Česko je lídrem rozvoje vysokorychlostní železnice, tvrdí Fiala. Po Bruselu žádá další peníze
Vysokorychlostní železnice z Madridu do Sevilly. Foto: Adif Alta Velocidad![Vysokorychlostní železnice z Madridu do Sevilly. Foto: Adif Alta Velocidad](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/1609-NP-NP-ADJ.-IISS-LAV-Madrid-Sevilla-1.jpg)
![Vysokorychlostní železnice z Madridu do Sevilly. Foto: Adif Alta Velocidad](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/1609-NP-NP-ADJ.-IISS-LAV-Madrid-Sevilla-1.jpg)
Pod výzvu se podepsalo dalších děvet premiérů či prezidentů. Zmínili i roli železnice ve vojenské mobilitě.
Ten člověk je opravdu mimozemšťan
Vám tam vypadlo takové dosti podstatné slovo „budoucího“.
To je hláška na úrovni Burešova „Best in COVID“. Je smutné kam tahle vláda může ještě klesnout, ženou zemi do rukou populistů 🙁
Kam se to hrabe na Best in Covid. Však se zase dočkáte svého guru. Zase bude čerpat dotace do své agrokapsy.
Jsme lídrem v rozvoji VRT jakou svět neviděl. Vždyť to ještě není ani pořádně na papíře…
I předvolební rétorika by si měla zachovat určitou úroveň.
Však ANO, uvidíme ty perly z Průhonic.
A jak se ta naše „lídrovská“ pozice projevuje?
Nijak, jsme lídrem čehokoli….
Máme nejvíc informačních center o VRT na kilometr čtvereční 😉
Lídry jsme leda tak v kreslení čar po mapě a odsouvání termínů.
Jako lepší se to, ale do čelní pozice to máme ještě hodně daleko…
Nicméně aktivitu chválím, posílit roli železnice v dopravním mixu je potřeba a zkrácení cestovních dob o polovinu hospodářství i životní úrovni nějakou měrou pomůže.
Jak nějaký VRT pomůže hospodářství? Nákladní vlaky tam nejezdí a dojíždět do práce tím bude max. pár set lidí, protože to půjde tak leda z Prahy do Brna nebo naopak. Místo služebních cest už covid prosadil virtuální meetingy, takže pro korporace je ten význam taky marginální.
Ne všude, důležitá jednání se stále určitě vedou v tváří tvář.
Pro nákladní vlaky by se měly uvolnit stávající tratě, které momentálně již nestačí. Teoreticky by se mohly uvolnit i dálnice (a silnice obecně), aneb více lidí využije VHD, takže zprostředkovaně přínos pro hospodářství.
Tak to mě fakt pobavilo. Kolik té vysokorychlostní železnice máme že tu někdo tvrdí že jsme v tomto oboru na špici v Evropě.
Ty prachy nám nabízeli OPD1 a OPD2. Jenže přišliVV, zaklekávači (ANO), modré zábradlí, sosna group a máme prd. Srovnejme se Španělskem, které za podobné prachy vybudovalo moderní VRT síť a v rozsahu, Francie +Nemecko dohromady…
Tehdy padly hlášky typu, že VRT Praha brno bude stávat 95 000 000 000 Kč A díky tomu zvítězila verze přes Poříčany protože přes Benešov to mělo stát 110 000 000 000 a byl tam jeden problematicky kopec se stoupáním 38 promile
Dnešní pořady ceny VRT Praha brno jsou 200 000 000 000😪
Jižní varianta padla zejména kvůli Želivce.
Hlavně jsme lídr ve studiích proveditelnosti. Třeba těch studií na zrychlení spojení na trati Praha-Turnov-Liberec už bylo, myslím, že víc jich nemají ani Poláci.
Ale ten překlad je fakt blbý, to co takhle napsal buď on (nebo někdo z jeho týmu) na ten Twitter já bych do titulku článku tady takhle nepřeložil, to trošku zavání snahou o clickbaitový titulek. Už kdyby se tam třeba doplnilo „Česko jako lídm BUDOUCÍHO rozvoje VRT“, tak by to víc odpovídalo tomu, co fakt napsal a lidé by se mu pak nemuseli vysmívat, že je úplně mimo.
Péťo a MOHL BYCH JE VIDĚT ?
A Pájo, nevadí ti, že jsou pod tou výzvou podepsaní i Fico a Orbán? Ty máš přeci rád…
Ale no tak, jedná se o jeden papír do bruselského koše.
To je na tom teda Evropa hůř, než jsem si myslel. 😜
Ač ledaskdo může mít k této vládě výhrady, pro VRT udělala nejvíc a dotáhla celý projekt nejdál. Mějme na paměti, že členem příští vlády se může stát strana Motoristé sobě, která má v programových tezích zhruba toto: projekt VRT zastavit jako zcela nevhodný pro Českou republiku. Je to zároveň názor jejich duchovního otce Václava Klause st. Pro železnici považují za efektivní jen přidání třetí koleje na koridorové tratě. A hlavně považují auto za posvátnou krávu, které se nic nesmí postavit do cesty. Navrhují zrušení rychlostního limitu na dálnicích, eliminaci cyklistiky z měst, zvýšení počtu parkovacích míst ve městech včetně center… Číst vice »
To je sice pravda, ale za lídry se opravdu považovat nemůžeme. Kdyby napsal, že toho udělali nejvíc než kdo dřív předtím, tak bych souhlasil. Ale tak, jak je to podáno, nikoliv.
Nyní jsou dotace EU do železnice max. 10 mld. ročně (současný stav = dotace je třeba 70% nákladů), takže kdyby vše zůstalo při starém, tak v cenách cca 1 bil. Kč a dotaci 700mld. Kč/10= 70let, krásný rok 2095. Ještě horší je, že od třicátých let spadneme do kategorie bohatý stát, kdy dostaneme dotací málo nebo nic… Takže je snad dobře, že za to někdo kope, ne?
Asi špatně čtu. Rád bych mazal nějakou VRT výhybku, ale teď bych zamastil akorát plány na stole
Kdyby Fiala neudělal pro financování VRT nic, budete remcat, že nic nedělá. Taková typická česká vlastnost, reagovat kriticky na každý podnět.
A cože to udělal? Prohlásil se lídrem? Tak to jo. To je fakt na metál.
Vrt už se staví?
Fiala se asi úplně pomátl… jako s nutellou.
… Fialovy oči 😎
A neva, že jsou pod tím podepsaní i Fico s Orbánem?
Ti žádný pravý VRT nechtějí. Jen dosyp pro své rodiny a kámoše se stavebníma firmama.
to je čumák…
Tal hlavně aby se nemlelo jen hubou a začako konečeně stavět.
Lídrem třeba jsme, ale nestavíme.
Asi mu dali špatné informace. Škoda že všude jezdí autem, měl se po těch našich vysokorychlostních železnicích projet.
A kdyby k nám dokázal přijet, pozval bych ho na jitrnici!
Náhodou, tato vláda zajistila prodloužení tunelu na malůvce pro VRT trať kolem ministrova domova, to je přece megaúspěch!
/s
Ještě než zde začnou intelektuálně nesmělí jedinci cokoliv komentovat, dovolím si jim přeložit následující větu:
“The Czech Republic as a leader in future development of high-speed rail in Europe!” znamená „Česká republika jako lídr v budoucím rozvoji vysokorychlostní železnice v Evropě!“
Je docela škoda, že to v popisku přeložili špatně. Stručně: jde o to, že ve více zemích se EU lépe dojí. A my v tom chceme být lídr.
No ono sémanticky… jak je vůbec možné být nyní lídrem v budoucím rozvoji (tedy v tom který ještě nenastal)…
Na druhou stranu je fakt, ze se to u nas nejvice priblizilo realizaci, coz jeste neznamena, ze nas klidne vice zemi predbehne…
Matematicky v tom někde bude dělení nulou.
Petře, to je zajímavé. A ty vysokorychlostní tratě jsou tu teď s námi v místnosti?
Jsou v budoucí místnosti. Plné rychlovlaků v každé dědině, pečených holubů a dalších slibů popsaných v knize „o čem sním když náhodou ..“.. eh, já si asi spletl ty dva pány..?
Jeden jako druhej..
Na papíře. Ostatně s vizualizacemi a „malováním VRTek na papír“ jsme lídrem nepochybně.
