Českým drahám hořel motorový vůz Stadler RS1, cestující stihli utéct

Požár motorového vozu 841 v Hoštejně. Foto: FB skupina NádražáciPožár motorového vozu 841 v Hoštejně. Foto: FB skupina Nádražáci

Škoda zatím nebyla vyčíslena.

Zpět na článek
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jonáš Jiří

No a opovrhované Regionovy jsou jim najednou dobré.

jerry

Němci věděli, proč se těch šrotů zbavit.

Martin

Digitální křáp.

milan

Teda nevím co je na těch jednotkách digitálního – dle mých informací proti později sestrojeným Reionovám nemají ani automatický omezovač rychlosti – při jízdě ze svahu je musí strojvedoucí brzdit jedině ručně, protože nemá možnost nastavit rychlost, kterou vlak nemá v daném místě překročit, a tzv. tempomat je při jízdě ze svahu nepoužitelný, protože nebrání samovolnému zrychlování vlastní vahou vlaku!

Martin

Je to velká škoda… Stadler je z pohledu cestujících úplně někde jinde než Regionova anebo šukafon. Ale třeba Jerry zde v diskuzi by ho nejspíše raději přestavěl na loď a jezdil šukafonem…. Mimochodem osobně jsem byl před několika lety svědkem jak jeden Stadler zahořel na Vysočině. Legrační bylo pozorovat ten zmatek modrých na železnici, kdy jedna ruka nevěděla co dělá práva. Mezi sebou se do krve zhádali výpravčí s průvodčím, protože někdo vymyslel, že do stanice před kterou ten vlak shořel pojede náhradní vlak. Výpravčí si pak postavil hlavu a řekl, že ho tam prostě nepustí…až potom co průvodčí volal… Číst vice »

Karl vB.

To jsem teda zvědav, jak budou České dráhy určovat „…délku opravy motorového vozu“.
Tuto jízlivou poznámku činím s přihlédnutím zejména k dosavadním výsledkům ČD na poli úprav vozů Honecker pro Pardubický kraj, dále modernizací Stadlerů GTW pro Olomoucký kraj i relativně čerstvému skuhrání, že jim v „Žoskách“ visej vozy na revize i déle, než 100 dní.
https://zdopravy.cz/?s=zpo%C5%BEd%C4%9Bn%C3%AD+u+reviz%C3%AD

Gwann

Jedine GTW ktere nejsou prusvih, jsou ty co si CD opravily samy. Honeckery dopadly jak dopadly taky kvuli zkrachovalemu Tratecu. A za ZOSku taky uplne nemuzou, kdyz ji nevlastni.

Kdyz jste takovy expert, tak jim poradte, jak to maji opravovat rychleji a lepe. Mate snad vlastni nevytizene opravny?

Karl vB.

Vážený pane Gwann, asi vás budu šokovat, ale nemám žádnou opravnu ani nemám důvod radit, jak má být oprava provedena rychleji a lépe. Přišlo mi pouze poněkud zvláštní stanovovat délku opravy vyhořelého vozidla za situace, kdy dopravce v mnoha případech není schopen dodržovat standardní řazení vlaků s poukazem na vytížené kapacity, liknavost opravárenských firem a špatnou dostupnost ND. Pokud jste schopen garantovat to, že vlastní opravárenská základna ČD nemá problém v reálném čase vyhořelé vozidlo zprovoznit, vezmu svojí poznámku zpět. Matně vzpomínám, že u těchto vozidel byl nějaký problém se SW a trvalo asi dva týdny, než došlo k jejich… Číst vice »

Kumsta

Tak zhruba se po ohledání určitě vědět bude. Buď to bude dělat depo a budou díly nebo pojede powerpack do němec a to je na hodně dlouho.
Ne, 841 žádný problémy se softem neměly.

milan

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3424616-nove-motoraky-ceskych-drah-nejdou-nastartovat-vyprsela-platnost-softwaru – České dráhy řeší nečekaný problém s motorovými vozy typu RegioShuttle 1. Od prvního ledna nejde u většiny vlaků nastartovat motor. Softwaru totiž propadla platnost. Zhruba dvacet let starou, ale koncepčně moderní techniku si dopravce pořídil z druhé ruky z Německa., a toto bylo co?

***** Petr

Toho je škoda, snad to nebude jeho konečná. To se mohl raději peci obětovat ten shukafon

Vojtěch Suchan

Ten minulý vyhořelý se snad taky opravil, ne?

***** Petr

Tak to tedy opravdu nevím .

