Českým drahám hrozí ztráta dalších tratí. Liberecký kraj chce na Českolipsku Die Länderbahn

První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn

Nabídka Českých drah byla podle kraje za dobu trvání smlouvy o stovky milionů dražší.

458 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldik

Když sem se cpou kromě českých soukromníků i ti zahraniční, tak ČD by měli plně pochlapit a taky mít zájem o tratě v zahraničí! Jestli v Německu, nebo na Slovensku či jinde, to už je jedno.

Milan

ČD jezdí na 080 podle smlouvy.Nic neporušuje a plnění dodržuje.Jestli někdo vymýšlí kraviny, tak je to kraj, který prostě chce ČD vyhnat ze svého rajónu.

Leden

Vždyť jim taky nikdo nevyčítá nedodržování smlouvy. Jen je kraj nespokojen s jejími podmínkami (v době uzavření zřejmě neměl na výběr a teď má) a proto využije smluvní ustanovení o její dvouleté výpovědi.
Je otázkou, proč tedy ČD nenabídly lepší podmínky – že by těch mj. Berounským všude slibovaných sharků nebyl nekonečný počet?

Vlk

Asi musí mít důvod, ne ?
Buďto jde o peníze „malá domů“, nebo je někde nějaký problém.

xyz

Zrovna Os-080 s výhradně vysokopodlažními „rakvemi“ jsou z mého pohledu fakt na pár facek a nedivím se, že kraj chce náhradu v podobě něčeho nízkopodlažního, ale zároveň rychlého/svižného (tzn. ne Regionovy, které tam jezdily do loňska). Což Desira splňují.

PvvS

Se Liberci nedivím.

David

České dráhy žádné tratě neztrácejí. Pokud něco ztrácejí, pak jsou to výkony, nebo chcete-li linky.

Gajda

ČD neplní sliby s nasazením vozidel? A co na to odboráři

Krušnohorec

Zdánlivě to spolu nesouvisí
„Čtyři kamiony naložené drceným odpadem pocházejícím z Německa zamířily v uplynulých dnech do soukromého areálu bývalé slepičárny ve Vchynicích na Lovosicku. Starosta obce odhadl jeho celkové množství na přibližně sto tun.“
Dočkáme se někdy v Kotlince nových vozidel?

xyz

“ Dočkáme se někdy v Kotlince nových vozidel?“ Už se stalo – Raijety, elektrické jednotky LeoExpressu; dále RegioPantery, InterPantery, RegioSharky, RegioSpidery (i když pravda, kromě prvních dvou jmenovaných byly silnou motivací pro jejich pořízení eurodotace). P. S. U vozidel je důležité nejen jejich „výrobní stáří“, ale také „morální stáří“. V tomto ohledu platí, že např. RegioSpidery pro ČD sice byly vyrobeny až okolo roku 2011, ale tato řada se vyráběla již od roku 1996. Paradoxně tedy v době, kdy ČD pořídily docela jiná vozidla – „rakve“ (a mimochodem nedlouho po pořízení došlo k jejich hromadnému odstavení kvůli zjištěným vážným závadám… Číst vice »

xyz

Plus samozřejmě jsem v předchozím příspěvku opomněl CityElefanty + také fungl nové elektrické jednotky pro Jihomoravský kraj.

Jiří Kocurek

A může za to němec, protože žádný čech by nikdy na dvoře neskladoval za peníze cizí binec. A ještě tu o tom úředníkovi, který nemůže za to, že přijal úplatek.

Chronosphere

Nevím s čím to má souviset,ale že Češi jsou úplatné ….y je všeobecně známo.

Daniel Mach

Jo, jo, už jim místo peněz stačí pár koblížků …

pavelN

Ehmmm, to sklonovani je tezka disciplina, co… ach jooo

Vašek

Ono napsat hacky a carky da take pekne zabrat.

Chronosphere

Nasel jste chybu?

Vlk

Jenom češi ?
Věřte tomu milý pane, že je to všude stejné.
To uplácení je zrovna tak v německu i dalších státech EU
a plně Vám garantuji, že je to i tomto odvětví.

joska

Němečtí unionisti ,pomalu zabírají bývalé sudety

Daniel Mach

Od rána do večera sedíte ve vlaku?

Filemon44

Nespokojenost Libereckého kraje se službami ČD je oprávněná a pochopitelná.Co mě zaráží víc,je dvojaký přístup objednatele.Zatímco závady ARRIVY se různě tolerují a omlouvají a o změně dopravce nepadne ani slovo,tak s ČD se prostě udělá krátký proces…..

Daniel Mach

Závady, které pozoruji u Arrivy, odstraňují. Tady slíbili RegioSharky, ale jezdili jen chvíli. Teď sem převedly soupravy, které dříve jezdily na osobácích z Liberce do Staré Paky, což nejsou požadované nízkopodlažní soupravy.

Erik

A kdy dotáhne Arriva pane Machu nové vozy. Odpovím si nikdy.

kix

Sharky tam pořád jezdí, nikdy tam nebyla nabídka na 100% provoz v 844, vždy to měla být kombinace 844+843+814 a z Rumburka 843..takže krom možná nějakých náhrad smlouvu plní, ale kraji se to nelíbí a chce něco lepšího..což čd asi pořádně nedokáží nabídnout, protože 844 je málo a nebo to nabízejí za velké peníze.

Erik

Spíše jde o to, kolik kdo podmázne. Nebuďte naivní.

švestka

Ale pak by to musel dostat ten dražší – tedy ČD, nemá smysl někomu namazat na chleba a být ještě levnější, ten to vyhraje poctivým způsobem.

Mmch. kolik se teda platilo třeba z R17, když tam jezdí takové popelnice?

Zbyněk

Doufám, že se takto alespoň DLB plně zaitegruje do Dopravy Ústeckého kraje. Už mně opravdu vytáčí, že když mám jízdenku na bezkontaktní čipové kartě, tak mi jí neuznají a navíc krajský tarif neprodávájí, takže snad si to alespoň zanesou do smluv.

Džamel

Neplést tarif kraje s režijkou…

Gwann

Vy jste ale kus bohatého dobytka…

Jasmínek

DLB CZ, s.r.o. je plně zaintegrovaný v Ústeckém kraji, prodává v rámci ústeckého kraje pouze krajské jízdenky. A uznává i jízdenku nahranou na bezkontaktní čipové kartě.

Nemáte náhodou modrou kartičkou s logem ČD, a.s.?

xyz

Možná měl p. Zbyněk na mysli případ Die Länderbahn na Varnsdorfsku (kde skutečně neplatí tarif DÚK). Pokud je můj tip správný, pak můžu dodat, že od 12/2020 už Die Länderbahn z trasy Varnsdorf – Rybniště se svými Desiry či Regioshuttly zmizí a namísto ní tam budou jezdit ČD, a. s., se svými motorovými vozy (zřejmě řady 810).

Ale ani u nich není jisté, jestli budou součástí DÚK, soudě alespoň z toho, že ani v nových traťových tabulkách (trať Varnsdorf – Rybniště nově pod číslem 085) není uvedeno nic o zónách DÚK v tomto úseku.

-TR-

Tarif DÚK ve vlacích DLB již platí, jsou však uznávány jen papírové jízdenky.

Ve vlacích ČD v úseku Rybniště – Varnsdorf bude tarif DÚK uznáván bez výjimky.

Zbyněk

Ano, přesně a navíc je nevydávájí a to mně dopaluje, nasolí mi Tarif TRILEX a při přestupu zase tvrdě platím, doufám, že to už nebude dlouho trvat.

-TR-

Musí vám je prodat, pokud si o to řeknete.

Zbyněk

To, ale oni na tomto úseku pouze uznávají

VLänderbahn GmbH je Die Länderbahn GmbH DLB, železniční dopravce, jehož linka L7 (specifikovaný úsek) uvedená též vpříloze č. 2SPP DÚKje integrována do DÚK a uznává pouze integrované papírové doklady DÚK (nevydává a neuznává jízdní doklady na bázi BČK DÚK a nepoužívá elektronickou peněženku na BČK DÚK). Na vybraných linkách DÚK uvedených vpříloze č. 2 SPP DÚK je uznáván tarif trilex, svýjimkou bezplatných přeprav, platí však tarif DÚK a SPPDÚK. Na dalších linkách dopravce dle přílohy č. 2 SPP DÚK platí plně tarif DÚK.

švestka

A ta vozidla? Tady popelnice vadit nebudou?

Zbyněk

Ano, měl jsem na mysli právě směr Varnsdorf – Rybniště, tam mi právě neplatí BČK DÚK.

Zbyněk

Už jsem vlastně viděl i smlouvu na ten úsek Varnsdorf – Rybniště.

Zbyněk

To sice ano, ale 10 let propadlou, mluvím o BČK DÚK.

Gwann

Podejte si ruku s Dzamelem. Diagnóza stejná.

TomT

Může mi strůjce článku vysvětlit a nejen mně, proč se mluví o „lepších“ vozidlech, když ř. 642 je stářím na úrovni 843? Nadto zcela logicky ř. 844 je dražší, neboť jde o nová vozidla. Kdyby kraj chtěl jezdit co nejlevněji, nechť si objedná 810.
Na současné lince jsou nasazována vozidla 844 a 843, dle platné smlouvy s LK. O nějakých náhradách 843 nemůže být řeč, pan Sviták evidentně ani neví o čem mluví. Bohužel celý článek je poměrně zavádějící a nepopisuje realitu.

-TR-

642 je na rozdíl od 843 nízkopodlažní a klimatizovaná. O stáří tady fakt nejde.

TomT

To je 844 taky. Naopak kapacitně 843+vůz je trochu jinde než 642.

-TR-

Ale je třeba nahradit 843.

Joseph

A je lepší klimatizace nebo vyvětrání? Jsou tací, kterým klimatizace vadí. železniční přeprava se v Česku dostává do kategorie „navoněná bída“ nebo „Potěmkinovy vesnice“.

TomT

no právě

Pe.tr

Vždy klima . Klid a ticho . Ti pitomci s průvanem mohou jet na nárazníku . Vždy jeden otevře okno , fouká to o tři metry dál a do toho držkuje důchodce že je průvan. Klima a klid . V autobusech tyto kecy už nikdo nemá .

kom

myslíš tu klímu která věčně nefunguje?

Pe.tr

Klimatizace je stroj a může se pokazit. Asi jsem měl velké štěstí , ale už několik let jsem nezažil nefunkční klimu. V tramvaji , busu ani vlaku . Klimatizaci beru jako standart , nikoli nadstandart. Auto si bez klimatizace taky nikdo nekoupí.

kom

proti klímě nic nemám, ale je třeba i záložní řešení pro případ jejich poruchy… s teplotní nepohodou se u dvou dopravců setkávám stále častěji bohužel jak v létě tak v zimě… je zajimavé že letadla takové problémy nemají

Robil

Ty ováde, koho nazýváš pitomcem? Chceš pár do huby?

David

To máte pravdu. Dřív to totiž byla smradlavá bída, takže nějaký posun dopředu tady je.

švestka

843 byly zastaralé už když sjeli z výrobní linky.

TomT

V čem konkrétně?

Pe.tr

Vysoké , hlučné , nevybavené . Takový „humpolák“

TomT

Vše co má motor pod podlahou nebo se sedí na TM je hlučné. Jak je vybavená 642? Konkrétně proti 843.

xyz

Desiro je na rozdíl od 843 nízkopodlažní, vybavené vakuovým WC, snadno/rychle spřahovatelné/rozpojovatelné s dalšími jednotkami této řady. O klimatizaci řeč už také padla.

TomT

Os na těchto linkách se nespojují. Resp. k 843 lze v létě přidat vozy, k 642 se přidá co? 843 snad s jinou spojit nejde? Řešení WC je to poslední, to je stejné jako argument stahovací okna a stolečky, což 642 nemá.

xyz

„Os na těchto linkách se nespojují. Resp. k 843 lze v létě přidat vozy, k 642 se přidá co?“ O. K., pokud se nespojují, tak netřeba řešit cokoliv dalšího; postačí jedna jednotka bez spojování. Přidat vozy k 843 lze na diskutovaných výkonech jen do té míry, dokud ji dovolí jednak stanovené jízdní doby (počítané např. na sólo vůz na trati č. 080 či na 843 + řídicí vůz na trati č. 086), jednak ostré obraty v Liberci a tím pádem nemožnost objíždění (pokud by byl přípojný vůz řazen až za řídicím vozem). „Řešení WC je to poslední“ To je velmi… Číst vice »

TomT

No já jen, že dnes 843 s tou 943 nebo 043/054 normálně jezdí. Nějaké dávání 043 jinam a mít 943 uprostřed je nesmysl.

