České dráhy zvažují kvůli nedostatku lokomotiv i návrat muzejní bardotky

Lokomotiva řady 749, zvaná Bardotka. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva řady 749, zvaná Bardotka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Změna by se týkala provozu turistických víkendových vlaků.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pink

…“Naše rodina na tom nebyla tak zle při vší nouzi. Bydleli jsme ve vyřazené tramvaji v Záběhlicích až do roku 1950, kdy vůz musel znovu na trať“…
Šimek + Grosmann povídka Jak mne otec posílal stávkovat. Šedesátá léta.

Alex.D

No to to dopracovali… Když jim pomůže jedna muzejní lokomotiva. Kolik ještě vlastní ČD provozuschopných parních lokomotiv? Řady už se jich zbavili odprodejem NTM . Nebylo by to pro ně, při jejich odborném řízení, řešení? Elektrřina a nafta se zdražují, s uhlím a vodou to nebude ještě snad tak až horké.
Teda jen na mimokoridorové tratě, kde se jen tak ETCS ještě montovat nebude…
Hlavně, že se tam střídají ředitelé jak na běžícím pásu a každý odchází se zlatým padákem.

Milan Plíva

Tak ať nekupují šroty z Německa a Kanady hlavně a zrovna se může zrušit celý ETCS který je k ničemu

XYYY

Nastudujte si ve slovníku spisovné češtiny význam slova šrot.

Šťoural

Zdražování benzinu a nafty. Nedostatek plynu. Návrat k uhlí v zemích, kde jen myšlenka na to byla do nedávna tabu. A teď ještě nedostatek moderních lokomotiv.
No nedivil bych se, kdyby se časem nezačalo 21. století nazývat „Století páry II“ 🤣

XYYY

Celé je to demagogie. Absence certifikátu = lejstro se štemplem není důkazem, že kolejová vozidla nejsou řádně udržována …

Údržbu kolejových vozidel provádíte 40 i více let (např. lok 15x – ex E 499.2) podle udržovacího předpisu výrobce = především kilometrické proběhy > viz předpis V25, ale nemáte papír potvrzující, že údržbu provádíte dle udržovacího předpisu výrobce, tudíž vlastně není jistota, že tak činíte a neohrožujete bezpečnost drážní dopravy …

Karl Von Bahnhof

Dalším stupněm bude to, že ČD povolají strojvůdce Matyse a jeho Lízu.

Swariner

Nojo, ale Matys jezdil na uhlí z Kladna a kde ho vzít?

Pink

Kde, kde? Přece v Austrálii. Když se dováží z Austrálie pro Ostravské hutě, tak třeba nechají něco i na Kladně. Pravda, je to dovoz trochu dál než z Rónovky, Mayrovky…

Jouda

Milá proevropská železnice. Kladete si jednu past zadruhou, vytyčujete v Bruselu nesplnitelné. ECM, ETCS, eko normy, bezpečnostní normy…..vše bude za chvíli tak byrokraticky dokonalé a bezpečné, jen nebude pro koho. Je to škoda, ale dráha se stává pomalu a jistě mimořádně drahou a nákladnou hračkou. Prostě tohle nemá v konkurenci jiných oborů šanci.

Jiří Kocurek

Joudo, ECM je r zoku 2016. To je 6 roků na přípravu. Že si ČD neokážou pohlídat proběhy vozidel je jenom jejich chyba.

A co se ETCS týká, tys v Perninku ve vlaku neseděl, žejo?

Ondra770

Pokud jde o ETCS, u Perninku jsem sice nebyl, zato celkem pravidelně projíždím jednou křižovatkou která je fakt o hubu, smrťáky jsou na ní pravidlem několikrát ročně a na její úpravu dlouhodobě nejsou peníze. Myslím že její modernizace by zachránila život a zdraví většímu počtu lidí než celé ETCS a stála by naprostý zlomek. Byl bych prostě radši kdyby se ty miliardy nalily tam kde těch životů zachrání více.

Jiří Kocurek

Jenže na železnici se taky může stát, že při jedné bouračce zařve přes 100 lidí. Zatím se to stalo jenom 1x a to kvůli tomu, že se dva výpravčí špatně domluvili a na lokomotivě nebyla vysílačka, aby fírům zavolali, že mají zastavit.

Miloš

Nevim, co sem pletete Pernink…
Projetí návěsti „stůj“ s následkem střetnutí se s protijedoucím vlakem!
To po železnici, budeme muset montovat ETCS i do autobusů???
Pochybení 100% strojvedoucí. Je mi to líto, ovšem zajistit 100% bezpečnost nelze!

Jiří Kocurek

To vím, že nelze zajistit 100% bezpečnost. Ale proto snad nebudeme rezignovat i na přenos kódu na stanoviště, takže chybu fíry nikdy nic neopraví.

Kdyby se takhle chovali v letectví, tak nelítají.

Kamil Novotný

Tak to jsem v klidu. Díky pražskému přístupu OŘOD a strojmistrům, kdy na to pouští schválně lemply, kamarády strojmistrů aby to zničili a kluky který mají k mašinám vztah, tak nahážou na 471, tak ta chudinka z Olomouce vydrží tak týden
..

