Českým drahám přibylo odřeknutých vlaků kvůli závadám vozidel, přesnost se drží na 86 %
O více než patnáct procent loni přibylo případů, kdy České dráhy musely odřeknout vlak kvůli technické závadě svých vozidel. Přesnost
O více než patnáct procent loni přibylo případů, kdy České dráhy musely odřeknout vlak kvůli technické závadě svých vozidel. Přesnost vlaků Českých drah zůstala na téměř stejné úrovni jako o rok dříve.
Vyplývá to z dat ve výroční zprávě státního dopravce. V roce 2019 firma kvůli poruše hnacího vozidla odřekla 3 194 vlaků, o rok dříve to bylo 2 759 vlaků. V celkovém počtu zrušených vlaků jsou ale závady na straně dopravce minoritní: celkem bylo loni zrušeno nebo částečně odřeknuto 13 009 vlaků, většinou z důvodu na straně provozovatele dráhy, tedy Správy železnic.
„Pokračuje trend z předcházejících let, kdy jsou zpoždění vlaků způsobena zejména příčinami na straně provozovatele dráhy. Na výluky, stavební důvody, závady na železniční infrastruktuře apod. připadá 55 % všech primárních narušení jízdního řádu,“ uvedly České dráhy ve výroční zprávě. Správa železnic ve své výroční zprávě zpoždění nijak nerozebírá. Hlavním důvodem zpoždění bývají rozsáhlé stavební práce na železnici, zejména pak na koridorových tratích.
Včas do cílové stanice loni dojelo 86 % všech vlaků, výrazně přesnější je přitom podle výroční zprávy regionální doprava (87,7 %), naopak u dálkové dopravy přesnost klesla na 66,7 %. O rok dříve dojelo do cíle včas 86,3 % vlaků. Za přesný se považuje podle drážní metodiky vlak, který dojede do pěti minut od plánovaného příjezdu.
Za 34 % zpoždění mohou podle výroční zprávy České dráhy. Jde například o zpoždění způsobené zvýšenou frekvencí cestujících. Jedenáct procent zpoždění způsobily loni externí vlivy, zejména pak mimořádné události nebo zpoždění vlaků ze zahraničí.