? Ty jsou k vidění všude od Olomouce na východ a od Přerova na sever. Ať žije rvačka s dveřmi.
Tak to jste měl asi smůlu. Já jel jednou 6.1. z Frenu do Ovy a jedním jsem jel, druhý přijel do Frýdlantu a třetího jsem potkal ve Frýdku.
V sobotu jedu zas tak jsem zvědavý
Prý jsou všechny odstavené (dole více info)
Včera ani jedna push-pull souprava nejezdila.
Jinak ČD vypsali konzultace na nákup nových jednotek pro rychlost 200km/h viz:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/486661
Není to kvůli R9?
Určitě je to jedna z možností.
Ten poslední bude jezdit na Žilinu?
Na Žilinu by měl jezdit ten devátý, desátý by měl být záloha.
Určitě to bude nějak zaoběhováno a ne že by konkrétní jednotka byla čistě pro Žilinu… ale tak v zásadě ano
Vzhledem k tomu, že jsou to chebské soupravy, tak to tak pravděpodobně bude.
Jen škoda že se kopilo jen pět jednotek
České dráhy tento týden převzaly od konsorcia Siemens/Škoda devátou soupravu InterJet z objednaných deseti.
On asi myslel ty PushPully
Jestli ano, tak beru zpět.
Spíš je škoda, že takovéhle atypické soupravy vůbec vznikly a nešlo se cestou „standardních celosíťových“ motorových jednotek, později (kdy to asi bude??) nahrazených elektrickými.
Naopak, je to pokus o symbiozu výhod jak netrakční jednotky tak soupravy.
Se symbiózou výhod vždy jde i symbióza nevýhod 🙂 Nízký měrný výkon, omezený počet hnaných náprav, fixní kapacita (pokud chceme zachovat funkční řidičák). V tomto speciálním případě je to ještě okořeněno zcela zbytečnou dvoupodlažností.
Výrobce v roce 2005: Děláme teď panťáky pro pražské příměsto, nechcete jich taky pár koupit? Akorát je umíme jen dvoupodlažní. Ostraváci: No, to se nám moc nehodí, bude to jezdit všude sólo, ale co už, valte to sem…
Výrobce v roce 2018: Vymysleli jsme netrakční jednotky pro německý NIM, nechcete jich taky pár koupit? Bohužel zase je to dvoupodlažní. Ostraváci: No, to se nám zase moc nehodí, ale co, nějaké lokomotivy k tomu seženeme a linku roztrhneme ve Frýdlantu, valte to sem…
Teď to jezdí do Frýdlantu.po zrychlení a modernizaci do Frenštátu
Hlavní výhoda pro MS kraj je, že 85 procent ceny zaplatí dotace z EU, což by u motorových, později elektrických jednotek asi nešlo. Projekt musel být vypracován s jasným využitím.
Nebyly původně objednány pro spojení z Prahy do Budapešti?
Prapůvodně ano, ale 50 vozů by bylo málo. Na Metropolitany by měly jít vozy z výběrka na 180 vozů – „Railjety 2“
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-31894/
Zeptám se nejspíš blbě ale jakou má výhodu jeden takovýhle napevno spojený pětivůz proti normálním pěti vozům s tlakotěsnými návalky?
No je to jakás takas garance pro cestujícího, že pojede kvalitní souprava a ne že bude půlka nahrazená béčkama a honekrama.
Nebude nahrazena část, ale celá. No to je fakt výhra.
Ono to funguje v ČD trochu jinak, víte…
Ta tlakotěsnost je u interjetu v celé sirce prechodu mezi vozy, a je ten prechod sirsí a mene problematicky než mezi Bmz. Za mne plus.
Není to trochu nepodstatná výhoda?
Talkotěsné návalky jsou poměrně drahá a složitá záležitost. Individuální vagony by pak musely fungovat každý zvlášť aby to dávalo smysl (zdroj energie, klimatizace, informační systém, WC atd.) u takovéto jednotky stačí některé věci jen jednou nebo méněkrát. Přechody jsou jednodušší a komfortnější, mezi vagony stačí obyčejné interiérové dveře, nebo vůbec nic. Spojení stačí semipermanentní spřáhlo bez nárazníků (menší opotřebení kol, nižší hmotnost). Elektronika a vzduch nemusí umožňovat rychlé a časté rozpojování v exteriéru.
