Českým drahám chybí opět další pendolino, o víkendu ho musel nahradit CityElefant
Pendolino v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
O osudu havarované jednotky bude jasněji nejdříve v září, italští technici ještě nedorazili.
Pendolina jsou z mého pohledu kvalitní vlaky. V článku je však uvedeno, že opravu výrazně komplikuje skutečnost, že se již tento model dávno sériově nevyrábí a jde v podstatě o výrobu na zakázku. To je pak velký problém pro České dráhy.
Tady si někdo neuvědomil, že současný GVD mezi Prahou a Ostravou nemá s rychlou dopravou nic společného (kvůli vatě na stavební práce). Pendolina tam mají čas 3h17 (na Svinov). To se kdysi jezdilo slabě pod 3 hodiny. Takže se nelze divit, že lehká jednotka 471 s Vmax 140 tento čas stihne +/- zajet, pokud má volnou cestu a nemusí se nikde courat. Každopádně kvalitativně je to náhrada příšerná. Přínos klopení v úseku Praha – Ostrava není tak velký, jaký je třeba v úseku Praha – Cheb (pokud by tam nejezdilo Pendolino s Interjety v taktu). Pokud by se dalo jet… Číst vice »
Jo, to už v roce 2015 jezdil City Elefant místo Pendolina… párkrát jsem tak jel do Prahy z Olomouce…
Neslo by půjčit jeden Railjet od OBB a Košičan posílat jako Railjet?
Já jsem v sobotu tím zmiňovaným CityElefantem měl tu čest jet na trase Praha hl.n. – Ostrava – Svinov. A musím říct, že jsem byl příjemně překvapen. Zaprvé tím, jak vysoký byl komfort jízdy, a zadruhé tím, že do Ostravy jsme přijeli se zanedbatelným 4 minutovým zpožděním. Člověka to až donutilo přemýšlet, zda jsme ta drahá Pendolina vůbec potřebovali…
To se ví už dávno , ze ono klopení je taková libůstka. Už když “zamrzly cederomy kdesi u Polomi “ tak náhradní souprava EC kompatibilních vozů to stíhala v čase JŘ klopidla.
No to tedy – kolik milionů tak mohl stát tehdy jeden „taurus“?.
Jedno pendolino stálo 700 milionů…
CityElefant by nebyl špatný vlak pro takové spoje. Akorát bych pořídil na místě ČD delší jednotky pro rychlost 160 km/h pro české a německé napájení, dal bych tam lepší sedačky a občerstvení. Co se týká výkonu CityElefant není špatný, je lehčí než Pendolino.
Uvažovalo se kdysi též o možnosti odvozených dvousystémových variant včetně dálkové verze. To byla velká chyba že ČD to nepořídily…
Já se popravdě trochu divím, že nikdo nejde na Praha Ostrava s kapacitní, třeba i patrovou jednotkou, aby tam mohl jezdit za pár peněz.
RGJ prý kupuje 14 patrových vozů. 140 km/h
Vzhledem k turnusové potřebě je však zřejmé, že firma pořizuje více patrových vozů, než kolik bude potřebovat pro provoz linky R23. Na jakých dalších výkonech se vozy objeví, však zatím RegioJet neřekl.
https://zdopravy.cz/regiojet-poridi-pro-linku-r23-z-kolina-do-usti-nad-labem-patrove-vozy-112509/
O tom, že RGJ na lince R23 chybí lokomotivy a včera nějaké vlaky odřekl bez náhrady, si tady asi článek neprečteme. Bobina Arrivy včera po 1300 odjela z Usti do Prahy a dnes ráno z Prahy lv zpět a opět jezdi pro RGJ. Hlavně že jednoho traxxe RGJ jsem potkal na nákladním vlaku. To je vidět, jak si dopravce váží linky R23.
Ano. Patrové jednotky, max. rychlost 200 km/h, schopná napětí v ČR a Deutschland, Restaurace někde dole. Bylo by to efektivnější než InterJet, RailJet, „svaté“ Pendolino…. A dalo by se to nasazovat na tratích mezi Plzní/Ostravou/Brnem a dále do Bratislavy, Maďarska, ale též do Berlína a Hamburku. Poptávka tam je. A kdyby byli jo šikovní, pořídí patrovou Push-Pull pro spoj Praha-Mnichov. To jsou všechno úseky kde vlaky bývají narvané… Škodovka takové jednotky bez problémů bude schopna vyrobit. Narozdíl od CitiyElefantu „svaté“ Pendolino zrychluje spíš pomalu…
Od Scheißewerke bych si nekoupil ani kadibudku, natož vlak…
No, tak určite si nic nekoupíte když nemáte prachy.😂 Vaše peníze budou tak akorát stačit na houpací kůň…
No a až je mít budu, tak teprv, protože je to firma předražená a hrozně nespolehlivá.