Takže co bude za 642? Další 642? Ale to už bude dražší řešení.

Tak jako lze dodat stoleček, lze dodělat WC.

Od lesa

Ve všem.

TomT

mmch 642 splňuje třeba normu konstrukce, deformačních prvků a zón při střetu? Když už jsme u té moderny, že?

xyz

Nesplňuje TSI (stejně jako ji samozřejmě nesplňují např. ani rakve). Však i proto už se nevyrábí.

TomT

s tím rozdílem, že 843 je podstatně pevnější než laminát 642

Jiří Kocurek

Tak v tom případě by laminátky měly přestat jezdit. Nebo ne a o pevnosti rámu nerozhoduje materál karoserie?

TomT

K čemu je pevnost rámu, když to zboří kabinu? Viz 642 u Šluknova. Naopak 843 je v tomto směru alespoň o třídu pevnější.
O laminátkách řeč není, ty na Os jezdit snad nemají, ne?

švestka

Ale jezdí, jen kousek vedle v Horních Uhrách, tam se laminátky považují za výkřik techniky, narozdíl od fuj-fuj desir a talentů, kterých bylo třeba se zbavit

Petr

Jel jste někdy ř. 642 Desiro a ř. 843 pokud ano tak jednoznačně Desiro. Po roce 2000 byla možnost u státních drah pořízení nových jednotek Desiro od společnosti Siemens cena byla 2 miliony euro za jedno vozidlo a vše se mohlo vyrábět v Praze na Zličíně.Politickým rozhodnutím vlády v čele s premiérem Paroubkem došlo k modernizaci kolejových vozidel ř 810 na ř. 814 Regionova.

Gwann

A o pár let později i ke zrušení fabriky na zličíně s poukazem na to, že v zemi kam nemáme šanci nic dodat…nevyrabime.

Jo, regina, za těch 35 mio či kolik kus, to je jedno z prken rakve CD…

Pavel

Jediné ospravedlnění výměny dopravce v krajích je to, že si cestující polepší. Výsledkem změn u nás je to, že tu jezdí odepsané vlaky z Německa a když budu chtít jet napříč státem, budu muset kupovat deset jízdenek.
Slušný výkon amatérů na krajských zastupitelstvích. Nechtěl bych bydlet na pomezí tří krajů s nutností jezdit přes všechny tři. Výhoda sítě se tím zcela ruší. Jsou to tupci!

xyz

„když budu chtít jet napříč státem, budu muset kupovat deset jízdenek.“
Jednu jízdenku. Díky SJT.

kom

která bude předražená a nevýhodná

David

Chcete říct že ČD mají předražené jízdné? Z ceníku ČD totiž SJT vychází.

kom

SJT má být ještě dražší a ano základní jízdné ČD i jiných dopravců je vysoké

Y.K.

Věta „oježděné vlaky z Německa“, je koukám nové propagandistické heslo co nahradilo zastaralé „vyzobávání rozinek“.

joska

A budou za chvíli jezdit s německýma posádkama a budeme se učit německy

xyz

Ne. Požadavkem objednatele je, aby personál hovořící se zákazníky uměl česky.

Filemon44

A ony to nejsou ojetiny?Nebo Vy byste věřil roku 1989 někomu, pokud by vám chtěl tvrdit, že za 31 let budeme rádi za vozidla, která tou dobou na západ od našich hranic už jezdila?Ano,jsou lepší než 810 a různé jejich klony,ale ojetiny to jsou….

xyz

„Nebo Vy byste věřil roku 1989 někomu“
Komu/čemu by v roce 1989 věřil, je vedlejší.
Ze zpětného pohledu, krátce po roce 1989 zaznělo vícero idealistických, nereálných představ jako např. marka za 5 korun, ekonomické dohnání Německa do roku… jakého? 2020? atd.

P. S. Desira v roce 1989 ještě nikde nejezdila.

Filemon44

Desira ne, řada 845 ano.Ale co jsem tím chtěl říct,je rozumnému člověku jasné….a ono je totiž jasné i vám,jen si to přiznat, že? Nevím jak vám,ale mě rozhodně víc vadí, že se na našich kolejích objevují nová vozidla v množství menším než malém….bez ohledu na to,kdo je provozuje.

xyz

„Nevím jak vám,ale mě rozhodně víc vadí, že se na našich kolejích objevují nová vozidla v množství menším než malém….bez ohledu na to,kdo je provozuje.“
Subjektivně z mého pohledu: přesun byť starých Desir, Regioshuttlů, Lintů a (v jejich případě jen pokud je jejich podlaha v úrovni českých nástupišť, což v případě vozů ČD neplatí) Stadlerů GTW na české tratě mi vůbec nevadí. Pořád jde o vozidla odpovídající soudobým požadavkům mj. na nízkopodlažnost, klimatizaci, WC s uzavřeným okruhem atd.

Filemon44

Příště to zkraťte a rovnou napište, že dobrý je cokoliv,s čím nejezdí ČD……

xyz

Ne; dobré byly např. Regioshuttly, které si ČD pronajaly (žel jen asi na 4,5 roku) od firmy ODEG.

Plus stejně tak nemám problém s tím, že Desira jezdí na spojích ČD v českých úsecích na trase Děčín – Dolní Poustevna – Rumburk.

Gwann

Těch 20 cm je fakt straaasne vysoký schod….Dejte s tím už pokoj.

Neomluvitelné je, že ty. GTW nejezdí. Těch 20cm je sranda.

xyz

„Těch 20 cm je fakt straaasne vysoký schod…“
Ano, kvůli tomu to nesplňuje nízkopodlažní přístup (paradoxně na rozdíl od nízkopodlažního vstupu u Regionov, nasazovaných na tytéž spoje před Stadlery GTW).

„Zapomněl“ jste navíc na další variantu, totiž když nástupiště je nižší než 550 mm nad TK, kdy těch 21 cm rozdílu znamená „o schod víc oproti dosavadnímu stavu“.

Chronosphere

Tak vám vadí nová vozidla,jo?
Přístupte k bryčkám, ctěné publikum!
,

Filemon44

Nechcete si můj příspěvek přečíst ještě jednou.Mě vadí, že je nových vozidel málo,a vy napíšete takový blábol….nebo provokujete.

Stráťa

Kolik cest je osobními vlaky napříč státem a kolik v rámci kraje do spádového města do práce, na úřad, do školy nebo k lékaři? Hromadná doprava je prostě organizovaná hlavně pro pravidelné dojíždění. Jednotná jízdenka na vlaky a návaznosti na hranicích krajů jsou možná příjemné ale návaznosti v rámci kraje a jízdenky IDS pro vlak, bus i MHD musí být prioritou…

Ludva

Já bych to zas neviděl jako úplně špatnou věc. Ano stát možná přijde o nějaké daně, ale na druhé straně by teoreticky měl ušetřit. LK ušetří tím, že změní dopravce, takže by mu měl stačit i menší příspěvek na dopravu ze státního rozpočtu. Alespoň stát by se jako řádný hospodář tak měl chovat a nedotovat něco zbytečně.

Michal

Mě na tom nejvíc štve, že to není česká firma a že daňe jdou do Německa. Měli tam dát něco českého. A neruinovat českou ekonomiku a hlavně v tuhle dobu

xyz

„Die Länderbahn CZ s.r.o.“ i „Die Länderbahn GmbH DLB, organizační složka“ (pozn. předpokládám, že dopravcem na dvou diskutovaných linkách bude první jmenovaná z firem) jsou firmy s českým DIČ, tzn. daně platí v České republice.

Pražák

Daně? Odkdy v ČR registrované firmy platí daně v Německu? Oni pochopitelně odvedou sociální i zdravotní daň za své zaměstnance v ČR, to samé platí i pro DPH a pro daň z příjmů.

Zbyněk

Daně z hubených českých příjmů nejsou žádné daně. A zisky plynou kam?

Pražák

Neprotiřečíte si trochu? Pokud máte tak hubený zisk, že daně z něj nejsou žádné daně, není jedno kde těch pár korun skončí?
Navíc většina příjmů českého státu nepochází z daně z příjmů právnických osob, ale z daně sociální a zdravotní (jejíž většinu platí zaměstnavatel), z DPH, daně z příjmů fyzických osob a z daně spotřební. A tohle vše musí každá firma registrovaná v ČR (bez ohledu na majitele) platit v ČR.

David

Nesmíte toho Okamuru tak žrát, pak píšete takový nesmysly.

bkp

Tvl, kde se pořád bere tolik antiněmeckých nálad? 🙁

Pražák

Voliči bolševiků, Pitomia a Zemana. Prostě absolventi „vysoké školy života“.

-TR-

A kvůli těmto urážkám protistrany nevyhrajete příští rok volby. Když budete urážet voliče stran, které nenávidíte, nikoho tím nepřesvědčíte.

A o čem je vítězství ve volbách? No přece o tom, že přesvědčím co nejvíc voličů, že právě moje strana je ta nejlepší.

Pražák

Nikoho neurážím, pouze konstatuji fakt. Člověk, který volí bolševiky, Pitomia a spol. zrovna moc inteligence nepobral.
S volbami to nemá co dělat.

-TR-

Ale vy musíte přesvědčit i jejich voliče.

Pražák

Já nikoho přesvědčovat nemusím, já nikam kandidovat nechci. Navíc tihle lidé se ani nijak rozumně přesvedčit nedají, oni jen potřebují „viníka“ jejich zpackaných životů. Někoho koho by mohli nenávidět. Protože uvědomění si faktu, že si za to mohou v drtivé většině případů sami je nad jejich duševní kapacity. Kdyby měli duševně na víc, neměli by zpackané životy a svou energii by mohli věnovat něčemu užitečnějšímu než je národností nebo třídní nenávist. Takže je to takový uzavřený kruh. Jediné co se dá dělat je snažit se dětem těchto lidí (pokud jsou toho schopné) poskytovat co nejlepší možné vzdělávání, aby ten bludný… Číst vice »

-TR-

Jste volič opozice. To jsem odhadl dobře, a předpokládám, že i jako volič, nikoliv jako politik, máte zájem, aby opoziční strany za rok utvořily koalici.

Takže jestli to myslíte vážně, tak se chovejte podle toho.

Pražák

A Vy zřejmě volič Pitomia, bolševiků, Zemana nebo Bureše? Opoziční strany tu koalici utvoří, dokonce zřejmě dvě (byť z té pirátské zrovna nadšený nejsem). Na to moje názory nemají vliv. Navíc volič Pitomia, Bolševiků a ve své většině i Zemana a Bureše těžko kdy jednu z těch koalic bude volit. Tedy u voleb půjde o to, z kterého tábora dorazí v daných okamžik více lidí k volbám. A s tím opět nemají moje osobní názory nic společného. A znovu opakuji, nikoho neurážím a ani to nemám v úmyslu, pouze otevřeně říkám co si myslím. Pokud se v tom někdo pozná… Číst vice »

xyz

„Navíc tihle lidé se ani nijak rozumně přesvedčit nedají“ Souhlasím, u některých lidí je to marné; a u lidí vykřikujících o „odtékání financí do Německa“ se většinou dá ta marnost předpokládat. P. S. Před necelým rokem jsem se o vysvětlení pokusil v jednom z vlaků v Kraji Vysočina, kde dva starší lidé společně nadávali na to, co si Jihomoravský kraj prý dovolil za drzost, stanovit výhradní platnost IDS tarifu ve vlacích, které on sám objednává. Když jsem argumentoval tím, že mj. díky tomu bude mít plně pod kontrolou tržby z takových vlaků, o to průkaznější vyúčtování + že se tímto… Číst vice »

ušatá

Vám asi znalost (dost důkladná a objektivní) dějin nic neříká, že? Chcete to více studovat a ze všech možných zdrojů, včetně hovorů s pamětníky. A co třeba jen znalost věcí v posledních pár desetiletích?

