Český železniční průmysl navzdory covidu loni zvýšil výkon na 77 miliard

Ilustrační foto. Pramen: ACRIIlustrační foto. Pramen: ACRI

Přes polovinu tržeb mají podniky českého železničního průmyslu ze zahraničí.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bently

Při pohledu na srovnávací tabulku je rozhodně co zlepšovat. Propad exportu mezi rokem 2015 (91 mld. Kč) a 2019 (77 mld. Kč) je pak vyloženě zarážející…
No uvidíme, naštěstí dost významných hráčů v železničním průmyslu v poslední době jede (ať už je to DAKO-CZ, které se úspěšně navázalo na dodávky Siemensu, Škoda, která cílí na Německo, Slovensko či Polsko, CZ Loko, Bonatrans, ale i nenápadná fryčovická firma Borcad – na tu se často zapomíná, přitom co se tam místním klukům podařilo vydupat z nuly, stojí za obdiv), tak uvidíme.

Jiří Kocurek

To máte obrat, propad exportu je menší, z 50 mld Kč na 41 mld. Kč. Mnohé firmy jsou na tom daleko, daleko hůř.

bently

Máte pravdu, trochu jsem se upsal. Tím „exportem“ byl samozřejmě myšlen právě obrat.

Vladimír Bílý

Nevím no. Pohledem na tabulku od roku 2012 bych napsal spíše, že český železniční průmysl dlouhodobě stagnuje. A to není dobře.

Jerry

V té poslední větě má být asi : firmou msv metal Studénka.

Jerry

Cz loko chybí ve výčtu úspěchu..

Papoušek 477.0

Máte pravdu. Chybí rovněž BONATRANS

Radovan

Příklady exportních úspěchů podle ACRI: