Automobilový průmysl Automobily

Český trh s novými auty klesá, za březen -8 %. Z první pětky rostla jen Dacia, SUV mají už 30%

Škoda Karoq. Foto: Škoda Auto
Škoda Karoq. Foto: Škoda Auto

Český trh s novými auty narazil v březnu na svůj strop. V meziročním srovnání registrace nových vozů klesly o 8,3 % na 24 553 vozů. Za poklesem je částečně i fakt, že letošní březen měl o dva pracovní dny méně, než loňský.

Vyplývá to z dat, které zveřejnil dnes na svých stránkách Svaz dovozců automobilů.  Podle nich nepatrně klesl i počet registrovaných aut za první čtvrtletí. I na základě březnových výsledků společnost PwC snížila odhad letošního růstu automobilového trhu v Česku ke třem procentům.

Dochází dál k velkému posunu v zákaznických preferencích. Tři z deseti aut v březnu už tvořily vozy kategorie SUV, které dosáhly podílu 30,55 %, nejvíce v historii. Pod třicet procent naopak už spadl podíl naftových motorů, pokračuje tak velký ústup dieselu.

Ještě před rokem měly diesely podíl 39 % registrací, letos v březnu lehce pod 30 %. Nenastává ale situace, že by lidé místo toho hromadně přecházely k alternativním pohonům. Ty drží stále svůj mikroskopický podíl na trhu, místo toho se jen prodává více aut na benzín.

Pořadí jednotlivých značek vévodí i za březen Škoda Auto, i té se ale nevyhnul nepatrný pokles o půl procenta. Dalším značkám klesly registrace v březnu podstatně více, například Hyundai na třetím místě klesl o 21 %. Z první pětice stouply jen registrace nových Dacií. Pokračuje velký vzestup Toyoty, která se dostala už na sedmé místo.

V žebříčku jednotlivých modelů vedou čtyři škodovky, překvapením je páté místo Nissanu Qashqai. Kodiaq se po dlouhé době nedostal do první desítky.

Nejprodávanější modely v březnu 2018

Škoda OCTAVIA 2492 vozů
Škoda FABIA 2162
Škoda RAPID 1127
Škoda KAROQ 690
Nissan QASHQAI 603
Volkswagen GOLF 596
Ford FOCUS 524
Dacia DUSTER 516
Hyundai i30 506
Škoda SUPERB 506

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan Sova
Host
Jan Sova

Tady diesel bude ještě tak 5 let trendy…. Lidé se toho moc nebojí, ty novější diesely už relativně tolik „nesmrdí“. Pochopitelně s ad-blue a filtrem DPF. Spíše se jedná ale o firemní flotily s většími nájezdy. Low-cost firmy včetně státní správy pak kupují i Fabie, což je pro jednotlivce nebo nedej bože rodinu sprosté slovo. Navíc nabídka automobilek na tuzemském trhu převažuje ve prospěch dieselu. Viz Škoda, která za příznivou cenu nabízí diesely s vychválením jízdních vlastností vozu. U benzinových motorů vám řekne, tady máš 3-válec 1,0 a jezdi, ale do žádných větších akcí se s tím pustit nemůžou, protože… Číst vice »

Milan
Host
Milan

Jestli se jedná o registrace nových aut, tak mě spíš překvapilo, že podíl dieselů je stále tak velký, že to lidi stále kupují. Protože propad hodnoty nového auta bude záhy zřejmě dosti dramatický. Z 39% na 30% bych určitě nenazýval „velký ústup dieselu“. Také by mě zajímalo srovnání prodejů dieselů s jinými evropskými státy, zejm. Německem.