Pražák

Naopak, historie patří mezi moje hobby, jen se vyhýbám těm nesmyslům, kterými nás tu všechny krmili bolševici a dnes v tím pokračují různí „duševní giganti“ jako Pitomio, případně různé konspirační a proruské weby.
Mimochodem, Vy jste (bez urážky) exemplární případ toho o čem mluvím.

ušatá

Asi se ve mně dost pletete, ale vyvracet vám to nebudu. Na svůj názor máte nárok a dobrat se nějaké pravdy a soudu lze jedině ústní diskusí a nikoli takovými zjednodušenými diskusemi na webech. Navíc na to ani není čas, aby se to pořádně probralo. Navíc tady by mělo jít o odborné a podložené diskuse a nikoli ideologické, jak se často děje a ještě často bez skutečné znalosti věcí.

Krušky-Středohoří

Voliči Vašich bolševiků asi nevědí že bolševici dovezli z NDR vozy B, čímž pohřbili původní program Vagónky Tatra Smíchov.

Jiří Kocurek

Kdyby jenom béčka. Patráky Bmto, Bpjo, z východu Sergeje (a konec Pomerančů)…

Jarek

nemluvě o vozidlech pro metro…

ušatá

A proč se to tedy dodnes nevrátilo? Proč nic nevyrábíme a nesnažíme se? není to třeba právě v politicích a jejich zájmech? A kterých politicích? kdo zlikvidoval rychle ČKD, které mělo zakázky na desítky let?

Pražák

A co nevyrábíme? V ČR se vyrábí kde co, ale nevyrábíme to „my“, ale různé komerční firmy, vlastněné konkrétními lidmi.

Pe.tr

Jenže to co vyrábělo ČKD povětšinou nebylo zaplaceno a trhy byli až za Balkánem . Byl tu minimální vývoj . V dobu , kdy se tu proháněli 810 nebo 842 atd se na západě vyráběli nízkopodlažní jednotky . Jinak vyrábíme víc než dost , jsme jednoznačně exportní země , ale dnes jsou ty výrobky konkurenceschopné , zaplacené a chtěné .

joska

Proto seš Pražák,tam je to hnízdo „inteligence“?

Pražák

Bohužel ano, vzdělanostní struktura Prahy a nejbližšího okolí se od většiny ostatních regionů liší, je tu vyšší procento lidí s vyšším vzděláním. Ale žádnou radost mi to nedělá, jak se zřejmě domníváte. A netykejte mi, do hospody spolu nechodíme.

ušatá

Dnes vyšší vzdělání ještě neznamená, že dotyčný něco umí. O tom se přesvědčuji dnes a denně, zejména při styku s absolventy VŠ, kteří skončili studia v posledních letech. O středoškolácích ani nemluvě.

Václav

Nevzdělanci, hlupáci, závistivci. Prostě lidi, co v životě nic nedokázali.

Ludva

Milý Václave to, že někdo v dnešní složité době, kdy i vláda prohlašuje jak je třeba pomáhat firmám, kdy v TV běží program nastartujme Česko má názor, že by se měly podporovat hlavně české firmy, to vůbec neznamená, že je nevzdělanec, hlupák a závistivec. I pan ministr Havlíček v televizi prohlásil, že ČD jsou naprosto strategická firma která se musí podržet a pomoci ji. Také on je podle tebe ten hlupák a závistivec?

xyz

„že by se měly podporovat hlavně české firmy“
V případě potravinářství „shodou okolností“ firmy (ne)vlastněné českým premiérem, že.
(+ opakované návrhy na to, aby obchody měly za povinnost prodávat X % českého zboží, včetně toho úskalí, jak vůbec takové % počítat; a mj. předpokládám, že pokud by totéž pravidlo zavedli naši geografičtí sousedé, tak ti samí Češi, kteří souhlasí s tímto opatřením v Česku, by nadávali na to, jak si ti sousedé dovolili totéž opatření přijmout na svém území).

švestka

Tak něco, třeba chlastat petku Braníku, k tomu vlašáček a nadávat v diskuzích, že jim berou režijku a deputátní uhlí a tohle by se za komančů nestalo.

joska

Asi si neprožil válku ,,nebo děda byl na druhé straně

bkp

Zato když přijde řeč na ekonomiku, tak se dožadují německé životní úrovně, ne ruské.

Gwann

A jestli je aktuálně peklo s nějakou národností dělat…Tak s Rusy…jako vlastníky.

xyz

Anebo si uvědomuje, že nějaká válka je dávno pryč a že země, která tehdy politováníhodně naletěla jednomu manipulátorskému šílenci, je normálním (a mimochodem velmi silným) ekonomickým, resp. obchodním, tržním „hráčem“.

Gwann

Můj pradědeček byl v koncentráku, sokolsky odboj, jeho bráchu tam popravili. Druhý prededecek skončil v kriminálu za podezření z podpory partyzánů taky. Dedecek za blbě kecy na adresu Němců, kteří zrovna bohužel uměli český, málem skončil zatčení gestapem (jeho šéfová, Němka, ho zachránila).

Ale i tak tyhle pitomé nacionalistické kecy, obzvláště proti nejbližším sousedům, a zvláště těm, bez kterých bychom asi neměli moc do huby, fakt nesnáším.

Válku jste taky nejspíš neprozil, vzhledem k tomu, ze byla před 75lety.

Leinad

Jaké nálady, nevidíte výhody modrého 810 proti zelenému 642?
V 642 neplatí režijka, takže další body hodnotě politicky.
Z 810 je krásný výhled, 642 je nesmyslně nízkopodlažní.
V 810 je teplo, 642 má fuj klimatizaci.

Gajda

To nejsou protiněmecký nálady – teď se to jen hodilo na německo, protože to je napadlo jako první, a přemýšlet se jim asi moc nechtělo, ale i kdyby tam měl být čistě českej RegioJet, zase by se něco našlo a řvalo a řvalo. Režijky v trapu a plat na současný úrovni pro ty tam zaměstané jakbysmet

M152

Takže se můžeme těšit na NAD kvůli nedostatku souprav a 810tky v retro laku půjčené od různých spolků, tak jako to bylo v ústeckém kraji? Super.

Gwann

Tak může to nastat. Jen bych pak chtěl vidět reakci pana Puty.

jan

Jak chce, co to znamená, že chce. To jako ve státních zakázkách někdo něco chce a je to vyřešené? A jak udělají to, že do Mladé Boleslavi, to přece není jejich kraj.

Filemon44

Četl jste to celé?Ta linka nekončí někde v lesích u Bělé…..

Marcel Štancl

Nepamatuji se, že by ČD Die Länderbahn (po staru Trilex) ukázali nějakou přidanou hodnotu pro kterou by je v Liberci chtěli. ČD o spojení přes státní hranice nestojí. Peáž Varnsdorf – Zittau – Liberec by bez Die Länderbahn dávno byla zrušená. Nyní se do spojení Frýdlant – Zhořelec nebo jiných taky nehrnou. Proč se tedy divit , že to Die Länderbahn + Arriva to nakonec sežere všechno od Dresden přes Liberec až po Hradec Králové?

Filemon44

A ono se tady jedná o spojení Frýdlant-Zhořelec?

Marcel Štancl

Jedná se o to co by mohli ČD udělat lépe než soukromníci , aby přinesli užitek. Frýdlant – Zhořelec je jedna z možností.

Filemon44

A ona je nějaká objednávka či požadavek na toto spojení?Nebo myslíte, že pokud ČD zavedou spojení Frýdlant-Zhořelec,tak Liberecký kraj změní svůj postoj???

Marcel Štancl

Může změnit svuj postoj lepší služby občanům kraje.

Jarek

Pro úplnost je třeba dodat, že se jedná o polský Zhořelec a zejména nádraží Ostritz, ke kterému tento pošuk chová neskrývané sympatie.

Jadris

Dle názorů diskutujících od Nejdražšího dopravce mám pocit, že je rok 1992.
A to jak z pohledu politického, tak z typů vozidel, které obhajují.

Rád se pobavím; prosím pokračujte v té frašce dál, v čele s odbory.. 😄

Poutník 99

Tak dlouho stát a jeho firmy ignorují investice do železnice v Libereckém kraji, že se potom nesmí divit, že jim tam režijka neplatí…

xyz

„Tak dlouho stát a jeho firmy ignorují investice do železnice v Libereckém kraji“ Z pohledu SŽDC (uvádím výhradně hotové stavby): – Kompletní rekonstrukce tratě Liberec – Tanvald – „odstranění propadu rychlosti“ na trati Liberec – Stará Paka – rekonstrukce (de facto též odstranění rychlostních propadů) na trati Tanvald – Železný Brod – modernizace stanic Raspenava + Frýdlant vč. bezbariérových přístupů – kompletní modernizace žst. Česká Lípa včetně výstavby nové budovy Z pohledu ČD pak (i když pravda, zejména díky eurodotacím) 16 (resp. nakonec i 17 díky přesunu jednoho českotřebovského, resp. dle prapůvodních plánů vysočinského, 841) Spiderů (řady 840) nasazovaných právě… Číst vice »

Dispečer

Přesně tak, investic bylo dost,bohužel ma LK pravdu, že těch náhrad ř. 843 je dost. A protože kraj platí a je ve smlouvě dodatek a je všeobecně známo, že ČD nemá příliš v lásce, nelze se divit,že za svoje peníze chce lepší služby .

Marcel Štancl

Investic bylo dost nové zab. zař. Liberec – Zittau i Liberec – Černousy, ale provoz zůstal. Pro oživení regionu je třeba mezinárodní osobní doprava.

Leinad

Kecy, faktem zůstává že Praha – Liberec se jezdí autobusem, protože SŽ odmítá postavit trať. Případně zadává studie tak, aby nová trať nevyšla finančně.
(Hezký příklad byl i do studie Praha-Beroun nezapočítat náklady)

Šimon

Kraje najímají Arrivu a Die länderbahn místo ČD. Je mi z toho na nic. Česká země, dává přednost Německu sama před sebou. Aby se nám za chvíli nestalo, že Česká železnice, bude Německá…. A teď by mě zajímalo, dá se proti tomu něco dělat? Já mám ČD rád, ať jsou jakýkoliv…Dobrý večer. Zaznamenali jste v poslední době, co se na naší železnici děje? Kraje najímají Arrivu a Die länderbahn místo ČD. Je mi z toho na nic. Česká země, dává přednost Německu sama před sebou. Aby se nám za chvíli nestalo, že Česká železnice, bude Německá…. A teď by mě… Číst vice »

Šimon

Omlouvám se, nějak se mi ten text zdvojil

Bram

I kdyby se text ztrojil, nemění to vůbec nic na tom, že jsi napsal neskutečnou kravinu.

Marcel Štancl

Die länderbahn Ti jezdí do Zittau ČD o to nestojí, tak to prostě je.

joska

Máte úplnou pravdu, jak již jsem napsal ,Návrat sudet do původního stavu, bohužel s přispěním „čechů“

Jiří Kocurek

Takže chce co? Znovu zopakovat vraždění v Ústí nad Labem?

Jarek

Bláboly senilního komunisty.

Vašek

Jo, kdyby se tehdy neohrnoval nos nad Marfušou z Metrovagonmaše, mohli jsme mít robustní vozidlo do boje s německým šrotem.

Martin V.

Jo, a ještě navíc supernízkopodlažní. 🙂

Od lesa

Parádní žebřík, zejména pro naše lokálky.

Vašek

Samozřejmě to bylo myšleno jako vtípek. A k té nízkopodlažnosti: Kdo zvládne 40 schodů nahoru a 40 dolů ve Vršovicích na lávce, aby se dostal k lokálce, jistě zvládne i tři schůdky do vlaku.

Patriot ČD

Doufám,že voliči,kteří zvolili současné vedení Libereckého kraje jsou šťastní za každý německý šrot a za každou korunu poslanou do křtánu Německa Bravo

xyz

Asi spokojeni jsou, viz i např. 10leté působení Die Länderbahn (pod značkou Trilex) s Desiry nebo RegioShuttly na trase Liberec – Zittau (- Varnsdorf) či cca 9leté působení německých Stadlerů (vůz RegioShuttle, v podání ČD s názvem RegioSpider) u ČD, a. s., na Jizerské dráze.

Vlado99

Pozor ! „Jizerská dráha“ je od roku 1988 sprosté slovo. Jmenuje se to Jizerskohorská železnice.