Být lídrem v rozvoji železnice si představuji dost jinak.
🤣🤣🤣 to je blb …
Lobbovat s dalšími zeměmi, aby se v příštím rozpočtu EU počítalo s penězi na rozvoj VRT, není vůbec blbé. Mnohem lepší než tradiční český přístup mlčet, nic nenavrhovat a až se ostatní dohodnou, nadávat na rány boží bruselské tyranie.
Předpokládal bych, že EU by s tím počítala sama o sobě ruku v ruce s konkrétní aplikací Green-dealu. Když ostatně i sama Dobrá správa píše o tom, jak VRTky zajistí „Naplnění cílů EU v oblasti dopravy i ochrany klimatu“ (akorát v tomto kontextu setsakra chybí VRT z Prahy směr Bavorsko)
Myslíte? Takže je špatně že se premiér této země snaží získat finance na budování VRT? Nebo co vlastně chcete?
Koukám, že těch blbů je vás víc
Česko jako lídr výstavby vysokorychlostní železnice. Tedy pokud nám to laskavě proplatíte 😀
Česko je lídr maximálně (možná!) v PLÁNOVÁNÍ vysokorychlostní železnice. Jinak máme stejně tolik co všechny ostatní jmenované země – nula kilometrů.
Jo no, ještě teď mi rezonuje v hlavě článek z roku cca 2009 o tom, jak bude v roce cca 2019 už postavená nová trať Přerov – Brno. Pravda, není to VRT, ale mám pocit, že ten časový harmonogram nebyl nikdy naší silnou stránkou 😀
Těch studií už máme tolik, že by snad podle nich šlo i stavět.
A za dvojnásobnou cenu co jinde.
vida, ještě se nekoplo do země a už jsme lídři.
Nic takového v originálním textu není.
Jakkoliv považuji snahu o zajištění prostředků na výstavbu vysokorychlostních tratí za zásadní pro jejich skutečnou realizaci, zůstává otázkou nakolik bude Evropa (rozuměj Německo) ochotna a schopna sypat peníze do projektů jako je tento v okamžiku, kdy její německý motor na peníze začíná strádat.
Hlavně s jejich fašizující AfD jestli bude ochota cokoliv komukoliv platit.
roli železnice pro potřeby vojenské mobility
Takže příští konvoj už nepojede po D1 ale po železnici? A reportáž bude?
Tolik měsíců se tomu novináři věnovat nemohou.
stačí prvních pár týdnů, než dojedou od západních hranic za Prahu 🙂
Běžně vojenské transporty po železnici jezdí jen se o tom nemluví (záměrně)
jo aha ono je to tajný :)))
A co když si toho někdo všimne ?
Jezdí se potmě a ty auta jsou maskovaný 😁
A zásadně na červenou! 😀
Máte extrémně mizerné porozumění textu
Jediná šance na změnu by byla v okamžiku, kdyby tyto dotace byly podmíněny povinným a EU dozorovaným otevřením soutěže na dodavatele vč. kontroly výdajů SŽ. Jinak po pojede dál v poklidu hezky postaru. To jest další tisíce studií, předražených oprav z tzv. certifikovaných materiálů od certifikovaných dodavatelů a ani metr nové trati.
Nulová, bude to fuj fuj zlý Brusel. Dyktát! Čekzit!
Finanční rámec pro roky 2028 – 2034 – a proto Dobrá správa, která ještě před rokem uváděla začátek výstavby VRT Praha – Brno (všech úseků) na 2028, u nich uvádí už 2031…
Mmch. (vím, opakuji se) jak to bude se soupravami na VRT? Takový spoj Berlín – Praha – Bratislava – Budapešť bude veden soupravami dopravců ze kterých zemí? Co když se např. Slovensko nebo Maďarsko nebude chtít zapojit ani nasazením souprav, ani vyšším finančním podílem?
Tak bude spoj končit v Břeclavi 🙂
Do Madárska jezdí Regiojet přes Vídeń už několik let…
A Prešpork je vlastně předměstí Vídně,
Předměstí Vídně to určitě není.