Spousta výhod které by bylo hloupé nevyužít.
Tak informace nejsou přesné, pushpully už od včerejšího poledne nejezdí ani jeden, z okamžitou platností až do odvolání.
Nějaké info k tomu by nebylo? 🙂
Povídá se, dveře skřipli cestující, zelená linka se uzavřela a jelo to! Prvotřídní průšvih.
Když odstavili všechy najednou tak to bude nějaký bezpečnostní megaprůser.
Z jakého důvodu? Jde o dnešní odpověď ČD.
Tak to opravdu nevím, co jsem dnes ve tři viděl v Praze na hlaváku připravené k odjezdu na Cheb.
Píše o pushpullech, nikoliv o interjetech.
Za tohle bych dráha bez milosti vzal provoz na této trati, jakákoli další cesta v těch nechutných srotech je plivanec do xichtu cestujícím…. Neschopnost převzít a zajistit funkčnost nových souprav? Ok, ale nečekejte proboha, že taková společnost má mít právo dal brát peníze za provozování vlaku (už jen proto, že soupravy s Bdt se už v roce 2022 vlakem nazvat nedají, minimálně ne vlakem vhodným pro přepravu osob. Leda pro dobytek
Copak se vám na Bdt nelíbí ? Pokud budu volit mezi Pendolinem a Bdt, dám přednost Bdt … Především proto, že tam mám víc prostoru pro haksny ….
To je trochu nešťastně srovnání.bdt a pantak, jedině bdt , ty po modernizaci nejsou špatné.
Váš vztek míří nesprávným směrem, na jinou firmu. Zjevně to není neschopnost převzít ale neschopnost dodat v převzatelném stavu.
A možnost si individuálně regulovat osvětlení v oddíle.
A jak by jste to udělal?
Škoda dodala s ročním zpožděním 4, kusy, místo 5?
Ono se s tím docela dobře jezdí, tedy pokud se nedíváte na displej s poruchami, fungují dveře, klimatizace, CZE a za jízdy nezastřádá.
a komu všemu za co vezmete provoz? RJ že nemá dost souprav v UK, a krom toho nemá včas elektrické jednotky?
landerbahnu provoz v témž kraji, kdyz tam jezdil s sukafonem od KZC?
jako s tímto pozor, nejjednodušší řešení je dost často vlastne neřešení. jen si ulevíte..
RJ má v UK důstojné soupravy, byť starší… Bdt je prostě hnus, kterému se celý MS kraj směje. Proto tady lidi nechtějí jezdit vlakem, proto se lidi, co jedou např do Prahy vyhýbají CD jako cetr krizi protože je mají spojené právě s linkou Frýdek-Ostrava a těmito nedustojnymi vozy. Firma, která provozuje toto přece nedokáže postavit kvalitní rychlík/expres do Prahy.. Divil byste se, kolikrát jsem toto slyšel. CD si plivou samý a sebe a střílejí se do vlastní nohy každým vyprávěním spojem s Bdt. Nedůstojné, hnusne, odporné vagóny, ve kterých by v Německu necestoval ani poslední migrant.
které údajně už pár dní na některých spojích nejezdí bo jsou pokazene.
vůz B249 taky nepatří k mým vyhledávaným, a to je cca stejna šunka jako Bdt, ale prostě to trvá…vše vymenit/zmodernizovat. a je to i záležitost kraje, kolik hodlá za kterou linku platit…
Kraj pokud vím od prosince platí za push pull a dostává Bdt, takže doufám, že přijde mastná pokuta
A pomůže ti ta pokuta ?
Mi ne, ale a národního dopravce, akciovou společnost, donutí příště dodržet smlouvu a nelhst cestujícím a ne vozit je v nedostojnych vlacích
PS: ono to CD schovává často i za SZ atp
Myslíte úžasné jednotky 845 od RJ…no to je horší jak Regionova.
Bohužel všechno nové má nějaké porodní bolesti, 163 byly z počátku taky dosti poruchové, a pak se z nich stala docela důležitá, a spolehlivá, součást vozového parku.
Přesně
Čí že to jsou vlastně ty pushpuly ?
A vám odebrat občánku, nejste svéprávny.
Samizrejme, Gargy, každý, kdo se štítí nechutných vozu nasmradlych moćlčí od oldschooloveho wc je nesvepravny 🙂
Každopádně to co jezdí Praha Budějce, to je opravdu vrchol služeb ČD.
Jak co. A zrovna Budějovice by si měly, dodáním InteJetů, také polepšit.
Tak snad už ve skoro každé soupravě je jedno Bdpee.
Taky tu jezdí deklasovaná Ačka (to se Bčka začala vyřazovat nějak předčasně nebo co, že jich je málo?)
Jednou jelo místo dvojky i deklasované Aee, ale tohle zlepšení komfortu asi nebude trvalé.
Dneska 2x Bdpee, ale jednička áčko (jiné áčko jako dvojka). Pozoruhodný maglajs.
Spíše je nadbytek Áček a tím pádem je možnost je deklasovat na druhou třídu a to je dobře protože oproti béčku je to mnohem pohodlnější. Přece jenom než dorazí další nové vozy pro Ex/R bude to ještě nějakou dobu trvat.
Skutečné zlepšení tu čekám až s dodávkou devítivozových Railjetů, eventuelně se zprovozněním nového koštěte na vysoutěžené R9 aj. Do té doby to bude vždycky jen na chvíli pár lepších kousků, co můžou vždycky hned zmizet – jak jsou a budou přestárlé Bmz postupně vyřazované.
…zlepšení je v dohlednu, budeme si jezdit i na jih pohodlně…
No nevim, ten Regiojet to nejak porad odklada….
A tomu říkáte pohodlí ? :-))
Povídejte. Včera jsem jel. Solidní reko Bmz.
No já jel dneska. Jeden slušný velkoprostorový, dvě přeznačené staré 1 na 2. A zbytek B.
Hnus.
To byl ale expres, ne?
Sorryako, ale to mě jako platícího zákazníka a daňového poplatníka nezajímá. Já sice jezdím rád vlakem, ale nejsem šotouš. Já prostě chci a takové lince komfort Bmz, resp Bmpz.
Chtít můžete, ale to je tak jediné, co můžete dělat …
V Pendolinech / RailJetech komfort Bmz/Bmpz taky nemáte …
Ach jo…
Prostě chcete. To by asi nebyl problém, kdybyste platil dvojnásobek jízdného a dvojnásobné daně. Takhle jde obnova vozového parku prostě dvakrát tak pomalu.
Občas přemýšlím o zaplacení první třídy.
Ale modrogumy ji nenabízí, může se klidně stát že za příplatek místo Bdpee pojedu Áčkem.
A co takhle nebýt takhle rádoby vtipný a trapný a napsat objednavateli svou připomínku?
Tak jakmile se to ustálí tak má jezdi na R Aee, Bdgmee, Bdpee, Bmz, Bee243 a na posilách deklasovaná Áčka na dvojku. To je oproti tomu co tam jezdilo doposu (Ačko jako jednička, Bds, Béčka, občas Bee243 velký posun.
To víte chtěli by jezdit jako ve švýcarsku, ale nedocháízí, že kapitál odsud odchází a tak není z čeho, firmy na Kypru, Maltě, v Nizozemí , a banky v ZUrychu nám ty vagony nepřičarujou.
Včera na vltave 3x moderni vozy pro ženy a děti , 1x ex – A , jedna moderni jednička , v protismeru na lužnici moderni jednička , jinak BDs , B … na Ex dnes taky 2x pro ženy a děti moderni … bordel … a na Sp, os stále plně koženkové Bds … ale ktomu EX A …