Peter

Tak rychle ČD nereagují.
Řekl bych, že jsem jej viděl odstavený v Liberci. Možná kanibalizovaný už.

jerry

Poptejte se servisáků, jestli je ho škoda.

Jiří Kocurek

Tipnu: Vadilo, že je to něco nového, že se museli učit … jako každý automechanik.

Proč si to myslím? Šel okolo jeden a navádal, že by servisoval krokodýla, ale ne tuhle novodobou ***u.

jerry

Všichni se shodují, že jsou to neuvěřitelný plečky. S novotou to fakt nemá nic společnýho.

***** Petr

Ti všichni jsou kdo? Cestující nebo nějaké oddělení z Bohnic? Tebou opěvovaná 810 je vedle tohoto jen amatérskou parodií vlaku.

jerry

O kom asi byla řeč?

Huh

Ale realita je, že po deseti letech na našich tratích jsou to dost rozhrkané plečky. Jedna věc je podvozek, ale hlavně pohon. Iveca nic moc, olej rozlitý po trati, v létě se to hřeje, velmi hlučné za stání zvenku, mechanici nešťastní z neustaleho vyndavani celeho powerpacku. Co jsem se vezl těmi RS s manem, bylo to o mnoho lepší, tišší, kultivovanejsí i u těch z druhé ruky.

Karl

Karl 72

Kubrt

Ty vlaky jezdí kvůli servisákům, nebo kvůli vožení cestujících?

jerry

Ale jo, když cestující tak rádi ten servis platí. 😀

***** Petr

Já jsem cestující a volba je jasná. Práce servismanů je bezesporu důležtá ale při jízdě mi je to opravdu jedno. Takže ne, ptát se jich opravdu nebudu 😂 a přijde mi až směšné mi tuto možnost vůbec nabízet 👎

jerry

A je ti jasný, že jejich práci zaplatíš v jízdném? A čím jí bude víc… Vzpomeň si na to, při příštím zdražení. Šťastnou cestu.

***** Petr

Soutěží se cena za výkon. Servis a údržba je v tom. Pokud to nezvládne jeden zvládne to jiný , je to „jenom“ vlak , ne jaderný reaktor.

Fila

Jejich práci nezaplatis na jízdném jejich práce je ohodnocena tak mizerne že to nemá obdoby !!!! Asi tak na jízdném zaplatíš zaměstnance GŘ

Peeetr

Když vůz shoří, tak už žádné cestující neodveze, ani ty co rádi jezdí německým bazarem.

Jiří Kocurek

Když zahoří Bdmtee, tak cestujcíí zcela jistě potěší, že bylo kupované jako nové a nevozili se v tom němci. A následně půjdou pěšky, v průvodu, s mávátky a Erichem Honeckerem na transparentu.

https://dopravacek.eu/2022/09/15/ve-vranovicich-na-jizni-morave-horel-rano-vagon-nikdo-se-pri-udalosti-nezranil/

Jiří Kocurek

A jinak tenhle kus kupovaly ČD jako zcela nový, od švýcarského výrobce.

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-5965/

None

Tak utíkali nebo normálně vystoupili?
Titulek jako na Nově

Radim

Ne, na Óčko 😀

Martin

Většina do mobilu a po výstupu, nejlépe mezi „vraty“, natáčí.🤦‍♂️

ABC

Prosím, pane profesore, já prchám.
Prcháte, copak vy nevíte, jak se prchá?

Tomas

A že prej hoří jen 845 od Arrivy

Granja

Jak je vidět, hoří i „funglovky“ k nám dodané pro ČD. Snad půjde opravit.

gerstjan

Neshořelo dost autobusů s motory Cursor 8 z důvodu úniku nafty, která se následně vznítila od výfukového potrubí? Jsem zvědav na závěry vyšetřování….

Kernteriér

Shořelo, protože palivové potrubí vedlo šikovně nad výfukovým.

Geralt

Nic nebude. DI se takovými malichernostmi nezabývá a šetření od hasičů nemá veřejný výstup.

Jiří Kocurek

Ano, 7 kusů ze všech 53 provozovaných DPP.
https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=autobus&iddopravce=106&vyrobce=Irisbus&ntyp=Citybus+18M

Jen to nebyl Cursor 8, ale F2B a závada se projevila po 4 až 13 letech provozu.

Kernteriér

Cursory 8 byly v €5 Crosswayích.

Guest

Obchodní značka Cursoru F2B je právě Cursor 8 :). Je fakt, že obvzlášť Citelisy velmi rády hoří.