Česko bude mít další testovací trať. Chomutov propojí s německým polygonem Annaberg
Trať Chomutov - Vejprty. Autor: Petr Kinšt – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33654080
Přeshraniční testování je podle expertů klíčové pro zapojení českého průmyslu do mezinárodních projektů.
Snad se Správě železnic podaří zvítězit nad vlastními úředníky a konečně zlikvidovat monoůol AŽD.
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=2332661&ds=1&x=13.2123001&y=50.4680320&z=12
Takže to bude testovat sž nikoliv ažd? A to si Eberl Fiveberova mysli, ze tudy budou jezdit nákladní vlaky? Obdobně jako si myslí Svitak, že pokud zadratuje Zawidow, tak tam bude X nákladních vlaků….nesmysl…!
Na otestování komunikace zařízení na trati s lokomotivou nejsou potřeba vagony tvořící nákladní vlak, obzvlášť, když je komunikace bezdrátová. To se dá dělat i s 810, když se do ní dané zařízení pro testy namontuje.
To je výborná zpráva, v době úvah o konzervaci tratí. Snad nezůstane jen u memoranda. Takových bylo podepsáno k propojení trati z Moldavy v Kr. horách do Holzhau několik.
Jistě dobrá zpráva, za sebe a tisíce dalších bych uvítal i celoroční provoz a obnovu nádražních budov – Vejprtské nádraží už nikdo nedostaví, to je jasné, ale tam, kde budovy stojí, pronajmout, opravit – hospoda, ubytování v patře, půjčovna kol, běžek, koloběžek, káva, dršťková, a na bambusových štendrech české a německé noviny. Pokojíky jednoduché + matratzenlager pro skupiny a hustým deštěm z lesa vyhnané trempy..
Tam kde budovy stojí… kromě totální ruiny v Kovářské (tam se dá ubytovat ve vozech na koleji) to snad už není nikde, resp. v Měděnci je to snad soukromý objekt a pak ještě Křimov, ale tam nevím co bych dělal. Půjčovat na nádraží bězky je takové zvláštní, když jeden ze smyslů běžkování je to že dojdu někam úplně jinam, a tudíž je stejně vezu s sebou.
Totální rujna na Kovářské? To bych netvrdil. Opravuje se a je v soukromných rukou.
Pan Jiří je takový podnikatel teoretik. Ví co by se mělo, ale sám by do toho určitě nešel.
Jinak Kovářská má novou střechu a celkem pěkně se dává dohromady, pravděpodobně z výnosů z ubytování v tamních hytlácích.
Přesně. Dokonce i vodárna se opravuje.
v podstatě souhlasím, ty běžky bych možná škrtl, ale zase dojít na nich na další nádraží, kde je možno odevzdat… Křimov ano – Výsluní ano, Rusovou už nikdo nyní neobnoví, nyní..
To je bžunda. Vy toho o Vejprtech a okolí moc nevíte, že?
I v největší špičce o letních prázdninách ve Vejprtech hlavní nastupuje do vlaku 6 lidí. Otevřít tam hospodu nebo ubytko? Vzdyť všechny penziony v okolí zkrachovaly. Lidi dnes nechtěji skromné ubytováni, ale ubytování na nějaké úrovni. Což je v nedaleké Loučné.
A určitě ne se ubytovávat mezi vejprtskými dezoláty, co si myslí, že nejlepší je vystoupit z EU, NATO, přestat podporovat UA a jet vyjednávat o přímých dodávkách plynu za Putinem.
máte pravdu, místní nejsem, ale poměry znám poměrně zevrubně z častých návštěv. Je to ode mne troufalost a jistá míra čirého snění. Loučná si jistě najde lidi v limuzínách a přilehavých kombinézách na kolo i lyže, ale i oni zestárnou a možná ještě dříve se začnou „nudit“ a možná ani nejsou cílovkou… i když přisednout na taliána s oseckým pivem by klidně mohli. Postavíme-li KH na apartmánech typu Loučná, pak si myslím, že jsme nic nepochopili. Existovat asi musí – je po nich poptávka, trochu dovytvořená, ale bez autentičnosti budou v budoucnu minulostí. KH mají navíc. Ale nebudu už dále… Číst vice »
Proč Dezoláty? Vy berete asi peníze z EU, že ji máte tak rád vy eurohujere . Oni to jsou hrdí dezolati
Už to tu někdo opakovaně psal a doporučoval, že ke každému podobnému článku: HODILA BY SE MAPA! Ne všichni známe v ČR všechno. Musím si jít trať vyhledat. Jinak nemohu plně chápat článek a natož hodnotit diskusi.
