Český železniční průmysl navzdory covidu loni zvýšil výkon na 77 miliard
Ilustrační foto. Pramen: ACRI
Přes polovinu tržeb mají podniky českého železničního průmyslu ze zahraničí.
Přes polovinu tržeb mají podniky českého železničního průmyslu ze zahraničí.
Při pohledu na srovnávací tabulku je rozhodně co zlepšovat. Propad exportu mezi rokem 2015 (91 mld. Kč) a 2019 (77 mld. Kč) je pak vyloženě zarážející…
No uvidíme, naštěstí dost významných hráčů v železničním průmyslu v poslední době jede (ať už je to DAKO-CZ, které se úspěšně navázalo na dodávky Siemensu, Škoda, která cílí na Německo, Slovensko či Polsko, CZ Loko, Bonatrans, ale i nenápadná fryčovická firma Borcad – na tu se často zapomíná, přitom co se tam místním klukům podařilo vydupat z nuly, stojí za obdiv), tak uvidíme.
To máte obrat, propad exportu je menší, z 50 mld Kč na 41 mld. Kč. Mnohé firmy jsou na tom daleko, daleko hůř.
Máte pravdu, trochu jsem se upsal. Tím „exportem“ byl samozřejmě myšlen právě obrat.
Nevím no. Pohledem na tabulku od roku 2012 bych napsal spíše, že český železniční průmysl dlouhodobě stagnuje. A to není dobře.
V té poslední větě má být asi : firmou msv metal Studénka.
Cz loko chybí ve výčtu úspěchu..
Máte pravdu. Chybí rovněž BONATRANS
Příklady exportních úspěchů podle ACRI: