Česko je lídrem rozvoje vysokorychlostní železnice, tvrdí Fiala. Po Bruselu žádá další peníze
Vysokorychlostní železnice z Madridu do Sevilly. Foto: Adif Alta Velocidad

Pod výzvu se podepsalo dalších děvet premiérů či prezidentů. Zmínili i roli železnice ve vojenské mobilitě.
On bere nějaké halucinogenní drogy?
Normální, otevřený lobbing. Udělali jsme si v EU dobré jméno s nasazením ETCS, tak to chceme využít pro financování VRT. Co je na tom špatně?
VRT v ČR bude černou dírou na peníze.
Veliký souhlas!
Že mu nepřijde žinantní takhle hloupě žvanit! Naše země je co týče VRT na úplném konci pomyslného chvostu budování VRT, ale pro něj to je pozice lídra….
Když to on ani netuší. 🙁
Tak to mě pobavilo. Řekl premiér země, která nemá z VRT v provozu ani kilometr. Hlavně, že v Dluhonicích je už měsíce porouchaná „rychlá“ výhybka pro 120 km/h do odbočky a musí se objíždět…
https://youtu.be/VPecF87Aa4I
Ze sedmi kolejí jsou tak dlouhodobě v provozu jen čtyři…
Tak právě, nemáme ani kilometr, takže 1. postavený kilometr bude nárůst o nekonečně procent. To vypadá pěkně, ne? A dá se to už jen dorovnat, ale ne překonat 🙂
Opravdu se nikdo nepozastavil nad tím, že u rozvoje vysokorychlostní sítě jsou podepsány i země jako Slovensko či Maďarsko, kde se žádná rychlá železnice absolutně neplánuje? Např. na Slovensku nějaký ministr nedávno prohlásil, že maximem je 160 km/h, že víc to tam prostě není možné a nemá ani smysl. Jedna z mála tratí, kde se o tom uvažovalo, je Kúty-Bratislava-Budapešť. Kúty-Bratislava prochází velkou modernizací právě teď, hlemýždím tempem na etapy, poslední etapa začne po 2027. Dvacet let se potom na tu trať nesáhne. Už teď se mohla předělávat na 200km/h. Obecně potřebu VRT probírala V4 dávno ve 2019. Trať z… Číst vice »
Však Česko ve srovnání z nich je „lídrem v plánování“. 🙂
A VR-jednotka schopná jet 320 km/h se bude z Budapešti loudat údolím Dunaje, pak nějakých 140 – 160 km/h Slovenskem, pak tedy 320 km/h od Rakvic k Polepům (vyjma brněnského a pražského uzlů) a od Polep do Berlína už zase „jen“ 200 – 250 km/h.
Už jsem níže psal zamyšlení, kterému státu (resp. dopravci ze kterého státu) budou ty jednotky patřit, zda to bude nějaké poměrné zastoupení či vůbec jaká bude ochota okolních států pořizovat jednotky pro 320 km/h coby rychlost, kterou na svém území nevyužijí.
Na 320 se může projektovat, 320 se může propagovat, reálně to bude kolem 250 km/h. I když se postaví první úseky, budou na svých koncích napojeny na konvenční tratě, rychlejší jednotky tak nikdo pořizovat nebude. I polské projekty nebo RailBaltic počítají s 250 km/h. Možná až bude opravdu, opravdu síť Vrt dokončená, ale nemá smysl myšlenkami snít někde v roce 2050.
Česko je spíš lídrem v budování modrého zábradlí.
To naštěstí bejvalo, někdo u Spržel se chytnul za nos a například v Kunčicích nad Labem už jsou na nových nástupištích zábradlí subtilní, v decentním odstínu kovové šedé. Škoda jen, že o dvacet kilometrů dál ve Staré Pace je tamní nádraží vizuálně i provozně zcela zpackané, s nástupišti odsunutými daleko od hlavní budovy a jejích přístřešků.
Já bych v tom nehledal nějakou velkou vědu, prostě natažené ruce z Východu a Jihu chtějí více peněz a méně otázek, jak budou využité. Tentokrát na VRT.
Pročpak tam asi nejsou podepsaní Francie, Itálie, Německo apod.? Tam se snad VRT nestaví?
Španělsko, Portugalsko je málo? Jasně se jedná o iniciativu těch chudších zemí. Zatímco Německo, Francie atd. patří k těm bohatším.
Ano, Španělsko a zejména Portugalsko jsou čistí příjemci. Chybí tam snad jen Polsko.
Vždyť si sám odpovídáte, čistí příjemci. Proč by Německo mělo psát sobě dopis.
Mi ten pán vždy připomene „Napoleóna“ v blázinci. Jak si myslí, že je Napoleón a personál mu říká „Ano, jsi Napoleón“ 🙂 …a tady máte medikaci 😀
Překvapuje mne že Španělé se snad u nás chtějí Vysokorychlostně inspirovat…?..??