Další milovník mapek. Tak zkuste tedy hledat sám a možná poznáte něco nového ohledně ČR.
Naťukat do prohlížeče mapy.cz a pak klíčové slovo Vejprty, to je skutečně raketová věda.
Pánové, i když znám mapu československa dokonale, přesto jsem příznivcem přiložených map k článkům a to prostě proto, že to zvyšuje rating média. Znamená to, že si pisatelé článků dávají na svých dílech záležet. Je to jako občerstvení ve vlaku. V zásadě ho nepotřebujete pokud jsou na nádražích stánky, ale hodí se, když si občerstvení nestihnete koupit. Tady je to stejné. I když máte možnost si to vyhledat na mapách.cz, je pohodlnější to mít v článku, protože třeba když si článek čtete ve vlaku a vypadne signál, můžete se na mapu podívat hned a nečekat, až vlak dojede pod signál.
Důvodem nemusí být ani tak moc lenost autorů jako potřeba obstarat licenci pro mapový podklad, stejně jako nějaký software, ve kterém vyrábíte výřezy atd.
to asi pan Kupka v rámci podpory toho krušnohorskeho tunelu domluvil, jak je psáno níže, přivedení nákladních vlaků do centra Ústí, no chudáci ustečáci 🙂
Nechápu souvislost s Ústím. A jako Ústečák se na Krušnohorský tunel těším, stejně jako na celou VRT.
Nooo. Jen aby ten můj nejmladší dřív nevyrostl z plenek a neměl vousy až na zem, než se to postaví. SŹ by se měla prejmenovat na Alibabovo pohádky 😄
A teď podle vás ty nákladní vlaky jezdí kudy?
Prilezitost doufam bude pro mezinarodni spolupraci a ne pro mezinarodni ostudu. Verim, ze to kolegove z CVUT a dalsi utahnou i pres zabednenost SZ. Drzim palce.
Alespoň ta trať nezůstane ležet ladem.
Je
Ten Krušnohorský nesmyslný tunel. Kolik asi pan Svoboda za něj dostal. A ještě přivedou nákladní dopravu z Německa přímo do Ústí.
Běž domů, Ivane…
Přivedou? A kam konkrétně? Do koridoru NGZ Předlice – Spolchemie – vybombardované Předmostí – Vaňov?
Leda tak vrátí… Co jsem se v dětství nasledoval nákladních vlaků na železničním mostě, u koupaliště v Brné nebo na protějším břehu. A to byly vlaky, jejichž dopad na okolí se nedá s dnešními srovnávat (sice už v elektrické trakci, ale prádlo bych u trati nevěšel a uhlí se dalo sbírat s kyblíkem po trati).
Jo, kdyby tam bylo co největší stoupání, několik uvratí… Panečku, to by bylo VRT… 😀 Kolik jste dostal vy za váš komentář? Nebo to je vlastní iniciativa?
Jemu stačej lajky od spolupacientů.
Železnice tam kapacitně brutálně nestíhá. Objemem ani rychlostí. Nějaké další spojení je potřeba, ideálně s dobrou návazností na současné tratě, jak pro osobku tak i náklad. Vážně vám tak strašně vadí zapojení trati přes průmyslový areál do Ústí n.L.západ? Co je na tom rpobůh špatně? Že průmyslový areál bude ovlivněn hlukem..? Že to bude dobře napojeno na pravobřežku i levobřežku? Vážně máte pocit, že Svoboda z této konkrétní trasy něco má? Vážně jej chcete obviňpvat z korupce? Tak sem s jakýmkoliv podezřením, anebo přestaňte šířit pomluvy. Jakkoliv beru SprŽel za impotentní organizaci, tak tady zkrátka nevidím žádné podezření ani důvod… Číst vice »
To píšete jak kdyby už teď přímo v Ústí nákladní doprava nebyla. Navíc zrovna VRTka povede místy, kde bydlí minimum lidí, defacto až na Střekově to bude poblíž bydlení a tam je už dnes.
