Český trh s autobusy letos výrazně roste, SOR spadl na třetí místo

Autobus Iveco Streetway 18M. Foto: Ondřej Kubát / DPPAutobus Iveco Streetway 18M. Foto: Ondřej Kubát / DPP

Prodeje táhnou především nové smlouvy pro provoz v Pražské integrované dopravě.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Rad bych videl vic Solarisu, ktere jsou po vsech strankach jednoznacne nejlepsi, hlavne pro mhd.
Na druhou stranu dobre ze ubyva tech tragickych SORu.

Zdeněk

To jsem nevěděl že jsou dopravci na tom tak skvěle že kupují tolik nových busu, u MHD to platí město ale u příměstských?

LiborV

Autobusům Man se i soukromých dopravců v České republice daří víc než kdy dříve. Hodně pečují o obchodní vztahy se stálými klienty. Hodně zákazníků je volí i pro jejich kvalitní servisní služby. Což se Soru úplně nedaří.

MP22

SOR nečekají dobré časy, většina republiky je již po nových smlouvách a s tím spojených nákupech a teď asi nebudou roky hojnosti v městských a příměstských autobusech. A v zahraničí jim to moc nejde.

Kdo ví, jestli by SOR ještě existoval, kdyby v desátých letech nevyhrál tolik zakázek v Praze.

Ferda

Ono se vzhledem ke kvalitě a designu značky SOR vlastně ani není čemu divit…

hor411

Na design to nejezdí a většina se stejně rozhoduje hlavně podle ceny. Mají furt šanci

Frantík

Nebo podle délky…

czhunter

Design je dost zásadní, protože při stejné výrobní ceně vytváří špatný design dojem lacinosti (=> výrobek se musí prodávat za nižší cenu než by se prodával výrobek s dobrým designem = menší zisk).

Michal J

Takto se v korporátech nerozhoduje.

Daniel Jablonecký

Takhle mluví ti, co se domnívají, že je cestujícímu jedno, v čem jede, hlavně že jede. Omyl. Dnešní cestující design vnímají a svou roli nepochybně hraje.

Michal J

Přesně, na design to nejezdí. Zůstatková hodnota je stejně pár korun, na značce nezáleží. Pro daňového poplatníka je klíčová cena, rozumný komfort a hlavně spolehlivost. Když to SOR splní, tak palec nahoru. Dacia Duster taky není žádná designová hitparáda a jak se prodává.

ČD4ever

Jako každodenní cestující v autobusech DPP nemám pocit, že by nové Iveco Streetway a Iveco Urbanway nějak převyšovalo SOR NB12 a NB18 (při zahrnutí opotřebení).

LetecJaromír

Jaký že to byl autobus co půl roku musel stát na dvoře DP aby výrobce opravil nedostatky a po dalším půl roce je musel odstavit z provozu kvůli uniku paliva? Jooo Iveco 🙂

Arthur

Solaris si podřízl větev sám tím, že nemá kloubák homologovaný v třídě II, takže do nových smluv PID se nedá jako nový vůz zařadit.

Jan T.

Co to znamená v třídě II?

Juraj

Přitom Martin Uher i ČSAD SČ provozují Urbino 18 IV. V čem jsou odlišné?

MP22

No ale ty jsou nakoupené ještě před novými smlouvami ne?

Juraj

No to jo, ale Arthur píše, že Solaris to nemá homologované v třídě II, tak se snažím pochopit, jak to je s těmi busy u Uhera a ČSAD.
Změnilo se něco mezitím?

MP22

No změnilo se to, že se třída 2 vyžaduje až od nových smluv a když se kupovala Solárka, tak to bylo daleko před nima.

MP22

Každopádně, mohl by nám tady tu třídu někdo vysvětlit. Co vím já, tak to jsou plně nízkopodlažní autobusy které jsou ale stavěné na meziměstské linky včetně těch vedených po dálnicích. Což není případ Solarisu 4 co jezdí u ČSAD SČ, ten nemá například pásy, dále tam asi nesmí být sedadla bokem po směru a další technikálie, otázka jaké a proč se do toho Solarisu nechce.

Náhodný Kolemjdoucí

Třeba to ČSAD SČ snad koupilo nově MANy.

Peeetr

Jako jo, ale reálně prostě Solaris už pronikl hluboko do trhů západní Evropy, a prodává raději dráž tam, tudíž český trh už pro něj není zajímavý. Naopak MANu na západě i díky tomu zakázky moc nepřibívají, tak se teď daleko víc snaží ve východní části EU.

Pavel Vavříček

Navíc Ostrava jeho největší odběratel teď dlouho nenakoupil nějaký nový bus, protože se obnova pozastavila. V plánu bylo jen akorát vodík a to se pozastavilo. V příštím a po příštím roce akorát Solarisy dostane Martin Uher ty vodíky, Tábor elektrobusy a Ústí nad Labem ty 12 metry s tažným zařízením. To je tak všechno co se týče Solarisu v Česku. Trolejbusy akorát teď do Ostravy dorazí 6 27Tr a Plzeň má rámcovku na 26Tr a 27Tr do roku 2030.

Jiří 24

A Olomouc nic objednávat nebude? Vždyť tam stále jezdí i 20 let starý Solarisy 2. generace 🤔

Pavel Vavříček

Tam se soutěží elektrobusy. Jak krátké, tak i kloubové. Ale dlouho jsem neslyšel o elektrobusech pro Olomouc

smasska

Soutěží se projekt na výstavbu infra, vozy ne.

Ferda

Na kterých linkách by to v Táboře mělo jezdit?

Tomariero

Něco pod PIDem do Vlašimi a Benešova + MHD ale tam netuším co a jak.

mufiklo

V PID budou crosswaye

Martas

To ne, Solarisy budou čistě v MHD, do PID meziměstkých linek má být nový Crossway

Martas

Já bych řekl všude, kde jezdí krátké busy (vše kromě linky 13). Nejspíš, jediné krátké busy, které se nebudou vyřazovat jsou všechny Urbanwaye a nějaký ten Crosway City, jinak to půjde pryč, jsou to potom 10 let a více staré stroje. Něco se ještě prodá a zbytek sbohem