České sny ve španělské realitě: Z Malagy do Barcelony vysokorychlostním vlakem
Vysokorychlostní vlak v Malaze. Foto: Aleš Petrovský
První díl nové série ukazuje značné rozdíly v jednoduchosti nákupu jízdenek přes web dopravce.
Moje zkušenost- doletěl jsem z Barcelony s rodinou do Santiago de Compostella s tim, ze ze Santiaga pojedeme vlakem. Otevru aplikaci a nic – prostě žádný spoj.
Říkám si to je divný a jdu se zeptat na nádraží.
Tam jsem se dozvedel, ze vlaky do Madridu jsou na 14 dnu dopredu vyporodane.
Tak jsme si koupili letenku z La Coruna do Barcelony a vlakem jeli jen ze Santiaga do La Coruna
Prostě strašlivý. Úplně proti smyslu železnice, která nejlépe umožňuje model „nic moc neřešit, nějaké to místo se vždy najde“ => jízdenky na trasu, bez vazby na konkrétní vlak. Ani raději nezmiňuju debilno jménem vstupní kontroly na peróny, zvlášť chuťovka v případě nutnosti opakované kontroly při přestupu na témže nástupišti (ne, nelze na něm prostě zůstat). To je holt to „znovubudování dálkové železnice“ poté, co všichni v dané zemi znají krom silnic akorát tak letadla… Škoda, že EU evidentně nemá ambici s tím něco dělat (ono taky když Francie má systém jen o málo horší…), páky skrze dotace staveb VRT by… Číst vice »
Když souběžnou podmínkou nebyla následná povinnost takto draze vybudovanou VRT vytížit dostatečně vysokým počtem dálkových vlaků, takže (vyjma poslední doby v nejsilnějších relacích) některé španělské VRT jsou (či donedávna byly) o „pár spojích za den“…
Jinak víceméně souhlas – zejména ve srovnání se Švýcarskem (ale i dalšími zeměmi) neuvěřitelný rozdíl v této věci.
Tak doufám, že žádný dopravce v Česku nenasadí takovýto popisovaný opruz.
Zopakuji:
U Rychlíků očekávám normální tarif.
U Expresů maximálně navíc povinnou místenku.
A u Sprinterů teda spešl tarif za to rychlost.
Kvůli klikům z toho bude už i šotoušský blogísek?
Nikdo vás to nenutí číst
To klikání mně taky dost štve. Často nakupuju letenky a přesně ty věci typu „mít u dané aerolinky otevřený účet“ mně dost štve. Navíc se některé letecké společnosti snaží během nákupu (a pak i během odbavení) mermomocí vnutit další služby a a to i opakovaně. Osobně si myslím, že nákup (čehokoliv) by měl být co nejjednodušší a nejrychlejší, aby si ho zákazník nestačil rozmyslet. Bohužel nedávná zkušenost třeba s EasyJetem, kdy jsem nesčetněkrát odklikával, že opravdu nechci větší zavazadlo, konkrétní výběr místa, pojištění atd. atd. byla celkem děsivá.
Super, doufám že z toho už existuje tripreport.
A bude to nějak označené, abych to nejen nemusel číst, ale ani na to nemusel klikat?
V seriózních médiích se subjektivně zabarvené texty osobního charakteru oddělují od „zpravodajství“, např. do rubriky „komentáře“, „názory“ popř. „nad dopisy čtenářů“…
Nikdo vás absolutně nenutí tady na nic klikat, psát. Není to vaše povinnost, děláte to zcela dobrovolně. Ostatně je to už váš asi čtvrtý nick, protože jste byl dříve či později zablokován pro šíření nesmyslů, tak je zjevně problém na vaší straně. Klidnou léčbu.
Arnošte, ty vole, tušíš aspoň trochu, kdo je Aleš Petrovský? A četls ten článek? Já jsem naopak velmi rád, že si našel čas tohle napsat…
Tohle jen ukazuje, jak krásný je český vysoce konkurenční trh. Tak nepřátelské chování vůči cestujícím by si ČD v životě nemohli dovolit, protože by je konkurence převálcovala. Musíme doufat, že se podaří RJ sehnat i nějaké vysokorychlostní jednotky.
Jančura chtěl, aby SŽ stavěla tratě pro rychlovlaky na rychlost 350 km/hod. Bohužel maximum bude 320 km/hod a to jen někde. A počítá se, že tam budou jezdit dotované spoje rychlostí 200 km/hod.
A to je problem?
U RJ je otázka, jestli vyvine nějakou reálnou snahu tam jezdit, nebo zůstane jen u štěkání a vystrkování konkurence nereálnými sliby končícími ostudou, jako u tratě Praha – Hamburk. Vážný zájemce, se kterým je potřeba počítat od začátku, je LEO/Renfe, protože to byl zřejmě důvod, proč Renfe Leo kupovaly. Co se týče ČD, ty kupují railjety na 230 do střední vrstvy, ale ještě jsem od nich neslyšel cokoli vážnějšího o vlacích na rychlost 300+. Pravda je, že je zatím pro všechny dopravce ještě trochu brzy.
Proč by měl teď jakýkoliv dopravce přemýšlet o tom, jaké vlaky bude nakupovat za 20-30 let? To už i ty Railjety budou po první repasi.
A proč by to měl nějaký dopravce řešit teď? Přibližný termín zahájení provozu bude možné určit cca v době vydání stavebního povolení. A zhruba to bude čas na zahájení výběrového řízení.
„Takto to vypadá, když se o cool nízkonákladový produkt snaží státní dopravce. Úroveň naštvání byla po tomto nákupu opravdu vysoká.“
_________
A s čím to Avlo srovnávate? S Ouigo? Ale Ouigo je taky státní dopravce.
Ono to bude mít jednodušší vysvětlení. Avlo bylo spuštěno teprve nedávno a tak to ještě Španělé nestihli vyřadit. On i web RENFE byl za začátku příšerný.
vyřadit = vyladit
Nebyla linka Avlo spuštěna 6/21? To je snad dostatek času na vyladění, ne?
Ne, normálně se web (nebo cokoliv jiného) odladí a pak až se pouští…
A testerům se za to dá nějaký peníz, studentská brigáda jak dělaná.
No nevim, napriklad regiojetu se aplikace soude podle hodnoceni uzivatelu hroutila cely mesice, nez ji predelali.