Ten člověk je opravdu mimozemšťan
Přešli z oleje na Nutelu? 😀 😀
ta je ovšem na bázi palmového oleje…
To není náhoda. Kruh důkazů se tím uzavřel.
Vám tam vypadlo takové dosti podstatné slovo „budoucího“.
Nejspíš záměrně.
Nejspíše. Což je smutné, že zrovna tento super web má potřebu dělat takovou věc.
Bohužel, i tento web se zobrazuje na hlavní stránce Seznamu mezi výběrem článků odjinud. Takže když je v článku jméno politika, je tam z toho typický clickbait. A nové čtenáře je třeba sem nějak dostat (i když jich je dost)
Což ovšem na vyznění příliš nezmění, protože tak jako tak Česko ani zdaleka není lídrem „budoucí“ vysokorychlostní železnice v [celé] Evropě.
Kdyby býval napsal „ve střední a východní Evropě“, byl by mnohem blíž skutečnosti.
Což by vyvolalo paralelu s předchozím slibem o budoucích platech.:-(
To je hláška na úrovni Burešova „Best in COVID“. Je smutné kam tahle vláda může ještě klesnout, ženou zemi do rukou populistů 🙁
Kam se to hrabe na Best in Covid. Však se zase dočkáte svého guru. Zase bude čerpat dotace do své agrokapsy.
Nomen omen, naučte se číst.
Nedělejte z lidí nesvéprávné hlupáky, voliči prostě chtějí populisty.
Leader of future development, lídr budoucího rozvoje, je normální propagační fráze. Iniciativy si všimne pár železničních nadšenců. Vyjádření ještě méně. S Covid se to fakt nedá srovnávat.
Jsme lídrem v rozvoji VRT jakou svět neviděl. Vždyť to ještě není ani pořádně na papíře…
A taky hned tak neuvidi.
I předvolební rétorika by si měla zachovat určitou úroveň.
Však ANO, uvidíme ty perly z Průhonic.
A jak se ta naše „lídrovská“ pozice projevuje?
Nijak, jsme lídrem čehokoli….
Máme nejvíc informačních center o VRT na kilometr čtvereční 😉
Jako jsme byli best in covid, tak teska to je best in VRT
Mame nejvic studii a nejlepsi presentace.
Lídry jsme leda tak v kreslení čar po mapě a odsouvání termínů.
Jako lepší se to, ale do čelní pozice to máme ještě hodně daleko…
Nicméně aktivitu chválím, posílit roli železnice v dopravním mixu je potřeba a zkrácení cestovních dob o polovinu hospodářství i životní úrovni nějakou měrou pomůže.
Jak nějaký VRT pomůže hospodářství? Nákladní vlaky tam nejezdí a dojíždět do práce tím bude max. pár set lidí, protože to půjde tak leda z Prahy do Brna nebo naopak. Místo služebních cest už covid prosadil virtuální meetingy, takže pro korporace je ten význam taky marginální.
Vy tomu zrejme vubec nerozumite?Konvencni sit je pretizena a nak.vlaky nemuzou projet.Chapete ze to zkapacitni celou zeleznicni sit?Uvolni to konvencni sit.Neco si o tom zjistete a pak mudrujte
No dejme tomu, že pár rychlíků Praha – Ostrava pojede v jiné stopě. Dokážete tam po jejich díře nacpat náklad ??
Nebo si tam kraje docpou tramvajové spoje ?
Tak měl už dávno stat postavit 3. A 4.kolej z Prahy do Trebové … a ne sníst fantasmagorie o VRT
Ne všude, důležitá jednání se stále určitě vedou v tváří tvář.
Pro nákladní vlaky by se měly uvolnit stávající tratě, které momentálně již nestačí. Teoreticky by se mohly uvolnit i dálnice (a silnice obecně), aneb více lidí využije VHD, takže zprostředkovaně přínos pro hospodářství.
Jsem si jistý, že za ty prachy to nestojí.
Ale uznávám strategický přínos pro obranu. Když se to vezme historicky, tak kvůli tomu mají/měly některé země odlišný rozchod a kvůli tomu vlastně začala 1. světová – rusáci připravovali stavbu železnic, takže Němcům bylo jasné, že nejpozději za 4 roky zvládnou rusáci mobilizovat ke své západní hranici mnohem rychleji a oni už nezvládnou rychle porazit Francouze a pak vyběhnout na rusy. Tak využili první záminku, aby to spustili hned.
Dejte pokoj. Co z te rozmisky udelalo svetovou valku, bylo poruseni suverenity Belgie. Jeji celistvost garantovala Británie.
Ja vim, ze je in nadavat na Rusko, ale neni treba prepisovat dejiny.
Na labské pravobřežce + i na t-230/dle býv. číslování 250 je místa dost, snad vyjma pár desítek km okolo Brna (což je řešitelné kratšími úseky nových tratí).
A tranzit od severu na jih má na t-330 taky místa dost; O. K., mezi Přerovem a Ostravou je to slabší, ale i tam je to řešitelné konkrétní VRTkou Moravská brána.