Od lesa

1998.
Sprosté slovo byla šance s něčím na dráze pohnout. Jenže pak přišli oranžoví diletanti a šlo to k šípku.

Avlaky

1) jste režijkář
2) vy si kupujete jen české výrobky?

xyz

Přidal bych na předřečníka, p. „Patriota ČD“, otázku:

Ty české výrobky kupujete výhradně v obchodech s českou účastí, tzn. bojkotujete řetězce jako např. (mateřsky německé) Kaufland, Lidl, Billa, Penny Market či (mateřsky nizozemský) Albert?

ušatá

A ono jde nakupovat jinak? kde jsou ty české obchody? nebo máte na mysli pár zbylých na venkově? nebo vietnamské?

bkp

Tuším, že kosik.cz má českého majitele.

xyz

Nebo Coop.

P. S. Vietnamské obchody samozřejmě také nemají českého provozovatele, tzn. tam by „Patriot ČD“ také nemohl nakupovat.

Jiří Kocurek

U živnostníka. Kupodivu. Jeho otec byl moravák, jeho děd byl moravák… Pravda, Babiš by ho nejradši zlikvidoval a národní socialisté by mu ještě uděllai špalír.

joska

Kupuji si pokud možno české výrobky a nemám režijku..Pouze nechci, aby na mě za chvíli nemluvil průvodčí německy

Jiří Kocurek

A když na vás promluví německy turista, slušně pozdraví, zeptá se na cestu tak se zachováte jak?
Předpokládám, že němčinu znáte dobře, takže si nesplete s dánštinou, hodlandštinou ani s norštinou. Abyste náhodou nebyl za idiota.

Jarek

Josko, ty budeš ten sedmej. Ale tapetuješ to tu hezky…
Třetina obyvatel téhle země je slabá duchem, každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik a zhruba polovina obyvatel v této zemi má podprůměrný intelekt.

ušatá

Kam se řadíte vy?

Avlaky

Průvodčí? Však ten řídí vlak

švestka

Asi jo, když je volili znovu.

Krušky-Středohoří

Voličům je to jedno, protože většina cestujícím vlakům nerozumí. Pro ně je to furt socka.

Jirka.Novak

Časem Češi zjisti ,že penize davame do Ndr a buhuzel jednou se nam to nevyplati

Luki

Jasně soudruhům do ndr!

Jiří Kocurek

A vyvážíme tam naše auta! Proč si je nenecháme?

Chronosphere

Kde má Nemecko křtán, že bych si tam na nějakou tu korunu počkal?

Patriot ČD

Takže zase budeme cpát peníze němcům?Hold další trať,po které patrioti ČD nebudou jezdit a je náš dost.Prohlašuji,že v prosinci prodlužují svou IN 50 a všechno,co nemá dvě písmena ČD je pro mne tabu zvláště Arriva DieLänderbahn a podobná německá společenství šrotu vyřazeného z Německa.

xyz

„německá společenství šrotu vyřazeného z Německa.“
Desira v Německu nadále ve velkém počtu jezdí, u státních DB i u mnoha nestátních dopravců.

Martin V.

A koho to zajímá, co? Ta vaše „fakta“… Patriot píše, že šrot, tak to musí být šrot. 🙂

Avlaky

Vy si kupujete jen české výrobky?

Od lesa

Tak to je fajn, zbyde alespoň víc místa pro normální cestující.

ušatá

Landrban je ještě horší než Arriva.

švestka

Radši rozbijte prasátko na pokutu!

rocktab

Milý patriote . Nevím , kde jste nabyl své odborné znalosti o vyřazeném šrotu , ale že melete naprosté fekálie , to vím zcela přesně .

Jarek

Nepřekvapuje… další dementní drážní důchodce…

Od lesa

Mám autorizaci na řadu typů hnacích vozidel. Některá mají tu „správnou barvu“ a dvě písmena, jiná ne. Pokud bych si mohl vybrat, s čím budu jezdit, tak si vyberu ten šrot 642. S ničím lepším jsem nikdy nejezdil.

Nikdo vám nebrání prodloužit si OUT50 a jistě nikdo z uvedených dopravců nebude plakat, když nebudete jezdit.
Akorát pozor, už se v tuzemsku rozmáhá německý šrot co jsou na něm ta dvě písmena!

Jerry

Takže to ještě není podepsané ale jpp už ví kdo to vyhraje.ja bych chtěl vidět nabídky dopravců … A ty desira budou modernizované ..alespoň uvnitř? ČD přijdou třeba o výkony ale kolik je to celkové ?? Nula nula nic. Chtěl bych vidět kolik můžou v prosinci nasadit soukromníci vozidel a lidí.

švestka

Radši šetři na pokutu od EK!
Jinak pokud tě zajímají nabídky různých dopravců ve veřejné soutěži, nic ti nebrání vyžádat si je na KÚ podle zákona o svobodném přístupu k informacím.

ušatá

Proč nám musí pořád diktovat někdo něco zvenku? Nebo už snad nejsme samostatní, samostatný suverénní stát? není něco hodně špatně?

Jiří Kocurek

A v suverénním státu se zákony doržovat nemusí? Ani ústava?

Gwann

Pokud sedíte na Hradě a mobilizujete proti sudetakum, tak si můžete dělat co chcete…bohužel.

Jarek

No jo, v suverénním manželství si člověk ani nemůže zkopat vlastní manželku. To jsme to dopracovali…

Gwann

Tak můžu diskutovat o tom, zda je zákon úplně správný, můžu se snažit minimalizovat škodu…Ale to je tak vše co můžu.

Bohužel se ukazuje bohorovnost našeho státního sektoru tak nějak obecně co se týče dodržování různých zákonů. Nejvíce k vidění u stavebních předpisů.

Jarek

Tolik vlastenectví… vy jste v osmašedesátým musel přinejmenším organizovat partyzánskou skupinu?

Pražák

Ten dost těžko, ten organizoval vítání a následné prověrky.

xyz

„Takže to ještě není podepsané ale jpp už ví kdo to vyhraje“ Jak je v článku psáno, tak tuto informaci (o tom, se kterým dopravcem bude nadále jednáno směrem k podpisu smlouvy) vydal přímo Liberecký kraj (viz https://www.kraj-lbc.cz/aktuality/liberecky-kraj-dokoncuje-generacni-obmenu-vlaku-na-paternich-linkach-na-ceskolipsku-by-mela-vyjet-vozidla-die-l-nderbahn-n1085759.htm), tzn. nejde o „jpp“. „ČD přijdou třeba o výkony ale kolik je to celkové ?? Nula nula nic.“ Tak to je fajn, že nula nula nic, tím pádem by se to mohlo i obejít bez odborářských protestů. „Chtěl bych vidět kolik můžou v prosinci nasadit soukromníci vozidel a lidí.“ V tomto případě půjde až o prosinec příštího/přespříštího roku, viz opět příslušný údaj… Číst vice »

Avlaky

Ano modernizované uvnitř i z venku

ušatá

Tato vozidla nelze modernizovat, jen vyrobit nově úplně jiná a jinak. Aby se v tom dalo jezdit a aby to jezdilo.

ušatá

Ony se musí nejdřív nastavit jasné podmínky – parametry vozidel, kvalita, vybavení, vzhled interieru, počty WC a umýváren, způsoby odkládání zavazadel, oblečení atd. atd. A pak chtít soutěžit.

Jiří Šrámek

Jakožto někdo, kdo v rámci veřejné dopravy musí fungovat na hranicích krajů (Ul, Lbc, Středočeský), jsem fakt nadšený z toho, že mi další dopravce s dalším tarifem, „usnadní život“. Nejezdím dlouhé štreky, ale nemůžu využít IDS žádného z krajů, protože by to byl finanční nesmysl.
A ano, jezdím busem i vlakem. Jenže nedovedu vysvětlit zaměstnavateli, proč jsem přijel pozdě do práce, když spoje v různých krajích a různých dopravců na sebe nepočkají ani pět minut.

xyz

V České Lípě (a tamních utažených, nestabilních přípojových vazbách) jsem se vícekrát setkal i s 10min. čekáními rychlíků Arrivy na rychlíky ČD či naopak.

Kterou stanici s „méně než 5min. nepočkáním“ máte na mysli? (Já taková nečekání znám např. u Os vlaků směr Havlíčkův Brod vůči zpožděnému rychlíku z Českých Budějovic, ale to nesedí geograficky ani z hlediska dopravců, protože v tomto případě oba vlaky provozují ČD, a. s.).

Jiří Šrámek

Ok, zkusím popsat svou cestu. Ráno jedu (z Ústeckého kraje) vlakem ČD z Krásné Lípy (zast. KL město) v 6:14h do České Kamenice – horní Kamenice. Pak sprint na cca ¾ km vzdálenou autobusovou zastávku Č.K. – horní Kamenice na bus do Kamenického Šenova (linka IDOL Č.K.-Nový Bor), kde pracuji. Na přestup mám 14 minut. Běžně má můj vlak 3-4× v týdnu drobné, cca desetiminutové zpoždění už na odjezdu z KLm proto, že čeká na protijedoucí spoj Arrivy do Rumburka. Toto zpoždění znamená, že bus nestihnu i kdybych se pos*al. První problém. Zpět jezdím busem z Kam. Šen. do Č.… Číst vice »

xyz

O. K., děkuji za vysvětlení. Chápu, že ve vaší konkrétní relaci nemáte moc jinou možnost (co se spojení veřejnou dopravou týče), na druhou stranu dodám, že úplně stejná situace hrozila i v době, kdy ty rychlíky přes Jedlovou provozovaly ČD; a stejně tak dodám, že váš přestup se koná v místě, které ani není definováno jako přestupní bod/uzel, nýbrž jde o dvě různé zastávky vzdálené několik set metrů od sebe.

ušatá

A proč to tak je? Proč to tak odpovědní pracovníci koncipují? Neměli by zajistit celkové propojení všech míst v kraji a s kraji navzájem? Pak by to mělo smysl. Základem (opakuji stále) musí být železnice, na niž ve vhodných místech hrana – hrana navazuje silniční doprava s dokonalými přípoji a centrálně sledovanými. jenž to by někdo musel vyžadovat i ze strany státní správy a MD a koordinovat to a museli by k tomu být znalí a zkušení pracovníci. A to ve většině případů na krajích není. A pokud někdy byli, bývali za takové snahy vyhazováni. Proč asi? Že by zcela… Číst vice »

Jarek

Ušatá ostře dotahuje na legendu v oboru.
https://youtu.be/MOCzPU-uq-k

Gwann

Tak uzel Jihlava i uzel Havlíčkův Brod, to je přestupní peklo…

švestka

A jak vysvětlujete zaměstnavateli, když na sebe nečekají spoje jednoho dopravce ČD?

Jiří Šrámek

Nevysvětluji. Mezi spoji ČD nepřestupuji.

Aleš

Ale Vy tvrdíte, že na vině je to, že jezdí víc dopravců. Tak si zkuste jezdit vlakem z Prahy do KL. Do Děčína přijedete rychlíkem ČD a pokračujete s ČD. Osobák na Rumburk nepočká na zpožděný rychlík od Prahy snad ani 5 minut. Pak čekáte 2 hodiny na další.

ušatá

Pokud ne, není to vinou ČD, ale toho, kdo zajišťuje provoz a dopravu na tratích. To dnes už dopravci nedělají. Tedy většinou a v takových velkých uzlech. Navíc by to muselo být dáno jako povinnost – objednatelem, organizátorem, státní koncepcí. A proč tomu tak není? Zase zásadní otázka?!

Aleš

Takže je to vina kraje? Že nepožaduje, aby jeho vlak čekal na opožděný rychlík v řádu minut? Pokud by to kraj požadoval, musel by se tím výpravčí řídit?

Jiří Šrámek

Omyl. Více dopravců mi nevadí. Problém je v tom, že se jednotliví objednatelé dopravy (kraje) příliš neumí domluvit navzájem. To je problém. Ne počet dopravců.

Luboš Beneš

A co odbory? Mlčí?

-TR-

Odbory jsou mimo. Proč nejednají i s jinými zaměstnavateli než s ČD?

Jiří 24

Taky se divím, že už není oheň na střeše s tím, že Desiro je šrot a vlastně cokoli co mají ČD je lepší než cokoli co má soukromník 😁

Jan

Měly by, jejich starost to fakt není… 😀

režista ČD

Hloupost – starost pro odbory to samozřejmě je: měly by okamžitě začít vyžadovat od vedení ČD závazné informace o tom, co proti tomu chce dělat, a pokud to nebude nic skutečně realistického, pak tedy jak se postará o dosavadní zaměstnance (ČD), kteří tím velmi pravděpodobně přijdou o své dosavadní zdroje příjmů !!!