Třeba to udělá Leo s něčím od CAT
Něco jako TGV duplex ?
TGV je drahé, proto DB nechtěla na spoj Mnichov-Nurimberk, kde nasazuje Škodovackou patrovou soupravu. Rychlé patrové jednotky na základu CityElefant budou levnější.
Dejme tomu, ale bez růžových brýlí…
chapete nekdo proc pendolino nenasadi tam kde by vic vyuzili naklapeni chrb horem nebo dolem (nebo dokonce 3 systemy – Linz) a na ostravu dali interjety?
1. Trať 220 ještě není zcela hotová. Provoz na starém úseku trati Soběslav – Doubí bude ukončen 2.9.2022 a začne nepřetržitá výluka v úseku Veselí – Tábor. V tomto období se zprovozní TZZ. První vlak by po novém úseku měl vyjet dne 11.9.2022. Poté bude následovat období, kdy si traťový svršek bude „sedat“. Úplní ukončení díla je plánováno na konec 1. pololetí 2023. https://sobeslav-doubi.cz/ 2. Váš návrh by bylo možné teoreticky realisovat od změny JŘ 2023, při současném splnění následujících podmínek: 2.1) pokud by na stávající komerční vlaky SC (Cheb-) Praha – Bohumín (-Košice), kde je nasazené Pendolino nyní měly… Číst vice »
A to že musí existovat nějaké SC říká kdo?
Z Prahy do Ostravy je Ex1, pro odvážnější RGJ nebo LE…
Mám dotaz, ten slon jel až do Košic?
Nie
Proč to nenahradili něčím kvalitativně podobným? Třeba InterJetem?
Nemají jich dostatek? Do Chebu náhradní slon nedojde…
Oni soudruzi v tom 97 nepočítali s přecházením na střídavinu, když ty „slony“ projektovali…
Není to třeba proto, že (možná i díky ECM, které platí od 17.6. t.r.) nemají ekvivalentní náhradní vozidla dostatečném disponibilním počtu?
Podle toho, že jako záskok jejich „vlajkové lodi“ poslali příměstskou jednotku, to vypadá, že jsou rádi, že mohli spoj vůbec vypravit.
Kdy si tohodle vsimbe Kupka a vyrazi Krause? Nebo ho drzi Skoda PPF ci Jurecko?
Interjet je dobrej, pohodlnej (a má důvod proč platit za 1. tř), ale chybí tam to točené pivo (a jiné věci). :))
Jó…to si budete muset zvyknout…
Však na té 501/500 je Interjet s banánem nasazován. Alespoň 14 dní zpětně jsem s ním jel z Ostravy.
Protože Interjety byly financovány mj. z úvěru Eurofima – tento úvěr neumožňuje nasazení jednotek na komerční spoje mimo závazek veřejné služby, tady konkrétně linky Ex1 a Ex4 – seznam spojů, kde Interjety nesmí být nasazeny uvádím níže:
file:///D:/Downloads/Seznam%20komercnich%20vlaku%20JR%202021_22.pdf
EDIT:
https://ctrlv.cz/ICIA
Lákavé…
Sorry, ale místo Pendolina Slon, to byl výsměch zákazníkovi.
Možná jsem zhýčkanej, ale abych jel dálkovou trasu vlakem a ne autem, potřebuju aspoň Apee + jídelák. Býval to standard.
Tohle je ukrutný. Nepohodlný sezení, absence jídla, pití a ani ty zásuvky to nemělo.
No a když se podívám v jakém stavu 471 jsou, počmáranej interiér prakticky v každé jednotce.. Docela hnus.
Nedělají to náhodou sami někteří cestující?
Áno, a? To je holt súčasťou podnikania v tejto oblasti, musíš robiť údržbu. Keby si prišiel do reštaurácie ktorá by mala po stenách grafitti tak by si asi tiež neskúmal či to spravil personál, zákazníci, alebo duch svätý, ale otočil by si sa a odišiel. Rovnako sa bude otáčať časť cestujúcich kým dopravcovia nepochopia že o vozidlá sa treba starať.