Koro

Jak se pozná takový lempl? Že tam dá i devátý stupeň?

Gargy

To je zajímavé v Meziříčí jezdí všecko..

Cargo

Mohu jen vědět, proč zrovna ,,Barku” 250 od kluků z Olomouce, kteří na ní nechali ruce ?
Zrovna Libeň ty mašiny dost ku*vý….
Proč se nevezme 148, která je v Lužné pořád.
Nebo je potřeba el. topení na soupravě ?

Jussi

Tak zrovna díky Libni tady 749 107 a 121 jsou. A mohlo toh být víc. 264ku taky udržují pěkně.
Pro „kluky z Olomouce“ bylo blbé, když jim jí vzali, ale od té doby uteklo hodně vody v řece Moravě a ruce na ní již nenechávaj.
Na výhodu 749 250 vůči 751 148 jste si odpověděl sám. Kabel zkrátka potřebuje.
Navíc 749 250 je renovována do podoby z 90. let. Vlastně na ní není nijak poznat, že je muzejní (kromě hezkého zevnějšku).

Mirek

„Navíc 749 250 je renovována do podoby z 90. let.“=> Akorát, že tenhle lak nikdy neměla.

Jussi

No a? To právě souvisí s tím, že už na ní nenechávají ruce olomoučtí, ale dala se do podoby pražských 749.

Karel

U nás jezdí retro brejlovec v běžném provozu Plzeň – Domažlice

Kubrt

Různě retro nabarvičkovaných strojů jezdí spousta u spousty dopravců, ale těch vytažených z muzea moc nebude. I když 749 za 749, není rozdíl.

Vamid

Tak ECM platí jen 6 let, kdo to mohl tušit

petr

u nás už nám taky odstavili několik motorů…ještě že jsou ty autobusy…hm ale zas nejsou řidiči

pony

Titulek sice velmi dramaticky, ale text tak nejak celkem neochotne opisuje, ze jde akorat o vymenu „pravidelne“ 749 za „muzejni“ 749 na v podstate z principu „retro“ vlacich.

Franta Metel

Soudruh Sůra si chtěl trochu clickbaitnout.

Tomáš B.

Ještě by mohli vytáhnout T478.1001 a T478.1002, které smrdí většinu roku zavřené v depu. Proč je nevytáhnout?

M152

Nemají elektrické topení.

Karel

Ono je potřeba v létě ve vlaku nějak dramaticky topit? 😀

M152

Vozy dobíjí baterie z centrálního zdroje, který je napájen z kabelu elektrického topení. Týká se to patrových vozů, Bdmtee, toho hytlaku co jezdí na CykloBrdech…

Leinad

A na co je elektřina potřeba?
Má-li to být retrojízda, tak hlášení zastávek, wifi,… netřeba.

Ryk Mat

Protismyk, konce, osvětlení interiéru, voda na mytí, splachování, zavírání a blokování dveří a bude toho ještě víc.

Jeník H

Jo Bardotky to by bylo fajn a 749 250 by se v provozu neztratila. Kolikrát už říkali, že ej to jejich definitivní konec a pořád je vídáme v provozu.

Jan

Asi už nikdo nespočítá ty desítky zaručeně zaručených článků a reportáží o definitivním konci Bardotek…

Karel

Před cca 8 lety jsem při čekání na přípoj v Olomouci popošel až na konec nástupiště co nejblíže k nastartované Bardotce a blbě se asi 10 minut tlemil do šera jejím směrem a nechal se unášet libými tóny jejího 6ti válce. 😀 Pro mě neskončí nikdy.

Honza

Vlaky stojí – auta jedou!

Karel

V pátek to na D 10 bylo krásně vidět. A stčil k Tůmu jeden řidič.

Jiří Kocurek

Při tom provozu? Projede tam výrazně více jak 10.000 řidičů za den. Na jaké trati projede tolik strojvedoucích za rok?

Lukáš Chytil

Trochu nepoměr ne? To už bych se spíš pídil po tom, kolik tam projede lidí ve vztahu k železnici.

Jinak minimálně Děčín – Kolín – Brno.

tarten

Už byste si ten nesmysl měl na telefonu vypnout, nefunguje.

SaulGoodman

Dopravce neřeší problémy „kvůli zahájení platnosti nové směrnice na certifikaci údržby ECM“ Směrnice platí od 15. června 2016, členské státy měly čas na transpozici do 31. října 2020. Od té doby, předpokládám, bylo součástí české legislativy ustanovení týkající se 16. června letošního roku a povinnosti od tohoto data dodržovat servisní plány z této legislativy vyplývající. Nechce se mi to dohledávat, ale mám za to, že ČD certifikátem ECM disponují již delší dobu, tedy provádět servis tak, aby vozidla splnila požadavky pro provoz, je možné. Současné problémy jsou tak způsobené tím, že to ČD z toho či onoho důvodu nezajistily, ne… Číst vice »

hank

Stručné a jasné. Přesto se jako obvykle v podobných situacích najde dost alibistických chytráků, kteří se to budou snažit okecat zlou vůlí nikým nevolených úředníků v té hnusné EU, a dost idiotských médií, která to po nich budou bezmyšlenkovitě papouškovat. O splašených sociálních sítích nemluvě.