Zato např. VRT Praha – Brno už sama o sobě tolik tranzitu z koridoru nepřevezme (resp. oč víc případně ano, o to se zhorší spojení východních Čech s ostatními regiony).
Dyť ta VRT bude pomalejší ve vysledku než auto
Tak to mě fakt pobavilo. Kolik té vysokorychlostní železnice máme že tu někdo tvrdí že jsme v tomto oboru na špici v Evropě.
Ty prachy nám nabízeli OPD1 a OPD2. Jenže přišliVV, zaklekávači (ANO), modré zábradlí, sosna group a máme prd. Srovnejme se Španělskem, které za podobné prachy vybudovalo moderní VRT síť a v rozsahu, Francie +Nemecko dohromady…
Tehdy padly hlášky typu, že VRT Praha brno bude stávat 95 000 000 000 Kč A díky tomu zvítězila verze přes Poříčany protože přes Benešov to mělo stát 110 000 000 000 a byl tam jeden problematicky kopec se stoupáním 38 promile
Dnešní pořady ceny VRT Praha brno jsou 200 000 000 000😪
Jižní varianta padla zejména kvůli Želivce.
V roce 2013 byla naplánována spousta „revitalizací“ jako náhradní plnění za OPD1. Tzn. paradoxně díky nerealizaci např. brněnského odsunu, byly komplexněji zmodernizovány některé jiné tratě (nebo aspoň jejich části) – i ty, kde se to nakonec nestihlo do 31. 12. 2015, tzn. stejně už to nebylo v rámci OPD1.
Naopak Španělsko má v celku mizerném stavu konvenční síť. I tam je to „něco za něco“.
To byly stejně ceny vycucané z prstu, tak nechápu jak tím někdo může pomalu po 15 letech mávat…
Hlavně jsme lídr ve studiích proveditelnosti. Třeba těch studií na zrychlení spojení na trati Praha-Turnov-Liberec už bylo, myslím, že víc jich nemají ani Poláci.
Ale ten překlad je fakt blbý, to co takhle napsal buď on (nebo někdo z jeho týmu) na ten Twitter já bych do titulku článku tady takhle nepřeložil, to trošku zavání snahou o clickbaitový titulek. Už kdyby se tam třeba doplnilo „Česko jako lídm BUDOUCÍHO rozvoje VRT“, tak by to víc odpovídalo tomu, co fakt napsal a lidé by se mu pak nemuseli vysmívat, že je úplně mimo.
Péťo a MOHL BYCH JE VIDĚT ?
A Pájo, nevadí ti, že jsou pod tou výzvou podepsaní i Fico a Orbán? Ty máš přeci rád…
Ale no tak, jedná se o jeden papír do bruselského koše.
Tak hlavně Slovensko vůbec o žádné VRT neuvažuje.Ono zřejmě půjde o snahu získat peníze na následnou modernizaci koridorů (sanace žel.spodku typu Lipník n.B),modernizaci Brno -Přerov,ETCS apod.Těch úseků VRT tam moc nebude…
.
Jenze Fiala je otazka pro ceske volice. Fico pro slovenske a Orban pro madarske.
To je na tom teda Evropa hůř, než jsem si myslel. 😜
Ač ledaskdo může mít k této vládě výhrady, pro VRT udělala nejvíc a dotáhla celý projekt nejdál. Mějme na paměti, že členem příští vlády se může stát strana Motoristé sobě, která má v programových tezích zhruba toto: projekt VRT zastavit jako zcela nevhodný pro Českou republiku. Je to zároveň názor jejich duchovního otce Václava Klause st. Pro železnici považují za efektivní jen přidání třetí koleje na koridorové tratě. A hlavně považují auto za posvátnou krávu, které se nic nesmí postavit do cesty. Navrhují zrušení rychlostního limitu na dálnicích, eliminaci cyklistiky z měst, zvýšení počtu parkovacích míst ve městech včetně center… Číst vice »
To je sice pravda, ale za lídry se opravdu považovat nemůžeme. Kdyby napsal, že toho udělali nejvíc než kdo dřív předtím, tak bych souhlasil. Ale tak, jak je to podáno, nikoliv.
Nyní jsou dotace EU do železnice max. 10 mld. ročně (současný stav = dotace je třeba 70% nákladů), takže kdyby vše zůstalo při starém, tak v cenách cca 1 bil. Kč a dotaci 700mld. Kč/10= 70let, krásný rok 2095. Ještě horší je, že od třicátých let spadneme do kategorie bohatý stát, kdy dostaneme dotací málo nebo nic… Takže je snad dobře, že za to někdo kope, ne?
Asi špatně čtu. Rád bych mazal nějakou VRT výhybku, ale teď bych zamastil akorát plány na stole
Kdyby Fiala neudělal pro financování VRT nic, budete remcat, že nic nedělá. Taková typická česká vlastnost, reagovat kriticky na každý podnět.