To je stejná výčitka jako když v hospodě natrefíš na poblitej “hajzlík”. Otázkou “ Neudělali to náhodou někteří hosté? “ máte zajisté pravdu, ale bohužel to neřeší ten problém, že některé hosté nebo v tomto případě cestující budou zhnuseni.
zásuvky má každá jednotka, jen jde tedy o jednu/dvě na vůz. Jsou pod podélným sezením v patře. Jen si nemyslím že to je pro užití pasažéry.
Pošlete Pendolina k čertu, zastaralé to bylo už když to ČD koupily. Na prestižní linku Praha – Ostrava nasaďte moderní vozy klasické stavby a Pendolino přesuňte na nějaké rameno třeba do čtyřdenního turnusu, aby byla dostatečná záloha.
Hlavní výhodou Pendolina byla (už asi není :-)) jistota vozidla, které přijede. Dokud nebudou dráhy na dálku používat ucelené jednotky, optimálně s bistrem, stejně jako má Pendolino, významně líp nebude.
Nerad jezdím s vidinou pohodlného vlaku, kde si natáhnu nohy a občerstvím se, kupéčkovým hnusným hladovlakem.
Tak, že bych si v pendolinu mohl natáhnout nohy, to nemohu říct.
Ono i z klasických vozů lze stavět docela pravidelně slušné vlaky. Když je klasických vozů dost.
A těch je dost.
Holt se musíme ujasnit priority, škrtnout nesmysly…a pak nebude problém, aby na brněnských rychlících (R9) jezdily Bmz, Bdmpee, a Ampz…
A od čeho je railjet?
Tam si můžou ti rychlejší zarezervovat i směr jízdy…
Já na těchto spojích místo Pendolina zatím vždy viděl interjet se 151 v čele. Což je si myslím hodně adekvátní náhrada…
Až na to, že tam pak všichni marně hledají jídelní vůz a ČD minibar má pak problém, že ho hned všichni vykoupí a jezdí tam s prázdným vozíkem.
Protože je velký zájem o minibar, tak ho radši nenabízí 😀
Což 471 zajisté vyřešila.
Pokud to bude tak velký problém, tak se připojí na konec…
Čd se snaží poslat místo pendolína které chybí cokoliv co může ject jako náhrada a nebude chybět zrovna na jiném výkonu. Samozřejmě nejadekvátnější náhrada je Ampz, Wrmz, Bdmpee nebo Bpee a čtyři další vozy. Jenže těchto vozů asi není dost aby je tady nasadili.
A tech jizdnich kol co by to dokazalo prepravit!
Ale na nějakou hodně divokou turistickou linku…
Jasná věc, 810-010-010-010-010-010-010-810. Krásných 6-8 hodin jízdy. A ve stanici nelze!
To se rozjede?
Když cestující zatlačí…
Ve stanici tlačit nelze, už to jeden diskutér zmínil, ale pro jistotu je dobré to zopakovat.
Možná i rozjede. Ale foukat vzduch to bude po každém použití průběžné brzdy dloooooooooooooooooooooouoooho.
Jenom 6 hodin jízdy, většina vozů motoráky (810), jenom jedna 814+914 aby to bylo nízkopodlažní a jedna 811 aby to bylo klimatizované (to by byla první třída).
Všechny motoráky osadit strojvedoucím.
Já bycj do toho dobrovolně nasedl. Už jen z recese. 😀
Víc jak 2* 010 za 810 nelze kvůli zavírání dveří. Takže max 810+010+010+010+010+810
To stačí;-) 2×810 + 4×010 mají 362 míst k sezení, pendolino 331. To je tam i rezerva, že v jedničce budou na trojlavici jen 2 cestující;-)
No tak se doprostřed prdne ještě několik dalších 810, zdroje jsou, a bude to jako pinda. Nebo dveře nezavírat, nástupní otvor omotoat páskou, aby si vážený cestující vážně neublížil, a zvýší se tím účinnost mexické klimatizace.
Když by se mělo dodržet řazení jako má pendo, mělo by to být: 810+010+810+012+810+010+810 . 🙂
Motorový vůz se smí být zazařen jen na konci vlaku 🚞
Kecy. Ve skutečnosti 810 i 010 utáhnou na háku jenom 150kN, takže není dobrý nápad lokomotiva – šukafon – dvacet nákladních vozů.
Vozy lehké stavby mají být řazeny až za klasické vozy, takový v té soupravě stejně neví.
