Českým drahám chybí lepší vozy, modernizace má zpoždění. Změní proto řazení rychlíků
Interiér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČD
Nedostatek modernizovaných vozů ve flotile Českých drah se promítne i do dubnové změny jízdního řádu. Kromě již oznámené proměny rychlíků
Děčín nedopláca na konkurenciu, ale na to že sa ČD snažia za každú cenu a zbytočne (nie je to „verejný záujem“) konkurovať tam kde to zjavne iní vedia lepšie. Keby sa radšej sústredili na to čo im štát a kraje objednávajú a vykašľali sa na Ostravu. A kľudne aj Brno-Viedeň/Bratislava. Namiesto toho aby naše dane (odvádzam ich v ČR ak by niekto chcel rýpať :-P) vyhadzovali tam kde ich netreba a poskytovali tristnú kvalitu tam, kam tie platby od štátu oficiálne smerujú. ČD sú fakt čierna diera.
jen bych chtěl upozornit na to, že rychlíková linka do Klatov je linka R6 nikoli R15, linka R15 je z Ústí nad Labem do Liberce.
Já jezdím rychlíky Praha – Děčín téměř každý den a v různých časech. Kdo už tam viděl něco jiného, než B? Já tedy ne
Taky si říkám. Jsem v Děčíně na škole a na rychlících Děčín Praha jsem nic jiného než béčka neviděl.
A nebýt nákupů NOVÝCH vozů na pomezí osmdesátých a devadesátých let, tak je těch vlaků méně anebo chodíte pěšky, tak tu pořád nemudrujte (povětšinou to topí, svítí, voda teče, doveze Vás to kam má a většinou i zavčasu). To se už roky v takové míře neděje, těch pár railjetů a pendolin to nevytrhne a i když nejlepší dvojka je rakouská jednička, nové kočáry to nejsou.
Tím myslíte lazaretní vozy Bymee?
Prostě se smiřte s tím že vymetákový rychlík Praha-Děčín není nic extrovního, jsou mnohem důležitější trasy
Ono to tak ale není. Až do letoška proklamovalo MD, že tyto rychlíky budou předmětem první vlny soutěží a nemělo smysl uvažovat o změně vozového parku bez znalosti požadovaných parametrů od objednavatele. T
Podle mě hsou vozy A,B a BDS skvělé vozy ale na pomalejší tratě třeba Ústí-Cheb
Co takhle bmz na R 11 Brno Jihlava čb Plzeň?
Promiňte, ale neodpustím si, protože jezdím jak na Děčín, tak na Moravu: Směr Děčín – čas jízdy 1:30 h, co 2 h EC lak se VŠEMI vozy klimatizovanými, s WIFI, zásuvkami + co 2 h obyč. „B“ bez ničeho + co 2 h Chebské rychlíky, pro mě se super vozy, žádným zastavením, je mi tam chybí ta WIFI. Směr Ostrava – čas jízdy 3 h, co 2 h Pendolino – skvělé, ale je to prioritně pro cestující JEN Pha-OV (pro mě nepoužitelné díky přípojům) + takže zbývá JEN co 2 h IC/Ex (podle toho, jak to pojmenují), ten má přípoje… Číst vice »
Já zase neberu EC, protože mi navazuje v Děčíně přípoj pouze od R a nikoliv EC, takže takový argument že mohu jet EC je mi k ničemu. A protože kraj udělal přípoje od EC, tak nejen mě, ale i většinou ostatních B bolí. Zejména v létě se s vozy B ve 140 cestovat prostě nedá.
Vlastimil:
Task od čeho ty přípoje vlastně jsou – od R nebo od EC? Z vašeho příspěvku to příliš pochopitelné není a v IDOSu vidím od EC jen „zárohové“ občasné přípoje na pravobřežní motoráky na Střekov …
Kam vlastně jezdíte, když vám přípoje tolik vadí, a kolik vás takových vůbec je, aby to vůbec stálo za řeč?
Pane Krejzak, také jezdím do Prahy a zpět na Ostravu a neztěžuji si, ráno jezdím vlakem Rx, zakoupím místenku do modernizovaného vozu s wifi a je to bez problémů. A můžu potvrdit, že místa v tom voze je až do Pardubic dost.
Nazpátek jezdím odpoledne různými vlaky (EC, Ex, IC) a také si neztěžuji. A dokonce občas i Pendolinem a to jedu jenom do Olomouce. A místa ve voze je od Kolína, či Pardubic, také dost.
Samozřejmě překlep- kraj udělal přípoje v Děčíně od R – Rumburk oběma směry a Liberec.