Jan

Prostě jen přejdou do jiné železniční společnosti. Jak jsem pochopil, je to celkem běžná praxe…

Jiří Kocurek

A když by chtěli nastoupit jinam, tak jim to odbory zatrhnou? Navzdory Ústavě a Zákoníku práce.

Nebo přilezou s nějakým monstr konstruktem, že svobodná volba povolání se nevztahuje na výběr zaměstnavatele?

xyz

Die Länderbahn ale už jednou předložila nejvýhodnější nabídku na provozování Os linky Děčín – Liberec (+ spolu s tím i Česká Lípa – Lovosice – Postoloprty), a to při „rozstřelu“ organizovaném sousedním Ústeckým krajem s předpokladem začátku kontraktu od 12/2019. Pak ale Die Länderbahn oznámila, že vzhledem k tomu, že (neočekávaně – až po úspěchu s odvoláním proti původnímu soutěžnímu verdiktu) obhájila provozování linek „Dresden – Görlitz/Zittau, nemůže nabídku pro Ústecký kraj nadále garantovat, protože počítala s přesunem Desir z (v tu chvíli předpokládaně „ztraceného“, nakonec přece jen obhájeného) německého působiště. Nyní tedy přece jen bude Die Länderbahn mít příslušná… Číst vice »

ušatá

Landrbán je snad nejhorší dopravce, co tu je. Podle mých zkušeností i jiných, co s nimi museli někdy jet.

xyz

Tak je fajn, že (mnohými ze všech stran okopávaná) Arriva není nejhorší.

Subjektivně z mého pohledu – s Die Länderbahn jsem opakovaně v posledních letech jel na lince Trilexu a vždy bez problému.

MHD

Já zažil v Německu NAD s DLB. V době špičky. Místo dvou Desir jelo jedno, takže bylo po strop narvané. Zřejmě nebyla záloha. Pak se přestupovalo na NAD. A to v počtu jeden bus na jeden vlak. S příslibem, že když první autobus nepobíral, že snad za 20 minut přijede další. Ale ten už nestíhal návaznosti. Víc amatérismu a low cost přístupu jsem nezažil.

Gwann

Tak nalejme si čistého vína. CD je prostřednictvím min.dopravy (a eFka) řízeno hnutím ANO již sedm let. Výsledky se nemohou dostavit. A pro firmu, co na tom byla špatně už předtím, to může být opravdu fatální. Tak jsme si, milí koblihari, nechali rozkrast a probendit po CSA i ČD. Výtečně.. A ten méně bulvarne – tím jak hospodaří CD by se urychleně měly začít asi zabývat orgány (ne)činné v trestním řízení. Protože tohle už nejsou jen platy na nábřeží. Ale nejspíš nějaké marketingy a jiné zlodejny. Provozní personál padá na hubu a není zas tak úžasné placen. Vozidla mají ve… Číst vice »

ušatá

Ono to není tak jednoduché a prověřit by se toho v této zemi mělo podstatně víc a to nejméně za posledních 30 let. Ale to by asi způsobilo revoluci nebo převrat, protože by tu asi moc lidí na svobodě nezbylo.

Jiří Kocurek

Němci vám bytostně vadí, protže za války naháněli lidi do pracovních převýchovných a také likvidačních táborů. Ale co najednou??? Chcete dělat totéž!

Gwann

Třeba jak Bureš k agrofertu přišel?

Bohuzel jsou privatizační lumparny už dávno promlcene.

Je nutno řešit aktuální problémy a politické malé domu. Snad se to po volbách poněkud promění. Pokud modří ptaci si s Andym nedají ruku…

Jarek

Všeci kradnú! Dejte si strejdo koblihu, doplníte cukry a palmový olej a bude vám líp.

Divočák

Co na to Otto?

PeDu

Čužna? Ten je po aféře LTO v Turnově rád, že má klid

Ondra

ČD tak dlouho sázely na monopol, který jim umožňoval neřešit průběžnou obnovu vozidel až jim vozový park dospěl do takového stavu zastaralosti, že nejsou schopni splnit ani tak základní požadavek jako je wc s uzavřeným systémem. O nízkopodlažnosti už vůbec nemluvě. Místo snahy o nějaké konstruktivní řešení akorát odboráři napadají objednatele a konkurenci, že jim narušují klid na práci a socialistické jistoty.

Kadrnožka

No tak hlavně, že tu nízkopodlažnost splňují Arriva z Kolína do Šluknova a RegioJet ÚL. 😀

xyz

Arriva ji nesplňuje v souladu se zadáním objednatele.

Regiojet ÚL ji dočasně nesplňuje v souladu se zadáním objednatele (ruku v ruce s tím, že i příslušný „rozstřel“ na soubor linek byl vyhlášen nepříliš dlouho před začátkem kontraktu, takže nebylo v silách žádného dopravce pořídit do 12/2019 nová vozida).

švestka

Tak hlavně, že 854 ČD z Kolína do Šluknova ji splňovali.
A RJ má ve výrobě nové elektrické jednotky, přesně dle smlouvy. Mnohem lepší než popelnice smradlostroje ČD pod dráty.

MHD

Zatím má RJ také smradostroje pod dráty. Navíc odpadla nízkopodlažnost oproti ČD. A budou nové jednotky RJ dodány a homologovaný v termínu přesně dle smlouvy? Neříkej hop, dokud nepřeskočíš.

noerf

Pokud nebudou dodány nové jednotky včas, tak Ústecký kraj dá pokutu Regiojetu, který ve smlouvě s výrobcem přenesl na výrobce. Takže dopravce to úplně zajímat nebude a ústecký kraj bude mít příjem nepřímo z Polska.

Gwann

Já bych se modlil, aby to psonci stihli dodat a otestovat. Zatím nic nejezdí, nemá to být v provozu už od prosince 2021? To by bylo už skoro nestihnutelné…

Zdrasa

Myslím si, že tam hraje roli víc faktorů. Až tak do roku 2005 byl zásadní rozdíl mezi vozy/jednotkami vyrobenými u nás (případně od východních Němců) a těmi na západě. Ty naše byly technologicky i z hlediska komfortu zastaralé oproti těm západním už v době výroby (srovnejte si současníky vozy corail z Francie a naše B). Od té doby však máme stejné nároky jako na západě (ale zároveň neplatíme za vlaky tolik, co oni), úplně nové vozy to jakžtakž splňují, ale prostě naše 30 let staré stroje a vozy neobstojí s těmi 30 let starými západními, tudíž při stejných požadavcích mají… Číst vice »

Jan

Velmi pěkně napsáno… (y)
Tohle by si měla přečíst a uvědomit celá řada místních diskutujících „modráků“.

ušatá

Jenže pro mne ty 30 let staré západní nejsou něco, co bych tu chtěl. Já mám třeba nároky na vozidla úplně jiná a z diskuse je vidět, že nejsem sám. Ta jejich vozidla nejsou pro cestujícího příjemná, praktická a ni pohodlná a často na naše koleje, náš terén jsou nevyhovující. Zásadní chybou je a bylo, že se likvidovala naše výroba. A není důvod, aby byla nekonkurenceschopná, či špatná. Nakonec na našem území se vyrábělo i v dávné minulosti a byli jsme špičkou a vyváželi do celého svět. Asi nám scházejí noví Škodové, Křižíci a další. Ale to by se opět… Číst vice »

Jan

Po 40 letech bolševické stagnace se už v železničním odvětví tihle „noví Škodové, Křižíci a další“ bohužel nejspíše už nikdy neobjeví…

joska

Vymeteno před tebou ,za tebou i v hla…

Gwann

Vaší hlavě, že?

noerf

Problém je, že západní trhy byli v oblasti železniční dopravy poměrně rozparcelované a na východě neměli cash. Nyní se to trochu uvolňuje, viz. dodávky dieslovych lokomotiv CZ loko do Itálie, objednávky na jednotky z Lotyšska, Estonska pro Škodu. Problém je s uvedením NIM expressů, tam si mohla udělat Škoda jméno. Na druhou stranu tam dodává tramvaje, je významným výrobcem trolejbusů.

SaulGoodman

Ano, v dávné minulosti se u nás vyrábělo. Za Rakouska a první republiky totiž ještě fungoval nějaký trh a ty výrobky byly konkurenceschopné. Nicméně 40 let komunistické nadvlády spolehlivě způsobilo, že „naše výroba“ skutečně byla nekonkurenceschopná a špatná. Nemá cenu si nalhávat, že tomu bylo jinak. V rámci východního bloku jsme možná patřili k tomu lepšímu, ale ve srovnání se západem ani náhodou. Tím nijak neurážím tehdejší vývojáře a konstruktéry, prostě pracovali s tím, co jim režim umožnil. Objektivně to však mnohdy bylo zastaralé ještě než to opustilo rýsovací prkna. A jinak v současné době si myslím nemáte na co… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jo nové Křižíky, Škody… když je ten váš milovaný komunista poslal do uranových dolů pochcípat. Pokud teda neutekli.

Gwann

No, tak třeba hlavní konstruktér Tatry byl jistý Hans Ledwinka. Němec. Baron Škoda také nebyl úplně vzorem obrozence. Kolben byl německý mluvící Žid. Ano, Křižík byl Čech. Ale Masaryk byl synem pologramotneho Slováka a Němky, který chodil na německé střední školy. Odsunem podle narodnostniho klíče a následnou likvidaci elit podle třídního klíče a absenci světové konkurence i přístupu k novým technologiím došlo k ekonomické katastrofě. Vylepšené nesmyslnou velkou privatizaci. Kdy Klaus pomocí nacionalisticke rétoriky zabránil opakování úspěchu s prodejem škody. Za které vděčíme Pithartovi, který by jen za toto měl mít postaven pomník v každém městě. Jak pak následně Tatra,… Číst vice »

Jarek

Do jakého celého světa? Vyváželo se do Ruska, zemí RVHP a nějakých rozvojových prdelí typu Bangladéš.
Do západní Evropy se nedodala ani ojnice, vy světová špičko, protože na obšlehnutých patentech a prabídné součástkové základně nic světaborného nevybudujete.

kom

nechápuvto brojení proti 843 je to vcelku pohodlné vozidlo…

ušatá

Myslíte jeho majitele nebo přesněji ty, kteří jej zastupují a vedení drah, které bylo obdobnými lidmi dosazováno? Je třeba se vyjadřovat přesně, i když to je pro mnohé nežádoucí a nepříjemné.

Jarek

Správně! Nebuďte slušnej, řekněte jméno!

Jiří

Toto je přesně důsledek toho, že regionální dopravu objednávají kraje. Větší binec v tom být z celonárodního pohledu už být nemůže. Kdo tohle vymyslel, absolutně nedomyslel následky, jaké se teď projevují. Nesystémovost a rozvázání siťového systému.

JirkaM

Rozvázání síťového systému je snad otázka jízdních řádů. Na všem se dá domluvit aby spoje navazovali. Ale když ČD nemají zájem s nikým jednat…

ušatá

Ten systém a JŘ musí tvořit nějaký celostátní organizátor ve spolupráci s kraji, obcemi a pak dopravci. A dopravci se tomu musí podřídit a podle toho jezdit, mít vybavení, personál atd. Jinak to prostě nejde a kouskovat to, to dělá ten nefunkční binec (navíc bez osobní odpovědnosti politiků a pověřených zaměstnanců), co dnes je a proto lidé utíkají do aut. A my to všechno platíme. Ty neschopné i tu silniční dopravu.

Chronosphere

Hele ty ušatej bolševiku, na tenhle systém ti každej s… celostátní organizátor…. musí se podřídit….my to platíme…. Kolik jsi loni ze svého důchodu zaplatil daní? Kolik jsi přispěl na onu silniční dopravu?

Gwann

Osobní odpovědnost politiků. A už jsme doma, vyslance Pitomia…

Jiří Kocurek

Správně! Dopravu by mělo objednávat Nábřeží. Pak si nikdo nebude vyskakovat se starým ojetým šrotem, dostane Regionovu z roku 2004 a basta! Možná, když něčím přispěje.

xyz

První Regionova byla vyrobena v roce 2006. 🙂

Ale jinak souhlas.

Od lesa

Nebyla vyrobena, ale jen zrekonstruována. Je to jako kdybychom tvrdili, že 854 byly vyráběný 97-06 a přitom to bylo v 60. letech. 810 byla vyrobena byla před 40ti lety a to jako značně zasraralá už tehdy.
V době, kdy skopčáci vyráběli 10 let Desira, u nás se splácala past, jménem 814..

ušatá

Tak než Desira, tak to raději pojedu tou 810, i když se z toho mnozí tady opupínkují.