Jenom k tomu ještě dodám, že v normálním podniku by se už řešila výměna vrcholového vedení.

Jestli jsou tu nějací insideři od ČD Cargo: Mohli byste prosím stručně a srozumitelně shrnout, jak implementace ECM proběhla u vás? (Možná by to stálo i za článek, kde by se porovnal její průběh a výsledky v obou podnicích.)

Vokurka

Kdyby se v ČD CARGU strikně dodržoval systém ECM i s výstupním protokolem o HKV tak se nehne kolo.

Petr Šťástka

A tohle si rád přečtu, můžeš to víc rozvést?
Aha, takže nic a zase jen pindy anonymního blbečka

Martin

Pokud mají ČD nedostatek dieselových lokomotiv, tak potom dost dobře nerozumím, proč se řada 754 prohání po polských tratích … čekal bych, že nejprve ČD pokryje vlastní potřeby a poté eventuelně nějaké nadbytečné HV zapůjčíme … je ale možné, že HV byly zapůjčeny třeba z důvodu COVID19; u nás pro ně v covidovém období bylo málo výkonů … nevím.

Gargy

Jaký nedostatek?

Martin

V názvu příspěvku je uvedeno : ˝ České dráhy zvažují kvůli nedostatku lokomotiv i návrat muzejní bardotky˝ …

Kubrt

Brejlovci u PKP IC jsou už nějakých 7 let, možná více, z hlavy přesně nevím. Dosud byly potřeby ČD pokryté, takže problém zjevně není v pronájmu do Polska.

Martin

Mne udivil v článku ten nedostatek hnacích vozidel na ČD … já jsem věděl, že byla ˝polonizovaná˝ a zapůjčená část HV řady 162 … o zapůjčení HV řady 754 do Polska jsem netušil … až do toho nedávného požáru stanoviště brejlovce v Polsku.

Apollo17

Nic není zapůjčeno,ale pronajato za peníze.754 jsou pronajaté PKP,163(162 v Polsku nejezdí) provozuje dceřinná společnost ČD-C.

Martin

Děkuji za info.

Kubrt

Ještě doplním Apolla, že ty polonizované 163 před nasazením u ČDC Poland jezdily po dva roky u Przewozy regionalne.

Martin

I Vám děkuji za info.

zdydy

Jak to že nemají staré lokomotivy, kam to všechno najednou dali.

Jiří Kocurek

Tam, kam šla většina vyrobených M131 zvaných Hurvínek, či většina starých aut.

Otakar

Do nebíčka?

Jiří Kocurek

Do ocelářské pece, hádám.

Vašek

Já jich potkávám hodně pod praporem soukromých dopravců.

Chleba Nakup

Ano, do křemíkového nebe. Jak je psáno v Elektronické Bibli: „Vlak bude pobývat s větrákem“ (Červený trpaslík, díl 18 Poslední den).

Pojkemada

Tak jest a víc nic. Kdo nepochopí, ten ať ve šrot zhyne

Tomariero

Ty staré lokomotivy právě nemají udělané prohlídky dle jejich manuálu.

XYYY

Tím manuálem myslíte udržovací předpis výrobce ?
A podle čeho se ty prohlídky tedy dělají, že lokomotivy jezdí ?
Jaké předpisy – analogické předpisu ČD V25 mají jiní dopravci ?

petr

protože přešly po Cargo!a dráha jich má minimum.ostatní se postupně zlikvidovaly nebo přestavěly

Martin

😂😂😂 Národní dopravce…. Za jak dlouho vytáhnou páru?

Jiří Kocurek

Co páru, Žabotlam a Žhavou trubku.

Kubrt

Cože? Ojeté šroty? U národního dopravce nikdá!!!

Kubrt

No jo vlastně, co to kecám, starší, ale oblíbená vozidla.
U nějakýho cyklo-Brdy je jedno, jestli ho poveze zamračená ze stavu depa Vršovice, nebo z muzea. Ačkoliv turnusové nasazení řady 749 skončilo již před lety, s velkou publicitou, žeano.

Honza D.

To jako Barči na dolním nejsou turnusovány a přitom tam pravidelně jezdí s patry?
Jinak jsem se už těšil, že opět zaburácí na horním, avšak upřesnění, že 749 nahradí jinou 749 mě vrátilo do reality. 😁

Kubrt

Parvda, jsou tam psány i 749. Zmátla mě vzpomínka kdy před pár lety ČD slavnostně ukončily turnusové nasazení 749. Bylo to v GVD 2016/2017 – tehdy skutečně byly na všech „pacifických“ výkonech plánovány 754.

dopravopat

Ako keby nestačili šukafony. Ale určite sa radšej odveziem v žhavej trubke než šukafone.

Gwann

šukafon ale méně často hoří…

Šššš...hůůů...

Kraje a by mohli taky

Šššš...hůůů...

Krakena ne kraje