T : na viacerych expresoch do Ziliny cez Vsetin su radene vozne ZSSK.A nie je pravda,ze do Ziliny je hodinovy takt,cez Ostravu je priamych vlakov menej.Je zaujimave,ze modernizacia vozoveho parku na Slovensku je progresivnejsia.Tam vsetky rychliky na trati Bratislava- Zilina- Kosice maju radene klimatizovane vozne na rychlost 160 km/h.
Nevím, jak tohle okomentovat, protože u nás je těch tratí, kde tyto soupravy jezdí, poněkud více, než jen jedna.
Je krásne mat vozne na 160km/h, čo z toho, ak koridor zvládne max 120km/h. A to čo sa nachádza za Popradom, je naozaj hanba (Poprad- Margecany- Kysak – Košice). Popravde, ani to za Žilinou nie je žiadna sláva.
Tak u Vás se nakupují vagóny z dotací EU ne?
To je proto, že na Slovensku máte jenom jednu rychlíkovou trať. Kúty – Štúrovo nepoítám, tam beztak jezdí hlavně čeští dopravci.
Na trati Strakonice – Volyně, vlak jedoucí z Volyně na Strakonice (a obráceně) používá velice silnou houkačku (výstrahu) je nutné tak silné houkání? Obtěžuje to některé občany. Prosím o zdělení to ho to dotazu. Děkuji.
Ano, je to nutné a bude se dále zesilovat.
Hezký den.
Váš dotaz je vyloženě k tématu….!!! Odpovím Vám ale jednoznačně, že strojvedoucí houkají před železničními přejezdy, kde MUSÍ houkat a upozorňovat tak řidiče, že se k přejezdu blíží vlak. Bohužel bez toho to nejde!!!
„Dosud jezdily v pracovní dny dvě soupravy se čtyřmi modernějšími vagóny Bmz, od dubna se počet vozů na této trase zredukuje a nahradí je opět „béčka“. Lepší vozy zůstanou pouze v jedné soupravě.“ Zajímalo by mě na kterých. Jednoduchým proklikáním se řazením vlaků na Želpage mi vyšlo, že vozy Bmz jezdí na jednom páru 677/672. Ostatní rychlíky na trase Praha – Děčín mi vyšly v 4 denním turnusu pouze s vozy A a B (v různých variantách) = 4 soupravy. 601/690/683/684/689/6957 // 6930/6963/679/688/685/680/691/670 // 671/692/681/686/687/676 // 675/682/1698 Sice jsem turnus nezačal v Děčíně, ale na počtu TD a souprav se… Číst vice »
4x Bmz měly být původně nasazovány v 672/673 a 677/678, ale nebylo dodržováno. Výjimečně se vyskytovaly 2x Bmz na R 678. Teď už je plánován jen jeden pár 672/673 se 4x Bmz, tak uvidíme, zda bude splněno.
Tak na eshopu ČD teď vidím jen 3x Bmz na R677, nevidím však stejné řazení pro párový vlak (měl by to být R672, ale v eshopu uvádějí řazení s B249).
Tak koukám, že 673/678 mi vypadly….na Želpage aktuální řazení uvádí A, B, v původně plánovaném od grafikonu byly Bmz
Nechápu, že za celou republiku to dosud nejvíc odnáší rameno Praha – Ústí – Děčín. Jedná se o jednu z páteřních linek na koridorové trati, je dost vytížená a slouží zároveň pražské příměstské dopravě. Do předloňského otevření dálnice D8 byla i časově konkurenceschopná, teď je to na hraně. S takovou cestující rádi přesednou do něčeho jiného.. Jak píše T níže – nejlepší vozy jezdí na Moravu a co zbyde, jde teprve vykrývat Čechy. Nechci rozvíjet spor „Praha vs. Morava“, o tom to není, ale tady je krásně vidět, jak na konkurenci směrem na Ostravu a spol. doplácí lidé např. z… Číst vice »
Do Decina premavaju aj vlaky kateg.EC a tam su radene najmodernejsie klimatizovane vozne s WiFi.Do Ústí zase premavaju aj chebské rychliky takze staci si len vybrat
Říká se tomu konkurence. Jaký jiný dopravce jezdí na rameni Praha – Děčín (nejen vlakový, ale i autobusový). A pak je ještě i poměrně racionální argument ČD, že nemá smysl pořizovat na děčínské R lepší vozy, když je linka mezi prvními na soutěž…
Naopak, děčínské rychlíky jsou mezi posledními na soutěž (od 12/2029).
http://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministr-Dan-Tok-otevira-dopravcum-trh-v-dalkove-ze
tady slibovali, že to půjde jako první. Nicméně vzhledem k podobě stránek MD je dost možné, že je ještě nová verze. Nicméně po 20 minutách hledání jsem rezignoval na to ho najít, protože web Mdcr.cz jen zvyšuje krevní tlak.
A proč nenahradí některé modernější vozy béčkama ve spojích na Moravu a budou brát z linky, kde jezdí pouhé 3 ucházející vozy na jedné soupravě??? Je skutečně třeba Praha – Žilina hodinový takt po celý den? Úsek Praha – Pardubice rychlíky á 15 min? To je taky argument… nebudu tam dávat nové vozy, protože se bude relace soutěžit – tak proč začaly dávat nové vozy na Pha – Ostrava nebo Pha – Brno, když věděly, že se tam blíží konkurence? To má fakt logiku.
Nejvíc to rozhodně neodnáší rychlíky Praha -Děčín. Mrkněte, co jezdí na rychlících Brno – Jihlava – ČB – Plzeň a co jezdí na rychlících Brno – Olomouc – Šumperk. Na první trase béčka a závan moderny je jen multifunkční vagon, na druhé trase ani ten ne, tam je ještě běžný BDs. Slibovaly, že v roce 2019 se to změní, tak uvidíme, jestli fakt jo…
No jo, jenže vy všichni hned posíláte každýho z Děčína do Prahy. Oni v tom musejí taky sedět lidi, co jezdí jen z Děčína např. do Roudnice, z Ústí do Kralup, z Kralup do Prahy apod. A není vůbec správný argument, že „lidi můžou jet EC nebo krušhorským R5“. Jako když potřebuju jet z Děčína v 9:30, tak pojedu v 9:30 a nebudu logicky čekat 3/4 hodiny na vlak s lepšími vozy (a vidinou sekery ze zahraničí). Zdenek: To bych sem nepletl, to není koridor. To se taky můžeme bavit o R21 Praha – Turnov – Tanvald nebo R26, kde… Číst vice »
Větší blbost jsem snad nečetl. Jak si může stěžovat někdo, komu na dané trati jezdí nejmodernější vlaky EC (kromě Railjetů), kterými ČD disponují. Vážený Romanero, projeďte se někdy jinými linkami, jako třeba Plzeň – Brno nebo Brno – Olomouc – Šumperk. Tam žádnou adekvátní náhradu nenajdete. Vše se cpe jen na Prahu…
Zdenek: Omlouvám se za duplicitní příspěvek, bohužel jsem tento komentář, který je naprosto přesný a výstižný a zcela s ním souhlasím, nepostřehl.
Romanero: To, co píšete Vy, se jedná o relativně marginální počet cestujících a především na marginální vzdálenosti. Ale zkuste si v té kožence (nebo polátkované kožence) sedět dvě a půl hodiny. Někdo i více.
BoH: Aha, takže on cestující potřebuje jet před půl devátou, přijede mu R koženka, ale podle vás si nemá důvod stěžovat, protože ve čtvrt na 11 mu jede krásný natřískaný a zpožděný EC z Hamburku?
„Vše se cpe jen na Prahu.“ = klasický moravský folklór, který mě už unavuje. A není na něm ani za mák pravdy..
Nejlepsi vozi jezdi na EC do Decina na teto lince B nenajdete jedna se pouze o rychliky praha decin
Prostě bych to shrnul, že ve vnitrostátní dálkové dopravě se prakticky to nejlepší cpe na tratě Praha – Morava. Neargumentoval bych tím, že z Prahy do Děčína to trvá 1:30, tak jim stačí obyč. B neboť z Prahy do Žel. Rudy to trvá dokonce 3 hodiny a jezdíme zde taky v B, o úseku např. ČB – Brno ani nemluvím. Ano, na Slovensku prakticky na všech rychlících najdeme pouze reko vozy + stále častěji se objevují i na regionálních vlacích – je to dáno ale také tím, že na SK se zrušilo mnoho tratí, na hlavním koridoru se jezdí po… Číst vice »
Romanero: Nebuďte demagog. Vůbec jsem nenapsal, že si cestující nemá stěžovat. Pouze reaguji na to, jak si tady stěžujete Vy, že chudáci Češi si stěžují kvůli tomu, že vše dobré jim seberou Moraváci. Jen tak na okraj – ty vozy jdou na Plzeň, ne na Moravu. A dále reaguji na to, že na trase Praha – Děčín jezdí jiné spoje (EC) a většina cestujících nemusí jezdit v kopřivácích, což na jiných trasách, kde nejezdí ani kvalitní vlaky, ani autobusy, se říci nedá.
„„Vše se cpe jen na Prahu.“ = klasický moravský folklór, který mě už unavuje. “ Unavovat Vás může, co chce, ale prostě fakta jsou jasná. Kvalitní vozy můžete potkat na následujících trasách:
Praha – Cheb (- Berlín)
Praha – Ústí – Cheb
Praha – Plzeň – Cheb
Praha – Plzeň – Klatovy
Praha – Tábor – České Budějovice
Praha – Hradec Králové – Trutnov
Praha – ČT – Brno (- Břeclav)
Praha – Olomouc – Ostrava / Vsetín
Brno – Břeclav – Olomouc
Ostrava – Přerov – Břeclav (ale to jen díky tranzitním vlakům)
Pardon, první trasa měla samozřejmě být Praha – Děčín ( -Berlín)
BoH: Zkuste si ten výčet za domácí úkol zkonvertovat z počtu linek na počet vlaků, nebo ještě lépe na počet vozů, a rozmístit je do mapy. Plus vozidla soukromých dopravců samozřejmě. Snad už pak bude jasno 😉
T: Souhlas.
Tak za prvé je nesmysl si stěžovat za B, většina měst v ČR nemá ani to např Liberec (5. největší město v zemi !!!), je naprosto logické, že je mnohem lepší mít vlak sestavaný ze stejných (podobných) vozů. Jinak v tom výčtu bych škrtl Praha-Klatovy, přidal Praha -Luhačovice, a škrtl Praha-Ostrava/Vsetín-Slovensko, ze kterých nelze brát protože jsou na ně mezinárodní smlouvy a za druhé přes Vsetín jezdí zpravidla slovenské vozy. A krom toho ta zabomyší válka Čechy/Morava, vlaky z Prahy na Moravu nejedou skoro 200km Čechama?
Viděl jste někdy „to“, co jezdí do Liberce? Z jakéhokoli směru. Páté největší město v ČR a spojení je hrůza.
Romanero: Jinými slovy, opět bez argumentu. Hlavně, aby Vás ta nenávist vůči Moravě nesežrala 🙂
Martin: Tak na Klatovy jezdí Bee 238, tudíž nemyslím si, že je nutno ji škrtat. S tím Libercem je to sice pravda, ale tady naprosto chybí jakákoliv infrastruktura a navíc je zde kvalitní autobusové spojení. Ale schválně se podívejte, co jezdí mezi největšími městy na Moravě, tedy Ostrava – Brno a Olomouc – Brno (a to nemyslím přes Břeclav, kudy nikdo, kdo si nesplete vlak, nepojede)
Ad Jan Sůra: Že jste to vy… (harmonogram schválený na jaře 2017)
12/2020: R14 (Pce-Lib-ÚnL), R27
12/2021: R9, R10, R23
12/2022: R21, R22, R24, R26
12/2024: Ex6, R16
12/2025: Ex7, R11A, R17
12/2026: R11B
12/2027: R8, R12
12/2028: Ex2, R18
12/2029: Ex1, Ex3, Ex4, Ex5, R15, R19, R20
Můžete mi poslat dokaz, kde to je?)
Dopravce, který musí měnit vozový park na několika linkách kvůli tomu, že partner nedodal 20 (slovy dvacet) vozů, by měl zvážit, jestli je schopen zajišťovat dopravu v celé ČR. Tak hlavně, že na relaci Praha – Morava, kde se jezdí za pár kaček, musí být pouze rekonstruované nebo nové vozy. Zbytek republiky má prostě smůlu nebo se dočká pouze odložených zbytků, co relace Praha – Morava už nesnese. O využití některých spojů z Prahy na východ se dá také polemizovat a přesto se jich redukce vozů netýká. Váš národní dopravce.
Dvacet vozů je dost, to jsou 2-4 kvalitní soupravy. A není to jen 20 vozů, je to 20 vozů u DLB + dalších několik desítek u DPOV (nebo někdo viděl třeba Bmz232 už někde v provozu?)
Tak já bych byl s tou moravou opatrný. Kdo sem nejezdí by to neměl soudit a ten kdo jezdí ví, že ČD jsou schopny osadit na Ex vlaky i starý koženkový dobytčák. Opravdu bych nikomu nepřál sedět 4.5 hodiny v takovém vagonu, aby získal úplné informace a nemusel tady zbytečně psát nepravdy…