Pražák

Tak to jste asi jediný na světě, ve všech ohledech je Desiro o dvě třídy nad šukafonem a jeho deriváty. To co tu předvádíte je na hranici duševní poruchy.

Chronosphere

Opravdu byste raději jel 810 Arrivy než Desirem ČD? Povídejte,přehánějte…

Gwann

Tak já se sukafonem problém nemám. Ale tvrdit že je lepší než Desiro…tak směšný být nechci.

ušatá

Jste demagog.

Jiří Kocurek

To byl sarkasmus.

xyz

“ Kdo tohle vymyslel, absolutně nedomyslel následky, jaké se teď projevují. Nesystémovost a rozvázání siťového systému.“
Tu v okolí České Lípy vymyslelo primárně MD od 12/2018, kdy se napnuly jízdní doby rychlíků (a chtě nechtě s tím i Os vlaků) tak, že přestupní doby v České Lípě jsou od té doby velmi ostré a značně se přenáší zpoždění mezi vlaky. K mírnému zlepšení došlo od 12/2019 díky nasazení rychlejších 843 namísto 814 na Os vlaky M. Boleslav – Č. Lípa – Rumburk.

Někdo

Myslím že to už můžete ČD zrušit úplně. A já si to i přeju jen ať mají monopol soukromníci a brzy začne něco co si nebudete dokázat představit. Buďto ma být dopravce (státní) k tomu aby ptovozoval vlaky nebo je to k ničemu což je předně tento případ buďto tu chtějí soukromou oligarchu a nebo nechtějí tady jí chtějí. Brzy začnou strojvedoucí a zaměstnanci ČD v pohraničí Slovenska odcházet k ZSSK kde ještě nějaký rozum mají stejně jako v civilozované evropě jako např. V Rakousku nebo Polsku. Jo a ještě jedno takové šokující tajemstvíčko. Na slovensku platí režijky také 🙂… Číst vice »

Pe.tr

Tak ono provoz režijky není zadarmo , to všichni krom majitelů vědí , jen je drzost to chtít platit po ostatních a ne po vlastním zaměstnavateli . A dobrá myšlenka je ten monopol soukromníků 🙂
V Číně se nechytnete , ale co tak Severní Korea ? V tuto dobu je tam obvzvlášť krásně a ty hajtry ČD by tam mohli chytnout druhou mízu . To by i Kima položilo .

Někdo

Rád vám tu letenku do Severní koreje zaplatím ale jen jeden směr. Ono taková Severní Korea je taková privátnická země tam to Kim vlastní všechno. No a jakpak tam dopadly ? Ne moc dobře. No a vy neumíte číst bylo tem napsáno že ta režijka NENÍ zadarmo. Ne že její provoz není zadarmo.

Krušky-Středohoří

ČD prostě celou oblast od Děčína přes ML.Boleslav po Královej Hradec pouští dobrovolně. Vše nasvědčuje že se chtějí zaměřit primárně na elektrické linky. Na zbývající motorové přesunou uvolněné 844 a 843. Mile rády pak odstaví 854 a 814.

Gwann

Tak ty 814 by měli v počtu větším než malem urychleně někam prodat. Třeba do těch Horních Uher. Nebo do Rumunska.

švestka

Řekl vám už někdo, že v Horních Uhrách berou fírové o dost míň než u nás a jejich nevšedně řízené cargo hromadně propouští?

Chronosphere

Soukromníci už jaksi monopol z principu mít nemůžou,neboť soukromníci není jen jedna firma. Ale to jste asi na stranickém školení neprobírali,co?

noerf

Během desetileté smlouvy přijít po roce dostat výpověď, to by se měl management ČD hodně zamyslet, jestli chce řešit prohrané linky nebo pracovat na tom, aby nepřišel o další trasy, protože objednatelé jsou nespokojení a konkurence má zájem expandovat.

Marťas

Záleží, jaká je motivace těch objednatelů. Pokud se nějakým způsobem týká vozidel, tak s tím asi ČD příliš neudělají. Proti nabídce nízkopodlažních vlaků z Německa postaví co? Nějaké běžící výběrko na pár souprav pro celou ČR, které se navíc teprve musí vyrobit?

Martin

No, to mate asi pravdu, ale vente to tak, ze od 90 let jim MD i kraje davali dost casu se pripravit,… Ale take poamatuju, ze jakekoliv uspory ci propousteni blokovali socialisticke a politcky orientovane odbory hrozici celonarodni stavkou…

Gwann

No, MD jim spíš skodilo. To nebyl moc dobrý vlastník. A ty opakovaně výměny GR, stejně jako instalace různých sibru a exotu…

Krušky-Středohoří

Ty odbory v dnešní podobě vznikly paradoxně až po sametu. Do té doby bylo vše v ROH.

Pražák

To ano, ale duch zůstává z toho ROH.

Jiří Kocurek

Chudáci z ČD. Celé roky nám tvrdili, že jsou jediní, kdo dokáže zajistit dostatek vozidel a že garážníček soukromníček vozidla nemá.

A teď najednou čteme: Pokud se nějakým způsobem týká vozidel, tak s tím asi ČD příliš neudělají.
Možná měli strávit více času sháněním vozidel namísto pomlouvání konkurence.

Krušky-Středohoří

Třeba objednatelům došla trpělivost s neustále měnícími se a rušenými VŘ.

Kadrnožka

Víte co postavil Jančura do výběrka pro linky v ústeckém kraji? No 845 z frcu a superhyperjednotky, které zatím svět neviděl. Tak v čem je rozdíl?
A sranda začne, až dojdou a zjistí se, že, ejhle, bude třeba ještě dodat ETCS. Jo, to se to pak nabízejí nejlevnější podání. Viz Arriva na R14 a R15 🙂

xyz

„Víte co postavil Jančura do výběrka pro linky v ústeckém kraji? No 845 z frcu a superhyperjednotky, které zatím svět neviděl.“ Jednotky, které se vyrábějí. Ano, je to chyba Ústeckého kraje, že do toho „výběrka“ (poptávkového řízení) šly poměrně krátce před začátkem kontraktu. A zdaleka tak nečinil jen tento kraj. P. S. O vozidlech, která „svět neviděl“, hovoří i odboráři + další skupiny lidí při jejich vratké argumentaci, proč by 7letý kontrakt na rychlíky Pardubice – Liberec a Liberec – Ústí n/L. měly dle jeho názoru získat ČD navzdory jejich vyšší nabídce. „A sranda začne, až dojdou a zjistí se,… Číst vice »

Avlaky

A ejhle kdyby jste přemýšlel tak Jančura v UK nejezdí po koridoru

Avlaky

ČD by chtělo taky přispět na ETCS

noerf

Regiojet v Ústeckém kraji má v provozu jednotky 626. 845 jsou dočasně půjčené jednotky po rekonstrukci od Arrivy. Ale také je třeba říci, že nejpozději do prosince 2021 musí nasadit dle smlouvy dvouvozové nové nizkopodlažní jednotky. A ač potřebuje šest provozních jednotek, bude jich kupovat sedm, aby byla stejně kvalitativní náhrada při opravách. A jsou tam pro dopravce sankce za nenasazení nových jednotek. Ty jednotky vyrábí polská Pesa a budou dvousystemové s ETCS.

Jiří Kocurek

A protože dneska malý Pepíček neexistuje, tak to znamená, že za 12 mesíců se narodit nemůže. Ledaže by oba rodiče pracovali u ČD.

Martin

Ještě bychom mohli nechat provozovat nějakou íránskou nebo palestinskou firmu naše jaderné elektrárny aby jsme měli levnější elektřinu 😂😂😂😂

švestka

Podle nedávných vyjádření členů vlády, budeme mít v pondělí o jednu jadernou elektrárnu méně, ale jestli to bude po zásahu Íránu, Palestiny nebo STB nám neřekli.

Jan

1) Nic jako stát „Palestina“ neexistuje a nikdy neexistovalo – doporučuji doplnit si znalosti z dějin a geografie.
2) Jako že by ČEZ pronajal nějaký ze svých jaderných bloků jiné firmě? To asi moc smysl nedává co…? 😀

3) Prosím, nezatěžuj příště místní diskuzi svou absurdní omezeností. Díky.

Martin

Děkuji za váš upřímnou odpověď a přeji Vám pěkný víkend 😎

Leden

No aspoň bude mít Jindřich Berounský ty sharky, které slibuje vlevo vpravo.

Michal

Tento měsíc mi přijde jak měsíc začátku konce ČD. Ztráta tratí, hrozící vysoká pokuta, neschopnost vysoutěžit nová vozidla a k tomu dosazené neschopné vedení – je to třaskavý koktejl. Pokud to dráhy mají přežít tak je třeba schopného managementu, který firmu zeštíhlí a modernizuje.

David

Jak neschopné vedení? Co dělá Faltýnek špatně?

Jiří Šrámek

Pro sebe? Nic. Jinak všechno

Jiří Šrámek

A to sakra rychle.

Zapa

Nechci soudit současné vedení, ale to co tam bylo před tím se Vám zdálo lepší? Vždyť ty současné problémy jsou pozůstatky právě z minulosti.

Krušky-Středohoří

Žádné vedení se nikdy nezavděčilo a nezavděčí. Furt to jsou ti kdo sedí jen v kancelářích, jezdí auty a vlaky znají jen z počítače. Furt to jsou ti kteří berou půl milionu atd atd

Tomáš

ČD nikdy nezkrachují, formálně a.s., ve skutečnosti státní podnik…

xyz

V nejhorším zase za pár miliard prodají nějaké ty pozemky ze svých rukou „jednoho z dopravců“ do rukou správce infrastruktury.

Jan

A mají fakt ještě co „prodávat“ na získání těchhle podvodných finančních injekcí od státu…? 😀

xyz

Například Praha Masarykovo nádraží.
Plus přinejmenším na některých nádražích nadále některé pozemky (vím to i z vlastní zkušenosti – mám pracovně blízko k jedné firmě, která od ČD, a. s., nedávno jeden pozemek v areálu jednoho nádraží koupila).

Jan

O tom Masarykovo nádraží vím, jen jsem myslel, že to už si prostě z nějakého důvodu nechají… 😀

Zdendik

V roce 1968 ekonom Ota Šik razil teorii, že státní podniky nelze reformovat, ty musí zkrachovat a začal je vystavovat konkurenci. Komanči mu nemohli přijít na jméno, bohužel po roce 1989 ani komunističtí pohrobci Klaus a jeho sestava lumpů. Takže teď už máme, co jsme chtěli.

ušatá

To je otázka. Jaké zeštíhlení? Naopak v provozu by bylo potřeba více lidí – tedy doprovody vlaků, aby v nich bylo bezpečno, provozní pracovníci, posunovači, odborný personál, obsluha a lidé pro styk s cestujícím apod. Takže obecně zeštíhlení platit nemůže. je to služba a ta musí k tomu mít dostatek lidí, kteří ji zajistí. Pokud jde o administrativu a vedoucí pracovníky, tam je to jiné. Ale kdo skutečně ví jak? A zase jsme u celkové koncepce a cop vůbec a jako dopravu v ČR chceme? A na základě čeho?!

Dušan

A na jak dlouho by ty smlouvy byly ? Já jen, že z Liberce do České Lípy se má dělat ETCS a ty Desiro-křápy žádné ETCS samozřejmě nemají…

xyz

Tak se tam instaluje. Ostatně, ani Regiosharky ČD, ani rakve (tzn. typy vozidel nasazované nyní na diskutované dvojici linek) mobilní část ETCS nemají.

Dušan

No opatrně pane, řada 844 se aktuálně už soutěží – viz níže:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/356813

Pe.tr

To , že ČD něco soutěží neznamená vůbec , ale VŮBEC nic .

Jan

Přesně…

xyz

No tak se vysoutěží i na ta Desira. Jednoduché.

švestka

Tak hlavně aby ETCS měli včas Desiro-křápy provozované dopravcem ČD mezi Děčínem a Rumburkem přes Dolní Žleb.

-TR-

Jezdí to pouze na licenci ČD, vozidla jsou majetkem DB Regio, takže na této trase za to ČD nezodpovídají.

