Český Krumlov vybral z pokut za rychlost aut třikrát víc, než odhadoval
Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR
Většina aut, která překročila rychlost, měla českou značku.
Většina aut, která překročila rychlost, měla českou značku.
„Většina pokutovaných aut měla českou poznávací značku.“ Hmm, to bych v Čechách neočekával.
Kolik předpisů a značek český plechovkář potřebuje, aby je uposlechl? To opravdu není možné sundat nohu z plynu?
Mně se opravdu nelíbí, jak si řidiči hrají na chudinky, přitom sami nemají pevnou vůli nějaké předpisy dodržovat a vůči sami sobě se chovají dost nekolegiálně (troubení, vybržďování apod). A ještě budou svým mizerným úsudkem posuzovat, jestli ta značka je nebo není zbytečná.
Fakt nechápu, co jsme za národ, když pořád vymýšlíme, jak ty předpisy přečůrat – antiradarem nebo něčím takovým.
Třeba Chvalšinská – za skoro 13 let dle statistik PČR 31 nehod. Z toho 14 se zraněním. Většina nedobrzdění, nevěnování se řízení. Takže to vychází na 2,4 nehody za rok. Kdyby rovnou řekli, že chtějí vybrat peníze a neoháněli se jen bezpečností, tak neřeknu ani slovo.
Mě spíš vadí řidiči, kteří tam jezdí 35-40, aby náhodou nepřesáhli 50tku.
zdroj : https://nehody.policie.cz/#18/14.31046/48.81487/1e32j3
„Rozšíření radarů vnímám hlavně z pohledu bezpečnosti. Jestli bude přínosem pro městskou pokladnu, není až tak podstatné.“ To člověk neví, jestli se má smát, nebo plakat, oni nám močí na hlavu a už ani nepředstírají, že je to déšť. Prosím milé diskutující, znáte nějaký konkrétní příklad měření rychlosti ve vaší obci případně v okolí, které bylo umístěno na místě zvýšeného počtu nehod a následně tento počet nehod znatelně poklesl? Předložili vám vaši radní tvrdá čísla? Nebo jen bezobsažně žvaní o bezpečnosti? A když už jsme u toho, nevíte čirou náhodou zároveň o měřeném přehledném rovném úseku defacto mimo zástavbu, kde… Číst vice »
„Bude se ale předělávat, tak je umístění radarů nejisté“
No bodejť, nic by nevybrali. Na rozkopané ulici znamená přizpůsobení rychlosti stavu vozovky nějakých 3 až 30 km/h dle výšky hrbů. A dát tam značku max 5 km/h a radar, to už by se i zarytý etatista ošíval – co když poběží?
Když lidi jezdí jako prasata, nesmí se pak divit 😉
Bohužel je to trend měst a obcí kteří zjistili že to sype víc než něco jiného.Tak je to učelovka aby se měli….a plavali se po ramenou jak jsou skvělí a příjem do rozpočtu města je větší než minule vedení města…..
Všechno, co ukázní vraždící ksindl za volanty je správné. V obci se má jezdit do 30 km/h!
A to určil kdo?
Soudrun Kim vlastním brkem.
Ty to máš v hlavě fakt zajímavý…..
ano , je to trend . lide jsou presvedceni ze mohou konat jak se jim zlibi a kdyz je u jejich levarny nekdo pristihne tak se ohaneji recmi typu nejjednodussi vyber penez je z pokut , zbyte ne omezeni a jine anarchisticke reci. Demokracie je mimo jine prevzeti odpovednosti za sve ciny a dobrovolne dodrzovani zakonu , i tech ktere nam nejsou po chuti. Nedavno jsem byl svedkem rozhovoru- dama v aute za milion zastavil auto tak , ze prechazejici chodci ji museli obchazet . Nedodrzela 5etru od hranice krizovatky. Sla si koupit kvetinu. Tam se rozhovorila o tom jak… Číst vice »
V momentě, kdy někdo jako podpůrný argument uvede „auto za milion“ přestávám číst, neboť je to zbytečný. Pokud chcete moralizovat tak všechny a ne tímto hloupým argumentem!! Každopádně radary OK, vždy jsou označené a prostě si na ně člověk dá pozor. Víc mě štvou neoznačená auta policie, neboť ty bezpečnosti nepřispívají vůbec a je to zářný příklad účelového vybírání peněz
A vite, ze aby se prestupek stal, musi u nej byt prokazana spolecenska nebezpecnost?
To akorat u mestskych radaru je v dusledku Humlovy novely zavadejici objektivni odpovednost provozovatele vozidla byt „nemusi“…
Ale prej jsme liberalne demokraticky pravni stat.
áno materiální aspekt.
„Jenže ten ha***zl má bouráka za milion a určitě si na to nakradl!!!“ řval vzteky moralista.
Vždyť je to 15 roká stará …?!