A co takhle to pomalu doplnit větroněm s vagony Siemens/Škoda i bez posledního řídícího vozu. Vždyť na tak dlouhých vozebních ramenech s konečnou ve velkých stanicích je obětí soupravy rutinní záležitost bez vlivu na časové ztráty v obratech. A že to nemá elektromotory každém podvozku…?! Pří těch vzdálenostech mezi stanicemi. Prostě ideální linka pro klasickou soupravu.
Pokud mám volné příslušné vozy, tak proč ne…
No…zkuste spočítat, kolik je na všech linkách souprav…a pak už spočítáte, kolik jich zbyde místo pendolin…
Kdykoliv to jde, na 500/509 jezdí InterJet. Naposledy vyzkoušeno v sobotu, v čele 151.
A co je nejlepší? Že ten Elefant přijel do Bohumína jen s pár minutkama zpoždění.
Takže při max. 140 km/h stíhal jízdní doby psané pro 160 km/h?
To jsem rád – pak víme, jak udělat jízdní řád tak, aby se stíhal.
Zajel by se s nejtěžší soupravou na lince, a s pomalejší lokomotivou. Takovou R9 by tedy psali pro 362, ale jezdili s Vectronem…
Nemůžete postavit jízdní doby na maximální rychlosti, ideální počasí a ,,zelenou vlnu“ na trati. Vždy musí být nějaká rezerva, jinak jde sebemenší zdržení na zpoždění a už se nedožene.
Jak to ti Japonci dělají, že jim vlaky jezdí na sekundu přesně a ještě jezdí rychle?
Neřídí je odborníci ze Správy železnic = Dobrá správa, jak má na každé reklamě
Myslíte, že jezdí bez jakékoli rezervy? Já to nevím. Ale např. přijede vlak z Hamburku do Drážďan, kde se jezdí 200, rychlost má omezenou kvůli závadě na vlaku na 160 Km a přijede na čas. Zkrátka, počítá se s mimořádnostmi a je časová rezerva.
Inu, ony ty rychlovlaky mají pro sebe samostatnou trať, kde nic jiného nejezdí. Běžné lokalky samozřejmě zpoždění mívají a dost byste se možná divil, jaké muzeální kousky tam jezdí.
Souhlas, mám stejnou zkušenost.
Shinkanseny jezdí naprosto přesně, ale u ostatních vlaků mi ty zpozdění přišly podobné jako u nás.
Ty rychlovlaky ani zdaleka nejezdí v plné rychlosti, mají velkou rezervu na cokoli mimořádného.
Souhlas zažil jsem to s TGV na jih . Tam jel načas v cca 260km/h zpátky přijel do Montpellier se sekerou z Barcelony cca 38min a do Paříže ji stahoval na cca 15 minut ale v max byla kolem 300km/h
Je to v nás v lidech v našem národě, kde svědomí je sprosté slovo a všechno tady řídí pivo, fotbal a hokej. 😂
prachy ne?
Taky. Zejména tím způsobem, že veškerý lid nadává na jejich nedostatek – který si ovšem zavinil sám, jak všechny peníze prochlastal, proflákal nebo utratil na zahrádkách…
třeba proto, že ty jízdní řády mají postavené ještě na větší rychlosti? takže mají vyvatováno?
no a jak už zaznělo – na jejích tratí se nemotá dalších tucet vrstev, od drezín až po nákladní vlaky, že.
Tak tak…až bude mezi Prahou a Kolínem jen Ex1, R1, R9 a S do Kolína…a pak už jen nákladní vlaky…tak to taky bude jezdit včas…
Aha. Tak proto je skoro všechno zpožděný. Zrovna jedu z Prahy. První vlak +25, tak jsem koupil místenku do Pendolina. A tomu tam taky skočilo +10. U nás je cesta zážitek. Ne způsob jak se někam podle plánu dostat.
I cesta může být cíl.😄
A co jsem napsal?
Jízdní doby se holt musí udělat tak, aby se počítalo s tím, že se může něco stát a bude nutno vypravit nádradní soupravu třeba se starými dobrými Béčky, když už nebude nic jiného…
No jo, ale pak ztrácí smysl stavět koridory na 200, když tam musíte dělat rezervu na Béčka, které můžou 120.
Můžou dokonce 140… Já jen píšu, jaká je realita…
A v praxi dokonce 160 km/h, na což ale snad nemají brzdící procenta…
Raději někam dojedu pomalu, ale s jistotou, že stihnu přestoupit.
Když byl b249 nový, taky nejezdil všude 140 a už vůbec ne do kopce s Vectronem.
Konečně jste to trefil. Celý slavný VRT je pro ČR nesmysl.
Je..konvenční tratě s rychlostí 160-250km/h budou bohatě stačit.
Praha – Plzeň? 36 min. Ex, 48 min. R…Ostrava pod 2 hodiny…
jenže pro ty béčka bys dělal rezervu, jako kdyby jezdily 90 .. ono je to posunuté.
Musíte mít nějakou vatu. Uvedu příklad, na rychlíku mám všechno abych mohl jet 160 ale když těch 160 pojedu tak budu v každé stanici o dvě, tři minuty dříve. Když jedu 140 tak jsem všude na čas jak v tom Japonsku ale to musí všechno vyjít.
Věděl bych co s tím: Přestat s nesmyslným ježděním po trati 170. A rázem bude vozidel dostatek.
Co přesně je to nesmyslné ježdění?
Že to z Prahy do Plzně nemá smysl, protože se tím naklápěním stejně nic nezrychlí…
Zrychlí, ale tím pádem vyběhne z taktu všech ostatních IC, což není žádoucí. Takže dobré aspoň na zpoždění.
No ono nemá smysl ani na Ostravu. Klopit se vyplatí v údolí Orlice, jinak nic.A i bez klopení jedete na čas.
Myslíte zajíždění do Plzně? Jste blázen? Ty pendolina jezdí z Plzně a z Prahy totálně plný. Kolikrát by se hodila zdvojená souprava.
Když už zrušil bych zajíždění do Chebu a Karlových Varů.
Do všech lázeňských měst jezdí dost lidí, nejen do Plzně. Karlovy Vary se přidaly, protože je na to čas, mínus jeden pár vlaků denně to nevytrhne.
Jezdí v taktu s ostatními expressy, nemusí to jet zrovna 680. I když na Berounce neuškodí cosi co umí jet rychleji/krátit zpoždění
A kdyby tam je nějaký jiný, normální vlak, tak ti lidé nepojedou ?
Akorát to převáží zpoždění z 010 na 170 a naopak. Na hlaváku se většina osazenstva mění, probíhá zbrojení bufetu, atd., takže ten delší pobyt, co tam je, stejně neposlouží ke krácení sekery.
Zajíždění do Plzně, Chebu, Karlových Varů je pro ekonomiku Pendolina životně důležité. Jsou to úseky, kde ČD dostanou prachy od MD.
To by dostaly i v případě, že by v čase Pendolina jel InterJet nebo RailJet.
Plus ještě ty Košice.
Za Cheb-KV neplatí MD ani korunu.
Jasně, zůstane stát nevyužitý v Plzni, když může večer zajet do KV a ráno táhnout na Prahu.
A na 090 to same
Nechápu formulaci, že by to tak mělo být několik let. Přece pokud vím, že budu mít v následujícím roce 6 jednotek, tak připravím takový návrh JŘ a oběhů, které s tím počítají. A rozbitá jednotka, pokud se bude vůbec opravovat, nebude určitě hotová dřív jak v prosinci 2023.
No .. nicméně to, že jedno pendolino bude několik let chybět.. je pravdivá formulace. včetně toho, že pindu bude nahrazovat klasika. takže ta formulace je v pořádku.
V prosinci se mění jízdní řád, že do další změny v červnu 2023 ta jednotka nebude už ví všichni. Takže si malovat SC co nebudu mít půlku jízdního řádu s čím jezdit je blbost. Je lepší asi udělat oběhy pro 5 jednotek se zachováním Košic/Chebu, s tím zbytkem využít maximum na komerční spoje a poskládat si rovnou pevnou soupravu na obyčejný IC a nebo se něčeho vzdát úplně. Pokud by se opravovala a opravila, možností jí vrátit bude dost.
ten pinda bude chybet i kdyz je tam zmena jizdniho radu. i po te zmeneto porad bude znamenat, že někde, kde mohlo jezdit pendolino, bude jezdit klasika.
ted uz to treba pochopite?
A Vám pinda nechybí?
asi málo článků o letecké dopravě, tak se pan „“odborník““ nemá k čemu vyjadřovat
Odpolední Praha-Košice právě v novém JŘ nebudou.
Tady se udělá senzace, že místo vlaku Pendolino jede CityElefant. Přitom náhrada Pendolina za Elefant byla zcela běžná po nehodě ve Studénce v roce 2015. Osobně nezapomenu v Ostravě na pohledy lidí, když jim přijela příměstská jednotka a vlakový doprovod všem oznámil, že tohle je kategorie SC na Prahu 😃
A samozřejmě, „nejlepší náhrady” byly v dobách, kdy v úseku Praha – Beroun jela náhradní souprava za mnichovský rychlík nebo písecký rychlík v podobě starého panťáku (451). Tomu nikdo skutečně nemohl uvěřit, že takový vlak je náhrada za mezinárodní vlak, byť jen v části trasy.
Jen ať radši moc nestávkují, nebo se budou MV při jakékoliv poruše rušit jako první…
451 prej jezdil i za EC Praha – Děčín.
Co si vybavuji, tak během výluk mezi Děčínem a Bad Schandau byla většina EC nahrazena právě CityElefantem. A nebo také když padla Hungaria, tak aby se dorovnalo zpoždění a byla zachována maďarská souprava směrem na Maďarsko/Německo, tak byla do Děčína vyslána náhradní souprava právě v podobě Elefantu. Paradoxně, jak už výše někdo napsal, i zde jízdní doby zvládal Elefant bez problému
Tak za pendolino jala při mimořádnosti i regionova 😉
Ano, pravidelná náhrada z Františkových Lázní do Chebu. Kolikrát jel i RegioShark, až do Plzně
Jeden nebo ropovod? Tipuji že lidi ze sedmivozovky by se do solo 814 nevešly.
Už jsem jel Suchdol – Ostrava i 460. Takhle se krátili zpoždění Pendolina.
Začátkem července jsem byl Železné Rudě. U Klatov panáčkoval na přejezdu traktor a pár dní se pak pendlovalo Janovice-Alžbětín s tím, co za uzávěrou uvízlo. S jednou rychlíkovou soupravou a dvojitou Regionovou. Nezbývalo než to brát jak to vyšlo. Dodnes jasně vidím ten údiv u anglicky mluvících turistů jedoucích do Prahy, když jim na zastávce ŽR, město přiskákala k perónu dýchavičná RN s nápisy EC Plzeň-Praha. Na Špičáku jsme se míjeli s courákem. Ten byl vypraven s naleštěným brejlovcem v čele a fungl novými klima vagóny s jedničkou a občerstvením. :o)
V Curychu mi taky přijela příměstská jednotka z osmdesátých let místo ICE …gravitačním wc a tak (září 2018 )
V ČD jsou samý chytrý lidi tam o blbce nezavadíš…
A kde? Na polední pauze?
Je za takovou degradaci komfortu cestujici nejak kompenzovan? Predpokladam, ze nejsem jedinej cestujici, kterej si vybira CD prave kvuli konkretni souprave a vedet, ze pojede City Elefant, da prednost konkurenci.
Je mu vrácen příplatek za místenku + by měl mít nárok na odškodnění za nesplnění předepsaných služeb (WiFi, zásuvky, klimatizace…)
Diky. Takze vlastne jen ta mistenka, pac wifi, kliatizaci a zasuvky Elefant ma.
Někdy má, někdy ne.
Někdy má, ale nefunguje. Ale nepřál bych cestujícím s jízdenkou na Pendolino aby jeli CityElefantem s rozbitou klimatizací, to je sauna i na krátkou vzálenost.
WiFi mají už všechny pražské Elefanty, zásuvky zatím mnohde chybí a klima někdy nejde, ale předpokládám, že v tomto případě dají ČD ty soupravy, které mají funkční vše. Otázkou je něco jako občerstvení…
A osobně – Elefanty jezdím skoro denně, Pendolinem čas od času a v Elefantu se cítím pohodlněji.
Mimořádná situace, stát se může. Leo Express jezdí bez záložních souprav od začátku a kolikrát už musel vlak zcela zrušit, u nich to je běžné 😀
Ovšem LeoExpress nejezdí na trase do Košic v objednávce státu. Pendolino ano.
Dobře mu tak.
Kdyby jezdil s normálními soupravami, tak by se vyměnil jen porouchaný vůz nebo lokomotiva…
Sme v roku 2022, klasické súpravy sú prežitkom…
Tak to si potom v roce 2042, když nebudeme roupama vědět co dělat, při jízdě MV Praha – Vídeň – Budapešť uděláme zastávku ve Vídni, a budeme se chodit koukat do Bratislavy, jak vám to na Slovensku s těmi jednotkami půjde…
Nekoupily by ty Pendolina ZSSK?