A nad rámec té fůry dalších vlaků (Praha – Vídeň – Graz, Varšava – Vídeň, Mnichov – Vídeň – Budapešť, do toho tedy i Praha – Vídeň – Budapešť) by se na těch 12 povrchových kolejí ve Vídni hl. n. (a nejen tam, ale viz i zejména úsek Süssenbrunn – Gänserndorf) už nemuselo vše vejít.
To už fakt není normální.. ten člověk je patologický lhář
V čem v tomto konkrétním případě lže?
ne že bych se tu chtěl dohadovat o politice, ale vám opravdu připadá, že Česko je lídr rozvoje VRT v Evropě?
A četl jste ten tweet pořádně? Anglicky předpokládám umíte.
Já anglicky neumím. Ale překlad už tady někde je a stejně to prostě nedává smysl. Za lídra v budoucím rozvoji VRT se určitě považovat nemůžeme. Žvanit umí kdekdo.
Problém je, že ten výrok je přeložený blbě jak v nadpisu, tak v článku.
“The Czech Republic as a leader in future development of high-speed rail in Europe!”
Správně má být “Česká republika je lídrem BUDOUCÍHO rozvoje vysokorychlostní železnice v Evropě”.
Což je jen nepatrně méně směšné než ta původní verze.
Ano, vč. toho nepoměru s výhledovým počtem vlaků, výhledovými rychlostmi atd. ve srovnání směrů z Vídně vs. z Prahy vč. toho, co v Rakousku stačit bude, tak v Český prý ne atd.
Jsme. Mluví se o plánech a ne o existenci VRT
Nemáme jedinou vrt trať
A četl jste ten tweet pořádně? Anglicky předpokládám umíte.
Ano. Píše, že Česká republika je lídrem budoucího rozvoje VRT v Evropě a má se to prý projevovat tak, že v rámci české iniciativy podpořené devíti členskými státy byla zahájena debata ohledně VRT.
Kdyby Fiala napsal, že Česká republika je lídrem v debatování o VRT, tak to pak jo, to by pravda byla. Ale lídrem v rozvoji VRT (minulém, současném ani budoucím) opravdu nejsme.
“The Czech Republic as a leader in future development of high-speed rail in Europe!”
Které části nerozumíte?
Počkej až se začne stavět. To budeš koukat na drát 😁 Meziroční přírůstky budou v tisících procent.
To co den brýlatý blb tapne je vše nesmysl.
Brýlatý blb? Ale no tak, to jsou urážky jak z 1. stupně ZŠ…
To je snad jedno.. ten člověk v politice nemá co dělat.
Pane Sůro, mazat. Bez milosti.
Aaaaa….udavači ještě nevymřeli.
Jasně, měl se zeptat nějakého Sterna
Krátká paměť je holt krátká paměť. No. Však ty moudra a sliby, co nám tu zněly dlouhých 8 let slovenským akcentem to byly jinačí perly!
I planety se z toho pomíchaly a mléko v krávách přesunulo.
Mínusujících se znovu ptám, byly ty planety vyjmenovány správně?
Když stojíš u linky, tak se nemáš co starat o planety.
Vizionář…
Posel světla.
Asi tu troubu pořádně rozhicoval…
No ale teď vážně, ogaři. Jak je na tom VRT Polabí a VRT Střední Čechy? A výjezd z Prahy na sever vypadá jak (ne že by nepočkal)?
V podstatě se už jezdí….
Správný překlad toho tweetu by měl být „Česko je lídrem v budoucím rozvoji VRT v Evropě“, což je pravda.
Tolik krásných studií a vizualizací opravdu jinde nemají. Ale v takovém Polsku už se kope základ prvního tunelu a probíhají další VŘ.
Za Polsko tu výzvu navíc nikdo nepodepsal. Zajímavé.
P:S.
A za čtyři roky budeme mít platy jako v Německu.
Mínus za tu zbytečnou poznámku na konci. Proč? To chcete mít v čele státu člověka, který to má v hlavě jak po návštěvě mixéru?
Nechceme. Ale tyhle Fialovy občasné výlety za lidovým voličem jsou zbytečné. Kvůli takovým slibům ho nikdo nevolil a volit nebude.
