České dráhy zůstanou v budově ministerstva minimálně dalších pět let

Budova ministerstva dopravy. Pramen: MDČRBudova ministerstva dopravy. Pramen: MDČR

"Není to reprezentativní prostor. Budova je tmavá, nešetrná, nebudí mozek k nejlepšímu výkonu," řekl o budově MD šéf Českých drah.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Herbrik

Když to srovnám s tím šíleným openspacem, co má ČD Cargo, tak zlatá stará budova. Openspacy jsou sice moderní, ale depresivní. Nemáte chvíli klid a neustálej pocit sledujícího big brothera. Já bych v openspejsu nedělal ani za nic na světě. Na MD jsem kdysi chodil pravidelně, jak jako zaměstnanec (než se ČD Cargo oddělilo), tak potom jako host a mě rozhodně ta stará budova nijak nevadila. Ale já jsem stará struktúra, na mě nelze brát ohled. Na druhé straně chápu, že dnešní nechucusem pracusem postiženou mládež nemůžete nechat v samostatných kancelářích, kde je nikdo nehlídá, aby dělali.

ksz

Alespoň kdyby tam pořádně vyvětrali …

Froggy

Mimochodem – nevíte, jestli dělají v budově ÚV nějaké exkurze? (Včetně krytu)

P_V

Bylo letos na festivalu OpenHouse.

Kopr

Neznam tu stavajici budovu zevnitř, ale obecne kumbaly urednikum mov nesvedvi… Resp. svedci jim, mene vsak klientum a předpokládanám i efektivite prace.
Takze za mne, at si moderni budovu s open space layoutem postavi, urcite tomty lidi pak chte nechte nakopne, ale co s tou stavajici budovou, resp. jeji casti?

Juraj

V budově MD mají dnes kanceláře i další instituce, kromě ČD tam má třeba pár místností CENDIS (ovšem jen vedení; vývoj a projekty jsou úplně jinde v pronájmu), pár kanceláří v podkroví má Úřad vlády. Pak snad ještě vysunutá pracoviště dalších úřadů. Naopak České dráhy jsou roztahané minimálně ve čtyřech budovách – část v Karlíně, část s telematikou naproti přes ulici v PCC, plus samozřejmě ONJ a pár menších poboček. Pořád lepší než ŠZ s jejich šesti(?) pražskými lokalitami, ale je to příležitost ke konsolidaci. Pokud se ČD vystěhují, což bude pro ně upgrade ve všem kromě fajn polohy, pak… Číst vice »

Pavel

Za to prosklený openspace, kde máte pro sebe jeden metr čtvereční a vedle sebe 30 lidí je lepší?

trafopajka

pro pana generálního ano, tomu zůstane soukromá garsonka i v openspace

Kubrt

Kdo mluví o openspace?

Roman Soudný

Open space, resp. větší kanceláře kde sedí více zaměstnanců usnadňují komunikaci. Když se každý zavře do svého kamrlíku a celý den se tváří strašně zaneprázdněný, hlavně aby ho nikdo neotravoval, tak práce skutečně začne stagnovat.

P_V

Všichni se tou komunikací ruší navzájem, než aby se něco usnadňovalo.

Roman Soudný

To jsou žvásty. Vždycky když mám tým roztahaný po všech čertech tak komunikace nestojí za nic a všechno trvá mnohonásobně déle. Když jsme všichni pohromadě tak práce hezky odsýpá, problémy se řeší efektivněji. Na to že by se někdo nemohl soustředit si nikdo nestěžoval, na to že je kolega moc daleko, za dveřmi, v jiné budově ano, několikrát.

Karl vB.

Tak ono by se dalo diskutovat i o provedení zde diskutovaných open space.
Třeba to máte mnohem lépe vyřešené, než na takové Vyskočilově, kde byla svého času jedna velkoprostorová kancelář na půlku patra a seděli tam zaměstnanci tří různých (dceřinných) společností.
Doufám, že už to prošlo nějakou formou humanizace.

Juraj

On snad existuje jen open space a kobky?
I samotné České dráhy mají jinde v Praze lepší a modernější kancelářské prostory, zrovna GŘ původem z Telematiky to může srovnat.

Problém Nábřeží je, že lidé sedí sami nebo po dvojicích v totálně uzavřených místnostech, kde je tu ke každému daleko. Já mám v práci třeba taky kancelář, je nás tam běžně 2-6, ale když potřebuji někoho sehnat, mám to pár kroků. Na GŘ ČD to je docela expedice, a host se tam leckdy ztratí.

Dlouhé chodby s malými kutlochy fakt nejsou to pravé a protikladem není nutně zcela otevřený open space.

Frantisek

Na druhou stranu, pokud ta budova bude nadále využívána k administrativě, k níž byla určena, jen dobře. Nepotřebujeme stavět vedle alternativní Prahu. A kanceláře by snad šly i trochu adaptovat. Navíc, když je vše zasíťováno, netřeba s každým ‚prdem‘ hned někam chodit. pro návštěvy stačí přehledný orientační systém. Ostatně, pokud by se tam sestěhovala jedna instituce, hned to bude snazší.

DavidS

Ano výrazně lepší

Joseph

Já tam pracoval, měl jsem tam vedoucí a její mozek již tehdy spal.

Filip

Zatím tam „patří“, je to budova ÚV Strany, po soudruhu Husákovi tam mají kryt, tak: prosím pěkně! 👍😃

Však měli, svýho času, baráků, kam by se vlezli! Vejprty, Dolní Poustevna, Moldava v Krušných Horách, by humanisovali, ne, když tak i přistavěli, přestěhovali se do vlastního, podpořili by ty vyloučené regiony, jedno s druhým! 😎😂

Gwann

Tam by patřili umělci z Dlážděné. Přidal bych ještě – Meziměstí, Děčín východ, Liberec, Teplice a Jindřichovice pod Smrkem

Filip

Vidíš to! 😮😎

Ty Teplice by byly, asi, nejlepší, protože v ŽST Teplice lesní brána by mohli mít zařízení UNŽC, tak někde spát musí, že jo! 😃😂

Jiří Kocurek

Ještě přihodím Ústí nad Orlicí, ta budova dokonce nemá pořádný silniční přístup, to přece chtěil – všecko se tam může vozit vlakem. Sanatorium!

Filip

Ty, to je ale malé, to bys musel najít něco poblíž, a ta budova ŽST Ústí nad Orlicí by sloužila jako zařízení UNŽC.

Pak jo, pak by to šlo.

Pro NKD (náhradní doprava koňským potahem) je tam cesta více než dostatečná, kolem studánky Nad pomníčkem dojedeš do Kerhartic. 😎

To jim musí stačit, mají mít magistrální trať v pořádku a jezdit po ní, svině! 🤷🏽‍♀️😂

Znalý

Jenže to nechtěl nikdo od dráhy. Naopak. Veškeré drážní instituce to chtěli zbourat. Můžou se tam nastěhovat ty všelijaké spolky a nadace, co bránily zbourání vlastním tělem :⁠-⁠).

Jan

U MD a ČD jsem si vždycky kladl otázku kdo koho ovládá…

BND 30

Si asi na nábřeží pustili Vlka z Wallstreet a myslí si, že udělají copy paste

strojmistr

Já si myslím, že hodně lidem nábřeží vyhovuje. Zavřou dveře a dělají, že dělají ……

strojmistr

ty mínusy jsou právě od lidí z nábřeží

okoloběžící

…kteří v pracovní době čtou tento server, stejně jako na SŽ

PetrH

V pracovní době se nebudou číst noviny! Knižní novinky si čtěte!

Bartol

Zásadní chyba v minulostí byla, že celou budovu dostalo MD. Protože normálně bych řekl, že vlastnictví je sdílené. Vlastnictví rozdělené mezi Ministerstvo dopravy, České dráhy a SŽDC (jako odpovědného nástupce za infrastrukturu, která dříve patřila výhradně Č(S)D.). Otázkou je, co se stane, když se někdo odstěhuje. Další otázka zní: proč neinvestovat do stávající budovy? Stejně se budova nebude bourat. Každý, kdo cestuje do zahraničí, takové starší budovy zná. I ty jsou pod památkovou ochranou. Modernizují se, stěny se světle vymalují, obnoví se okna a instaluje se moderní svělte LED osvětlení, do budovy se přivede nové vytápění a dokonce i klimatizace… Číst vice »

Juraj

Pořád je to ale „úřednická budova“ svým pojetím. Když v době vzniku měla každá vyšší funkce nějakého poskoka, který vyřizoval komunikaci, tak to třeba fungovalo. Ale dneska je prostě styl práce jiný, a tento styl prostoru člověka spíš ubíjí.

Muselo by se tam hrábnout fakt výrazně, aby to sloužilo čemukoliv jinému než čisté úředničině. A ano, strávil jsem tam relativně dost času.

Frantisek

A čemu jinému to bude sloužit? Vedení Č(S)D není úřednická práce?

Kamil Novotný

Tak to je již jisté, že pan generální ředitel se již stěhovat z MD jako generální ředitel nebude.

Gwann

Tyto problémy vedení českých drah dost závidím. Spíš by si měli dát majzla, aby měli ještě nějaké zakázky na dopravu.

Protože jak to tak sleduji, jde jim kupovat dokonce i nová vozidla, vymyslet bejkarny s kancly, jen ty kšefty nějak mizí.

A historie nás učí, že firma řešící hlavně vlastní sídlo nedopada vůbec dobre

Nováček

Tak oni neřeší jen tohle.

A můžete nějaké takové firmy jmenovat?

Jindřich

ČSA. Kolik teď mají letadel?

DavidS

Tak sídlo řeší úplně každá firma…

Jirka

Je dobře, že to řeší, protože za 30 mega ročně, když spočítáme, jak dlouho tam vedení firmy je, už by byla hodně honosná budova vlastní, kde by se platily jen náklady na provoz…

MOS

Hlavně to neprohrát v pokeru …

Peeetr

Snadno řešitelné zářivkami s dostatkem modrého světla.
Rozhodně bych to neřešil výstavbou openspacu s nutnou klimatizací, a velmi rychlým šířením virů.

Jirka

ono to není jen o malé kanceláři, kde sedí jeden nebo dva úředníci a přestěhování do jednoho velkého prostoru. Byl jste někdy ve zmiňované budově? Je to slušný labyrint, neznalý má problém najít hledanou kancelář a ještě větší problém najít cestu ven… jen kvůli sdíleným tiskárnám (aby se ušetřilo), které stojí na těch dlouhatánských chodbách musí všichni nachodit několik kilometrů. nedivil bych se, kdyby jen tou chůzí po chodbách k tiskárnám a ostatním kolegům ztratili možná pětinu i více svého času… z toho pramení neproduktivita, ne z toho, že se všichni zavřou do kanclu a nic nedělají… a k tomu… Číst vice »

Nováček

Bylo by dobré začít projektovat novou budovu, nebo vypsat nějaké výběrko na vhodné prostory k pronájmu, ale! požadovat prostory pro méně zaměstnanců, než je současná počet na nábřeží. Úředníci by tak věděli, že ne všichni mají místo po přestěhování jisté a museli by se začít skutečně snažit a ne se jen zavírat v těch výše zmíněných garsonkách : – )

Frantisek

V Praze je totiž málo kancelářských baráků… Stavět další jen kvůli strašení je nesmyslné, ostatně jsou i jiné způsoby – stačilo by třeba jen redukovat pronájem, kdyby šlo o to.

Baraba

Problém je že už teď každý úředník ví, že má své místo jisté, že je pro ČD nepostradatelný a tedy i kdyby se stěhovali, tak se musí stěhovat taky…

Petr

Prodávají pozemky Pentě a ostatním tak proč není zakotveno v jedné z nich že to postaví a bude kus jejich.Florenc nebo Masaryko nádraží ideální.

Franta

„Nejnověji hovoří vedení Českých drah o výstavbě vlastní budovy s pomocí soukromého partnera.“
Krása! To by sakra bylo, abychom zase trochu nepodojili rozpočet…!!!

Karl vB.

A kdo by podle vás ten barák měl stavět? Drahstav?

Frantisek

A měl by někdo vůbec stavět nějaký další barák? Vždyť už jich je všude kolem jak *.

Zlámalík

Ještě přestěhovat někam, kde se daří svěžím myšlenkám, i Dobrou správu a bude tu ráj na zemi.

P_V

Je to jasné, pan šéf touží po oupnspejsu, kde si zaměstnanec se služebním notebookem sedne někam, kde u stolu zbylo místo, a bude vyluzovat svěží myšlenky a nejlepší výkon v prostředí, vedle kterého je i plná hospoda tiché a klidné místo.

Kubrt

To jsou dva extémy, mezi kterými leží i normální budovy a normální kanceláře.

noerf

Ty takzvané openspace jsou překonány. Problém je, že je to tyto staré budovy mají vysoké provozní náklady (teplo, elektřina). Q složité se dají jinak rozčlenit, aby byl prostor lépe využitelný.

Frantisek

Nové skleníky mají náklady nižší? I staré se dají přiměřeně izolovat, namísto členění změnit třeba rozvržení, vždyť je to stejně propojené sítí. Kde se chce, zpravidla se cesta najde. Výsledky teorie „vzdušných měst“ (velké boření, náhrada kostkami) už jsou leckde k vidění, kýžený zázrak zjevně nikde. Vše začíná a končí u lidí a jejich vztahů.

Vavrroch

„Na lidi se musí přitlačit, voni se vyšponujou!“
(Jeden ze železničních hodnostářů z doby na přelomu ČSD / ČD)
Ve správném oupnspejsu uprostřed sídlí sám velký chef a poránu zahajuje kolektivní činnost, pardon, teamwork skokem na stůl a výkřikem:
„Koukejte makat, poskoci!“

Zlámalík

No ono bude nejlepší sehnat novou budovu i s novými zaměstnanci, přestěhováním těch dosavadních se to moc nevylepší 🙂

Frantisek

A ti noví zaměstnanci by nezvládli osvěžit současnou budovu? Musí se zase někde něco stavět? A toto bourat, jen kvůli domněle efektivnější práci?

Modré zábradlí

A jak se srovnáváte s tím, že ke stávající budově nevedou koleje? 😁