A cože to udělal? Prohlásil se lídrem? Tak to jo. To je fakt na metál.
Vrt už se staví?
Zkus PL Bohnice
Fiala se asi úplně pomátl… jako s nutellou.
… Fialovy oči 😎
A neva, že jsou pod tím podepsaní i Fico s Orbánem?
Ti žádný pravý VRT nechtějí. Jen dosyp pro své rodiny a kámoše se stavebníma firmama.
to je čumák…
Tal hlavně aby se nemlelo jen hubou a začako konečeně stavět.
Lídrem třeba jsme, ale nestavíme.
Asi mu dali špatné informace. Škoda že všude jezdí autem, měl se po těch našich vysokorychlostních železnicích projet.
A kdyby k nám dokázal přijet, pozval bych ho na jitrnici!
Náhodou, tato vláda zajistila prodloužení tunelu na malůvce pro VRT trať kolem ministrova domova, to je přece megaúspěch!
/s
Ještě než zde začnou intelektuálně nesmělí jedinci cokoliv komentovat, dovolím si jim přeložit následující větu:
“The Czech Republic as a leader in future development of high-speed rail in Europe!” znamená „Česká republika jako lídr v budoucím rozvoji vysokorychlostní železnice v Evropě!“
Je docela škoda, že to v popisku přeložili špatně. Stručně: jde o to, že ve více zemích se EU lépe dojí. A my v tom chceme být lídr.
No ono sémanticky… jak je vůbec možné být nyní lídrem v budoucím rozvoji (tedy v tom který ještě nenastal)…
Na druhou stranu je fakt, ze se to u nas nejvice priblizilo realizaci, coz jeste neznamena, ze nas klidne vice zemi predbehne…
Matematicky v tom někde bude dělení nulou.
Petře, to je zajímavé. A ty vysokorychlostní tratě jsou tu teď s námi v místnosti?
Jsou v budoucí místnosti. Plné rychlovlaků v každé dědině, pečených holubů a dalších slibů popsaných v knize „o čem sním když náhodou ..“.. eh, já si asi spletl ty dva pány..?
Jeden jako druhej..
Na papíře. Ostatně s vizualizacemi a „malováním VRTek na papír“ jsme lídrem nepochybně.
Být lídrem v rozvoji železnice si představuji dost jinak.
🤣🤣🤣 to je blb …
Lobbovat s dalšími zeměmi, aby se v příštím rozpočtu EU počítalo s penězi na rozvoj VRT, není vůbec blbé. Mnohem lepší než tradiční český přístup mlčet, nic nenavrhovat a až se ostatní dohodnou, nadávat na rány boží bruselské tyranie.
Předpokládal bych, že EU by s tím počítala sama o sobě ruku v ruce s konkrétní aplikací Green-dealu. Když ostatně i sama Dobrá správa píše o tom, jak VRTky zajistí „Naplnění cílů EU v oblasti dopravy i ochrany klimatu“ (akorát v tomto kontextu setsakra chybí VRT z Prahy směr Bavorsko)
Myslíte? Takže je špatně že se premiér této země snaží získat finance na budování VRT? Nebo co vlastně chcete?
Koukám, že těch blbů je vás víc
Česko jako lídr výstavby vysokorychlostní železnice. Tedy pokud nám to laskavě proplatíte 😀
Česko je lídr maximálně (možná!) v PLÁNOVÁNÍ vysokorychlostní železnice. Jinak máme stejně tolik co všechny ostatní jmenované země – nula kilometrů.
Jo no, ještě teď mi rezonuje v hlavě článek z roku cca 2009 o tom, jak bude v roce cca 2019 už postavená nová trať Přerov – Brno. Pravda, není to VRT, ale mám pocit, že ten časový harmonogram nebyl nikdy naší silnou stránkou 😀
Těch studií už máme tolik, že by snad podle nich šlo i stavět.
A za dvojnásobnou cenu co jinde.
vida, ještě se nekoplo do země a už jsme lídři.
Nic takového v originálním textu není.
Jakkoliv považuji snahu o zajištění prostředků na výstavbu vysokorychlostních tratí za zásadní pro jejich skutečnou realizaci, zůstává otázkou nakolik bude Evropa (rozuměj Německo) ochotna a schopna sypat peníze do projektů jako je tento v okamžiku, kdy její německý motor na peníze začíná strádat.
Hlavně s jejich fašizující AfD jestli bude ochota cokoliv komukoliv platit.
roli železnice pro potřeby vojenské mobility
Takže příští konvoj už nepojede po D1 ale po železnici? A reportáž bude?
Tolik měsíců se tomu novináři věnovat nemohou.
stačí prvních pár týdnů, než dojedou od západních hranic za Prahu 🙂
Běžně vojenské transporty po železnici jezdí jen se o tom nemluví (záměrně)
jo aha ono je to tajný :)))
A co když si toho někdo všimne ?