Jenže to řvoucího závistivce nezajímá. On má rudo před očima a nejradši by lidem auta zakázal.
ach ty vymluvy …. chcete li znat nejukecanejsiho tvora … seznamte se s ceskym tocvolantem
Obchvat nikde. Silnice skrz město – nevyhovuje. Pochopí už někdo nahoře, že když lidi se potřebují na určitý čas dostat do práce a domů, tak jedou autem !!!! A když chvátá, radnice kasíruje.
Proč prostě nevyjede dřív? Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí.
A co tak omezit rychlost na 3 mph, jako za dob královny Victorie? Aby nikdo nebyl rychlejší než volský potah a nebral tak práci vozkům?
To myslíte vážně? Tenhle argument nemá logiku. Jednou jsou nastaveny nějaké limity, tak by se měly dodržovat. Mně to vyčítat nemusíte, já ty předpisy netvořil. A když něco přepísknu, no tak je fér a čestné pokutu zaplatit.
Takže mají pochopit, že kdo chvátá tak může jet rychleji.
Ahááá 😁
A bezpečnost provozu se zvýšila? Počet nehod klesl? A co parkování, už se dá v Krumlově zaparkovat? Jen číháte za bukem…
…Ne za dubem
Spíš než za nepřiměřenou rychlost to budou pokuty za překročení rychlosti. Za nepřiměřenou rychlost by mohla být pokuta jen teoreticky, v podstatě pouze tehdy, když by okamžitě po vyfocení vozidlo havarovalo a to navíc právě z důvodu nepřiměřené rychlosti, což není moc pravděpodobné.
„Rozšíření radarů vnímám hlavně z pohledu bezpečnosti. Jestli bude přínosem pro městskou pokladnu, není až tak podstatné. “
Absolutni vysmech. Chvalsinska a Objizdkova, kouknete se kde ty usekovy radary jsou. To je primo ukazkova lokalita pro vyber do obecni kasicky.
A proto by peníze z pokud měly jít do státního rozpočtu. Aby byla motivace měst jen zvýšením bezpečnosti. A nevyvstávály tak otázky o možném účelovém jednání.
Pardon…pokut… automatická korekce občas zlobí
Presne. Staci si u nekterych mest projit jejich odpovedi na dotazy podle 106ky stran toho, o jak velka prekroceni rychlosti se jednalo, nebo si udelat svoji analyzu na zaklade statistiky nehodovosti CDV z doby pred a po instalaci radaru.
Ale jiného státu. Když to půjde Ugandě, začne se konečně řešit bezpečnost provozu a nebude tlak vytvářet pasti na řidiče.
a jet 50 vas nenapadlo?
Oni jsou to dost často silnice, kde bylo 60-70 mimo reálnou zástavbu, pak někoho npadlo odmontovat cedule, prdnout tam úsekáč a kasírovat. Stejně dopadli některé obchvaty měst.
coz ale nemeni nic na me otazce…
jet 50 vas tam nenapadlo?
To neříkám, ale ten úředník, kdo dal na obchvat města 50 a úsekáč, by si to měl zaplatit – z vlastního, protože takový obchvat je zmařená investice z našich daní .
Pozor, o tomto rozhodují obecní politici.
zmarena investice? takze auta z obce nevyvedl? nebo je nekde napsano ze po obchvatu se musi jezdit 90? co kdyz je obchat blizko domu , 50 dela mensi kraval nez 90 , nedavno se tu psalo o umelcich u chynova- mesic provozu, tri havarie , tam by pomohla 30. a vubec proc to resite? jste ridic tak dodrzujte limity rychlosti . zvyseni muzeme bez nasledku resit s odborem dopravy ( napriklad) a ne partyzanskym nedospelim porusovanim predpisu pro chovani na silnici. mate uvazovani plebsu- panstvo se nediva muzeme delat bordel- a ejhle oni tu maji kamery. zkuste byt ,, obcansky… Číst vice »
Každý může dát podnět na změnu dopravního značení. Tady je návod jak na to.
https://frankbold.org/poradna/spravni-rizeni/spravni-rizeni/spravni-rizeni/rada/jak-dosahnout-zmeny-dopravniho-znaceni
30. Těch je tady plno. A běda to překročit. Je to v obci (dříve 60).
A co spis jet podle podminek bez hypnotizovani tachometru?
Nebo jinak, na ceste navrzene na 50 kde doted jezdite bezpecne 50 zavedeme dvacitku a usekac na kseft. A beda jak si budete stezovat. Proste nepremejslet a 20.
a zase.. jake hypnotizovaní tachometru?
Co tak tam dát STOPku … bez křižovatky? Jo, vlastně to by policajti už nedovolili.
Tyhle „aplikace“ radarů profesionálně školí jistý tajemník už nevím odkud, součástí instalace radaru je vždy nabídka firmy na vytipování lokality. Je jen málo měst v ČR, které to osadí v opravdu kritických místech (u přechodů, škol, atd.), napadají mne Luhačovice. Odhaduji z toho, kolik jsem projížděl, že tak 60-70% těchto zázračných budek je umístěno na přímých úsecích v řídce zastavené zóně nebo na výpadovkách.