Kliid….SŽ staví akorát na vzdušných zámcích a myslí si, že vlastní ona nebo stát zlatý důl. Tady se rozpadá infrastruktura stará a někteří mají vlké sny o tunelové velmoci. I když vlastně republika takový ráj tunelářů je.
Vy jste zřejmě volič ODS, který by nejradši viděl všude kolony kamionů a místo tratí cyklostezky. Jen né ty zlé nákladní vlaky. Volte ODS a když dostanou ve volbách nad 50% jistě vám tento sen rádi splní.
Je to nádherná trať, která vede po hřebenu Krušných hor. Snad jen změna na zkušební dráhu ji zachrání, komerční doprava už je jen o víkendech v letním období a muzejníci z Křimova je sami nezachrání. Druhá trať, odbočka z Křimova do Německa už je roky snesená i když v terénu ještě viditelná, hlavně na německé straně.
A ona je nějak ohrožená? Je v dobrém stavu, rychlost až 100 km/h, víkendové vlaky jsou využité, na trati nepotřebujete žádné zaměstnance. Na německé straně bude nadále navazovat jak pára do Oberwiesenthalu, tak trať do Chemnitz, která se má přestavět na vlakotramvaj.
O trati přes Reitzenhain nemá cenu mluvit, ta přestala mít smysl po 2. světové válce a také krátce po ní zanikla. Ani turistický význam by neměla, na německé straně už se nejezdí ani po Marienberg.
Akce vlakotramvaj padla.
Nepadla – Vlakotramvaje do Olbehnhau a Cranzahlu pojedou, jenom bylo změněno pořadí etap budování S-bahnu Chemnitz. Prioritu má částěčná novostavba trati do Limbachu.
Přitom kdyby se chtělo, tak ty vlakotramvaje by do Cranzahlu a Olbernhau už mohly jezdit – propojka existuje už skoro 10 let a ostatní je o nezměněném počtu vlaků a o stávající infrastruktuře.
Ony se tam občas podívají. Jenom jich na to nemají dostatek a kupují se teď ty čistě elektrické na novou trať a na projekt zadrátování a provozního propojení C11 a RB92. To nějaké dieselové uvolní.
Proč se poslední dobou pro každou testovací dráhu používá slovo polygon, nebo-li mnohoúhelník? Ta trať je jen neuzavřenou křivkou, ne?
A proč se části kravského žaludku říká kniha, když nemá vazbu ani stránky?
Aneb vítejte ve světě vícevýznamových slov.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Polygon
Vliv ukrajinštiny. Na Ukrajině je zvykem nazývat slovem полігон vojenské výcvikové prostory nebo různé uzavřené areály, kde např. probíhá vědecká činnost a je tam zakázán přístup veřejnosti. Ten termín pramení ještě ze sovětských časů.
A aby si někdo můj text nevykládal jinak, dodávám, že Ukrajinu podporuji.
Spíš bych řekl, že je to z ruštiny.
Předpona poly- je dozajista z latiny a přišlo to spolu s matematikou a geometrií.
Neplést s „poli“, to není předpona, to je z římského polis = město.
poli – polis – obec
poly – mnoho
goinia – kout, roh, úhel
nikoli
gonos – rod, sémě
vše je z řečtiny
dokonce, i latina to tedy převzala.
To jsme to fakt dopracovali, když je nutno to takto zdůrazňovat. Jen, aby si to někdo špatně nevyložil.
Za mě jedině dobře, že ta trať bude mít širší využití. Bohužel v ČR snad jediná trať vedoucí do hor, která prakticky netěží z turismu. Když jsem tam jel poprvé, tak jsem nevěřil, jak mohou vypadat drážní budovy. Bylo to jak výlet do nějakého utopického románu. Tehdy skoro novým Desirem…
Většinatěch budov už je v pánu, co zbylo, to málo co zbylo se snaží zachránit soukromníci a nadšenci. Viz Kovářská, Křimov…
A co to bude znamenat pro veřejnou dopravu? Budou tam i nadále jezdit víkendové spoje v letní sezóně? Nebo se provoz rozšíří? Nebo utlumí? A opraví se svršek / spodek, nebo se to jen bude flikovat a budou se testovat zábrzdné systémy na propadech rychlosti?
Budou, testování předpokládám bude stejně jako v německu probíhat v týdnu.
Do Chomutova to.vlakem jezdilo skoro 2.hodiny.autem jste za 25 minut. No takže?
