České dráhy zrušily svoji největší soutěž na nové vlaky. Čeká se na Prahu

Jednotka Alstom Coradia MAX pro Dolní Sasko. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Alstom Coradia MAX pro Dolní Sasko. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

V Praze vypsání soutěže na dopravce stále neschválilo zastupitelstvo.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sycek

Hlavne uz zadne predrazene kostitrasy od Kellnerky.

Jan Schmidt

Že by to Hřib (nebo spíš Haas?) schválně zdržovali, aby „nestihli“ soutěž a pak to mohli ČD z důvodu nouzového zajištění obslužnosti aspoň o rok (nebo víc?) napřímo prodloužit? neumím moc zákon o veř službách, tak mi to prosím vyvraťte, případně

Michal82

Pokud se to nestihne je logické oslovit ČD s tím, že by to vyjezdili ješte rok či dva, tři. Bude to spíše neschopnost Hřiba to proste pripravit a predložit ke schvalení.

Juraj

No jenže… i kdyby to ČD dostaly napřímo, čím to vyjezdí?
Od roku 29 se právě s těmi EMU400 počítalo na S7 (trať po rekonstrukci, syslografy dožijí, možný posun styku soustav blíž k Praze), S5 (i kdyby jen zkrácená verze Kladno-Veleslavín) a případně S1 (rostoucí poptávka).

Elefantů v příštích letech ubyde, a nic moc dalšího k dispozici není.

Jaroslav

Praha a Hřib 🤣

jaroslav.dohnalik

Trochu budu zjednodušovat, ale když Praha zdržovala otevření Rajské zahrady kvůli barvě zábradlí….. Nejsem překvapen.

Hoermalmeister

Právě jsem si všiml, že zrušily také tu soutěž na dalších 47 potenciálních panterů, takže ty byly asi taky zamýšlené pro PID

Tomáš

Ví někdo, na čem to v Praze ‚drhne‘?

Pavel

Z doslechu: jedním z problémů je prý max. délka (spřažených) souprav x délka nástupišť. Např. na Masarykově nádraží a na dalších zastávkách se už nějaký čas budují nástupiště na určitou délku, ale Praha najednou v podmínkách chtěla o pár metrů delší (spřažené) soupravy.

Lukáš F.

A on ten vlak nemůže zastavit tak, aby přečuhoval? V předních a zadních pár metrech stejně dveře nejsou.

kulich

Na Masně ne, tam je šturc.

Skodacek

Teoreticky by mohl. Potreboval by ale zarizeni pro selektivni rizeni otvirani dveri dle dat j baliz na trati (v odborne hantyrce ASDO).

Petr

A o této výzvě se v místních anarchistických kruzích již několik let mluví. A najednou SprŽel narazila, zajímavé.

libor

A ČD to mají v Praze a Stř. k. jisté? Nebo jak to je?

Juraj

Nemají, ale musí už v době podání nabídky vědět, jaké budou náklady na vozidla. Jinak by neměli na základě čeho nabídku pro Prahu/SČK vypracovat.

Jarda

A ostatní dopravci to vědět nemusí ?

Adam Ř

No, jejich soutěže myslím nepodléhají zákonu o svobodném přístupu k informacím

Juraj

Samozřejmě musí, ale mohou mít už něco předjednané u výrobců přímo, což u ČD nejde.
Ale není vyloučené, že si i ostatní dopravci vypíšou výběrko, jakmile bude známé přesné zadání.

Anonym

Musi, ale nemusi vypisovat vyberko dle zakona o verejnych zakazkach.

Jiří Kocurek

„Teprve dnes řeší materiál výbor pro dopravu pražského zastupitelstva.“

Pozdě ale přece. Zdá se, že potřebovali probudit a nasměrovat, viz nedávný článek.

Jan T.

Kdyby byli co k čemu, tak to projednají a odhlasují na dalším zastupitelstvu za dva dny, jenže to si zas budou někteří stěžovat, že nebyli včas seznámeni s materiálem, takže to bude nejdřív další měsíc. Taky mě zajímá proč a kde to drhne. Správný manažer má tlačit na projednání takto důležitých bodů co nejdřív, klidně ať urguje předsedu výboru každý den, aby to svolal jednání a probral to.

Jiří Kocurek

„Zdeněk Hřib sliboval souhlasy do září“

Pochopil bych, kdyby to byl technický/zdravotní problém, že něco selže pod rukama a musí se to vyřešit přednostně, popřípadě je odpovědný zaměstnanec zdravotně indisponován.
Zastupitelů je více, aby 1 nemocný nevyřadil radu z provozu a o nějakém urgentním technickém problému nebyly zprávy.

tarten

Tak a máme tu výsledek.

Jan Schmidt

ČD a Škoda like this

dizgrafy

Moc mi to nedává smysl. Jestli ČD nevěděly, jaké bude mít objednavatel požadavky na nové vlaky, tak co vlastně oni v té své soutěži poptávaly?

tarten

I Praha se pokoušela poptávat vlaky, takže její vůle byla jasná, a při případném omylu nebo nejasnosti se to dalo zrušit. No a takovou situaci Hřib vyrobil. Děkujeme.

55p

Však se muselo zjistit, co chce kdo dodat, aby to pak JSV neměl komplikované.

aaabbb

Možná se pletu, ale nemělo to být tady u toho Středočeského kraje a Prahy tak, že vozidla má vysoutěžit a dopravcům předepsat kraj?

Jan Schmidt

také by to šlo, tak to nyní plánuje JMK s BEMU

Tom Matto

Technicky je Praha na stejné úrovni jako kraj. Platit to bude jak Praha tak SČK, proto se domluvili, že podmínky schvalují oba.

Petr

Hurá na věčnost v ešusech…

Ivan_pha

Což se tak nejdříve domluvit, než se něco vypíše?

Vzhledem k zahlcenosti výrobců, možných odvolání a objemu bude včasné dodání (jak článek naznačuje) skutečně výzva. Navíc půjde zřejmě o rámcovku a ČD podepíšou pevnou objednávku až ve chvíli, kdy jim ROPID přiklepne kontrakt.