Jezdí se potmě a ty auta jsou maskovaný 😁
A zásadně na červenou! 😀
Máte extrémně mizerné porozumění textu
Jediná šance na změnu by byla v okamžiku, kdyby tyto dotace byly podmíněny povinným a EU dozorovaným otevřením soutěže na dodavatele vč. kontroly výdajů SŽ. Jinak po pojede dál v poklidu hezky postaru. To jest další tisíce studií, předražených oprav z tzv. certifikovaných materiálů od certifikovaných dodavatelů a ani metr nové trati.
Nulová, bude to fuj fuj zlý Brusel. Dyktát! Čekzit!
Finanční rámec pro roky 2028 – 2034 – a proto Dobrá správa, která ještě před rokem uváděla začátek výstavby VRT Praha – Brno (všech úseků) na 2028, u nich uvádí už 2031…
Mmch. (vím, opakuji se) jak to bude se soupravami na VRT? Takový spoj Berlín – Praha – Bratislava – Budapešť bude veden soupravami dopravců ze kterých zemí? Co když se např. Slovensko nebo Maďarsko nebude chtít zapojit ani nasazením souprav, ani vyšším finančním podílem?
Tak bude spoj končit v Břeclavi 🙂
Do Madárska jezdí Regiojet přes Vídeń už několik let…
A Prešpork je vlastně předměstí Vídně,
Předměstí Vídně to určitě není.
A nad rámec té fůry dalších vlaků (Praha – Vídeň – Graz, Varšava – Vídeň, Mnichov – Vídeň – Budapešť, do toho tedy i Praha – Vídeň – Budapešť) by se na těch 12 povrchových kolejí ve Vídni hl. n. (a nejen tam, ale viz i zejména úsek Süssenbrunn – Gänserndorf) už nemuselo vše vejít.
To už fakt není normální.. ten člověk je patologický lhář
V čem v tomto konkrétním případě lže?
ne že bych se tu chtěl dohadovat o politice, ale vám opravdu připadá, že Česko je lídr rozvoje VRT v Evropě?
A četl jste ten tweet pořádně? Anglicky předpokládám umíte.
Já anglicky neumím. Ale překlad už tady někde je a stejně to prostě nedává smysl. Za lídra v budoucím rozvoji VRT se určitě považovat nemůžeme. Žvanit umí kdekdo.
Problém je, že ten výrok je přeložený blbě jak v nadpisu, tak v článku.
“The Czech Republic as a leader in future development of high-speed rail in Europe!”
Správně má být “Česká republika je lídrem BUDOUCÍHO rozvoje vysokorychlostní železnice v Evropě”.
Což je jen nepatrně méně směšné než ta původní verze.
Ano, vč. toho nepoměru s výhledovým počtem vlaků, výhledovými rychlostmi atd. ve srovnání směrů z Vídně vs. z Prahy vč. toho, co v Rakousku stačit bude, tak v Český prý ne atd.
Jsme. Mluví se o plánech a ne o existenci VRT
Nemáme jedinou vrt trať
A četl jste ten tweet pořádně? Anglicky předpokládám umíte.
Ano. Píše, že Česká republika je lídrem budoucího rozvoje VRT v Evropě a má se to prý projevovat tak, že v rámci české iniciativy podpořené devíti členskými státy byla zahájena debata ohledně VRT.
Kdyby Fiala napsal, že Česká republika je lídrem v debatování o VRT, tak to pak jo, to by pravda byla. Ale lídrem v rozvoji VRT (minulém, současném ani budoucím) opravdu nejsme.
“The Czech Republic as a leader in future development of high-speed rail in Europe!”
Které části nerozumíte?
Počkej až se začne stavět. To budeš koukat na drát 😁 Meziroční přírůstky budou v tisících procent.
To co den brýlatý blb tapne je vše nesmysl.
Brýlatý blb? Ale no tak, to jsou urážky jak z 1. stupně ZŠ…
To je snad jedno.. ten člověk v politice nemá co dělat.
Pane Sůro, mazat. Bez milosti.
Aaaaa….udavači ještě nevymřeli.
👎👎
Jasně, měl se zeptat nějakého Sterna
Tak je klika, že tam nejste vy.
Krátká paměť je holt krátká paměť. No. Však ty moudra a sliby, co nám tu zněly dlouhých 8 let slovenským akcentem to byly jinačí perly!
I planety se z toho pomíchaly a mléko v krávách přesunulo.
Mínusujících se znovu ptám, byly ty planety vyjmenovány správně?
Když stojíš u linky, tak se nemáš co starat o planety.
Vizionář…
Posel světla.
Asi tu troubu pořádně rozhicoval…
No ale teď vážně, ogaři. Jak je na tom VRT Polabí a VRT Střední Čechy? A výjezd z Prahy na sever vypadá jak (ne že by nepočkal)?
V podstatě se už jezdí….
lidrovsky jezdi..
Správný překlad toho tweetu by měl být „Česko je lídrem v budoucím rozvoji VRT v Evropě“, což je pravda.