Nicméně vracel i 150% jízdného. (Cenu na „ruku“/účet, a ještě poloviční sleva na příště)
Já bych to bral jako bonus! :o)
Čekal jsem skoro cokoliv, ale Ešus teda ne. To sezení má ke komfortu fakt daleko. Eště Honeckerovu pomstu a je to.
Já bych to ešusem s děckama projel rád, sedli bychom si nahoru a viděli bycho i přes protihlukové stěny. Ale pravidelně bych tím jezdit nechtěl, to ne 🙂
Že jo…teď se hodně Bdmtee uvolní záměnou za Scheißewerke, takže bude bohatá záloha pro MV…
Jeden Honecker byl nedávno mimořádně zařazen ve vlaku IC Praha-Opava. ČD vypadl jeden vagón a asi neměli zrovna po ruce nic lepšího…
Tak před 10 lety ho celkem pravidelně (každý pátek) v Pardubicích připojovali k EC Praha – Ostrava…
Vždyť za Pendolino teď jezdíval InterJet, proč najednou ešus?
Předevčírem jsem v Olomouci opravdu viděl, takže předpokládám, že to byla právě náhrada za Pendolino.
Nejspíš jim kvůli poruše vypadlo další Pendolino a InterJet mají na náhrady k dispozici pouze jeden.
Zdechlo jedno Pendolíno v Července.
No to je síla, vlak pro příměstskou dopravu až do Košic. Mně stačí denní cesta 35 km do práce a pokud je plná čtyřka, do Prahy dojedou sardinky. Ale pro strojvůdce je prý City Elefant lepší než zmíněné Pendolíno.
Jo, to je skoro jako jet Leoexpressem
Tak to hodně skoro . Je to vlastně vlak. 🤣
tak on leoexpress .. je taky taková dálková tramvaj … to snad radši tím ešusem.
JJ tím bych do Košic v té jejich ekonomické třídě taky nejel.
Což o to…ale co v Košících…
Pokračovat dál do Čierne nad Tisou.
To je náhodou celkem hezké město na návštěvu.
Tak na volné dopoledne…s největším kostelem na Slovensku (1200 m2)… 😀 😀 😀
nahodou zajimavy zazitek 🙂 ono pendolino nijak luxusni neni (mozna v jednicce) a 471 je zase na primesto docela povedeny…
spis me prekvapuje, ze to ma papiry na dojeti do kosic…
Proč by ne, však se to neschvaluje pro každou trať zvlášť.
Ale může, občas nastane situace kdy se vlaky odklání ale nějaká mašina někam nemůže.
Do Košic nasazují ČD jednotku Pendolino vždy, a to za cenu rozbití dalších obratů. Když se náhodou stane, že se rozbije i ta jediná jednotka, co je tou dobou v Praze, tak vyšlou RailJet nebo klasickou soupravu a někde na trase (většinou Kolín, ale už i Poděbrady), zrealizují přestup cestujících do protijedoucího SC516 z jednoho vlaku do druhého. Pendolino tak jede zpět do Košic a náhradní souprava zpět na Prahu.
Tohle jsem jednou zažil právě v SC 516 a na zpátečním SC 515 spadl kus skály mezi Berounem a Karlštejnem, tzn. hodina zpoždění po cestě tam a 2 a půl hodiny na cestě nazpět. Opravdu servis železničních dopravců (nejen ČD) je na úrovni Zimbabwe.
SC243 končí v Košicích pouze v pátek.
6 patrových vozů namísto 6,5 vozů povinně místenkového Pendolina se sedadly v uspořádání 2+1. Tady je jasné, že plná čtyřka nebyla (nemusela být).
No jestli tak hezky ten elefant naklapel jako Pendolino, tak asi v horních patrech musel perzonal rozdávat pasazerum kinedryl. 🤢
Ne vážně, nevím proč se na úsecích vysočiny, 4.koridoru i jinde projektuje Vk a dosahují příslušné rychlostniky, když je zřejmě, ze projekt Pendolina postupně vysumi….
Třeba proto, že to při obnově svršku nestojí prakticky nic navíc.
No jo…ale co by tam provozovali, když se pendolina odeberou do Č. Třebové nejpozději v r. 2037, tj. za 15 let?