Hlavně nemám pocit, že by ty čtyři roky využil tak, aby byl v půlce cesty. 🙂
Je bohužel vidět, že některé státní instituce a organizace jsou jaksi nedotknutelné. Fialová nebo jinak barevná vláda, nic se nemění.
Přesně.
Ono se to dá překopat dá. Ale nikdo si to nedovolí, byl by to jeho konec.
Tak hlavně s těmi „platy jako v Německu“ to byl nesmysl už začátkem 90. let, jakož i teď, a Fiala se dost nechal nachytat – vůbec na to neměl odpovídat nebo to prostě měl realisticky popsat, že ten 40letý rozdíl způsobený komunistickým režimem je takový, že mzdy jako v Německu nebudou u nás nikdy, resp. protože i když se i u nás reálná koupěschopnost zvyšuje, tak v Německu taky (mmch. přitom Německo samo o sobě dělalo transfery do ex-DDR, kde komunistický režim býval taky a podle toho to vypadalo).
Ano souhlasím s panem premiérem Fialou co jede na něčem hodně silném . Ano Česko je opravdu lídrem , ale tak na papíře . Projektu je mnoho mnoho a mnoho . Skutek utekl a utekl a hoooodne daleko . S naším stylem povolování staveb blokování odvolávání se začne vrt u nás stavět tak v roce 2225 a to ve chvíli kdy už všude budou úplně někde jinde . Třeba se i toho pan Fiala dožije . Teď vážně . Nejhorší na tom všem je , že tento pán snad i věří tomu co říká . Odstrašující připad politika .
To jako všichni zapomněli na mnohem více odstrašující příklad premiéra? Tomu opravdu nerozumím.
Premiér zcela správně vyvíjí tlak na EU pro dotace na výstavbu VRT. Tady nechápu, co dělá podle vás špatně. Na druhé straně je tu pak určitá organizace, která ty dotace svým svérázným způsobem z(ne)hodnotí. Ale tuhle organizaci pan premiér zdědil a nezdá se mi, že by předchozí vláda nějak neustále se opakující předražení v akcích Správy řešila. A myslím, že případná změna v čele státu s tím opět ani trochu nehne. Však znáte tu poučku o kaprech …
Ceny řeší – až teď, viz článek ze včerejška.
Trochu pozdě. Ale pokud se podaří udržet tu mezinárodní spolupráci a nezpochybnitelnou objektivnost, bude tu už snad konečně tlak na prolomení určitých tabu SŽ.
Stačí první stavba, kterou provede zahraniční firma za polovic a lepší kvalitě a celý systém falešné certifikace se zbortí. Snad dorazí i ta zásahovka.
Jasně, zatímco tečou miliardy na dluh do dálnic, žádá po EU peníze na dálkové železnice. A tu správu oni přece vůbec neřídí… Tak jasně, slibem nezarmoutí. A ve směrech, kde by dálkové tratě vhodně doplnily síť (a byly tak skutečnou alternativou budovaným dálnicím, nejen paralelou stávajícím, už dostatečně rychlým trasám), nemluvě o napojení kolejových uzlů místo polních parkovišť, se toho zrovna moc neplánuje. Asi aby ty dálnice měly vůbec význam. 🙂
Františku, Františku, co vám kde teče do dálnic na dluh?
Nebudu se nijak vyjadřovat k osobě pana premiéra.
Ale ten nadpis je čistý clickbait a překlad je záměrně nepřesný.
V tom příspěvku na X píše:
„CZ jako leader budoucího rozvoje VRT v evropě.“
Což může být pravda, protože na západě už to vesměs z větší části stojí a na východě to krom Poláku nikdo v takové míře neplánuje. Takže pokud to Brusel zaplatí a nám se to podaří protáhnout naším legislativním marasmem k realizaci, v budoucnu to opravdu může nastat.
V Nizozemsku vůbec není VRT směr Německo.
V Belgii vůbec není VRT směr Lucemburk – Štrasburk (už jen ten paradox, že spolu s Bruselem jde o tři města se sídlem EU-administrativ a kde nic tu nic – „kovářova kobyla chodí bosa“).