Tolik krásných studií a vizualizací opravdu jinde nemají. Ale v takovém Polsku už se kope základ prvního tunelu a probíhají další VŘ.
Za Polsko tu výzvu navíc nikdo nepodepsal. Zajímavé.
P:S.
A za čtyři roky budeme mít platy jako v Německu.
Mínus za tu zbytečnou poznámku na konci. Proč? To chcete mít v čele státu člověka, který to má v hlavě jak po návštěvě mixéru?
Nechceme. Ale tyhle Fialovy občasné výlety za lidovým voličem jsou zbytečné. Kvůli takovým slibům ho nikdo nevolil a volit nebude.
Hlavně nemám pocit, že by ty čtyři roky využil tak, aby byl v půlce cesty. 🙂
Je bohužel vidět, že některé státní instituce a organizace jsou jaksi nedotknutelné. Fialová nebo jinak barevná vláda, nic se nemění.
Přesně.
Ono se to dá překopat dá. Ale nikdo si to nedovolí, byl by to jeho konec.
Tak hlavně s těmi „platy jako v Německu“ to byl nesmysl už začátkem 90. let, jakož i teď, a Fiala se dost nechal nachytat – vůbec na to neměl odpovídat nebo to prostě měl realisticky popsat, že ten 40letý rozdíl způsobený komunistickým režimem je takový, že mzdy jako v Německu nebudou u nás nikdy, resp. protože i když se i u nás reálná koupěschopnost zvyšuje, tak v Německu taky (mmch. přitom Německo samo o sobě dělalo transfery do ex-DDR, kde komunistický režim býval taky a podle toho to vypadalo).
Až na to, že od r 2013 čnb uměle oslabovala korunu. Kdyby tu hovadinu nedělala, mohli jsme dnes mít € možná pod 20 Kč a ten přepočet na německé platy by byl mnohem hezčí.
Zdůvodnění ČNB https://www.cnb.cz/cs/casto-kladene-dotazy/Co-byl-kurzovy-zavazek/
Mmch. nominální kurz měn je jen jeden z vícera ukazatelů.
A stejné „kdyby“ jako na „mzdy srovnatelné s Německem“ platí i na „kdyby se už 15 – 20 let platilo eurem“, přičemž ani to by nebylo zárukou „mezd shodných s Němci“, ostatně shodné je s nimi nemá žádný ex-komunistický stát.
Ano souhlasím s panem premiérem Fialou co jede na něčem hodně silném . Ano Česko je opravdu lídrem , ale tak na papíře . Projektu je mnoho mnoho a mnoho . Skutek utekl a utekl a hoooodne daleko . S naším stylem povolování staveb blokování odvolávání se začne vrt u nás stavět tak v roce 2225 a to ve chvíli kdy už všude budou úplně někde jinde . Třeba se i toho pan Fiala dožije . Teď vážně . Nejhorší na tom všem je , že tento pán snad i věří tomu co říká . Odstrašující připad politika .
To jako všichni zapomněli na mnohem více odstrašující příklad premiéra? Tomu opravdu nerozumím.
Premiér zcela správně vyvíjí tlak na EU pro dotace na výstavbu VRT. Tady nechápu, co dělá podle vás špatně. Na druhé straně je tu pak určitá organizace, která ty dotace svým svérázným způsobem z(ne)hodnotí. Ale tuhle organizaci pan premiér zdědil a nezdá se mi, že by předchozí vláda nějak neustále se opakující předražení v akcích Správy řešila. A myslím, že případná změna v čele státu s tím opět ani trochu nehne. Však znáte tu poučku o kaprech …
Ceny řeší – až teď, viz článek ze včerejška.
Trochu pozdě. Ale pokud se podaří udržet tu mezinárodní spolupráci a nezpochybnitelnou objektivnost, bude tu už snad konečně tlak na prolomení určitých tabu SŽ.
Stačí první stavba, kterou provede zahraniční firma za polovic a lepší kvalitě a celý systém falešné certifikace se zbortí. Snad dorazí i ta zásahovka.
Jasně, zatímco tečou miliardy na dluh do dálnic, žádá po EU peníze na dálkové železnice. A tu správu oni přece vůbec neřídí… Tak jasně, slibem nezarmoutí. A ve směrech, kde by dálkové tratě vhodně doplnily síť (a byly tak skutečnou alternativou budovaným dálnicím, nejen paralelou stávajícím, už dostatečně rychlým trasám), nemluvě o napojení kolejových uzlů místo polních parkovišť, se toho zrovna moc neplánuje. Asi aby ty dálnice měly vůbec význam. 🙂
Františku, Františku, co vám kde teče do dálnic na dluh?
Nebudu se nijak vyjadřovat k osobě pana premiéra.
Ale ten nadpis je čistý clickbait a překlad je záměrně nepřesný.