švestka

Za co nezodpovídají?
Kvalitu a parametry vozidel nasazovaných na našem území a placených z našich daní mají smluvně danou a že si proto našli vozidla DB Regio místo vlastních je jejich věc, ale za kvalitu na našem území odpovídají ČD. Kdo je subdodavatel nikoho nezajímá.

-TR-

Nasazení vozidel DB Regio na trase Děčín – Sebnitz – Rumburk je výsledek mezistátní dohody mezi ČD, DB Regio, Ústeckým krajem a dopravním svazem VVO. Takže český objednatel s tím souhlasil.

Chronosphere

„Mezistátní dohoda mezi ČD,DB Regio,Ústeckým krajem a VVO“.
Tak to je radost v těchto časech, když se hned čtyři státy takhle rychle domluví.
A s čím vlastně český objednavatel souhlasil? Že ETCS se nebude týkat vozidel které má provozovatel v pronájmu? O tom rozhoduje kraj jó?

Panebože vy fakt máte občanku?

-TR-

Váš pokus o slovíčkaření je neskutečně trapný.

Ústecký kraj souhlasil s tím, že provoz bude zajištěn německými vozidly, tedy v majetku DB Regio. O vybavení vozidel ETCS rozhoduje majitel vozidel, tedy právě DB Regio a nikdo jiný.

Chronosphere

Ústecký kraj nemá právo o ničem takovém rozhodovat. O vybavení vozidel rozhoduje provozovatel dráhy.
Trapný?

Jiří Kocurek

Dáme si doplňovačku:
ČD by nasadily motorové vozy řady ….., ve kterých je ETCS již nainstalované.

švestka

Tipuji moderní a nadčasové vozy ř.831.

Avlaky

Tam patří asi nějaká verze 810 ale teď nevím jaká

Novotny

At to vysoutezi za co nejnizsi cenu a nastavi se statni tarif take na nizsi cenu. A muze se jezdit dal. A je jedno jestli CD nebo jiny dopravce. Kdyz budou sitove jizdenky nebo jednotlive jizdenky levnejsi nez u CD bez in Karet, zjednodusivse tarif a zachovaji prestupni vazby , tak je to vyhra pro cestujici. A uroven modernizace vozoveho parku vzroste. V Praze Mhd a Pid funguje a vazby jsou a ceny jsou opravdu nizzsi v ramci tarifu Pid nez s Cd a kvalita kdyz uz tak u autobusu sla nahoru. A jsou urcite standardy pid a funguje to.… Číst vice »

Pravdepodobnost

LOL vy jste jak ta babka co ju vodchytila televize jestli by si kupoavala bio potraviny. Vona ze jiste pokud to bude alespon stejne kvalitni a levnejsi nez bezne potraviny:-DD

Pokud chcete neco extra tak to musi taky nekdo zaplatit – levny dobytcaky nebo drahy luxusni vlaky. Levny luxusni vlaky nikdy nebudou. Pokud totiz budou tak se stanou low costem.

Jiří Šrámek

Asi to nepochopíte, ale ČR není jen Praha a PID.

HonzaEM

Jak může být vůbec legální, aby se sem cpal někdo z Německa, když tady máme svého českého dopravce? ČD se k nim do Německa taky necpou.

xyz

Je to legální.

Navíc, Die Länderbahn CZ s.r.o. (která provozuje osobní dopravu na několika tratích v Ústeckém kraji) je z právního hlediska ryze českou firmou; Die Länderbahn GmbH DLB, organizační složka, která provozuje osobní dopravu na trase Liberec – Varnsdorf, je sice tzv. právnickou osobou zahraniční, ale s tzv. odštěpným závodem na českém území + daně z českého podnikání platí v České republice.

Michal

A zisky jdou kam?

xyz

Zisk (je-li jej v daném hospodářském období vůbec dosaženo) může být:
– ponechán uvnitř firmy
– rozdělen mezi akcionáře/společníky
– eventuálně kombinace (v různém eventuálním poměru) výše uvedeného

Platí jak pro „obě“ Die Länderbahn, tak i např. pro ČD, a. s.

Michal

A akcionáři jsme určitě my.

xyz

Soudě z obchodního rejstříku, nejste akcionářem žádné z uvedených firem ani vy, ani já.

švestka

Nic vám nebrání založit si vlastní firmu, nebo v případě, že jde o firmu obchodovanou na burze koupit si její akcie a stanete se tak akcionářem.

Dušan

Samozřejmě zahraniční matce, takže pěkně do Německa.

Michal

Prý do Itálie,ale to je asi jedno.Jsou ve srabu jako my tak proč jim napomoct.

Blacklist

51% Německého vlastnika DLB drži italské statni dráhy tedy FS. To abych vnesl vice chaosu do problematiky vlastnických vztahů. Asi nabizeji Desira z Bavorska, kde už je nechtěji??

LiborV

Italské matce 😉. Akcionářem (jediným) jsou Italské státní dráhy.

LiborV

Oprava, dole jsem dočetl, že aktuálně drží italský společník jen těsnou většinu.

švestka

A komu chodí zisky z ČD?

MLB

ČD produkuje ztráty, ne zisky…

švestka

Aha!

ušatá

Ne, v tom co se jí platí je i přiměřený zisk a ten se dál využvá a platí se z něj i daně. Takže i cizí dopravce má v ceně nějaký zisk a z toho do našeho rozpočtu nic nejde. Jiná by byla, kdyby se jezdilo neziskově, jen za doložené náklady. A proti tomu bych nic neměl.

Luděk S.

Přesně tak, moje řeč! Hranice zadrátovat, obnovit PS, víza a devizové přísliby.
Tahle země je naše!
Kaufland a Lidl znárodnit!

HonzaEM

Jj, přesně tak. Kaufland a Lidl vypakovat, ne znárodnit xD

xyz

A Billu + Penny Market (jakož i nizozemský Albert) taky? 🙂

Luděk S.

No moje řeč! Vrátit Jednotu. Bez diskuze. Mlíko v pytlíku.

X 1

Pracovní soboty, povinné akce Z a hlavně fronty na pomeranče.

Dispečer

Správně, z pytlíku se dal udělat sáček na svačinu, to z krabice jde špatně…😁👍

ušatá

Raději v láhvi, což je to nejlepší.

ušatá

Taky nevím, k čemu tyto řetězce tu máme. Asi neumíme mít vlastní obchody a v nich prodávat. Jak to, že to tu po desetiletí a staletí bylo? Co se najednou změnilo, že vše tu musí být pod zahraniční kuratelou? zejména to, na čem se dá vydělávat? Třeba i banky, že?

Pražák

Nemusí, říká se tomu trh, vítězí ten úspěšnější, zákazníkovi je, kromě rudo-modrých nostalgiků Vašeho ražení, zcela jedno kdo ten obchod provozuje, zajímá ho sortiment a cena. A u vlaků je to to samé.
Čeští podnikatelé zřejmě v tomto segmentu podnikat nechtějí, nebo to neumí.
Ale nikdo jim ve vstupu na trh nebrání, takže to můžete zkusit.

Jarek

To si čtete po večerech archivy Rudého práva, nebo kam chodíte na slova jako kuratela?

Chronosphere

Ják vypakovat. Napřed znárodnit,a nebude co pakovat. Ještě tak aby si odvezli ty vyrabované regály

švestka

Přesně tak, na jaře nám Hamáček ukázal, že to jde, když natáhl špagát přes nádraží v Železné Rudě a byly zase staré dobré časy.
Jen škoda, že tentokrát mohli takoví ti, jako HonzaEM dojet se mentálně uspokojit až k čáře, za starých dobrých časů by je odstřelili jako narušitele o cca 2km dříve.

ABC

dyť si akorát dělá perdel 🙂

joska

Ano tato země je vaše a němců

Pravdepodobnost

Je zcela legalni aby se firmy z jednoho statu v evropske unii cpaly na trate v jinem statu evropske unie. Cesky leos taky jezdi v reich.

Jiří Kocurek

Úplně stejěn jako když se „tam cpe“ někdo z Moravy. Také ho chcete vyhodit za nečistou rasu/národnost?

Krušky-Středohoří

Nevím jaký zisk máte na mysli. Zrovna linky které provozuje Länderbahn na Lounsku jsou mimo školní spoje vytížené sotva z 30%. Podobná situace je u současných spojů pro změnu mimo turistickou sezonu na Českolipsku.

Avlaky

1)ČD se cpe na slovensko
2) jak je legální že máte doma jinačí spotřebič než značky ETA který je česky

ušatá

Protože jiný náš v obchodě není a ta ETA je vyráběna také v Číně. a u nás zlikvidována. Co vy na to? Líbí se vám to? Mně ne! Čili nikoho nezajímám jako zákazník a co chci, ale je mně vnucováno něco, co se mně nelíbí, nechci, ale všem je to jedno.

Pražák

Pokud chcete jako zákazník něco jiného než většina ostatních, tak máte dvě možnosti, zvyknout si, nebo, pokud věříte, že je tu poptávka po českých elektrospotřebicích, zkusit je vyrábět.

Chronosphere

Ano tenhle teror většiny je k blití a měl by být nahrazen diktaturou ušatých,ech čo to táram, proletariátu.

Luděk S.

Guláši, nebojte se toho! Pojďme všichni. Vyžeňme huny! Vyžeňme germány. Tahle země je naše!
Dosadíme konečně dělnické kádry, zestátníme ČSD! Zrušíme konkurenci. Obnovíme výrobu 810 a B. Vrátíme Segeje a Brejlovce. Obnovíme jízdní řád 1988. Obnovíme nádražní restaurace a stanovíme maximální ceny piva.

Michal

B a Sergeje nejsou naše.To asi neobnovíte.

Luděk S.

Jak nejsou naše. Naše je, co řekne lid. A zaměstnanci dráhy.

švestka

Ale jsou od velkého bratra, však ona vám to posádka v Milovicích vysvětlí!

pozorovatel

Vysvětlí posádka? Vlastně máte pravdu: je to teď sídliště především ministerských úředníků – proč myslíte, že se za tehdejší třetinu miliardy před několika roky modernizovala a elektrizovala tamní lokálka (místo třeba investic do koridorů a už tehdy i do ETCS)?

joska

Schnilá švestka ,zbude pecka.,nic víc

Jarek

Schnilá je hlavně vaše gramatika.

Někdo

Uklidněte se laskavě.

Avlaky

Vy se uklidnete

Pravdepodobnost

Opatrne s tema nadraznima cenama na piiiiivo. Mohl byste zjstit ze najednou stojite v cele skutecne revoluce!

Jiří Kocurek

Zapomínate znárodnit Škodovy, totiž Leninovy závody.

Jiří Kocurek

„stanovíme maximální ceny piva.“

Takže zůstane jenom dotované Starobrno, Staropramen a Ostravar? No hezké vyhlídky, takové bílé, keramické…

Krušky-Středohoří

Když už tak obnovme C. a K. monarchii včetně Ústecko-Teplické dráhy

ušatá

A co navštívit odborného lékaře? Pomohl by. Když nechápete podstatu problémů, je lépe mlčet, čili něco o tom zlatě, jestli znáte přísloví.

Pražák

To sedí spíše na Vás, ta Vaše rudo-modrá nostalgie je už na pokraji duševní choroby. Doporučuji vyhledat vhodného duševního ranhojiče.

joska

Určitě z Prahy?

Jarek

A když se tak pěkně připomínáte, tak si na tu geriatrii zajděte taky.

Pražák

Jo, třetí generací. Odkud Vy?

Guláš

A jinak když se koukněte do historie tak v Reichemberku si za první republiky nekoupili ani český tramvaje i když byly lepší a lacinější hlavní město Sudetlandu Konrad pro ně nikdy neumřel.

Martin

Není třeba světla, aby blbost kvetla …

Guláš

Stačí míti temno v kebuli

švestka

Problém je, že ČD nejsou lepší, když nasmlouvaná vozidla nahrazují popelnicemi a už vůbec ne lacinější.

HonzaEM

Radši kvalitní, pohodlné a české popelnice, než nějaký klimatizovaný šrot s blešákama potahama.

švestka

Blešáky potahy ale mají 843 taky, takže vlastní gól!

Gwann

Doporučuji medikaci.

joska

Nejseš syn Konráda,že máš takový ifo

Jarek

Konrad snad stále vaří? Ale podle vašich textů pijete spíš Starobrno nebo Krakonoše.