Třeba a vy jim nemusíte dát tu možnost a můžete s nima hrát tu hru a vyhrát. Stačí jet na 50 do 54 tzn tachometrových nějakých cca 58, to stejně každý jezdí.
Tak tomu se říká business. Docela by mě zajímalo jaký ty radary měli vliv na nehodovost a na plynulost silničního provozu.
Na Budějovické díky kruhovým křižovatkám nemá význam, protože tam auta stojí v koloně. Kdežto od Chvalšin (Černé v Pošumaví) je vcelku dlouhý úsek na 70 km/hod a pak 50, která nebyla úplně patrná.
A to tam ta 70km/h byla až skoro k zámku. Většina úseku, kde se dnes vybírá za 50km/h.
A je to tam horší, než lepší, teď se tam (díky měření) jezdí bezdůvodně 40km/h a u cedule „konec měření“ se všichni chovají jako u cedule „konec obce“, šlápnou na pedál a hurá v obci minimálně 70…
Zkuste se zeptat na analýzu nehodovosti v závislosti na měření rychlosti v obcích u kanceláře ombudsmana ČR. Jednu studii tam mají, ale sami s ní ven nevyjdou. Prý se to dá optat přes zákon č. 106/1999 Sb.
a ted nastoupi ti, kterym to vadi a jaka je to buzerace …
… a pritom by stacilo nejezdit jako kre**n … a vyberou velke kulove.
Jde o to, jak je to nastavené. Zda platí i ten, co jede uprostřed noci 55 a místo hypnotizování tachometru raději sleduje okolí, přechody a tak dále, nebo jen ten, kdo tam profrčí přes den vážně jako kr***n. Strýcovi přišel pozdrav z Krumlova za 54 km/h (po odečtení tolerance), a to jezdí klidně a vopatrně. Kázeň musí být. Kdo to tam zná, bude souhlasit, že tady o bezpečnost až tolik nejde.
aaa, argument 1 … hypnotizovani tachometru.
co je to za blabol? jake hypnotizovani ta hometru? pokud nekdo neni schopny jet 50 aniz by cucel na tschometr, nema na silnici co delat.
auto nacpane elektronikou ktere jeho ridic neumi ovladat . tempomat stryce i ostatni zbavi starosti
Od té doby, co jezdím autem s tempomatem, tak tachometr nehypnotizuji. Dokonce se divím, proč policie případně ŘSD neudělá nějakou osvětu, ať jezdí na tempomat všichni.
Oni ho ale všichni nemají, tak na něj ani nemohou jezdit. Navíc pokud není adaptivní, tak se na něj reálně stejně nedá jezdit.
i ty kecko … od roku 2007 jsem do roku 2018 jezdil s auty bez adaptivniho tempomatu .. jen s obyčejným. a jezdit se s ním dá úplně normálně.
nicméně, o to nejde. na to, abys jel 50, přece nepotřebuješ tempomat, ne?
10 let jsem mel nastaveno 48/ 88. ani jedna pokuta z tohoto duvodu. jen kazdy den desitky autistu co me vyblikavali. a pak jednou v norsku … dlouho se mi styskalo po ridicich , kteri bezohlednost neberou do auta
Pod cca 50 (nebo 45) se mi vypne: druhé auto nemá. Ani adaptivní tempomat není bez chyb, jsou situace, kde má svoje limity a může způsobit kolizi. Nemůžete slepě spoléhat na přenos značek a na aktuálnost mapových podkladů.
pod 30
Nejste řidič, že ne? Sledovat okolní provoz, bezpečně a plynule projet vs čučet na mnohdy šikovně skryté značky a tachometr, abych nepřekročil 50 na dlouhé rovince bez křižovatek nebo 30 v přehledném úseku ve tři ráno?
a co bych asi byl? samozrejme ze jsem ridic. a proto zasnu, co jsou nekteri vyplodit za kraviny
Jedeš z kopce, sundáš nohu z plynu… slabý motor nestačí, auto mírně zrychluje.
Ano, můžeš tam kopnout dvojku a bude to řvát.
PS: Když to bude řvát, tak budou všicni přesvědční, že jedeš jako prase nejmíň stovkou… 40 na dvojku.
coze?
… to spis ve vasem pripade se nabizi otazka,, zda jste ridic a nebo “clovek, co umi tocit volantem”.
Daň z mimořádných zisků se uplatní i tu? 😀
Myslíte jako kladivo na radarošmejdy ?? 😀
Od místních něco vybrat?To je ignorace řidičů, že je někde místně přislušný radar se hned rozkřikne, a každý si dává pozor. A jako cizí používám Waze, který na to upozorňuje, takže pokud nemá člověk antiradar pro policejní rychlé šípy, tak nechat se chytit stacionárním radarem je fakt ignorace.