V tom příspěvku na X píše:
„CZ jako leader budoucího rozvoje VRT v evropě.“
Což může být pravda, protože na západě už to vesměs z větší části stojí a na východě to krom Poláku nikdo v takové míře neplánuje. Takže pokud to Brusel zaplatí a nám se to podaří protáhnout naším legislativním marasmem k realizaci, v budoucnu to opravdu může nastat.
V Nizozemsku vůbec není VRT směr Německo.
V Belgii vůbec není VRT směr Lucemburk – Štrasburk (už jen ten paradox, že spolu s Bruselem jde o tři města se sídlem EU-administrativ a kde nic tu nic – „kovářova kobyla chodí bosa“).
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/129561401/Prezentace+JABLO%C5%87OV%2C+b%C5%99ezen+2022/40d4b530-3474-4a79-bc05-1be6afc6f45d str. č. 2 cíl VRT “ Naplnění cílů EU v oblasti dopravy i ochrany klimatu.“
Jak tyto cíle naplní Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Slovinsko atd., když v takové (příp. žádné) míře nebudou mít VRT?
Nijak.
Takže my tu nemáme ani metr VRT a jsme lídrem v oblasti? Ten SUDOP i Fialu už by měl někdo zakázat.
Co má Fiala společného se SUDOPem? Jak chcete zakázat firmu? To jsou výkřiky jak z mítinku nejmenované populistické agrostrany.
Zajímavé jak sem vždycky naběhne nějaká úderka a rychle nasází hafo mínusů. To snad musí být nějaký automat nebo dokonce AI. 🤣
Je to blbej překlad. Fiala vede iniciativu, která by měla zajistit financování…
Lídrem slibů 🙂
Ohledně VRT jsme rozvojová země, což je pravda.
A že jsem tak smělý, můžu ten rozvoj vidět?
Jako je pravda, že máme stokrát, ba dokonce tisickrát více kilometrů VRT než před lety, ale to jen proto, že násobím nulou.
Ta Fialova snaha o lakování reality narůžovo ala Babiš je dost trapná. Když budu chtít volit podvodného prodavače teplé vody, dám hlas Babišovi přímo. K tomu Fialu nepotřebuju..
Babiš vám sebere i studenou a bude vám tvrdit, že tak maká pro vaše dobro.
Jo a Fiala řekne že vás nenechá padnout
Tak jo. Řeknu dvě čísla z doby kovidové: 40 tisíc a půl biliónu. Víc nemusím.
Zeptám se mínusujících: které číslo nesedí?
sedí obě,rozumím,byli jsme jediný stát se zesnulými na koronu,všude okolo plus USA čína …nula
Však já kritizuju oba dva pány.
U Babiše vím, že je populista lakující lejno narůžovo. Ale že na jěho úroveň klesá i „nebudeme jako Babiš“ Fiala, tam to člověk moc nečeká.
Politici už takoví jsou a jiní nebudou. :-((((
Stačí si přečíst ten tweet a pochopíš.
Pan premiér by měl spíš říct, že Česko by se toužilo stát lídrem, ale zatím se mu to příliš nedaří
Lídrem jsem já, mám zakreslenou vrtku do každé vesnice. Teď upřímně, ten Fiala je opravdu zralej na hospitalizaci.
Tady je půlka národa naštvaná, že se v roce 2025 ještě ani nekoplo, každá diskuze je plná komentářů, že se toho nedožijí ani vnoučata, a on místo toho aby taktně mlčel, tak nejen že to vytáhne, ale ještě se tím chlubí – dobrej bizzare
Kdyby už se stavět alespoň někde začalo, tak chápu že se pochlubí – to by zřejmě přihrálo i nějaké ty politické body
„Česko je lídrem rozvoje vysokorychlostní železnice v Evropě,“
— Oni maj drogy – a nám nedaj!
Nevím co berou, ale to chci taky. 😀
V originálu bylo psáno „budoucího rozvoje“
Njn. Je pred volbami. Radsi at jsou uz konecne hotove elahozeveske tunely, presmyk v Dluhonicich (odkladany kvuli VRT), druha polovina presmyku v Hranicich – obe by si to uz zaslouzilo po vice nez deseti letech od prepnuti stranovosti provozu na Ferdiandce, presmyk v Libni, pravobrezka az do Chocne, vysokovska spojka, hlizovska spojka, vlkavska spojka, mezi Brnem a Breclavi odstraneny zbyvajici prejezdy a mezi Breclavi a Prerove vyrazne prejezdu prestaveno na mimourovnove, stejne tak jinde na koridorech, kompletne zlepsena trat do Jihlavy pres Trebic, vytvoreno kapacitni elektrizovane spojeni s Bavorskem, vytvorena nakladni trasa pres Gmund. Cili veci, ktere maji vyrazny prinos,… Číst vice »
Po přečtení titulku jsem si myslel, že se Fiala buď zbláznil, nebo začal chlastat. A pak jsem v si v článku všiml, že to je jenom mizerně přeložený tweet.
I tak je ten tweet blbost. Žádný vedoucí místo v budoucnu nehrozí.
