Českou Kamenici a Kamenický Šenov propojí nová cyklostezka, hotovo bude v říjnu
Trasa cyklostezky z České Kamenice do Kamenického Šenova. Foto: Město Česká Kamenice
Cena v soutěži klesla o více než čtvrtinu, trasa vede podél lokálky.
Já už jsem tam dávno nebyl, tak aktuální stav neznám, ale když už to tam zatraktivní i cyklostezka, měl by Langusta ještě také otevřít v šenovském nádraží nějakou použitelnou krčmu s místním pivem a atraktivní provozní dobou (a minimálně v letním období dokonce nejspíš i ve všední dny), protože tam v okolí žádné vhodné občerstvovací zařízení v posledních letech už žádné nebylo (jen obchod s potravinami kousek pod mostem) – to by pak mohlo mít ještě větší úspěch.
Je to do kopce, to většinu cykloturistů (bez přídavné baterie) odradí.
Co navrhujete, úpatní tunel z Kamenice do Boru?
Opačným směrem to je zase z kopce…
Podle vaší logiky by cyklisti měli jezdit jen podél Labe, i když i to může být někdy dost náročné, protože tam prostě musíte šlapat pořád.
To je vskutku logika místního génia.
Jaká bude návratnost?
Žádná, cyklisté za svoji infrastrukturu neplatí, ostatní se jim na to skládají z daní, třeba spotřební daně z minerálních olejů a DPH z nich.
Marž na kolo, ať Vás studený vítr trochu ochladí..
Napojení na stezku „Varhany“ mělo být součástí akce, bez tohoto úseku to místním a cykloturistice moc nepomůže. Snad to nebude trvat 20 let.
Podstatný je především fakt, že to cyklistům velmi kvalifikovaně a bezpečně nahradí dosavadní choutky na použití frekventované silnice první třídy (kde rozhodně nemají co dělat) ze Šenova do Kamenice: už kvůli té bezpečnosti bude mít ta cyklostezka velký smysl. A vedlejší efekt cyklostezky je samozřejmě i v tom, že se zvýší i využívání (a tím i potvrdí oprávněnost existence) lokálky, jejíž ukončení pod Kamenickým Šenovem žádný jiný větší přínos zatím nenabízí. V tomto případě tedy rozhodně nejde o zbytečně vyplýtvané finanční prostředky, i kdyby už k napojení dalších tras pro cyklisty ani nedošlo.
Prosím, kde se bere názor, že cyklisté nemají na silnici co dělat?
Přečtěte si nejdřív pořádně, co jsem napsal: nejde o silnice obecně, ale o silnici I/13 v konkrétním úseku, kam cyklisté opravdu nepatří – zkuste se tam třeba někdy zajet podívat a přesvědčíte se sám.
Kdyby tam nepatřili, tak je tam značka zakazující vjezd cyklistům.. buďto nediktujte lidem jak se maji chovat nebo se príště nevztekejte když vám někdo bude diktovat kam máte jezdit svým autem…
myslím, že to píše dost jasně a ta značka se tam třeba objeví až bude tahle stezka hotová, on nic nikomu nediktuje, pouze konstatuje a ne ve smyslu nějakého zákazu či příkazu
digi:
Já auto nemám a ani se nevztekám, jen tvrdím, že na tamní silnici první třídy cyklisté nepatří, a tak je dobře, když pro ně bude zřízena cyklostezka (byť jim ji zaplatíme všichni): že jste to nepochopil (a nejen vy), není problém můj, ale váš i všech dalších „mínusářů“, a svědčí o opravdu velmi vysoké úrovni schopností vás i jich logicky myslet.
A nejlepší na tom je, že většina těch, kdo své „mínusy“ přidali, tam ani v životě nebyla, a vůbec ani netuší, jak to tam ve skutečnosti vypadá.
Jak velka vetsina v zivote nebyla?
Petapadesat procent? Sedesat procent? Devadesat procent? Jak se to pozna?
Umite vestit i budoucnost?
Podle toho, jak málo je tady příspěvků aspoň trochu „k věci“, bych to odhadoval na těch 90 procent: ani ty vaše provokace ostatně nepatří k příliš „kompetentním“.
Kolikrát jste jel na kole v tomto úseku? Jezdím tudy autem několikrát ročně a jsem rád, když tam cyklistu nepotkám.
Sám jsem víkendová pumpička, ale jedničkám se fakt snažím vyhnout, i když tam podle značek můžu.
Takže bezohlednost řidičů aut se bude řešit tak že řidiče bezohledné necháme ale omezíme ostatní účastníky provozu…
Co je bezohlednost řidičů? Když jedu na kole po jedničce a kolem mě projedou současně dva kamiony? I když má ten na mé straně snahu se mi co nejvíce vyhnout, moc místa tam není a ve mě je malá dušička. Proto píšu jako cyklista: na kole pryč z jedniček.
Cyklisté se berou jako účastníci provozu a vztahujou se na ně zákony jak na řidiče,ale jezdit by mohli jenom po lese.
To by je museli někteří i dodržovat.
Právě realizovaný úsek je na pozemcích měst, Lesů ČR a soukromých zemědělců, pokračování nahoru na Varhany je potom ve 100 % na pozemcích ve vlastnictví KŽC. Pokud by se měla celá akce dělat najednou, neudělala by se nikdy, protože KŽC ještě několik let zpátky snila o návratu vlaků, a tedy nechtěla slyšet o odprodeji potřebných pozemků. Zatímco teď, když je jisté, že se první úsek staví a že obě města myslí rozvoj cyklodopravy vážně, je dohoda na spadnutí. Mimochodem místním bude z 80 % stačit už tento úsek, který napojuje populační centra obou měst + Prysk. Pro lepší rozvoj regionální… Číst vice »
Děkuji.
O možném prodloužení trati dál po tělese zrušeného a sneseného úseku až k hornímu konci Šenova samozřejmě uvažovali už i Languustovi předchůdci, ale pochopitelně to bylo nad jejich síly a možnosti (a velkým problémem jsou vždycky mosty). Hlavní je, že se zachovalo těleso dráhy – a cyklostezka bude teď už (a asi navždy) tím jediným, k čemu bude ještě opravdu smysluplně využitelné.
To napojení na varhany ve stopě zrušené trati o to přímo prosí.
Napojení na Varhany už kolegové z Kamenického Šenova projektují, přičemž do doby, než se postaví cyklostezka v odpovídajících parametrech, bude možné zrušené těleso trati používat alespoň jako vyštěrkovanou cestu.