„Na české straně ji bude tvořit 35 kilometrů trati 137 z Chomutova do Vejprt“
35 kilometrů z Vejprt je stanice Křímov. Takže to bude Křímov-Vejprty- Anaberk.
nesmysl – ty tratě nejsou spolu propojeny, kdo tohle zase vymyslel?
Mohl byste to nějak rozvést?
Cože? Mrkněte do mapy. Jsou propojeny do stanice Annaberg-Buchholz Süd
Že byste svůj komentář vymyslel vy? Nebo vám to někdo poradil a už nevíte kdo?
Jako jo, proč ne. Testovat se tam určitě dá leccos. Akorát ta vazba na Erzgebirgsbasistunnel, zmiňovaná v textu, mi trošku uniká. Jediné, co to spojuje, je fakt, že trať má spojovat ČR a SRN. A že to vede přes Krušný hory…
Že to vede přes Krušky, to je vcelku irelevantní. Ale jinak si odpovídáte sám – ta trať vede z Čech do Německa, stejně jako povede ten tunel. Nobo byste chtěl vzájemnou kompatibilitu české a německé zabezpečovačky testovat na trati spojující Bulharsko s Tureckem?
Jaká konkurence pro AŽD? Ale pěkná pitomost, AŽD si vše platilo samo. Tady to půjde z kapes daňových poplatníků.
…a pak AŽD vyhraje zakázku pro nějakého státního správce infrastruktury a zase to jde z daní…
To je ale diametrálně jiný případ…
No, jelikož AŽD bagruje všechno a jeho ceny jsou kulantně řečeno přestřelené, tak není.
Jinak teda, AŽD dotace ze státního samozřejmě čerpá: https://www.hlidacstatu.cz/dotace/hledat?Q=ico%3A+48029483.
Konkrétně na opravu Švestkový dráhy dostali 50 mega.
Samo z dotace
Takže když si pořídím pekárnu z vlastních peněz, tak když druhý si ji pořídí za dotaci tak není konkurencí? Fakt jo?
Další komik.
Ve druhém slově máte tři překlepy :).
Bude se testovat jen mimo zimní sezónu?
Něco takového by bylo důležitější na trati Rumburk – Ebersbach – Lobava která může v případě nehody na koridoru sloužit jako odklonová.
Jako, že by to co se nyní již v Německu používá (a ČR se připojí) přestěhovali někam jinam kvůli odklonu? Tak to asi ne.
Kvůli odklonu _přes Jedlovou_.
To už asi radši půl dne stát v Děčíně.
Vrstevnice na mapě, to je holt koncept daleko za hranicema chápání průměrnýho českýho šotouška…
Typicky evropské bulení nákladních dopravců co odmítají jezdit na tratích kde je sklon větší než 10 promile. Problémem nejsou sklony, ale připosranost nákladních dopravců. Lokomotivy se šesti nápravami již byly dávno vynalezeny. Jezdí v Číně, Japonsku, USA, Mexiku, Kanadě, Austrálii, Rusku, Indii a tak dále. A pak přijde nějaký euroblb a bude tvrdit, že provoz šestinápravových lokomotiv je neekonomický.
Zajímavé. Že u nás vůbec nějaké náklady jezdí, když sklony větší než 10 promile máme prakticky na všechny směry, když neberu přímo Polabí či směr z Ostravska do Polska.
Nic vám nebrání si to zkusit sám za vlastní peníze a jsem potom zvědav na ekonomické výsledky… Hrdinný anonyme od klávesnice 😉
USA… Pročpak asi pan Moffat razil základnový tunel, aby se nemuselo šplhat do 3500 m nad mořem? Triplex (s poháněným tendrem) byl v roce 1928 dávno vynalezen…
Takže nákladní dopravci mají využívat Diesel 6ti kola kdyby se někde něco stalo? Mají to jezdit durch, nebo někde jako zálohu?
Tak v kontextu ČR je asi dvojice čtyřnápravovek přece jen lepší. Jinak ale v jádru souhlas, hlavně je smutná neochota různých dopravců řešit nějakou „soukromou VPS“, ono by to leckde umožnilo projet jinak delší trasu s jednou loko (i třeba Třebovice nebo Mosty, nejen „hlavní tratě“). Holt nejsme nížinná země.
Ale na druhou stranu lze chápat, že je to ekonomicky marný v prostředí, kde ta druhá mašina nemůže být „starý šrot“ (resp. může, ale nesmí 🙂 ), protože EMC a řešení nekonečně mnoha kombinací dvojic (neřkuli trojic) mašin na konkrétní tratě.
Nejsou všichni dopravci stejní..jsou i takový (a ČDC nepočítám), kteří si postrky svých vlaků (nebo případné dělení) vyřešit umí. Nebo si objednat službu u jiného dopravce…
Jo, ale to není co myslím. Že ta pomocná loko udělá denně třeba 6 vlaků na kopec.
Problém jsou sklony, směrové poměry a nepřechodnost šestiápravových vozidel (ať s účinků sil podélných tak svislých).
tvl, že prý: „Zkušební trať DB Netze v Annaberg-Buchholz se stane prodloužením do ČR skutečně evropským drážním polygonem připraveným odpovědět na výzvy interoperability národních železničních infrastruktur. A to především pro budoucí moderní přeshraniční provoz v připravovaném Krušnohorském tunelu,“ Řekla naše SŽ těm Němcům, že trať Chomutov – Vejprty je provozována v režimu D3 a od Černovic je na ní třída zatížení A?
Jedna perla za druhou, co z paní mluvčí vypadává. Dobrý článek na apríla, ale 7. listopadu?:
„Trať bude konkurencí zejména pro tuzemskou společnost AŽD.“ 🙂 🙂 🙂 Nevím, nejsem odborník na zabezpečovací zařízení, ale i tak mi připadá, že trať AŽD a Vejprtská jsou dva úplně jiné světy – první z budoucnosti, druhý z pravěku. 🙂
„Zmíněná trať byla podle ní vybrána záměrně, jelikož se jedná o přeshraniční spojení, což umožňuje otestovat návaznost technologií obou správců infrastruktury.“ Technologie D3 je skutečně to pravé pro Krušnohorský tunel VRT. Co na tom GŘSŽ berou, to už není možné.
Četl jste text ?
Honzo, že se těmito nevzdělanými anonymními komiky vůbec zabýváš…. 😟😁
Když vidíš jejich IP adresu, tak anonymní nejsou😀
Vlastně jo, ty je vidíš 😁
Není to takovej trochu pocit marnosti, dělat léta odbornej web a pak koukat, že na polovinu čtenářů by byl i Blesk příliš složitej?
Poslední dobou je to opravdu šílené. A to už nám tu zaplať pánbůh neřadí Axel.
Chyba je, že jste nedostali celou informaci do nadpisu. 😉
Teď je otázka, zda je „zub“ twitterová generace s omezením na 140 znaků.
Přesně. Jak trať Vejprty – Chomutov muže být testovací? Ta trať se provozuje podle předpisu D3, žádná technologie na ní není a SŽ žádnou takovou investici nemá SŽ v plánu.
Není ten článek náhodou o tom, že tam chce SŽ ty technologie testovat a tedy je tam i instalovat?
Inu, nepochopíš článek, napíšeš naprostou pitomost a eště ti to prestižkáři lajkujou. Krásnej svět…
Já si někdy připadám jak u blbejch, fakt. 😀 „Je tam D3 a skoro žádné technologie, tak tam nelze nic testovat“, nevím co na říct.
Že tam dají třeba dají 5G antény a budou testovat FRMS a ETCS nebo cokoliv jiného z budoucích technologií závislých na radiových přenosech pány nenapadne? Na zkušební jízdy jsou zkrátka potřeba koleje značného rozsahu, pokud možno nepříliš používané pravidelnou dopravou. Stejně jako to dělají na to kousku u Annaberg-Buchholz.
A jak byste si chtěl připadat v šotodiskusi, než jako u blbejch? 🙂
A kde je řečeno, že se tam až do konce světa žádná změna neudělá?
Dnes je Mezinárodní den trollů?
Bože můj, ta německá lokálka na druhé straně vypadala podobně. Jako testovací polygon to bylo vybrané právě proto, že tam nic není a nic nejezdí. Technologie se tam bude instalovat různá za účelem schvalování a zkoušek.
👍
A kdyby se čekalo, až bude hotový krušnohorský tunel, tak se ti samí ozvou, že to má být dávno otestované.
Die Dummheit kennt keine Grenzen. Ta trať je jako prázdné plátno, právě proto se tam můžou jednotlivé technologie testovat, protože se to nebude s ničím krýt