Přesně tak lídrem budoucího rozvoje VRT v Evropě nejsme. Nikdo mu totiž neřekl o té naší malé úpravě rychlosti na českých „VRT“.
Je nesvéprávný a musí odstoupit.. za chvíli bude tvrdit že máme ekonomiku jako USA.
Nesvéprávný? Nevím, proč viníte Fialu ze lži a pak tady sám přinesete takovou lež. A nebo nevíte, co to nesvéprávnost je.
VRT jaké svět neviděl 😉
A můžu tu vysokorychlostní železnici vidět?
Leader in future development. Přeložím Vám to, v budoucnu chceme stavět VRT a v současné době na to jako EU nedáváte dost peněz, aby to pro nás bylo zajímavé. Přehodnoťte svůj přístup.
Děkujeme, pane mluvčí. Honem utíkejte pokleknout za premiérovo pozadí pro odměnu!
Františku, na to, jak jsou tvoje příspěvky o ničem, je tě tu místy už trochu moc.
Nemáš zač Franto. Až zase budeš mít problém s porozuměním psaného textu, rád přispěchám na pomoc.
V zásadě je to něco jako Sparta – budoucí lídr Ligy mistrů (když teda seženou prachy a nějaký lidi, co uměj hrát fotbal, že jo…)
Však se tam píše, že je to lídr budoucího rozvoje 🙂 Ano, je to směšné.
slibovat zářné zítřky, to umí ještě lépe Babiš. Nemusí se po něm Fiala opičit.
*Česko je lídrem studií vysokorychlostní železnice.
Česko je lídrem studií na cokoliv
Nejdříve bych bludy a neexistující představy řešil ambulantně, pokus se to nezlepší bude nutná hospitalizace.
Co je na tom konkrétně bludného a nereálného?
VRT ve světě existují.
Orbán a Fico chtějí prachy od EU? Zábavné…
Proč by nechtěli? Hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere?
Chucpe se tomu říká.
To je tak trápí…
Jistě, že je to netrápí. Ale ostatní to vidí a podle toho se zařídí.
Tak zrovna Orbán kritizuje EU a zároveň dojí její dotace už asi 10 let, takže kdy myslíte, že bysme se tak mohli těšit, že se ostatní začnou „zařizovat“?
No co, když Putin nepošle ani Rubl. Jen aby to ještě nefinancoval Soros.
A co kdyby jsme si ty penize nepreposilali pres EU a pouzili si sve penize sami dle dulezitosti? Zvlaste, pokud bysme je nechali u danoveho poplatnika. Ten je vytvoril a sam vi vzdy zdaleka nejlepe, jak s penezi efektivne nakladat.
O osudu 97 % příjmů státního rozpočtu si rozhoduje ČR sama. Nebo je to celé ironie?
CR neni danovy poplatnik. To je ironie?
Jinak, pochopitelne, z EU se jedna o spolufinacovani. Ty fondy jsou ucelove a povinne na sebe vazi dalsi finance z verejnych rozpoctu.
Někdo nám brání?
Tak třeba pravidla EU, že tam ty peníze musíme posílat.
Jak takový daňový poplatník postaví vysokorychlostní železnici, prosím?
A proc by ne? Soukroma zeleznicni spolecnost. Tak jako to bylo za cisare pana, nebo na severoamerickem kontinentu. Ja jen, ze na tom sveroamerickem kontinentu ma zeleznice dvojnasobny modal split tomu v EU.
Naivko 💁🏻♂️
Ne, rika se tomu kapitalismus.
Titulek by mel znit: „Cesko je opravdovym lidrem vytvareni konceptu, strategii a vizualizaci budouciho rozvoje vysokorychlostni zeleznice.“ V realizaci je Cesko bohuzel na naprostem chvostu.
Účel toho dopisu je, aby EU dala na VRT více peněz.
A vysledkem bude vice a vice studii, vizualizaci a hezkych obrazku ze Spravy Zeleznic.
Ano, ale to není problém stávajícího premiéra, ale té Správy.
Aha, mínusující si myslí, že studie do šuplíku zadává a platí Fiala.
Za to, jak SŽ jakožto státní organizace (ne)funguje, odpovídá tedy kdo?
Premiér současné vlády, když ty předchozí neudělaly vůbec nic? A ta další už tuplem ne?
A bez nějakejch blbejch podmínek. Prostě ať daj peníze a dál se do toho moc nešťouraj. 🙂
Přesně, a hned tady bude nějaká ta nová studie, koncept, návrh, idea….
Ještě by EU zjistila, že všechny peníze prošustrujeme za modré zábradlí a tuny studií a to my nechceme 🙂
Jako že bychom koupili více pastelek na malůvky? Až bude smysluplný úsek (tedy ne cancour končící v polích) ve fázi výběrka na stavební firmu, pak můžeme požadovat. Ne že to rozfofruje na výkupy a zasekne se to na posledním několikametrovém pozemku.