dkv_obrazok

Českobudějovický dopravní podnik chce provozovat bikesharing v rámci MHD

České Budějovice, náměstí Přemysla Otakara II. Autor: Jitka Erbenová (cheva) – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10640668České Budějovice, náměstí Přemysla Otakara II. Autor: Jitka Erbenová (cheva) – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10640668

Dopravní podnik hledá dodavatele softwarové platformy pro sdílení kol.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan táborský

Ještě psí spřežení na letiště a zpět

Petr Hanák

Konečně to někoho napadlo 🙏 když může Brno provozovat parníky a Praha lanovku, tak nechápu, co na bikesharingu není dostatečně dopravního. Dokonce naopak DPP při opravách ulic háže do realizace cykloinfrastruktury opakovaně vidle…

Martin

Lanovka a parník je stále něco výrazně jiného. 😀

Petr Hanák

Ano, výrazně jiného než busy, tramvaje i metro, stejně jako ta kola. Jde o to, že pokud tedy města potřebují a chtějí budovat udržitelnou mobilitu, tak do toho mixu bezesporu vedle MHD i cyklodoprava, tak proč to do městských DP nezahrnout. To však za doprovodu budování skutečně použitelné infrastruktury.

Vasek

Ředitelé dopravních podniků v ČR ovšem stále většinou vnímají cyklodopravu jako konkurenci MHD.

Petr Hanák

Možná by právě proto mohlo být i v jejich zájmu do toho začít fušovat, pro začátek třeba uzavřít smlouvu s externí firmou, zahrnout je do jejich aplikací/tarifů apod. a tím potenciálně nahnat lidi do standardní MHD a prodat jim ten nápad, že ze zastávky ke dveřím mohou místo pěšky těch pár metrů sjet na kole. Na kola si můžou přidat svoje logo a hotovo dvacet.

Jakub P

Možná proto, že objednat tohle na klíč od specialistů vyjde levněji, než to učit dopravní podnik.

Pokud by to pomohlo s kašláním na cykloinfrastrukturu v dopravních podnicích, která místy přechází až do sabotování (což se ale týká většinou měst s tramvajemi, jinde DP do infrastruktury zasahuje míň), možná by to za to stálo, ale tomu moc nevěřím.

Jakub P

Rovněž vidím pro sebe jako případného návštěvníka nevýhodu v tom, že zatímco trolejbusy a autobusy se dají používat i bez instalace speciální aplikace nákupem virtuální jízdenky přímo ve vozidle nebo papírové někde v automatu, kola budou aplikaci chtít. Přitom v telefonu už mám aplikace Rekol i Nextbike, použitelné bez problému v řadě měst v ČR i zahraničí, zdaleka nejen v mém domovském. pražský roční kupón do nich přitom mám přidaný, takže to taky není problém, toto propojení samozřejmě umí. Zkrátka a dobře, v principu IMO není problém, aby to dělal dopravní podnik, praxe u nás zatím v tomto případě ukazuje… Číst vice »

noerf

Tak v Českých Budějovicích dopravní podnik již provozuje kontrolu parkování, tak to rozšíří i o další činnost. Jiná otázka je, jak tyto činnosti vychází ekonomicky.

Jmeno

Ekonomicky to vychází tak, že díky tomu, že ten podnik má široký záběr, dají se vydělat peníze navíc třeba zdražením parkovného, ať už napřímo od řidičů, tak třeba tím, že lidé začnou více jezdit na MHD či na kole. Takový malý městský dopravní monopol. Město má pod palcem i městkou policii, takže i zde se dají vydělat nějaké prachy na úkor řidičů. Dopravní Odbor Magistrátu Města pak může zařídit více nesmyslných jednosměrek, méně parkovacích míst, peších zón a podobně. Prostě se smyčka nad občany uzavírá. Město je bude pást a oni budou šlapat (na kole). Na všechno ostatní je tu… Číst vice »

MajsterN

Můj jediný problém s tím je, že tohle funguje často komerčně. V Pekingu vám v metru půjčí i deštník nebo power banku, v Česku to bude dělat stát se ztrátou veřejných peněz.
Proto by mne zajímalo spíš, jestli to nejde prostě hodit soukromníkovi.
Zrovna Uber, koloběžky, bikesharing a taxi podle mne není úplně čisté MHD.