Kalina

Sice se může zdát každá trať dobrá, ale těchto motoráčkových regionálek bez budoucností se možná i rádi zbaví;)

Jiný Petr

Tak z toho Berounského definitivně klepne… 😀

Ares

To aby začal psát další dopis. Uvidíme ještě, jak dopadne výběr v Plzeňském kraji, tam je to na spadnutí.

Sysel

Strašně bych se divil, kdyby ČD vyhrály. Jsou tak drahé a s každou další ztracenou tratí rostou náklady. Jestli přijdou o kus Liberecka a pak i Plzeňska, je to fakt už cesta na dno. Pak už jedině nějaký schopný management, který firmu zcela ztransformuje, jinak už ČD nezachrání nic. Pak ty soutěže na nová vozidla nebudou ani potřeba.

Od lesa

A proto! Modří prominou… není to nic proti ČD, je třeba, aby začal jezdit někdo jiný i do Jablonce. Teprve to bude poslední hřebík do jeho papundeklové rakve.

HonzaEM

Ať jdou někam s moderníma klimatizovanejma krámama!

xyz

U Desir mám obvykle zkušenost s tím, že jejich klimatizace je i v letním období přiměřená co do teploty i síly proudění vzduchu.
S Regiosharků (které na převážné části diskutovaných Os vlaků mezi Libercem a Děčínem nasazují ČD) mám v letním období bohužel převažující zkušenost s velmi chladným interiérem, navíc s velmi „fufrujícím“ vzduchem.

Mimochodem, U Os vlaků z Mladé Boleslavi přes Českou Lípu směr Rumburk půjde o navrácení nízkopodlažnosti (dokonce plné namísto dřívější částečné) poté, co nízkopodlažní vozidla odtud od 12/2019 zmizela „ve prospěch“ vysokopodlažních rakví.

Guláš

Bohužel Polák vše co bylo dobré předělal k obrazu svému

HonzaEM

Klimatizace otevřené okno nenahradí nikdy.

Svojšín

HonzaEM: Při teplotách kolem 30C už rozhodně ne.
Zejména u častěji zastavujících Os.
A to nemluvím o vozidlech s vyklápěčkma….

švestka

Však on vám to Krušnohorec s Ludvou vysvětlí, že chtějí moderní vozidla a ne žádné popelnice! Tak tady se jim splní sen.

Zapa

U Desir ta klimatizace dost často nic moc. Aspoň co si pamatuju v létě z U28.

jasmín

takže zbude již jen oficiálně vyhlásit, že Liberecký kraj, resp. severní Čechy – tedy co Sudety patří k německé velkoříši – tak se rychle, kdo neumíte račte učit německy

Od lesa

Ja wohl, herr Obergruppenführer!

švestka

Copak? Najednou chceme jezdit ve starých popelnicích?

HonzaEM

Chceme naše staré, hezké, pohodlné vlaky. Nějaký klimatizovaný popelnice ať si provozujou v německu, když jim to tam cestující žerou.

Od lesa

Správně soudruhu, takže hurá zpět na stromy!

Jiří Kocurek

Snad zpátky do rybáku, ne? Ponechám stranou Eas, neboť to by se opakovat nemělo.

MartinS.

Takže ČD nabídly Libereckému kraji ty samé žraloky, které nabídly i všem dalším krajům a potom někomu došlo, že jich mají jenom asi 30 a z toho část může jezdit jenom na určitých výkonech, protože jsou pořízené z dotací. Jestli se nepletu, tak stejné žraloky nabízely ČD i na linku L3, kterou dostala Arriva. Kde by je ČD vzaly, když je nemají ani na linky, které mají?
On se tak nějak opakuje ten věčný problém, že se nabízejí moderní dieslové jednotky, ale dosud se žádné nevysoutěžily. Ostatně cestující v Os z Prahy do Kladna by mohli vyprávět.

Avlaky

Chtěl bych vidět situaci že by všichni kyčlí a CD by chybělo 20 žraloků

Já, kdo jiný

Zase staré šroty. Vždyť Desiru už táhne na čtvrtstoletí. Kdy se dočkáme iLint 57?

Jadris

Až jak ČD vyhodí 50 let staré šroty 854?

HonzaEM

A to vadí, že jsou staré 50 let?

Já, kdo jiný

Vadí.

jadris

Ano, vadí. Nízkopodlažní nejsou, klimu nemají, žerou jak tank, jsou to líné mrchy. (Záměrně jsem vynechal WiFi, zásuvky, atd..)

Michal

WiFi už mají

Prádelník

Důvody, proč sešrotovat 854, a že nejsou tak skvělé, jak si myslíte: Lavice na sezení pro strojvedoucího, řídící systém Lokel Intelo, využitelnost půdorysu pro cestující jen z 50 procent, zbytečný a velký zavazadlový oddíl, pod kterým je obrovská a těžká bedna v podobě tříměničové hydrodynamické převodovky (faustovky a Delfín mají Měnič, spojka, spojka), hrozná prodleva, při změně měniče, kdy dlouho trvá, než se jeden měnič vyprázdní a druhý naplní, tragédie stanoviště 2, kdy permanentně táhne průvan od vozového přechodu, chladící systém, kdy chladící články se musí rvát na místo kladivem a přitom nepoškodit. špatně dimenzovaný chladící systém, kdy při přehřátí… Číst vice »

Guláš

Jo jo desiro je fajn, ale už taky něco pamatuje. Pro cestostoše super.

Zdrasa

Tak tohle mě překvapilo. Kdykoliv jsem jel, byl tam normálně Regioshark, což opravdu není žádné špatné zastaralé vozidlo. To budou moct v České Lípě zavřít obě pokladny, když tam nic od ČD nově jezdit nebude, ani rychlíky, ani osobáky.
A jinak: proboha co všechno se musí stát, aby jim na Nábřeží došlo, že dělají něco špatně?! Ta jejich neschopnost v posledních letech, kvůli které opravdu přichází o jednu linku za druhou mě nepřestává udivovat. A sebereflexe a nedej bože nějaký pokus o zlepšení furt nepřichází.

Guláš

Stát a potažmo kraje chtějí zničit vše co se budovalo přes sto let, naši politici a ani obyvatelé nejsou ani trochu vlastenci “ Ales fir Deutchland“ tak je to dnes.

HonzaEM

Přesně.

Od lesa

No vidíš, už ti to po sudeťácku docela jde. Ještě trochu ten pravopis a budeš v pohodě.

David

Guláš? Přiléhavý nick. Guláš v hlavě.

Gwann

Když si volíme většinové agenty StB, tak nám to asi patří. Musíme padnout zcela na dno. Jinak se neprobereme. Tohle vypadá jako konec CD ve výkonech motorové trakce na delší vzdálenost.

U elektrické to bude brzdit nedostatek elektrických loko a jednotek z druhé ruky provozovatelnych u nás.

Mám ČD rád, vč.jejich typicky českého vozového parku (854, 843, 842, bardotky, brejlovci ale i elektriky), ale tohle je už na pořádný budicek.

Snad se po volbách tento Augiasuv chliv vyčistí. Škody jsou ale značně…a příklad CSA varuje. Být CD tak přestanu soutěžit nějak moc vozidel…ať se nepreinvestuji…

ušatá

Co očekáváte od voleb? Že se něco změní k lepšímu? To asi těžko. Nejsou lidi. A návrat či nástup ODS, Pirátů, TOPek a podobných nás posune ještě dále do………..Nakonec už nám to v posledních desetiletích ukázali a ještě jsme se z toho nvzpamatovali.

Krušky-Středohoří

Za první republiky vznikly ČSD. Taky se postupně zničilo to co před tím předkové budovali 100 let. Včetně silné Ústecko-Teplické dráhy…

Robert

Oni jsou přesvědčení o své dokonalosti. Aby byli konkurenceschopní museli by vyhodit spoustu těch kancelářských, kteří přece pracují na 125 procent….

MartinS.

Na lince L2 jsou z 3/5 nasazováni žraloci, o zbylé 2/5 se v poměru 2:1 dělí rakve a regionovy. Takže se kraji zase tak moc nedivím, že je nespokojen, protože ani rakev ani regionova nesplňují definici: „vozidlo moderní nízkopodlažní konstrukce s dobrou dynamikou jízdy.“

Guláš

Žlutej pes / regionava je pro dnešní vozbu opravdu mimo, ale Rohlik/ Rakev je steně stará zelezitost jako Desiro a na rozdíl od něj může pružné reagovat na frekvenci má totiš nárazníky a hák což Desiro nemá. A myslím si že dráhy chtějí nová vozidla a tak trochu vím kde, ale to je jiný příběh.

MartinS.

Na to, aby se spojily 2 vlaky dohromady a dalo se pružně reagovat na frekvenci, nejsou myslím potřeba nárazníky a hák, jde to i jiným způsobem. Ostatně žralok je také nemá. A rakev jaksi není narozdíl do Desira nízkopodlažní.

Guláš

Kolik jich mají na víc?

ušatá

Na to jsou potřeba jednotlivé vozy a ne jednotky.

xyz

Rakev v první řadě není nízkopodlažní. Na rozdíl od Desir.
Přičemž zahájení výroby obou typů se od sebe časově příliš neliší.

Od lesa

Hlavně Desiro je technologicky úplně jinde. Jenže co chceš po někom, kdo má pravopis horší než žák 1. třídy ZŠ…

Od lesa

Než si ten hák s nárazníky spojíš, mám já Desira spojená nebo rozpojená 10x a nezvednu se ani křesla.

Jiří Kocurek

Jistě, spřáhlo může mít jen žabotlam, jezdící ve stejnosměrné elektrické trakci. V jakékoliv jiné trakci je spřáhlo špatně.

Karosa-Citybus-Citelis/line

Občas je i k vidění 810, když se prouchá Regína nebo žralok.

Od lesa

Ano, třeba dnes.

Daniel

Problém je, pokud to čtu správně, v tom, že nezajišťují všechny výkony. Regiosharků je málo, tak pokud to někde převezmou Desira, půjdou žraloci jinam, kde pozvednou úroveď dopravy.

Lektor

ČD už kdysi skoro oficiálně prohlásilo, že chtějí provozovat především příměstkou a dálkovou dopravu (elektrickou). Takže bych řekl, že jediný co jim opravdu vadí, že ztratily jsou rychlíky Brno-Ostrava a ostatní jim je vcelku jedno.

Pe.tr

Jenže oni neumí ani tu dálkovou , elektrickou trakci kde šrot je vyšší dívčí . Interpanter je totiž rychlík nižší kvality , a to nechají hlásit několikrát za sebou 🙂

Jiří Kocurek

Sebereflexe? Namísto toho tady vymýšlejí odsun obyvatel, že si neobjednali jediného národně-správného dopravce.

Krušky-Středohoří

Zatím jim zbývá Trans regionova express do Postoloprt

Hezky česky

Na železnici střídá jedna dobrá zpráva druhou.

HonzaEM

Snad špatná.

David

Ne, dobrá. Desiro je fajn.

Vít Jůza

V první větě je zřejmě prosinec chybně v jednotném čísle … a snad by bylo namístě od začátku naznačit, od kterých prosinců.

Ten_z_Bíliny

Jak dlouho nebo kolikrát už vlastně ČD vybíralo motoráky, který by byly konkurenceschopný?

Avlaky

Co nabízela Arriva?

Josef Petrák

ARRIVA vlaky provozuje kromě R22 i několik vlaků z L4. Přijde o ně, nebo ne ta linka rozdělená mezi MD a LbcK?

MartinS.

Jsou to 2 vlaky v každém směru denně v okrajových časech (brzo ráno a večer) a z toho jen jeden v celé trase. Spíš to vypadá, že jsou to vlastně Sv, které když už jedou, protože musí jet, tak přepravují cestující. To jim možná i zůstanou.

Od lesa

Sv jezdí, třeba v půl páté ráno do Doks.

Dominic

Ty jsou součástí linky R22

Jindra

Ještě tu není nářek, jak jsou Rakve skvělé? Jak jde o vozy pro 22. století? To se divím.

Od lesa

Třeba už to modré gumy vzdaly a stěhují se do Severní Koreje. Tam by na železnici takový chlév nemohl být. Mají tam vše unitární, vlaky tahají lokomotivy s vozy, uvnitř výhradně dřevěné lavice, občas i koženka. Úplný ráj na zemi.

Mýval

Tady zase někdo utekl z léčebny.. :/

ušatá

Utíká pravidelně.

Pražák

S co Vy? Dnes Vás pustili na vycházku, nebo jste zase utekl?

Brumla

Bez komentáře