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/129561401/Prezentace+JABLO%C5%87OV%2C+b%C5%99ezen+2022/40d4b530-3474-4a79-bc05-1be6afc6f45d str. č. 2 cíl VRT “ Naplnění cílů EU v oblasti dopravy i ochrany klimatu.“
Jak tyto cíle naplní Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Slovinsko atd., když v takové (příp. žádné) míře nebudou mít VRT?
Nijak.
Takže my tu nemáme ani metr VRT a jsme lídrem v oblasti? Ten SUDOP i Fialu už by měl někdo zakázat.
Co má Fiala společného se SUDOPem? Jak chcete zakázat firmu? To jsou výkřiky jak z mítinku nejmenované populistické agrostrany.
Zajímavé jak sem vždycky naběhne nějaká úderka a rychle nasází hafo mínusů. To snad musí být nějaký automat nebo dokonce AI. 🤣
Je to blbej překlad. Fiala vede iniciativu, která by měla zajistit financování…
Lídrem slibů 🙂
Ohledně VRT jsme rozvojová země, což je pravda.
A že jsem tak smělý, můžu ten rozvoj vidět?
Jako je pravda, že máme stokrát, ba dokonce tisickrát více kilometrů VRT než před lety, ale to jen proto, že násobím nulou.
Ta Fialova snaha o lakování reality narůžovo ala Babiš je dost trapná. Když budu chtít volit podvodného prodavače teplé vody, dám hlas Babišovi přímo. K tomu Fialu nepotřebuju..
Babiš vám sebere i studenou a bude vám tvrdit, že tak maká pro vaše dobro.
Jo a Fiala řekne že vás nenechá padnout
Tak jo. Řeknu dvě čísla z doby kovidové: 40 tisíc a půl biliónu. Víc nemusím.
Zeptám se mínusujících: které číslo nesedí?
Však já kritizuju oba dva pány.
U Babiše vím, že je populista lakující lejno narůžovo. Ale že na jěho úroveň klesá i „nebudeme jako Babiš“ Fiala, tam to člověk moc nečeká.
Stačí si přečíst ten tweet a pochopíš.
Pan premiér by měl spíš říct, že Česko by se toužilo stát lídrem, ale zatím se mu to příliš nedaří
Lídrem jsem já, mám zakreslenou vrtku do každé vesnice. Teď upřímně, ten Fiala je opravdu zralej na hospitalizaci.
Tady je půlka národa naštvaná, že se v roce 2025 ještě ani nekoplo, každá diskuze je plná komentářů, že se toho nedožijí ani vnoučata, a on místo toho aby taktně mlčel, tak nejen že to vytáhne, ale ještě se tím chlubí – dobrej bizzare
Kdyby už se stavět alespoň někde začalo, tak chápu že se pochlubí – to by zřejmě přihrálo i nějaké ty politické body
„Česko je lídrem rozvoje vysokorychlostní železnice v Evropě,“
— Oni maj drogy – a nám nedaj!
Nevím co berou, ale to chci taky. 😀
Njn. Je pred volbami. Radsi at jsou uz konecne hotove elahozeveske tunely, presmyk v Dluhonicich (odkladany kvuli VRT), druha polovina presmyku v Hranicich – obe by si to uz zaslouzilo po vice nez deseti letech od prepnuti stranovosti provozu na Ferdiandce, presmyk v Libni, pravobrezka az do Chocne, vysokovska spojka, hlizovska spojka, vlkavska spojka, mezi Brnem a Breclavi odstraneny zbyvajici prejezdy a mezi Breclavi a Prerove vyrazne prejezdu prestaveno na mimourovnove, stejne tak jinde na koridorech, kompletne zlepsena trat do Jihlavy pres Trebic, vytvoreno kapacitni elektrizovane spojeni s Bavorskem, vytvorena nakladni trasa pres Gmund. Cili veci, ktere maji vyrazny prinos,… Číst vice »
Po přečtení titulku jsem si myslel, že se Fiala buď zbláznil, nebo začal chlastat. A pak jsem v si v článku všiml, že to je jenom mizerně přeložený tweet.
I tak je ten tweet blbost. Žádný vedoucí místo v budoucnu nehrozí.
Přesně tak lídrem budoucího rozvoje VRT v Evropě nejsme. Nikdo mu totiž neřekl o té naší malé úpravě rychlosti na českých „VRT“.