Je to smutné. ČR, resp. Správa železnic je tuším zavázaná EU, že v rámci tratí TEN-T bude modernizovat na rychlost 160 km/h. Pendolino je potěmkin, který umožňuje tohle splnit s menší námahou. Místo, aby situaci někdo narovnal a jako směrodatná se začla brát rychlost pro ne-klopidla, narostlo tohle pravidlo za pana Manekýna do nového rozměru a už si hrajeme i na 200 km/h. Mimochodem, ještě na starém webu měla SŽDC ve svých vlastních zásadách modernizace dráhy uvedeno „zavedení vyšší traťové rychlosti na dostatečně dlouhých úsecích tak, aby bylo možno zvýšenou rychlost efektivně využít“. To za Manekýna také zmizelo a místo… Číst vice »
Inu, Dobrá Správa!
Nic proti, ale 200 km/h pro klopidla splňuje přesně to, co chcete: 160 km/h pro neklopidla. Přičemž teda vznikne malá rezerva nad 160 km/h.
Pointa byla, že Vmax na českých koridorech je často jen potěmkin a neklopidla jezdí méně – a že SŽ bere jako hlavní parametry pro klopidla, což není dobře.
Kromě toho 200 pro klopidla se tu zatím zavádí nebo plánuje zavádět na úsecích, kde by 160 pro neklopidla byla tak jako tak (nové úseky Praha – ČB, Pardubice – Choceň,…). Na budějovické trati s jediným rozdílem, že takhle to bylo o 500 míčů dražší a kdyby tam jednou opravu neklopidla jezdily víc než 160 km/h, čeká je rychlostní cimbuří a úspora pár desítek vteřin.
Každé zrychlování je energeticky náročné. I pražské metro při 80km/h žere podstatně víc než kdyby jezdilo všude maximálně s šedesátkou. Ale je pravda, že ty úseky by měly mít aspoň 10 km.
V Číně není problém jet rychlovlakem mezi dvěma městy, které leží vedle sebe. Rozjíždí to na 300+, ale taky je to minimálně 20 kilometrů. Ale tam je to všechno novostavba, takže je netrápí cesta údolím projektovaná před 200 lety.
To je jednoduché:
Správa železnic, státní organizace se dodnes řídí svojí stále platnou směrnicí GŘ č. 16/2005, účinnost od: 17.01.2006, která mu podle cirka 16 let starých map, které jsou přílohou té směrnice stále „velí“:
a) kde má profil pro naklápěcí skříně vytvářet
za b) že má povinnost ho stále vytvářet
(= i kdyby poslední Pendolino tady jelo před 20 lety nebo už nejelo na síti SŽ, s.o.vůbec).
A tu směrnici nikdo nikdy už nezruší:-))
A prodražuje zřízení Vk stavbu? Nevím, ptám se…
Naopak, z pohledu SŽ stavbu de facto v mnoha případech zlevňuje, protože umožňuje papírově těch 160 km/h dosáhnout s menšími zásahy do trasování. Z pohledu cestujících a daňových poplatníků je to úspora na nesprávném místě. Ale nákladnost staveb není to nejhorší, daleko protivnější mi je, že o maximálních rychlostech na tratích SŽ dlouhodobě, systematicky a záměrně klame, resp. neříká tu pravdu celou (což je ale také klamání).
To dost záleží na tom, jestli se to Pendolino vleze do stejného rychlostního pásma, jako by se vlezla klasika – jestli jsou ve „stejném šuplíku“ – níže uvádím tabulku minimální požadované únosnosti na zemní pláni a na pláni tělesa železničního spodku: https://ctrlv.cz/lFvH , která je obsažena v předpisu SŽ S4 – viz níže: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/64303803/SZ_S4_20210101.pdf/b598ca16-b5a5-4a06-a63d-bbcb3c361466?download=true Je z ní vidět, že pokud se upgraduje t-230/250, tak tam má klasika na vybraných úsecích V = 120/125 km/h a Pendolino V = 140-155 km/h = tak to je ve stejném šuplíku a tady se asi za škrtnutí Pendolina opravdu neušetří nic. Ale pokud by… Číst vice »
Já si nejsem jistý, jestli vůbec je na nových tratích důvod, aby někde byl rychlostník jako cedule s rychlostí nad 100.
Kdo chce jet víc než stovkou, má etcs a to mu ukáže rychlost na desce.
A při poruše ETCS pojedeme 20?
Pravidlo pojede mezistaničně stovkou. (100 je maximum bez zabezpečovačky, pro menší rychlosti budou i klasické rychlostníky)
Pokud se za jízdy pokazí etcs, klidně do první stanice dojet dvackou a tam to řešit. (Třeba vypnutím mobilky a pokračováním stovkou)
Mno co dodat