České dráhy zrušily svoji největší soutěž na nové vlaky. Čeká se na Prahu
Jednotka Alstom Coradia MAX pro Dolní Sasko. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
V Praze vypsání soutěže na dopravce stále neschválilo zastupitelstvo.
V Praze vypsání soutěže na dopravce stále neschválilo zastupitelstvo.
Hlavne uz zadne predrazene kostitrasy od Kellnerky.
Že by to Hřib (nebo spíš Haas?) schválně zdržovali, aby „nestihli“ soutěž a pak to mohli ČD z důvodu nouzového zajištění obslužnosti aspoň o rok (nebo víc?) napřímo prodloužit? neumím moc zákon o veř službách, tak mi to prosím vyvraťte, případně
Pokud se to nestihne je logické oslovit ČD s tím, že by to vyjezdili ješte rok či dva, tři. Bude to spíše neschopnost Hřiba to proste pripravit a predložit ke schvalení.
No jenže… i kdyby to ČD dostaly napřímo, čím to vyjezdí?
Od roku 29 se právě s těmi EMU400 počítalo na S7 (trať po rekonstrukci, syslografy dožijí, možný posun styku soustav blíž k Praze), S5 (i kdyby jen zkrácená verze Kladno-Veleslavín) a případně S1 (rostoucí poptávka).
Elefantů v příštích letech ubyde, a nic moc dalšího k dispozici není.
Praha a Hřib 🤣
Trochu budu zjednodušovat, ale když Praha zdržovala otevření Rajské zahrady kvůli barvě zábradlí….. Nejsem překvapen.
Právě jsem si všiml, že zrušily také tu soutěž na dalších 47 potenciálních panterů, takže ty byly asi taky zamýšlené pro PID
Ví někdo, na čem to v Praze ‚drhne‘?
Z doslechu: jedním z problémů je prý max. délka (spřažených) souprav x délka nástupišť. Např. na Masarykově nádraží a na dalších zastávkách se už nějaký čas budují nástupiště na určitou délku, ale Praha najednou v podmínkách chtěla o pár metrů delší (spřažené) soupravy.
A on ten vlak nemůže zastavit tak, aby přečuhoval? V předních a zadních pár metrech stejně dveře nejsou.
Na Masně ne, tam je šturc.
Teoreticky by mohl. Potreboval by ale zarizeni pro selektivni rizeni otvirani dveri dle dat j baliz na trati (v odborne hantyrce ASDO).
A o této výzvě se v místních anarchistických kruzích již několik let mluví. A najednou SprŽel narazila, zajímavé.
A ČD to mají v Praze a Stř. k. jisté? Nebo jak to je?
Nemají, ale musí už v době podání nabídky vědět, jaké budou náklady na vozidla. Jinak by neměli na základě čeho nabídku pro Prahu/SČK vypracovat.
A ostatní dopravci to vědět nemusí ?
No, jejich soutěže myslím nepodléhají zákonu o svobodném přístupu k informacím
Samozřejmě musí, ale mohou mít už něco předjednané u výrobců přímo, což u ČD nejde.
Ale není vyloučené, že si i ostatní dopravci vypíšou výběrko, jakmile bude známé přesné zadání.
Musi, ale nemusi vypisovat vyberko dle zakona o verejnych zakazkach.
„Teprve dnes řeší materiál výbor pro dopravu pražského zastupitelstva.“
Pozdě ale přece. Zdá se, že potřebovali probudit a nasměrovat, viz nedávný článek.
Kdyby byli co k čemu, tak to projednají a odhlasují na dalším zastupitelstvu za dva dny, jenže to si zas budou někteří stěžovat, že nebyli včas seznámeni s materiálem, takže to bude nejdřív další měsíc. Taky mě zajímá proč a kde to drhne. Správný manažer má tlačit na projednání takto důležitých bodů co nejdřív, klidně ať urguje předsedu výboru každý den, aby to svolal jednání a probral to.
„Zdeněk Hřib sliboval souhlasy do září“
Pochopil bych, kdyby to byl technický/zdravotní problém, že něco selže pod rukama a musí se to vyřešit přednostně, popřípadě je odpovědný zaměstnanec zdravotně indisponován.
Zastupitelů je více, aby 1 nemocný nevyřadil radu z provozu a o nějakém urgentním technickém problému nebyly zprávy.
Tak a máme tu výsledek.
ČD a Škoda like this
Moc mi to nedává smysl. Jestli ČD nevěděly, jaké bude mít objednavatel požadavky na nové vlaky, tak co vlastně oni v té své soutěži poptávaly?
I Praha se pokoušela poptávat vlaky, takže její vůle byla jasná, a při případném omylu nebo nejasnosti se to dalo zrušit. No a takovou situaci Hřib vyrobil. Děkujeme.
Však se muselo zjistit, co chce kdo dodat, aby to pak JSV neměl komplikované.
Možná se pletu, ale nemělo to být tady u toho Středočeského kraje a Prahy tak, že vozidla má vysoutěžit a dopravcům předepsat kraj?
také by to šlo, tak to nyní plánuje JMK s BEMU
Technicky je Praha na stejné úrovni jako kraj. Platit to bude jak Praha tak SČK, proto se domluvili, že podmínky schvalují oba.
Hurá na věčnost v ešusech…
Což se tak nejdříve domluvit, než se něco vypíše?
Vzhledem k zahlcenosti výrobců, možných odvolání a objemu bude včasné dodání (jak článek naznačuje) skutečně výzva. Navíc půjde zřejmě o rámcovku a ČD podepíšou pevnou objednávku až ve chvíli, kdy jim ROPID přiklepne kontrakt.