Je nesvéprávný a musí odstoupit.. za chvíli bude tvrdit že máme ekonomiku jako USA.
Nesvéprávný? Nevím, proč viníte Fialu ze lži a pak tady sám přinesete takovou lež. A nebo nevíte, co to nesvéprávnost je.
VRT jaké svět neviděl 😉
A můžu tu vysokorychlostní železnici vidět?
Leader in future development. Přeložím Vám to, v budoucnu chceme stavět VRT a v současné době na to jako EU nedáváte dost peněz, aby to pro nás bylo zajímavé. Přehodnoťte svůj přístup.
Děkujeme, pane mluvčí. Honem utíkejte pokleknout za premiérovo pozadí pro odměnu!
Františku, na to, jak jsou tvoje příspěvky o ničem, je tě tu místy už trochu moc.
Nemáš zač Franto. Až zase budeš mít problém s porozuměním psaného textu, rád přispěchám na pomoc.
V zásadě je to něco jako Sparta – budoucí lídr Ligy mistrů (když teda seženou prachy a nějaký lidi, co uměj hrát fotbal, že jo…)
Však se tam píše, že je to lídr budoucího rozvoje 🙂 Ano, je to směšné.
slibovat zářné zítřky, to umí ještě lépe Babiš. Nemusí se po něm Fiala opičit.
*Česko je lídrem studií vysokorychlostní železnice.
Česko je lídrem studií na cokoliv
Nejdříve bych bludy a neexistující představy řešil ambulantně, pokus se to nezlepší bude nutná hospitalizace.
Co je na tom konkrétně bludného a nereálného?
VRT ve světě existují.
Orbán a Fico chtějí prachy od EU? Zábavné…
Proč by nechtěli? Hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere?
Chucpe se tomu říká.
To je tak trápí…
Jistě, že je to netrápí. Ale ostatní to vidí a podle toho se zařídí.
Tak zrovna Orbán kritizuje EU a zároveň dojí její dotace už asi 10 let, takže kdy myslíte, že bysme se tak mohli těšit, že se ostatní začnou „zařizovat“?
No co, když Putin nepošle ani Rubl. Jen aby to ještě nefinancoval Soros.
A co kdyby jsme si ty penize nepreposilali pres EU a pouzili si sve penize sami dle dulezitosti? Zvlaste, pokud bysme je nechali u danoveho poplatnika. Ten je vytvoril a sam vi vzdy zdaleka nejlepe, jak s penezi efektivne nakladat.
O osudu 97 % příjmů státního rozpočtu si rozhoduje ČR sama. Nebo je to celé ironie?
Někdo nám brání?
Tak třeba pravidla EU, že tam ty peníze musíme posílat.
Jak takový daňový poplatník postaví vysokorychlostní železnici, prosím?
Naivko 💁🏻♂️
Titulek by mel znit: „Cesko je opravdovym lidrem vytvareni konceptu, strategii a vizualizaci budouciho rozvoje vysokorychlostni zeleznice.“ V realizaci je Cesko bohuzel na naprostem chvostu.
Účel toho dopisu je, aby EU dala na VRT více peněz.
A vysledkem bude vice a vice studii, vizualizaci a hezkych obrazku ze Spravy Zeleznic.
Ano, ale to není problém stávajícího premiéra, ale té Správy.
Aha, mínusující si myslí, že studie do šuplíku zadává a platí Fiala.
Za to, jak SŽ jakožto státní organizace (ne)funguje, odpovídá tedy kdo?
Premiér současné vlády, když ty předchozí neudělaly vůbec nic? A ta další už tuplem ne?
A bez nějakejch blbejch podmínek. Prostě ať daj peníze a dál se do toho moc nešťouraj. 🙂
Přesně, a hned tady bude nějaká ta nová studie, koncept, návrh, idea….
Ještě by EU zjistila, že všechny peníze prošustrujeme za modré zábradlí a tuny studií a to my nechceme 🙂
Jako že bychom koupili více pastelek na malůvky? Až bude smysluplný úsek (tedy ne cancour končící v polích) ve fázi výběrka na stavební firmu, pak můžeme požadovat. Ne že to rozfofruje na výkupy a zasekne se to na posledním několikametrovém pozemku.